Raptec - Projekteja

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Jari Ke kirjoitti:
PTracing kirjoitti: Jäikö kotelon sisään alkuperäinen ilmanputsari, vai modasitko sinne sisään jonkun vapaammin virtaavan? Joku joskus puheli että vakioputsari hukkas useita kymmeniä hevosia moottorista
Nuinko oikesti vaikuttaisi merkittävän paljon tässä teholuokassa kyselee ihan vihreä näissä asioissa?

Pitäisköhän ihan kehoittaa koittamaan veto ilman putsaria ja jopa ilman putkia paljonko ero oikesti oli :wink: Jotenkin en usko että yli 5hp lisää tulee vaikka het ahtimen imuaukosta putket poistettaisiin näissä teholuokissa?

Oliko mittaustuloksia jossain vai ihan essonbaari -juttuja?
Löytyhän se kun etsiskeli. rehtijii joskus on kirjoitellut ja uskoisin että ihan penkissä on kokeiltu. Yhdeksäs viesti linkin topicissa

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 63&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
IG: @pyrytakkunen
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Viime viikolla hitsailin kasaan tällaisen OM603 imusarjan AMW kotelolla.

Kuva

Kuva

Kuva

Tänään valmistui myös ensimmäinen lyhyt, mutta silti hyvin virtaava pakosarja OM603 moottoriin T3 laipalla ja 50mm hukkaportin lähdöllä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
C280
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 28.01.2009 13:51
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja C280 »

Jälleen kerran todella hienoa työnjälkeä ja osaamista 8) :thumbup:
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Olen vähän samoilla linjoilla ...
Kun tätä Petehrin - ja mikä ettei PTracinginkin työn jälkeä katsoo, niin lähinnä sanattomaksi vetää.
Asiakas todellakin saa sellaisen kun haluaa, taidosta ei toteutus jää paitsi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja koyama »

Metalli on osaavissa käsissä kuin puun työstö.Tietoa,mielikuvitusta,uskallusta ja sopivasti luovaa taidetta.Siiitä syntyy vaikkapa pakosarja tai puusta erikoinen huonekalu.Harvemmin on piirrustuksia.Ne on hahmoteltu korvien väliin.
Tai sitten vieläpä paperille jos on niin taitava
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Kylläpä on minunkin pannuhuoneessa ihailuja kerännyt pako- ja imusarja. Väittelivät tapahtumassa onko vakio ja maalattu, vai tehty ja maalattu. Kerroin että Loimaalla on paja missä ne on toiveen mukaan rakennettu. Sälli naurahti ja sano toiselle "Ne o Raptecilta, siks niin siistit".
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Raptec - Projekteja - Vito 120Cdi

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Petehri kirjoitti:Viime viikolla valmistui asiakkaan 124 300TDT 4-matic johon vaihdoimme OM606 moottorin vaurioituneen OM603 tekniikan tilalle. Samalla uuteen tekniikkaan tehtiin toki pieniä päivityksiä.
...
Siistihän siitä tuli, mutta sitä piti kysyä, että tuliko siihen enää ollenkaan ilmastoiniin lauhduttimelle puhallinta (tai puhaltimia)? Ymmärtääkseni ainakaan kuvaa otettaessa ei ole paikallaan, eikä vissiin vakiokokoisena mahtuisikaan tuohon.

Omaa autoani ajatellen sitten - onko sellaisesta kokemusta, että mitään korirakenteita rikkomatta saisi asennettua ahtoilmajäähdyttimen W124:ään, jossa OM603 sekä ilmastointi niin, että esim. juuri ilmastoinnin kaikki osat jäisivät paikalleen? Ajattelin, että pakopuoli ja ahdin saisivat jäädä vakioksi myös, ja muutoksia tulisi vain ahtoilmapuolelle. Eihän sellaista tokikaan mun autoon (vm. -94) saisi ilman muutoskatsastusta tehdä, mutta voihan sitä suunnitella... Niin ja siis ajatuksena se, että pumpusta voisi ruuvata lisää syöttöä ilman, että moottori kuitenkaan ihan välttämättä sitten pian hajoaisi siihen, että lämmöt nousevat turhan korkealle.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

eikös nämä poijjaat joskus muinoin laittanu 124 kuulerin vasemman renkaan taakse. tais olla kuvat ja kaikki
w201 om605
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja 94zip »

jekku90 kirjoitti:eikös nämä poijjaat joskus muinoin laittanu 124 kuulerin vasemman renkaan taakse. tais olla kuvat ja kaikki
Samanlainen muistukuva on mullakin, tais olla johonkin farkkuun.
Tarinaa löytyy varmaan sieltä vanhemmasta projekti topikista.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Kiitokset kehuista "C280", "tuikku", "Nozki" ja "aimoharppaus". Tuollaista palautetta on aina mukava lukea! :thumbup:
Nozki kirjoitti:piti kysyä, että tuliko siihen enää ollenkaan ilmastoiniin lauhduttimelle puhallinta (tai puhaltimia)? Ymmärtääkseni ainakaan kuvaa otettaessa ei ole paikallaan, eikä vissiin vakiokokoisena mahtuisikaan tuohon.
Alkuperäinen puhallin ei tosiaan enään sopinut paikoilleen ja se korvattiin kahdella pienemmällä puhaltimella.
Kuva

Autolla käväistiin myös dynossa ja tehotavoitteeseen päästiin hyvin maltillisilla 1.2bar ahtopaineilla. Kuulalaakeroitu ahdin herää todella herkästi, 1700-1800 kierroksen paikkeilla alkaa vetämään ja max. ahtopaine tulee jo alle 2000rpm.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c5zJULLd7sU[/youtube]
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Muutama pakosarja tuli taas hitsattua. Tässä OM602 moottoriin T3 laipalla:

Kuva

Kuva

Kuva

Toinen vastaavan tyylinen OM603 moottoriin T3 laipalla ja 48mm hukkaportin lähdöllä:

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mikä pinnote noissa on? nätin näkönen. onko kukaan kokeillu noita kuumankesto maaleja? ei taida kestää pakosarjassa maali.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja 447za »

Itsellä on yksi tuommoinen Raptecin pakosarja missä on pinnoite vedetty ja sillä sarjalla on ajettu nyt reilu 10 000km ja hyvin on pysynyt pinnoite kiinni sarjassa :)

Saako udella hintaa tuolle Om603sen painekotelolliselle sarjalle :D

Ja itsellä olisi tarve uudelle moottoriöljynlauhduttimelle mikä on siellä vas. eturenkaan lähellä lokarissa kun vanhasta ei edes valo paista enään läpi :shifty: ja uusi originaali maksaa lähemmäksi 500euroa :o
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Jube »

pera8x kirjoitti:mikä pinnote noissa on? nätin näkönen. onko kukaan kokeillu noita kuumankesto maaleja? ei taida kestää pakosarjassa maali.
Marteliuksen pinnoitteella pinnoitetu oma pakosarja, ahdin ja DP...
Pysyy hyvin, helppo ruiskuttaa eikä vaadi edes uunitusta pakopuolen osissa :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Tekeeköhön Raptek tuubisarjoja vapaastihengittäviin bensa-autoihin tyylin auto tontille ja mittojen mukaan?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

pera8x kirjoitti:mikä pinnote noissa on? nätin näkönen. onko kukaan kokeillu noita kuumankesto maaleja? ei taida kestää pakosarjassa maali.
Itse käytän noiss VHT kuumankesto maalia, mutta valitettavasti sen maahantuonti loppui joten saatavuus todella huono. Omiin harrasteautojen pakosarjoihin on tullut käytettyä myös Marteliuksen keraamipinnoitteita.
MouTine kirjoitti:Tekeeköhön Raptek tuubisarjoja vapaastihengittäviin bensa-autoihin tyylin auto tontille ja mittojen mukaan?
Kyllä sellaiset tarvittaessa onnistuu.

Tällainen W202 koriin sopiva OM605 pakosarjakin tuli hitsattua.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Myös tällainen W211 korimallin 320Cdi OM648 pakosarja T4 laipalla valmistui eilen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mites tuo laipan suoruus? varmaan hitsatessa pultataan johonkin palkkiin kiinni, ettei vetele niin vietävästi. mutta riittääkö se, vai joutuuko sitten hitsuuttelujen jälkeen vielä oikasemaan jotenkin? mietiskelin tässä vain, kun joskus pakosarjaa hitsaillut, niin vetänyt ihan kaarelle tuon laipan, kun en älynnyt pultata kiinni mihinkään.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja S202 »

Näkyyhän tuossa koneistusjälki kun pinta on plaanattu suoraan. Ei vaan sehän on plaanattu jo ennen hitsausta :roll: Moni ei sitä tiedäkkään minkälainen taitolaji hitsaaminen on juuri noitten vetelyjen suhteen, iso rautapalkkikin vetää ihan kieroon kun siihen kylkeen hitsaa jotain. Vastaavasti kaasulla lämmittämällä toiselta puolelta saa oijottua. Mutta sarjat on kyllä laadukkaan näköisiä, ei tarttis kyllä kauaa miettiä mistä mersun pakosarjan ostais :thumbup:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja pera8x »

S202 kirjoitti:Näkyyhän tuossa koneistusjälki kun pinta on plaanattu suoraan. Ei vaan sehän on plaanattu jo ennen hitsausta :roll: Moni ei sitä tiedäkkään minkälainen taitolaji hitsaaminen on juuri noitten vetelyjen suhteen, iso rautapalkkikin vetää ihan kieroon kun siihen kylkeen hitsaa jotain. Vastaavasti kaasulla lämmittämällä toiselta puolelta saa oijottua. Mutta sarjat on kyllä laadukkaan näköisiä, ei tarttis kyllä kauaa miettiä mistä mersun pakosarjan ostais :thumbup:
samaa kattelin, että on kyllä plaanattu, mutta väritys kertoi, että plaanaus on tehty ennen hitsuutteluita. ja samaa mieltä. jos pakosarjaa joskus ostaisin, niin tällä tiedossani on tällä hetkellä vain 2 ihmistä kenen kanssa kauppaa kävisin. molemmat on foorumilaisia. :wink:
W201 250DT 20V
w201 190E
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

pera8x kirjoitti:mites tuo laipan suoruus? varmaan hitsatessa pultataan johonkin palkkiin kiinni, ettei vetele niin vietävästi. mutta riittääkö se, vai joutuuko sitten hitsuuttelujen jälkeen vielä oikasemaan jotenkin?
Juu kyllä sarjan on oltava lujasti kiinni hitsauksen ajan. Vuodet on pikkuhiljaa opettanut minkä verran "ennakkoa" pitää laipan alle laittaa ennen hitsausta, että vältetään hitsauksen jälkeisen oikaisun tarve. Myös turbon laippaan on pultattava toinen laippa kiinni hitsauksen ajaksi ettei vedä kaarelle.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Pakosarja / ahdin vaivainen 120Cdi Vito kävi laajassa huollossa / tekniikan pävityksessä.

Perus huoltojen lisäksi tein vitoon uudet vakioita kestävämmät ja paremmin virtaavat pakosarjat + 3" RST Down-pipen. Tietenkin myös turbo kävi huollossa / muokattavana turbotohtorilla.
Kuva

3" pakoputken etupätkä joustolla ja Vibrant "hiukkaspöntöllä" :wink:
Kuva

Etuputki paikoillaan autossa.
Kuva

Myös loppu putkisto oli tehtävä uusiksi koska autosta haluttiin hiljainen. Tässä keskivaimennin ja akselin ylitys.
Kuva

Kuva

Takapuskurissa oli paikat tupla ulostuloille joten haaroitin putken 2x2.5" heti taka-akseliston jälkeen.
Kuva

Kuva

Putkistosta tuli neljällä läpivirtaavalla vaimentimella mukavan hiljainen. 8) Näiden muutosten jälkeen autoon laitettiin vielä uusi "Tuikun" näille palikoille tekemä ohjelma. :thumbup:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja karra »

Voi vitsi kun on siistiä työtä. Minulla ei ole ollut noin uusia autoja muita kuin Tahoe, jossa oli tuollaiset paksusta langasta väännetyt kannakkeet. Itse asiassa paikallinen AMW Dyno Works teki siihen rosteriputkiston muutama vuosi siten pitkän maanittelun jälkeen.

Mitähän maksaisi jos teettäisin sinulla siistin ja vapaasti virtaavan putkiston 450 SEL 6.9:iin? Nykyiset katit veke ja siihen rataan, ulostulo tarttis olla orkkiksen näkoinen, se on ainoa vaade :) . Auto pitäs tuoda kait sinne joksikin aikaa, palataan vaikka yyveellä koska kiire ei ole.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Myös tällainen 124 300CE:n RST pakoputkisto tuli hitsailtua.
Kuva

Putkiston alkupätkä todettiin niin hyväkuntoiseksi, että vaihdoin vain katalysaattorin uuteen.
Kuva

Katista taaksepäin 2.5" putki jatkui tietysti v-panta liitoksella ja kiinnitys koriin alkuperäisiä kannakkeita hyödyntäen.
Kuva

"AMG" tyyliset tupla ulostulot toteutin asiakkaan toiveiden mukaan.
Kuva

Kuva
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Työn alla oli kolmas 120Cdi Vito joka vaati myös hieman laajemman huollon + tekniikan päivityksen.

Jakoketju oli niin pahasti venynyt, että kiristimestä oli varat loppu. Pakosarjat oli murentuneet puhki asti, noenneet koko konehuoneen ja tottakai samalla rikkoneet turbon. 250Tkm ajetussa tekniikassa ilmeni niin paljon huollettavaa, että päätin ottaa tästäkin moottorin kokonaan irti keulalta.

Kuva

Jakoketjun vaihdon yhteydessä korjasin kaikki moottorin öljyvuodot, poistin imusarjojen läpät yms, hehkut, suuttimien tiivisteet, kaikki moniurahihnojen pyörittämät rullat, vesipumppu, kiristin ja suuri määrä muita kulutusosia vaihtuivat myös uusiin.

Niin ja tietysti myös uudet pakosarjat, 3" Downpipe ja Hevosvoima.com:in muokkaama turbo Billet kompuralla ja AMG turbiinilla.
Kuva

Tästäkin autosta haluttiin hiljainen joten tein tähänkin 3" RST putken kolmella vaimentimella. Hiukkaspönttö korvattiin Vibrant resonaattorilla.
Kuva

Keskivaimentimeksi pitkä simons.
Kuva

Lyhyen mallin Vitoon oli takavaimennin laitettava poikittain.
Kuva

Lopuksi kirjoitin moottorinohjaimelle "Tuikun" tähän autoon räätälöimän ohjelman. :thumbup:
Viimeksi muokannut Petehri, La 31.10.2015 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Myös muita hitsaus hommia on tämän syksyn aikana tehty reilusti. Tässä viimeisin OM603 pakosarja jaetulla T3 laipalla.

Kuva

Kuva

Kuva
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Ootko käyttänyt juurikaasua noissa rostereissa? Tai tapaatko yleensä käsitellä nuo saumat sisäpuolelta?
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Eetyzk kirjoitti:Jaa viton V6:ssa on imusarjan läppät?
Sprinttereissä niitä ei taida olla, ei ainkaan omaan silmään päältäpäin katottuna osunu. :D
Sprinterin OM642 koneessa ei tosiaan ole imusarjassa läppiä. Kaikissa muissa taitaa olla.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: Raptec - Projekteja

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Viime vuoden loppupuolella teimme kaverin 318 Sprinteriin vastaavan tekniikan päivityksen mikä tuli jo aikaisemmin todettua toimivaksi noissa muutamassa v-koneisessa Vitossa.

Tähän autoon olin jo aiemmin tehnyt pakoputkiston loppuosan 3" RST tavarasta.

Kuva

Kuva

Kuva

Nyt oli aika päivittää myös putken etuosa. Keskiputkeen tuli pitkä läpivirtaava vaimennin ja hiukkaspönttö vaihtui paremmin virtaavaan. :roll:
Kuva

Kuva

3" Downpipe
Kuva

Kuva

Putkisto muutoksen lisäksi tein tähänkin uudet pakosarjat. Tietysti samalla myös "turbo tohtorin" muokkaama turbo ja "tuikun" ohjelma. Yllättävän rajusti alkoi näillä muutoksilla tällainen täyspitkä ja täyskorkea Silja Line:a muistuttava laite liikkumaan. 8)
Viimeksi muokannut Petehri, Ke 09.11.2016 23:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vastaa Viestiin