Makken projektit, W201 Siistimistä ja kunnostamista
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Wäykyn pohjan kimpussa)
Löytyhän se euoste raja viimein mutta koville otti
Huomenna pitää käydä pokkuutamassa paksusta pellistä käypäsen pala ja alkaa hitsailee helmaa kasaan pikkuhiljaa
Onko kellään hyvää vinkkiä millä maalaa helmapellit sisäpuolelta? ei taida olla kuitenkaan hyvä tuo kotelonsuoja aine suoraa kirkkaalle pellille? saako sitä maalia suihkittua sinne vaikka kotelonsuoja ruiskulla? kaivataan vinkkejä äkkiä.
Huomenna pitää käydä pokkuutamassa paksusta pellistä käypäsen pala ja alkaa hitsailee helmaa kasaan pikkuhiljaa
Onko kellään hyvää vinkkiä millä maalaa helmapellit sisäpuolelta? ei taida olla kuitenkaan hyvä tuo kotelonsuoja aine suoraa kirkkaalle pellille? saako sitä maalia suihkittua sinne vaikka kotelonsuoja ruiskulla? kaivataan vinkkejä äkkiä.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Wäykyn pohjan kimpussa)
juuri semmosella vanhan ajan paineruiskulla millä ruiskutetaan melkein nestemäistä koteloainetta, niin sinne happopohjamaalia ja ruiskuttelee säälimättä. ja jos löytyy jokku pikku kamera millä kattoa helman sisälle niin olis hyvä...
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Wäykyn pohjan kimpussa)
Näin vähän ajattelin ettei varmaan muuta vaihtoehtoa ole.
Väykyn helmapelti on pokattavana paikallisessa metalli pajassa ja sen kun saa niin pääsee taas jatkamaan.
Tuohon 201: seen löytyi viimein suunnilleen ehjät ovipahvit, tosin en ruskeita, mutta taitaa nyt koko sisusta hieman päivittyä mutta täytyy räpsastä muutama kuva kun saa vähän uusia sisustan osia paikalleen!
Väykyn helmapelti on pokattavana paikallisessa metalli pajassa ja sen kun saa niin pääsee taas jatkamaan.
Tuohon 201: seen löytyi viimein suunnilleen ehjät ovipahvit, tosin en ruskeita, mutta taitaa nyt koko sisusta hieman päivittyä mutta täytyy räpsastä muutama kuva kun saa vähän uusia sisustan osia paikalleen!
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Wäykyn pohjan kimpussa)
täältä voisi löytyä priimat tuollaiset ruskeat ovipahvit (jos eivät ole pilalle menny tuolla auton kyydissä kesän aikaan. sunnuntaina voisi kulkeutua mukana jos satut asumaan joensuu kauhava välillä. soita jos tarvetta 0449962303
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Wäykyn pohjan kimpussa)
Aiemmin ku olis tiennyt nii oisin ostanu mut ehdin jo pahvit hankkimaan ja varmaankin vaihdan sisustan mustaksi samallamage_90 kirjoitti:täältä voisi löytyä priimat tuollaiset ruskeat ovipahvit (jos eivät ole pilalle menny tuolla auton kyydissä kesän aikaan. sunnuntaina voisi kulkeutua mukana jos satut asumaan joensuu kauhava välillä. soita jos tarvetta 0449962303
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Wäykyn pohjan kimpussa)
Joo elikkäs tuli tällaiset pahvit hommattua pikkumersuun.
Pahvit oli yllättävän siistissä kunnossa, muutama kiinnike irronnut, mutta tuli mukana niin täytyy ne liimata paikalleen. Vielä kun löytäisi samaan sarjaan penkit niin tulisi hyvä. Eikös tuo ole sport linen sisusta? Itsellä olisi myäs cossun puolinahkapenkit, mut ne on sähkösäätöiset, niin mahtaako niita saada kasattua manuaalipenkin runkoihin?
Tuli myös pientä lisäpäivitysta sisustaan eli keskikonsoli tuli hommattua uudempi versio
Ainoa miinus tuosta on se et tuosta lämmönsäätimien ympäriltä puuttuu vissiin jalopuu lista?? Jos jollakin löytyy nii ostaisin sellaisen!
Maanantaina pitäisi tulla musta kojelauta ja muuta mustaa osaa niin pääsee ne vaihtamaan
Pahvit oli yllättävän siistissä kunnossa, muutama kiinnike irronnut, mutta tuli mukana niin täytyy ne liimata paikalleen. Vielä kun löytäisi samaan sarjaan penkit niin tulisi hyvä. Eikös tuo ole sport linen sisusta? Itsellä olisi myäs cossun puolinahkapenkit, mut ne on sähkösäätöiset, niin mahtaako niita saada kasattua manuaalipenkin runkoihin?
Tuli myös pientä lisäpäivitysta sisustaan eli keskikonsoli tuli hommattua uudempi versio
Ainoa miinus tuosta on se et tuosta lämmönsäätimien ympäriltä puuttuu vissiin jalopuu lista?? Jos jollakin löytyy nii ostaisin sellaisen!
Maanantaina pitäisi tulla musta kojelauta ja muuta mustaa osaa niin pääsee ne vaihtamaan
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Wäykyn pohjan kimpussa)
Joo tuli kävästyä siilinjärvellä mankeloituttamassa 190 takakaaret, iso kiitos siitä JP AutoTuningille! hyvät tuli.
tänään meinasin alkaa vaihtamaan kojelautaa, mutta sitten tulikin mieleeni ettei mersu puhalla kylmällä kelillä kunnolla lämminta joten jätin hommat kesken ja tilasin uuden lämppärin kennon, jos se sattuu olemaan tukossa ym. pieni vaiva se nyt vaihtaa samalla kun kaikki on irti.
Pientä hitsuu hommaakin tuli suoritettua etukulmaan.
Vielä puuttuu puskurin kiinnike ja maalia päälle.
Mahtaako keltää löytyä mustia sisustan osia?? Hanskalokeron luukku, hanskalokeron alle tuleva muovi, ratin alle tuleva muovi, Kaikki pilarien verhoilut ja eteen kattoverhoilu, aurinkoläpät, taustapeili, ovipieliin ne kangas tiivisteet ja miksei lattiamatotkin. jos joltain nyt sattuisi löytymään halvalla. Myöskin recaron takapenkki kiinnostaisi(nahka tai puolinahka)
tänään meinasin alkaa vaihtamaan kojelautaa, mutta sitten tulikin mieleeni ettei mersu puhalla kylmällä kelillä kunnolla lämminta joten jätin hommat kesken ja tilasin uuden lämppärin kennon, jos se sattuu olemaan tukossa ym. pieni vaiva se nyt vaihtaa samalla kun kaikki on irti.
Pientä hitsuu hommaakin tuli suoritettua etukulmaan.
Vielä puuttuu puskurin kiinnike ja maalia päälle.
Mahtaako keltää löytyä mustia sisustan osia?? Hanskalokeron luukku, hanskalokeron alle tuleva muovi, ratin alle tuleva muovi, Kaikki pilarien verhoilut ja eteen kattoverhoilu, aurinkoläpät, taustapeili, ovipieliin ne kangas tiivisteet ja miksei lattiamatotkin. jos joltain nyt sattuisi löytymään halvalla. Myöskin recaron takapenkki kiinnostaisi(nahka tai puolinahka)
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Wäykyn pohjan kimpussa)
No joo meinas lähtee tuo keulan hitsaus käsistä.. tuli hitsattua molemmat nurkat ja sitten hieman tehtyä muutakin
Tuli varalta tehtyä tuommoiseit aukot molemmin puolin
Ja siinä samalla tuli poistettua ylimääräistä rautaa keulasta ja sovitettua jotain muuta tilalle ihan siltä varalta et jos joskus innostuu
Tuli myös kokeiltua mankeloida toinen etukaari ja tämmöinen siitä tuli
Niin ja sisustaan tuli vaihdettua mustia osia ja tuo uudenmallin konsoli.
Jos joltain löytyisi jalopuu tuohon lämmönsäätimien ympärille niin ostaisin pois!
Huomenna pitäisi vielä hakea uusi syyläri niin saa nuo jäähdyttimien alakiinnikkeet tehdä uudet niin alkaisi keula olee maalausta vaille.
Tuli varalta tehtyä tuommoiseit aukot molemmin puolin
Ja siinä samalla tuli poistettua ylimääräistä rautaa keulasta ja sovitettua jotain muuta tilalle ihan siltä varalta et jos joskus innostuu
Tuli myös kokeiltua mankeloida toinen etukaari ja tämmöinen siitä tuli
Niin ja sisustaan tuli vaihdettua mustia osia ja tuo uudenmallin konsoli.
Jos joltain löytyisi jalopuu tuohon lämmönsäätimien ympärille niin ostaisin pois!
Huomenna pitäisi vielä hakea uusi syyläri niin saa nuo jäähdyttimien alakiinnikkeet tehdä uudet niin alkaisi keula olee maalausta vaille.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Wäykyn pohjan kimpussa)
Onko itse tehty mankeli? Oma mankeli muuten jätte bra, mutta ei tahtonu löytyä tarpeeksi isoa rullaa. Mistähän tuommosen rullan sais!?
s205 250d 4-matic
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
s211 220cdi
s124 220te
c124 300cd
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Pikkumersun laittelua)
On itse tehty mutta melkonen limppa tuo. Muovista sorvattu tuohon rulla. Itselle Pitäs ostaa oma kun ei tuo laina mankeli oikein hyvä ole vaikka kyllä sillä nyt jotain saa aikaan.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Pikkumersun laittelua)
Jo vain, tänään tuli syyläri haettua ja hieman mallailtua paikalleen
Tuli piirrettyä kiinnikkeetkin jäähyttäjälle ja kaverin pitäs ne jyrsiä ja saa viedä hitsarille. Sitten vielä tulpata tuo korkin reikä ja letkunlähtöjä vähän suunnata paremmin.
Öljynjäähdyttäjille olisi kyllä voinut myös tuohon kiinnikkeet samalla tehdä
Tuli piirrettyä kiinnikkeetkin jäähyttäjälle ja kaverin pitäs ne jyrsiä ja saa viedä hitsarille. Sitten vielä tulpata tuo korkin reikä ja letkunlähtöjä vähän suunnata paremmin.
Öljynjäähdyttäjille olisi kyllä voinut myös tuohon kiinnikkeet samalla tehdä
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Pikkumersun laittelua)
Nyt olisi syylärissä kiinnikkeet niin saa sen paikoilleen ja pääsee suunnittelee uudet letkunpaikat oikeille kohille.
Tuli myös hommattua vanteet ja pesemällä alottelin. Saa nähä kerkeekö alle tälle kesälle enää. Eli 8-reikäset koossa 16x8 ET34
Enimpien hiekkojen huuhtelu
Sitten hieman vannepesuainetta niin näyttää jo hieman paremmalta
Katsotaan jos saisi levikepalat niin voisi ehkä keretä käyttää nuita allakin ennen talvea.
Tuli myös hommattua vanteet ja pesemällä alottelin. Saa nähä kerkeekö alle tälle kesälle enää. Eli 8-reikäset koossa 16x8 ET34
Enimpien hiekkojen huuhtelu
Sitten hieman vannepesuainetta niin näyttää jo hieman paremmalta
Katsotaan jos saisi levikepalat niin voisi ehkä keretä käyttää nuita allakin ennen talvea.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Pikkumersun laittelua)
Täälläkin hieman kerennyt jo jotain tapahtumaan. syyläri, cooleri ja öljynjäähdytin sovitettu keulalle. Syylärin paksuuden takia tuli vietyä konetta hieman taakse päin et saa tuon ylävesiletkun paremmin mahtumaan. Aikani mallailtua tuli päädyttyä 6003 korviin niillä kone menee 40mm taakse päin. No kardaanin ja vaihdetankojen lyhennys ei ollut ongelmana, mutta sitten tuli tuo koneen alla oleva palkki eteen. Ei mahdu kun n.20mm kone taaksepäin, ei muutakun rälläkkä soimaan ja palkkia hieman muokkaamaan ja alkoi kone sinne sopimaan. Joutuu varmaan hommaamaan koneen alle pohjamuovin ettei ala inssi äkkäilemmään Konetilasta kaikkien hilujen purku ja pesu, sitten peittely ja maalia pintaan. Tänään tuli tuo epoksi vedettyä konetilaan ja huomenna pitäs saada väri pintaan.
No tässä muutamat kuvat.
syyläri paikallaan ja tuo ylävesiletkun paikka kun kone vakio paikalla.
Siinä tuo palkin kevyt muokkaus.
Pestynä
Peiteltynä ja epoksilla maalattuna
Siitä pitäisi huomenna jatkaa.
Tuohon koneeseen joutuu vielä kannen vaihtamaan kun oli kierre mennyt kannesta mistä lähtee lämppärille letku. no se ei ole paha homma, huomenna menee toinen kansi laittoon ja sitten saisi lyödä läjään. painekoteloa on myös tullut tehtyä, mutta niistä kuvia myöhemmin sitten.
No tässä muutamat kuvat.
syyläri paikallaan ja tuo ylävesiletkun paikka kun kone vakio paikalla.
Siinä tuo palkin kevyt muokkaus.
Pestynä
Peiteltynä ja epoksilla maalattuna
Siitä pitäisi huomenna jatkaa.
Tuohon koneeseen joutuu vielä kannen vaihtamaan kun oli kierre mennyt kannesta mistä lähtee lämppärille letku. no se ei ole paha homma, huomenna menee toinen kansi laittoon ja sitten saisi lyödä läjään. painekoteloa on myös tullut tehtyä, mutta niistä kuvia myöhemmin sitten.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d Pikkumersun konetilan maalaus, ku
jotenkin ei suuresti yllättänyt tuo vara kenno ja pikku reiät molemmin puolin
w201 om605
Re: W210 300tdt, W201 2.5d Pikkumersun konetilan maalaus, ku
Pitihän ne tehä ku jotenkin oli kutina et "saattas" niitä tarvita
Tänään tuli tuo konetila pyyhkästyä väriin ja lakka päälle.
Homenna pitäisi alkaa kasailee nokkaa.
Tässä olis kuva vielä tuosta imusarjasta/painekotelosta
Vein sen tänään hitsarille ja saa nähä milloin kerkeää sen hitsaamaan. Kardaanista on myös sorvattu 40mm pois ja on myös odottamassa hitsarin käsittelyä. Vaihdetankojen lyhennys on myös vaiheessa, kaveri jyrsii uudet hieman lyhyemmät päät tankoihin ja sitten tekee lisää kierrettä vähän matkaa ja ylimääräinen poikki, siitä kuvia kun saa hilut kouraan ja paikalleen.
Kansi meni tutulle venttiilien ja seetien hiontaan. Kannentiiviste tuli myös tänään haettua, et oikeestaan osia odotellessa niin saisi auton nippuun
Tänään tuli tuo konetila pyyhkästyä väriin ja lakka päälle.
Homenna pitäisi alkaa kasailee nokkaa.
Tässä olis kuva vielä tuosta imusarjasta/painekotelosta
Vein sen tänään hitsarille ja saa nähä milloin kerkeää sen hitsaamaan. Kardaanista on myös sorvattu 40mm pois ja on myös odottamassa hitsarin käsittelyä. Vaihdetankojen lyhennys on myös vaiheessa, kaveri jyrsii uudet hieman lyhyemmät päät tankoihin ja sitten tekee lisää kierrettä vähän matkaa ja ylimääräinen poikki, siitä kuvia kun saa hilut kouraan ja paikalleen.
Kansi meni tutulle venttiilien ja seetien hiontaan. Kannentiiviste tuli myös tänään haettua, et oikeestaan osia odotellessa niin saisi auton nippuun
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d Pikkumersun konetila maalattu, ku
Tänään tuli haettua auto naapurin tallista. Ensiksi hieman kotelonsuojaa etunurkkiin ja muihin yleensä ruostuviin paikkoihin. Sitten aloitin jo hieman kasailemaan autoa.
Huomenna nappaisi konepellin paikalleen niin voisi katsoa onko lokarit suunnilleen linjassa.
Vielä olisi myös nuiden talvivanteiden puhallus ja maalaus sekä pitäs käydä ostaa ne uudet talvirenkaatkin ei ollut pahan hintaiset nuo uudet hakkapelitta kasit, ainakaan koossa 185/65 tai 195/60-15 täytyy nyt mietiskellä kummassa koossa ostaisi.
Täytyy nyt yrittää saada vkloppuna auto tekniikkaa vaille valmiiksi. Toista etulokaria pitää hieman mankeloida lisää niin saa samoihin mittoihin kuin toisen. Ja kuskin lokari on erivärinen. Saatan kyllä vielä maalata ne ennen talvea molemmat kun niissä pientä kukkaa alkaa näkymään, mut ei vielä läpi asti. Loppu korin maalausta suunnitellaan sitten kun saataisiin auto ensiksi ajoon.
Huomenna nappaisi konepellin paikalleen niin voisi katsoa onko lokarit suunnilleen linjassa.
Vielä olisi myös nuiden talvivanteiden puhallus ja maalaus sekä pitäs käydä ostaa ne uudet talvirenkaatkin ei ollut pahan hintaiset nuo uudet hakkapelitta kasit, ainakaan koossa 185/65 tai 195/60-15 täytyy nyt mietiskellä kummassa koossa ostaisi.
Täytyy nyt yrittää saada vkloppuna auto tekniikkaa vaille valmiiksi. Toista etulokaria pitää hieman mankeloida lisää niin saa samoihin mittoihin kuin toisen. Ja kuskin lokari on erivärinen. Saatan kyllä vielä maalata ne ennen talvea molemmat kun niissä pientä kukkaa alkaa näkymään, mut ei vielä läpi asti. Loppu korin maalausta suunnitellaan sitten kun saataisiin auto ensiksi ajoon.
Viimeksi muokannut makke190, Su 17.11.2013 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d Pikkumersun kasausta, kuvia
Keulaa saatu jonkiverran eteen päin. Enää ei oikeestaan paljoa puuttuisi tekniikkaa lukuunottamatta.
Konetilassa suunnilleen hilut paikalla ja coolerin ja öljynjäähdyttäjän mallausta.
Öljyljäähyttäjään yläkiinnikkeen tekoa.
Maalia vaille valmis.
Töötöttimelle löytyi myös sopiva paikka.
Jäähyttäjät löytäneet paikkansa.
Syyläriä ei viitsinyt laittaa kiinni asti, kun joutuu ottamaan irti konetta laittaessa paikalleen.
Öljynlauhduttajan kiinnikkeet pitää maalata samalla kun etulokasuojat. Ja samalla nuo valojen alla olevat listat. Näpertämistä vielä löytyy mutta jos hitsari pysyy aikataulussa niin tarkoitus olisi ehkä jo käynnistellä ensivkloppuna autoa, mutta voihan olla että viikolla venyy niinkuin yleensä
Konetilassa suunnilleen hilut paikalla ja coolerin ja öljynjäähdyttäjän mallausta.
Öljyljäähyttäjään yläkiinnikkeen tekoa.
Maalia vaille valmis.
Töötöttimelle löytyi myös sopiva paikka.
Jäähyttäjät löytäneet paikkansa.
Syyläriä ei viitsinyt laittaa kiinni asti, kun joutuu ottamaan irti konetta laittaessa paikalleen.
Öljynlauhduttajan kiinnikkeet pitää maalata samalla kun etulokasuojat. Ja samalla nuo valojen alla olevat listat. Näpertämistä vielä löytyy mutta jos hitsari pysyy aikataulussa niin tarkoitus olisi ehkä jo käynnistellä ensivkloppuna autoa, mutta voihan olla että viikolla venyy niinkuin yleensä
Viimeksi muokannut makke190, Su 17.11.2013 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Pikkumersun keula melkein kasass
Tuli tänään muokattua tuota 606 vakio turboa kun ei oikein sovellu tähän projektiin alipaineella toimivalla hukkaportilla
Eli sattui löytymään omasta takaa toinen kello ja sitten hieman mittailua ja mietintää ja sitten..
Tuommoinen rauta tuli tekastua.
Ja sitten paikalleen.
Ei mulla muuta.
Eli sattui löytymään omasta takaa toinen kello ja sitten hieman mittailua ja mietintää ja sitten..
Tuommoinen rauta tuli tekastua.
Ja sitten paikalleen.
Ei mulla muuta.
Viimeksi muokannut makke190, Su 17.11.2013 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Pikkumersuun turbo muokattu)
Tuolla on vielä muutama kuva lisää
http://s654.photobucket.com/user/Makke1 ... t=3&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s654.photobucket.com/user/Makke1 ... t=3&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut makke190, Ma 04.11.2013 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (savut otettu)
Auto on saatu hyvälle mallille ja hieman kokoonpanokin muuttui samalla. Koneeksi vaihtuikin 605tbo moottori 606tbo:n vakio turbolla. Laatikoksi kuitenkin vielä tuo vakio 5-vaihteinen ja ihan vakio kytkimellä.
Kone meni nätisti paikalleen ilman suurempia ärräpäitä. Hieman olisi kuitenkin saanut olla kuskinpuolelle päin leveämpi kolo runkopalkissa koneen alla, mutta tuskin pääsee kiinni ottamaan ja jos ottaa niin sitten muokataan.
Kone paikallaan.
Laatikon kannatin rauta ei suoraan sopinut, mutta pari uutta reikää 40mm taemmas ja pieni pala pois takareunasta jotta kumi mahtui tulemaan siitä ylitse.
Nesteletkuissa oli hieman näpertämistä. No kyllähän ne sinnejotenkin mallasi, vaikka tuli monen laista pätkää ja kulmaa, mutta suhteellisen siististi sai tehtyä.
Alavesiletku valmiina
Tässä vielä alavesiletkun uusi lähdön paikka hitsattuna
Ei mahtunut lämppärin letku menemään suodatinjalan takaa vaan piti siihenkin tuommoinen lenkki tehdä.
Pakoputken lähtö tuli nätisti 2,5" 60asteen käyrästä.
Alipaineletkut tuli laitettua muoviputken sisään jotta näyttäisi hieman siistimmältä.
Tässä uusi hehkujen ja lämpöanturin johtosarja lähes valmiina.
Yleiskuvaa keulasta.
Ahtoputket vielä vaiheessa, kaasulinkku, kardaani ja vaihdetangot. siinäpä ne sitten. Ja nuo kaaret nyt pitäs saada maalaukseen ja tuo öljynjäähdyttäjän kinnikerauta.
päivitellään taas.
Kone meni nätisti paikalleen ilman suurempia ärräpäitä. Hieman olisi kuitenkin saanut olla kuskinpuolelle päin leveämpi kolo runkopalkissa koneen alla, mutta tuskin pääsee kiinni ottamaan ja jos ottaa niin sitten muokataan.
Kone paikallaan.
Laatikon kannatin rauta ei suoraan sopinut, mutta pari uutta reikää 40mm taemmas ja pieni pala pois takareunasta jotta kumi mahtui tulemaan siitä ylitse.
Nesteletkuissa oli hieman näpertämistä. No kyllähän ne sinnejotenkin mallasi, vaikka tuli monen laista pätkää ja kulmaa, mutta suhteellisen siististi sai tehtyä.
Alavesiletku valmiina
Tässä vielä alavesiletkun uusi lähdön paikka hitsattuna
Ei mahtunut lämppärin letku menemään suodatinjalan takaa vaan piti siihenkin tuommoinen lenkki tehdä.
Pakoputken lähtö tuli nätisti 2,5" 60asteen käyrästä.
Alipaineletkut tuli laitettua muoviputken sisään jotta näyttäisi hieman siistimmältä.
Tässä uusi hehkujen ja lämpöanturin johtosarja lähes valmiina.
Yleiskuvaa keulasta.
Ahtoputket vielä vaiheessa, kaasulinkku, kardaani ja vaihdetangot. siinäpä ne sitten. Ja nuo kaaret nyt pitäs saada maalaukseen ja tuo öljynjäähdyttäjän kinnikerauta.
päivitellään taas.
Viimeksi muokannut makke190, Su 17.11.2013 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (savut otettu, kuvatki näkyy)
Tässä olisi pikku pätkä kun kone käynnissä.
Pumpussa pientä vikaa, ajoitus merkki on poissa kohdaltaan. lähti kyllä kayntiin muttei käynyt kunnolla. Hieman kun käänti aikaisemmalle niin alkoi käymään nuin miten tuossa videolla. Pumppu lähtee säätöön ja samalla merkki kohdalleen niin saa ajoituksen oikealle kohdalle.
Pumpussa pientä vikaa, ajoitus merkki on poissa kohdaltaan. lähti kyllä kayntiin muttei käynyt kunnolla. Hieman kun käänti aikaisemmalle niin alkoi käymään nuin miten tuossa videolla. Pumppu lähtee säätöön ja samalla merkki kohdalleen niin saa ajoituksen oikealle kohdalle.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (savut otettu, lyhyt videon pätkä
Mersuporilla näky olevan myynnisä jalopuu tuohon lämmönsäätimien ympärille 90€
S124 300TDT OM603
W124 2.0 M111
W164 320 Cdi
Diesel on puhtaampi.
M-B Osa Oy
W124 2.0 M111
W164 320 Cdi
Diesel on puhtaampi.
M-B Osa Oy
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (savut otettu, lyhyt videon pätkä
Asiallisen näköstä touhua ja hommat tuntuu etenevän mukavaa vauhtia!
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (savut otettu, lyhyt videon pätkä
MtemeB kirjoitti:Mersuporilla näky olevan myynnisä jalopuu tuohon lämmönsäätimien ympärille 90€
Niin näkyy olevan, mutta näyttäisi semmoiselta mikä liimataan vanhemman malliseen konsoliin, tässä se käsittääkseni Pitäs tulla ihan ylös asti mistä puhaltimen nopeuttakin säädetään?
Kiitoksia, kyllä nyt suhteellisen nopeesti alkanut saamaan autoa kasaan vielä muutamat palikat kun saisi käsiin niin pääsisi testaamaanIlmaister kirjoitti:Asiallisen näköstä touhua ja hommat tuntuu etenevän mukavaa vauhtia!
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (savut otettu, lyhyt videon pätkä
No niin viimein sai nuo vaihdetankojen päät niin pääse nekin tekemään valmiiksi. Huomenna jos olisi se kardaanikin valmis niin alkais olee mallillaan. ahtoputkia aloin myös tänään tekemään.
Billet parts
Nyt riittää tangossa lyhennys vara kun nuilla vakio palasilla jos meinaa sen 40mm lyhentää niin tulee mutka vastaan.
Billet parts
Nyt riittää tangossa lyhennys vara kun nuilla vakio palasilla jos meinaa sen 40mm lyhentää niin tulee mutka vastaan.
Viimeksi muokannut makke190, Su 17.11.2013 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (savut otettu, lyhyt videon pätkä
Nyt olisi vaihdetangot luhennetty 40mm alkuperäisestä mitasta.
Konepelti tuli laitettua myös paikalleen. vielä pitäs laittaa ne etureunan korkeuden säätö topparit paikalleen niin olisi pelti linjassa.
Puskuria tuli myös mallattua paikalleen että näkee muten nuo ahtoputket mahtuu menemään ettei vain ota puskuriin kiinni mutta hyvin ne sieltä menee. Öljynlauhuttajakin mahtuu mainioisti puskurin kanssa.
Päällisin puolin alkaa näyttää aika valmiilta pikku hiljaa.
Ja palataan taas kun saa edistyttyä.
Konepelti tuli laitettua myös paikalleen. vielä pitäs laittaa ne etureunan korkeuden säätö topparit paikalleen niin olisi pelti linjassa.
Puskuria tuli myös mallattua paikalleen että näkee muten nuo ahtoputket mahtuu menemään ettei vain ota puskuriin kiinni mutta hyvin ne sieltä menee. Öljynlauhuttajakin mahtuu mainioisti puskurin kanssa.
Päällisin puolin alkaa näyttää aika valmiilta pikku hiljaa.
Ja palataan taas kun saa edistyttyä.
Viimeksi muokannut makke190, Su 17.11.2013 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Pikkuhiljaa kasassa)
todella hienoa jälkea on tullut molempien projektien kanssa. jatka samaan malliin ja lisääää kuvia
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Pikkuhiljaa kasassa)
KiitoksiaAkuz kirjoitti:todella hienoa jälkea on tullut molempien projektien kanssa. jatka samaan malliin ja lisääää kuvia
Noh vaikka alkuun alkoi nopeasti tämäkin etenemään niin nytten tulikin takapakkia ja ehkä reilustikkin...
Eli tänään tuli pumppu säädöstä ja ei muutakun pumppu paikalleen ja auto käyntiin. Noh kyllä lähti käyntiin ja kävi nätisti niinkuin pitääkin, sitten noin parin minuutin jälkeen alkoi käynti ontumaan pätkimään ja puskemaan harmaata savua Olisiko tässä nyt niinkin huono tuuri että kun jälkihehku loppuu niin ei enää käy koska kanki kierossa? Kone minulle myytiin ehjänä kylläkin, mutta olen jo siihen suuttimet, hehkut ja kammiot vaihtanut, kun olivat paskana kaikki hehkujenkäret oli kaikki irti, helmet poikki ja pari helmeä jo irrallaan pomppimassa ja särkenyt suuttimien käret...
Täytyy nyt ensiksi mitata puristukset ja synkistyä sitten enempi tai vähempi... Jos vaikka olisi vain venttiili vika. Tuskin ennakon säädin niin särkyisi että siirtäisi ennakkoa myöhemmälle?
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: W210 300tdt, W201 2.5d (Kanki kierossa?!?)
nimim. brykki käytteli joskus taannoin 605 motoria (vaparia) ja ihmetteli miksi yksi sylinteri tunkee olikohan se 10 astetta kylmempää kaasua pakosarjaan ja siinä oli kanki kierossa.
jos tieten on puristusmittaus vehkeet niin varmaan parempi mitata sillä. mutta tuo laaseri mittari olis jännä joskus kokeilla ittekkin
jos tieten on puristusmittaus vehkeet niin varmaan parempi mitata sillä. mutta tuo laaseri mittari olis jännä joskus kokeilla ittekkin
w201 om605