Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Herätellään henkiin piiitkän tauon jälkeen tätäkin ketjua. Etu- ja takapuskurit sekä etusiivet ja takakontin luukku tuli maalattua jo v. 2014. Toinen etusiipi vaihdettiin kokonaan uuteen (mersun originaali), kun oli niin pahasti ruosteessa. Toisesta sai vielä tehtyä hyvän. Takapuskurissa oli joku jälkiasenteinen peruutustutka joka purettiin pois ja anturien reiät laitettiin pakkelilla umpeen. No, eihän sekään sitten kestänyt vaan halkeili anturien reikien kohdalta, liekö pakkeli laajentunut alla. Etupuskuri ja siivet on kuitenkin hyvässä kuosissa.
Autolla tuli oikeastaan vain ajettua syksyyn 2014 asti jolloin jäi seisomaan, kun ei omasta mielestä käyttöä autolle ollut (opiskelijalla rahat loppu?)
Keväällä 2015 tuli ostettua taas rinkelikeulainen 100sen myynnin jälkeen (2014) (urS4 vm. 93) ja sen kanssa tuli peuhattua enemmänkin. Mersu odotteli huolenpitoa, ja oli kehittänyt itselleen mystisen käyntihäiriön: lähti hyvin käyntiin mutta alkoi melkein heti kakomaan ja kävi tosi rikkaalla, sammui hetken käytyään.
Viaksi epäiltiin peruspaikkoja, eli virranjakajan kansia ja pyörijiä, jotka myös uusittiin (Bosch), ei parannusta. Tulpanjohdot (Beru) ja tulpat, ei vaikutusta. Alkoi taas vähän pään ympärillä vanne, kaulassa naru ja kukkarossa nyörit kiristymään ja päätin ajella tyytyväisenä rinkelipussilla.
Vasta 2016 syksyllä alettiin tekemisen puutteessa vikaa tutkimaan, ja selvisi, että v. 2014 seisomaan jäännin jälkeen parin bensalinjan vaihdon yhteydessä oli henkilökunta mennyt asentamaan linjat väärin päin: bensan paluulinja imusarjalle päin ja tankin huohotushuurut paluulinjana takaisin tankkiin. Ihmekös jos tuo vähän huonosti kävi. Linjat käännettiin oikeinpäin ja alkoi taas käymään ukon sanoin ”niin hyvin, että ihan harmittaa”.
Tiedossa oli, että moottori tihkui öljyä ja venttiilinvarrenkumit olivat ehtoopuolella. Youtubesta videoita katselleena myös jakoketju ja sen mahdollinen venymä joutui syyniin. Myös takajouset olivat ritsahtaneet poikki.
Autotalli oli saanut pienimuotoisen laajennuksen ja nosturin, jolla saatiin myös mersu ilmaan, tosin 3000 kg kiinannosturi alkoi osoittaa väsymisen merkkejä saksalaisen 2000 kg alla. Kilot taitaa olla eri painoisia eri puolilla palloa. No, aukastiin alkuun vain venttiilinkopat, tiivisteet oli luonnollisesti ihan koppurat. Nokat näytti hyvältä, mutta ketju oli venynyt ihan kunnolla. Taisi olla yli 20 astetta ajotuksessa eroa ensimmäisen ja viimeisen nokan välillä. Ketju menisi siis vaihtoon kaikkine ohjureineen ja kiristimineen.
Päätettiin nostaa kone pois keulilta ja tehdä täys läpikäynti koneeseen:
- Tiivisteiden uusintaa (imusarja, pakosarja, kannentiivisteet, venakopat, suuttimille, vesipumpulle, öljypohjaan, ihan joka paikkaan)
- Paikkojen puhdistus ruosteesta, liasta ja öljystä (tähän kului varmaan 3/4 ajasta)
- Alempi johtosarja tehtiin uusiksi
- Kaasuläpän tarkistus, vaikutti olevan jo jossain vaiheessa uusittu eli ei pykiviä johtoja
- Vesipumppu, oli jo ennestään uusi Valeon pumppu mutta olikin uudempaan M119 moottoriin eli joutaisi myös pois nurkista
- Stefat (ainakin nokka-akselit, kampiakselin etu ja takastefa)
- Venttiilinvarren kumit
- Jakoketjusarja kaikkine laahaimineen ja kiristin
- Öljypumpun ketjun laahain
- Laturin, ohjausvaihteen, ohjaustehostimen ja startin kunnostus (uudet sisuskalut ja tiivisteet)
- Moniurahihnan kiristimen laahainrulla
- Vaihteistoon uusi alipainesäädin haljenneen tilalle ja kytkinpakan kruunu (vanhasta oli lukitustappi poikki)
- Luonnollisesti kaikki suodattimet ja öljyt ja jotain unohtui varmaankin mainita
- Lisäksi sisälokarit taakse, vanhat oli melkoista silkkipaperia. Tuli murusina lattialle kun yritti irrottaa.
Koneesta tuli ihan siisti, ja osat saivat uutta maalia pintaan. Tällä hetkellä se odottaa moottoritelineessä takaisin paikalleen laittoa.
Noh, alustahan tuosta on myös ihan loppu. Jarru- ja bensalinjat menee uusiksi sillä ruoste on tehnyt tehtävänsä ja ovat ihan paahtoleipää. Takapäästä oli jarruputki jo tirskahtanut.
Päätettiin sitten pudottaa pakoputki ja koko takakelkka putkien edestä pois (etukelkka myös varmaan lähiaikoina). Tukivarret irti, uudet puslat, laakerit, jouset ja iskarit ja jarrujen huolto. Kelkan hiekkapuhallus ja maalaus sekä ruostesuojaus. Perän kunnostus, polttoainepumppujen ihmettelyä ja mahdollisesti uusintaa. Eli täys läpikäynti kaikille osille niin toivottavasti ei hetkeen tarvitsisi saman asian kanssa painia.
Eihän kukaan tietäisi, että saisiko tuohon istutettua ASD-perän? Tuossa on ilmeisesti ns. kunkkuperä 210 mm lautaspyörällä ja olisikohan 120 mm vetarin laipoilla? Pitää vielä tehdä varmistusmittaus.
Koitin aiheesta lueskella, ja suurin osa keskusteluista liittyi pienempikoristen eri mallisiin periin. Eli löytyykö jostain mallista suoraan sopivaa perää nykyisen tilalle? Välitys on tuossa 2.82 ja sitä luokkaa toivoisi uudenkin olevan. 2.65 oli ainakin 300 turbodieselissä mutta miten lienee muut mitat ja passaako vetoakselit ym.? Luonnollisesti paineistusta varten joutuu tekemään omat vermeensä.
(Lähi)tulevaisuudessa tehtävää on siis vielä (ainakin):
- Etupää uusiksi
- Takapää uusiksi
- Kardaanin kunnostus
- Perän kunnostus
- Bensa- ja jarrulinjat
- Pakoputkikin taisi vähän jostain supsutella
- Ruosteiden korjaus pelleistä (lähinnä takavalon kulma ja apukuskin takakaari)
- Syylärin vaihto ja koneen asennus, mahdollisesti joskus myös lämppärin kenno ja ilmastoinnin höyrystin?
- Takapuskurin ja tuulilasin vaihto ehjään ja miljoona muuta pikkufiksiä
Kuvia projektin eri vaiheista löytyy täältä: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
ja kansio päivittyy sitä mukaan kun etenee (jos etenee).
Autolla tuli oikeastaan vain ajettua syksyyn 2014 asti jolloin jäi seisomaan, kun ei omasta mielestä käyttöä autolle ollut (opiskelijalla rahat loppu?)
Keväällä 2015 tuli ostettua taas rinkelikeulainen 100sen myynnin jälkeen (2014) (urS4 vm. 93) ja sen kanssa tuli peuhattua enemmänkin. Mersu odotteli huolenpitoa, ja oli kehittänyt itselleen mystisen käyntihäiriön: lähti hyvin käyntiin mutta alkoi melkein heti kakomaan ja kävi tosi rikkaalla, sammui hetken käytyään.
Viaksi epäiltiin peruspaikkoja, eli virranjakajan kansia ja pyörijiä, jotka myös uusittiin (Bosch), ei parannusta. Tulpanjohdot (Beru) ja tulpat, ei vaikutusta. Alkoi taas vähän pään ympärillä vanne, kaulassa naru ja kukkarossa nyörit kiristymään ja päätin ajella tyytyväisenä rinkelipussilla.
Vasta 2016 syksyllä alettiin tekemisen puutteessa vikaa tutkimaan, ja selvisi, että v. 2014 seisomaan jäännin jälkeen parin bensalinjan vaihdon yhteydessä oli henkilökunta mennyt asentamaan linjat väärin päin: bensan paluulinja imusarjalle päin ja tankin huohotushuurut paluulinjana takaisin tankkiin. Ihmekös jos tuo vähän huonosti kävi. Linjat käännettiin oikeinpäin ja alkoi taas käymään ukon sanoin ”niin hyvin, että ihan harmittaa”.
Tiedossa oli, että moottori tihkui öljyä ja venttiilinvarrenkumit olivat ehtoopuolella. Youtubesta videoita katselleena myös jakoketju ja sen mahdollinen venymä joutui syyniin. Myös takajouset olivat ritsahtaneet poikki.
Autotalli oli saanut pienimuotoisen laajennuksen ja nosturin, jolla saatiin myös mersu ilmaan, tosin 3000 kg kiinannosturi alkoi osoittaa väsymisen merkkejä saksalaisen 2000 kg alla. Kilot taitaa olla eri painoisia eri puolilla palloa. No, aukastiin alkuun vain venttiilinkopat, tiivisteet oli luonnollisesti ihan koppurat. Nokat näytti hyvältä, mutta ketju oli venynyt ihan kunnolla. Taisi olla yli 20 astetta ajotuksessa eroa ensimmäisen ja viimeisen nokan välillä. Ketju menisi siis vaihtoon kaikkine ohjureineen ja kiristimineen.
Päätettiin nostaa kone pois keulilta ja tehdä täys läpikäynti koneeseen:
- Tiivisteiden uusintaa (imusarja, pakosarja, kannentiivisteet, venakopat, suuttimille, vesipumpulle, öljypohjaan, ihan joka paikkaan)
- Paikkojen puhdistus ruosteesta, liasta ja öljystä (tähän kului varmaan 3/4 ajasta)
- Alempi johtosarja tehtiin uusiksi
- Kaasuläpän tarkistus, vaikutti olevan jo jossain vaiheessa uusittu eli ei pykiviä johtoja
- Vesipumppu, oli jo ennestään uusi Valeon pumppu mutta olikin uudempaan M119 moottoriin eli joutaisi myös pois nurkista
- Stefat (ainakin nokka-akselit, kampiakselin etu ja takastefa)
- Venttiilinvarren kumit
- Jakoketjusarja kaikkine laahaimineen ja kiristin
- Öljypumpun ketjun laahain
- Laturin, ohjausvaihteen, ohjaustehostimen ja startin kunnostus (uudet sisuskalut ja tiivisteet)
- Moniurahihnan kiristimen laahainrulla
- Vaihteistoon uusi alipainesäädin haljenneen tilalle ja kytkinpakan kruunu (vanhasta oli lukitustappi poikki)
- Luonnollisesti kaikki suodattimet ja öljyt ja jotain unohtui varmaankin mainita
- Lisäksi sisälokarit taakse, vanhat oli melkoista silkkipaperia. Tuli murusina lattialle kun yritti irrottaa.
Koneesta tuli ihan siisti, ja osat saivat uutta maalia pintaan. Tällä hetkellä se odottaa moottoritelineessä takaisin paikalleen laittoa.
Noh, alustahan tuosta on myös ihan loppu. Jarru- ja bensalinjat menee uusiksi sillä ruoste on tehnyt tehtävänsä ja ovat ihan paahtoleipää. Takapäästä oli jarruputki jo tirskahtanut.
Päätettiin sitten pudottaa pakoputki ja koko takakelkka putkien edestä pois (etukelkka myös varmaan lähiaikoina). Tukivarret irti, uudet puslat, laakerit, jouset ja iskarit ja jarrujen huolto. Kelkan hiekkapuhallus ja maalaus sekä ruostesuojaus. Perän kunnostus, polttoainepumppujen ihmettelyä ja mahdollisesti uusintaa. Eli täys läpikäynti kaikille osille niin toivottavasti ei hetkeen tarvitsisi saman asian kanssa painia.
Eihän kukaan tietäisi, että saisiko tuohon istutettua ASD-perän? Tuossa on ilmeisesti ns. kunkkuperä 210 mm lautaspyörällä ja olisikohan 120 mm vetarin laipoilla? Pitää vielä tehdä varmistusmittaus.
Koitin aiheesta lueskella, ja suurin osa keskusteluista liittyi pienempikoristen eri mallisiin periin. Eli löytyykö jostain mallista suoraan sopivaa perää nykyisen tilalle? Välitys on tuossa 2.82 ja sitä luokkaa toivoisi uudenkin olevan. 2.65 oli ainakin 300 turbodieselissä mutta miten lienee muut mitat ja passaako vetoakselit ym.? Luonnollisesti paineistusta varten joutuu tekemään omat vermeensä.
(Lähi)tulevaisuudessa tehtävää on siis vielä (ainakin):
- Etupää uusiksi
- Takapää uusiksi
- Kardaanin kunnostus
- Perän kunnostus
- Bensa- ja jarrulinjat
- Pakoputkikin taisi vähän jostain supsutella
- Ruosteiden korjaus pelleistä (lähinnä takavalon kulma ja apukuskin takakaari)
- Syylärin vaihto ja koneen asennus, mahdollisesti joskus myös lämppärin kenno ja ilmastoinnin höyrystin?
- Takapuskurin ja tuulilasin vaihto ehjään ja miljoona muuta pikkufiksiä
Kuvia projektin eri vaiheista löytyy täältä: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
ja kansio päivittyy sitä mukaan kun etenee (jos etenee).
Viimeksi muokannut Squbbe, Ti 10.04.2018 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W140 400SE -91
Audi urS4 -93
Audi urS4 -93
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Osia puhalleltu ja maalattu. Puslia prässäilty sieltä täältä pois paikaltaan, osa oli jo ihan rehellisesti vaihtokunnossa. Perä puhallettu ja aukastu. Tutkin tuota peräasiaa lisää ja vaikutti siltä että noihin kuoriin ei ole asdia koskaan ole tarjolla ollut. Jotkut laittaneet tehtaan valmistamaa 126-alkuista kitkalukkorataspakkaa noihin kuoriin mutta ASR hankaa vastaan, kuten arvata saattaa. Myös Quaifen (QDF5V) sanottiin menevän noihin kuoriin ja pelaavan paremmin, kun lukko on käytännössä 100%. Jarrusatuloita aloteltu puhaltelemaan ja huoltamaan. Uusia osia tilattu niin iso läjä että hirvittää
Yks mäntä oli ainakin toisen puolen jarrusatulasta vähän juntturssa, jäi likoon.
Yks mäntä oli ainakin toisen puolen jarrusatulasta vähän juntturssa, jäi likoon.
W140 400SE -91
Audi urS4 -93
Audi urS4 -93
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Näyttää aika kalliilta puuhalta noin niinkun omiin köyhän silmiin Tietysti motivaatiota ja osaamista rutkasti. Hienoa kun joku jaksaa möhkön vielä parsia lähes joka nurkasta uusiksi.
W210 E320cdi
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Joo ja lisäksi mukava seurata, kun on viitsitty ottaa ja tähän laittaa kuvia paljon.simoks kirjoitti:...
Hienoa kun joku jaksaa möhkön vielä parsia lähes joka nurkasta uusiksi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
ite olen tehny saman homman omaan vanhempaan ässääni, olishan noita valokuvia ollut mutta en laittanu kun uskoin että eihän oikein kukaan halua enää katellä vanahan W126:sen remppaa seurata
tuohon luistonesto perään kannattas ehkä vaihtaa pelin tuossa vaiheessa kaikki stefat sekä liotella puhtaaksi ilmaventtiili
tuohon luistonesto perään kannattas ehkä vaihtaa pelin tuossa vaiheessa kaikki stefat sekä liotella puhtaaksi ilmaventtiili
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Miksi noin ajattelet? Kyllä näiden projektien seuraaminen kuvien kanssa on parasta tällä foorumilla, ainakin omasta mielestä.touhottaja kirjoitti:ite olen tehny saman homman omaan vanhempaan ässääni, olishan noita valokuvia ollut mutta en laittanu kun uskoin että eihän oikein kukaan halua enää katellä vanahan W126:sen remppaa seurata
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Perän stefat on tilattu ja niiden vaihto olikin (pää)syy aukaisuun. Huohotusventtiili oli tukossa ja sekin on jo putsattu. Ilmeisesti siis aika tyypillistä noille.
Tänäänkin sai hiekanjyvät kyytiä. Günther on laittanut ihan laatupinnoitteet mäntiin ja näyttäs että jollain asentajalla on mennyt etusatulan toinen sisätiiviste väärin päin = syy jumiin.
Satuloihin sai muutamaan kertaan jumppailla mäntiä paikalleen ja pois että sai kaikista kohtaa ruosteet pois.
Etusatulat valmiina uusille osille
Takasatuloista palat pois edestä:
Muutaman tunnin kyyristelyn jälkeen ruosteprosentti kääntyi laskuun:
Toiselta puoleltaan
Tuli myös muutamista tukivarren muoveista tiskailtua enimmät ravat pois. Eihän noista nyt uudet tullu mutta ehkä tähän autoon välttää just ja just.
Muutama pölyhiukkanenkin on potilaan päälle ehtinyt laskeutua leikkauksen aikana.
Tänäänkin sai hiekanjyvät kyytiä. Günther on laittanut ihan laatupinnoitteet mäntiin ja näyttäs että jollain asentajalla on mennyt etusatulan toinen sisätiiviste väärin päin = syy jumiin.
Satuloihin sai muutamaan kertaan jumppailla mäntiä paikalleen ja pois että sai kaikista kohtaa ruosteet pois.
Etusatulat valmiina uusille osille
Takasatuloista palat pois edestä:
Muutaman tunnin kyyristelyn jälkeen ruosteprosentti kääntyi laskuun:
Toiselta puoleltaan
Tuli myös muutamista tukivarren muoveista tiskailtua enimmät ravat pois. Eihän noista nyt uudet tullu mutta ehkä tähän autoon välttää just ja just.
Muutama pölyhiukkanenkin on potilaan päälle ehtinyt laskeutua leikkauksen aikana.
W140 400SE -91
Audi urS4 -93
Audi urS4 -93
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Itte käsittelin ja käsittelen puhalluksen jälkeen kaikki osat aina Annitrolilla. Tunkeutuu pieniinkin huokosiin tuhoten ruosteen, kun ja jos puhallus ei välttämättä aina ole täysin sataprosenttinen. Antaa myös hyvän pohjan ennen maalausta. Suosittelen, jos et ole vielä kokeillut.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Pitääpäs kokeilla, kiitos vinkistä
W140 400SE -91
Audi urS4 -93
Audi urS4 -93
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Osaläjä saapui.
Ei muutakuin perä kasaan uusilla stefoilla.
Puslia prässäilty keppeihin ja vetarit vähän siistittynä.
Narinahelan paikalleen prässäys kehitysmaatyyliin. Vähän hankalan mallinen tuo kalikka prässin väliin istutettavaksi.
Ei muutakuin perä kasaan uusilla stefoilla.
Puslia prässäilty keppeihin ja vetarit vähän siistittynä.
Narinahelan paikalleen prässäys kehitysmaatyyliin. Vähän hankalan mallinen tuo kalikka prässin väliin istutettavaksi.
W140 400SE -91
Audi urS4 -93
Audi urS4 -93
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Hyvä meininki ja siistin näköistä jälkeä
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Paljon on taas tapahtunut.
Kaikki osat paitsi vakaajat hiekkapuhallettu. Etu- ja taka-apurunkojen puhaltelussa meni pieni ikuisuus ja alkaa puhaltaessa miettimään omaa mielenterveyttään. Pohjasta ruostepilkut hierottu ja kardaani irrotettu, laakeri sökö. Nivel ok.
Tässäpä sitten harkitussa epäjärjestyksessä taas joitain poimintoja kuvamateriaalista. Loput löytyy kansiosta.
Napa.
Laakeri tiukassa.
Lähti irti Päälykäisen käsittelyssä. Oppi siirtyi jälkipolvelle.
Vasemmalla vanha kinnake uudistettuna, keskellä hapan ja oikealla polvien välissä tehty uustuotanto-osa.
Kiinnikkeitä ja käikäleitä.
Jarrut aavistuksen paremmassa hapessa.
Takakelkka ennen käsittelyä.
Edistystä
Vanhoille puslille tuli exodus.
Uudet fluiskahti kivasti paikalleen.
Ja maalissa (heh heh).
Lämpöpellin reiät olivat kasvaneet vähän turhan isoiksi ajan saatossa. Joka pellissä sama vika.
Etukelkan puslat olikin sitten enemmän kuin kiven alla. Enää ei tuntunut saavan kuin Mapcona ja Vaicona, ja semmoisia ei tueta. Tukka meinas taas lähtä jopa addiktoituneella osametsästäjällä päästä, mutta kuin toivomuksesta pulpahti Saksan Ebayssa myyntiin orkkispuslat (NOS) ja ne vielä lähti Suomeen ihan kohtuulliseen hintaan. Varmaan ovat yhtä vanhat kuin allekirjoittanut, noh kumi ainakin oli tuoreen olosta.
Etukelkan puhallus.
Pahimmasta kohtaakin lähti ihan kohtuudella ruosteet pois.
Päällipuoli valmis.
Päälykäinen ruosteita rappailemassa pohjasta. Yhtään reikää ei ollut ja pelkkää pintaruostepistettä. Hatunnoston arvoinen suoritus.
Pohjan maalailua.
Seuraavaksi sitten jarruputkien ja bensalinjojen uusiksi kyhäilyä. Alkaa kohta kääntyä kokoonpanon puolelle. Jos jollain on kohtuuhintaan myydä rei'ittämättömät etulokareiden alle tulevat muovipalat (jopa saman värisenä kuin nyt), jotka olisivat ehjät (kiinnikkeet myös!), olisin kiinnostunut. Tarkoituksena riisua kyljistä sivuvilkut pois kokonaan lain nyt niin salliessa.
Kaikki osat paitsi vakaajat hiekkapuhallettu. Etu- ja taka-apurunkojen puhaltelussa meni pieni ikuisuus ja alkaa puhaltaessa miettimään omaa mielenterveyttään. Pohjasta ruostepilkut hierottu ja kardaani irrotettu, laakeri sökö. Nivel ok.
Tässäpä sitten harkitussa epäjärjestyksessä taas joitain poimintoja kuvamateriaalista. Loput löytyy kansiosta.
Napa.
Laakeri tiukassa.
Lähti irti Päälykäisen käsittelyssä. Oppi siirtyi jälkipolvelle.
Vasemmalla vanha kinnake uudistettuna, keskellä hapan ja oikealla polvien välissä tehty uustuotanto-osa.
Kiinnikkeitä ja käikäleitä.
Jarrut aavistuksen paremmassa hapessa.
Takakelkka ennen käsittelyä.
Edistystä
Vanhoille puslille tuli exodus.
Uudet fluiskahti kivasti paikalleen.
Ja maalissa (heh heh).
Lämpöpellin reiät olivat kasvaneet vähän turhan isoiksi ajan saatossa. Joka pellissä sama vika.
Etukelkan puslat olikin sitten enemmän kuin kiven alla. Enää ei tuntunut saavan kuin Mapcona ja Vaicona, ja semmoisia ei tueta. Tukka meinas taas lähtä jopa addiktoituneella osametsästäjällä päästä, mutta kuin toivomuksesta pulpahti Saksan Ebayssa myyntiin orkkispuslat (NOS) ja ne vielä lähti Suomeen ihan kohtuulliseen hintaan. Varmaan ovat yhtä vanhat kuin allekirjoittanut, noh kumi ainakin oli tuoreen olosta.
Etukelkan puhallus.
Pahimmasta kohtaakin lähti ihan kohtuudella ruosteet pois.
Päällipuoli valmis.
Päälykäinen ruosteita rappailemassa pohjasta. Yhtään reikää ei ollut ja pelkkää pintaruostepistettä. Hatunnoston arvoinen suoritus.
Pohjan maalailua.
Seuraavaksi sitten jarruputkien ja bensalinjojen uusiksi kyhäilyä. Alkaa kohta kääntyä kokoonpanon puolelle. Jos jollain on kohtuuhintaan myydä rei'ittämättömät etulokareiden alle tulevat muovipalat (jopa saman värisenä kuin nyt), jotka olisivat ehjät (kiinnikkeet myös!), olisin kiinnostunut. Tarkoituksena riisua kyljistä sivuvilkut pois kokonaan lain nyt niin salliessa.
W140 400SE -91
Audi urS4 -93
Audi urS4 -93
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Vau Kyllä on leimasetä ihmeissään kun aikanaan viet näytille
W210 E320cdi
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Toivoa sopiisimoks kirjoitti:Vau Kyllä on leimasetä ihmeissään kun aikanaan viet näytille
Takakelkkaan osat napsittu paikoilleen. Jarruputket ja bensalinjat uusittu.
Pensapumput paketoitu.
Vakaajat puhtaampina.
Allelaiiton aika. Renkaiden avulla sai pihan poikki pyöriteltyä.
Istahti paikalleen.
Jousi ja iskari vaati vähän tappelua, mutta toiselle puolelle tuli nekin jo laitettua.
Pakoputki on vähän surullisen näköinen, mielessä on käynyt jos jostain putkentaivutusvehkeitä saisi käyttöön ja tekisi vähän kevyemmän ja sopivassa määrin ääntä enemmän läpi päästävän version rosterista. Tai sitten palataan maanpinnalle ja tyydytään hieromaan tuo nykyinen vähän parempaan kuntoon.
W140 400SE -91
Audi urS4 -93
Audi urS4 -93
Re: Möhkön pelastusoperaatio - W140 400SE 1991
Onko kuvaa tai kuvausta moottorin takapään stefan rakenteesta? Tutun tutun M119 alkoi lappamaan moottoriöljyä koneen ja laatikon välistä. Samalla alkoi kuulua ääntä että joku on siellä irti, outoa?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224