W124 goes om606 compoundturbo hx35/hx55

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: Ke 10.07.2013 17:41
tänää kattastettu, huomautti suullisesti vasemmanpuolen narinahelasta ja sivuvilkkujen puutteesta johon tuumasin että tiedän puutteen ja aion hommata peilivilkut.

K-arvo 0.01, hyvin virtaa moottori :D alppikellosta ruuvastin kolmisen kierrosta kiinni ennen katastusta ja kakkosella huuatin hetken reipasta kaheksaakymppiä :) katti tyhjä..

Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13007
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 10.07.2013 18:48
Ovenkarmit edelleen korinväriin ja E-pelti tai orkkisumpiot, olis miun makuun.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: To 11.07.2013 01:27
E-pelti ois kaverilla joka saranoiden kohilta taittunut hiukka, jos saan kohtuuella sen oiottua niin se tulee, ja jos ei saa niin ostan suorapeltisen :D jokatapauksessa, tulee E-pelti
kokeilen tummilla laseilla nuita pilareita ja mikäli ei silmään passaa niin tulee korinväriin,
voin kertoa että jos ei tummia laseja ois tulossa niin en ois kyllä pilareitakaan maalannut.
mikäli korinväriin haluaa niin vesihiontaa hetki ja alla on korinväri, sitte kevyt myllytys, näin teoriassa :D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: Pe 12.07.2013 17:52
Rupes eilen 500m ennen kotipihaa kuulumaan keulasta kohinaa niinku jarrut laahais, kevyesti jarruttelin eikä ääni muuttunut, kotipihalle ku saavuin ja pysähdyin, avasin pellin, kohtuu kovaääninen kahina jatkuu koneen etuosasta, sammutin, rullasin tallin eteen, starttasin ja ajoin 10m talliin, tutkin asiaa ja kampiakselin hihnapyörän pultti oli sormikireydellä ja vesipumpun hihnapyörää vasten oli kohissut.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13002
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Pe 12.07.2013 19:06
K-arvo 0.01, hyvin virtaa moottori

Käytähän penkissä niin nähdään minkä verran niitä hevosvoimia oikeasti on :wink:
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13007
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Pe 12.07.2013 20:17
johani kirjoitti:E-pelti ois kaverilla joka saranoiden kohilta taittunut hiukka, jos saan kohtuuella sen oiottua niin se tulee, ja jos ei saa niin ostan suorapeltisen :D jokatapauksessa, tulee E-pelti
kokeilen tummilla laseilla nuita pilareita ja mikäli ei silmään passaa niin tulee korinväriin,
voin kertoa että jos ei tummia laseja ois tulossa niin en ois kyllä pilareitakaan maalannut.
mikäli korinväriin haluaa niin vesihiontaa hetki ja alla on korinväri, sitte kevyt myllytys, näin teoriassa :D


Mie vaan luulen että tumma osuus lasit+puitteet näyttää ehken liian korkealta.... ikäänkuin akvaariolta? Sen näkee sit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: Su 14.07.2013 02:10
oisko "liian tujua" kamaa: Laakerilukite Loctite 638. Suurilujuuksinen sylinterimäisten osien kiinnite. Käytetään kohteissa joihin kohdistuu suuria dynaamisia tai syklimäisiä voimia. Säteisvälyksentäyttökyky jopa 0.25. Suositellaan akselien, hammaspyörien, hihnapyörien ja sylinterimäisten osien kiinnittämiseen. Laakerilukitteet annostellaan nestemäisinä. Ne muodostavat 100-prosenttisen kosketuspinnan liitettävien osien väliin. Tällöin vältytään aikaavieviltä työstövaiheilta sekä kalliiden varaosien ja mekaanisten menetelmien käytöltä.

http://www.youtube.com/watch?v=KKBllLLYML8

jännä ku tuohon pulttiin ei oo kajottu koko omistuksen aikana ~36tkm ja uuden hihnan jälkeen ajettu 300km ja irtos :)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: To 18.07.2013 03:59
joo tuli korjattua hihnapyörä, laitoin 3M tököttiä akselille ja pultin kierteisiin, väänsin niin tiukkaan ku yhellä käellä (ettei mee liian tiukkaan) sain metrin jatkovarrella, ensin nousi kone toisen kumityynyn varaan ja sitte taipu rauta joka oli kuormaliinan päässä :D kiitokset Jiiteelle varaosista :thumbup: (eli vaihdoin tuon toisessa kuvassa näkyvän "ulkokehän")

hihnapyörän kehällä oli kiristettäessä vanhasta moniurahihnasta leikattu pätkä.

http://www.lognet.fi/tuote.jsp?koodi=10 ... 0Lukitteet

Lisätiedot:
Erittäin kestävä liitos: akselit, vaihteet ja muut sylinterimäiset metalliosat.
Liukuasennuksiin tai löysästi toisiinsa sopiviin tai kuluneisiin osiin, joissa on täytettävänä suuri välys. Estää syöpymisen ja korroosion. Tärinää kestävä. Väri vihreä. Tekniset tiedot: Irrotusmomentti / jäännösmomentti (IS010964) Intervalli: 21 - 42 Nm / 25 - 42 Nm Oletusarvo: 30 Nm / 32 Nm, Viskositeetti: 1 800 - 3 000 cPs, Välyksen täyttö: 0,25 mm, Kiinnittymisaika: noin 15 minuuttia, Käyttölämpötila-alue: -50 C - +150 C

Kuva

Kuva

Kuva

Ja pari fiilistelykuvaa

Kuva

Kuva


Pitkällisten säätöjen jälkeen rupes kaiuttimistaki kuulumaan kirkkaammin ku sääti muuten tasasen EQ mutta 250hz - 800hz sääti -6db kuopan, (eli alueelle minkä keskiääni toistaa) pitää kattua jos löytäis pari sopivaa vastusta nii laittais nuille keskiäänielementeille niin sais säätää suoraksi :) muuten nyt hyvä mutta 80 - 250hz pieni kuoppa, ei riitä potku nuissa keskiäänissä midibassoon ja jos basson ylipäästö suodattimen nostaa yli 63hz niin se ilmottaa ikävästi olemassaolostaan perällä, hyvin huomaamaton muuten nyt :) kiitokset powerset hyvistä ohjeista.

Säikäytti "vähän" ku oli tuulitunnelin asennuksessa oikea reuna jäänyt repsottaa ja iltasella ku visko jäähtynyn laitto käyntiin ja hirveä roplatus rupes kuulumaan.. :D mietin että jäikö startti pyörimään ku heti sammutin ja käynnistin uuestaan eikä enää mitään.. sitte järkeilin kahvipöydässä ku kaverit sano että ku olin moottorijarruttanu pihaan niin kuulu "räpätys" heti välähti ja kävin asentamassa oikeen :D
Viimeksi muokannut johani päivämäärä To 06.11.2014 09:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma
ViestiLähetetty: To 18.07.2013 11:16
Olisko mitään jos mersua nappais vähän lähemmäs maan pintaa? :)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: To 18.07.2013 14:49
jos (kun) tätä lasketaan niin se tapahtuu sitte ku on 18" ja ajomukavuuden kärsimättä = ilmajouset.

oha tuo korkia sikäli ku miettii että ykkösen kumit ja mitä googletellu niin ei toista yhtäkorkiaa sportlinea heti löyvy.
Viimeksi muokannut johani päivämäärä La 31.08.2013 03:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: Su 21.07.2013 15:04
Jäähdytysnesteet joutu käyttää pois tuossa rempassa ja tässä ollu ongelmana että lämpenee turhan herkästi. Pitkä loiva ylämäki niin matkavauhdissaki mäen huipulla 100 C lämpöjä, huippuja testatessa (tasasella 200km/h mittariin, välit loppuu) nousi 110C joten pesunesteet sisään ja nyt huuhdeltu ja pelkkää vettä tällähetkellä. Voiko tuonne nyt laittaa käytännössä mitä vaan nesettä jos sitä vaikka G12 pinkkiä laittas, pitkäikäsempää ja paremmin siirtää lämpöä ?

Jalopuita ei teipata, hieman enemmän mattasempaa ois ja tummeman sävynen se teippi niin vois laittaa mutta nykynen aivan liian räikee, ei sovi ... :( :problem:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: Ke 07.08.2013 02:40
tuli testattua että kuinka alas tuon kulutuksen saa tällasessa lähinnä kylänpyörinnässä... sähköturhake pois, Koska sähkönkulutus tarkottaa moottorin ja laturin huonon hyötysuhteen takia ~100W = 0.1litraa/tunti (jonka takia uusissa autoissa on pakollisia päiväajovalot) eivätkä muuten enää sula puhaltimen säätö nupit kun eivät lämpöä kovin tuottele nuo ledit. noh tämä "epävirallinen" testi tapahtu niin että kun ajoin tasasella rauhallisesti ja polttoainevalo jäi palamaan, nollasin tripin ja kävin 10€ tankkaamassa polttoainehinnan ollessa 1.499€ jolloin tankkiin meni 6.67 litraa, ajelin kyläajoa hyvin ennakoiden, moottorijarruttaen, lyhyt kiihytys ykkösellä, heti kakkonen ja sillä pikkusen yli neljäänkymppiin ja nelonen. Nyt oli kotipihaan tullessa 100km tripissä eikä vielä pala valo, mutkissa käy palamassa mutta suorantullen sammuu.. ei mulla muuta ku että tehdas ilmottaa vajaa kympin kulutusta kyläajossa, ja ite ajelen alle seiskan, vaikkei todellakaan kovin tarkka testi olekkaan niin hyvän mielen anto silti koska vaikka miten laskis niin silti komiasti alle tehtaan menee :thumbup:

http://www.mercefreaken.com/ -> modellene
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 5-tr. manuelt: 0,54 liter
-ved 120 km/t 5-tr. manuelt: 0,70 liter
-ved bykjøring 5-tr. manuelt: 0,98 liter

kulutustahan sais vielä hiukan alas ku laittas isommat elementit pumppuun, keventäs vauhtipyörää ja rakentas vapaastivirtaavan putkiston, mutta saas nähdä, matkamukavan putken saatan tehä sillä silmällä että joskus turbon koneen vaihdan ja vauhtipyörää keventää koska tois aika rutkasti kiihtyvyyttä, ja mielestäni myös _mukavuutta_ kun ei tarvi vaihteiden vaihdon välillä niin luistatella kytkintä ettei nyi = tasaantuu kierrokset nopeammin uudelle vaihteelle. joku valehteli joskus että 1kg vauhtipyörästä pois = 30kg auton massasta, ajattelin että jos otan niin otan sen "sormuksen" siitä ulkokehältä =~6kg ? eikä menis vielä edes kevyeksi koska kokonaismassa liikkuvilla osilla moottorissa on varmaan jotain 30kg luokkaa, vaikkakin ulkokehällä oleva paino vaikuttaa montakertaa enemmän kierrosherkkyyteen mitä sisäkehällä.

ja loppuun pari sisäkuvaa

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut johani päivämäärä Ke 13.05.2015 03:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13002
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Ke 07.08.2013 18:23
Ei millään pahalla, mutta ihan yhtä tyhjän kanssa yrittää mitata kulutusta edes sinnepäin kertomallasi tavalla. Auto on kyllä komia, sisältä ja päältä :thumbup:
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ
ViestiLähetetty: Ke 07.08.2013 20:02
joo, ei tollanen muutaman litran tankkaus paljoa kerro kulutuksesta.

joskus yritin itsekkin tota taloudellista ajoa. olis ollu hieno nähdä kuinka pienellä mersu menee, kun oikein pihistelee, mutta ei hermo kestäny sitä hinkkausta. kyllä se on vaan vedettävä sillain reippaasti, että ajaminen on mukavaa. ehkä 30 kilsaa jaksoin hinkata, sitten riitti.
W201 250DT 20V
w201 190E

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 18.10.2011 20:58
ViestiLähetetty: Ke 07.08.2013 20:46
Eikö näissä isompielementtisissä pumpuissa ole se ominaisuus, että maantieajossa kulutus laskee, mutta kaupunkiajossa kulutus on taas vakioon verrattuna paljon suurempi?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: To 08.08.2013 21:18
Jupezki kirjoitti:Eikö näissä isompielementtisissä pumpuissa ole se ominaisuus, että maantieajossa kulutus laskee, mutta kaupunkiajossa kulutus on taas vakioon verrattuna paljon suurempi?



sanoisin että ei pikasella tuntumalla koska eroa tulee sen suhteen vaan että sama polttoainemäärä menee suuremmalla paineella lyhyemmässä ajassa kammioon, josta palanimen siirtyy männänpäälle, suuremmalla paineella pisarakoko pienenee yms, palaminen tehostuu, hyötysuhde kasvaa.
Viimeksi muokannut johani päivämäärä Ke 28.08.2013 13:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: Ke 28.08.2013 01:53
Tuli polttimoita muokattua, pitkät parantu tuplasti, tussasin tuon sisäosan mustaksi, lyhyiden rajaus parantu (hajavalo väheni), taivuttelin nuilta jalkoja ku ei ollu polttopiste ihan sama kun halogeeneillä (kyllä kristalleillaki näkee).

facelift aihio saatu, ja ei oo nykyseltää pitkä matka maalauskuntoon. kaveri lupas ostaa tuplamäärän 50% kalvoa sillä ehdolla että tummennan sen auton lasit, saas nährä mitä tulee. (ei oo vielä alla olevassa sivulaseja tummennettu, takalasi vaihtuu haaliampaa, tulipa seki harjoteltua ja ekaksikertaa semihyvin onnistu)

Kyynärnojankin ostin ja kankaat siihen, nyt pitäs ruveta verhoilijan hommiin, vanha verhoilu on ratkottu auki ja siitä muotit, sitte vaan vanha harjotella uudestaan kasaan ja uus heti perään.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: Pe 28.01.2011 01:30
Paikkakunta: Pornainen
ViestiLähetetty: Pe 06.09.2013 18:26
7mm elementit, ja avautumis paineet suuttimista reilusti ylöspäin. alkaa sumu olla kohillansa. ;)

ejittiä. Edelleen silti turbon tarttis jos ekoihmettä on tekemässä. ;)
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01
ViestiLähetetty: Ma 16.09.2013 20:23
Mitäs tälle kuuluu :wink: Joko on ikkunat tummennettu ja e-pelti paikallaan :?:
Kiinnostaisi tietää tuosta vähän lisää, kun aloitusviestissä mainitset että kontin avausnappi on poistettu ja toimii sähköisesti. Oletko laittanut siihen siis jonkun systeemin, vai oliko autossa alunperin kaukosäätöinen keskuslukitus jolla saa myös kontin auki? Ajattelin vaan, että olis hieno laittaa silleen että kaukosäätimellä ponnahtaisi luukku auki :D toki silloin tarvitsisi myös jonkun kaasujousen sinne.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: Ke 18.09.2013 00:48
Juu toimii sähköisesti sähkömangeettisolenoidilla, jälkiasenteisena. kun avaimesta pitää kontin avausnappia 2,5sek pohjassa, vilkut välähtää kolmesti ja kontti aukeaa hiljalleen pystyasentoon, jouset saa esijännitettyä pykälän kireämmälle jolloin se aukeaa "optimaalisesti rauhallisesti" :D

Niin ja tuli kulutusta taas testattua, valon syttyessä 30€ tankkiin, nyt 296km kotipihaan ajaessa tripissä, 85% kyläajoa, loput lyhyttä siirtymää eikä pala polttoainevalo ;)

pellistä puuttuu lakka, niin en oo vielä maalannu. tänään piti samalla ku auto kävi renkaanvaihdossa niin siinä samalla käydä ylivieskan vianorilla pyörähtää kaverin kanssa mutta kaveri oli eksyny metille linnunpyyntiin nii eipä mentykkään. renkaiksi tuli Dunlop SP sport maxx 67desibeliä C märkäpito C vierintävastus, 360€ sarja + asennus. nyt ku renkaat ei äännä kaiken yli nii voi paikallistaa sen mistä se muu melu tulee, se tulee ovista ja takapenkin istuinosan alta, nämä seuraavat äänieristyskohteet ja sitte todennäkösesti omaan korvaan riittävän hiljanen :D (nuitaki saa kuuntelemalla kuunella)

Kyynärnojankin sain verhoiltua (kerran meni totaalisesti hermo :x :lol: ) ja se on ~5cm edempänä ja 2cm alempana kun orkkiksena.

ja täältä autosta tosiaan löytyy se puhelin sieltä lattialta pimeänkin tullen :D ja josta tulikin mieleeni että toivottavasti saamme nauttia pidempäänkin onnistuneista kuvista, 2 päivää sitten sain E7 huollosta ja taas lähti kameran linssin suojus käveleen :D saa nähä minkänäkösen suojan tuohon linssille pitää värkätä että tulee vielä viikonpäästäkin hyviä kuvia :) järkkärinhän ostan ku budjetti sallii.

Kuvissa auto on ~kk sitten vahattu Autoglymillä ja 4pv sitten pesty, kuhan tässä saa sen facelift paikalleen ja kuivaa kunnolla pariviikkoa niin testailen jo ostamaani uutta vahaa

Kuva

Ja koska kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa. (klikkaamalla suurenee ;) )

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kyynärnoja -Ennen-

Kuva
Viimeksi muokannut johani päivämäärä Pe 04.10.2013 02:10, muokattu yhteensä 2 kertaa

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01
ViestiLähetetty: Ke 18.09.2013 18:22
Tämä on kyllä hieno :!: :thumbup:

johani kirjoitti:Juu toimii sähköisesti sähkömangeettisolenoidilla, jälkiasenteisena. kun avaimesta pitää kontin avausnappia 2,5sek pohjassa, vilkut välähtää kolmesti ja kontti aukeaa hiljalleen pystyasentoon, jouset saa esijännitettyä pykälän kireämmälle jolloin se aukeaa "optimaalisesti rauhallisesti" :D


Juuri tämmöistä ajattelin! Saisko vielä se verran udella, että mistä olet hommannut tällaisen keskuslukistus systeemin jossa on kontin avaus värkit?
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: Ke 18.09.2013 23:52
mesekisti kirjoitti:Tämä on kyllä hieno :!: :thumbup:

johani kirjoitti:Juu toimii sähköisesti sähkömangeettisolenoidilla, jälkiasenteisena. kun avaimesta pitää kontin avausnappia 2,5sek pohjassa, vilkut välähtää kolmesti ja kontti aukeaa hiljalleen pystyasentoon, jouset saa esijännitettyä pykälän kireämmälle jolloin se aukeaa "optimaalisesti rauhallisesti" :D


Juuri tämmöistä ajattelin! Saisko vielä se verran udella, että mistä olet hommannut tällaisen keskuslukistus systeemin jossa on kontin avaus värkit?


Kiitoksia, himottanu pitkään nuo aikomani vanteet ku muuttus niillä vielä pallljon parempaan suuntaan :)

http://www.mtt-trading.fi/cat/index.php tuolta tuli keskuslukituksen kauko-ohjaus ja peräkonti avaus solenoidi, ei ollu nettisivuilla myynnissä mutta sähköpostilla ku kyselin niin sain samaan pakettiin.

http://www.rime.fi/takaluukun-solenoidi-veto-p-835.html samanlainen setti, tuo kaapeli mikä tuli niin on aivan liian kapeaa että se solenoidi sais kunnolla virtaa ja vetäs 5kg voimalla, vedin 6 neliön piuhalla ja juotin solenoidin napoihin johot ettei tulis häiriöitä ja varalta on vedetty vaijeri takapenkin selkänojan taakse jos sattuu jumittumaan tuo solenoidi.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: Ti 08.10.2013 00:05
Pellin maalaus on viivästynyt syystä että avantgarde maski viivästyy ja tulee todnäkösesti kahden, kolmen viikon kuluttua, tarkotus ois kuitenki tälläviikkoa maalailla ja ehkä sitte viikon parin päästä myllytellä asennusta vaille valmiiksi.

Vaikka tuskimpa tänne kovin hifistelijöitä eksyy niin kysympä kuitenki mielipidettä että mitä mieltä ootte jos eteen hommaisin audison AV K5 erkkasarjan täys-aktiivisena, eli jokaiselle linjalle oma vahvistin kanava, ja hattuhyllyn alle tekisin litteän suljetun kotelon ja sinne Audison AV 12, Molemmat EISA-voittajia (tai siis pikkuveli ja isoveli :D), mietityttäny vaan että mitenkä jos hommaa 2 sarjaa tuota AV K5 ja kytkee ne saman vahvistimen perään etu ja takakaiuttimet, että mitässitte tehdään jos haluaa pelkällä etukaiuttimilla kuunella maksimaalisen stereokuvan saamiseksi, pitääkö laittaa joku kontaktori millä saa tarpeen vaatiessa takakaiuttimet irtikytkettyä.

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut johani päivämäärä Ke 13.05.2015 18:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 849
Liittynyt: To 22.09.2011 23:15
Paikkakunta: Oulainen
ViestiLähetetty: La 12.10.2013 03:18
Kuva

Kuva

Kuva

paljoko vaatis jousista pois jos haluais YHDEN sentin alemmas (Edestä puolitoista cm ?), puolikierrosta ? ykkösenkumit jokanurkassa. Jousissa on siniset raidat, joten ovat "pitkät" jouset.
Kuva

Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5423
Liittynyt: To 08.05.2008 20:29
ViestiLähetetty: La 12.10.2013 07:01
mitä nuo värit tarkottaa niinku suomeksi :shifty:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: Pe 28.01.2011 01:30
Paikkakunta: Pornainen
ViestiLähetetty: La 12.10.2013 15:29
Eestä kierros ja takaa kolome varttia.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 01.08.2010 19:38
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Su 13.10.2013 13:44
No enemmän ku sentin se kyllä tipahtaa jos kierroksen ottaa :roll:
w201
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio
ViestiLähetetty: Su 13.10.2013 17:22
tipahtaa tasan sen verran paljon ottaa jousista :D
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4065
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 13.10.2013 22:00
Jousi on kokolailla keskellä tukivartta eli tipahtaa enemmän.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56
ViestiLähetetty: Ke 16.10.2013 02:36
Hieno auto, keulaa parisenttiä alemmas ja turbotekniikka konehuoneeseen. Harmi jos on vähäpäästönen, niin joutuu tyytymään vakio om603turboon.
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: DeadInside, Google [Bot] ja 7 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi