Moukan CLK

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Antti V kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Onko BS:ssä eri sarjat kuin normimallissa? En ole tiennytkään... Tai nähnyt kuviakaan.
Juu ne on aikalailla avarammat, kuin tossa normissa. Oletettavasti ne on ainoat erot, mikä vaikuttaa tehoon. Nyt noi vakiosarjat on erittäin ahtaat, mutta se tila, se tila..
Ootko kurkkinut Marteliuksen sivuja? Siellä on joku BS johon on tehty pitkät pakosarjat. Kuvissa näkyy orkkis sarjatkin ja musta ne ei kovin erikoisilta näytä normi kuus'kolmoseen nähden. Mutta kuten sanottua, en ole noihin M156 koneisiin vielä perehtynyt.

Pistin muuten Mersun talviseisontaan ja kaivoin talvi-Audin tallista. Akunkenkä kiinni ja hyvin jyrähti vanha ABZ V8 tulille.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Antti V »

MouTine kirjoitti:Ootko kurkkinut Marteliuksen sivuja? Siellä on joku BS johon on tehty pitkät pakosarjat. Kuvissa näkyy orkkis sarjatkin ja musta ne ei kovin erikoisilta näytä normi kuus'kolmoseen nähden. Mutta kuten sanottua, en ole noihin M156 koneisiin vielä perehtynyt.

Pistin muuten Mersun talviseisontaan ja kaivoin talvi-Audin tallista. Akunkenkä kiinni ja hyvin jyrähti vanha ABZ V8 tulille.
No noi näyttää kyllä ihan samoilta, ne mitä olen nähnyt, on kyllä ihan erilaisia ja oletin niiden olevan sitten vakio BS tuotetta. No sittenhän tuosta vois kierroksen rajoitinta siirtää, sais pikkuisen lisää voimaa :lol: :lol: .

Joo mulla on ollu jo kuukauden tallissa ja iso läjä huolto-osia jo haalittuna talvi-iltojen ratoksi.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Minäkin ajattelin pienen huoltotoimenpiteen suorittaa käden käänteessä vasemmalla kädellä. :D
Kuva
Viimeksi muokannut MouTine, Ke 27.09.2017 13:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Jumalauta. Kerran olen Mustangin T45 askin ottanut alas ja laittanut takaisin. Se oli kevyt. Tää 722.6 on ihan saatanan painava laatikko! Eikä asiaa helpottanut yhtään että olin täysin väärään päähän kuvitellut painopisteen. Kysymys asiantuntijoille... Kunnen tosiaan ole koskaan ennen ottanut automaatti askia alas ja sitä tuolleen ihmetellyt, niin saako turbiini heilua yhtään tuossa laatikon päässä? Mulla se heiluu jonkin verran.
Kuva

Siinä se nyt on ongelman ydin. Pientä öljyvuotoa.
Kuva

Ja irroitettuna.
Kuva
Viimeksi muokannut MouTine, Ke 27.09.2017 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kyllä se aina heiluu kun laatikko irti, paikallaahan se ei minnekkään heilu.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

jukkis. kirjoitti:Kyllä se aina heiluu kun laatikko irti, paikallaahan se ei minnekkään heilu.
Hyvä! Kiitos tästä. Rauhoitti mieltä, vaikka niin arvelinkin. Tuo perkele tosiaan tuli vähän pystyssä alas ja oli vähän jänniä tilanteita.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MouTine kirjoitti: Kysymys asiantuntijoille... Kunnen tosiaan ole koskaan ennen ottanut automaatti askia alas ja sitä tuolleen ihmetellyt, niin saako turbiini heilua yhtään tuossa laatikon päässä? Mulla se heiluu jonkin verran.
Saako asia tuntematon
vastaila,
kanatta olla varovainen sen heilumisen kanssa painva mötikä kun on
niin turhaan rasitta akselia, laakeria,
sitten toinen juttu on että tulee helposti irrotaessa hiukan ulos(mitä ei ensikertalinen helposti huomaa)
ja jos siitä suoraan ilman että saa sen takaisin oikeaan syvyytten
asentaa laatikon paikallen on vähintään laatikon öljypumppu rikki samantien...
eli tarkista asenus syvyys pinnasta pintaan ~55m
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

CDI203 kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Kysymys asiantuntijoille... Kunnen tosiaan ole koskaan ennen ottanut automaatti askia alas ja sitä tuolleen ihmetellyt, niin saako turbiini heilua yhtään tuossa laatikon päässä? Mulla se heiluu jonkin verran.
Saako asia tuntematon
vastaila,
kanatta olla varovainen sen heilumisen kanssa painva mötikä kun on
niin turhaan rasitta akselia, laakeria,
sitten toinen juttu on että tulee helposti irrotaessa hiukan ulos(mitä ei ensikertalinen helposti huomaa)
ja jos siitä suoraan ilman että saa sen takaisin oikeaan syvyytten
asentaa laatikon paikallen on vähintään laatikon öljypumppu rikki samantien...
eli tarkista asenus syvyys pinnasta pintaan ~55m
Saa vastata ja vähän odotinkin sulta kommenttia. Joo irroittaessa koitin varoa ettei turbaani tipu. Hiukan se tuli ulos muuta painoin takaisin ja kolahti mielestä ni syvälle jotain kovaa vasten. Mittaan tuon vielä kun pääsen tallille. Kiitos.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

MouTine kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Kysymys asiantuntijoille... Kunnen tosiaan ole koskaan ennen ottanut automaatti askia alas ja sitä tuolleen ihmetellyt, niin saako turbiini heilua yhtään tuossa laatikon päässä? Mulla se heiluu jonkin verran.
Saako asia tuntematon
vastaila,
kanatta olla varovainen sen heilumisen kanssa painva mötikä kun on
niin turhaan rasitta akselia, laakeria,
sitten toinen juttu on että tulee helposti irrotaessa hiukan ulos(mitä ei ensikertalinen helposti huomaa)
ja jos siitä suoraan ilman että saa sen takaisin oikeaan syvyytten
asentaa laatikon paikallen on vähintään laatikon öljypumppu rikki samantien...
eli tarkista asenus syvyys pinnasta pintaan ~55m
Saa vastata ja vähän odotinkin sulta kommenttia. Joo irroittaessa koitin varoa ettei turbaani tipu. Hiukan se tuli ulos muuta painoin takaisin ja kolahti mielestä ni syvälle jotain kovaa vasten. Mittaan tuon vielä kun pääsen tallille. Kiitos.
Noniin.. On kyllä noin 20mm yli vaihteistin kiinnityspinnan noi turbiinin kiinnitys pinta. Ei sisällä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

MouTine kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Kysymys asiantuntijoille... Kunnen tosiaan ole koskaan ennen ottanut automaatti askia alas ja sitä tuolleen ihmetellyt, niin saako turbiini heilua yhtään tuossa laatikon päässä? Mulla se heiluu jonkin verran.
Saako asia tuntematon
vastaila,
kanatta olla varovainen sen heilumisen kanssa painva mötikä kun on
niin turhaan rasitta akselia, laakeria,
sitten toinen juttu on että tulee helposti irrotaessa hiukan ulos(mitä ei ensikertalinen helposti huomaa)
ja jos siitä suoraan ilman että saa sen takaisin oikeaan syvyytten
asentaa laatikon paikallen on vähintään laatikon öljypumppu rikki samantien...
eli tarkista asenus syvyys pinnasta pintaan ~55m
Saa vastata ja vähän odotinkin sulta kommenttia. Joo irroittaessa koitin varoa ettei turbaani tipu. Hiukan se tuli ulos muuta painoin takaisin ja kolahti mielestä ni syvälle jotain kovaa vasten. Mittaan tuon vielä kun pääsen tallille. Kiitos.
Noniin.. On kyllä noin 20mm yli vaihteistin kiinnityspinnan noi turbiinin kiinnitys pinta. Ei sisällä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kansi puhdistettuna.
Kuva

Onneksi duunista löytyy pultit vetolevyyn viikonloppuisinkin.
Kuva

On se kumma kun ei vehkeet saa olla rauhassa. Pyörät oli joltain lähtenyt vknloppuna. Kummasti motivoi tekemään kiiruusti auton valmiiksi että saa sen pois tuolta.
Kuva
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MouTine kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Kysymys asiantuntijoille... Kunnen tosiaan ole koskaan ennen ottanut automaatti askia alas ja sitä tuolleen ihmetellyt, niin saako turbiini heilua yhtään tuossa laatikon päässä? Mulla se heiluu jonkin verran.
Saako asia tuntematon
vastaila,
kanatta olla varovainen sen heilumisen kanssa painva mötikä kun on
niin turhaan rasitta akselia, laakeria,
sitten toinen juttu on että tulee helposti irrotaessa hiukan ulos(mitä ei ensikertalinen helposti huomaa)
ja jos siitä suoraan ilman että saa sen takaisin oikeaan syvyytten
asentaa laatikon paikallen on vähintään laatikon öljypumppu rikki samantien...
eli tarkista asenus syvyys pinnasta pintaan ~55m
Saa vastata ja vähän odotinkin sulta kommenttia. Joo irroittaessa koitin varoa ettei turbaani tipu. Hiukan se tuli ulos muuta painoin takaisin ja kolahti mielestä ni syvälle jotain kovaa vasten. Mittaan tuon vielä kun pääsen tallille. Kiitos.
Noniin.. On kyllä noin 20mm yli vaihteistin kiinnityspinnan noi turbiinin kiinnitys pinta. Ei sisällä.
Kuulukin olla hiukan ulkona niin että turbini pinnat on ulompana kuin se laatikon pinta
(mitta ~55 ulko muistista saataa olla jurikin se mitta"missä usein lullaan sen olvan jo ok kun akselien spoorit tuntuvat"
missä on jo muuten paikallan muuta öljypumpun kolot ei vielä loksahtanut)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

..........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kopan annoin olla yön yli tiivistesilikoonin jähmettyä ennenkuin vedin ruuvit piukkaan. Tiivisteen naputtelin ihan vaan puupalikalla paikoilleen. Öljytä sitä ei kuulemma saa, mutta kuolaamista ei kielletty joten nuoleskelin sen märäksi ennen asennusta. Tiivisteen mukana tuli muovinen holkki, jolla huuli nousee nätisti kampiakselille. Jostain syystä tiivisteen yläreuna jäi aavistuksen kannen siluminireunan yläpuolelle. Alareuna taasen meni tasan. Yrityksistä huolimatta en saanut sitä tasattua ja pelkäsin että toi heiveröinen koppa murtuu jostain jos paukutaan voimalla. Silmällä sitä ei erota, sormella vetämällä tuntee. Puhuttaisko alle puolesta millistä? Jokatapauksessa annoin olla. Vetolevyn pulteille annetaan 45Nm ja 90-astetta. Toi ohjuritappi tuli 3mm yli tason joten siitä piti siivaltaa kahdelta syrjältä siivu pois kun noi uudet pultit on normaalikantaisia pultteja. Pistin kierteisiin tipan Veiconin sinistä.
Kuva

Sinne se sitten saatanallisen pusertamisen jälkeen meni. Kaverin jouduin soittamaan apuun, koska vaihteisto ei mahtunut auton alle tunkin kanssa, vaan mokoma pökäle piti nostaa tunkin päälle auton alla. Kahteen mieheen tähtääminen kävikin melko joutuisasti ja kivuttomasti. Voimaa ja väkivaltaa ei tarvinnut koneeseen liittämisessä käyttää, vaan kaikki meni jouhevasti.
Kuva

Koko homman ajan auto on ollut sähköistettynä. Startille tein sellasen kumipussin.

Saas nähdä mitä tästäkin tulee..? Aina pieni pelko perseessä kun tekee jotain isoa hommaa että jos jokin menikin vituiksi ja huomaa vasta käynnistettäessä.

Saksan maalta on tulossa uudet kardanin kumilimput, kannatinlaakerihässäkkä ja vaihteistin tukikumi. Seurannan mukaan pitäisi olla huomenna mulla, mutta miten mahtaa oikeasti olla kun Posti on taas pelissä mukana. Pakosarjat saapuu pinnoituksesta varmaan keskiviikko torstai akselilla.
Viimeksi muokannut MouTine, Ke 27.09.2017 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja RH »

MouTine kirjoitti: On se kumma kun ei vehkeet saa olla rauhassa. Pyörät oli joltain lähtenyt vknloppuna. Kummasti motivoi tekemään kiiruusti auton valmiiksi että saa sen pois tuolta.
[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/paskaa/IMG_20161217_121107_zps7jgsxts6.jpg ]
Oletko varma, ettei ne ole unohtunu sinne sisälle halliin... :D
Sori, ei malttanut olla kommentoimatta :wink: .
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Jaa sulla oli tuollainen projekti, mulla on kaikki nesteet ja suotimet, moniurahihna rullineen ja etujarrut. Mites onko sulla etulevyt kaksosaisia, oli meinaan pikku hankaluus löytää noita levyjä?
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Antti V kirjoitti:Jaa sulla oli tuollainen projekti, mulla on kaikki nesteet ja suotimet, moniurahihna rullineen ja etujarrut. Mites onko sulla etulevyt kaksosaisia, oli meinaan pikku hankaluus löytää noita levyjä?
On kanssa just ne isot ja kauniit kelluvat etulevyt. Mistä löysit omaasi? Kattelin että Kunzmannilla oli tarjouksessa jokin aikaa sitten 1300€:lla. Palojahan noihin satuloihin saa ihan halpiksiakin alle 2-kympillä.

Yllätys'yllätys... Posti petti ja osat vieläkin matkalla. Jotakin piti tehdä niin riipaisin tuollasen pökkelön kuskin puolelta irti. Kuparimutterit lähti kauniisti, ei ongelmaa.
Kuva
Viimeksi muokannut MouTine, Ke 27.09.2017 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Antti V »

MouTine kirjoitti:On kanssa just ne isot ja kauniit kelluvat etulevyt. Mistä löysit omaasi? Kattelin että Kunzmannilla oli tarjouksessa jokin aikaa sitten 1300€:lla. Palojahan noihin satuloihin saa ihan halpiksiakin alle 2-kympillä.
Kyllä niitä etsittiin jopa valmistajalta suoraan, muttei myynyt ja ei myöskään nettikaupat Suomeen, joten loppujen lopuksi ne tuli ihan Vehosta. Mutta jos hakemalla vikaa etsitään, niin saahan noista vanhoista levyistä pirun hyvät aurinkovarjojen jalat :evil: :evil:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Antti V kirjoitti:
MouTine kirjoitti:On kanssa just ne isot ja kauniit kelluvat etulevyt. Mistä löysit omaasi? Kattelin että Kunzmannilla oli tarjouksessa jokin aikaa sitten 1300€:lla. Palojahan noihin satuloihin saa ihan halpiksiakin alle 2-kympillä.
Kyllä niitä etsittiin jopa valmistajalta suoraan, muttei myynyt ja ei myöskään nettikaupat Suomeen, joten loppujen lopuksi ne tuli ihan Vehosta. Mutta jos hakemalla vikaa etsitään, niin saahan noista vanhoista levyistä pirun hyvät aurinkovarjojen jalat :evil: :evil:
Ookoo. Itse kyllä ajan noilla levyillä omat ajoni. Ja katson sitten mihin hintaan mailmalta saa, jos tarve yllättää.

Onko porukalla ehdotuksia tarvisko noiden pakosarjojen tiivisteiden kanssa laittaa jotain mysiiniä kannen laippoihin? Kuparitahna lienee ainut lämmönkestoltaan mikä sielä kestäisi. Vaan olisko paras vaan kunnei laita mitään?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MouTine kirjoitti: Onko porukalla ehdotuksia tarvisko noiden pakosarjojen tiivisteiden kanssa laittaa jotain mysiiniä kannen laippoihin? Kuparitahna lienee ainut lämmönkestoltaan mikä sielä kestäisi. Vaan olisko paras vaan kunnei laita mitään?
siis tivisteesen vai pulteihin jos pulteihin nin kerami tai alu tahnaa kestää lämpöä enemän kuin kupari töhnä
jos taas tiiviste pintaan pakoputken asenus tahnaa vaikapa holtsin tekmää
kestää ainakin turbolisisa vehkeissä ahtimen laippojen tivistyksessä

E: jos tiiviste pinnat on suorat/plaani niin pelkän tiivisteen pitäis kyllä riitää hyvin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Posti toi lopulta partsia Saksasta. Nyt on voimalinja kasattu autoon uusin kuluvine osineen. Kumilimput oli paljon pehmeämmät kuin vanhat alkuperäiset. Vaihteiston kumi oli painunut selkeesti ainakin 5mm kasaan.
Kuva

Kannatinlaakerikin oli ilmeisesti painunut alareunaan. Ainakin mitä noita Googlen kuvahausta etsin niin kaikissa oli laakeri keskellä. Nyt ei ole enää muuta hommaa kuin pakosarjat ja niihin liittyvät putkistomuutokset. Nii ja tietty kaataa öljyt laatikkoon.
Viimeksi muokannut MouTine, Ke 27.09.2017 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Pakosarjat tulivat pinnoituksesta ja työnjälki erinomaista. Tosin pieni moka oli käynyt... Toivottu titaaninharmaa olikin mustaa. Hyvityksesksi tästä sain ilmaiseksi kaksi kappaletta 60* mutkia. Eipä tuo minua haittaa.

Sen sijaan huomasin yhden haittaavan yksityiskohdan. Kansissa on M6 pinnapultit. Kuitenkin pakosarjoissa on 10mm reijät laipoissa. Sehän pääsee elämään ja asennuksessakin pakoaukot ei kohdistu. Ei muutakuin M6 jatkomuttereita, porakonetta ja nauhahiomakonetta. Eli normi "CNC-touhua".
Kuva

Valmista. Pitäskö noita olla joka pinnapultissa vai riittäiskö 3kpl per pakosarja? 2kpl on siis kuvan ulkopuolella. vähän työlaitä nuo on askarrella ja työaikana tarvis jotain muutakin saada aikaiseksi.
Kuva
Viimeksi muokannut MouTine, Ke 27.09.2017 13:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MouTine kirjoitti:Pakosarjat tulivat pinnoituksesta ja työnjälki erinomaista. Tosin pieni moka oli käynyt... Toivottu titaaninharmaa olikin mustaa. Hyvityksesksi tästä sain ilmaiseksi kaksi kappaletta 60* mutkia. Eipä tuo minua haittaa.

Sen sijaan huomasin yhden haittaavan yksityiskohdan. Kansissa on M6 pinnapultit. Kuitenkin pakosarjoissa on 10mm reijät laipoissa. Sehän pääsee elämään ja asennuksessakin pakoaukot ei kohdistu. Ei muutakuin M6 jatkomuttereita, parakonetta ja nauhahiomakonetta. Eli normi CNC-touhua.
[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/CLK55%20AMG%20W209/IMG_20161222_083935_zpsqtzn10ei.jpg ]

Valmista. Pitäskö noita olla joka pinnapultissa vai riittäiskö 3kpl per pakosarja? 2kpl on siis kuvan ulkopuolella. vähän työlaitä nuo on askarrella ja työaikana tarvis jotain muutakin saada aikaiseksi.
[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/CLK55%20AMG%20W209/IMG_20161222_100204_zpsd6zibd70.jpg ]
Jäukät yhtenäiset sarjat jos on niin riittää hyvin
siteen vielä kartonki väliin saa tarkistettu että kohdistuvat oikein ja ei jää värin päistä pykälää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Orkkis-sarjoissa on soikiat reijät. Korkeus suunnassa 7mm ja pituus suunnassa 8mm. Eli pieni toleranssi on.

Laitoin nyt oikean puoleisen sarjan kiinni. Kolmea holkkia ei pystynyt käyttämään, eikä edes kahta laitimmaisissa paikoissa olevaa. Mutta kun laittoi vierekkäisten laippojen alempiin pinnapultteihin holkit, niin sitten sarja holahti paikoilleen ja oli tiukka. Sen verta pientä toleranssiheittoa tuossa sarjassa ainakin oli. Muuten asettui oikein kauniisti.

Kuva
Viimeksi muokannut MouTine, Ke 27.09.2017 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Muistihan tarkistaa että kanviin ei pykälää tule väärinpäin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

CDI203 kirjoitti:Muistihan tarkistaa että kanviin ei pykälää tule väärinpäin
Mittasin. Ei ole oikeen tilaa ja malttia askarrella pahvin kanssa. Mutta pultista kanavan reunaan mitattuna näyttää hyvältä. Asiaa auttaa se että aukko noissa pakosarjoissa on isompi kuin orkkis sarjoissa ja paljon isompi kuin pakoaukko kannessa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja RAM »

Pätevän näköiset. Käyttökokemuksia odotellessa :thumbup:
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Iskin kuskinpuoleisen sarjan kiinni. Sama resepti, eli kaksi holkkia perimmäisten porttien alimmaisiin pinnapultteihin. Sarja kiertää hienosti rattiakselin, mutta sivussa olevaan lämpösuojaan kollektorin ulommaisin reuna ottaa kiinni. Sain isolla meisselillä painettua lämpösuojaa sen verta kasaan että nyt siinä on öögailtuna huimat 3mm rakoa. Mutta sehän riittää jos kone ei elä sivusuunnassa. Lämpösuojan takana ei kulje mitään johtoja tai putkia, eikä myös sitä äänieristemattoa ole enää sillä kohdin.

Aloin valmistaa alastuloputkiakin. Sain jopa jotain aikaiseksikin.

Nyt ei jaksa ladata kuvia. Vois joulun kunniaksi ottaa lasin viskiä ja jos intoa piisaa niin vois käydä katsomassa onko yöelämää.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Käsittämätöntä mitne nopeasti voi tulla känniin
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Siinä olis tuommonen tosi taiteellinen kuva vasemman puolen sarjasta. Öljykorkki tuntuu vähän falskaavan ja sotkevan.
Kuva

Putkistokin tuli väkästeltyä. Alastuloputkiin tuli sarjoja suojaamaan lyhyet joustot. Ovat kunnon joustavalla sisäputkella ja punos päällä vain suojaamassa.
Kuva

Laitoin kaverin C55:sta nyysimäni resonaattorin alkuperäisen eteen. Vähän hölmön näköinen, mutta toimiva paketti.
Kuva

Saundi on kyllä autossa nyt kohdallaan. Vaikea selittää, mutta tuntuu tosi kauniilta vedätettäessä. Ei yhtään kuulosta tukkoiselta mitä ennen ehkä. Tasakaasulla hiljainen. Pakosarjojen pinnoite tuntuu ihmeen toimivalta tavaralta. Eivät todellakaan tunnu lämpenevät niin paljon kuin edellisessä autossa. Tarvii tutkia miten jatkossa pelaa, mutta jos tosiaan jatkossakin toimii niin oli kyllä hintansa arvoinen.

Aikamoinen työvoitto painaa parissa viikossa tuommonen prokkis iltaisin päivätyön ohessa pois jaloista. Takastefa, kardanin kumilimput ja kannatinlaakeri, vaihteiston kannakekumi, pakosarjat ja putkistomuutokset ja takimaisen pohjapanssarin korjaus. Siirsin auton omaan suojaisaan parkkihalliin. Nyt saa huokasta.
Viimeksi muokannut MouTine, Ke 27.09.2017 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Vastaa Viestiin