Moukan CLK

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Ma 30.12.2013 22:03
Ajattelinpa raapustella näin vuoden viimeisimpinä päivänä vähän tuosta omasta Mersusta. Näillä samoilla sanoilla aloitin muutama vuosi sitten vastaavanlaisen topickin BTCF:n puolella. Tällaisen Mersun laahasin Saksasta tuossa loppusyksynä. Auto on ensimmäinen Mersuni. Liekö viimeinen, aika näyttää.
Pari kesää ajeltuani 850i Bemarilla pistin sen myyntiin ja kaupat tuli kesäkuussa ja auto meni Pohjanmaalle. Tarkoitus oli ajella loppuvuosi tuolla talviautolla, eli A8:lla, ja keväällä vasta ostaa joku kalliimpi kesäauto. Kaveri kuitenkin soitti ja kysyi olenko kiinnostunut lähtemään Nyrrelle porukalla kuten kesällä 2011. Lähtö olisi keväällä mutta auto puuttui. Tuli kauhea hätä saada kevääksi auto. Vaihtoehtoja oli XKR, 645i, C5 Vette ja Mersulta CLK55 ja CL55. Rahatilanteesta ja tiukasta aika-taulusta johtuen piti tyytyä vanha-koriseen CLK:hon.
Hyvällä kaverilla on jo useamman vuoden toiminut tavallinen CLK430 ympärivuotisena käyttöautona, joten hiukan on tuntumaa millainen auto CLK olisi. Laadukas Saksalainen ja mielestäni tosi hyvänäköinen.
Soitto kaverille joka on enemmänkin trokannut autoja Saksasta ja kontaktit kunnossa. Hänen kanssaan ränkättiin sopiva yksilö jota tämä kaverin tuttu saksalainen automyyjä meni katsomaan. Kun Manu näytti vihreää valoa, niin tehtiin ostopäätös välittömästi. Rahat siirsin samalla kun varasin Ryanairin liput ja junan Bremenistä Hannoveriin. Päätin heti alusta että minä en aikaa Saksassa kuluta autoa etsiessä. Haen sen ja yritän minimipudjetin ennätystä.

Kuva
Siinä se odottelee minua Manun tontilla. Kuva tuli luuriin heti kun Manu oli auton hakenut varsinaiselta myyjältä.

Kuva
Sielä se minua oikeasti odottelikin.

Kuva
Sisusta näytti virheettömältä.

Kuva
Manun kanssa tehtiin paperit kuntoon.

Kuva
Lautalla. Puttgarden Rödby.

Kuva
Kleemannin parkkipaikalla vietetyn yön jälkeen auto pääsi heti aamusta tellingeille.

Kuva
Uudet pakosarjat jo oli valmiina odottelemassa.

Kuva
Verstaan puolella oli kaikkea muutakin mielenkiintoista.

Kuva
Kuva
Kuva
Salin puolella oli muuta nähtävää.

Kuva
Jätin auton pajalle ja itse suuntasin Farumin keskustaan. Kunnon aamupalan jälkeen oli pakko todeta että tansakalainen pikkukylä on helvetin tylsä. Ei mitään nähtävää.

Kuva
Kuva
Pakosarjojen ja ECU:n softaamisen jälkeen kello oli jo melko myöhä. Teholisä oli tervetullut koska tarkoitus oli ehtiä yön viimeisen lauttaan Kapelskäriin. Eli toiselle puolen Ruotsia.

Oli aika villiä menoa ajaa 750km kelloa vastaan. Onneksi Ruotsissa on melko vapaamielestä tuo moottoriteillä ajaminen, joten nopeutta sai käyttää. Ja sehän mulla on verissä. :mrgreen:

Kuva
Oli aika helmeä syödä kunnon ruokaa kolmioleipien sijasta ja nukkua kunnon vuoteessa ja käydä suihkussa.

Kuva
Naantalista selviydyttyä kotiin, niin olikin mukava brassailla vuorokauden loppuun. Kaverikin tuli käymään omalla pikkukoneiselle neli'kolmekymppisellä.

Auto olisi tarkoitus kilvittää keväällä. Talvella vähän tehdä pikku kosmeettisiä muutoksia.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!


Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 377
Liittynyt: Ke 07.03.2012 14:40
Paikkakunta: Rauma
ViestiLähetetty: Ti 31.12.2013 00:09
MouTine kirjoitti:Auto olisi tarkoitus kilvittää keväällä. Talvella vähän tehdä pikku kosmeettisiä muutoksia.


Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen että tuota jos auto on tarkoitus kilvittää keväällä (Suomeen käsittääkseni) niin mikä tuo kuva tuossa nosturilla on ku siinä on mielestäni Suomalainen kilpi kiinni :D

Ei muuten, osui vaan silmään ja aattelin kysäistä jotten mieti päätäni sillä puhki :D

Hieno CLK!
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ti 19.10.2010 01:12
ViestiLähetetty: Ti 31.12.2013 01:08
Autohan itsessään on hieno mutta kannattee varmaan TUO kilpi jotenki sensuroida ettei tule eripuraa.. :D
S212 350 CDI 4-matic AMG-styling vm 2011
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48
ViestiLähetetty: Ti 31.12.2013 03:14
Minuakin hämää tuo suomen rekkari :D Ja tämäkö on siis clk55 ? :)
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 871
Liittynyt: Su 05.04.2009 14:56
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ti 31.12.2013 06:45
Eikös tuolla puhuttu ylempänä w208 430. Haaveena oli 55.
Btw. Mitäs kleeman lupasi putkiviristä lisätehoa?
MB 300CE-24 -92
Carsoft löytyy jos tarvirtsee apuja.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Ti 31.12.2013 11:31
Siis tämä on pesunkestävä 55:nen. Pienempi ei minulle olisi kelvannutkaan. Bemari kuitenkin tarjosi sen verta löylyä että moottooritiellä tämä aiemmin mainittu kaverin 430:nen jäi melko helposti. Toisen kaverin E50 olikin sitten pahempi tapaus. Ensi kesää odotellessa, jos sekin sitten jäisi. :mrgreen:

Auto on täydellisellä huoltokirjalla ja hyvin pidetty yksilö. Missään ei ole pistettäkään ruostetta tai kuppaa. Pohjaa, koteloita ja tukivarsia kun katsoo niin voi helposti uskoa myyntipuheen jossa väitetiin ettei autolla ole koskaan ajettu talvella. Auto on kyllä ihan helmi, ehkä vähän liiankin helmi mun käyttöön.

Kleemannilta lähtiessä asentajat puhuivat "close to 4-hundred" mutta itse epäilen tuota. Pitää penkittää se jossain tapahtumassa ensivuonna.

Pieni kosmeettisia muutoksia ja perushuoltoja on nyt tehty autolle.

Kuva
Kuva
Vanhat 46000km ajetut tulpat olivat elinkaarensa puolessa välissä, mutta vaihtoon saivat mennä.

Kuva
Missfire koodia antoi kolmesta pytystä, joten pistin tulppien lisäksi uusiksi kaikki johdot ja koodia antaneiden pyttyjen puolat.

Kuva
Onnistui ihan omin kätösin vaikka puhuvat että on vaikeeta ja ahdasta ja vaikka mitä. Oma teoriani on että Kleemannilla pakosarjoja asentaessa runnoivat nuo tulpanjohdot rikki ja siksi alkoi antaman koodia. Osassa oli jopa tulpanhatut vääntyneet. Tuolla paketilla kuitenkin kaikki koodit ja vial loppuivat ja auto käy todella tasaisesti. Tulpiksi muuten pistin ihan tavalliset yksikärkiset kuparitulpat. Joo, vaihtoväli on puolet platina tulpasta mutta se ei haittaa yhtään. Hinta murto-osa platinoista. Johtosarja löytyi jenkeistä halvimpana ja puolat Saksan Ebaysta.

Samaan syssyyn vaihtui öljyt ja suodatin sekä ilman suodattimet. Jännää että ilmansuodattimet on AMG:ssä erilaiset. Ovat 8mm matalemmat kuin 430:ssä, mutta pituus ja leveys sama.

Kuva
Kuva
Etuvalot tuli päivitettyä tähän päivään. Alkuperäisiin umpioihin sovitin EvoX-R 3" D2S bi-xenon projektorit Osramin CBI polttimoilla. Mailma valaistui.

Kuva
Kuva
USA-mallin sidemarkkerit oli pakko saada. Työtä tuotti se että jenkkeihin näitä ei ole, ilmeisesti jonkun standarsin tms puuttumisen takia, viety koskaan parktronikilla ja sehän sitten piti lisätä jenkki listoihin. Onneksi listan takana oli ruudukko josta näki tarkkaan mihin kohtaan piti porata reikä sekä antureiden kinnikkeet lähti irti vanhasta listasta helposti. Itseasiassa koko jenkkilista oli yksi kokonainen lista ja se piti rekisterikilvenalusen takia pätkästä kahdeksi.

Kuva
Kuva
Kirkkaat markkerit sopi mielestäni paremmin vaaleaan autoon.

Niin... Pitihän ne takavalotkin puukottaa...

Kuva
W210 kaksilankaisen polttimonkannat sopivat sumuvalojen koloihin suoraan. Johdot piti vaan juottaa. Vaihtoreleellä toteutin yksinkertaisen logiikan jolla sumuvalot toimivat nappia painettaessa normaalin tapaan ja mitään vikailmoja ei tule. Muuten sielä loistaa jarru ja ajovalo omilla langoillaan.

Kuva
Vihteistoa varten tuli hankittua Setrabin SlimLine kenno. Englannista tämäkin löytyi satasen halvemmalla kuin suomesta.

Kuva
Sopi keulalle oikein nätisti. 45-asteen kulmat meni kuin tehtaanlaisessa asennuksessa. 0,75l sai lisätä öljyä.

Kuva
CamSkilliltä tilasin renkaat kevääksi. Mieleni tekisi pistää vanteille samantien mutta kun autossa olevat kumit on kuluneet jokseenkin enemmän sisäreunoistaan. Monet puhuvat että se on Mersuissa tyyppivika, mutta onko? Pitäskö käydä kulmien tarkastuksessa? Auto on aika venkula ajaa uraisilla suomen teillä. Melkein yhtä paska kuin joskus aiemmin omistamani Mustang. Hyvillä Saksan bahnoilla auto kyll meni suoran ja leppoisasti. Alla on nyt 08 paistoleimalla oleva aika kuluneet Hankookit ja ilmeisesti runkovikaisetkin.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1481
Liittynyt: La 17.09.2005 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ti 31.12.2013 13:57
On kyllä siistin näköinen kapistus, mutta noista jenkkisivuvaloista olen eri mieltä. Renkaan sisäkulumasta tulee ainakin siinä vaiheessa tyyppivika takana, jos autoa madaltaa. Edessä pitäisi kyllä kulua tasaisesti. Ja jos hakee urissa, niin suuri vaikutus on, onko rengas kulunut. Toki rengasmerkilläkin voi olla merkitystä. Ajelin aikanaan omalla CLK:lla pitkään Dunlopin sport maxxeilla, kunnes erehdyin vaihtamaan merkkiä TOYO:on. Oli aivan hirveät ajettavat, autoa sai ohjata suoralla tiellä alle taajamanopeuksissakin. Sulatin kumit äkkiä pois alta ja palasin Dunloppiin, mikä on mielestäni erinomainen rengas.
Hyvinhän se Slimmi sujahti sijoilleen. :)
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: To 19.09.2013 22:00
Paikkakunta: helsinki
ViestiLähetetty: Ke 01.01.2014 18:24
komian näköinen CLK :thumbup:
W208 CLK 230kompressor -99
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Pe 01.10.2010 17:55
Paikkakunta: Joensuu
ViestiLähetetty: Ke 01.01.2014 22:18
Mistä löytyi tuollainen jenkkilista puskuriin?
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB S211 320CDI Avantgarde. 03
MB C215 CL500. 00
MB W168 A190L Avantgarde. 02

EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01,

http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 871
Liittynyt: Su 05.04.2009 14:56
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ke 01.01.2014 23:28
MouTine kirjoitti:Siis tämä on pesunkestävä 55:nen. Pienempi ei minulle olisi kelvannutkaan. Bemari kuitenkin tarjosi sen verta löylyä että moottooritiellä tämä aiemmin mainittu kaverin 430:nen jäi melko helposti. Toisen kaverin E50 olikin sitten pahempi tapaus.


Niimpä onkin 55, tuli itselle lukihäiriö
MB 300CE-24 -92
Carsoft löytyy jos tarvirtsee apuja.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: To 02.01.2014 00:06
Kiviranta kirjoitti:Mistä löytyi tuollainen jenkkilista puskuriin?

Bald.de. 180€ maksoi. Koitin viikon päivät ostella mokomaa listaa jenkki-Ebaysta, mutta pitivät listoillansa ihan poskettomia hintoja. Käytettyistä kolaripurkuraadoista pyysivät enemmän kuin uudesta.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: To 02.01.2014 16:19
Kuva
Saatanan'saatana. Tuommonen löytyi uusia renkaita vanteelle laitettaessa.

Kuva
Sain niin hyvän tarjouksen että tehtiin suuntimat samaan syssyyn. Jotakin AP vähän sielä sääteli. Camberia tuntuu olevan aika miehekkäästi. Autossa tietääkseni on alkuperäinen AMG alusta.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 28.05.2010 02:03
ViestiLähetetty: Pe 03.01.2014 00:59
Todella hieno CLK :clap:
Oliko projektoreiden sovittaminen kuinka työläs homma?
Itsellä olisi sama projekti tulossa facelift väyryseen ja olen vähän kahen vaiheilla ostaakko Depon projektorit ja heittää niihin sisälle e55 projektorit vai taikoa projektorit orkkis xenon umpioihin.
Viittikkö laittaa tuosta projektorien sovittamisesta lisäkuvia?
S211 320cdi airmatic
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 370
Liittynyt: La 21.04.2007 07:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta
ViestiLähetetty: Pe 03.01.2014 10:22
Uljas tuotos näyttää olevan :thumbup:

Joutukos paljon värkkäänmään tuota projektoria paikaleen?

Huomattavasti asiallisemman näköiset (näyttää tehtaalaisilta) kun tarvike projektori umpio !
Mistä tilailit projektorit?
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Pe 03.01.2014 14:25
Tänäin heitin tuon murtuneen vanteen TH-Kumiin Noormarkkuun. Toivottavasti saisin sen ensiviikolla takaisin. En mielelläni pidä autoa tunkin nokassa kerrostalon parkkihallissa.

rumapallisti kirjoitti:Todella hieno CLK :clap:
Oliko projektoreiden sovittaminen kuinka työläs homma?
Itsellä olisi sama projekti tulossa facelift väyryseen ja olen vähän kahen vaiheilla ostaakko Depon projektorit ja heittää niihin sisälle e55 projektorit vai taikoa projektorit orkkis xenon umpioihin.
Viittikkö laittaa tuosta projektorien sovittamisesta lisäkuvia?
Kiitos. Jos siis kyse on W210:sta niin ehdottomasti kannattaa ostaa ne Depon projektorit ja tehdä niihin. Projektorin kiinnitys melkein valmiisiin reikiin on huomattavasti helpompi kuin leikata kaarevaa pintaa auki. Plus että sulla on auto koko ajan ajossa ja vaihdat valot sitten vaan lennosta kun aika koittaa. Muista sitten että W210:n orkkis muuntaja, tai tarkemmin sanottuna polttimon liitin, ei sovi uuteen systeemiin. Eli osta samalla D2S ballastit. Tein tämmösen retrofitin kaverin E50:seen kesällä.


ClubKRP kirjoitti:Uljas tuotos näyttää olevan :thumbup:

Joutukos paljon värkkäänmään tuota projektoria paikaleen?

Huomattavasti asiallisemman näköiset (näyttää tehtaalaisilta) kun tarvike projektori umpio !
Mistä tilailit projektorit?
Kiitos'kiitos. Kyllähän niitä joutui väkertämään hetkisen jotta sai valokuvion passaamaan oikeaan kohtaan suhteessa halogeni-pitkiin. Kaikki tämä työ on kuitenkin niin minimaalista kun ottaa huomioon miten muissa autoissa umpiot on liimatt niin perkeleellisen tiukkan yhteen. Mersussa kun tuntuu nuo päälilasit irtoavan helposti hiukan lämmittämällä. Kamat tilasin The Retrofir Sourcelta. Nykyään noita rupeaa saamaan jo Euroopastakin, mikä helpottaa rahtaamista ja ei tarvi maksaa tullia. En o silti kokeillut mitään firmaa kun TRS:n kanssa on monen vuoden asiakas-suhde.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3734
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Pe 03.01.2014 15:07
Paljoko noi evox-r projektorit maksoi? Omassa, c-mallissa kylläkin, on depon umpiot ja niitten projektorit on ihan perseestä. Ne on halogeenit, mutta valokuvio on xenoneillakin huono. Katsastushan siinä vaikeutuu kun ei voi heittää halogeeneja sitte tilalle. Vai saisko noita projektoreita halogeenilampuille :roll:
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Pe 03.01.2014 16:25
S202 kirjoitti:Paljoko noi evox-r projektorit maksoi? Omassa, c-mallissa kylläkin, on depon umpiot ja niitten projektorit on ihan perseestä. Ne on halogeenit, mutta valokuvio on xenoneillakin huono. Katsastushan siinä vaikeutuu kun ei voi heittää halogeeneja sitte tilalle. Vai saisko noita projektoreita halogeenilampuille :roll:
Muistaakseni 150USD pari plus verot ja rahdit. Jos et ole ennen jenkeistä tilannut, niin saattaa eka paketti tulla sukkana läpi tullista. H7 polttimon siitä lautasen ulkoreunasta kun ajaa millin pois, niin se sopii just sopivasti D2S polttimon tilalle ja liittimetkin on normi abeko littimiä. Toimii tällasissa tapauksissa hyvänä katsastuspolttimona.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: To 09.01.2014 21:17
Korjattu vanne paikoillaan uudella renkaalla. Ajoltaan auto tuntuu paremmalta kuin ennen. En tiedä johtuuko uusista renkaista vaiko tehdyistä aurauksen korjauksista. Konttoriltakin sain tiedon että Trafilla on tarvittavat tiedot tämmöiseen vaunuun enkä siis tarvitse kallista TUV-paperia.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 23.04.2007 18:27
Paikkakunta: Pori
ViestiLähetetty: Pe 10.01.2014 13:28
Sulla moottorin iskutilavuus kasvaa joka autolla kun katsoo allekirjotusta...mitä seuraavaks:)
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Pe 10.01.2014 14:03
Periksi ei anneta ja kovaa on päästävä. :mrgreen:
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola
ViestiLähetetty: Pe 10.01.2014 14:35
Hyvää tarinaa ja etenkin kuvat tekevät jutusta mielenkiintoisen :thumbup:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Pe 10.01.2014 19:22
No kiitos. Oon samaa mieltä kuvista. Ei niiden tarvi olla hääppösiä jotta asia tulee esitetyksi paljon elävämmin ja mielenkiintoisemmin kuin tekstillä kirjoitettuna.

Harmi kun ei tullut hakureissulta napsittua enempää kuvia. Muutenkin siitä olisi voinut kirjoittaa pidemmin. Oli se kuitenkin aika jännä kokemus vaikka oon toki reissannut jonkinverran ja autoillutkin suomen ulkopuolella monasti.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Ke 15.01.2014 18:41
Kuva

Ruokatunnilla käväsin maahantuontikatsastuksessa. Aika simppeli juttu, ihan kuin normi vuosikatsastus. Itseasiassa hauska yhteensattuma oli että tasan päivälleen osui puolen vuoden liukuma käyttöönottopäivään, joten siis samalla tuli vuoden katsastuskin samaan syssyyn. On se vaan silti kallista, 150€. Saksalaisessa rekisteriotteessa ollutta mainintaa AMG:n nostamasta nopeudenrajoittimesta ei merkitty.

Olin yllättynyt miten hienosti ESP toimi. Varsinainen ajonhallinta vakautus toimi paljon jämäkämmin mitä vanhan 850 Bemarin vastaava ASC+T systeemi, mutta Bemarissa tuo luiston ja tehon leikkaaminen oli paljon sivistyneempää mitä tässä. Jäiset tiet ja kesärenkaat ei mikään paras yhdistelmä ollut, mutta toi ESP toimi tosi johdonmukaisesti. Toki kunnollinen lukko perässä olisi tässä autossa aika must. Ehkä jos autoa pidän, niin se voisi olla ensi talven projekteja.

Keväällä sitten paperinippua tulliin ja katse kohti pankkiiliä...
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1481
Liittynyt: La 17.09.2005 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ke 15.01.2014 19:24
Saakos muuten talvirengaspakon aikaan käydä kesäjammeilla vuosikatsastuksessa?
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1481
Liittynyt: La 17.09.2005 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ke 15.01.2014 20:03
Mun mielestä tuo ESP korvaa lukon ihan kiitettästi ainakin talvikelissä. En muista tilannetta että oma ex CLK olisi koskaan jäänyt yhden pyörän varaan sutimaan kovemassakaan vauhdissa taikka paikaltaan lähtiessä. Tämä tietenkin edellyttää että kaikki palikat on kunnossa jarrupuolella.
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 15.01.2014 20:16
aziz kirjoitti:Saakos muuten talvirengaspakon aikaan käydä kesäjammeilla vuosikatsastuksessa?

Saa, joku asia on sentään hyvin täällä meillä: viewtopic.php?f=3&t=143695
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Ke 15.01.2014 21:19
aziz kirjoitti:Mun mielestä tuo ESP korvaa lukon ihan kiitettästi ainakin talvikelissä. En muista tilannetta että oma ex CLK olisi koskaan jäänyt yhden pyörän varaan sutimaan kovemassakaan vauhdissa taikka paikaltaan lähtiessä. Tämä tietenkin edellyttää että kaikki palikat on kunnossa jarrupuolella.
Kyllähän se tasaa, mutta aika rykivästi ja ei kovin luontevasti verrattuna kunnon lukkoon. Mustangissa mulla oli kunnon lukko ja sillä pystyi luotettavasti tekemään kaasulla u-käännöksiä ja muita kivoja temppuja. CLK:lla tuossa syksyllä kokeilin niin luisto katkesi kuin kanan lento kun piti autoa suoristaa. Ja jarruvehkeet on kunnossa. Edellinen omistaja laittanut kaikki UUDET satulat, levyt, palat, nesteet ja letkut. Leimalla jarruvoima ero akseleiden välillä kaikissa tasan nolla.

Juu saa mennä laimalle suvikumeilla.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1481
Liittynyt: La 17.09.2005 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ke 15.01.2014 21:31
MouTine kirjoitti:Kyllähän se tasaa, mutta aika rykivästi ja ei kovin luontevasti verrattuna kunnon lukkoon. Mustangissa mulla oli kunnon lukko ja sillä pystyi luotettavasti tekemään kaasulla u-käännöksiä ja muita kivoja temppuja. CLK:lla tuossa syksyllä kokeilin niin luisto katkesi kuin kanan lento kun piti autoa suoristaa. Ja jarruvehkeet on kunnossa. Edellinen omistaja laittanut kaikki UUDET satulat, levyt, palat, nesteet ja letkut. Leimalla jarruvoima ero akseleiden välillä kaikissa tasan nolla.

Juu saa mennä laimalle suvikumeilla.


Mä tarkoitinkin nimenomaan, että toimii talvikelissä. Kesällä taas toinen juttu, varsinkin märällä kelillä. Esim. tuossa mun CLS:ssä tuos ESP kyllä toimii lukon korvikkeena kuivalla yllättävän hyvin, mutta märällä meno on tosi epämääräistä.
Mäkin oon suunnitellu tuota oikean lukon ostamista. En tiedä mitä tuo ESP sanoo tuosta, vaikuttaakohan mitenkään sen toimintaan?
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: To 16.01.2014 07:20
aziz kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Kyllähän se tasaa, mutta aika rykivästi ja ei kovin luontevasti verrattuna kunnon lukkoon. Mustangissa mulla oli kunnon lukko ja sillä pystyi luotettavasti tekemään kaasulla u-käännöksiä ja muita kivoja temppuja. CLK:lla tuossa syksyllä kokeilin niin luisto katkesi kuin kanan lento kun piti autoa suoristaa. Ja jarruvehkeet on kunnossa. Edellinen omistaja laittanut kaikki UUDET satulat, levyt, palat, nesteet ja letkut. Leimalla jarruvoima ero akseleiden välillä kaikissa tasan nolla.

Juu saa mennä laimalle suvikumeilla.


Mä tarkoitinkin nimenomaan, että toimii talvikelissä. Kesällä taas toinen juttu, varsinkin märällä kelillä. Esim. tuossa mun CLS:ssä tuos ESP kyllä toimii lukon korvikkeena kuivalla yllättävän hyvin, mutta märällä meno on tosi epämääräistä.
Mäkin oon suunnitellu tuota oikean lukon ostamista. En tiedä mitä tuo ESP sanoo tuosta, vaikuttaakohan mitenkään sen toimintaan?
Just tuo epämääräinen puolen vaihtelu voiman jaossa / rajoittamisessa ärsyttää minuakin. Kerran kun on omistanut kunon lukkoperällisen tehokkaan auton, niin tietää mistä jää paitsi.

En usko että tuo lukko sotkee mitenkään ESP:tä. Miksi sotkisi? Ei ainakaan Quaifen kiristyvä Torsen typin lukko joka on auki kun veto ei ole päällä. Onkohan näihin saatavana edes levylukkoa? Kleemannin palalukkoa pidän kyllä hiukan pohjanoteerauksena koo'oo firmalta.

Kaveri asennutti Quaifen lukon E50:seen toissa keväänä ja on ollut pirun tyytyväinen. Ja se mitä oon ite seurannut esim Ahvenistolla menoa, niin nyt on meno kohdallaan eikä voima katoa savuna ilmaan yhdestä pyörän kaaresta. Saiskohan tästä jonkun kimppatilauksen pystyyn?
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1481
Liittynyt: La 17.09.2005 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: To 16.01.2014 10:13
Tuo Quaife taitaa olla ainoita järkeviä vaihtoehtoja. Auttaako kimppakiva tässä tapauksessa tilauksen hintaan millään tavalla?
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi