W202 projektia, Ilmastointiremppaa ja talvilevolle.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 07.05.2018 20:57
Kevät tuli ja niin tuli autokuumekkin :lol: Muutenkin alkoi riittämään tuo käyttöauton jatkuva rassaaminen, harrasteautot erikseen mutta käyttistä ei jaksasi olla jatkuvasti ropaamassa. Kävihän tuo Mobile.de kuumana koko talven ja vihdoin sieltä löytyi sopiva auto. Munchenin Daimlerin liikeestä 12/2014 käyttöönotettu C 250 d, noin 90tkm ajettu ja Junge Sterne. Varusteina mm. tehdas webasto kaukosäätimellä, täysnahkasisusta, panoramakatto, Airmatic, Distronic+, Comand Online, Avantgarde ulkopaketti ja Exclusive sisäpaketti. Kaupat siitä hierottiin ja tulikin sitten pikavisiitti saksaan että ehti saksalaisten aikataulun mukaan auton hakea pois. Mukavan helppoa tosin oli auton nouto, rahat meni tilisiirrolla ja auto odotti liikkeessä Export-kilvet valmiina :) Koeajoakin tuli heti n. 900 km kun piti ehtiä Finnlinesin kyytiin Travemundeen vielä samana päivänä kun auto ostettiin.

Muuten todella mahtava auto ajaa, mutta ILS valot ja vaihteisto kaipaa uutta ohjelmistoa/kalibrointia. Toivottavasti ei isompia vikoja tule vastaan, vaikka takuu onkin niin ei sitä jaksa korjaamollakaan ravata :lol:

Tuossa vielä yksi kuva mikä tuli napattua :)
Kuva

ML menee myyntiin kunha tuulilasi on ensin vaihdettu, sekin tietty halkesi tässä hetkittäin :evil:

W202 odottaa vielä klubitallilla että löytyisi sopiva harrastetalli jossa sitä pääsisi ropaamaan, toivottavasti tässä kesän aikana saisi jo jotain aikaiseksi :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 01.04.2019 22:35
Vihdoin! Nyt löyty paikka missä voi alkaa tekemään taas remonttia. Äkkiä se vuosikin taas vierähti. Eipä tämä talli häävi ole, mutta kyllä siellä yhden kansiremontin tekee. Nyt siis ihan ensimmäisenä tarkoitus selvittää tuon pakoputkesta tulevan sinisen savun alkuperä, eli kansi ylös ja katsotaan missä kunnossa moottori on. Jos muuten hyvä niin kansi koneistamolle ja suuttimet huoltoon.

Täällä sitä nyt pitäsi alkaa purkamaan
Kuva

Konehomma kun on saatu tehtyä niin pitäsi vielä uusia takajarrut ja iskarit. Jarrut alkaa olemaan loppupuolella ja H&R:n iskarit on näköjään takaakin antautuneet. Sinnekkin sitten Bilsteinia tilalle :)

W202 ja S205 tapasivat toisensa tänään ensimmäistä kertaa, pitihän siitäkin kuva ottaa 8)
Kuva

Päivitellään taas kun homma etenee :thumbup:

Ja vaikka tuo 205 on myös erinomainen ajettava, niin kyllä tässä 202:ssa on vaan sitä jotain mitä noissa uudemmissa ei samalla tavalla ole, ihan eri fiilis 8)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 546
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
ViestiLähetetty: Ti 02.04.2019 13:59
Jotenkin on tutun oloinen talli... Oli itsellä tuommoinen aikoinaan.
Sattuuko olemaan hyvin erikoisen entisen bensa aseman vieressä..?
MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

www.mtbracingteam.co.nr
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ti 02.04.2019 18:08
Berglund kirjoitti:Jotenkin on tutun oloinen talli... Oli itsellä tuommoinen aikoinaan.
Sattuuko olemaan hyvin erikoisen entisen bensa aseman vieressä..?

Ei ole huoltoasemia tässä vieressä, samanlaisia talleja kyllä useampikin.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ke 03.04.2019 19:45
Homma etenee. Kansiremppa siis aloitettu. Jonkin verranhan tuossa on purkamista, lähinnä imusarja ja sen päällä olevat roippeet tuossa eniten työllistää.

Aloitin ahtimen ja pakosarjan irroituksella, kivasti lähti kaikki irti, eipä tuolla juuri ole ajettukaan turbon vaihdon jälkeen. Nappasin kuvan tuosta normipaikasta mistä nämä tuppaa vuotamaan jäähynestettä kannen välistä. Samasta kohtaa vuoti se ML:kin. 3. ja 4. pyttyjen kohdalla tuo valkoinen on siis kuivunutta jäähynestettä. Alakauttakin paikan näkee hyvin vaikka olisi pakosarjakin paikallaan.
Kuva

Seuraavaksi suuttimet irti, niiden kanssakaan ei ollut ongelmia. Onhan niitäkin tässä käytetty pohjaprikkojen takia irti jo aiemminkin.
Kuva

Myös jakopaineputken ja siihen tulevat polttoainelinjat vielä ehti irroittaa.
Kuva

Enää jääkin imusarjan ja venakopan irroitus, sen jälkeen sydän kurkussa ottamaan kantta irti ja katsomaan onko mahdollisesti vuotanut suutin sulattanut mäntään reikää :o Päivitellään taas kun edistyy.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ke 10.04.2019 21:17
Kansiremppa etenee, yläkerta on nyt purettu ja kaikki kansipahvia lukuunottamatta näyttää ehjältä. Kansi lähtee koneistamolle ja suuttimet huollettavaksi. Ketjukin näytti hyvälle ja ajoitusmerkit kohdallaan eli ei ilmeisesti ole venynyt.

Tässä imusarja purettuna, siinä on kyllä vieläkin ihan tarpeeksi roinaa päällä purettavaksi :lol:
Kuva

Venakoppa irti, siellä oli mukavan puhtaan näköistä
Kuva

Ja kansi irti, ei ollut männissä reikiä eikä muutenkaan mitään katastrofaalista :)
Kuva

Siinä vielä suoraan irroituksen jälkeen, kansi menee tosiaan läpikäytäväksi.
Kuva

Tuossa tuo kansipahvista pettävä vesikanavan tiiviste, sama oli rikki myös siinä ML:ässä, sijaitsee kannen takapäässä, pakosarjan puolella.
Kuva

Ja kansi tietty puhtaaksi ennenkuin vien sen koneistamolle :)
Kuva

Pikkuhíljaa sitten osia tilaamaan ja miettimään remonttia eteenpäin ;)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: To 18.04.2019 19:56
Läjä osia haalittu ja kansi käytetty koneistamolla. Kansi siis plaanattu, venttiilit hiottu(oli ollut jo vuotoa seetien välistä) ja venavarren kumit uusittu. Uutta osaa tuli laatikollinen, laitetaan kerralla kaikki mitä raaskii niin ei tartte olla kohta taas ropaamassa :lol:

Kuva
Eli kaikki avatut tiivisteet vaihtuu uusiin. Samalla myös öljylauhduttimen tiiviste kun on nyt hyvin käsillä, samoin startti. Jakoketju, kiristin ja yläohjain. Vuotava vesipumppu ja termari. Ja tietty hehkut kun niistäkään ei ole mitään historiaa tiedossa. Suuttimet on vielä huollossa ja niitä odotellaan. Pikkuhiljaa aletaan pistämään kasaan päin
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 530
Liittynyt: To 30.09.2010 17:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 26.04.2019 15:31
Kuulin että ensi viikolla olisi ketjusulkeiset :wink:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: La 27.04.2019 00:03
447za kirjoitti:Kuulin että ensi viikolla olisi ketjusulkeiset :wink:

Näin mä vähän toivoinkin :lol:
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 29.04.2019 20:14
Pikkuhiljaa etenee. Öljynsuodatinjalasta jäähdytin purettu irti ja se odottaa vaan uusia tiivisteitä, että pääsee sen laittamaan kasaan. Suuttimetkin tulleet huollosta, kaksi oli selvästi vuotavia joista toinen ilmeisesti joskus purettu kun oli kuulemma väärin kasattu :o

Irto-osat pesty melkein kaikki, kuvia ei tullut otettua kun venakopasta ja kannen etulevystä. Siinä likaista.
Kuva
Ja tässä puhdasta.
Kuva

Startti vaihtui korjattuun malliin, ei mikään herkkuhomma vaikka on imusarjakin irti. Siinä uus ja vanha vierekkäin.
Kuva
Ja uusi paikallaan.
Kuva

Ja myös se ketjukin tuli vaihdettua. Kiitos taaa 447za avusta ja työkalun lainasta :thumbup:
Eli ensin vanha poikki, rälläkällä hiottiin ketjun tapeista rympit pois ja työkalulla painettiin tapit ulos.
Kuva

Työkalussa tulee mukana ketjulukko jolla saa uuden ketjun kytkettyä vanhaan ja sitten konetta pyörittämällä vedettiin vanhalla ketjulla uusi paikoilleen. Sitten työkalulukko auki ja vanha ketju pois. Sen jälkeen työkalulla taas painettiin uuden ketjun mukana tullut ketjulukko uuteen ketjuun paikalleen. Kansi irrallaan on hyvin tilaa tehdä. Ikävä kyllä ei kädet riittäneet ottamaan enempää kuvia. Tässä jo uusi ketju paikallaan.
Kuva

Tuossa vielä vanha ketju ja tuo työkalu, työvaiheesta riippuen pitää leukoja vaihdella.
Kuva

Seuraavaksi kantta paikalleen ja pikkuhiljaa nippuun päin :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: To 02.05.2019 18:31
Tänään hierottiin vielä kansi asennuskuntoon, eli kalvattiin kannesta suuttimien tiivistepinnat puhtaaksi ja putsattiin suuttimien kiinnityspulttien kierteet. Samalla myös irroitettiin vanhat pakosarjan pinnapultit.

Ensin putsattiin kierteet, ihan perus M6-kierre, kierretapin täytyy tosin olla normaalia pitempi, muuten ei yletä aivan pohjaan asti.
Kuva

Sitten suuttimenreikä harjalla puhtaaksi.
Kuva

Ja vielä kalvaimella.
Kuva

Ennen ja jälkeen kuvissa on huomattava ero :)
Kuva
Kuva

Kalvauksen jälkeen koneistamon laittama suojateippi pois ja onhan se nätin näköinen.
Kuva

Pinnapultit vielä pois.
Kuva

Kaivelin vielä tärkeimmät momentit ja kiristysjärjestykset valmiiksi, enää pitäisi laittaa tuo kansi paikoilleen
Kuva

Jarruosatkin saapuivat, taakse siis levyt, palat ja kässärihilut taas uusiksi. Tälläkertaa Ate:n tavaraa, sitä ne taitaa orkkiksetkin olla. Viimeksi laitetut Brembot meni n. 70tkm, nyt on levyt ja palat loppu.
Kuva

Lisäät tarinaa taas sitä mukaan kun homma edistyy 8)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Pe 03.05.2019 21:30
Tänään taas rakennettiin. Öljyjäähdyttimen tiivisteetkin saapui eli ensin laitettiin se paikoilleen. Itse jäähdyttimestä hieman hankala saada kuvaa, siinä se kuitenkin on öljynsuodattimen jalassa, imusarjan puolella.

Uusi ja vanha tiiviste, olihan tuo vanha mennytkin jo kulmikkaaksi.
Kuva

Sitten lohkon pinta ja männät/sylinteriputket puhtaaksi. Tässä näkyy myös sen öljyjäähdyttimen yläreuna.
Kuva

Uusi kannentiiviste paikoilleen.
Kuva

Kansi päälle ja pultit paikoilleen.
Kuva

Kannenpultit kun oli kiinni niin nostimien ja nokka-akselien kehto päälle ja nostimet paikoilleen. Kannenpulttien kiristelyn aikana tuli nyppästyä myös vesipumppu irti.
Kuva

Nostimet olleet tietty uudessa öljyssä likoamassa.
Kuva

Nokat ja laakerikannet paikoilleen, tässä pitää olla tarkka että menee varmasti jako kohdalleen, eikä pääse venttiilit osumaan mäntiin.
Kuva

Yläkuolokohta merkattu kampiakselin hihnapyörään: OT l.
Kuva

Imunokan rattaassa on reikä, joka osuu kannessa olevaan reikään. Myös imu- ja pakonokissa on pisteet, joilla merkattu niiden oikeat paikat keskenään.
Kuva

Ketjupyörät ja kannen etulevy uudella ylälaahaimella paikalleen.
Kuva

Uusi kiristin paikoilleen, sekin ensin ilmattu öljyssä. Pari kierrosta konetta pyörittäen ja merkkien tarkistus, kaikki kohdallaan :)
Kuva

Venakoppa päälle.
Kuva

Suuttimiin mömmöt runkoihin ettei tartu kiinni.
Kuva

Ja suuttimet paikalleen.
Kuva

Enempää ei jaksanut/pystynyt tehdä, alkoi tuo +4 ulkolämpötila käymään kylmäksi, tämä kun ei tosiaan mikään lämmin talli ole :lol:
Kuva

Lisää taas kun homma jatkuu :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Pe 10.05.2019 15:20
Hommathan jatkui heti edellistä päivitystä seuraavana päivänä, ei vain ole kerennyt aikaisemmin tänne kirjottelemaan. Auto siis kasattiin loppuun ja saatiin jopa käymäänkin, hetken taistelun jälkeen jopa kaikilla :D Ilmaantui kyllä suht helposti, parilla startilla, mutta jäi käymään vajailla ja supsutteli imusarjaan päin. Starillakin tutkittiin eikä oikein mitään selvää vikaa löytynyt. Yhtäkkiä hetken lepäämisen ja uusintakäynnistyksen jälkeen, alkoi kuitenkin käymään kaikilla ja tasaisesti :) Oliko ollut venttiili jumissa tai suuttimessa roskaa, tiedä siitä sitten. Nyt auto kuitenkin taas toimii :)

Sitten niitä kuvia.

Ensiksi uusi vesipumppu paikalleen.
Kuva

Sitten kannen päähän pumput paikoilleen.
Kuva

Venakopan päälle huohotin ja nokka-akselin anturi.
Kuva

Pakosarja uusilla pinnapulteilla ja muttereilla paikalleen.
Kuva

Imusarja menossa paikalleen.
Kuva

Ja sitten loput, tuossa jo aikalailla kasattu, pari kannaketta puuttu vielä.
Kuva

Paremmalla kelillä tuli sitten käytettyä autoa enemmän ja ajettua uloskin, että sai tallin siivottua. Pääsi molemmat kulkineet taas kuvaan 8)
Kuva

Huomenna olisi tarkoitus siirtää auto taas toiseen paikkaan, että pääsee alapuolelta tekemään tarvittavat hommat, lisäillään taas kun tapahtuu :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 18.11.2018 21:15
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 11.05.2019 00:31
Hyvännäköistä rakentelua ja mukavaa luettavaa näin yötöiden ohessa. Tallisikin sijaitsee näköjään parin sadan metrin päässä lapsuudenkodistani, pitäisi varmaan joku päivä ajaa ohitse ja katsoa onko herra työn touhussa.
Todella hyvännäköistä ja mukavaa luettavaa hyvien kuvien kera :).
Nykyisin vm. -97 S210 E320
Ex vm. -88 W124 CE 230

MB Star C4 + läppäri
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: La 11.05.2019 18:07
Moniosaaja97 kirjoitti:Hyvännäköistä rakentelua ja mukavaa luettavaa näin yötöiden ohessa. Tallisikin sijaitsee näköjään parin sadan metrin päässä lapsuudenkodistani, pitäisi varmaan joku päivä ajaa ohitse ja katsoa onko herra työn touhussa.
Todella hyvännäköistä ja mukavaa luettavaa hyvien kuvien kera :).

Mukava kuulla, että kiinnostaa :)

Autohan ei siis tuolla enää ole, tänään siirrettiin pois. Tuo talli oli vain lainassa sen aikaa, että sain kansirempan tehtyä. Nyt pitää päästä auton alle puuhaamaan ja se on tuolla hiukka haastavaa :D
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 530
Liittynyt: To 30.09.2010 17:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki
ViestiLähetetty: Ma 13.05.2019 14:32
Harmi että tässä ei mainittu jälkimmäisen kasauspäivän säätä :mrgreen: oli meinaan vähän kostee jä hyytävä meininki ( T:kohmeiset sormet) :crazy:

Onneksi saattin niiputettua vehkeet aikataulussa eikä, että ne seisoo siellä kaksi vuotta odottaen motivaatiota ja tekijöitä :clap:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 13.05.2019 17:04
447za kirjoitti:Harmi että tässä ei mainittu jälkimmäisen kasauspäivän säätä :mrgreen: oli meinaan vähän kostee jä hyytävä meininki ( T:kohmeiset sormet) :crazy:

Onneksi saattin niiputettua vehkeet aikataulussa eikä, että ne seisoo siellä kaksi vuotta odottaen motivaatiota ja tekijöitä :clap:

+1,5 astetta ja räntää taivaan täydeltä, ei tullu ainakaan hiki, kiitos vielä kylmettyneelle apuasentajallekkin :D

Sitä motivaatiotahan haettiin reilu vuos ennen homman alottamista :lol:
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ti 21.05.2019 20:24
Tuli vihdoin tuo viime vuonna hankittu uusi kardaanikin vaihdettua. Vanhassa oli siis jo rätit hapertuneet ja irrallaan kokeillessa myös liuku oli väljistynyt. Hommahan on aika simppeli, pakoputki olikin jo irti kansirempan jäljiltä. Lämpöpelti vaan pois ja pari tukirautaa, sitten onkin jo kardaani kokonaisuudessaan näkyvillä.

Vanha kardaani vielä paikallaan.
Kuva

Uusi ja vanha vierekkäin, uusi vielä tehtaan laudassa kiinni :)
Kuva

Vanhasta oli jo rätit hapertuneet.
Kuva

Samalla kun oli kardaani pois niin massasin kardaanitunnelin kunnolla.
Kuva

Siellä jo uusi kardaani paikallaan.
Kuva

Siihen tuli tietty vielä lämpöpelti ja pakoputki alle. Saksastakin saapui lisää tavaraa, vihdoin ne uudet takaiskarit 8)
Kuva

Ja ettei taas mene liian helpoksi niin huomasin että on taas vetarin suojakumi revennyt, pitää vaihtaa nekin kaikki siis ennen katsastusta. :evil:
Kuva

Radiokin tuli taas ruuvattua paikoilleen, se oli tuossa välissä siinä w163:ssa, olinkin jo unohtanut paljonko tuonne taakse tuli sitä johtoa :D
Kuva

Leimaa kohti siis, ehkä juhannuksena pääsee ajelulle :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: La 20.07.2019 16:23
Juhannus tuli ja meni, niin oli kesälomakin ja tuli kierrettyä taas tolla 205:llä eurooppaa melkein 6000km verran joten w202 jäi vähemmälle huomiolle. Nyt kun lomat on loppu oli taas aikaa jatkaa tätäkin remonttia. Eli tuli vaihdettua vihdoin ne takajarrut ja iskarit. Tällä kertaa hommana suht simppeli kun on noi kaikki käytetty jo muutamaan kertaan auki tässä vuosien aikana :D

Lähtötilanne siis tämä, 5 vuotta ja n. 80tkm tehnyt tehtävänsä.
Kuva

Vanhat ja uudet osat, levyillä ja kässärihiluilla ois varmaan vielä mennyt toinenkin palasarja, mutta nyt on taas kaikki uutta :)
Kuva

Oikealta puolelta oli H&R iskari hajonnutkin jo, sen takia tuli nuokin vaihdettua. Nyt on edessä ja takana Bilsteinin B8.
Kuva

Lopputulos. Samalla tuli putsattua pyöränkaaret sisältä ja massattua uudelleen. Ehkä näillä kehtaa taas mennä konttorille. 8)
Kuva

Vielä vetarien suojakumit uusiksi niin olisi periaatteessa leimaa vaille. Teholappu pitänee käydä hommaamassa, että saa vielä sen välijäähdyttimenkin muutoskatsastettua, ei kaikki katsurit tunnu siitä uudesta tykkäävän :oops:
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: La 24.08.2019 10:19
Vihdoin sain sen vetarin suojakumin "vaihdettua", tällä kertaa tuli vähän oikastua ja ostin sellaisen liimattavan mallin :lol: Näyttävät kaikki kumit siltä että kaipaavat vaihtoa, mennään tuolla nyt sen aikaa että jaksaa ottaa vetarit taas irti.

Kävin myös katsastuksessa, edellisestä kerrasta onkin jo n. 3 vuotta.
Kuva

Tälläiset laput tuo aina hyvän mielen, kehujen kanssa ilman huomautuksia läpi :)

Nyt ajellaan pari kuukautta ja sitten taas talveksi seisomaan, jotain pientä fiksailua ehkä vielä tänä syksynä tulee tehtyä. On kyllä ihan eri maailmasta tämä W202 kun tuo S205, mutta omalla hyvällä tavallaan :D
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 01.12.2018 22:33
ViestiLähetetty: La 24.08.2019 14:24
Uteliaana kysyn K-arvoa kunnostetussa, verratakseni omaan 490tkm ajetun lukemaan.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 26.08.2019 10:50
Jaiko kirjoitti:Uteliaana kysyn K-arvoa kunnostetussa, verratakseni omaan 490tkm ajetun lukemaan.

Savujen kanssa on vielä hieman tekemistä. Moottorisoftaa kun on joku joskus ronklannut ja suuttimet on nyt säädetty hieman toleranssien yläpäähän tuoton kannalta niin K-arvo oli n. 2. Aikaisemmin pyöritty hieman yli yhden. Kunhan saa kaikki taas kohdalleen niin katsotaan mihin savut asettuu :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 27.05.2008 16:55
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: To 10.10.2019 19:34
Auto päässyt taas talvilevolle, tulihan sillä jopa kuukausi ajettua :lol: Lepopaikkana tuttu ja turvallinen Klubitalli, siellä on mukava muiden Mercedeksien kanssa viettää talvea. Ensi keväänä ei tarvitsekkaan tehdä muuta kuin liikennekäyttöönotto ja taas saa ajella, sitä odotellessa 8)
Kuva


Eipä tuo kuukausikaan ihan vain ajamista ollut, tietenkään :roll:
Kuva

Ilmastoinnin lauhduttimen putki hajosi ja puhalsi kaikki kylmäaineet pihalle. Putken kannakkeena toiminut klemmari oli hangannut putken rikki.
Kuva

Hieman työläshän tuo kennon irroitus on. Purkaa joutuu jonkin verran että sen saa sieltä välijäähyn ja syylarin välistä pois, niin kuin tuosta ylemmästä kuvasta huomaa. Hieman helpotti tuo itsetehty välijäähdyttimen teline, orkkis välijäähy oli todella inhottava irroitettava. Samalla tietty vaihtui kuivain, tässä vanhat osat onkin jo lattialla.
Kuva

Uusi Behrin kenno ja kuivan.
Kuva

Tiivisteitä hain veholta ja KL-varaosista, kummastakaan ei saanut sopivaa tiivistettä tuohon alapäässä olevaan isompaan liitokseen. Mersun varaosakatalogi kun myy sinne tälläistä pikkuista o-rengasta mikä käy kyllä kaikkialle muualle, muttei juuri tuohon. Onneksi löytyi omista varastoista sopiva.
Kuva

Uusi kenno paikoillaan.
Kuva

Ja keula puskuria vaille kasattuna, eipä siitä paljoa näkyville jää.
Kuva

Kuivainhan on tuolla kuljettajan puoleisen umpion takana, suht helpossa paikassa.
Kuva

Kylmäaineet sisään ja taas puhaltaa kylmää, tosin eipä sitä juuri enää syyskuun lopulla ilmastointia juuri tarvinnut :D Pakko oli ottaa kuva vielä kun sattui molemmat C:t olemaan sopivasti parkissa 8)
Kuva

Moottorin softapuoltakin hierottiin paremmaksi, tyhjäkäynnin ääni pehmeni huomattavasti ja tyhjäkäynnillä savutus lakkasi. Myös ajonaikainen savutus rauhottui, turbo herää hieman paremmin ja vetää hieman pidemmälle. Vakioahdin on vain niin pieni että asettaa omat rajoitteensa. Savuja en kerennyt käydä ottamassa uudelleen.

Uusi peruutuskamerakin saapui juuri auton säilöön viemisen jälkeen, onpa ensi keväälle heti taas tekemistä kun kameran vaihtaa :lol: Ehkä jotain muutakin pientä kivaa tässä talven aikana taas keksii. :think:
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jp_olli, juusmo ja 2 vierailijaa







kl-varaosat.fi