Masan w210 & S124

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja epk »

otat pienemmän sisäkannun sopivasti ja sitte tuo 3,75" ulkokannu. Ja vaikka kapee 235-35...
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja masaat »

simoks kirjoitti:
masaat kirjoitti:Turhaa nostelua, mutta laitetaa tylsyyden piikkiin...

Eli testasin vanteita alle.
[ [url=http://i7.aijaa.com/t/00831/14034489.t.jpg] ][/url]

Tarttis jostain löytää 3,5" tuuman lipat, mutta tarjolla on vain 3,25 tai 3,75. Mieli tekis 3,75", mutta ongelmaksi tulee taas se, että nouseeko 225/35 rengas enää päälle...

Mielipiteitä, riisut ja ruusut saa toki jakaa, ettei mee yksinpuheluks koko topikki. :D
Paljoko se kokonaisleveys sit olis 3,75" lipalla?
Tosiaan leveyttä olisi 3,75" kehän jälkeen 11,25". :D

Kai nyt tarttee pähkäillä sitä 235/35 kummia? Jos vain nousee. :D Vanhat 0,5" kapeemmat sisäkannut on yks
vaihtoehto, mutta niitä aattelin eteen. :?


Noh ihmettellään. Mitäs rengasta epk suosittelisit? Nangkang?

Edit. Kai se tarttee laittaa 2,75" & 3,75" rosterikannut tilaukseen. Pelataan sit sisäkehillä, että tuleeko 10,75 vai 11,25. Kai jotkut falkenin renkaatki tarttee tilata?
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja simoks »

masaat kirjoitti:
simoks kirjoitti:
masaat kirjoitti:Turhaa nostelua, mutta laitetaa tylsyyden piikkiin...

Eli testasin vanteita alle.
[ [url=http://i7.aijaa.com/t/00831/14034489.t.jpg] ][/url]

Tarttis jostain löytää 3,5" tuuman lipat, mutta tarjolla on vain 3,25 tai 3,75. Mieli tekis 3,75", mutta ongelmaksi tulee taas se, että nouseeko 225/35 rengas enää päälle...

Mielipiteitä, riisut ja ruusut saa toki jakaa, ettei mee yksinpuheluks koko topikki. :D
Paljoko se kokonaisleveys sit olis 3,75" lipalla?
Tosiaan leveyttä olisi 3,75" kehän jälkeen 11,25". :D

Kai nyt tarttee pähkäillä sitä 235/35 kummia? Jos vain nousee. :D Vanhat 0,5" kapeemmat sisäkannut on yks
vaihtoehto, mutta niitä aattelin eteen. :?


Noh ihmettellään. Mitäs rengasta epk suosittelisit? Nangkang?

Edit. Kai se tarttee laittaa 2,75" & 3,75" rosterikannut tilaukseen. Pelataan sit sisäkehillä, että tuleeko 10,75 vai 11,25. Kai jotkut falkenin renkaatki tarttee tilata?
Miks se profiili pitää olla just 35? Eikö tuolle 10,75" leveydelle olis 225/40 passeli ? niin ja eikö tuo vanne oo jo tarpeeks levee kuvassa? :D tulee aika reippaasti jo yli kaaren.
W210 E320cdi
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja masaat »

Kuvassa vanne on 9,5" ja 40mm lätty. Eli siks leveempää kehää. :D
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja masaat »

Hyvää joulua foorumin väki!

Tuli aikasemmin haalittua tollaset Lorinser rsk 2 8.5"/9" x18" et 18 & 37.

Niihin tuli uudet ulkokehät viimeviikolla rst 2,75 & 3,75"

Kuva

Viellä keskiöille uusi maali ja uudet kehäpultit ovat tulossa.

Kaveri hitsasi mersua viime lauantaina ja tältä näytti kun itse menin sunnuntaina pelipaikoille.
Kynnys
Kuva
Pyöränkotelo takana
Kuva
Edestä
Kuva
Jousikupin alta oli pelti aika hyvin hapettunut
Kuva

Ja viiminen kuva kun oli viellä ajossa vuonna 2014
Kuva

Hakusessa olis jenkkimallin takalaatikon kansi, E55 amg takapuskurin yms. Jos jollain pyörii jaloissa niin ostan pois.
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja masaat »

Moi

Pohjasta alkaa olemaan massat revitty pois ja kysymys kuuluukin, että mennäänkö perse edellä puuhun jos vedän 2k happopohjamaali, 2k epoksin ja 2k polyuretaanimaalin? Ja jotain massaa hitsuuttelusaumoihin?

Tänään kävin testaamassa miten tuo 11,25" sujahtaa alle 35mm tulee kaaresta ulos. Huomenna keskiöt maalarille 8)
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 859
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja -230k- »

laitoin sulle yv! :)

komiat vanteet. itsellä samanlaiset :thumbup:
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja masaat »

Miettisin hetken, että jaksanko tänne enää kirjoitella, mutta menkööt. Ei oo oksennustaudissa muutakaan tekemistä. Tuli aikasemmin hävitettyä nuo Artec me vip vanteet, koska piti saada Rh topline aa:t 18x8,5" et 26

Kuva

Jos näitä tuuma verran levittäis suuntaan ja toiseen ni vois tulla ihan passeli setti. Mutta aika näyttää!

Sitten meni hermot ja motivaatio! Turhan pieni talli. Uudet ja todella paremmat tilat löytyi melkein heti. Noh ei muutaku alustan osat kiinni ja auto ulos odottamaan hinuria. 8)

Kuva

Sitten laitoin pari vannetta kasaan uutta testiä ajatellen, koska nyt edessäkin oli kaikki tukivarret kiinni.

Eteen 18x9,25" et laskematta
Kuva

Taakse 18x10,75 et laskematta
Kuva

Voisin sanoo, että just eikä melkee! Taakse vähän camberia ja eteen vanteen omat adapterit niin alkaa olee!

Kuva

Nyt päästään nosturilla tekemään ja motivaation rippeet ovat löytyneet!

Loppuun vanteista! Eli vanteen keskiöt kävi helmikuussa Eekillä maalauksessa ja väriksi valittiin mersun 744. Kultaset pultit ja mutterit tuli rimfix:iltä ja uudet keskimerkit lorinserilta. Näistä jokaiselle mainitulle henkilölle/yritykselle isopeukku! Tästä on hyvä jatkaa.

Kuva

Ainiin saivat keskikapselitkin kultaiset kuusiokolo pultit.
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

masaat kirjoitti:Moi

Pohjasta alkaa olemaan massat revitty pois ja kysymys kuuluukin, että mennäänkö perse edellä puuhun jos vedän 2k happopohjamaali, 2k epoksin ja 2k polyuretaanimaalin? Ja jotain massaa hitsuuttelusaumoihin?
--
Omamielipiteeni on että just hapot, sitten korimassaa hitsisaumoihin, epoksia 2 kiekkaa. Sitten mä laittaisin sitä kiveniskumassaa vähintään 3mm kerroksen pohjaan. Lopuksi väri pintaan. Jos haluaa oikaista, voi hapon jättää väliin mutta epoksin kans tarkkana..
Mutantti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 23.09.2015 00:59

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja Mutantti »

.
Viimeksi muokannut Mutantti, Su 13.08.2017 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

väyryses vaan on sitä jotain :thumbup:
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja masaat »

On, nimittäin ruostetta. :D JOS joltain löytyy purku väyrystä missä olisi ehjä lattia, niin vinkatkaa!

Käyttöautoakin koittanu metsästää, mutta ei oo mitään mielenkiintosta löytyny.
jarski_89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 29.12.2011 19:39

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja jarski_89 »

tuttu juttu :D satuolentoja on joulupukki, maahinen ja ruosteeton väyrynen :lol:
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja masaat »

Pari viikkoo sit hain uudet lattiamatot ja tänään kävin silppumassa siitä lattian :twisted:

Oli lapset, tyttöystävät, kaverit, vanhemmat ihmeissää mun operaatiosta. :lol:

Jostain kumman syystä haluun valkoisen tai mustan s210 faceliftin, mut ykskään ei oo bensa :thumbdown:
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja masaat »

Jarruletkut ei irtoo, eli aattelin vaihtaa koko putken. Uskaltaako putket irrottaa abs boxista ilman, että sekoaa?

Ja saako jostai orkkis jarruputkea ja polttoaineputkea?

Edit. Tarttee varmaan mennä biltemaan kupariputki ostoksille.
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

masaat kirjoitti:Jarruletkut ei irtoo, eli aattelin vaihtaa koko putken. Uskaltaako putket irrottaa abs boxista ilman, että sekoaa?

Ja saako jostai orkkis jarruputkea ja polttoaineputkea?

Edit. Tarttee varmaan mennä biltemaan kupariputki ostoksille.
Ei sekoa, mutta ei sitä mielestäni sen kummemmin kannata "tyhjätä". Ilmaamalla sitten kierrättää sen jämän sieltä pois. Minä käytin sellaista paineilmavärkkiä, minkä Biltemasta investoin.

Kysyitkö alkuperäisiä putkia? w202 oli saatavissa ihan edullisia suhteessa työmäärään. Tuossa naapurin ukon kanssa juteltu, niin hän teettää jossain pajalla valmiita mallin mukaan? Tällöin pitää tietty irroittaa se vanha asiallisesti. Itse hankin seuraavan tällä tavalla.

Tietenkin, kun tekee itse niin saa sitä mitä tulee tehtyä :lol:

Värysläisenä hengessä mukana :thumbup:
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja masaat »

Ei Varsinais-Suomessa taida olla firmaa, jotka vääntäis uudet linjat? Suoraan sanottuna ei kiinnosttais alkaa itte taittelee. :D Millaset putken päät/liittimet tarvii edes olla, että sen letkun saa kiinni? Vai onko putken päässä vain kierteet?

Puhalsin eilen takakelkan loppuun ja vedin epoksit niskaa. Jos huomenna kerkiää vetää polyuretaanimaalit niin pääsis ens viikolla vääntää puslia.
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: Masan w210

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Tässä niistä liitostyypeistä ja tuolla kun ryhdyt katselemaan niin tuuppaa kovasti putkenteko-ohjetta ja työkalun käyttöä.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BcUGBdY1zWQ[/youtube]

Itse kyllä ostan valmiit putket, jos vain kohtuudella on saatavissa. Tai sitten olen teettänyt ja vielä ottanut asennuksen lisäksi. Ei ole kovin hyviä tallitiloja, missä pääsee auton alle.
Ei ole kallista tai on mutta, mutta ei liian kallista. Tämä on lisäksi sellaista työtä, missä yleensä saa sitä mitä haluaa.

Eiköhän tätä palvelua saa hydrauliikka liikkeistä? ainakin on ostettu työmaalle sellaisiin vehkeisiin, mitkä on tilattu "mallin mukaan".
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210 & S124

Viesti Kirjoittaja masaat »

Hop. Ostin käyttiksen Mercedes-Benz 230TE automaatti. Perus siisti purkki, on nahat, 4xsähkölasit ja kattoluukku.
Ilmastointia ei löydy eikä vakkaria niin vähän on nihkeet ajella...

Mites e36 bemarin tolpat nyt menee eteen? Onko bolt on vai pitikö yläpäät muokata?

Kuva purkista
Kuva

Myykää mulle RH ZW2! Tai jotkut 17" 8)
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210 & S124

Viesti Kirjoittaja masaat »

Aattelin jos vaihtais lankkuun E mallin/faceliftin konepellin, mutta vaatisko se sit uudet umpio myös?
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 965
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Masan w210 & S124

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Jätä hyvä mies noin siisti lankku raiskaamatta !
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210 & S124

Viesti Kirjoittaja masaat »

Noo, emmää tätä pilaa vaikka vähän vois madaltaa. 8) Aattelin testata lorttoi viikolopun aikana, jos ajelis vaan 18" ja vähän korkeemalla. Entiiä.

Talvella tai ens kesänä/koska lieneekään väykky valmis niin aattelis tämän vetäis ruiskulla yli, laittais alustan kuntoo ja päästelis menemää.

Mutta kertokaa nyt tämä keulahomma?
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210 & S124

Viesti Kirjoittaja masaat »

Ite tykkään faceliftin pellistä. Jos alkaa häiritsee niin vaihdellaa takas vanhaan :D
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210 & S124

Viesti Kirjoittaja masaat »

Noniih. Nyt olis facelifti palikkaa tippunut tontille (konepelti ja umpiot) viellä avarinmaski ja listat lamppujen alle niin alkaa pääsee pohjia. Vanteetkin piti taas ostaa, mutta lankkuun tälläkertaa :D

Meneekö muuten 210 mersun jouset tähän s124? Olis yhdet -40mm jouset ylimääräsenä...
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: Masan w210 & S124

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Ei taida mennä. On minusta eri numerolla varaosinakin, ainakin tuolla tarvikeosa puolella.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
masaat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 05.01.2013 20:37
Paikkakunta: Kyrö

Re: Masan w210 & S124

Viesti Kirjoittaja masaat »

Voinko hitsata jousikupit väyryseen vai vaatiko ne popparit? Aattelin jos laittais liimaa ja hitsaus kiinni. Kertokaas mielipiteenne?
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: Masan w210 & S124

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Onhan niitä hitsattukin mutta minulla on sellainen käsitys, että virallinen korjaus on niittaus, ja tietty ehjä pelti taakse. Olen itse pohdiskellut samaa ja laittaisin jollain bitumiliimalla, vetäisin niitit ja lopuksi ainakin jonkinlaisella vuorohitsillä varmistus. Bitumilla tiivistys, niitit varoiksi ja hitsaten oikeasti kiinni. Pelkään, että ihan standardi pihdeillä ei niittiä saa kunnolla kiinni, kun tässä nyt teräsniittiä yritetään kiristää.
=> eli hitsatenkin, jos vain on peltiä mikä pitää.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Masan w210 & S124

Viesti Kirjoittaja S202 »

Nastamuumio kirjoitti:Onhan niitä hitsattukin mutta minulla on sellainen käsitys, että virallinen korjaus on niittaus, ja tietty ehjä pelti taakse. Olen itse pohdiskellut samaa ja laittaisin jollain bitumiliimalla, vetäisin niitit ja lopuksi ainakin jonkinlaisella vuorohitsillä varmistus. Bitumilla tiivistys, niitit varoiksi ja hitsaten oikeasti kiinni. Pelkään, että ihan standardi pihdeillä ei niittiä saa kunnolla kiinni, kun tässä nyt teräsniittiä yritetään kiristää.
=> eli hitsatenkin, jos vain on peltiä mikä pitää.
Eiköhän ne kehoteta niittaamaan kun hitsareita on niin monenmoisia. Ja miksei se niin olekkin, tulppahitsaamalla kun jonkun verran peltejä yhteen hitsaillut, niin jos sen tekee huonosti, niin näyttää kyllä sille että pysyy mutta todellisuudessa ei oo kiinni juuri yhtään, ja sitten kun se kunnolla sulaa niin sitä peltiä saa repiä ja väännellä aivan tosissaan irti. Tulppahitsaamalla, ja reunoille liima, joka ei pääse hitsatessa palamaan, ja joka tiivistää sen sauman täydellisesti ettei varmaan sieltä välistä ainakaan ruostu :roll:
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin