Moukan CLK

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Aika perehtyä tuohon öljyn katkuun ja lammikoihon pakosarjojen montuissa. Eihan perjantain työaikaa voisi paremmin käyttää. :mrgreen:

Kopat purettuna ja pestynä. Kuskinpuolen eli kuvassa oikea koppayhdistelmä jostain syystä vuoti enemmän ja myös tällä puolella oli tiivisteet kovettuneempia. Toisella puolella ei juurikaan vuotoja esiintynyt, mutta laitetaan sekin uusiksi. Jostain syystä kuvassa toinen koppa on tummempi, mutta tosielämässä molammat ovat ihan samanäköisiä.
Kuva

Vanha tuttu Permatex UltraBlack toimii tässäkin. Tolla on tullut tiivistettyä lähestulkoon kaikki ja hyvin on toiminut. Täytyy vaan antaa jähmettyä ennen kuin vetää piukkaan ja tätä varmaan ei välttämättä tehtaalla ole ihan optimoitu.
Kuva
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Tommoset tuli askarreltua samalla kun vaihtelin venttiilikoppien tiivisteet. Toki tohon tuhrautu päivä jos toinenkin enemmän kuin venttiilikoppiin. Noi kirkkaat "tapit" tuola on takimaisille seurantalambdoille olevat holkit jotka nostavat lambdat ylös pakokaasuvirrasta ja näinollen hidastavat vaihtelusykliä verrattuna etulambdoihin. Tälleen ECU kuvittelee näkevänsä toimivat katit.
Kuva
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja aziz »

MouTine kirjoitti: Vanha tuttu Permatex UltraBlack toimii tässäkin. Tolla on tullut tiivistettyä lähestulkoon kaikki ja hyvin on toiminut. Täytyy vaan antaa jähmettyä ennen kuin vetää piukkaan ja tätä varmaan ei välttämättä tehtaalla ole ihan optimoitu.
[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/CLK55%20AMG%20W209/WP_002191_zpsxhmt6ppt.jpg ]

Mulla vuoti tää pikku koppa ensimmäisen liimauksen jäljiltä, kun kone oli joskus irti, taisi tulla liian niukasti liimaa. Tihkutti pakosarjan päälle ja hajut tuli kabiiniin. Toisella yrittämällä sitten tuli pitävä sauma. Tuo palikka ei muistaakseni istunut aivan täydellisesti vaan keikku aavistuksen kopan päällä, kun kokeilin sitä putsattuna ilman liimoja.
En välttämättä päästäisi kovin paljoo jähmettymään ennen pulttaamista, koska pienten alumiiniruuvien kiristysmomentti on aivan olematon kirrattaessa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

aziz kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Vanha tuttu Permatex UltraBlack toimii tässäkin. Tolla on tullut tiivistettyä lähestulkoon kaikki ja hyvin on toiminut. Täytyy vaan antaa jähmettyä ennen kuin vetää piukkaan ja tätä varmaan ei välttämättä tehtaalla ole ihan optimoitu.
[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/CLK55%20AMG%20W209/WP_002191_zpsxhmt6ppt.jpg ]

Mulla vuoti tää pikku koppa ensimmäisen liimauksen jäljiltä, kun kone oli joskus irti, taisi tulla liian niukasti liimaa. Tihkutti pakosarjan päälle ja hajut tuli kabiiniin. Toisella yrittämällä sitten tuli pitävä sauma. Tuo palikka ei muistaakseni istunut aivan täydellisesti vaan keikku aavistuksen kopan päällä, kun kokeilin sitä putsattuna ilman liimoja.
En välttämättä päästäisi kovin paljoo jähmettymään ennen pulttaamista, koska pienten alumiiniruuvien kiristysmomentti on aivan olematon kirrattaessa.
Mulla ei toi apumiehen puoli vuotanut juuri lainkaan. Kuskin puoli sitäkin enempi. Öljyä tuli sen verta että hetken jo luulin että kampuran takastefa vuotaa ja laitoin kiukkusta viestiä myyjäliikkeeseen. Kustannearvion jälkeen muuten yhteydenpito heidän taholtaan loppui kuin seinään joten ei taida takuut oikeen pelata Autohaus Royalissa helposti. No onneksi vuoto olikin vain noista kopista. Katsotaan tiivistyikö. En oo vielä montaa kilometriä ajellut. Toki kuumaksi olen käyttänyt. Pitää vielä tiivistää / tutkia / hoitaa tuo putkiston keskiliitos. On aika eriskummallinen tollanen palloliitos ja panta päällä kiristämässä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1602
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja aziz »

MouTine kirjoitti:
aziz kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Vanha tuttu Permatex UltraBlack toimii tässäkin. Tolla on tullut tiivistettyä lähestulkoon kaikki ja hyvin on toiminut. Täytyy vaan antaa jähmettyä ennen kuin vetää piukkaan ja tätä varmaan ei välttämättä tehtaalla ole ihan optimoitu.
[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/CLK55%20AMG%20W209/WP_002191_zpsxhmt6ppt.jpg ]

Mulla vuoti tää pikku koppa ensimmäisen liimauksen jäljiltä, kun kone oli joskus irti, taisi tulla liian niukasti liimaa. Tihkutti pakosarjan päälle ja hajut tuli kabiiniin. Toisella yrittämällä sitten tuli pitävä sauma. Tuo palikka ei muistaakseni istunut aivan täydellisesti vaan keikku aavistuksen kopan päällä, kun kokeilin sitä putsattuna ilman liimoja.
En välttämättä päästäisi kovin paljoo jähmettymään ennen pulttaamista, koska pienten alumiiniruuvien kiristysmomentti on aivan olematon kirrattaessa.
Mulla ei toi apumiehen puoli vuotanut juuri lainkaan. Kuskin puoli sitäkin enempi. Öljyä tuli sen verta että hetken jo luulin että kampuran takastefa vuotaa ja laitoin kiukkusta viestiä myyjäliikkeeseen. Kustannearvion jälkeen muuten yhteydenpito heidän taholtaan loppui kuin seinään joten ei taida takuut oikeen pelata Autohaus Royalissa helposti. No onneksi vuoto olikin vain noista kopista. Katsotaan tiivistyikö. En oo vielä montaa kilometriä ajellut. Toki kuumaksi olen käyttänyt. Pitää vielä tiivistää / tutkia / hoitaa tuo putkiston keskiliitos. On aika eriskummallinen tollanen palloliitos ja panta päällä kiristämässä.
Ei se mullakaan alkujaan vuotanut, mutta tuli vaan todettua että sen pikkukopankin saa vuotamaan, mikäli liimaus epäonnistuu syystä tai toisesta. :)
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

aziz kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
aziz kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Vanha tuttu Permatex UltraBlack toimii tässäkin. Tolla on tullut tiivistettyä lähestulkoon kaikki ja hyvin on toiminut. Täytyy vaan antaa jähmettyä ennen kuin vetää piukkaan ja tätä varmaan ei välttämättä tehtaalla ole ihan optimoitu.
[ http://i638.photobucket.com/albums/uu104/moutine/CLK55%20AMG%20W209/WP_002191_zpsxhmt6ppt.jpg ]

Mulla vuoti tää pikku koppa ensimmäisen liimauksen jäljiltä, kun kone oli joskus irti, taisi tulla liian niukasti liimaa. Tihkutti pakosarjan päälle ja hajut tuli kabiiniin. Toisella yrittämällä sitten tuli pitävä sauma. Tuo palikka ei muistaakseni istunut aivan täydellisesti vaan keikku aavistuksen kopan päällä, kun kokeilin sitä putsattuna ilman liimoja.
En välttämättä päästäisi kovin paljoo jähmettymään ennen pulttaamista, koska pienten alumiiniruuvien kiristysmomentti on aivan olematon kirrattaessa.
Mulla ei toi apumiehen puoli vuotanut juuri lainkaan. Kuskin puoli sitäkin enempi. Öljyä tuli sen verta että hetken jo luulin että kampuran takastefa vuotaa ja laitoin kiukkusta viestiä myyjäliikkeeseen. Kustannearvion jälkeen muuten yhteydenpito heidän taholtaan loppui kuin seinään joten ei taida takuut oikeen pelata Autohaus Royalissa helposti. No onneksi vuoto olikin vain noista kopista. Katsotaan tiivistyikö. En oo vielä montaa kilometriä ajellut. Toki kuumaksi olen käyttänyt. Pitää vielä tiivistää / tutkia / hoitaa tuo putkiston keskiliitos. On aika eriskummallinen tollanen palloliitos ja panta päällä kiristämässä.
Ei se mullakaan alkujaan vuotanut, mutta tuli vaan todettua että sen pikkukopankin saa vuotamaan, mikäli liimaus epäonnistuu syystä tai toisesta. :)
Tutkin muuten sillon noita koppia pestessä että mulla ainakin ovat ihan suorat ja ei keiku toistensa päällä kun koesovitti ilman liimaa. Yks kanssa on että jos kiristää liikaa. Noihan saa helposti rikki kun ovat jotain hentoista magnesiumseosa. Ei tule enää öljyn käryä. Pitää vielä poiketa kaverin nosturilla tsekkaamassa ettei vuoda muualtakaan mutta korjaus tuntuis onnistuneelta.

Putkenkin keskiliitoksen sain pitämään. Kupera kiristyspanta oli lommahtanut ilmeisesti ylikiristyksesta. Onneksi sattui löytymään toinen joka oli täysin ehjä ja nyt pitää. Saundi on aika, noh... Voisi se olla aavistuksen hiljaisempkin, mutta pääasia ettei se mölise tasakaasulla tai pikatiellä kumise. Olkoot nyt noin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Ei luonaa noi holkit sittenkään. Satunaisesti heittää P0422 ja P0432. En tiedä hitsasinko lambdojen mutterit sittenkin liian lähelle primääri lambdoja vai onko sittenkin noiden holkkien päässä olevat pienet reijät liian isot..? Pitäs softata tuo ECU. Onko ehdotuksia tekijästä?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

140km taas pääsi nollauksen jälkeen kunnes triggasi koodit. Pari päivää olis duunia ennen kesälomaa, joten aikaa olis matkustaa vaikka mailman ääriin koodailtavaksi. Hirvipurolta sain tarjouksen Celticin ohjelmasta, mutta en oo oikeen koskaan kuullutkaan moisesta Brittiläisestä firmasta.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Ei tarvinnut mennä merta edemmäs kalaan taikka maksaa satoja euroja softasta, Marttilaan asti riitti mennä. Vanha tuttu kaveri jelppasi tässäkin.

Kuva

Takalambdat ja ilmapumppu sammutettu. EGR:ää ei jostain syystä saatu sammumaan. Oletusarvo "ein" ei suostunut tallentumaan "aus":siksi vaikka kuinka koitettiin useampaan otteeseen. Annettiin asian sitten olla. Toinen juttu joka jäi harmittamaan, jopa edellistä enemmän, oli Vmax. Sitä ei tuolla DAS:sin versiolla saatu nostettua 250:stä. Vaihtoehtoja valikossa oli vain alaspäin. Asiaa tutkittuamme syyparkana oli ilmeisesti että DAS pitäisi olla korkein Vediamo versio. Asia on työn alla... Toki jos jollain on pika-apua tähän, niin saa hihkaista. Tosin aika surkealta vaikutti ainakin eilisen puhelin-soitto-kierroksen jälkeen.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kesälomani kunniaksi vein auton puunattavaksi, ja minnepä muuallekkaan kuin P. Hiltulalle. Hybridivaha pinnassa ja etuvalotkin kiillotettu kellastumista. Kyllä nyt on niin nam'nam.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Veropäätös tuli eilen ja kilvet tänäin.
Kuva
Kuva
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Thetic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 23.10.2013 10:39

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Thetic »

Voisin kuvitella että tuloo sanomista ekan kerran ku johonki puhallutukseen pysäyttävät. Tuosta etukilvestä nimittäin :)
Mitkä nuo nastat on takana, eikö saisi piiloon mitenkään?

Edit: Aa nehän taitaa olla korkeamman jenkkikilven kiinnitysnastat.. Eipä niitä sitten helposti pois saa
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Sitähän minäkin kun kontti kuitenkin maalattiin... Olisi tuohon se jenkkikilpikin paremmin sitten sopinut kuin pikkukilpi.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Sakothan tuosta etukilvestä tulee heti, kun poliisit sattuu kohdalle. Taakse kun laittaa sopivan kilventaustan, niin tulee fiksu. Suomessa kilventausta ei saa edes reunoista ottaa kilvestä kiinni, koska peittää silloin kilpeä.
GrapL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: To 30.10.2014 21:05

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja GrapL »

Itsellä oli muinoin kilpi noin eikä koskaan tullu mitään sanomista. Se on ihan pelkästään siitä kiinni miten tuolla liikkuu liikenteessä, mikäli ei herätä huomiota tarpeettomilla rikkeillä niin ei ne poliisitkaan tuu pysäyttelee yhden rekisterikilven takia. Mut täällä savossa tuntuu poliisit olevan lepposta väkee ja ymmärtää "harrastukset".

Ja autosta, on muuten todella hieno! Mäkin sitten joskus tälläsen haluun..
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Viikonloppuna heitettiin kaveriporukalla mökkireissu Luumäelle Taavettin Käännätjärvelle Lappeenrannan kupeeseen. 850km tuli ees'taas matkaa täältä länsirannikolta ja mukavahan tuolla oli päästellä. Ohituksissa toi katiton hormi noilla Eisenmanneilla kiekui aikalailla mutta muuten oli melko hiljainen. Retkikuntaamme kuului myös CLK430 ja kuski yhtä asennevammainen kuin minäkin joten kulutus pyöri 11ltr kieppeillä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Hage »

Näyttäisi olevan myynnissäkin?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Hage kirjoitti:Näyttäisi olevan myynnissäkin?
Joo, tunnustelen onko tuollaselle mitään kiinnostusta ja tekisi mieli jotain SLK55:sta. Vähän kuten edellisenkin CLK:n kanssa että jos joku sen oikeasti haluaa ostaa niin se on mahdollista, mutta en minä sitä väkisin tuputa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Hage »

Ääh älä nyt tuota myy minkään SLK:n takia, tuo on paljon paljon hienompi. Tai jos johonkin vaihdat niin CLK 63:een tai vastaavaan :wink:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kun ei tuolle autolle varmaan kummempia tapahdu niin kirjoitellaan sitten ihan muita kuulumisia. :green:

Pöfnä tiimin kanssa lähettiin mökkeilemään Suomen toiselle puolen tuossa viikko sitten viikonloppuna. Tarkemmin sanottuna Lappeenrannan kupeeseen Luumäelle Kännätjärvelle. Itse siirtyminen täältä Porista oli jo seikkailu.

Kuva
Iloinen seurueemme lähti matkaan kahdella CLK:lla.

https://www.youtube.com/watch?v=7ucmbxh5eQo" onclick="window.open(this.href);return false;
Tunnelmaa ladataan...

https://www.youtube.com/watch?v=AL_KHT840xo" onclick="window.open(this.href);return false;
Hämeenlinnassa satoi.

https://www.youtube.com/watch?v=mIuOJXCtrtc" onclick="window.open(this.href);return false;
Vertailun vuoksi keväällä ei satanut.

https://www.youtube.com/watch?v=OZN0QLxoRaE" onclick="window.open(this.href);return false;
Etenimme määrätietoisesti eteenpäin...

Kuva
Välillä kaveri kaapi matkaevästä.

Kuva
Itä-suomessa oli näitä hienoja leveäkaista teitä. Nehän sopi hyvin meidän porukalle.

Kuva
Taavetissa käytiin kaupoilla ja tietysti Alkossa.

Kuva
Kaveri löysi lapsen. Itse pitäydyin punaviinissä ja Baileys liköörissä.

Kuva
Vihdoin olimme päässeet turvallisesti mökin tuntumaan oli jäljellä enää autojen sovitteleminen metsän läpi.

https://www.youtube.com/watch?v=1elxZVQsOJo" onclick="window.open(this.href);return false;
Mökkitie oli tarkkaa puuhaa.

Kuva
Saatiin autot parkkiin...

Kuva
...Niin päästiin itse asiaan.

Kuva
Vähän kanaa siinä kokkailtiin ens'alkuun.

https://www.youtube.com/watch?v=qj7DhLui2L4" onclick="window.open(this.href);return false;
Mökillä olimme ihmisiksi, ainakin vähän aikaa.


Kuva
Ilta alkoi hämärtää...

Kuva
Alkoi Mersutkin pimentyä.

Kuva
Kunnes paineli kaukosäätimestä ovia auki ja kiinni. :green: Mökkinaapuri järven toisella puolen ei ollut samaa mieltä.

Kuva
Naapuri pääsikin erikoistehtävään ja sai luvan saunomisen jälkeen kuskata iloisen seurueemme Lappeenrannan yöhön.


Happy Days juovutti meidät insimmäisena iltana.

Tässä välissä tapahtui kaikenlaista epämääräistä jotka jäävät elämään omaa tarinaansa seuraavilla retkillä.

Kuva
Kuva
Takaisin matkasimme taksilla johonkin aikaan aamuyöstä.

Kuva
Kuva
Lauantai alkoi yhtä fiksuissa merkeissä kuin edellinenkin loppui.

Kuva
Saatiin kuitenkin ruokaa aikaiseksi.

Kuva
Ja tietysti juomaa.

Kuva
Ja suuntasimme jälleen Läprään. Tällä kertaa Amarilloon.

Kuva

Kuva
Kuva
Nousuhumalassa koimme olevamme kuin rinnakkaistodellisuudessa.

https://www.youtube.com/watch?v=C1DXUuIxJzU" onclick="window.open(this.href);return false;
Yössä kohtasimme mitä erikoisempia ihmisiä jotka kuohuttivat tunteita.

https://www.youtube.com/watch?v=HMw3vnlt-9I" onclick="window.open(this.href);return false;
Myös erikoisempia paikallisia.

Kuva
Aika tuli täyteen myös toisena iltanakin.

Kuva
En tiedä mitä tapahtuu, en muista.

Kuva
Sunnuntai päivällä oli pako todeta että kaikki kiva loppuu aikanaan ja pakko lähteä kotimatkalle.

Kuva
Heinolassa käytiin porukalla muistamassa isääni ja setääni sekä myös isovanhempiani joita en ole koskaan edes tavannut.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Rakensin aikani kuluksi termostaatin. M113 koneeseen ei saa mitään viileämpää tattia, mutta vanhan C36:sen 80*C tatti on saman kokoinen lautasiltaan ja etisyyksiltään. Sen kun sovitti M113:sen koteloon niin sopii. Kokeilen sitten joskus.
Kuva
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Onkos näissä koneissa lämpöjen kanssa ongelmia?
Flekti taiskin olla jo koodattu.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kumipää kirjoitti:Onkos näissä koneissa lämpöjen kanssa ongelmia?
Flekti taiskin olla jo koodattu.
Ei oo mitään lämpöongelmia mulla ollut koskaan enkä ole moisista kullut mailmallakaan. Ei oo flektiä koodattu. Tarvis se hoitaa kun kerkiäs jonkun Starin johdon perään.

Heitin termarin kokeeksi kiinni. Eipä se ihmeitä tehnyt. Muutaman asteen on viileämpi, muttei sitä 7-8 astetta jota tatti nyt on viileämpi. Mutta toimii.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kuva
Tuli kokeiltua tota "dynomodea" tien päällä. Suurin hauskuus pilee että tuolla kaasun vaste tai väännön rajoitin poistuu ja nakki palaa niin paljon helpommin. Vähän sama fiilis kuin edellisellä CLK:lla Kleemannin softauksen jälkeen. Lukkoa tuli kyllä ikävä kun ei ollut minkään näköistä elektroniikka enää puristelemassa jarrusatuloita.

Myös termostaatti-modin totesin toimivaksi. Kaverin OBD-donglella luin portista eden lämpötilaa niin se tippui 80-81 asteeseen pikatiellä kun orkkiksella se oli Lappeenrannan reissun aikana 87-88. Kaupungissa edelleen heilutaan siellä 95-100 korvissa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Antti V »

MouTine kirjoitti:Tuli kokeiltua tota "dynomodea" tien päällä. Suurin hauskuus pilee että tuolla kaasun vaste tai väännön rajoitin poistuu ja nakki palaa niin paljon helpommin. Vähän sama fiilis kuin edellisellä CLK:lla Kleemannin softauksen jälkeen. Lukkoa tuli kyllä ikävä kun ei ollut minkään näköistä elektroniikka enää puristelemassa jarrusatuloita.
Mitenkäs tuossa on tuo väännön rajoitin? Eli onko se vain jollain pikkuvaihteilla (ykkönen / kakkonen), vai onko se vaan tuo "sähköinen lukko"? Mulla kun ottaa luistoneston pois päältä, ei se ainakaan tunnu juurikaan tehoja/vääntöjä rajoittelevan.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5223
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kokeileppa talvella tuota dynomodea, aika ikävä ajettava, ts suttaa vaan toista pyörää eikä tahdo oikein mennä poikittain
S124 300TE
S211 E500
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Napista kun painaa ESP:n pois päältä, niin se on häilyvästi taustalla. Just esim vähän puristelee jarrusatuloita suditettaessa antaakseen oikean lukon kaltaisen illuusion. Dynomode päällä ajaessa huomasin että liikenneympyröistä ulosampuessa nakki palaa paljon helpommin kuin pelkällä ESP napilla sammutettaessa. Ja just niin että voima haihtuu yhdestä pyörästä savuna ilmaan. Jotenkin tuli sellanen tunne että se voima on heti tarjolla. En tiedä... Nää on näitä tuntemuksia vaan.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Tuo lukon puute on kyllä pikkuisen haastava tuossa, erittäin herkästi se irroittaa pidon toiselta pyörältä ja kiihtyminen oli sitten savua. Mä tiedustelin jo jossain vaiheessa tuohon lukkoa, mutta en toisaalta vielä ole ainakaan aktivoitunut sen suuntaan, sillä ei toi nyt kumminkaan mikään kilpa-auto ole....
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Aika perehtyä mitä etupäälle on tapahtunut kun se makaa niin alhaalla että auto on aikamoisessa etukenossa.

Kuva
Etutolpat lähti helposti irti. Alapäässä ei tarvinnut mitään niveliä tms aukoa.

Kuva
Kierroshan sieltä oli nirhastu pois. Uudet tilalle. Samalla meni paikoilleen uudet iskarien haitarikumit. Iskarit ja ylälaakerit ihan kunnossa.

Kuva
Putket näyttää tiiviiltä ja ehjiltä. Ei ole kolissut mihinkään kun tein niin tarkat sovitukset.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moukan CLK

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Eilen lauantaina tuli piipahdettua Alastarolla kokeilemassa.

Radalle kiihdyttelyä:
https://www.youtube.com/watch?v=CvyWuXERHe0" onclick="window.open(this.href);return false;

Pääsuoran ohijuoksu. Hyvin huomaa miten ESP leikkaa luisun vaikka onkin napista poiskytkettynä:
https://www.youtube.com/watch?v=GoD77xLYUzY" onclick="window.open(this.href);return false;

InCar videota parin kierroksen verran kaverin kuvaamana. Ihan täyttä paskaa tulee höpistyä jossain kohtaa renkaista ja jne kun ei oikeen ehdi keskittyä jutusteluun. Seksikäs virnistys kohdassa 4:30.
https://www.youtube.com/watch?v=ftEIDvxyqJ4" onclick="window.open(this.href);return false;

Varikkolle saapuminen ja kypärästä valittaminen:
https://www.youtube.com/watch?v=a5whaH5Yw3A" onclick="window.open(this.href);return false;

Mun ja Tompan varttimailiveto:
https://www.youtube.com/watch?v=UQsr13Fgflw" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Vastaa Viestiin