PTracing w108 320cdi

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 712
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 10.12.2018 06:21
Ei malttaisi odottaa että näkee valmiin tuotteen. Kyllä vaan on hyvän näköistä työn jälkeä!

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1982
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ma 10.12.2018 08:20
:thumbup:
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: Ti 21.08.2007 19:15
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2018 08:58
MJPfin kirjoitti:Ei malttaisi odottaa että näkee valmiin tuotteen. Kyllä vaan on hyvän näköistä työn jälkeä!


Kiitos!

Samat malttamattomat fiilikset on täällä tekijälläkin :lol:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4435
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ti 11.12.2018 18:54
Malttia vaan ettei käy niin että alkaa hätäilemään loppua kohti ja sitten loppuu kiinnostus tykkänään.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: Ti 21.08.2007 19:15
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ke 12.12.2018 07:23
S202 kirjoitti:Malttia vaan ettei käy niin että alkaa hätäilemään loppua kohti ja sitten loppuu kiinnostus tykkänään.


Joo ei tätä nyt enään hätäilemällä aleta pilaamaan :)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 21.05.2006 11:26
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: La 15.12.2018 23:58
MJPfin kirjoitti:Ai kehveli, ompa hieno!
Kyllä se vaan niin on että dieselillä tehdään voimaa ja tärpätillä pestään osia.

Joo, kyllähän se dieselin "voima" on esim. tukkirekassa varmaan ihan hieno ajatus.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: Ti 21.08.2007 19:15
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Su 30.12.2018 21:21
Pientä edistymistä havaittavissa konehuoneen puolella. Kohta vuosi vaihtuu ja kesä sekä ajokausi alkaa lähestyä kovaa vauhtia :lol:

Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 712
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 30.12.2018 22:29
Imusarjasta parempia kuvia? Näyttää hyvältä!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: Ti 21.08.2007 19:15
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ma 31.12.2018 13:16
MJPfin kirjoitti:Imusarjasta parempia kuvia?


Tuollainen painekotelo sinne tuli tehtyä

Kuva

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1725
Liittynyt: La 16.10.2010 20:44
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ma 31.12.2018 13:26
Komee on myös toi alumiininen venttiilikopan "kansi" logolla :!:

Ei ole nämä diesel-koneet tuttuja, joten korvaako alkuperäisen?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349

Mersumies
Mersumies
Viestit: 712
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 31.12.2018 15:20
Voi veljet kyllä tulee komea, tosi kompakti imusarja. Mielenkiintoista nähdä mitä vaikuttaa vetoalueeseen.
Ei tuohon edes sopisi tyylin puolesta mitkään peitemuovit, toi alulevy on just makee.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1398
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Ma 31.12.2018 23:23
Jännä vielä nähä mitä väriä se mestari tähän suhauttaa päälle :wink:

Kyllä laatu pysyy korkeana!!!
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: Ti 21.08.2007 19:15
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ti 01.01.2019 08:08
hismajestics kirjoitti:Komee on myös toi alumiininen venttiilikopan "kansi" logolla :!:

Ei ole nämä diesel-koneet tuttuja, joten korvaako alkuperäisen?


Joo kyllä tuo uusi alkuperäisen imusarjan korvaan, niin ja kyllä vanhassa mersussa saa alumiininen olla alkuperäisen muovisen sijaan tuo päällinen :D

MJPfin kirjoitti:Voi veljet kyllä tulee komea, tosi kompakti imusarja. Mielenkiintoista nähdä mitä vaikuttaa vetoalueeseen.
Ei tuohon edes sopisi tyylin puolesta mitkään peitemuovit, toi alulevy on just makee.


Kiitos! Kyllähän se taitaa ahtimesta/ahtimista tulla se vetoalue mutta yritetään tuolla saada isompaa tilavuutta painekoteloon ja tasaista täytöstä ja onhan se ainakin eri näköinen kun vakio :D

joop79 kirjoitti:Jännä vielä nähä mitä väriä se mestari tähän suhauttaa päälle :wink:

Kyllä laatu pysyy korkeana!!!


Ei taida mestari vielä tietää itsekkään tulevaa värivalintaa :mrgreen:

Hyvää uutta vuotta 2019 kaikille!

Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: Ti 23.10.2007 12:20
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ti 01.01.2019 11:52
Ilmottele, jos tarvit bittijelppiä. :thumbup:
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4285
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 01.01.2019 16:55
.
Imusarjalle kannattaisi tehdä vielä jotain.
Nykymallissaan, jos sisällä ei mitään ilmaa tasaisemmin ohjaavaa järjestelmää ole, niin ykkösen ja kakkosen täytös jää huonoksi -> savuttaa ankarasti.
Vakiomalli ei ole huono ....
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: Ti 21.08.2007 19:15
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ti 01.01.2019 18:11
tuikku kirjoitti:.
Imusarjalle kannattaisi tehdä vielä jotain.
Nykymallissaan, jos sisällä ei mitään ilmaa tasaisemmin ohjaavaa järjestelmää ole, niin ykkösen ja kakkosen täytös jää huonoksi -> savuttaa ankarasti.
Vakiomalli ei ole huono ....


Näinhän se olisi jos olis vaan yks iso kotelo, mutta kyllä tässä imusarjassa kaksi kammiota on ja "railo" jakamassa ilmaa vaikka kuvasta sitä ei näy. Vakio ei ole tosiaan huono mutta ulkonäkösyistä ja hyvistä kokemuksista muissa laitteissa tein tällaisen. Helpommallahan sitä olis tietysti päässyt jos ei olis muuttanu ollenkaan :D

Mersumies
Mersumies
Viestit: 712
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 02.01.2019 00:40
Vähän arvelinkin että ns. Wrc mallinen taitaa olla plenumi sisältä, ei pakosarja velho mene siitä mistä aita on matalin.
Oli miten oli, niin ilo tätä on kyllä seurata. Kun olisi itsellä aikaa enemmän rakennella...

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4285
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 03.01.2019 09:34
.
Niin minä hitsisauman perusteella ajattelinkin, mutta parempi on auttaa etukäteen, kun takakäteen.
Laita nyt samontein sellainen 400cdi,n korkeapainepumppu sinne.
Vaikka odottelemaan, päivää parempaa.
Ja siihen vakioahtimen kompurakoteloon, ilman koneistamisia käypäinen, vakiosiiven kaltainen billetti , koneistamalla tehty imusiipi.
Sen voi vanhaan ahtimeen vaan ruuvata kiinni, ei se nyt optimaallinen ratkaisu ole, mutta näkyypä nuo toimivan ja kestävänkin.
Railpaine anturin vaihto 1600bar järjestelmästä, sekä neljän baarin mappi, niin kasassa onkin jo melkolaila setti, jolla vakiolaatikon rajoja pääsee kokeilemaan. Jopa sellaista 800/320 luokkaa, millä tuollainen uusvanha kori kyllä mukavasti liikkuu ... ja pysyy kasassakin ja taka-akseli korissa kiinni. Coolerin ja downpaipin kanssa sellainen muutaman satasen budjettiviritys.

Tulevia päivityksiä, sekä vikadiaknostiikkaakin varten olisi helpompaa, jos se obd-pistoke vielä säilyisi.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 712
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 05.01.2019 22:00
Voipi olla aika perkaaminen softassa että saa kaikki herjat pois puuttuvista signaaleista?
Mitäköhän kaikkea tuo mahtaa haluta, abs eps, yms.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: Ti 21.08.2007 19:15
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Su 06.01.2019 10:33
tuikku kirjoitti:.
Niin minä hitsisauman perusteella ajattelinkin, mutta parempi on auttaa etukäteen, kun takakäteen.
Laita nyt samontein sellainen 400cdi,n korkeapainepumppu sinne.
Vaikka odottelemaan, päivää parempaa.
Ja siihen vakioahtimen kompurakoteloon, ilman koneistamisia käypäinen, vakiosiiven kaltainen billetti , koneistamalla tehty imusiipi.
Sen voi vanhaan ahtimeen vaan ruuvata kiinni, ei se nyt optimaallinen ratkaisu ole, mutta näkyypä nuo toimivan ja kestävänkin.
Railpaine anturin vaihto 1600bar järjestelmästä, sekä neljän baarin mappi, niin kasassa onkin jo melkolaila setti, jolla vakiolaatikon rajoja pääsee kokeilemaan. Jopa sellaista 800/320 luokkaa, millä tuollainen uusvanha kori kyllä mukavasti liikkuu ... ja pysyy kasassakin ja taka-akseli korissa kiinni. Coolerin ja downpaipin kanssa sellainen muutaman satasen budjettiviritys.

Tulevia päivityksiä, sekä vikadiaknostiikkaakin varten olisi helpompaa, jos se obd-pistoke vielä säilyisi.


Kyllä tässä on tarkoitus ihan tosissaan tehdä hyvin vetävä cdi moottori. Polttoaine järjestelmään 400cdi pumppu, isot suuttimet yms. tarvittava. Voimansiirto vahvistetaan kunnolla ja 2 turboa ahdinpuolelle. Kumpaankin painevaiheeseen on jo coolerit asennettu. Toinen vesikiertoinen ja toinen perinteinen ilmakenno. Downpipen ja pakoputkiston teen riittävän kokoiseksi isollekkin tarpeelle.

Sähköt ja pistoke on auton sisätiloissa jemmassa

MJPfin kirjoitti:Voipi olla aika perkaaminen softassa että saa kaikki herjat pois puuttuvista signaaleista?
Mitäköhän kaikkea tuo mahtaa haluta, abs eps, yms.


Kyllä siinä varmasti työmaa on mutta siitä en itse osaa sanoa mitään :lol: Mahdollisimman yksinkertaisesti on tavoite saada tehtyä
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2689
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna
ViestiLähetetty: Su 06.01.2019 11:56
Ihmettelen miten tosta työnjäljestä voidaan epäillä että taka-akseli ei pysyis autossa kiinni :shock:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi
ViestiLähetetty: Ti 08.01.2019 12:04
laineracing kirjoitti:Ihmettelen miten tosta työnjäljestä voidaan epäillä että taka-akseli ei pysyis autossa kiinni :shock:


Tämä! Jälki on kaikkiaan erinomaista ja todella huolella tehtyä.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: Ti 21.08.2007 19:15
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ma 21.01.2019 06:27
Sisustaan oli asennettu ne classikko rallipenkit aikaisemmin. Nostin kuskinpenkin paikoilleen vuosien jälkeen, kävin istumassa siinä ja totesin että ei näillä tee mieli istua pidempää matkaa joten täyty keskiä jotain muuta. Aikani tutkin asiaa ja päädyin w212 penkkeihin. Todella hyvät istua ja sivuttaistukeakin löytyy vaikka ei ole mitkään sportti versiot. Lisäksi parhaimman näköiset mersun vakio jakkarat minun mielestä. Sovitus ei sitten ollutkaan niin helppo kun aiemmilla w124 kiskoilla varustetuilla penkeillä jotka sopi muuta kun ruuvas kiinni. Näille joutu tekemään jonkin verran muutoksia lattiaan ja kiinnikkeisiin mutta nyt istuvat hienosti. Ja sähköllä toimii korkeus ja selkänojan säätö niinkun nykyaikaan kuuluu :D Keskikonsolin otin malliksi myös w212 korimallista ja yllättävän hyvin sopii sekin joten taidan käyttää myös sitä lopullisessa sisustuksessa.

Vähän huono kännykkäkuva mutta kyllä siitä ajatus selviää

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4435
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 21.01.2019 09:55
Noihan näyttää sopivan oikein hyvin, etenkin toi keskikonsoli. Vielä kun w212 sisustus on sellainen pelkistetyn tyylikäs niin sopii osat vanhempaankin. Kunhan et ala 212 kojelautaa sovittamaan :roll:
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2598
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Ma 21.01.2019 11:54
Kai nuo penkit menee verhoiluun? Tollasenaan ei kyllä toimi klassikossa, tai ainakin mulla on ihan retina ruvella heti. Samalla kun verhoilu vaihtuisi, muuttaisin myös kaavoituksen enemmän alkuperäishenkiseksi eli pystysuuntaista makkaraa. Viininpunainen tai mikse kirkkaan punainen nahka tässä toimisi. Tästä tulee niin jumalaisen hieno auto muuten ja loistava työnjälki, niin älä oikaise sisustassa.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: Ti 21.08.2007 19:15
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ma 21.01.2019 13:10
Kojelauta pysyy w108 korimalliin kuuluvana kuten kuvassa ja kyllähän tuo sisusta verhoillaan kokonaisuudessaan sitten kun sen aika on :) Kokonaisuutta täytyy tosiaan myös miettiä vielä kun ajattelin että takapenkki aihioksi käy w108 oma penkki. Toki en oo sovittanu uusien etupenkkien kans vielä sitä että sopiiko sinnepäinkään vaan joutuuko takapenkinkin ottamaan uudemmasta
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2598
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Ma 21.01.2019 13:28
Yks juttu mitä kans ehkä itse toteuttaisin penkkeihin, olisi vanhan mallin niskatuet. Tai ainakin vaikka W123:n 1.sarjan tuet. Ne on muistaakseni vähän kapeammat kuin W108:ssa ja veikkaisin että nuo kiskojen etäisyydet on hyvin lähellä W212. Toki eihän se ole kun vaihtaa se tyyny tuohon 212 runkoon, mutta joudut purkamaan sieltä sen Neck pro sydeemin. Saisi vaan sen kissankorva efektin mikä tuohon koppaan kuuluu.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: Ti 21.08.2007 19:15
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ti 22.01.2019 06:20
EVO X kirjoitti:Yks juttu mitä kans ehkä itse toteuttaisin penkkeihin, olisi vanhan mallin niskatuet. Tai ainakin vaikka W123:n 1.sarjan tuet. Ne on muistaakseni vähän kapeammat kuin W108:ssa ja veikkaisin että nuo kiskojen etäisyydet on hyvin lähellä W212. Toki eihän se ole kun vaihtaa se tyyny tuohon 212 runkoon, mutta joudut purkamaan sieltä sen Neck pro sydeemin. Saisi vaan sen kissankorva efektin mikä tuohon koppaan kuuluu.


Hyviä ideoita, kiitos niistä! Näin tehtynä sopisi myös se originaali takapenkki tyylillisesti etupenkkien kanssa!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4435
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ti 22.01.2019 14:00
Se takapenkki ei taida sinne sopia, on niin eri muotoinen se oviaukon ja takapyöränkotelon alue. Verhoilee etupenkit samalla tyylillä niin eikö se niin oo paras. Minkäslainen savotta on se keskikonsolin etuosan sovittaminen kojalaudan kanssa yhteen?
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 896
Liittynyt: Ti 21.08.2007 19:15
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Ke 23.01.2019 07:17
Joo mielummin tekee uusien etupenkkien verhoilusta vanhan tyylistä niin pysyy sisusta korin aikakauteen sopivana ja voi käyttää sitä w108 omaa takapenkkiä. Keskikonsolin etupää täytyy rakentaa että saa sopimaan hyvin, mutta ei mahdoton savotta. Sisukset konsolista poistin tuota lokeroa lukuunottamatta. Tuo väyrysen vaihdekeppi on niin iso laite että jonkinlainen konsoli on pakko tehdä niin tuo on kyllä hyvä aihio 8)
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Trae ja 2 vierailijaa







kl-varaosat.fi