PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: PTracingin w108 edistyy?

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Hyvältä näyttää kerta kaikkiaan :!:

Muistan, kun kymmenisen vuotta sitten puhallettiin paljon yhtä W123:sta yhden forumilaisen kanssa ja imuroitiin hyvin kaikkia paikkoja, eli hiekkaa koitettiin oikeasti saada pois. Sitten auto kävi katon kautta ympäri ja sen tärähdyksen voimasta sitä hiekkaa tuli eri sokkeloista. Eipä hiekkapuhallukselle kyllä ole oikein vaihtoehtoakaan, jos hyvin aikoo tehdä eikä halua jättää ruosteita maalin alle. Ihan mukavaa hommaakin, kun vehkeet pelaa.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 edistyy?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Viikonloppuna touhusin taas prokkista eteenpäin! Aiheena oli fiksailla kaikki loput ruostepaikat pohjasta ja hitsailla ylimääräiset reijät yms umpeen. Kaikki tuli tehtyä mitä suunnittelin ja noin kolme vuotta sitten aloitetut ruostekorjaukset olis nyt vihdoin tehty. Tokihan aikaa on mennyt muihin projekteihin välissä mutta nyt alkas olemaan kohtuu ruosteeton w108 omistuksessa 8)

Löyty vielä yks iso reikäkin kun otin poikkituen irti pistehitsauksista :shock:

Kuva

Poikkituen alta korjasin ruosteet ja tein sen paikalle kardaanille lenkin jotta ei tuu kabiiniin vaikka siitä kumilimppu sattuis hajoamaan. Pulttasin sen 6kpl m10 pultilla pohjaan kiinni tukeviin kohtiin. 12mm rst putkesta taivuttelin polttoainelinjatkin valmiiksi. Kuvassa ne on vain "heitetty" paikoilleen mutta tulevat olemaan kiinnikkeillä sievästi vierekkäin :wink: Orkkis tankista täytetään ekalla pumpulla välisäiliötä joka sijoitetaan konttiin ja siitä isolla pumpulla moottoriin. Myös kuvassa vielä näkymättömän kardaanin keskilaakerin paikan siirsin bmw:n kardaanin vaatimaan kohtaan ja hitsailin kunnolla kiinni.

Kuva

Tämän verran vielä löyty korjattavaa

Kuva

Kuva valmiista pakoputkesta irtaallaan

Kuva

Tästäpä jatketaan taas seuraavalla kerralla :) :arrow:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Nyt olis etuakseli saatu hyvälle mallille! Osat tilattu ja odotellessa hiekkapuhalsin ja maalasin akselit. Happomaali pohjalle ja kiiltävän musta temadur päälle

Puhallettuna

Kuva

Ja maalattuna

Kuva
IG: @pyrytakkunen
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: PTracingin w108 ja muut projektit

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

PTracing kirjoitti:Jarrujen adapteripalat olis valmiit:

[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/MB%20W108/IMG_2777.jpg] ][/url]

[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/MB%20W108/IMG_2776.jpg] ][/url]

Kiitos vielä kerran sepulaakerille joka siirsi mun tekemän raakamallin mitat tietokoneelle, viimeisteli muotoja ja toi juuri oikeanlaiset palat leikattuna takaisin 8) Sorvattiin vielä oikean paksuiset holkit ja täräytin ne tigillä kiinni. Jarruletkun kanssa tulee olemaan ahdasta, mutta sekin on jo ajatustasolla ratkaistu...
Miten paljon toi olka-akselin rakenne poikkeaa pystärin vastaavasta? Noi Mersun 4-mäntä Brembot (W211?) on juuri sopivissa hinnoissa, joten ajattelin asentaa vastaavat omaani. Joskin 28x300mm levyllä kun tulee sopia 16" vanteen sisälle.

Sun asennus näyttää erittäin asialliselta :thumbup: Saako samalla logiikalla pystäriin?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: PTracingin w108 ja muut projektit

Viesti Kirjoittaja make280s »

hismajestics kirjoitti:
PTracing kirjoitti:Jarrujen adapteripalat olis valmiit:

[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/MB%20W108/IMG_2777.jpg] ][/url]

[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/MB%20W108/IMG_2776.jpg] ][/url]

Kiitos vielä kerran sepulaakerille joka siirsi mun tekemän raakamallin mitat tietokoneelle, viimeisteli muotoja ja toi juuri oikeanlaiset palat leikattuna takaisin 8) Sorvattiin vielä oikean paksuiset holkit ja täräytin ne tigillä kiinni. Jarruletkun kanssa tulee olemaan ahdasta, mutta sekin on jo ajatustasolla ratkaistu...
Miten paljon toi olka-akselin rakenne poikkeaa pystärin vastaavasta? Noi Mersun 4-mäntä Brembot (W211?) on juuri sopivissa hinnoissa, joten ajattelin asentaa vastaavat omaani. Joskin 28x300mm levyllä kun tulee sopia 16" vanteen sisälle.

Sun asennus näyttää erittäin asialliselta :thumbup: Saako samalla logiikalla pystäriin?


No väyryseen sopii ainakin 316/28 levyt ja 430:n rautasatulat 16":n vanteen sisään hyvin.
MB W-210 200cdi vm 99
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Pystärin olka-akselia en oo lähemmin tutkinu mutta ei se mahda hirveästi erota tuosta w108:sin akselista joten uskoisin että samaan tyyliin onnistuu jarrut laittaa siihenkin :) Nuot mun jarrut on w203 korimallista peräisin
IG: @pyrytakkunen
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja unski »

W108:n napa on n. 8mm. ulompana satulaan nähden kuin w107/w114/5:n. Se on oikeastaan ainoa suurempi ero.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

unski kirjoitti:W108:n napa on n. 8mm. ulompana satulaan nähden kuin w107/w114/5:n. Se on oikeastaan ainoa suurempi ero.

Timppa
Tarkoittanee, että on enemmän tilaa/vaihtoehtoja rakentaa adapteri...? :think:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja unski »

Näinhän se on. En tosin ole mitannut, onko laakereiden etäisyys toisitaan sama molemmissa, mutta näyttää samalta, eikä ero ei ole iso. Keskireikä on muuten sitten myös eri. Noita napoja on sitten myös pyöränmuttereilla, pulttien sijaan.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Nyt olis taka-akseliakin kunnosteltu. Perän käytin auki ja puhdistin perusteellisesti kaikki osat, uusin stefat ja takakannen tiivisteen ja kasasin uudelleen. Lukko vaikuttaa hyvältä katukäyttöön. Pikkurattaita oli tasauspyörästössä 4 kpl ja tappeja 2. Ulommaiset levyt oli kuperat josta pänninki lukkoon tulee. Lautaspyörän ulkohalkaisija oli jotain 215mm eli murikan puolesta akselisto on todella jämy. Perän hioskelin puhtaaksi ja maalasin koko pakettina. Muut akselin osat hiekkapuhalsin ja maalasin uudelleen. Ei muuta kun uusimista vaativat osat tilaukseen Englannista ja saa alkaa kasailemaan akselit kumpaankin päähän autoa 8)

Kuva

Kuva

Kuva
IG: @pyrytakkunen
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Eksoottisen näköistä tavaraa 8) Tuleeko tässä jarrut tasauspyörästön yhteyteen?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

hismajestics kirjoitti:Eksoottisen näköistä tavaraa 8) Tuleeko tässä jarrut tasauspyörästön yhteyteen?
Jotenki tuntu akselistoa ja perää ruuvaillessa että ei oo ihan saksalaisen ajatuksella ja huolellisuudella suunniteltu ja tehty, mutta yksinkertainen se on :lol: Jarrusatulat tulee kiinni noihin poskilaakereiden kansiin ja levyt tulee vetarin laipan alle. Viitaten ensimmäiseen kommenttiini pultit oli mielenkiintoisessa paikassa ruuvata ja satulat on hankala ottaa irti jos akseli on autossa kiinni
IG: @pyrytakkunen
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja unski »

Jaguuaarissa satulat eivät edes mahdu irtoamaan perä paikallaan, tosin Jaguarin akselisto on todella helppo sitten irrottaa...Jaguarista. Viimeksi meni E-Typessä n. 35 min.

Tosiaan jarrulevyt, satulat, iskarit ja jouset on perässä ja apurungossa kiinni ja ylätukivarttakaan ei ole. Joustavat massat ovat siis pienet. Rakenne on ilmeisen kestävä ja hyvä, kun sitä on käytettiin pienin muutoksin 40 vuotta...myöskin jälkiasennettuna viritetyissä jenkeissä.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Nyt olis korin pohjakin hiekkapuhalettu ja maalattu uudelleen! Samalla puhalsin konehuoneen pintaruosteet Hiekka kaivoi vielä muutaman pienen reijän jotka piti hitsata ja tuo etupalkki täytyy käydä vielä läpi kun auto on irti grillistä ja makaa akseleiden päällä. Osat taka-akseliinkin on tilailtu ympäri maailmaa ja kun ne saapuu niin voi aloittaa akseleiden kasauksen. Pohjan saumat täytyy tiivistellä ja vedän ruiskulla sellaisen koriliiman suojaamaan kiveniskuilta. Jospa se sitten kestäis kesäistä käyttöä. Toki vielä aikanaan kunnon ruostesuojaukset koteloihin. Fiilis tekijällä alkaa olla aika hyvä tämän korin ja jopa auton valmistumisen suhteen 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Onhan tuota tehty myös pako- ja imusarjoja monenlaisiin kokoonpanoihin. Om606/5 moottoriin oon tehnyt uuden mallista pakosarjaa, mahdollisimman lyhyilla erillisillä putkilla. Ahtoputken lähdön, öljynpaluun ja tietysti dp:n oon koittanut huomioida niin että ne olis helppo tehdä. Turbo on myös lähellä kantta ja venttiilikoppaa että mahtuis myös ahtaaseen w202 koppaan

Kuva

Kuva

Kuva

Imusarja/ pakosarja paketti om605 koneeseen

Kuva

Imusarja konehuoneessa

Kuva

Myös bensamoottoreihin, m103 pakosarjaa w126 koppaan joka sekin on yllättävän ahdas

Kuva

Ja 300 24v m104 moottoriin imusarjaa

Kuva
IG: @pyrytakkunen
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja 447za »

Kyllähän tuo on silkkaa pornoa :clap: hyvältä näyttää tuo imusarjan ahtoputkien lähtö kun näyttäisi taittuvan ns. koneen alle, eikä mene suoraan ajovaloumpiota kohti :lol:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Hienoa jälkeä taas! :thumbup:

W108 alustan saumoihin suosittelen käyttämään kunnollista liimamassaa eikä mitään korikittiä. Kiven iskuille arkoihin kohtiin jokin ruiskutettava kiveniskumassa ja lopuksi koko pohjaan vielä päälle joku kunnollinen 2K teollisuusmaali. Millä maalilla maalasit tuon pohjan?


-Petri-
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

447za kirjoitti:Kyllähän tuo on silkkaa pornoa :clap: hyvältä näyttää tuo imusarjan ahtoputkien lähtö kun näyttäisi taittuvan ns. koneen alle, eikä mene suoraan ajovaloumpiota kohti :lol:
Kiitos! Jos autossa ei ole ilmastointia niin ahtoputken tulon voi tehdä noin ja saa ahtoputken tuotua nätisti coolerilta. Jos taas on ilmastointi niin menee tarkaksi mutta onnistuu silloinkin mutkien kanssa :)
IG: @pyrytakkunen
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Petehri kirjoitti:Hienoa jälkeä taas! :thumbup:

W108 alustan saumoihin suosittelen käyttämään kunnollista liimamassaa eikä mitään korikittiä. Kiven iskuille arkoihin kohtiin jokin ruiskutettava kiveniskumassa ja lopuksi koko pohjaan vielä päälle joku kunnollinen 2K teollisuusmaali. Millä maalilla maalasit tuon pohjan?


-Petri-
Kiitokset myös kehuista! :)

Pellin päälle vedin ensin happomaalin ja sen päälle maalasin temadur/tecnodur maalilla joka on 2k polyurettaani tavaraa. Saumoihin oon käyttänyt car systemin/ 3m koriliimaa. Mulla on car systemin uniflex massalle ruisku ja sillä meinasin vetää pohjaan ns. kivenisku suojan. Tokihan siihen massan päälle vois vielä vetää uudelleen tuon polyuretaani maalin kun on päällemaalattavaa kamaa. Pakko melkein maalatakkin jos massaa ei saa kun harmaana. Olishan tuon pohjan voinut vetää korin väriinkin mutta mun mielestä on vähän turhaa hifistelyä koska eihän se näy kun katsastusmiehelle ja itselle kun jotain täytyy korjata :D
IG: @pyrytakkunen
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Tälläsistä osista ei voi muutakuin tykätä :thumbup: on kyllä kädentaidot kohdillaan :)
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Viikonloppu oli ja meni, mutta sainpas taas hieman harrastettua autoa eteenpäin!

Pohjan saumat tiivistelin ja vedin kaiken päälle sikaflex 529 AT massan/liiman sillä car systemin ruiskulla kun sikaa oli helpommin saatavilla. Vähän oli säätämistä että löysin sopivan paineen ruiskuun. Liika paine tahtoi tehdä "klimppeja" muuten tasaiseen pintaan. Valmis pinta oli oikeen hyvän oloinen ja varmasti suojaa kiveniskuilta hyvin. Maalasin vielä kertaalleen mustaksi temadurilla. Mietin kyllä että alkaakohan maali halkeilemaan kun massa on niin elastista, mutta aika näyttää. Onhan siellä pellin päällä ensimmäisenä kuitenkin maali joka suojaa itse peltiä ruostumiselta

Massattuna ja maalattuna

Kuva

Kuva

Akselit olis myös kasailtuna ja odottavat asennusta

Kuva

Uusin akseleihin kaikki rikkinäiset ja kuluneet osat, mutta en lähtenyt "kaikki uusiksi" menttaliteetillä tekemään koska ajattelin että turha kait sitä on ehjää korjata. No melkein kaikki lopen tuli sitten uusittua. Etuakseliin jäi käytettyä toinen kingpin ja sisäpään nivelet. Apusimpukkaan ostin uudet osat ja raidetangot uusin kaikki. Luulis että tulee hyvä ajaa! :)

Taka-akselin korjailin myös samaan tyyliin. Jarrusatuloihin tuli korjaus sarjat uusilla männillä jne. Vetareihin ostin nivelet joissa ei mene rasva kanavaa nivelen rungossa.

Kuva

Etupäähän meinasin laittaa 2 vakaajaa päällekkäin ja kasasin senkin paketin valmiiksi. Otetaan toinen pois jos tulee liian jäykkä :D

Kuva

Etuakseliin täytyy tehdä/muokata vielä jarrukilvet kun orkkikset on vähän pienet uusille jarruille. Luulin pääseväni helpolla ostamalla uusien jarrujen kanssa sopivat kilvet ja sovittamalla ne orkkiksiin, mutta w203 sportti jarruissa ei ilmeisesti ole edessä ollenkaan kilpiä? Ainakaan missään en sellaisia nähnyt myytävän. Täytyy tehdä pellistä itse jatkot orkkiksiin

Kohta saakin pudottaa korin alas ja toivotaan että se on nyt mun toimesta viimeisiä kertoja kyljellään :lol:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Komeaa on!!!

Oliskohan väyrysessä tai w202 ollut riittävän suuret jarrukilvet? Taitaa mennä työstöksi niilläkin...
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

+1 :!:

Miksi haluat laittaa jarrukilvet? Jäähdytys on huomattavasti tehokkaampaa ilman.

Muutenkin pätevän näköiset jarrut. Ei sattuisi olemaan kuvaa satulan kiinnityksestä ja kokonaisuuden spekseistä? :wink:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja unski »

Ainakin katsastuksen takia voi olla hyvä olla kilvet. Aika usein on konttorilla meinattu, jos akselilla on alunperin jarrukilvet...on ne oltava sitten myöhemminkin...kyseessä on ilmeisesti aika konttorikohtainen asia.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Joo katsastusta silmällä pitäen meinasin kilvet laitaa, kun oon itse kans siinä käsityksessä että kilvet täytyy olla jos ne on tehtaalta asti ollut. Onko noissa w202 ta w210 koreissa ollut minkä kokoisia jarruja? Nämä mun levyt on 330mm. Onhan tietysti E55 AMG:ssä ollut isot jarrut mutta sen jarrukilvet maksaa todennäköisesti aika paljon jos siinä sellaiset on ollut :D
IG: @pyrytakkunen
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Kyllä minulla ainakin oli sporttijarrullisessa w203:ssa jarrukilvet edessä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja karra »

Kannattaa kysyä konttorilta kuten unski jo sanoi. Mnulla taisi W111 coupeprojekti mennä maahantuontileimasta läpi ilman niitä kun ne oli ruostuneet ihan murusiksi. Konttorilla asiasta juteltiin ja kuulemma jos niitä ei saa uutena varaosana enää saa niitä ei myöskään vaadita; jossain saabissa oli sellainen ongelma silloin jo olemassa. En muista että oisin cupeeseen niitä hankkinut, eli puhumalla leimasta läpi.

Autosihan on W108, jos niitä ei enää saa niin kerrot syyksi sen. Vaikka jarrut onkin uudemmasta ... :D kesäautohan tuo on ja jos tuuletus pelaa paremmin niin poishan ne kannattaa jättää :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Täytyypä vielä tutkia tuo w203 kilpi tilanne uudelleen. Eipä tuo iso homma (ehkä) ole tehdä itsekkään sopivia jatkoja orkkiksiin

Konttorilta kysyminen tietysti antais varmuuden mutta jos katsastajat vaihtuu moneen kertaan projektin aloituksen jälkeen voi mielipiteet ja ohjeet vaihtua asioista kun projekti venyy :lol: Teen sinne jonkinlaiset kilvet ja otetaan pois jos ilmenee lämpöongelmia :)
IG: @pyrytakkunen
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

Onhan mukava nähdä että pääset tätä omaa w108 projektia työstämään - ja kyllähän etenee! Oli oikein pakko tarkistaa tuolta ekalta sivulta jotta mikäs perämurikka tuo nyt onkaan. Jo selkis :D katselin vaan että melko eksoottisessa sijainnissa nuo jarrut näyttäis olevan tuon kanssa. Mutta se mysteeri selvisikin jo tuon kissa viitteen kanssa.
Helkkarin hienoa jälkeä kyllä syntyy, ilo seurata tätä(kin) projektia taustalla. Tuosta korimallista piti sitä sanomani että tässä mallissa on kyllä sekä etupään että takapään valot ihan omaa luokkaansa - todella upeat.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: PTracingin w108 edistyy!

Viesti Kirjoittaja PTracing »

kuokka12 kirjoitti:Onhan mukava nähdä että pääset tätä omaa w108 projektia työstämään - ja kyllähän etenee! Oli oikein pakko tarkistaa tuolta ekalta sivulta jotta mikäs perämurikka tuo nyt onkaan. Jo selkis :D katselin vaan että melko eksoottisessa sijainnissa nuo jarrut näyttäis olevan tuon kanssa. Mutta se mysteeri selvisikin jo tuon kissa viitteen kanssa.
Helkkarin hienoa jälkeä kyllä syntyy, ilo seurata tätä(kin) projektia taustalla. Tuosta korimallista piti sitä sanomani että tässä mallissa on kyllä sekä etupään että takapään valot ihan omaa luokkaansa - todella upeat.
Pakko se on yrittää välillä harrastaa omaakin projektia vaikka vain vähän kerrallaan :D

Nyt se olis valmiina laskeutumaan takaisin maankamaralle.

Kuva

Jarruputki taakse puuttuu vielä. Onko porukka käyttänyt jotain muuta putkea kun puhdasta kuparia mitä saa perus autotarvike liikkeestä? Se menee ankean näköiseksi auton alla hyvinkin äkkiä :( Mersun orkkis putket on pinnotettu jollain mutta kupariputkessa ei taida maali kovin hyvin pysyä... Olisko ehdottaa jotain parempaa putkea siihen?
IG: @pyrytakkunen
Vastaa Viestiin