Azizin S124, W219 ja W123.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

aziz kirjoitti: Kuuluuko tän helmakotelon reiän olla avoin? Kuskin puolella oli sama homma, reiän ympärillä ainoastaan kumirengas, mille en keksi järkevää selitystä.
Vähän venähtänyt vastaus :oops:
Kumitulppa siinä pitää olla.
Lainasin TIMO L. kuvaa.
Kuva
A170cdi-00 1999-
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Turbocompound kirjoitti:
aziz kirjoitti: Kuuluuko tän helmakotelon reiän olla avoin? Kuskin puolella oli sama homma, reiän ympärillä ainoastaan kumirengas, mille en keksi järkevää selitystä.
Vähän venähtänyt vastaus :oops:
Kumitulppa siinä pitää olla.
Lainasin TIMO L. kuvaa.
Kuva
No ei se mitään, selvispä tuokin. Tulppasin kyllä aikanaan tuon reiän ja ruiskin kotelosuojaa sisään ennen sitä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Ostin Brockilaisten etukumeiksi Contin 3:t kokoluokassa 205/45/17. Tuli omaan makuun sopiva veny ja näyttäis kovasti siltä, että mahtuu pyörimään ilman mankeliakin, mutta saatan olla väärässäkin.
Kuvassa keula on vielä tunkkauksen jäljiltä hieman korkeemmalla, mutta luultavasti joudun laikkaamaan jousia kaikesta huolimatta matalemmaksi. Nykyisestä olis tarkoitus tiputtaa ehkä sentin tai pari.
Jos jollain olisi tarjota hyväkuntoisia Contin kolmosia kokoluokassa 235/40/17 niin kiinnostusta olisi.

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut aziz, Ti 13.01.2015 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Tuosta vaihteistoöljyn jäähdyttimestä vielä.
Starillahan pystyy seuraamaan laatikkoöljyn lämpötilaa. Onko kellään tietoa saako tuota lämpötilatietoa jotenkin mittaristoon näkyviin? Siis tuossa allekirjoituksen s211 prefaceliftissä.

Ei taida aivan helpolla saada väylästä signaalia sillä tavalla ulos että lukeman sais näkyviin azizin tyyliin jälkiasennettuun mittariin?

Olisko azizilla tarkempaa (linkkiä) t-haarasta ja anturista mikä mikä mittaa öljyn lämpötilaa? Niin ja vaikka mittaristakin?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Tenutähti kirjoitti:Tuosta vaihteistoöljyn jäähdyttimestä vielä.
Starillahan pystyy seuraamaan laatikkoöljyn lämpötilaa. Onko kellään tietoa saako tuota lämpötilatietoa jotenkin mittaristoon näkyviin? Siis tuossa allekirjoituksen s211 prefaceliftissä.

Ei taida aivan helpolla saada väylästä signaalia sillä tavalla ulos että lukeman sais näkyviin azizin tyyliin jälkiasennettuun mittariin?

Olisko azizilla tarkempaa (linkkiä) t-haarasta ja anturista mikä mikä mittaa öljyn lämpötilaa? Niin ja vaikka mittaristakin?
Uudessa A45 AMG:ssä näkyy mittariston näytössä haluttaessa lootan öljyn lämmöt. Saahan näihin vanhempiin kaiken maailman OBD-portin kautta toimivia mittareita ja sellaista joskus suunnittelinkin. Täältä: http://www.aeroforcetech.com/products_interceptor.html" onclick="window.open(this.href);return false; meinasin tilata tuollaisen, olisi saanut amg:n logolla ja värivaihtoehtoja muutamia.
Tuon T-haaran ostin paikallisesta hydrauliliikkeestä ja anturihan tuli mittarin mukana. Mulla olisi tuollainen samanlainen mittari punaisilla numeroilla jouten. Meinasin tosin vaihtaa sen tuon kirkkaan paikalle, koska se sopisi väriltään ehkä paremmin kertomaan punaisen vaihteistoöljyn lämpötilaa. :) Mutta voin sen myydäkin, hinta ei tosin ole halvimmasta päästä ja valmistaja lupaakin mittarille ikuisen takuun. http://www.intellitronix.com/products.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

aziz kirjoitti:
Tenutähti kirjoitti:Tuosta vaihteistoöljyn jäähdyttimestä vielä.
Starillahan pystyy seuraamaan laatikkoöljyn lämpötilaa. Onko kellään tietoa saako tuota lämpötilatietoa jotenkin mittaristoon näkyviin? Siis tuossa allekirjoituksen s211 prefaceliftissä.

Ei taida aivan helpolla saada väylästä signaalia sillä tavalla ulos että lukeman sais näkyviin azizin tyyliin jälkiasennettuun mittariin?

Olisko azizilla tarkempaa (linkkiä) t-haarasta ja anturista mikä mikä mittaa öljyn lämpötilaa? Niin ja vaikka mittaristakin?
Uudessa A45 AMG:ssä näkyy mittariston näytössä haluttaessa lootan öljyn lämmöt. Saahan näihin vanhempiin kaiken maailman OBD-portin kautta toimivia mittareita ja sellaista joskus suunnittelinkin. Täältä: http://www.aeroforcetech.com/products_interceptor.html" onclick="window.open(this.href);return false; meinasin tilata tuollaisen, olisi saanut amg:n logolla ja värivaihtoehtoja muutamia.
Tuon T-haaran ostin paikallisesta hydrauliliikkeestä ja anturihan tuli mittarin mukana. Mulla olisi tuollainen samanlainen mittari punaisilla numeroilla jouten. Meinasin tosin vaihtaa sen tuon kirkkaan paikalle, koska se sopisi väriltään ehkä paremmin kertomaan punaisen vaihteistoöljyn lämpötilaa. :) Mutta voin sen myydäkin, hinta ei tosin ole halvimmasta päästä ja valmistaja lupaakin mittarille ikuisen takuun. http://www.intellitronix.com/products.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun olisi tuo OBD portti vähän enempi piilossa niin voisi ollakin (huono) vaihtoehto. Nyt siinä törröttäisi joku liitin jalkatilan yläosasta alaspäin ja siitä vielä kaapeli lisäksi. Ei taida olla oikeen nätin näköinen ja aika helposti käy jalka siihen niin että on tuurillaan entinen se auton liitinkin. Ei kiitos.

Onkos se sulla paikollaan oleva tuomonen "arctic white" tuotenumero M9007? Tarkottaa ilmeisesti että kehys/tausta on musta?
Jos meinaat sen vaihtamaan alkaa ja on kaikin puolin virheettömässä kunnossa niin voisin olla kiinnostunut mieluummin siitä kirkkaasta.
Laita kuva tai linkki johonkin mistä selviäisi mahdollisimman hyvin minkä värinen on.

Ja vaikka yv:llä montako kreikan euroa haluaisit mittarista ja anturista. Ja tuliko siinä kaapelikin mukana? Jotain muutakin kiinnitystarvikkeita?

-Risto
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Tenutähti kirjoitti: Kun olisi tuo OBD portti vähän enempi piilossa niin voisi ollakin (huono) vaihtoehto. Nyt siinä törröttäisi joku liitin jalkatilan yläosasta alaspäin ja siitä vielä kaapeli lisäksi. Ei taida olla oikeen nätin näköinen ja aika helposti käy jalka siihen niin että on tuurillaan entinen se auton liitinkin. Ei kiitos.

Onkos se sulla paikollaan oleva tuomonen "arctic white" tuotenumero M9007? Tarkottaa ilmeisesti että kehys/tausta on musta?
Jos meinaat sen vaihtamaan alkaa ja on kaikin puolin virheettömässä kunnossa niin voisin olla kiinnostunut mieluummin siitä kirkkaasta.
Laita kuva tai linkki johonkin mistä selviäisi mahdollisimman hyvin minkä värinen on.

Ja vaikka yv:llä montako kreikan euroa haluaisit mittarista ja anturista. Ja tuliko siinä kaapelikin mukana? Jotain muutakin kiinnitystarvikkeita?

-Risto
Tuolla mun ekalla sivulla on hyvä kuva siitä mittarista, toki voin laittaa sähköpostiin kuvan siitä toisesta irrallaan, niin näät millainen möykky se on tarvikkeineen. Mittarissahan on valmius myös himmennykselle, eli kun ajovalot laittaa päälle, niin digitaalit asettuu puolivaloille, jos näin haluaa kytkeä.
Pistä YV:nä osoittees, niin laitan lisää kuvia.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Talvinen kuvitus
Kuva
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Tänään oli yksi niistä päivistä, kun latasin CLS:n käyntiin talviseisokissa. Teen tämän yleensä 2-3 kertaa talvessa ja käytän koneen kuumaksi ja liikuttelen autoa sen mitä tallissa mahtuu. Löytyikös tuosta ilmastoinnin piilonäytöstä laatikkonöljyn lämpötilaa? Mikään niistä lämpötilalukemista ei täsmännyt asettamani erillisen mittarin kanssa. Käytin kaikkiaan tasan tunnin ajan, niin kauan että lootaöljytkin kipusi 80 asteeseen.
Löytyikö jostain taulukko, mistä näkee mitä mikäkin lukema tarkottaa siinä ilmastoinnin näytössä?

Kuva
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizhttp://www.mersuforum.net/forum/viewtopiin S124 ja W

Viesti Kirjoittaja aziz »

Tuli tuossa paranneltua hieman lankun äänentoistoa. Alkuperäisten kojelautakajareiden paikalle tuli Rainbown 2-tie mallit ja repsikan penkin alle tuli Focalin aktiivisubi tuomaan hiemaan matalia ääniä.

Tässä hieman kuvia asennuksesta:
Repsikan penkin alla olevan takalattian suulakkeen otin irti ja madalsin hieman. Sahasin tavaraa välistä pois ehkä vajaa 10mm. Tämän tein koska tilaa subille on rajoitetusti, eikä penkkiä tarvinnut korottaa niin paljoa.
Kuva

Liimasin paikalleen Wurthin 2k-liimalla:
Kuva

Ja jos joku ei ole vielä löytänyt kunnon liimaa, niin tätä wurthin liimaa ei voi kun suositella. Tätä kun on kokeillut, niin voi samantien unohtaa kaikki aralditit sun muut. Liimaa melkein mitä vaan ja on hiottavissa tarvittaessa 15-30 minuutin jälkeen. Soveltuu mm. nykyajan polyuretaani puskurien korjauksiin, koska niitä ei pysty muovihitsaamaan. Kynnys ostaa tätä voi tietenkin olla korkea, koska itse pistooli on melko arvokas, yli 50€. Liimat maksaa 20-25€ väliin ja joka liimauskertaan vaihdettava irtokärki noin euron luokkaa. Mutta on todella kannattava hankinta. Itseltä löytyy tällä hetkellä nopea liima, yleisliima joka sekin on todella nopea ja sitten on vielä erikseen metalliliima.
Kuva

Tässä kuvassa subi on asennettuna. Takimmaisen pannan jätin toistaiseksi pois. RCAt vedit tuota ilmakanavaa pitkin lähelle mankkaa. Oli helppo reittivalinta ja näin on taatusti erillään virtapiuhoista häiriöiden välttämiseksi. Virtapiuha menee alkuperäistä muovikourua pitkin repsikan jalkotilaan ja sieltä akulle. Maadoituspisteen tein maton alla olevaan poikittaispalkkiin. Piuhojen suojaksi tulee vielä joku muovikotelo ja RCA:t tulee subiin kulmaliitoksilla.
Kuva

RCAt sain vietyä melkein mankalle asti tuolla ilmakanavassa. Repsikan puoleisen jalkotilan yläosassa on toinen kanavan ulostuloista ja sinne porasin sivuun reiän, josta vedin johdot piilossa mankalle asti.
Kuva

Subin mukana tulleelle tasonsäätöruuville tein paikan keskikonsoliin. On joskus ollut periaatteena, että alkuperäisiä osia ei tuhota, mutta toi namiska on ihan OK:n näköinen, joten ehkä sen sietää olla esillä. Mankasta löytyy jo itsestään subin ohjaus, mutta tuosta ruuvista on huomattavasti nopeampi säädellä voimakkuutta. Tikulta kun tulee kuunneltua melko laidasta laitaan ladattua musiikkia ja taso vaihtelee todella paljon, joten ruuvi on todellakin tarpeen.
Aloitin projektin tekemällä alumiinista tarkan sabluunan namiskalle. Tämän jälkeen suojasin jo ennestään naarmuisen paneelin tepillä ja puristin sabluunan haluttuun kohtaan. Porasin ensin reiän ja lehtisahasin sen verran tarkasti, että jäi vielä viilaamisvaraa.
Kuva

Lopputuloksena äärimmäisen siisti reikä. :)
Kuva

Ja lopulta namiruuvi paikallaan. Toi reikä on sen verran timmi, että hieman kumimainen ruuvin runko pysyy paikallaan kun sen vaan painaa reikäänsä.
Kuva
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Uudet kunnostetut suuttimet tilasin joku aika sitten jenkeistä ja niiden vaihtoa joutu odottelemaan niin kauan, että sain haalittua sopivan kokoelman erivärisiä sähköjohtoja. Tiedossa oli, että alkuperäiset piuhat rapisee käsiin, kun niitä alkaa vääntelemään pois sijoiltaan. Vihdoin sain tarvikkeet haltuun ja operaatio pääsi alkamaan. Jouduin hieman tinkimään osassa piuhojen laadussa, mutta nuo Suomen kamaralta hankitut punaisissa pusseissa olevat johdot sietävät ainakin lämpöjätiloja, mitä konehuoneessa tulee olemaan.
Kuva

Uudet suuttimet paikallaan.
Kuva

En saanut ruiskujen liittimien pinnejä irti, joten juotin uudet johdot suoraan vanhoihin karvoihin.
Kuva

Tämän jälkee kutistesukat päälle.
Kuva

Sitten vielä lämpösukkaa päälle. Taustalla näkyy bokehin sumussa Bilteman juotosteline, MUST-hankinta. :)
Kuva

Tässä näkyy kohta, jossa liitin uudet johdot alkuperäisiin. Rapistumisongelma on siis lähinnä venttiilikopan yläpuolella moottorin kuumuudessa.
Kuva

Tässä on tilanne ennen niputtamista, melko sekavan oloista. Mainostetaanpa jälleen. :) Eli kaikilla joilta löytyy Makita 18-volttista akkukonesarjaa, niin suosittelen ehdottamasti kyseisen lampun hankintaa. Todella kirkas työvalona ja kestää polttaa tuntitolkulla, puoliteholla jopa yli 20h.
Kuva

Johtosarja alustavasti niputettuna. Vaatii vielä viimeistelyn ja erkat päälle. Nuolet osoittaa mihin kohtaan juotin liitokset alkuperäisiin. Tuolla oikealla johtosarja kiertää lenkin sinne lokariin asti ja vapautin sieltä johtojen päät kiinnityksistään, jotta sain vedettyä johtosarjaa moottorille päin. Näin sain tehtyä liitokset taatusti ehjiin alkuperäisiin johtoihin.
Kuva

Asennettaessa johtokourua paikalleen venttiilikopan kylkeen, huomasin suuttimien johtojen joutuvan taipumaan siellä alla melkein 90 astetta, joten kuparilangat tulevat sieltä suuttimien liittimistä osittain näkyviin ja ovat alttiita kosteudelle. Tästä syystä laitoin tilaukseen uudet liittimet/pinnit ja laitan ne vielä uudelleen, jotta liitoksista tulee taatusti tiiviit. Ja tuon punaisen paksumman langan vieressä oleva toinen johtosarja tarvitsee tehdä vielä jossain vaiheessa uusiksi, samoten ilmamassamittarin johtosarja.
Hommanahan tuo oli todella hidasta, kun yksi johto kerrallaan noita joutui uusimaan. Tietenkin toinen vaihtoehto olisi ollut ottaa koko johtosarja irti ja tehdä pöydällä kopio, mutta mä tein tämän näin olosuhteiden pakosta. Auto oli saatava samana ilta liikenteeseen... tai no, puoli viiteen asti meni aamuyöhön, kunnes sain valmiiksi. :)
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Kevyttä tuunausta tuli myös harrastettua. Alkukesäksi tulee Brockien sijaan AMG:n 18-tuumaset, joita tuli soviteltua alle.
Ja hommahan näytti tältä:
Kuva

Ja kaverin toimiessa koekaniina ajovalojen kehyksien tummentamisessa, uskaltauduin itsekin samaan operaatioon. Vein homman tosin pykälää pisemmälle ja maalasin sisältä myös hieman itse umpioo sekä polttimoiden ympärillä olevat kuvut.

Kuva
Kuva

Lopputulos näyttää tältä. Jouduin luopumaan porkkanoista ainakin toistaiseksi, koska kuskin puolen toinenkin ohjurikiinnike katkesi paikalleen asennettaessa. Oudon tiukka on sovitus sille alkuperäiselle, tarvikemallin kirkas sujahtaa paikallee nätimmin. Noi kirkkaat vaatisi myös hiemman tummuutta pintaan, mikäli paikallaan aikovat pysyä.
Kuva
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
t.p.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 24.02.2014 21:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja t.p.k »

Tulipa hyvän näköset valot :thumbup: Vieläkö porkkanat nakkaat keulille ja kylkeen nii :clap:
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Komeet autot. Kuinka äänentoisto pelaa lankussa, laitoitko erillissarjan vahvistimen kautta ja pitikö vänkärin penkkiä nostaa paljo ylemmäs?
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja aziz »

AimoHarppaus kirjoitti:Komeet autot. Kuinka äänentoisto pelaa lankussa, laitoitko erillissarjan vahvistimen kautta ja pitikö vänkärin penkkiä nostaa paljo ylemmäs?
Kojelautakajarit toimii ihan vaan soittimen voimalla, riittää mun kuunteluun mainiosti. Oiskohan prikkoja korotukseen kaikkiaan 8mm:n edestä joka nurkassa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Tummuutta vaan vilkkuihin niin tulee hyvä !

Mulla on vielä lamin-x kalvot pinnassa mutta muuten samanlailla toteutetut

Kuva
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Ville126 kirjoitti:Tummuutta vaan vilkkuihin niin tulee hyvä !

Mulla on vielä lamin-x kalvot pinnassa mutta muuten samanlailla toteutetut

[ http://www1.garaget.org/archive/135/134483/274065/large_274065-3185126.jpg ]
Toi kalvo ois kyllä nätti, mutta toi sun autos on kyllä muutenkin niin namiskuukkeli. Mutta heikentääkö tuo kalvo kuinka paljon jo alunperin heikohkoa valotehoa?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja RH »

aziz kirjoitti: mutta toi sun autos on kyllä muutenkin niin namiskuukkeli.
...Ja taksikyltti katolla :shock:
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Azizin S124 ja W219.

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

aziz kirjoitti:
Ville126 kirjoitti:Tummuutta vaan vilkkuihin niin tulee hyvä !

Mulla on vielä lamin-x kalvot pinnassa mutta muuten samanlailla toteutetut

[ http://www1.garaget.org/archive/135/134483/274065/large_274065-3185126.jpg ]
Toi kalvo ois kyllä nätti, mutta toi sun autos on kyllä muutenkin niin namiskuukkeli. Mutta heikentääkö tuo kalvo kuinka paljon jo alunperin heikohkoa valotehoa?
Voiko noiden valojen teho vielä heikentyä :D
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124, W219 ja W123.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Tuli tuossa ostettua yksi mersu lisää kokoelmaan, W123 300TDT vm. -84. 123:sta on jo kauan tullut himoittua ja kun todellinen helmi yksilö sattui kohdalle sopivaan hintaan, niin en oikeastaan epäröinyt hetkeäkään.
Tein autolle sisäpesun, vaikka sisusta nyt oli melko hyvässä jamassa muutenkin. Tavaratilan verhoilluissa oli jonkin verran likaa, mutta nyt näyttää paljon paremmalta. Jarrut kävin läpite, koska kotimatkalla esiintyi "lievää" laahaamista ja matka keskeytyikin heti alkuunsa kuskin puolen etujarrun savutessa. Repsikan puolen takasatulaan joutuu ainakin uusimaan tiivistesarjan, tämäkin otti lämpöjä kotimatkalla. Vaihdoin jarrunesteet ja palat näin alkuun, tarvii myöhemmin käydä nuo kaikki satulat läpi.
Moottoriöljyt tuli myös vaihdettua, sekä tasonsäädön hydrauliöljyt vaihdoin pumpun ja öljysäiliön välisen letkun uusimisen yhteydessä.
Sisustan puupanelit hieman repsottivat ja niitä on tullut liimailtua takaisin kiinni. Osa on vielä laittamatta...Myös kaikki kojelaudan valot ovat palaneet, joten pientä näpertelyä riittää näin alkuun.
Myyjän pyynnöstä, laitan tänne muutaman kuvan. :)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut aziz, Pe 26.02.2016 17:35. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
280se86
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1246
Liittynyt: Ma 06.12.2010 19:52
Paikkakunta: jyväskylän seutu

Re: Azizin S124, W219 ja W123.

Viesti Kirjoittaja 280se86 »

Pidähän hyvää huolta aarteesta :thumbup: on se vaan hieno, ei olis pitäny.....
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124, W219 ja W123.

Viesti Kirjoittaja aziz »

280se86 kirjoitti:Pidähän hyvää huolta aarteesta :thumbup: on se vaan hieno, ei olis pitäny.....
Älä huoli, auto tuli hyvään kotiin ja paranee varmasti vanhetessaan. :)
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124, W219 ja W123.

Viesti Kirjoittaja aziz »

W123:n keskuslukon ongelmiin tuli tuossa perehdyttyä, toisinsanoen sen toimimattomuuteen. Tuohan toimii tässä pelkästään alipaineen avulla ja youtubesta tuli katottua vähän vinkkiä tämän korjaamiseen. Konehuoneen takaiskuventtiilin todettua ehjäksi, riisuin kuskinoven verhoilun, minkä takaa löytyy ohjauskeskus, eli venttiiliblokki johon kolme letkua tulee kiinni. Otin letkut irti ja etsin ruutan avulla letkun mikä siirtää alipainetta muihin oviin. Olin tässä vaiheessa purkanut myös takaovien verhoilut. Muutaman imasun jälkeen kuului suhinaa repsikan takaovesta, joten lähdin etsimään vikaa sieltä.
Suhinan syypää löytyi lopulta tästä elementistä, jonka varressa oleva kumi oli päässyt repeämään ja paineet pääsivät karkuun.
Kuva

Otin viallisen osan pois, tulppasin letkut ja laitoin auton käyntiin keräämään alipainetta säiliöön. Lukitus toimi jälleen. :thumbup: Rikkoutunut osa täytyy laittaa tilaukseen, jottaa saa myös tuon yhden oven mukaan järjestelmään.

Tässä yksinkertainen testityökaluni:
Kuva

Kuinkahan tuo keskuslukko on toiminut uutena. Onkohan tuo alipainejärjestelmä täysin pitävä, eli jos vaikka auto seisoo kuukauden, niin kuuluuko alipaineen vielä säilyä varaajasäiliössä ja ovien aueta? Ja karkaako tuota alipainetta pois sitä kaytettäessä? Tuossa tankattuani alipainetta runkkasin sen jälkeen ovia auki ja kiinni edes takas vajaa kymmenen kertaa, kunnes painetta ei enää riittänyt. Tarvii ladata varaajaan alipaineet ja tarkistaa huomenna mikä on tilanne..
Viimeksi muokannut aziz, To 25.02.2016 17:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Azizin S124, W219 ja W123.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mielenkiintoinen tämä viimeinen hankinta, mutta kuvat eivät lataudu ainakaan minulle. Kaikki muut kuvat ketjussa näkyvät.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124, W219 ja W123.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Timo L. kirjoitti:Mielenkiintoinen tämä viimeinen hankinta, mutta kuvat eivät lataudu ainakaan minulle. Kaikki muut kuvat ketjussa näkyvät.
Eikö avaudu mikään kuva vai viimesimmän päivityksen kuvat?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Azizin S124, W219 ja W123.

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

aziz kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Mielenkiintoinen tämä viimeinen hankinta, mutta kuvat eivät lataudu ainakaan minulle. Kaikki muut kuvat ketjussa näkyvät.
Eikö avaudu mikään kuva vai viimesimmän päivityksen kuvat?
Nuo 123:sen kuvat ei näy. Eli 18.2 tehdyn kirjoituksen kuvat.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Azizin S124, W219 ja W123.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Henkkka_ kirjoitti:
aziz kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Mielenkiintoinen tämä viimeinen hankinta, mutta kuvat eivät lataudu ainakaan minulle. Kaikki muut kuvat ketjussa näkyvät.
Eikö avaudu mikään kuva vai viimesimmän päivityksen kuvat?
Nuo 123:sen kuvat ei näy. Eli 18.2 tehdyn kirjoituksen kuvat.
Juuri näin. Alipainekuvat näkyy. Sanoo että on virheitä, ei voi näyttää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124, W219 ja W123.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Latasin kuvat uudelleen, en tiedä näkyykö nyt. Onedrive oli jostain syystä muuttanut kuvan osoitetietoja. En tiedä miksi tekee näin, ei ole ensimmäinen kerta.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Azizin S124, W219 ja W123.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Nyt näkyy, on nätti! Onko tuo Elfenbein (taksiväri) vai joku muu keltainen? Joka tapauksessa hyvä väri! Kalvot vaan veks... :-) Mikä on auton historia?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Azizin S124, W219 ja W123.

Viesti Kirjoittaja aziz »

Timo L. kirjoitti:Nyt näkyy, on nätti! Onko tuo Elfenbein (taksiväri) vai joku muu keltainen? Joka tapauksessa hyvä väri! Kalvot vaan veks... :-) Mikä on auton historia?
Värikoodi on 681, eli Manila Beige. Kalvot otin jo pois ja sisustaa olen priimannut muutenkin. Olikohan auto tuotu Suomeen 2000-luvun alussa ja siitä lähtien on edellinen omistaja pitänyt huoltohistoriaa yllä.
Viimeksi muokannut aziz, Su 21.02.2016 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Vastaa Viestiin