Näillä mennäänPTracing kirjoitti:Mun silmään eurovalot on vaan paljon hienommat joten näillä mennään!
PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Taas antiikkimersu vähän edistynyt! Hiekkapuhalsin korista pintaruosteet ja maalasin pohjavärit pellin suojaksi. Siitäpä sitten aikanaan aletaan hieromaan pohjia. Tekniikkakin löysi tiensä oikealle paikalle. Laatikko muutettiin mersun kopalle sopivaksi. Se tehtiin nyt niin että minä purin laatikon osiin ja paikallinen koneistaja teki ohjelman jyrsinkoneeseen. Kopat kohdistettiin ja hitsattiin ohjelman mukaan ajettujen kohdistusmerkkien avulla yhteen ja laatikon/lohkon liitospinta pyyhkäistiin vielä suoraksi hitsauksen jälkeen. Sittempä alkoi mulla se haastava vaihe kun loota piti saada takas kasaan
Bmw zf gs6-dz kytkinakseli vs mersun perus manuaaliaskin vastaava
Laatikko osina
Ja valmiina pakettina ja jopa toimivana sellaisena Kytkinakselikin oli viimesenpäälle keskellä kampuraa ja tasopinta suorassa!
Jäähdyttimetkin tuli muokattua ja asennettua! Keula on kuin tehty niitä varten jo 60 luvulla
Coolerin kennon tuli 400x450 kiinacoolerista kun en raaskinut ostaa hyvää irtokennoa Päädyt tein itse. Syyläriksi tuli perus griffini. Alavesiletku täytyy vielä kikkailla jotenkin kun noissa bensakoneissa olikin molemmat letkulähdöt samalla puolella...
Moottorin öljypohjaa muutin hieman että sain konetta taaemmas ja lisäsin etupäähän öljytilavuutta kompensoimaan takapään lyhentymistä.
Vaihdelaatikon keppiä ja kepin kiinnityksen runkoa täytyy lyhentää ja kardaanitunnelia muokata mutta laatikko on nyt perän laippaan nähden oikeassa linjassa. Kardaani tulee yks osaisena kahdella ristikolla niin kestääpähän ainakin käyttöä
Seuraavaksi jätetään tämä taas tauolle vähäksi aikaa ja tehdään muillekkin välissä
Bmw zf gs6-dz kytkinakseli vs mersun perus manuaaliaskin vastaava
Laatikko osina
Ja valmiina pakettina ja jopa toimivana sellaisena Kytkinakselikin oli viimesenpäälle keskellä kampuraa ja tasopinta suorassa!
Jäähdyttimetkin tuli muokattua ja asennettua! Keula on kuin tehty niitä varten jo 60 luvulla
Coolerin kennon tuli 400x450 kiinacoolerista kun en raaskinut ostaa hyvää irtokennoa Päädyt tein itse. Syyläriksi tuli perus griffini. Alavesiletku täytyy vielä kikkailla jotenkin kun noissa bensakoneissa olikin molemmat letkulähdöt samalla puolella...
Moottorin öljypohjaa muutin hieman että sain konetta taaemmas ja lisäsin etupäähän öljytilavuutta kompensoimaan takapään lyhentymistä.
Vaihdelaatikon keppiä ja kepin kiinnityksen runkoa täytyy lyhentää ja kardaanitunnelia muokata mutta laatikko on nyt perän laippaan nähden oikeassa linjassa. Kardaani tulee yks osaisena kahdella ristikolla niin kestääpähän ainakin käyttöä
Seuraavaksi jätetään tämä taas tauolle vähäksi aikaa ja tehdään muillekkin välissä
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Sopiko kytkinakseli suoraan Mersun silmälaakeriin vai pitikö vauhtipyörään tehdä muutoksia?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Sopii suoraan kun laatikko lyheni koppamuutoksessa. Kytkinkopan mitassa on tietysti vähän tekovaiheessa pelivaraa, niin pystyy mittaa vähän muuttamaan kytkimen ja vauhtipyörän mukaantomant kirjoitti:Sopiko kytkinakseli suoraan Mersun silmälaakeriin vai pitikö vauhtipyörään tehdä muutoksia?
tomant
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Meinaatko käyttää tota orkkis keppiä ja kiinnityskehtoa? Itelle tuli se koriin kiinnitettävä versio jenkeistä, aika napakalta tuntuu ja pykälät löytyy upeesti (ainakin kun kopissa pärisin itsekseni) Kunhan nyt vielä ennen talvea pääsen ponnistaan miltä tuntuu
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Niin ainakin tällähetkellä kuvittelen tekeväni Kerroppas lisää tuosta koriin tulevasta versiosta!Sultzi kirjoitti:Meinaatko käyttää tota orkkis keppiä ja kiinnityskehtoa? Itelle tuli se koriin kiinnitettävä versio jenkeistä, aika napakalta tuntuu ja pykälät löytyy upeesti (ainakin kun kopissa pärisin itsekseni) Kunhan nyt vielä ennen talvea pääsen ponnistaan miltä tuntuu
IG: @pyrytakkunen
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Kyselenpä taas, aikaisemminkin jossain yhteydessä ihmetellyt...
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OT
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OT
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Kyllä ne bensakoneen perässä kestäis varmasti. Mutta taitaa tuo bemarin loota olla ulkomuodoltaan 320cdin:kin manuaalilaatikkoa isompi. Hyvähän se on tehdä varman päälle. Kiinnostais kyllä itseänikin noi cdi:n laatikot, mitä ne kestää
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Taitaa tosiaan johtua se käyttämättömyys siitä ettei niistä suomessa juurikaan oo kirjoteltu kokemuksia, zf laatikoista tarinaa sitten löytyykin ihan erimalliin Kaverilla on om605 st koneen perässä cdi mersun manuaali ja on saanut kenkää kyllä reilusti ja kyllä se on tuntunut kestävän käyttöä.hismajestics kirjoitti:Kyselenpä taas, aikaisemminkin jossain yhteydessä ihmetellyt...
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OT
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Tuo vanhempi viisivaihteinen 190E 2,6-bensakoneen 717.435 ainakin tuntuu kestävän tuon suuruusluokan tehot ja väännöt 225 ET Street Radialeilla ja täyskaasuvaihdoilla. Luulisi tuollaisen uudemman diesel-laatikon olevan vähintään yhtä vahvan.hismajestics kirjoitti:...Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
http://www.superturbodiesel.com/std/sho ... 928&page=2" onclick="window.open(this.href);return false; siinä projektitopikkiPTracing kirjoitti:Taitaa tosiaan johtua se käyttämättömyys siitä ettei niistä suomessa juurikaan oo kirjoteltu kokemuksia, zf laatikoista tarinaa sitten löytyykin ihan erimalliin Kaverilla on om605 st koneen perässä cdi mersun manuaali ja on saanut kenkää kyllä reilusti ja kyllä se on tuntunut kestävän käyttöä.hismajestics kirjoitti:Kyselenpä taas, aikaisemminkin jossain yhteydessä ihmetellyt...
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OT
https://www.youtube.com/watch?v=6zQyTW-OmTQ" onclick="window.open(this.href);return false; siinä joku vanhempi ? dynovideo jossa jo 734nm vääntöä 2-2.5 ahdoilla
https://www.youtube.com/watch?v=QwIm93b ... Dd&index=2" onclick="window.open(this.href);return false; ahtoja nostellaan, tuntus olevan jo lähempänä tuhatta nyyttonia 3Baarilla
Laatikko siis Mersun 6-vaihteinen CDI 716.654
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Niin mitä noilla videoilla oikein oli tarkoitus todistaa? Dynoajot ei taida todistaa laatikon kestävyydestä paljon mitään...johani kirjoitti: http://www.superturbodiesel.com/std/sho ... 928&page=2" onclick="window.open(this.href);return false; siinä projektitopikki
https://www.youtube.com/watch?v=6zQyTW-OmTQ" onclick="window.open(this.href);return false; siinä joku vanhempi ? dynovideo jossa jo 734nm vääntöä 2-2.5 ahdoilla
https://www.youtube.com/watch?v=QwIm93b ... Dd&index=2" onclick="window.open(this.href);return false; ahtoja nostellaan, tuntus olevan jo lähempänä tuhatta nyyttonia 3Baarilla
Laatikko siis Mersun 6-vaihteinen CDI 716.654
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Saahan siihen kehtoon delrini puslia yms, mutta taitaa silti jäädä "löysäks" ja vaihdetuntuma oudoks. Äkkiäkös vaikka valmistat sellaisen kepin, toi minkä ostin ei ole ihan halpa Mutta koneen ja lootan täytyy olla tukevasti kiinni ettei liiku.PTracing kirjoitti:Niin ainakin tällähetkellä kuvittelen tekeväni Kerroppas lisää tuosta koriin tulevasta versiosta!Sultzi kirjoitti:Meinaatko käyttää tota orkkis keppiä ja kiinnityskehtoa? Itelle tuli se koriin kiinnitettävä versio jenkeistä, aika napakalta tuntuu ja pykälät löytyy upeesti (ainakin kun kopissa pärisin itsekseni) Kunhan nyt vielä ennen talvea pääsen ponnistaan miltä tuntuu
Itellä on AKG motorsportin stage2 shifter mutta myös bimmerworld tekee samanlaista, yksinkertainen tommonen on itsekin tehdä kyllä. Vielä kun sen etunivelen vaihtaa uuteen niin on jo suhteellisen välyksetön.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
johani kirjoitti:http://www.superturbodiesel.com/std/sho ... 928&page=2" onclick="window.open(this.href);return false; siinä projektitopikkiPTracing kirjoitti:Taitaa tosiaan johtua se käyttämättömyys siitä ettei niistä suomessa juurikaan oo kirjoteltu kokemuksia, zf laatikoista tarinaa sitten löytyykin ihan erimalliin Kaverilla on om605 st koneen perässä cdi mersun manuaali ja on saanut kenkää kyllä reilusti ja kyllä se on tuntunut kestävän käyttöä.hismajestics kirjoitti:Kyselenpä taas, aikaisemminkin jossain yhteydessä ihmetellyt...
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OT
https://www.youtube.com/watch?v=6zQyTW-OmTQ" onclick="window.open(this.href);return false; siinä joku vanhempi ? dynovideo jossa jo 734nm vääntöä 2-2.5 ahdoilla
https://www.youtube.com/watch?v=QwIm93b ... Dd&index=2" onclick="window.open(this.href);return false; ahtoja nostellaan, tuntus olevan jo lähempänä tuhatta nyyttonia 3Baarilla
Laatikko siis Mersun 6-vaihteinen CDI 716.654
Onko sulla tietoa tämän zf gs6-dz välityksistä? Näissä CDI-laatikoissa on aika traktorimainen toi ykkönen:PTracing kirjoitti:Taitaa tosiaan johtua se käyttämättömyys siitä ettei niistä suomessa juurikaan oo kirjoteltu kokemuksia, zf laatikoista tarinaa sitten löytyykin ihan erimalliin Kaverilla on om605 st koneen perässä cdi mersun manuaali ja on saanut kenkää kyllä reilusti ja kyllä se on tuntunut kestävän käyttöä.hismajestics kirjoitti:Kyselenpä taas, aikaisemminkin jossain yhteydessä ihmetellyt...
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OT
Mitä perää olet ajatellut käyttää, 3,07...? Mulla on tällä hetkellä 3,69 ja kierrokset matka-ajossa sen mukaiset, 717.450 on suora vitonen. Tässä yksi syy miksi olen pohtunut 6-vaihteista. Toinen on vaihteensiirron toiminta aktiiviajossa. Uskoisin, että Mersun ja Bemarin 6-vaihteisten vaihteensiirtomekanismi toimii yhtä napakasti, kai...?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Esim toi 330d (e93) perästä oleva laatikko joka itsellä on, välitykset on (dieseleissä kai samat kaikissa)
1 - 5.08
2 - 2.80
3 - 1.78
4 - 1.26
5 - 1
6 - 0.84
Toi erittäin lyhyt ykkönen on hyvä ainakin itselle, kun ajetaan 765 asetelmalla sintterin kanssa ja auto on kesäisin kuitenkin käyttis niin helpottaa lipumista kaupungilla yms.
Sitten esim bensa versiossa (gs6-53bz)
1 - 4.05
2 - 2.40
3 - 1.58
4 - 1.19
5 - 1
6 - 0.87
Toi dieselin loota itellä olevan 3.54 kanssa
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Corti ... DZ+245.png
1 - 5.08
2 - 2.80
3 - 1.78
4 - 1.26
5 - 1
6 - 0.84
Toi erittäin lyhyt ykkönen on hyvä ainakin itselle, kun ajetaan 765 asetelmalla sintterin kanssa ja auto on kesäisin kuitenkin käyttis niin helpottaa lipumista kaupungilla yms.
Sitten esim bensa versiossa (gs6-53bz)
1 - 4.05
2 - 2.40
3 - 1.58
4 - 1.19
5 - 1
6 - 0.87
Toi dieselin loota itellä olevan 3.54 kanssa
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Corti ... DZ+245.png
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Minusta se tuntu tuo vakio jo aika hyvältä ja vaihteet loksahtaa makeasti päälle Googlella löysinkin tuon bimmerworldin kepin, ei tosiaan ois ihmeellinen tehdä itsekkään! Täytyypä vielä tuumata toiseen kertaan miten teenSultzi kirjoitti: Saahan siihen kehtoon delrini puslia yms, mutta taitaa silti jäädä "löysäks" ja vaihdetuntuma oudoks. Äkkiäkös vaikka valmistat sellaisen kepin, toi minkä ostin ei ole ihan halpa Mutta koneen ja lootan täytyy olla tukevasti kiinni ettei liiku.
Itellä on AKG motorsportin stage2 shifter mutta myös bimmerworld tekee samanlaista, yksinkertainen tommonen on itsekin tehdä kyllä. Vielä kun sen etunivelen vaihtaa uuteen niin on jo suhteellisen välyksetön.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Mulla on tuossa perässä 3.31 välitys. Onhan nuo bmw:n laatikotkin lyhyillä välityksillä mutta itse oon kans laittamassa hätäsen kytkimen ja tuumailin samaa kun sultzi että liikkeellelähtö olis helpompaa lyhyellä ykkösvaihteella. Ajo on kuitenkin pääsääntöisesti enemmän katu kun kilpa-ajoahismajestics kirjoitti:
Mitä perää olet ajatellut käyttää, 3,07...? Mulla on tällä hetkellä 3,69 ja kierrokset matka-ajossa sen mukaiset, 717.450 on suora vitonen. Tässä yksi syy miksi olen pohtunut 6-vaihteista. Toinen on vaihteensiirron toiminta aktiiviajossa. Uskoisin, että Mersun ja Bemarin 6-vaihteisten vaihteensiirtomekanismi toimii yhtä napakasti, kai...?
Kaverilta kysyin niin jotain ongelmaa oli cdi:n laatikossa kun nopeasti vaihtaa vaihdetta. (kuminpoltossa 2-3:lle )
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Kuvia taas pitkästä aikaa myös pakosarjoista! Lyhyenmallista PTracing sarjaa om642 cdi:hin
Ja onhan noita muitakin tullut tehtyä mm. om606 sekä M104 bensakoneeseen sarjoja
Ja onhan noita muitakin tullut tehtyä mm. om606 sekä M104 bensakoneeseen sarjoja
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
PTracing kirjoitti:Taitaa tosiaan johtua se käyttämättömyys siitä ettei niistä suomessa juurikaan oo kirjoteltu kokemuksia, zf laatikoista tarinaa sitten löytyykin ihan erimalliin Kaverilla on om605 st koneen perässä cdi mersun manuaali ja on saanut kenkää kyllä reilusti ja kyllä se on tuntunut kestävän käyttöä.hismajestics kirjoitti:Kyselenpä taas, aikaisemminkin jossain yhteydessä ihmetellyt...
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OT
Mersun 6v. 716.633 laatikko kesti toista kesää rääkkiä kadulla sekä ~20 varttivetoa slikseillä, joista osa liimaradalla. Käytössä kokoajan +700nm ja viimeiset varttivedot +800nm. Sitten antautui kolmonen... Eikai ny ihan pahanen oo...
Nyt tilalle menossa zf gs6-53dz, jonka lupailevat kestävän 1000nm.
http://youtu.be/QafXBY0isqE" onclick="window.open(this.href);return false;
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Sun kannattais ruveta kauppaamaan taitojasi myös Suomen ulkopuolelle . On meinaan sen tason kamaa, etten ole nähnyt sitten tämän ruotsalaishemmon (nimeä en just nyt muista), joka ikävä kyllä kuoli ajaessaan prätkällään kaiteeseen muutama vuosi sitten. Jenkeistä asti kyseltiin...PTracing kirjoitti:Kuvia taas pitkästä aikaa myös pakosarjoista! Lyhyenmallista PTracing sarjaa om642 cdi:hin
[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/PTracing%20exhaust%20manifolds/IMG_4130.jpg] ][/url]
[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/PTracing%20exhaust%20manifolds/IMG_4135.jpg] ][/url]
Ja onhan noita muitakin tullut tehtyä mm. om606 sekä M104 bensakoneeseen sarjoja
[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/PTracing%20exhaust%20manifolds/om606%20x2%20m104.jpg] ][/url]
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
No nyt On teillä Pohjois-Pohjanmaalla vaan vehkeet, hehe-hh- kirjoitti:PTracing kirjoitti:Taitaa tosiaan johtua se käyttämättömyys siitä ettei niistä suomessa juurikaan oo kirjoteltu kokemuksia, zf laatikoista tarinaa sitten löytyykin ihan erimalliin Kaverilla on om605 st koneen perässä cdi mersun manuaali ja on saanut kenkää kyllä reilusti ja kyllä se on tuntunut kestävän käyttöä.hismajestics kirjoitti:Kyselenpä taas, aikaisemminkin jossain yhteydessä ihmetellyt...
Nämä Mersun 6-speed manuaalilaatikot CDI-koneista, esim. 716.64 (370Nm, kai?), eivätkö ne ole mistään kotoisin?
Ymmärrän, että ne eivät Pyryn eikä varmaankaan Sultzin vehkeisiin riitä, mutta näihin hieman vakiompiin, alle 300hp. Sopisi kiinnitykseltään suoraan M104 ja keppimekanismi 2004 ja uudemmissa vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin BMW. Eivät kuitenkaan vaikuta olevan suosiossa täälläpäin. Ulkomailla kylläkin. Mikä niissä mättää?
Sori pieni OT
Mersun 6v. 716.633 laatikko kesti toista kesää rääkkiä kadulla sekä ~20 varttivetoa slikseillä, joista osa liimaradalla. Käytössä kokoajan +700nm ja viimeiset varttivedot +800nm. Sitten antautui kolmonen... Eikai ny ihan pahanen oo...
Nyt tilalle menossa zf gs6-53dz, jonka lupailevat kestävän 1000nm.
http://youtu.be/QafXBY0isqE" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: PTracingin w108 (M104 ahdettuna)
Ehdottomasti samaa mieltä. Mikäli aika vaan antaa periks kysynnälle, kannattaa nuo koittaa tuotteistaa, laittaa jonkinlainen verkkosivusto pystyyn ja odotella innokkaita ostajiahismajestics kirjoitti:Sun kannattais ruveta kauppaamaan taitojasi myös Suomen ulkopuolelle . On meinaan sen tason kamaa, etten ole nähnyt sitten tämän ruotsalaishemmon (nimeä en just nyt muista), joka ikävä kyllä kuoli ajaessaan prätkällään kaiteeseen muutama vuosi sitten. Jenkeistä asti kyseltiin...PTracing kirjoitti:Kuvia taas pitkästä aikaa myös pakosarjoista! Lyhyenmallista PTracing sarjaa om642 cdi:hin
[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/PTracing%20exhaust%20manifolds/IMG_4130.jpg] ][/url]
[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/PTracing%20exhaust%20manifolds/IMG_4135.jpg] ][/url]
Ja onhan noita muitakin tullut tehtyä mm. om606 sekä M104 bensakoneeseen sarjoja
[ [url=http://i842.photobucket.com/albums/zz349/PTracing_photos/PTracing%20exhaust%20manifolds/om606%20x2%20m104.jpg] ][/url]
Siis ainakin jos noissa ei ole ilmennyt kestävyysongelmia tms.
Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle
Kyllä noita jo sen verran on tullut tehtyä ja testattua että luotto riittää lähettään vaikka ulkomaille josta jo vähän on kyseltykkin Toki kokoajan pitää pyrkiä kehittymään ja tekemään hienompaa ja parempaa Vakituinen päivätyö haittaa vielä näitä "harrastehommia", mutta pikkuhiljaa edetään ja katsotaan mitä saadaan aikaseksi! Seuraavaksi oliski taas tulossa vähän isompaa peltihommaa työn alle
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle
Laitetaas kuvia mitä oon saanu syksyn pimeinä iltoina aikaseksi!
W123 mersuun tein vähän peltiremonttia. Kuskinpuolelle suojankaaret, peräpeltiä palanen, peräkontin sivukotelon pohja ja takalasin alunen sekä vähän muutakin tuli korjattua.
Lähtötilanne
w123 omistajan kannattaa tarkistaa tämä paikka jos peräkontti ei pysy kuivana
Ja sitten uutta peltiä. Peräpellin alle jäävä kotelo korjattuna ennen peräpellin asennusta
Alakantti piti uusia lasin alle ja siihen päälle uus korjauspelti. Alempi pelti jätettiin tarkoituksella pitkäksi niin pääsee valuttaa ruostesuoja öljyt peltien väliin maalauksen jälkeen
Pellit vaihdettuna
Imusarjaa om605 moottoriin. Aihiona om606 vaparin sarja
Pakosarjojakin oon tehnyt monenlaista, pitkää ja lyhyttä.
M103 bensamottiin
W123 mersuun tein vähän peltiremonttia. Kuskinpuolelle suojankaaret, peräpeltiä palanen, peräkontin sivukotelon pohja ja takalasin alunen sekä vähän muutakin tuli korjattua.
Lähtötilanne
w123 omistajan kannattaa tarkistaa tämä paikka jos peräkontti ei pysy kuivana
Ja sitten uutta peltiä. Peräpellin alle jäävä kotelo korjattuna ennen peräpellin asennusta
Alakantti piti uusia lasin alle ja siihen päälle uus korjauspelti. Alempi pelti jätettiin tarkoituksella pitkäksi niin pääsee valuttaa ruostesuoja öljyt peltien väliin maalauksen jälkeen
Pellit vaihdettuna
Imusarjaa om605 moottoriin. Aihiona om606 vaparin sarja
Pakosarjojakin oon tehnyt monenlaista, pitkää ja lyhyttä.
M103 bensamottiin
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle
Niin ja tuossa alkusyksystä tuli tilanne että pystyin omaakin w108 tekemään hieman eteenpäin!
Kardaanitunneliin tein muutoksen että mahtuu laatikko ja kardaani olemaan. Keppi tuli kardaanitunneliin kiinteästi kiinni. Hommaan siihen vielä short sifterin. Vakiokepilläkin on kyllä mun mielestä todella hyvän tuntoinen ja vaihteet loksahtaa mukavasti päälle. Etupenkit tuli tilattua englannista kun ei lähempää tuntunut saavan niitä mitä havittelin. Cobra RSR malliset classikko mallit ostin. Kiskot on w124 mersusta ja uudet penkit oli paljon kapeammat niin täytyy vielä tehdä verhoiltavat peitepalat ettei kiskot jää näkösälle. Penkit toki verhoillaan aikanaan uudelleen eri värillä. Sisustan väri on todennäköisesti päätetty mutta korin väri tuntuu olevan allekirjoittaneelle vaikea päättää
Turvakaariin hommasin ihan viralliset saumattomat putket, mutta sitten TAAS kerran tulin miettineeksi onko ne nyt sitten katuautossa todellakin tarpeen. Käytännössä takapenkkiä ei voi enään käyttää ja ilman sitä autosta tulee mun mielestä liian karu sisältä. Toiseksi voi olla vaarallisetkin ilman kypärää ja kunnon vöitä. Mukava sitten lähteä kesällä "cruisaileen" kypärä päässä ja vöihin köytettynä. Saas nähdä kuin tulee tehtyä....
Lähtötilannehan oli tämä
Valmiina ja uudet penkit paikoillaan
Kardaanitunneliin tein muutoksen että mahtuu laatikko ja kardaani olemaan. Keppi tuli kardaanitunneliin kiinteästi kiinni. Hommaan siihen vielä short sifterin. Vakiokepilläkin on kyllä mun mielestä todella hyvän tuntoinen ja vaihteet loksahtaa mukavasti päälle. Etupenkit tuli tilattua englannista kun ei lähempää tuntunut saavan niitä mitä havittelin. Cobra RSR malliset classikko mallit ostin. Kiskot on w124 mersusta ja uudet penkit oli paljon kapeammat niin täytyy vielä tehdä verhoiltavat peitepalat ettei kiskot jää näkösälle. Penkit toki verhoillaan aikanaan uudelleen eri värillä. Sisustan väri on todennäköisesti päätetty mutta korin väri tuntuu olevan allekirjoittaneelle vaikea päättää
Turvakaariin hommasin ihan viralliset saumattomat putket, mutta sitten TAAS kerran tulin miettineeksi onko ne nyt sitten katuautossa todellakin tarpeen. Käytännössä takapenkkiä ei voi enään käyttää ja ilman sitä autosta tulee mun mielestä liian karu sisältä. Toiseksi voi olla vaarallisetkin ilman kypärää ja kunnon vöitä. Mukava sitten lähteä kesällä "cruisaileen" kypärä päässä ja vöihin köytettynä. Saas nähdä kuin tulee tehtyä....
Lähtötilannehan oli tämä
Valmiina ja uudet penkit paikoillaan
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle
Itse en kyllä moiseen "käyttöautoon" täyskaaria rakentaisi. Karsii aika paljon käyttömukavuutta.. Mutta olikos tässä pohjaa vahvikehitsailtu? Että onko kori taas liian löysä ilman kaarien tuentaa.. a, b & c pilarit kuitenkin sen verran ohuen näköiset, että edes puoliturvakaaret laittaisin harkintaan, ettei se katto kokonaan niskaan tulisi jos pääsee kaatumaan
Noi pakosarjat ja kaikki muu tekeminen aivan uakomattoman näköistä!
Noi pakosarjat ja kaikki muu tekeminen aivan uakomattoman näköistä!
Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle
Ulkovärin sopivuus tietty riippuu verhoilun väristä, mutta jos saa ehdottaa:PTracing kirjoitti:...Sisustan väri on todennäköisesti päätetty mutta korin väri tuntuu olevan allekirjoittaneelle vaikea päättää...
Tee semmonen "Driver" replica. Siis samantapainen kun siinä leffassa jossa Ryan O'Neal "koeajaa" meseä parkihallissa. Oliko joku metallipronssi, oranssi tms.
https://www.youtube.com/watch?v=L78AwbNthF8" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S.
Yhdellekkään klassikolle ei soisi tuollaista käsittelyä, ei edes elokuvissa.
Toinen mikä sopis isoon autoon on joku John Player Special teeman tapainen musta/kulta, Tai McLaren West tapainen musta/hopea yhdistelmä.
Viimeksi muokannut Havis, Su 13.12.2015 14:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Dieselrifteri
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: La 10.10.2015 16:32
Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle
HUHHUH! Satuin tässä törmäämään topicciisi ja oon sanaton. Tajuttoman hienoja pakosarjoja oot tehny!! Ja törkeän hienoa pellintyöstöä myös, kumpa muutkin jaksaisi tehdä yhtä hyvin ruostekorjauksen. Tämä menee aivan varmasti seurantaan, MAHTAVA BLOGI!!!! -Dieselrifteri
HUOM! Tämän allekirjoituksen yläpuolella saattaa olla kukkahattutädeille sopimatonta materiaalia.
-W124 250D projekti jonka projektointi odottaa tallin valmistumista
Ex:
-Murheenkryyni W201 2.0 (gazolinum)
-W124 250D projekti jonka projektointi odottaa tallin valmistumista
Ex:
-Murheenkryyni W201 2.0 (gazolinum)
Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle
Korin saumat meinasin vahvike hitsailla läpi kun korin nostan grilliin vielä kerran että saa pohjan pintakäsiteltyä asiallisesti. Puolikaaretkin olis ihan hyvät, mutta niin kun yhdestä penkkikuvasta näkee, w108:ssa tulee etupenkit jonkin verran takaoven aukon puolelle ja siihen kun tekee pääkaaren penkin taakse ettei päätä voi siihen lyödä ollaan jo melkeen puolessa välissä oviaukkoa, eli esteetön kulku takapenkille ei onnistu noin vain. Nuo ohuet pilarit siinä hirvittääkin vaikkakin tätähän ei oo tarkotus katolleen ajaa kop kop....saquzi kirjoitti:Itse en kyllä moiseen "käyttöautoon" täyskaaria rakentaisi. Karsii aika paljon käyttömukavuutta.. Mutta olikos tässä pohjaa vahvikehitsailtu? Että onko kori taas liian löysä ilman kaarien tuentaa.. a, b & c pilarit kuitenkin sen verran ohuen näköiset, että edes puoliturvakaaret laittaisin harkintaan, ettei se katto kokonaan niskaan tulisi jos pääsee kaatumaan
Noi pakosarjat ja kaikki muu tekeminen aivan uakomattoman näköistä!
Viimeksi muokannut PTracing, Su 13.12.2015 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108 (telakalle) muuta työn alle
Oi voi mersun kohtaloa videolla, siinä meni ruosteetonta osaa kerralla selväksi ja paljon!Havis kirjoitti:Ulkovärin sopivuus tietty riippuu verhoilun väristä, mutta jos saa ehdottaa:PTracing kirjoitti:...Sisustan väri on todennäköisesti päätetty mutta korin väri tuntuu olevan allekirjoittaneelle vaikea päättää...
Tee semmonen "Driver" replica. Siis samantapainen kun siinä leffassa jossa Ryan O'Neal "koeajaa" meseä parkihallissa. Oliko joku metallipronssi, oranssi tms.
https://www.youtube.com/watch?v=L78AwbNthF8" onclick="window.open(this.href);return false;
P.S.
Yhdellekkään klassikolle ei soisi tuollaista käsittelyä, ei edes elokuvissa.
Toinen mikä sopis isoon autoon on joku John Player Special teeman tapainen musta/kulta, Tai McLaren West tapainen musta/hopea yhdistelmä.
Toki saa ja melkeinpä pitääkin ehdotella värejä jotka sopii w108 koppaan. Niitä itsekkin tulee useasti katseltua mutta onneks on vielä aikaa miettiä ennen päätöstä
IG: @pyrytakkunen