C124 260E MEGASQUIRT HX35W + käyttisten rakentelua ->

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lapio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 28.11.2011 20:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja Lapio »

sotahiiri kirjoitti:Lähti ensimmäistä kertaa käymään niinkuin kuuluukin :D On jo alkanut ketuttaa aamuisin 5:20 ilmata polttoainejärjestelmää kadun varressa :lol:

EDIT:
Mun mielestä auto vaan tuntuu kovin tehottomalta, alle 2000 kiekan ei tapahdu oikeen mitään, ahdotkin nousee vasta siellä. Siitä sitten vetääkin ihan mukavasti, mutta ihmeen kuminauhamainen on liikkellelähdössä vaikka olisi pedaali pohjassa. Ja ahtaa n. 0,75bar koko kierrosalueen, tämä lienee normaali paine? Turbo on käsittääkseni vakio, olisko pumpun ajotukset pieles, jakoketju venahtanu? :shh:
Just tällaiselta munkin tuntui, vakiosäädöissä oleva 300tdt. Nopea ja kohtuuhelppo apu on pumpun päällä olevan alppikellon (tai alda) säätö aukipäin. Se tuo juuri tuohon alakierroksille apua, toki vielä itse pumpun takakannen allekkin pitää mennä. Mutta omassani tuokin auttoi jo hieman.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Pitänee ruuvvailla kelloa ja käydä pumpun sisällä :twisted: Lähti tosiaan tänä aamunakin -10C käymään parin sekunnin starttauksella 12h seisonnan jälkeen. Käy vaan jotenkin ontuen (viidellä?) ekan 10-15sek, mistä lie johtuu? olisko suutinvikaa vai mahtaako pumpun ajotukset olla pielessä?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Jukki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 27.06.2004 18:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Mittaileppa hehkut hehkureleen pistokkeesta.
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Lapio kirjoitti:
sotahiiri kirjoitti:Lähti ensimmäistä kertaa käymään niinkuin kuuluukin :D On jo alkanut ketuttaa aamuisin 5:20 ilmata polttoainejärjestelmää kadun varressa :lol:

EDIT:
Mun mielestä auto vaan tuntuu kovin tehottomalta, alle 2000 kiekan ei tapahdu oikeen mitään, ahdotkin nousee vasta siellä. Siitä sitten vetääkin ihan mukavasti, mutta ihmeen kuminauhamainen on liikkellelähdössä vaikka olisi pedaali pohjassa. Ja ahtaa n. 0,75bar koko kierrosalueen, tämä lienee normaali paine? Turbo on käsittääkseni vakio, olisko pumpun ajotukset pieles, jakoketju venahtanu? :shh:
Just tällaiselta munkin tuntui, vakiosäädöissä oleva 300tdt. Nopea ja kohtuuhelppo apu on pumpun päällä olevan alppikellon (tai alda) säätö aukipäin. Se tuo juuri tuohon alakierroksille apua, toki vielä itse pumpun takakannen allekkin pitää mennä. Mutta omassani tuokin auttoi jo hieman.
Niin en tiedä onko tuo tehottomuuden tunne vika vai ominaisuus. Oma om602 turbo tuntui myös ihan samalta, alakierroksilla ei tapahdu mitään, heräilee vasta kun on kunnolla jengaa. Tuntui myös tehottomammalta kuin 230ce:ni joka paperilla on lähes saman tehoinen. Luulis tuossa dieselissä olevan laajempi tuo vääntöalue. Katsotaan miltä se 250 turbo tuntuu kansi rempan jälkeen. Tehottomuuteen vaikutti varmaan myös se että imu ja pakosarjan tiivisteet näytti vuotaneen, eli paineita on päässyt pakoon...
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Jukki kirjoitti:Mittaileppa hehkut hehkureleen pistokkeesta.
Niin, ne on vaihdettu toissapäivänä. Voihan toki rele olla viallinen tai johto poikki...
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
BillyJoe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 09.11.2014 01:11
Paikkakunta: Turku

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja BillyJoe »

Meilläkin tallissa 260E seisomassa enkä ole ennen kuullut että näitä turboteltu. Onko vaikea saada muutokset otteelle ja katsastuksesta läpi?
Sprinter W901 208 cdi, 2002
B160 W245, 2010
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

260 ja 300 on sama alusta, joten pysymällä alle 188hp:n pitäisi onnistua alustaa muuttamatta.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Nyt tomii neliveto ja tasonsäätö! Uusin vuotavat pikkuputket jarruputkella (5 ja 6mm) ja palloilta iskareille teetin hydrauliletkusta uudet. Nyt on ryhdissään ja oli vielä yön jälkeenkin :thumbup:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Katos viikonloppuna 3. ja 4. vaihde laatikosta. Syy: Vaihteistoöljyn vähyys. Kaadoin 0,6L lisää mobil 220 atf:ää. Ja taas pelasi laatikko, tikkukin kastui. Jouduin kuitenkin lisäämään öljyä seuraavana päivänä. (Kestääkö pakkojen täyttyminen tai jotain?). Liukkaalla on tullut leikittyä ja testailtua nelivetoa, ja vedätyksen jälkeen tulee vaihteistoöljyn hajua kabiiniin, alle sitä ei kuitenkaan tipu. Mahtaakohan vaihteistoöljyä mennä jakolaatikon sisään, joka sitten huohottimen kautta käryää? ZH-M:ääkin tuntui hupenevan pöntöstä, saattoi silti johtua iskunvaimentimien täyttymisestä (oli viimeksi kun katsoin melko alhaalla vielä perä ja huomattavasti vetelämpi). Toivottavasti zh-m ei katoa jakolaatikon sisään.



Missäpäin jakoaskia on poisto- ja täyttöproput? ja mitä öljyä jakoaskiin laitetaan? ATF 220?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Jukki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 27.06.2004 18:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Jakoaskin proput löytyy kun konttailet auton alle jakoaskin työ. Täyttöproppu sojottaa perää kohti ja tyhjennysproppu maata kohti. Kokeile kuitenki nykiä ensi se täyttöroppu auki niin voi löytyä kadonneet ZH-M:t. Vaihteistoöljyt sinne ei varmasti sovi menemään..
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3932
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W

Viesti Kirjoittaja tomant »

sotahiiri kirjoitti:Tuli ostettua S124 300tdt 4matic. 2+3h paku, eli halpaa ajoa käyttiksellä. ...
Päättyykö tuo bensaturbon tarina tällaiseen nokivasaran ostoon? Siinä tapauksessa voit muuttaa otsikkoa, jotta näitä juttuja ei turhaan avaisi.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Ei pääty, mutta hiljaiseloa tulee ainaki talven yli olemaan. Muutan otsikkoa vähän.

Tänään vaihdoin jakoaskiin öljyt. Täyttöproppua pelonsekasin tuntein auki... Ei mitään! Tyhjennysproppu auki, ulos tuli vajaa litra tummanruskeaa, peräöljyltä haisevaa kuraa. Eli ZH-M:t eivät mene jakolootaan :thumbup: Onneksi tuli katottua, ei varmaan ihan parasta öljyä jakolootaan tuo. Sisään meni isolla tippakannulla painelemalla vajaa litra Mobil atf 220 vaihteistoöljyä. Pitänee ajella hetki ja vaihtaa uudestaan.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Jukki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 27.06.2004 18:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + 300tdt 4matic käyttis sivu

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Onneksi olkoon! :D sullahan on vuotamaton jakolaatikko. Omi tosin mullakin, mutta muokkautin silti jm-koneella jakolaatikon. 7desiä muistaakseni jakolootikon öljytilavuus on. Sitä en tiä mitä öljyä sinne alkuperäseen lastikkoon pitäis laittaa, jm-koneen jäljiltä lukkoperäöljyä ainakin.
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + 300tdt 4matic käyttis sivu

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Terve taas!
Laitetaan nyt pari kuvaa tuosta maticista kun alkaa olla kunnossa pikkuhiljaa. Vielä vaatii tlc:tä, että saa omaa vaatimustasoa miellyttävän.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + 300tdt 4matic käyttis sivu

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Korjailin kaikki Coupea koskevien kuvien linkit, koska dropbox oli päättänyt jostain syystä muuttaa alkuperäisten kuvien linkkejä... :evil: Noh, tuli kuntoon. Osa kuvista keikahti samalla 90 astetta. Koittakaa kestää :lol: Sain tallipaikan asuinpaikkakunnalta ja koulukin alkaa olla pikkuhiljaa päätöksessä. Tänä vuonna uskoisin coupeen tulevan mahdollisesti jo leima :D
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
mersümies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 11.10.2017 16:40
Paikkakunta: pohojanmaa

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + 300tdt 4matic käyttis sivu

Viesti Kirjoittaja mersümies »

tullaampas seurailemaan vielä näin muutama vuosi jälkeenpäin :D
W203 C30 CDI AMG
W201 200 E
W124 250 TD
W123 300 D
Vastaa Viestiin