PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Dieselrifteri kirjoitti:HUHHUH! Satuin tässä törmäämään topicciisi ja oon sanaton. :shock: Tajuttoman hienoja pakosarjoja oot tehny!! Ja törkeän hienoa pellintyöstöä myös, kumpa muutkin jaksaisi tehdä yhtä hyvin ruostekorjauksen. 8) Tämä menee aivan varmasti seurantaan, MAHTAVA BLOGI!!!! :) -Dieselrifteri
Hyvä jos porukka jaksaa seurata, mielellään sitten laittaa lisääkin kuvia ja tarinaa kun projektit edistyy :)
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Tottakai näin hienoja projekteja jaksetaan seurata. :thumbup: Mulla on sama ikkunan alareunan korjaus menossa omassa satakakskolmosessa. :mrgreen:
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tääläkin seuraillaan. näitä on mukava seurailla, kun tehdään kunnolla, eikä räpeltämällä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Hienoja pakosarjoja. Kuin taidetta. Haaveillut omaankin...
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Päivitystä topicciin ettei ihan unohdu! w108 odottaa vuoroaan vaikka kauhea hinku olis päästä sitä jo tekemään! Osia on iso kasa hommattuna, niin saa sitä taas edistyyn kun on sauma tehdä! Kardaaniin on osat (bmw orkkis aihiona niin on mukavampi taittaa matkaa), imusarjaan laippa piirrätetty ja on jyrsittävänä jne. Ulkokuoren värin taisin siihen viimein löytää! Ei orkkis w108/109 väri, mutta hillityn tyylikäs ehkä jopa helmiäinen :lol: Sitten vähän myös kuvia niin ei oo tylsää luettavaa. Oon tässä tehnyt isompaa peltiprokkista ja siinä sivussa myös vähän muutakin!

Pakosarja/ imusarja paketti om605 moottoriin

Kuva

Sitten vähän monimutkaisempaa settiä! Om606 koneeseen 2 turboa peräkkäin. Tavoitteena oli että w124 300 turbon orkkis ilmanputsarikotelo, lämpöpelti ja paisuntasäiliö mahtuvat vielä olemaan paikoillaan ja konepelti menee kiinni ilman tuuletusreikiä. Melkein ne sopii muokkaamatta, mitä nyt lämpöpeltiin joutuu ahtimen kompurakotelolle leikkamaan reijän ja ilmanputsarikoteloa siirtämään 10mm lokaria kohti. Ahdasta oli ja milli peliä monessa kohdassa, mutta kaikki sain mahtumaan ja on vielä ruuvattavissa paikoilleen ja pois ilman "erikoistyökaluja", eikä kolise runkoon vaikka moottori heiluu ajossa 8)

Moottorin ja ekan turbon välinen pakosarja. Hukkiksen lähtö tuli vielä turbon ja sylinterikannen välistä ylös

Kuva

Turbojen välinen putki ja dp

Kuva

Ja koko komeus paikoillaan

Kuva

Kuva

Kuva

Ahtoputken on tarkoitus lähteä jyrkällä kurvilla taakseppäin pienemmästä ahtimesta. Saas nähdä kuinka ahtimet synkkaa keskenään :mrgreen:
IG: @pyrytakkunen
Havis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 16.03.2013 20:31

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja Havis »

PTracing kirjoitti:...Sitten vähän monimutkaisempaa settiä! Om606 koneeseen 2 turboa peräkkäin. Tavoitteena oli että w124 300 turbon orkkis ilmanputsarikotelo, lämpöpelti ja paisuntasäiliö mahtuvat vielä olemaan paikoillaan ja konepelti menee kiinni ilman tuuletusreikiä. Melkein ne sopii muokkaamatta, mitä nyt lämpöpeltiin joutuu ahtimen kompurakotelolle leikkamaan reijän ja ilmanputsarikoteloa siirtämään 10mm lokaria kohti. Ahdasta oli ja milli peliä monessa kohdassa, mutta kaikki sain mahtumaan ja on vielä ruuvattavissa paikoilleen ja pois ilman "erikoistyökaluja", eikä kolise runkoon vaikka moottori heiluu ajossa 8) ...
Aika lähellä runkoaisaa makaa noi ahtimet. Mikä tuohon väliin tulee lämpöeristeeks? Jotain nimittäin kannattaa laittaa, koska olen nähnyt kuvia mm. BMW E30 mosselman turbon konehuoneesta (tais olla jopa se sama joka aikoinaan esiteltiin ainakin Tuulilasi lehdessä). Kone poistettuna sisälokasuojista ja runkoaisoista näki selvästi kummalla puolella turbo oli ollut: sisälokari turbon alueelta pelkkää pitsiä ja aisa myös korroosion syömä.

Mutta nämä tietty on vaan hidasteita, noi paikat saa korjattua, ja samalla työllistää yhden peltimestarin ;)
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Havis kirjoitti:
Aika lähellä runkoaisaa makaa noi ahtimet. Mikä tuohon väliin tulee lämpöeristeeks? Jotain nimittäin kannattaa laittaa, koska olen nähnyt kuvia mm. BMW E30 mosselman turbon konehuoneesta (tais olla jopa se sama joka aikoinaan esiteltiin ainakin Tuulilasi lehdessä). Kone poistettuna sisälokasuojista ja runkoaisoista näki selvästi kummalla puolella turbo oli ollut: sisälokari turbon alueelta pelkkää pitsiä ja aisa myös korroosion syömä.

Mutta nämä tietty on vaan hidasteita, noi paikat saa korjattua, ja samalla työllistää yhden peltimestarin ;)
Joo kyllä ne lähellä on oikeastaan kaikkea :D Onhan noita eristysmateriaaleja markkinoilla. Pakopuolen osat kannattaa pinnottaa lämpöä eristävällä pinnotteella ja runkopalkkiin voi lisäksi laittaa liimattavaa lämpösuojaa taikka tekee rosteri pellin väliin. Turbon pakopesän "pipo" on kans yks vaihtoehto.
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Heipä hei pitkästä aikaa! :)

Kiirettä on ollut koko kevät ja ei oo paljon päivityksiä tullut tehtyä! :| Taas menossa yks kesä sivu suun w108:n kanssa. Jospa sillä 2017 kesällä pääsis ajamaan. Muutama kuva w108 konehuoneesta jota oon tehnyt kevään mittaan kun vaan on ollut joskus mahdollista! Pakosarja, imusarja, ahtoputket, downpipe yms alkaa ola kehillään ja konehuoneen yleisilme alkaa olla selvillä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
IG: @pyrytakkunen
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Tullee muuten hieno peli. Pittää alkaa tuohon minunki coupeen suunnittelemaan tuota moottorin päivitystä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tulee kyllä kliini! Toivottavasti saat johdotukset ja letkutukset pysymään piilossa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Mahdollisimman kliini lookki onkin tavoitteena konehuoneeseen. Tuota tulipellin orkkis äänieristettä oon miettinyt että laittaisko sellaisen uuden (jos jostain löytyy?) vai kokonaan pois, äänieristykset kojelaudan alle ja tulipelti korin väriin. Jos niin tulee tehtyä niin johdotukset on ehdottomasti vedettävä jotenkin piiloon. Toisaalta orkkis tyylin johdotukset ja uusi äänieriste olis hieno kans, mutta asiaa täytyy vielä mietiskellä
IG: @pyrytakkunen
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja kekka »

mitä jos laittas äänieristeen paikallle ja teippais uuden johtosarjan vanhan tyylisesti erkkarilla. olis niinkuin tehdastekonen. ja kaikki coolerit ja ahtoputket mustiksi kuten imusarjakin. Onko Pyryllä kuvia marinoidusta pakosarjasta valmiina?
T:MJ
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Yksi vaihtoehto voisi olla ns valeseinä? Äänieriste jää oikean ja valeseinän väliin. Senhän voi tehdä rosterista tai alumiinista. Tuossa näyttää olevan niin suora tuo seinä niin olisi toteutettavissa?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Kyllä sinne pystys väliseinänkin tekemään, mutta en tiedä sitten tulisko liian "tehdyn" näköinen :D Tietääkö joku nettisivua/kauppaa josta löytys orkkis tai uustuotanto tulipellin w108 äänieriste kohtuu hintaan?

Korin väriksi oon päättänyt tumman helmiäis värin joten tumma korin värinen konehuone ja tummat alumiiniosat on käynyt mielessä! Sinne sitten keltapassivoitua ruuvia ja pultti yms hifistelyä.

Mitä kekka meinaat marinoidulla pakosarjalla? :D
IG: @pyrytakkunen
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 396
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Tarkoittaa varmaan tuota vesijäähdytettyä venepakosarjaa :idea:
PTracing kirjoitti: Sitten tuli tehtyä sarja veneeseen jossa on mb 200cdi moottori. Omistaja itse tekee vaipan pakosarjan ympärille että vesi jäähdyttää sarjaa. Siksi tuo yksi ylimääräinen laippa tuolla välissä
[ http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/pakosarja/IMG_3599.jpg ]
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ämeriikan poika panis lowersseja ja liekki maalia tuohon väliseinään
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Tulikin tätä projektia ihasteltua ihan paikan päällä kun omaan kulkineeseen tilasin itse Taiteilijalta kaikenlaista....voispa sanoa että palvelu ja saat mitä tilaat pitää paikkaansa. Suosittelen jos tuntuu ettei mikki pysy kourassa vaikka pakosarjan tekoon tai vaikka pysyykin niin PT-racing tuotteet on mun asteikolla aikas ylhäällä 8) .
ps. Pyrylle...Holkeri sopi huoneelle niinku pitikin ja 4 tuumanen on todella helppo tehä, tilaa jää reilusti :roll:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

hcmato kirjoitti:Tulikin tätä projektia ihasteltua ihan paikan päällä kun omaan kulkineeseen tilasin itse Taiteilijalta kaikenlaista....voispa sanoa että palvelu ja saat mitä tilaat pitää paikkaansa. Suosittelen jos tuntuu ettei mikki pysy kourassa vaikka pakosarjan tekoon tai vaikka pysyykin niin PT-racing tuotteet on mun asteikolla aikas ylhäällä 8) .
ps. Pyrylle...Holkeri sopi huoneelle niinku pitikin ja 4 tuumanen on todella helppo tehä, tilaa jää reilusti :roll:
Mukava kuulla että kaikki sopi niinkun suunniteltiin ja oot tyytyväinen! Hyvältä näyttää pinnotettu sarja 8)
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Tuli tuossa keväällä tilattua ebay:n kautta Turkista vähän riskillä uustuotanto kylkilista w108:siin. Oon pikkuhiljaa kerännyt ainakin 5 purkuautosta kylkilistat ja hyvää sarjaa ei niistä saa ja uusia orkkis listoja en (ainakaan vielä) raaskinut hommailla. Koko uustuotanto listasarjan hinnalla ei osta 2 orkkis listaa

Tänään sitten sovittelin niitä mielenkiinnosta paikoilleen ja ihan ok:n näköiset on. Ei vedä vertoja orkkiksille ja orkkisten sekaan ei yhtä tuommosta kannata kyllä laittaa, mutta koko sarja kun on asennettuna niin menettelee! Muutamia kuvia listat paikoillaan. Oon myös päätynyt harvaan keulamaskiin kun tiheä näyttää mun silmään liian antiikkiselta. Täytyy varmaan cooleri maalata mustaksi niin ei erotu maskin takaa :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Allekirjoittanut itte fiilistelee ja pärisee ratin takana että kyllä tällä joskus vielä moottorinkin voimalla liikutaan :mrgreen:

Kuva
IG: @pyrytakkunen
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

PTracing kirjoitti:Oon myös päätynyt harvaan keulamaskiin kun tiheä näyttää mun silmään liian antiikkiselta.
Mun mielestä tää on melko sähäkän oloinen...

Kuva

Niin tai näin, hieno pirssi tosta tulee :thumbup:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Alkas w108:n konehuone olemaan osien puolesta valmis. Tältä se nyt tulee näyttämään, mutta minkä värisenä niin sitä en vielä tiedä :D Tuleehan sinne tietysti johtoja ja letkuja yms. mutta mikä tärkeinta pelti kun on kiinni ulos ei näy mitään ylimääräistä! 8) Dumpin, huohotus säiliön ja sen suodattimenkin sain osittain "piilotettua" keulan peltien taakse. Coolerin kennosta otin vähän pois siinä toivossa että syylärille pääsee myös raitista ilmaa eikä lämpöjen kans tulis ongelmia. Ilmanputsarille tein reijän rote sau kilpurin tyyliin jotta kylmä ilma löytää myös turbon kautta perille moottoriin. Moottoriöljyn jäähdytin oli pakko laittaa tuohon missä se nyt on, ei mahtunut mihinkään muualle järkevästi. Ilmastointia tuohon oon alkanut haaveilemaan mutta saa nähdä tuleeko laitettua. Kennon kans tekis kyllä tiukkaa mutta ei mahdoton homma, ehkä...

Kuva

Kuva
IG: @pyrytakkunen
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Asiallista! Jotenkin mun silmään huutaa jotain louverseilla puhkottua peitelevyä / ritilää tohon syyläri-cooleri-lauhdutin kerroskakun päälle. Nyt siinä on vähän paljon kaikeinlaista päällekkäin ja rikkoo aika tehokkasti tuon kliinin ilmeen mikä on taas moottoritilassa. Se miten sen peitteen toteuttaa niin ettei se heikennä ratkaisevasti ilmansaantia onkin sitten eri juttu. Jotain klassisia juttuja ehkä vois kokeilla tuonne konehuoneeseen esim. venakopan kromaus (esim. metalloimalla) jne. Sais sen värimaailman lähemmäs alkuperäistä vaikka tavarat onkin parikymmentä vuotta uudempia. Vielä se tuli mieleen noista fiilistelykuvista että penkit ilman niskatukia toimis jotenkin paremmin tässä laitteessa.
Hyvää työtä!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

EVO X kirjoitti:Asiallista! Jotenkin mun silmään huutaa jotain louverseilla puhkottua peitelevyä / ritilää tohon syyläri-cooleri-lauhdutin kerroskakun päälle. Nyt siinä on vähän paljon kaikeinlaista päällekkäin ja rikkoo aika tehokkasti tuon kliinin ilmeen mikä on taas moottoritilassa. Se miten sen peitteen toteuttaa niin ettei se heikennä ratkaisevasti ilmansaantia onkin sitten eri juttu. Jotain klassisia juttuja ehkä vois kokeilla tuonne konehuoneeseen esim. venakopan kromaus (esim. metalloimalla) jne. Sais sen värimaailman lähemmäs alkuperäistä vaikka tavarat onkin parikymmentä vuotta uudempia. Vielä se tuli mieleen noista fiilistelykuvista että penkit ilman niskatukia toimis jotenkin paremmin tässä laitteessa.
Hyvää työtä!
Kiitos kehuista! Empä ole tullut ajatelleeksi mitään peitelevyä kennojen päälle, joka kyllä kieltämättä siihen vois sopia. Tuo öljycooleri on kyllä vähän liian race asennus ja häiritsee vähän itseä, mutta kertakaikkiaan ei muualle sopinut. Lokareiden sisällä sille olis huono paikka kun ei saa ilmavirtaa sinne menemään mistään. Toki pikku kenno ja flekti vois olla vaihtoehto mutta tuo oli jo ostettu valmiiksi. Jospa tummaksi käsitelty cooleri vähän häivyttäis sitä?

Noista penkeistä saa niskatuet irti mutta itse penkkejä hommatessa halusin että niissä niskatuet on :) Täytyy ottaa kuva ilman niskatukia jossain välissä ja katsoa miltä näyttää.

Oven karmeihin ja A pilariin mulla on olemassa w109 "lisäkromit" jotka meinasin lyhentää takaoviin sopiviksi, Saa nähdä miten onnistuu lyhetäminen ja miltä ne näyttää paikoillaan vai meneekö kokeilun jälkeen roskakoriin :D

MB classicilta tuli uustuotanto peilit kumpaankin etuoveen. Ei nykyihminen osaa ajaa ilman molemminpuolisia peilejä. Ihan ok näköiset olivat. Samasta paikasta tuli myös w108 v8 mallin etujouset. Taakse hommasin jaguaarin kelkkaan sopivat GAZ korkeus ja jäykkyys säädettävät iskarit. Meinasin kokeilla jaggen orkkis takajousilla ensin millainen tulee. Taka vakaaja on myös jaguaarin oma. Eteen oon suunnitellut myös GAZ säädettäviä iskareita mittojen mukaan tehtynä ja tupla vakaajaa. Jospa tällä reseptillä tulis jämäkkä ja kohtuu "mukava" alusta että voi ajella ehkä myös radallakin
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Mietin tuota öljyjäähyn asennusta uudelleen niin oli pakko ruuvata irti ja sovittaa lampun taakse lokarin alle. Hyvin se sinne sopis jos vaan laittas flektin kaveriksi ja vaikka puskurin taakse tekis ilmareikää siten että ei näy mihinkään. Sitte vois siirtää cooleria eteenpäin ja mahtus ilmastoinnin kennokin helposti! Taidan tehdä tämän homman vielä toiseen kertaan :D

Jos jollain on tiedossa ilmastoinnin osia w108 koppaan niin saa tarjota yv:llä!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

PTracing kirjoitti:Mietin tuota öljyjäähyn asennusta uudelleen niin oli pakko ruuvata irti ja sovittaa lampun taakse lokarin alle. Hyvin se sinne sopis jos vaan laittas flektin kaveriksi ja vaikka puskurin taakse tekis ilmareikää siten että ei näy mihinkään. Sitte vois siirtää cooleria eteenpäin ja mahtus ilmastoinnin kennokin helposti! Taidan tehdä tämän homman vielä toiseen kertaan :D
En saanut rauhaa ennen kun otin ja "siistin" jäähdytin pakettia ja piilotin öljyjäähyn lokarin alle. Täytyy hommata siihen pieni flekti kaveriksi ja lokarin alareunasta puskurin takaa johtaa ilma tuonne. Sisälokarit meinasin tehdä lasikuidusta niin siihen sitten poistoritilää joka suojaa kennoa niin eiköhän se jäähdy riittävästi! Nyt on vara siirtää välijäähyä helposti 2-3cm maskia kohti niin ilmastoinnin kenno varmaan alkas jo sopimaan väliin

Kuva

Kuva

Kuva
IG: @pyrytakkunen
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja EVO X »

No joo! Nyt alkaa taas näyttämään hyvältä!

Mietin tuota väritystä kans. Jos auto olis tumma (sinertävä) helmiäinen niin kamelinruskee sopis sille hyvin kaveriksi. Konehuoneesta jos maalais mattakamelilla osia ja loput olis kromattua, kiillotettua tai sinkittyä niin alkais päristä hienosti. Janhusen Kimmo teetti Stingrace Corvetteensa hienot peltiset suojapanelit konehuoneeseen tulipellin puolelle ( http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... 582f67.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) jotka tyylillisesti vois toimia myös tässä kamelin värisenä nekin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Vähän suttunen photosoppi mutta tollasta? Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Tuollaiset peitelevyt/suojapellit on käynyt myös mielessä, mutta oon miettinyt että tuleeko liian tehdyn näköinen niillä, mutta eipä ne tuossa photoshop kuvassa pahalta näytä! Värityksetkin sopii hyvin 8)
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Johan on taas muutama kuukausi vierähtänyt viime päivityksestä. W108 on nostettu grilliin ja toivottavasti nyt viimeisen kerran :D

Kuva

Nyt täytyy tehdä viimeiset muutokset pohjan puolelle ja korjailla muutamat ruostepaikat joita ei ennen muutoksia kannattanut tehdä. Akseliakin jouduin kääntämään hieman eri asentoon jotta perän laippa täsmää laatikon laipan kulmaan ja ei tuu eri kulmia kardaanin nivelille. Kardaani tuli BMW E90 330D :stä. Kardaani kävi Komet Oy:ssä jossa siihen hitsattiin takapäähän kumilimpun sakaran tilalle yoke johon tuli toinen nivel ja siihen jaggen perään sopiva laippa. Tasapainotuskin hoitu siellä samalla joten voimalinja alkaa olla valmis. Kytkimeksi tulee Teräs vp, SRE765 asetelma ja sintteri levy.

Pakoputkihommia tein viikonlopun aikana ja sekin alkaa olla valmis. 4" RST dp:n tein jo aiemmin mutta nyt oli loppuputken vuoro. Rosterista koko putkisto. 3,5" kokoisena taka-akselille ja 2x2,5"akselin läpi. 2x2,5" sisään vaimentimeen ja 3,5"ulos. Vaimentimen jälkeisen putken teen sitten puskurin kanssa niin näkee millainen täytyy tehdä. Oli siinä haasteita että sain putket mahtumaan akselin läpi mutta niin vain ne sinne meni ja kaikki on purettavissakin helposti. Toinen vaihtoehto olis ollu sivuputki mutta olis ollu liian race tähän vehkeeseen. Akselin altakaan en halunnut putkia tehdä kun olis tullut aika ruman näköinen ja maavara olis kärsinyt. Täytyy pinnottaa putket black satinilla tai vastaavalla lämpöä eristävällä pinnoitteella jarrujen läheisyydestä niin ei lämmitä turhaan niitä kun tässä Jaguaarin keksinnössähän ne onkin tuolla murikan vieressä. Vaimenninkin täytyy pinnoittaa samalla kun oli tosi iso ja on nyt aika lähellä tankkiakin. Lisäksi ei mustana erotu niin paljon kun takaa ja sivusta autoa katselee. Välyksiä ei paljon ole missään mutta putket tulee tukevasti kiinni niin ei heilu turhia ja osu akselistoon. Toki tulee kumiakin kiinnikkeiden väliin ettei resonoi koriin. Etupäähän laitan vielä pidemmän jouston kun kuvassa niin antaa siitä myöden kun moottori liikkuu.


Kuva

Kuva

Kuva


Etuakseli olis myös purettu ja putsattu. Osatarpeetkin siihen on kartotettu. Seuraavaksi hiekkapuhallus, pikku modauksia jarrukilpiin jne, osien tilaus, maalaus ja kasaus. Nyt kun on pakoputki ja akseliin liittyvät muutokset tehty voi pudottaa taka-akselinkin alas ja tehdä samat toimenpiteet kun etuakselillekkin.

Kuva

Täytyy tehdä nyt myös pohjaan ainakin osittainen hiekkapuhallus sinne missä pintaruostetta vielä on. Puhallushan olis kannattanut tehdä kyllä koko pohjaan ennen ensimmäistäkään ruostekorjausta, mutta taas ollaan viisaampia :oops: Nyt saakin varoa ja suojata ettei kotelot oo täynnä hiekkaa operaation jälkeen. Ja varmasti joutuu imuroimaan koteloita pitkän aikaa, kun se hiekka menee kumminkin joka paikkaan. Mutta mutta, pakko se on puhaltaa että ei jää ruostetta mihinkään maalin alle. Ja ompahan kunnon tartuntapinta maalille kun on hiekalla karhennettu. Tästäpä jatketaan....
IG: @pyrytakkunen
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: PTracingin w108 edistyy?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mun mielestä se hiekkapuhallus on hyvä tehdä vasta hitsaamisen jälkeen, saapahan maalata suoraan puhalletulle pinnalle sitten. Kuitenkin kun hitsailee niin tulee kaikenlaista paskaa pintaan, ja täytyy kuitenkin uudestaan vielä putsata ja hioda/puhaltaa ennen maalaamista. Osta jostain hydrauliikkaliikkeestä niitä muovisia tulppia, ja tuki niillä kaikki kotelojen reijät. Ne kestää hiekkapuhalluksen ainakin jonkin aikaa, ja ilmastointiteippi ei kans ihan heti lähde puhaltamalla. Saahan sen hiekan koteloista pois, jos sielä ei ole kotelosuojaa mihin se tarttuu.
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin