Käyttötaidetta!
PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Kovasti tuntuu olevan potentiaalia CDI:ssä!Heavy kirjoitti:Tuollakin tutun näköistä sarjaa koneen kyljessä https://www.facebook.com/blacksmokeracing" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blacksmokeracing.com/higher- ... el-volume/" onclick="window.open(this.href);return false;
Saa olla om606 motissa palikat kohillaan että hx40:llä puskee saman verran!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
.
Niin kuin varmaan huomasit, niin siihen tarvittaisiin heräävyyttä kipeästi lisää, jotta vääntökäyrän saisi pullistumaan paremman muotoiseksi.
Silloin käyttöä ajatellen asiat olisi hyvällä mallilla, kun max rasituksella ja kierroksilla alkaa kierrokset tippumaan, niin voima (=vääntö) itseasiassa lisääntyy vaan koko ajan.
Kunhan suutut hirveästi itteesi, niin naplaa sellainen jouheva, todella lyhyt ja pieniputkinen malli koekappaleeksi, niin tulee vertailukohta.
Holsetti pitäis saada heräämään noin tuhat kierrosta alempana, muutenhan se alkaa jo olla pikkusilausta vaille toimiva paketti, pumpusta herutellaan vaan viimmeiset tipatkin ulos, niin sinäpä se sitten on.
Niin kuin varmaan huomasit, niin siihen tarvittaisiin heräävyyttä kipeästi lisää, jotta vääntökäyrän saisi pullistumaan paremman muotoiseksi.
Silloin käyttöä ajatellen asiat olisi hyvällä mallilla, kun max rasituksella ja kierroksilla alkaa kierrokset tippumaan, niin voima (=vääntö) itseasiassa lisääntyy vaan koko ajan.
Kunhan suutut hirveästi itteesi, niin naplaa sellainen jouheva, todella lyhyt ja pieniputkinen malli koekappaleeksi, niin tulee vertailukohta.
Holsetti pitäis saada heräämään noin tuhat kierrosta alempana, muutenhan se alkaa jo olla pikkusilausta vaille toimiva paketti, pumpusta herutellaan vaan viimmeiset tipatkin ulos, niin sinäpä se sitten on.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Pitäis testata dynossa jossa on vastusta niin näkis sen todellisen heräämisen. Tuo missä sitä ajettiin on semmonen missä kelaa kierrokset heti tappiin! Onko sulla muuten kokemuksia millain hx40 16# pesällä heräilee tuon kokoisessa moottorissa? Se ei ole mikään pieni vnt ahdin enään joten viivettä tulee joka tapauksessa oli traktorimallin sarja tai ei!tuikku kirjoitti:.
Niin kuin varmaan huomasit, niin siihen tarvittaisiin heräävyyttä kipeästi lisää, jotta vääntökäyrän saisi pullistumaan paremman muotoiseksi.
Silloin käyttöä ajatellen asiat olisi hyvällä mallilla, kun max rasituksella ja kierroksilla alkaa kierrokset tippumaan, niin voima (=vääntö) itseasiassa lisääntyy vaan koko ajan.
Kunhan suutut hirveästi itteesi, niin naplaa sellainen jouheva, todella lyhyt ja pieniputkinen malli koekappaleeksi, niin tulee vertailukohta.
Holsetti pitäis saada heräämään noin tuhat kierrosta alempana, muutenhan se alkaa jo olla pikkusilausta vaille toimiva paketti, pumpusta herutellaan vaan viimmeiset tipatkin ulos, niin sinäpä se sitten on.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
.
Juu, on, useammasta.
Omani: Petrin tekemä pakosarja, holset 35, 14 pakopesä, 800nm/1800rpm, penkki tosin jarrullinen.
Pakosarjan putkikokoa en muista enää, mutta se oli niin suuri, kun kiinnityksen kannalta oli mahdollista, pienempikin luottaisi.
Kyllä heräämisen saaminen tuohon 2500rpm nurkille on ihan realismia.
Juu, on, useammasta.
Omani: Petrin tekemä pakosarja, holset 35, 14 pakopesä, 800nm/1800rpm, penkki tosin jarrullinen.
Pakosarjan putkikokoa en muista enää, mutta se oli niin suuri, kun kiinnityksen kannalta oli mahdollista, pienempikin luottaisi.
Kyllä heräämisen saaminen tuohon 2500rpm nurkille on ihan realismia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Hx35 14# pesällä on kyllä pienempi ja ihan eri kun hx40 16# pesällä! Herääminen ahtimen puolesta ihan eriluokkaa. Ei se pallo pala pelkällä alakierrosten väännöllä jos vauhti on 100km/h tuntumassa....tuikku kirjoitti:.
Juu, on, useammasta.
Omani: Petrin tekemä pakosarja, holset 35, 14 pakopesä, 800nm/1800rpm, penkki tosin jarrullinen.
Pakosarjan putkikokoa en muista enää, mutta se oli niin suuri, kun kiinnityksen kannalta oli mahdollista, pienempikin luottaisi.
Kyllä heräämisen saaminen tuohon 2500rpm nurkille on ihan realismia.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
.
Ok
Kiitos
Ok
Kiitos
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Katsotaan nyt kuinka ajossa toimii niin ollaan viisaampia
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Uutta pukkaa kaikesta huolimatta! Tällakertaa normi ruostuvasta. Edellisen v6 cdi sarjat jotka tein oli RST materiaalista.
IG: @pyrytakkunen
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Siis herääkö iso turbo oikeesti paremmin jos tulppa on pakosarjoissa? Mää oon aina eläny siinä uskossa että heräämiseen vaikuttaa se ns. Tulppa turbossa eli pakopesän ja siiven koko. Eli mut kumminkin jos tekee pienen pakosarjan tai ajaa vakio sarjalla ni heräilee isokin turbo? Toimiiko kaikissa moottoreissa myös?
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
EI pakosarjassa saa olla tulppaa.laineracing kirjoitti:Siis herääkö iso turbo oikeesti paremmin jos tulppa on pakosarjoissa? Mää oon aina eläny siinä uskossa että heräämiseen vaikuttaa se ns. Tulppa turbossa eli pakopesän ja siiven koko. Eli mut kumminkin jos tekee pienen pakosarjan tai ajaa vakio sarjalla ni heräilee isokin turbo? Toimiiko kaikissa moottoreissa myös?
Ei ole hyötyä putkikoon kasvattamisestakaan, mieluummin hiukan "nafti".
Pakopesä on "pullo", jota pakokaasulla täytetään, pohjassa on reikä, pakosiipi.
Tietysti pakopesän koko ja pakosiipi merkitsee, mutta oikein mitoitetussa kombinaatiossa ei ole ratkaiseva.
Kyllä
Minulla on kokemusta vaan cdi,stä.
Moottori näissä toimii juuri niin hyvin, kun ahtimen saa toimimaan, piste.
Kierroksia ei juuri kannata lisätä, kun ruiskutusikkuna kapenee samassa suhteessa, mekaaninen ja toimintaperiaatteellinen rajoite, piste.
Siksi on tärkeää, että ahdin herää mahdollisimman hyvin, tärkeämpää kun kierrosten lisääminen on se, ettei niitä menetetä yhtään, tai ainakin mahdollisimman vähän, piste.
Näiden pakosarjan tarkoitus ei ole se, että pakokaasut saadaan "järjestykseen" ja "rauhoittumaan" ennen ahdinta, ei. Vaan se on näille moottoreille vaan haitallista. Pakopulssi pitää saada mahdollisimman voimakkaana ahtimelle, putkien pitää olla erimittaiset, jotta pakosarjan "epäjärjestys" entisestään vaan lisääntyy. Riittävän pieni putkikoko varmistaa, että tämä aiheutettu "kaaos" mahdollisimman voimakkaana saadaan ahtimen pakosiipeä vasten. Tällä tavoin saadaan alarekisteri vielä jollain lailla mukaan.
Siis, pakopainetta yritetään "tehdä" lisää äärevöittämällä pakosarjan olosuhteita.
Ohjelmallisesti hukkaporttiahtimen heräämisvaiheeseen on tavattoman hankala vaikuttaa muuten kun syöttöä lisäämällä ja ruiskutusta myöhästämällä.
Nämä alle sata hv/suutin tehot on vielä niin vaatimattomia, että lyhyt tukkimallin pakosarja ei syö max tehoa yhtään.
Ongelmana mieluummin on väärä ahtimen koon valinta.
Käytännössä aina valitaan liian suuri, jota ei sitten koskaan saada oikein parhaalle toiminta-alueelle.
Mieluummin hiukan pieni, kun hiukan suuri, pieni kuitenkin suurella varmuudella toimii ja antaa myös kaikkensa.
Ahdintekniikka on mennyt holsetista harppomalla ohi ... kyllä se holsettikin toimii, mutta huomattavasti parempiakin on.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Tuossa talvella tein JSJ nimimerkin g mersuun pakosarjan ja sitä kun ajettiin penkissä niin kyllä vain vaikutus oli parempaan suuntaan ja alapää ei huonontunut vaikka pakosarjan putket piteni todella paljon! Pakosarja oli ennen niin lyhyt tukkimalli kun vaan mahdollista on ja uudessa on minun tekemiin verraten normaalia pidemmät putket kollektorin asennon ja paikan takia. Pisimmät jopa 50cm. Muita muutoksia moottoriin ei tullut paitsi ahtoputki ja turbojen välinen putki.tuikku kirjoitti:Nämä alle sata hv/suutin tehot on vielä niin vaatimattomia, että lyhyt tukkimallin pakosarja ei syö max tehoa yhtään.
Ongelmana mieluummin on väärä ahtimen koon valinta.
Penkkilappu löytyy täältä:
http://www.mersuforum.net/forum/downloa ... &mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
Uusi vääntökäyrä ei välttämättä ole ihan todenmukainen koska turbiininlukko ei ilmeisesti ollut päällä ja muita vetoja ei kyseiseltä reissulta tullut kun osa syylärin vedestä päätti lähteä ulkoilmaan. Teho kait pitäis kuitenkin olla aikalähelle oikeen verrattuna vanhaan. Ei niin suurta vaikutusta tehoon kun ennen testejä kuvittelin, mutta parani se kumminkin ja vetoalue laajeni! Pieni turbo tuossa vielä jarruttaa ja kerää pakopainetta joka taas tulppaa yläpään, mutta tehoja tuli kyllä lisää myös sille alueelle missä cdi moottorit tehonsa tuottaa!
Ajossa ei turboviive kuitenkaan kasvanut! Toki ei oo cdi ja on kahdella ahtimella, mutta tässä kirjoitankin pakosarjan vaikutuksesta, en moottorien ominaisuuksista
Sitten oliskin kysymys tuikulle, kun mainitsit että kokemusta on isoistakin ahtimista cdi moottoreiden kans, niin minkälaisia kokoonpanoja on ollut tehokkaimmillaan ja vääntävimmillään. Noin niinkun 6 sylinterisistä. Ja ei, tätä kysymystä ei ole tarkoitettu v#ttuluksi vaan kysyn ihan vaan mielenkiinnosta kyseisiä moottoreita kohtaa.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Tukkisarjalla saa esikammiokonees ainaki todenäkösemmin männät sulamaa. Pelaa se toki tiettyyn pisteeseen asti mut ei kyl 100hv/suutin periaattella. Cdi:s voi tuo tukkisarja pelata pitemälle jos ei oo pakolämpöjen/paineiden kanssa onkelmia..
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
.
Kyllä kyllä
Minusta jotenkin tuntuu, ettei minun tarvi täällä todistella mitään.
Herrat voi olla ihan mitä mieltä vaan.
Olen pahoillani, että otin asian puheeksi.
Kyllä kyllä
Minusta jotenkin tuntuu, ettei minun tarvi täällä todistella mitään.
Herrat voi olla ihan mitä mieltä vaan.
Olen pahoillani, että otin asian puheeksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Huomenna laitan laipat tilaukseen kun pojat haluaa asian testata. Laitatko kuvan sarjasta millainen tehdään?tuikku kirjoitti:.
Kyllä kyllä
Minusta jotenkin tuntuu, ettei minun tarvi täällä todistella mitään.
Herrat voi olla ihan mitä mieltä vaan.
Olen pahoillani, että otin asian puheeksi.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Päivitystä projekteihin. Kaveri laitteli mun ex w123:koon ajoon jotta sai leimattua ennen kun huhut rakentelusääntöjen muutoksista käy toteen. Ei onnistus uhkailluilla säännöillä saada w123:sta enään 606 turbomoottorilla leimattua ilman kikkailuja Viimeksi oli mulla ajossa 2012. Useamman vuoden käyttämättömyys ei ollu paljon kuntoa huonontanut ja olihan se mahtava päästä sillä ajamaan pitkästä aikaa!
Sitten kuvia toisesta autosta joka on ollu mulla työnalla ja alkaa pikkujuttuja vaille olemaan valmis ajoon. Eli w114 joka alun perin on ollut 280 moottorilla. Sinne laittelin sitten om606 turbokoneen ja 722.3 vaihdelaatikon. Pystärin konehuone on todella ahdas joten ei ollut ihan bolt on projekti Auto on seissyt noin 20v katon alla ja on maalattu kauan sitten joten omistajakin on varttunut eikä enään pidä auton väriä niin hyvänä kun aikanaan, eli väri tulee vaihtumaan kun aika on sopiva
Tältä alkaa konehuoneessa näyttämään
Sähköt järjestykseen, ylipaineellinen hukkaportin kello alipainetoimisen tilalle, ilmanputsari ja dieseliä tankkiin niin vois käydä koeajolla
Kuvia matkan varrelta:
Ahdasta on
Uudet moottorinjalat
Öljypohjaa joutui muokkaamaan runkopalkin kohdalta
Lyhin tekemäni pakosarja
Imusarjaan muutosta
Pakoputki. 3" dp ja 2,5" loppuputki
Kaasuvisusto. Sisältää ainakin w114 ja w124 osia Pumpussa 6mm elementit.
Cooleriksi tuli kiinalainen ja jäähdyttäjän virkaa toimittaa uusi w123 turbodieselin jäähdytin. Flekti tulee vielä coolerin etupuolelle. Jarrupääsylinteri w123:sesta. Ahtoputket mahtu juuri ja juuri ettei mitään näy ulospäin. Alavesiletkun joutui tekemään laturin alta kun ei oikeen muualta sopinut menemään.
Paljon kuvia mutta niitähän on mukava katsella
PS. mistä autosta/turbosta löytys sopiva hukkiksen kello tuohon om606 vakio ahtimeen taikka mitä olette yleensä käyttänyt?
Sitten kuvia toisesta autosta joka on ollu mulla työnalla ja alkaa pikkujuttuja vaille olemaan valmis ajoon. Eli w114 joka alun perin on ollut 280 moottorilla. Sinne laittelin sitten om606 turbokoneen ja 722.3 vaihdelaatikon. Pystärin konehuone on todella ahdas joten ei ollut ihan bolt on projekti Auto on seissyt noin 20v katon alla ja on maalattu kauan sitten joten omistajakin on varttunut eikä enään pidä auton väriä niin hyvänä kun aikanaan, eli väri tulee vaihtumaan kun aika on sopiva
Tältä alkaa konehuoneessa näyttämään
Sähköt järjestykseen, ylipaineellinen hukkaportin kello alipainetoimisen tilalle, ilmanputsari ja dieseliä tankkiin niin vois käydä koeajolla
Kuvia matkan varrelta:
Ahdasta on
Uudet moottorinjalat
Öljypohjaa joutui muokkaamaan runkopalkin kohdalta
Lyhin tekemäni pakosarja
Imusarjaan muutosta
Pakoputki. 3" dp ja 2,5" loppuputki
Kaasuvisusto. Sisältää ainakin w114 ja w124 osia Pumpussa 6mm elementit.
Cooleriksi tuli kiinalainen ja jäähdyttäjän virkaa toimittaa uusi w123 turbodieselin jäähdytin. Flekti tulee vielä coolerin etupuolelle. Jarrupääsylinteri w123:sesta. Ahtoputket mahtu juuri ja juuri ettei mitään näy ulospäin. Alavesiletkun joutui tekemään laturin alta kun ei oikeen muualta sopinut menemään.
Paljon kuvia mutta niitähän on mukava katsella
PS. mistä autosta/turbosta löytys sopiva hukkiksen kello tuohon om606 vakio ahtimeen taikka mitä olette yleensä käyttänyt?
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
löyty tuolta tallista yks masterin kello joka vois joutaa. siitä varmaan saa tekemällä.
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Se olis varmasti juur hyvä, minäpä soittelen päivemmällä!jukkis. kirjoitti:löyty tuolta tallista yks masterin kello joka vois joutaa. siitä varmaan saa tekemällä.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Vähä aiheen sivusta.
Pakko palata tuohon pakosarja asiaan.. Lämpöhän se antaa vauhtia ahtimelle, niin minkä takia pakokaasu pitäis jäähytttää pitkäputkisella pakosarjalla?
Täs yhes pullinki konees on kaks pakolämpö anturia 20cm päässä toisistaan, välissä on pakoratas, lämpötila on laskenu 330 astetta antureiden välillä. Mitä siis tapahtu?
Tuikun kans erimieltä holsettien jälkeen jäämisistä, valitkaa oikean kokonen ahin.
Pyrylle on kyllä käden taito suotu! Huikeeta jäläkiä!
Pakko palata tuohon pakosarja asiaan.. Lämpöhän se antaa vauhtia ahtimelle, niin minkä takia pakokaasu pitäis jäähytttää pitkäputkisella pakosarjalla?
Täs yhes pullinki konees on kaks pakolämpö anturia 20cm päässä toisistaan, välissä on pakoratas, lämpötila on laskenu 330 astetta antureiden välillä. Mitä siis tapahtu?
Tuikun kans erimieltä holsettien jälkeen jäämisistä, valitkaa oikean kokonen ahin.
Pyrylle on kyllä käden taito suotu! Huikeeta jäläkiä!
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Oliko pystäri muuten paikallinen löytö?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Sinne se lämpö jää karusellia pyörittään Juu eihän sitä energiaa kannata hukkaan heittää. Allekirjottaneella tais tulla vähän yllätyksenä että kuinka matalakierros koneita nämä cdi:t oikeasti on ja kierroksia ei vaan pysty nostaan Pitempiputkinen sarja ei taida päästä oikein oikeuksiinsa näissä toisin kun esim om606 jota pystyy huoletta kierrättämään enemmän ja huipputeho on ylempänä. Pullinkiin kun näitä aina verrataan, niin kyllähän sinä pullinki miehenä oot käyny Herlevin valtran konehuoneeseen katsomassa ja eipä sielläkään taida olla halkomallin sarja turbon ja moottorin välissä. Itse laittasin drifteriin 2jz moottorin ja nimen velvottamana savukoneen josta tulee mustaa savua niin alkas voimaa löytymään yhtä paljon kun kilpakumppaneillaJuhoL kirjoitti:Vähä aiheen sivusta.
Pakko palata tuohon pakosarja asiaan.. Lämpöhän se antaa vauhtia ahtimelle, niin minkä takia pakokaasu pitäis jäähytttää pitkäputkisella pakosarjalla?
Täs yhes pullinki konees on kaks pakolämpö anturia 20cm päässä toisistaan, välissä on pakoratas, lämpötila on laskenu 330 astetta antureiden välillä. Mitä siis tapahtu?
Tuikun kans erimieltä holsettien jälkeen jäämisistä, valitkaa oikean kokonen ahin.
Pyrylle on kyllä käden taito suotu! Huikeeta jäläkiä!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Juu on, monet on luullu sen kadonneen jo kokonaanKumipää kirjoitti:Oliko pystäri muuten paikallinen löytö?
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Huh.. 20v onko siitä tosiaan jo niin kauan,
alkaa yhtäkkiä tunteen ittensä vanahaks..
alkaa yhtäkkiä tunteen ittensä vanahaks..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Seuraavaksi pukkaa PTracing painekoteloa om606 moottoriin. Koeponnistin 4 barilla ja hyvin pysyi muodossa, hankala vaan ottaa kuvaa kun niin kiiltelee...
Sisäkuvaa
Ja w124 konehuoneessa
Sisäkuvaa
Ja w124 konehuoneessa
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Paljonkos tuollainen imusarjan muutostyö kustantaa?
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Mahtavalta näyttää tuo pyryn tekemä imusarjakin! On se seppä!
190D 2.5 -89
C230K -97
C230K -97
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Hyvältä kyllä näyttää eritoten tuo sisus mikä ei paljon suppiloita kaipaile. Tuohon ahtoputken liitos kohtaan vaan pisti silmä että prässätty kaulus olis huomattavasti parempi kun noi pisteet, meinaa itellä ainakin vuosi liitokset ~3,5bar kun oli samanlaiset. Tehtiin hölpit ja loppu vuodot.
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Tosiaan tuo imusarja herätti kiinnostusta täälläkin päässä, mutta halu olis saada vaan om603selle
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Tulis vielä asiallisempi tosiaan jos tekis sikkikoneella kaulukset tuloputkeen, mutta ei oo vielä sopivia rullia
Tuollaista koteloahan voi soveltaa mihin moottoriin tahansa, om603 aihioksi vaan vaparin imusarja!
Tuollaista koteloahan voi soveltaa mihin moottoriin tahansa, om603 aihioksi vaan vaparin imusarja!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracingin w108, peltitöitä ja pakosarjoja
Komia on sarja. mites se sun w108 ?
värit väreihin ja loput maihin.