300E -87 turbotus projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Kuva

Tässä pari kuvaa vakio ruiskusta, joka lienee juuri tuota "EHA"-mallia.
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Kuva
kuva aukeaa isommaksi klikkaamalla

Pystyykö tuota ehaa säätämällä rikastamaan seosta 30% jotta etanolista saataisiin täysi hyöty irti?
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja tomant »

Eiköhän tuo onnistu. Katso esim. mese.fi tai etanol.nu, tässä yksi linkki

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Kiitti linkistä. Tuolla näyttää olevan hyvää tietoa aiheesta, mutta ruotsin ymmärrykseni ei ole hyvää. Niin jää puolet ymmärtämättä.
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Saksalainen tekee m103 etanolisovituksen laittamalla 47kohm potikan KE-jetin imuilman lämpöanturin kanssa sarjaan.
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Sharedoc kirjoitti:Saksalainen tekee m103 etanolisovituksen laittamalla 47kohm potikan KE-jetin imuilman lämpöanturin kanssa sarjaan.
Luulisi että fiksumpaa olisi kikkailla moottorinlämpöanturin vastusarvojen kanssa. Eli huijata eha luulemaan että kone on kylmä jolloin ohjauspaine olisi pienempi ja seos rikkaampi.
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

http://www.netikka.net/ville.vieri/wstg.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

En löytänyt sopivan kokoisia 40mm hukkaportteja järkevään hintaan, niin aloin miettiä hukkiksen valmistusta itse ja löytyi linkki Tee-se-itse hukkikseen.
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Näyttää siltä ettei cooleria saa mitenkään järkevästi mahtumaan tuon automaatti-ilmastoinnin kanssa, joten pakko purkaa ilmastointi pois :(
Jos joku haluaa halvalla automaatti ilmastoinnin niin tästä sais: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=152693" onclick="window.open(this.href);return false;
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Avatar
aniemiko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: Pe 28.01.2011 01:30
Paikkakunta: Pornainen

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Puskurin alla oleva palkki laihdutus kuurille niin sopii kuuleri nätisti. Elä hyvä mies pura ilmastointia jos se toimii. ;)
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Purin jo
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Kuva
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

painepestiin ja hiekkapuhallettiin mersua, kuva aukeaa isommaksi klikkaamalla.
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Kuva

Tässä kuvassa pohjamaalissa
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Kuva

Lisää hiekkapuhallettua ja pohjamaalattua pintaa
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

yllä oleva kuva on siis etu-umpion takaa olevista rakenteista.
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Olen tässä miettinyt, että pitäisikö pysyä alkuperäisessä rauchsilber värissä, vai maalatakko auto kiiltävän mustaksi?
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mulla olis sulle ruosteeton konepelti ja takaovet tuohon, jos tarvetta... :wink: Värikin natsaa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Kiitos tarjouksesta, mutta autossa on ruosteettomat ovet ja konepelti, kiitos espanjan ilmaston. Oikeassa etuovessa tosin on pieni lommo, joten sille ois käyttöä.
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Etuovet ei sitten ihan ruosteettomat olekaan... :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Okei, eipä semmosille oo käyttöä tässä projektissa. Mulla ois muuten ylimääräset valkoset ovet jos jollain tarvetta?
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Hiekkapuhalsin nuo tunkin nosto reiät helmoista. Mukavan tervettä peltiä olivat.[img]http://www.moottorit.net/galleria/kuvat/kayttaja/1/5389/20140807_161825.jpg[/img
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Mikä perkele kun ei taas anna lisätä kuvia? Osaako joku linkittää tähän muutakin ku kuvan osotteen?
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Kuva
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Kuvien lisääminen ei nyt näytä onnistuvan multa, mutta asiaan; kuskin puolen helmasta on nyt hiekkapuhallettu ne vähäiset ruostepilkut mitä siinä oli ja alta löytyi mukavan kovaa peltiä, joka on nyt pohjamaalattu. Yllättävän hyvä tosiaan 27 vuotta vanhaksi mersuksi.
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Esikatselussa näkyi kuva, mutta tänne ei tule näköjään :oops: Ihme säännöt tuolla moottorit.netissä: Salli kuvien käyttö: Käyttö Moottorit.netissä sallitaan


E: vai pystyisiktö itse vaikuttamaan tuohon kuvien käytön sallimiseen sieltä?

tunkin nosto reikä hiekkapuhallettuna.

Kuva
Viimeksi muokannut noroljan, La 16.08.2014 23:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
300te24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Pe 02.11.2012 01:56

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja 300te24 »

Sunnuntaina puhalsin myös apumiehen puoleista helmaa ja kovaa peltiä sieltäkin löytyi onneksi. Pohjamaalasin puhalletut kohdat. Seuraavaksi pitää hakea lisää hiekkaa ja sitten pitäisi selvittää minkä väriset noista helmoista tulee. Nyt ne ovat hyvin tumman harmaat. Liekkö joskus olleet mustat? Tietääkö joku minkä väriset ne on uutena olleet?
300E sedan -87
300TD farmari -91

Entiset:

-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Hebe124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: La 16.08.2014 23:02
Paikkakunta: Tornio

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja Hebe124 »

Mitä järkee on turpottaa tällanen? Ajattelin vaan, kun eihän tuo edes ole minkään näköinen :roll:
W124 4ever
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Hebe124 kirjoitti:Mitä järkee on turpottaa tällanen? Ajattelin vaan, kun eihän tuo edes ole minkään näköinen :roll:
Höpö höpö, keskeneräistä projektiahan se on hyvä ruveta haukkumaan :cry:

Mielenkiintoinen projekti tämä on, Peukkkua ylös! Itse kun en moottoreista mitään ymmärrä, niin mielenkiinnolla näitä lukee ja yritän sisäistää tietoa näistä projekteista, vaikken auttaa missään osaakkaan :roll:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Hebe124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: La 16.08.2014 23:02
Paikkakunta: Tornio

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja Hebe124 »

noroljan kirjoitti:
Hebe124 kirjoitti:Mitä järkee on turpottaa tällanen? Ajattelin vaan, kun eihän tuo edes ole minkään näköinen :roll:
Höpö höpö, keskeneräistä projektiahan se on hyvä ruveta haukkumaan :cry:

Mielenkiintoinen projekti tämä on, Peukkkua ylös! Itse kun en moottoreista mitään ymmärrä, niin mielenkiinnolla näitä lukee ja yritän sisäistää tietoa näistä projekteista, vaikken auttaa missään osaakkaan :roll:

Kyse ei ollu haukkumisesta vaan rakentavasta palautteesta :D Aattelin että ulkonäölle voisi ees tehä jotain näyttävää. Jos on jotain suunnitelmia nii vois kertoa meille muillekki. Jokanen osaa turpottaa minkä tahansa moottorin mutta eri asia on saada se lailliseks poislukien jäärata käyttö jossa siitä ei ole mitään hyötyä-
W124 4ever
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 300E -87 turbotus projekti

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Hebe124 kirjoitti:Mitä järkee on turpottaa tällanen? Ajattelin vaan, kun eihän tuo edes ole minkään näköinen :roll:
mielestäni ei yhtään mitään järkeä. eikä tarvikkan olla järkeä. kivaa ja hauskaa siitä lopulta tulee, mutta ei se niin järkevää ole, että sitä vois jotenkin järjelliseksi touhuksi perustella. eihän panemisessakaan mitään järkeä ole, jos ei ole lapsia hankkimassa. silti sitä tehdään aika paljon.

hieno rojekti. seuraillaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin