Tenava endurance auto

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Pistetäänpä tämäkin projekti näin muiden ihmeteltäväksi. Eli projektihan on w201 tenava endurance auto. Tarinaa kirjoitetaan jatkuvasti tänne http://www.facebook.com/lemuracingteam" onclick="window.open(this.href);return false;

Päivittelen tänne aina kun jokin suurempi merkkipaalu on saavutettu. Nyt vkl on tulossa eteen takakontin ja konehuoneen maalaus ja sitten tietysti toinen suuri asia olisi koneen saaminen paikalle ja varsinkin käyntiin. Säädettäväksikin pitäisi saada kun kausikin jo käynnissä.

PS. Jos jollain on hirveitä haluja tai tietoa kuka voisi sponsoroida tätä toimintaa on kylkeä vielä vapaana :wink:
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja karra »

Jees, jo ennen kuin laitettiin meidän Historic Roadsport touhu tauolle puhuttiin tiimin kanssa enduranceen osallistumisesta, BMW:llä... :oops: . Jäi sitten koko asia, tiiminvetäjälle kun syntyi kaksoset ja menivät ostamaan vielä talon jonka pihalla iiison autotallin pohjaa vähän aloitettu...

Ei ku päivitystä tänne; itse kun en tuota naamakirjaa käytä, pääsin kumminkin silmäilemään tuota "blogia" vaimikäsenytonkaan :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

On ihan tarkoituksella naamakirjassa niin että kuulumattomatkin näkee. Meillähän ei kenelläkään ollut mersuun mitään sidettä ennestään vaan ihan eri merkkisiin vehkeisiin. Takavetoinen sen piti kuitenkin piti olla ja bmw on joka toisella. Vaihtoehdot jäi siis todella vähiin. Nyt on siis tenava, joka ei kyllä ole millään mittarilla kilpailukykyinen vehje. Käytännössä pärjääminen on lähes täysi mahdottomuus, mutta hauskaahan voi olla ilmankin.

Milläs vehkeellä ajoitte roadsporttia? Käynyt viimeiset 15 vuotta joka vuosi katsomassa vähintään grand racen.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja tomant »

Onko tuossa endurancessa tiukat määräykset moottorin suhteen? Voisiko autossa käyttää moottoria 2.5-16? Näiden moottoreiden viimeisissä kehitysversioista on DTM:ssä otettu vapaastihengittävinä 380 hv tosin lähemmäs 10000 kierroksella minuutissa. Vai pitääkö silloin olla autona esim. aito 190E 2.5-16 EVO2, jolloin tarvitaan lottovoitto auton hankkimiseksi ja virittämiseksi?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja karra »

jezze rs kirjoitti:Milläs vehkeellä ajoitte roadsporttia? Käynyt viimeiset 15 vuotta joka vuosi katsomassa vähintään grand racen.
Olimme MPST 67 (Malibo Pro Street Team) 1967 Chevelle Malibulla muistaakseni 2006-2010 sarjassa mukana. Oli perhanan hauskaa hommaa... itse olin avustava mekaanikko, kuljetus-, majoitus- ja muonitusvastaava ja paluumatkoilla juoppokuski :lol: . Rankkoja viikonloppuja kun jopa keskiviikko-iltana itse aloitin valmistelut, torstaina iltapäivästä käkin tallilla että milloin päästään matkaan, ja matka esim pohjanmaalle sitten saattoi tapahtua yöllä siten että oli jo univelkaa takana ja nukkumaan pääsi vasta aamulla ja heti kohta oli herätys... energiajuomaa meni... Silti me like it :lol:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

2.5 konetta ei saa käyttää. Suurin sallittu valmistajan ilmoittama teho on 177hv. 2,3 16v siis menisi juurikin rajoihin. Koneen saa asentaa minkä tahansa kyseisessä korissa olleen joten senkin puolesta. Tuossa nyt kuitenkin unohtui yksi erittäin tärkeä asia moottorin osalta. Sen täytyy kestää se kisan mitta eli 6h, 12h tai 24h. 2.5 kone josta on irroitettu 380hv ei varmasti ole kovinkaan luotettava ja sillä on todella vaikea ajaa nopeita tasaisia kierroksia 6h(= kierroskone). Tuota cossua on harkittu, mutta haudattu lähinnä hinnan takia. Ensin pitäisi kone ostaa ja sen jälkeen siihen tupla määrä venttiileitä, seetejä, nokkia, seetien koneistuksia, venttiileiden koneistuksia, säädettäviä nokkapyöriä jne jne. Plus sitten osien rärität lisä. Rahahan senkin ratkaisee.
Lisäksi lähdössä saa olla 26l bensaa. Jokaisessa tankkauksessa saa tankata 20l jerry kannun ja varikolla täytyy viipyä 3min hosumisen poistamiseksi. Jos täytyy käydä tankkaamassa kaksi kertaa enemmän kuin 1.6 honda pitäisi alastarossa olla jo n. 2s nopeampi kierroksella. Jotenka hyvä kompromissi pitäisi löytää tehon ja piheyden väliltä.

Karralle: Sellainen valkoinen jossa oli jotain mustaa tulee mieleen? En tosin kyllä hahmota paljonko siitä on aikaa kun on viimeksi ollut mukana.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja karra »

jezze rs kirjoitti:Sellainen valkoinen jossa oli jotain mustaa tulee mieleen? En tosin kyllä hahmota paljonko siitä on aikaa kun on viimeksi ollut mukana.
Kyllä, nettisivumme on ajettu nyttemmin alas mutta YouTubessa on kauden 2008 compilation, aika paljon tuossa minun kuvaamaa ihan vaan jollain tavan halpiskameralla käsivaralla...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RO9cZtAjYCw[/youtube]

Laitoin nyt tähän tuon linkin kun jotensakin harmaanhiljaista ollut foorumilla :D ...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja Exami »

Mites onko säännöissä ettei coiloveria saa laittaa? erillisen jousen ja iskarin tilalle?

Ja sitte hetin rupean tekemään kauppaa, näytti olevan aika tyylikkäät iskarin yläpäät löytyykö ylimäärästä settiä / mitä maksaa tommonen paketti? (laita privaan jos kiinnostaa värkkää / löytyy jo valmiina tarttis alkaa coileja sovittaa W201 koriin ei tarvis rupee keksii pyörää uudestaan..)

Eipä oo mikään ihme että bemareita näkee noissa endurance kisoissa melkopaljon, "kolmenkahenviien" bemareita on uitettu tänne enemmän ku paljon ja istuu sarjaan mainiosti...
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Coiloverin saa laittaa. Ollut vain tuon koneenkin kanssa niin paljon rahan menoa että jäänyt myöhemmälle. Nuo konin spesiaalit on ihan todetusti radalle liian löysät että kyllähän sillekin jotain pitäisi saada tehtyä. Takana ei taida onnistua kun koria ei saisi muuttaa ja vakioiskari menee ihan tornissa kiinni.

Nuo meidän yläpäät on ihan Rally racen yleissarjasta värkätty eli sovitettu levy mersun torniin. Erittäin asiallinen kaveri ja tietää paljon joten kannattaa kysyä sieltä. Muisti meidän mersu projektin nimeni perusteella n. 5kk myöhemmin. Pienellä metallityöllä saa paikalleen. Meinaatko pistää bemarin coilit alle? Tarvis jotkin kilpa coilit olla kun ei noi paremmankaan pään D2 jne.. sarjat mitään kovin hyviä kisassa.

Juu e30 mallit 325 ja e36 ei saa enää olla kuin 323.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja Exami »

jezze rs kirjoitti:Coiloverin saa laittaa. Ollut vain tuon koneenkin kanssa niin paljon rahan menoa että jäänyt myöhemmälle. Nuo konin spesiaalit on ihan todetusti radalle liian löysät että kyllähän sillekin jotain pitäisi saada tehtyä. Takana ei taida onnistua kun koria ei saisi muuttaa ja vakioiskari menee ihan tornissa kiinni.

Nuo meidän yläpäät on ihan Rally racen yleissarjasta värkätty eli sovitettu levy mersun torniin. Erittäin asiallinen kaveri ja tietää paljon joten kannattaa kysyä sieltä. Muisti meidän mersu projektin nimeni perusteella n. 5kk myöhemmin. Pienellä metallityöllä saa paikalleen. Meinaatko pistää bemarin coilit alle? Tarvis jotkin kilpa coilit olla kun ei noi paremmankaan pään D2 jne.. sarjat mitään kovin hyviä kisassa.

Juu e30 mallit 325 ja e36 ei saa enää olla kuin 323.
Juu E36 coilit tulossa, kuhan ne saapuis kotiin.. E36 koriin saa ihan niin race coiloveria ku herrat vaa tarvii.. sit jos meinaa takaiskarit olla liian pitkät niin Z3 korissa ja E36 Compactissa on lyhyemmät iskarit takana..
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Juu saa varmasti tarpeeksi raceja en sitä meinannut. Ja ne race osat voivat olla jopa ihan saman hintaisia, mutta niissä ei ole tehty mitään kompromisseja mukavuuden suhteen. Täytyy vain valita tarkkaan. Onkos muuten noissa z3 ja compact malleissa sitten ihan sama etupää? Sedan e36 takaiskari on meinaan kyllä liian pitkä. Siinä ei ole kyllä mitään joustoja jäljellä meidän korkeuksilla.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja Exami »

Etutolpat pitäs olla samat(sama osanumero kaikissa 316-328i malleissa mukaanlukien ti(compact) mallit), ittelle tilasin ebayn halvimman E36 Compactin coilisetin.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Nyt on lupaukset täytetty ja maalaukset suoritettu. Samalla tuli pultattua muutama osakin paikalleen. Hyvältä alkaa näyttää. Koneen voisi tiputtaa paikalleen vkl jos ei olisi työkeikkaan kiusaamassa harrastamista.

Kuvia löytyy http://www.facebook.com/lemuracingteam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja tomant »

Paljonko auto painaa lähtöviivalla ilman kuljettajaa?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Alle 1325 cm³ 760 kg
Enintään 1425 cm³ 810 kg
1625 cm³ 860 kg
1825 cm³ 910 kg
2025 cm³ 960 kg
2325 cm³ 1020 kg
2525 cm³ 1050 kg
2725 cm³ 1070 kg
3025 cm³ 1100 kg
3525 cm³ 1150 kg
4025 cm³ 1200 kg

Siinä on sääntöjen rajaamat painot. Tämä saisi siis isommaksi porattuna painaa vähintään 1050kg. Siihenhän olisi hyvä päästä, mutta ei kyllä oikein ole mahdollista tällä jumbolla. Olisiko nyt 1100kg? Ei olla mitattu kuin joskus aikoinaan kun tämä saatiin ja silloin oltiin lähinnä huolestuneita siitä miten kulmapainot heitteli. Nyt voi olla lähtenyt jonkin verran painoa siitä mittauksesta. Hirveän kevyitä noi ei siis saa olla ja keventäminen onkin oikeastaan täysin kiellettyä. Onkos jollain tietoa vakio 2.3 8v mesen painosta?
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Nyt olisi kone valmiina :shock: Ensi viikolla paikalleen sitten kun saadaan vauhtipyörän pultit ja painelaakeri. Kyllä se siitä. Nyt vkl pitäisi repiä teipit ja suojaukset pois ja asentaa takakonttiin bensa systeemit takaisin.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Hieman tuo koneen laitto viivästyi työkeikan takia. Ja viikonloppuna pitäisi taas lähteä. Kuitenkin jotain on saatu tehtyä eilisen aikana. Teipit on revitty, bensavehkeet asennettu ja konekin nostettu paikalleen. Pikku hiljaa pikku hiljaa. Työt haittaa harrastuksia.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Menee muut enduautot liian kovaa. Päätettiinkin muuttaa Paris-Dakar autoksi tämä ja laitettiin lisää joustoja.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Jokos on exami saanut compaktit iskarit auton alle? Onko minkä mittaiset?
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Taas aherrettu. Uudet vyöt paikoillaan, uusi ratti, lämppärin kenno vaihdettu ja letkut pistetty kiinni koneeseen, bensaletkut teetetty hydrauliikka likkeessä teflonteräspunoksesta. Ne pitäisi vielä asentaa, sitten olisi käynnistys kunnossa. Vaihdevivut vielä puuttuvat kun yksi saatiin paskottua irroituksessa. Pitäisi kuitenkin olla jo matkalla tänne päin. Muuten laatikko ja putki sun muut ovat jo kiinni. Tosin kytkin on ilmaamatta. Onko jollain kokemusta saako ilmattua ihan perinteisin keinoin vai vaatiiko jonkun prässin jolla painetaan ilmaus liittimestä? Näin tehdään käsittääkseni mersulla. Muita kulkuu vaikuttamattommia asioita on etupuskurin maalaus ja spoileri. Jarrujäähdytysputketkin saatiin jo paikalleen kun puskuriin tehtiin paikat. Pitihän sinnekin laittaa hiilariteippiä :D No ei se nyt ainakaan pahempi ole. Kaikenkaikkiaan alkaa hirvittää, että pitää pistää melkeinpä seuraavaksi käyntiin. Puuhakilvet pitäisi hakea sisäänajoa varten.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja tomant »

jezze rs kirjoitti:...Tosin kytkin on ilmaamatta. Onko jollain kokemusta saako ilmattua ihan perinteisin keinoin vai vaatiiko jonkun prässin jolla painetaan ilmaus liittimestä? ...
Laita pitkä letku kytkimen ilmaruuvista suoraan säiliöön. Löysää ruuvia ja pumppaa kunnes ilmakuplat loppuvat. Voi kestää hetken ennen kuin kuiva sylinteri alkaa ottaa nestettä. Sen jälkeen ilmaruuvi kiinni.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Kiitämme tästä neuvosta!
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Nyt olis auto nipussa ja parin päivän taistelun jälkeen mese antautui. Huono video jälkeen päin lisätyillä äänillä on myös todisteena. http://www.facebook.com/lemuracingteam" onclick="window.open(this.href);return false;

Nyt tarttis sitten saada jostain tuo puuttuva vaihdevipu! Eli jos jollain tarjolla niin saataisiin auto ajoon.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Vaihdevivut löytyi ja pohjapanssari on tehty, joten auton alla tehtävät hommat on ohi. Autopudotettu vanteilta alas ja ajeltu sen verran, että todettu kytkin toimivaksi ja ainakin hiljaisessa vauhdissa vaihteiden menevän ihan ok päälle. Pientä käyntihäiriötä on havaittavissa, mutta muuten tuntuu pelaavan ihan ok. Kunnon testilenkkiä ei voinut heittää kun ei ollut abiko-liittimiä ja siten ei saatu flektiä pelaamaan. Keitättäminen tästä nyt vaan oliskin puuttunut.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja tomant »

jezze rs kirjoitti:...Kunnon testilenkkiä ei voinut heittää kun ei ollut abiko-liittimiä ja siten ei saatu flektiä pelaamaan...
Autojen testaaminen vaatii nykyään melkoisia investointeja ,-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Juu pienestä on kiinni :) No jospa se tosta. Ensiviikolla penkkiin sisäänajoon ja säätöön jos vaan saadaan kolehti kasattua :D Eipä se ilmaista ole tämäkään harrastus kun juuri auton hinnan laskeskelin kuiteista.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Penkkiaika varattu ensiviikkoon. Toivottavasti saadaan helkutin hyvä mese sieltä takaisin! :shock:
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Nyt on autoa säädetty jonkin verran. Ongelmia on ollut mm. bensareleen(ei kestä kahta pumppua), siirtopumpun(puuttui) ja auton mataluuden kanssa. Ne on ohitettu nytten. Vieläkin jokin krakaa vastaan kun tehoa ei tule toivotusti, vaikka vielä ollaan 20% säännön sisällä. Enemmän juttua blogissa ja mm. ensimmäisen lapun numerot. Vaikka ei niissä kehumista ole :?
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Nyt on saatu lopulliset luvut. n. 170hp ja 240nm. Vähän jäi voimaa puuttumaan, koska pakosarja on aivan liian pitkä. Laskin pituudeksi n. 90cm ja tällä hetkellä koko paketti on varmaan yli 150cm. Vääntökäyrä on edelleen aivan hävyttömän laakea eli tavallaan hyvä. Vähän ylempää voisi lähteä vääntämään jos sillä saisi enemmän voimaa ylös. Kovasti vaikuttaa että olisi voinut olla vähän jyrkempikin nokka vaikka luulin tämänkin olevan hieman turhan raju enduun. Nyt maksimi teho on jo 5500 kohdalla. Pakosarjalla siihen kyllä varmasti hieman saa parannusta. Tyhjäkäynti on nyt n.1000 ja käy todella sivistyneesti nokan säädön jälkeen.

Voimaa tuntuu tosin olevan nyt jo liikaa sillä kartaani pamahti kuulemma poikki viimeisen vedon lopussa :D Siitä muistona reikä lattiassa. Kuulemma pahasti pelästytti ja sen voin uskoa.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: Tenava endurance auto

Viesti Kirjoittaja Exami »

Kuulostaa hurjalta, ettei kardaani kestä? ettei olis ollu jotenki rikki? mites mimmonen alusta tohon nyt tuli? Rally-racesta gazia vai?
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
Vastaa Viestiin