Moukan CLK

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja TimoV »

MouTine kirjoitti:
aziz kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Kyllähän se tasaa, mutta aika rykivästi ja ei kovin luontevasti verrattuna kunnon lukkoon. Mustangissa mulla oli kunnon lukko ja sillä pystyi luotettavasti tekemään kaasulla u-käännöksiä ja muita kivoja temppuja. CLK:lla tuossa syksyllä kokeilin niin luisto katkesi kuin kanan lento kun piti autoa suoristaa. Ja jarruvehkeet on kunnossa. Edellinen omistaja laittanut kaikki UUDET satulat, levyt, palat, nesteet ja letkut. Leimalla jarruvoima ero akseleiden välillä kaikissa tasan nolla.

Juu saa mennä laimalle suvikumeilla.
Mä tarkoitinkin nimenomaan, että toimii talvikelissä. Kesällä taas toinen juttu, varsinkin märällä kelillä. Esim. tuossa mun CLS:ssä tuos ESP kyllä toimii lukon korvikkeena kuivalla yllättävän hyvin, mutta märällä meno on tosi epämääräistä.
Mäkin oon suunnitellu tuota oikean lukon ostamista. En tiedä mitä tuo ESP sanoo tuosta, vaikuttaakohan mitenkään sen toimintaan?
Just tuo epämääräinen puolen vaihtelu voiman jaossa / rajoittamisessa ärsyttää minuakin. Kerran kun on omistanut kunon lukkoperällisen tehokkaan auton, niin tietää mistä jää paitsi.
Lainaan vähän vanhaa :angel:
Tuo luiston leikkaus on kyllä aika brutaalia varsinkin näin talvikelissä tässä omassa 430:ssä. Omistamissani bemareissa se oli paljon sivistyneempää - toki tehoakin oli vakiona satakunta pollee vähemmän, mutta väännöt aikalailla samat e39 530d:ssä.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
jjh-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 25.05.2015 12:30

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja jjh- »

TimoV kirjoitti:Lainaan vähän vanhaa :angel:
Tuo luiston leikkaus on kyllä aika brutaalia varsinkin näin talvikelissä tässä omassa 430:ssä. Omistamissani bemareissa se oli paljon sivistyneempää - toki tehoakin oli vakiona satakunta pollee vähemmän, mutta väännöt aikalailla samat e39 530d:ssä.
Eniten mikä tuossa luistonestossa mua on häirinny on jos on paksummin lunta/loskaa, niin se ei anna tehoja yhtään, ilmeisesti kattoo että etupää luistaa tai jotain. Pakko ottaa pois päältä tai jää kiinni kun ei anna mennä eteenpäin. Ainaki tuo vanha 04 teki niin, en tiiä sitte onko ne päivittäny softia tähän 07:n että se toimis vähän järkevämmin.
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja TimoV »

:eh:
jjh- kirjoitti:
TimoV kirjoitti:Lainaan vähän vanhaa :angel:
Tuo luiston leikkaus on kyllä aika brutaalia varsinkin näin talvikelissä tässä omassa 430:ssä. Omistamissani bemareissa se oli paljon sivistyneempää - toki tehoakin oli vakiona satakunta pollee vähemmän, mutta väännöt aikalailla samat e39 530d:ssä.
Eniten mikä tuossa luistonestossa mua on häirinny on jos on paksummin lunta/loskaa, niin se ei anna tehoja yhtään, ilmeisesti kattoo että etupää luistaa tai jotain. Pakko ottaa pois päältä tai jää kiinni kun ei anna mennä eteenpäin. Ainaki tuo vanha 04 teki niin, en tiiä sitte onko ne päivittäny softia tähän 07:n että se toimis vähän järkevämmin.
Tuokin on totta, mutta se oli mielestäni aika sama muissakin omistamissani takavedoissa.

Itseäni häiritsee eniten pienen puskeminen aiheuttama todella jysäyttävä kiinniotto. ESP ei sitten salli oikein minkäänlaista korjausta kaasulla "lievän" :mrgreen: yliohjauksen puolelle.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja RH »

[quote="TimoV"]
Tuo luiston leikkaus on kyllä aika brutaalia varsinkin näin talvikelissä tässä omassa 430:ssä. /quote]
Tuon ikäluokan auton ASR-ESP on kyllä kieltämättä aika äkkiväärä... Uudemmissa autoissa useinkin lähes huomaamaton. Vaimolla vuoden olleessa uudessa reikäpallossa vasta tässä yksi päivä tajusin, että siinä nuo toimii. Sen verran antaa luistella ennen kuin ottaa kiinni ja etupyörät hakkaa liukkaalla aika siivotta tyhjää. Vasta isompi kaasunpainallus saa huomaamaan, että kulkuhaluja leikataan ohjelman toimesta.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Oon samaa mieltä että aika kovaa nuo molemmat CLK:t leikkaa liukua kun tietty raja ylitetään. Se vaan korostuu taajamanopeuksissa, mutta esim jäisellä pikatiellä leikkaaminen on maltillisempaa.

Tuollanen olis kyllä hieno...
http://www.blocket.se/lund/Mercedes_Ben ... a=1_10&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisko CLK:lle ostajia?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Parkkihallissa kummittelee.

Otin itseäni niskasta kiinni ja oli tarkoitus rykäistä nuo uudet moottorin hydrolaagerit eli perinteisemmin moottorin tukikumit, mutta eipäs auto inahtanutkaan kun meinasin sitä siirtää. Ensiksi tuumasin että patterit loppu kakesta, mutta kun könysin autoon sisälle niin tajusin että se on täysin kuollut. Ei sähköä missään. Otin akun kainaloon ja vein sen latautumaan yön yli duunipaikalle. Outoa on se että auton jätin halliin ajosta 29.12. Sittemmin kävin 18.01 auton käynnistämässä ja ajoin sen ylös kadulle ja annoin käydä normaalisti lämpimäksi ja ajon takaisin halliin. Tuolloin ei ollut merkkiäkään mistään heikosta akusta tms. Nyt sitten 14.02 totaali kuollut. 3v oli akun jännite. Eikä ole koskaan oirehtinut muutoinkaan ja syksyllä huudattelin Webastoa ihan huoletta.

Nyt sitten kun sain auton käyntiin eilen ja annoin käydä lämpimäksi ja samalla opetin ikkunat ja luukut ja jne, niin huomasin että kuskin penkin alla joku musta laatikko naksuu. Nak'nak nak'nak nak'nak... Naksuminen jatkuu ainakin 10min auton sammutuksen jälkeenkin. En tiedä onko aikasidonnainen vai mikä, mutta kun menee autoon sisälle ja penkkiin istuu niin naksuminen loppuu. Ja kun käyttää virrat päällä niin taas naksuttaa. En jaksanut odottaa että loppuuko naksuminen jossain kohdin.

Loota on ilmeisesti penkkien ohjain- ja muistimoduli. Ei tullut mieleen kokeilla toimiiko penkit edes. Nopea googletus antoi useita topickkeja mailmalta missä tämä laatikko vikaantuu ja auto ei mene lepotilaan vaan imee sähköä jatkuvasti. Toisaalta, moni topickki menee amerikan forumeille, joten suhtaudun niihin lähtökohtaisesti skeptisesti.

Kaverin E39 Bemmi oli myös täysin hengetön. Tästä johtuen otsikoin tuon kummittelun. Molempien autoken paksut pölykerrokset kuitenkin olivat täysin koskemattomia, että ainakaan mikään tunnetun universumin elollinen olento ei ole autoja luvatta pidellyt.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Ajoin auton ladatulla akulla firman varastohalliin ja kaikki tuntuu toimivan normaalisti. Ehkä tuo naksunta kuului vaan johonkin opetteluprosesssiin. Penkit ja muistit ja kaikki toimii ok eikä mistään toimilaitteesta kuulu naputusta tms.

Tukikumit tosiaan on nyt uusittu. Helppo homma kun vaan ensiksi sai pakoputket pois tieltä. Mulla se nyt oli normaalia helpompaa kun oli nuo katinkorvausputket, joiden kanssa on tilaa temmeltää. Siltikin pultit jotka on itse pakosarjojen alla, olivat nassahtaneet paljon tiukempaan mitä nuo ulommaiset. Ilmeisesti ovat jotenkin niin paljon kuumemmassa, emt... Mene ja tiedä. 208-koriseen on silti paljon helpompi uusia kumit kuin näihin 209-korisiin. Vähemmän purettavaa.

Kuva
Kuva

Sitten viiltävää analyysiä...

Kuskin puolella kumitukea ikään kuin revitään ylöspäin konetta huudatettaessa. Siksi se repeää aina auki ensimmäisenä.
Kuva

Apparin puolella tukea painetaan kasaan samassa tilanteessa jolloin se harvemmin hajoaa. Murteilla toki tämäkin jo on ja tasaisen värinättömän balanssin takia molemmat on syytä uusia kerralla.
Kuva
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Putket ja pohjapanssarit niputtelin eilen paikalleen. Hiukan tuintui moottorin asento muuttuneen uusilla tukikumeilla, koska keskiliitos ei jotenkin passannut niin helposti mitä ennen. Pistetään nyt turhaa kuvasaastetta noista hormeista.

Vasen.
Kuva
Oikea.
Kuva
Alta.
Kuva

Meinasin ajella auton kotiparkkihalliin, mutta spottasin vuotavan vasemmanpuoleisen venttiilikopan. Viime kesänä uusitet tiivisteet. Mitä helvettiä?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Onks sulla toinen putkisto katsastusta varten?
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja RAM »

Minäkin vaihdoin uuden tiivisteen, kun vanha vuosi, sillä seurauksella että vuoto vain yltyi.

Viisaammat sanoivat, että tiivisteen kyytipojaksi pitää aina laittaa tiivistysainetta :?

Että keväämmällä teen sen taas uusiksi ja siihen asti autossa on ns. tuoreöljyvoitelu, sisällä ja ulkona :D
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Pansu kirjoitti:Onks sulla toinen putkisto katsastusta varten?
On juu. Orkkis palat sopii suoraan noiden tilalle ja toisin päin. Mitään ei ole siis pilattu tai leikelty.
RAM kirjoitti:Minäkin vaihdoin uuden tiivisteen, kun vanha vuosi, sillä seurauksella että vuoto vain yltyi.

Viisaammat sanoivat, että tiivisteen kyytipojaksi pitää aina laittaa tiivistysainetta :?

Että keväämmällä teen sen taas uusiksi ja siihen asti autossa on ns. tuoreöljyvoitelu, sisällä ja ulkona :D
En oo koskaan laittanu noihin liimoja. Tai kahteen edelliseen M113 moottoriin en oo ja on pitänyt. Tämä nyt sitten ei mennyt näköjään niin. Tarvii koittaa jos vknloppuna jaksaisi perehtyä asiaan...
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Mitäpä näihin kuviin selittelemään. Liimat väliin ja kasaan sormitiukkuuteen. Huomenna piukkaan ja loput rojut niskaan ja V8 tulille.

Kuva
Kuva
Kuva
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Venttiilikoppa piukattuna ja puolat nakattuna niskaan ja johdot kiinni. Ei vuoda, ainakaan nyt. On muten selkeä ero noissa kumeissa. Ei pienintäkään värinää tule moottorista koriin. Ai että, just näin kuuluukin olla.

Alasti...
Kuva
Puettuna...
Kuva
Yleiskuvaa...
Kuva
Kuva
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Vaihtelin imukaulaan päivitetyt tiivisteet, jotka on paljon tiukemmat kuin vanhat. Auton vuosimallista huolimatta vanhat tiivisteet oli vanhalla numerolla ja varsinkin alempi oli ilman lisähuulia.
Kuva

Tässä on kovat poltteet pistää auto kadulle. Ensi viikolla vissiin luvattu lisää lämpöä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Kiinnostas mitä noiden pikku koppien kiristys momentit on ite pää koppien päällä? Eikös noi pysty pelkästään käyttämään auki että ei isoja koppia tarttee operoida kun ovat viel tiiviit? :problem:
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kiviranta kirjoitti:Kiinnostas mitä noiden pikku koppien kiristys momentit on ite pää koppien päällä? Eikös noi pysty pelkästään käyttämään auki että ei isoja koppia tarttee operoida kun ovat viel tiiviit? :problem:
Kyllähän ne pystyy aukomaan ilman varsinaisten alempien koppien irroitusta. Enkä tiedä niille mitään momentteja... Järjellä vetää. Eihän ne ruuvitkaan kovin isot ole.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Tässä nyt liikennöinyt viime päivät vallan Mersulla. On se vaan... Hymyn saa korville aina tuo kasikoneen murina.

Vikakoodia on ruvennut antamaan toisesta taka-lambdasta. Tarkemmin sanottuna lambdan lämmityselementistä. Varmistin vielä vian vaihtamalla takalambdat ristiin ja kas vikakoodikin vaihtoi toiselle puolen. Samalla kun ne anturat oli lattialla niin mittasin vastusjohdoista että toisessa anturissa on 8,5ohmia vastus ja toisessa mitä milloinkin äärettömän ja parin'sadan kilo-ohmin väliltä. Hienolla kiinalaisella obd-lukijalla luin kaikkien 4 anturan jännitteitä samanaikaisesti, ja ei tuossa viallisessa anturassa oikeen jännitteet tuntuneet vaihtelevan samallalailla kuin muissa.

Kysymys kuuluukin, että mistäs tuohon ruuvaisi halvimmillaan ehjän anturan? Jos kyseessä olisi seosta säätelevät etu-lambdat, niin asia oli selvä ja sinne laitettaisiin uudet alkuperäiset molemmin puolin Baldilta tilaten. Nyt kuitenkin kun on kyseessä seuranta-lambdat, niin ei jotenkin tekisi mieli haaskata yhtään ylimääräistä. Varsinkin kun *:lla on poistettu seuranta käytöstä. Eli noilla takimaisilla ei ole juurikaan käytännön funktiota.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kuvan mukaisen lambdan tilasin Ranskasta Ebayn kautta. Kustansi huimat 42,25€ rahteineen. Anturissa ei ole mitään merkintöjä, mutta erehdyttävästi on täysin samanlainen kuin edellisen sukupolven Bosch anturit 90-luvun autoissa. Lämmityselementin vastusarvo oli 3,5ohmia, joten sekään ei täsmännyt ihan siihen 8ohmiin mitä mittasin toisesta anturista. Rohkeasti kuitenkin puristelin liittimet vanhasta anturista ja vedin vanhan anturin mustan johtosukan abekojen päälle. Ei edes erota että olis harakiri-osa. Paikalleen ja kone käyntiin. Jännitearvoja diagnostiikasta seuraamalla elpyminen on tapahtunut ja vikakoodikaan ei ole uusiutunut lyhyellä 50km ajolla.

Kuva

Tämä siis on toinen takimainen seuranta-lambda. Ei säätele seoksia vaan valvoo olemattomia katteja. Siksi en halunnut investoida orkkis osaan tai edes tarvike-Bosch anturiin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Pieni väliprokkis sattui tuossa sunnuntaina. Kaverille iski kauhea AMG kuume. Onhan näitä V8 Mersuja tässä kaveriporukassa enemmänkin, joten paine ollut kova.

Mun CLK:lla kohti Turun satamaa.
Kuva

Mikko Mäkeläinen & Poutahaukat. Ei ihan ollut meidän juttu.
Kuva

Saunan symbooli tuotti kummastusta ja huvitusta.
Kuva

Jostain syystä yksityiset ruotsalaiset eivät mielellään myy autoja ulkomaalaisille, joten olimme pakotettuja ottamaan mukaan yhden kappaleen ruotsin kansalaista.
Kuva

Jatkoimme kaverin kanssa yökerhossa viinan vetämistä ja ahdistelua. Maarianhaminasta tuli mukaan joukko iloisia nuoria jotka menivät vesipullot läikkyen tanssilattialle joraamaan Antti Tuiskun tahtiin kulkematta vahingossakaan baaritiskin kautta.
Kuva

Itse aloin kiihoittua harjakoneista. Mietin millaista olisi ajaa laivaan tuollaisella ja satamasta kotiin...
Kuva

Miksei Ruotsi voi olla eurossa? Kassikaupalla sai kiskoa seinästä rahaa. Kortti kuulemma kului melkoisesti noin niinkuin fyysisesti kun sitä liotetiin useammassa automaatissa. Fiksuintahan olis ollut nostaa raha pankista, mutta kiire ja vimma iski niin nopeeta vknloppuna.
Kuva

Tämmönen sitten jäi käteen. 2005 C55. 185tkm menty. Aika vähäisillä varusteilla, mutta oikein ryhdikäs yksilö. Sisusta virheetön vaalea nahka. kahdet pyörät, talviset orkkis AMG 18". Etujarrut tehty uusiksi just. Jotkut punaiset jouset, olisko H&R? Ajoltaan oikeen hyvä ja vakaa. Ei räminöitä tms epänormaalia. Vaihteistoon vaihdettu turbiini ja venttiilikoneisto Mersulla viime vuonna. Commandin tilalla merkki/mallikohtainen isonäytöllinen kiinasoitin ja moottorin tukikumit loppu. Siinä ne perusasiat.
Kuva
Kuva
Kuva
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

MouTine kirjoitti:Tuollanen tasalukemakin tuli tallennettua. (11.05.2015)
[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/CLK55%20AMG%20W209/cid__cidImage_P__85A0_zpsvmcsak8q.jpg ]
Tuli taas tasalukemia. Niin niitä kilometrejä vaan perkele kertyy ja auton arvo laskee.
Kuva
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

MouTine [b](22.06.2015)[/b] kirjoitti:Otin asiakseni selvittää mistä vasemman etupyörän melko isokin välys johtuu. Mokoman vartaan pallonivel oli aivan valmista tavaraa. Ihme ettei juurikaan ajossa tuntunut vaikka pyörä pääsi elämään melko paljon. Tai no... Empä juuri uudella nivelellä ajellut kuin työsuhdehallilta kotiin. Itse tukivarren vaihto oli varmaan autoharrastushistoriani tuskattomimpia. Pultin ja mutterit kun avasi niin varras kirjaimellisesti tippui lattialle.
[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/CLK55%20AMG%20W209/cid__cidImage_P__009C_zpsgjuwqwcf.jpg ]
Ja sama homma oikealle puolelle. Nyt sai oikein takoa ja mäntätä ja siltikään ei nivelen kartio antautunut. Vanhana mäk'kaiverina löysin hehtaarihallista jostain trukkilavan alta M20 pultin ja mutterin. Pultin lyhentämällä oikean mittaiseksi, sain ne sovitettua kartion ja iskarin kiinnikekorvan väliin ja eikun kiertämään pänninkiä päälle. Heti irtosi kun antoi iskun tukivarren pallon puoleeseen päähän. Meinasi usko loppua kun oli vain rajalliset työkalut mukana. Samalla säätelin laakerit ja täytin rasvakupit vaselinilla. Kumma ettei niitä kukaan koskaan täyttele tehtaalta.

Jos nyt ei tarvisi autolle koko kesänä mitään tehdä kuin ajella vain. Ja pestä. Vois vaikka aloittaa tänäin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Käytiin Aulangolla mökkeilemässä poikain kanssa...
Kuva
32 sylinteriä, 104 venttiiliä, 1360hv, 1900Nm.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Oktopuss
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 26.01.2015 01:18

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Oktopuss »

Hieno potretti!
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Taski »

Nyt on kyllä pakko kysyä että miten helvetissä joku keksii mennä AULANGOLLE mökkeilemään?!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Taski kirjoitti:Nyt on kyllä pakko kysyä että miten helvetissä joku keksii mennä AULANGOLLE mökkeilemään?!
Ei suoranaisesti ollut meidän keksintö. CRSC:n ratapäivät ja illanvietto. HML:n yöhön paineltiin saunan jälkeen.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Mersu saanut taas vähän hellää huolenpitoa.

Kuva
Hommasin uusimman kartta-DVD:n. Hienosti päivitti firmiksenkin samalla.

Tässä välissä ilmastointikin huolleettiin. Ulos tuli 650g ja sisään meni 750g. Eli 100g hävinnyt jossain tuntemattomassa ajassa. Asiasta ei ole kuvaa koska homma suoritettiin halvalla ja pimeässä.

Kuva
7500km ajetut MaxLifet vaihtui uusiin samanlaisiin uuden sudin kera.

Kuva
Kaveri hieroi auton karamelliksi. Pintaan tuli Opti Seal pinnoite ja sisälle nahkoille Chemical Guys Strippers Scent The Smell of success.

Kuva
Sitten vähän tarkistettiin kulmia. Pieni hienosäätö vain taakse.

Kuva
Sitte vähän uutta kummia alle, Nokian zLine.

Kuva
Kuva
Siinä se nyt olisi luontaisessa kotiympäristössään. Jos tuolla nyt ensi viikolla päästelisi 4000km.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Kerro sitten pikkuisen kokemuksias noista renkaista. Mulla on noissa muissa kikottimissa Nokialaisia, mutta tossa pikkumersussa on nyt Goodyearin Asymetriset, enkä ole ihan täysin tyytyväinen noihin. Meinasin laittaa viime kesänä tohon Misukat ja ehkä olisi pitänyt, mutta noita GY:tä kehuttiin, niin olin ns mainoksen uhri :oops:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Antti V kirjoitti:Kerro sitten pikkuisen kokemuksias noista renkaista. Mulla on noissa muissa kikottimissa Nokialaisia, mutta tossa pikkumersussa on nyt Goodyearin Asymetriset, enkä ole ihan täysin tyytyväinen noihin. Meinasin laittaa viime kesänä tohon Misukat ja ehkä olisi pitänyt, mutta noita GY:tä kehuttiin, niin olin ns mainoksen uhri :oops:
http://www.tyrereviews.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; on aika hyvä mesta selata käyttäjien kokemuksia ja mielipiteitä renkaista. Tosin objektiivisesti pitää suhtautua ja lukea usempi sivu, jotta saa oikean kuvan. Ei ollut alun perin tarkoitus edes käyttää näihin renkaisiin näin paljon rahaa mitä nyt noihin Nokialaisiin pistin, mutta kokemukset oli hyviä. Moni halpismerkki suodattui pois kehnojen mielipiteiden takia. Alunperin tilasin Fuldan SportControllit, koska sellaset oli autossa ja ne tuntui hyviltä ja ne oli saaneet hyvää palautetta Tyrereviewissä. Ja että ne oli hiljaiset.

Noi zLinet on tarkoitettu enemmän keskieurooppaan, kuuemma.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

275kmh mittarinopeutta. Luulin että tässois joku rajotin. Vieläkun olis menohaluja ollut, mutta en halunnut jarruttaa yhdellä pitkällä seisonnalla vaan kolmessa erässä hitaampien perään.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Pistetään nyt toi kuvajainenkin. 275:sen kuva oli niin sumea, ettei sitä kannattanut säilöä.
Kuva

Itse reisusta varmaan teen oman topikin, kun saan muilta hahmoilta kuva- ja videomatskua.
Viimeksi muokannut MouTine, Ke 27.09.2017 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Vastaa Viestiin