C124 260E MEGASQUIRT HX35W + käyttisten rakentelua ->

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

C124 260E MEGASQUIRT HX35W + käyttisten rakentelua ->

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Tervehdys kaikille!
Osa jengistä ehkä tietää mut tuolta mesen puolelta Mr_ilez nimimerkin takaa. Siellä tullu pyörittyä enemmänki ja tämä mersuforum vähän uusi tuttavuus.. Täällä tuntuis olevan vilkkaampaa keskustelua turbopuolella, joten ajattelin sitten tänne laittaa projektitopicin pystyyn. Kyseessä tuommoinen otsikon mukanen pirssi, johon olis tarkotus turbo askarrella pakosarjan jatkeeksi. Auto on vuosimallia 1989 ja ei ole vähäpäästöinen. Moottorinohjausta tietysti hoitamaan mega, jottei liian helpolla pääse. Tätä tehdään opiskelijabudjetilla, joten varmaan joissain paikoissa vähän oijotaan ja rakennellaan aina kun lompakko niin sallii. :roll: Saattaa olla, että ajelen tätä ensin vaparina niin saa varmuuden megan ja kaikkien antureiden toiminnasta (riskien minimointi)... Koska kuvat on aina kivoja, niitä tulee varmaankin latailtua jonkun verran... :mrgreen:
Ahtimena tarkoitus käyttää tota "T70" kiina-ahdinta, imusiipi 62mm pako 65mm. Suuttimet 440cc denson 12,6ohmiset, eli toimivat megan kanssa ilman pwm-säätöä tai ylösvetovastuksia. Bensatukkina M104 tukki. Pakosarjan hitsailen tuossa koululla. Kiinacooleri jostain halvalla (motonet/biltema?)... Siinä nyt jotain.
Auto pidetään päällepäin todennäköisesti täysin tällaisena, korkeintaan vanteet vaihtuvat kesärenkaallisiin huulikiekkoihin, toki kaikki ruostevauriot korjataan viimeistään kesän jälkeen... :thumbup:
Auto menossa talvisäilöön:
Kuva
Kuva

Nyt tosin auto taas taivasalla, kun alettiiin tuota tallia remppaamaan.

Tuommosia osia tullut haalittua:
Kuva
Kuva

Suuttimet sovituksessa bensakiskoon:
Kuva

Ja bensakisko imusarjaan:
Kuva

Tänään pyöräyttelin koulussa suutinholkkeja imusarjaan:
Kuva
Viimeksi muokannut sotahiiri, To 16.05.2019 08:13. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Tänään heitin imusarjan ja suutintukin uä-pesuriin niin on mukavampi masennella :twisted: Imusarja ei tosin ihan kokonaan mahtunut, mutta pääpiirteittäin vaihtoi väriä mustasta harmaaksi :D

Kuva

Kuva
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Tänään vähän taittelin bensakiskon keskimmäistä kiinnikerautaa, ja sainkin sen istumaan melko mukavasti! Pitää tehdä kunnon holkki tohon väliin vielä... :P

Kokeillaas aijaan sijasta dropboxia:

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut sotahiiri, Pe 07.04.2017 15:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

Lueskellaan...
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Toivottavasti joku muukin lukis... Viikonlopun aikana, jos vain aikaa liikenee, otan pakosarjat irti ja alan heppailemaan läjään turbosarjaa. :thumbup:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Bensaturbot on aina mielenkiintoisia. Seurataan :thumbup:
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Täällä myös seuraillaan :)
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja petri »

Täällä myös seurataan mielenkiinnolla.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja tomant »

Samoin täällä, tsemppiä projektiin! Bensaturboja ei todellakaan ole liikaa tällä foorumilla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Seuraillaan myös, kuten Tomant mainitsikin ei näitä bensa turboja liiemälti täällä liiku tai tehdä.

Käynyt itselläkin mielessä tuon oman cupeen kohdalla tuo mega, jahka sen vuoro joskus tulee, siitä kun ei mitään museo himmeliä tule.
No tietty eihän tuo 12 tattinen mikään tykki koskaan tule meikäläisellä olemaan, vaan lisä vääntö pienellä tehon kasvulla olisi mukavaa tuossa pelissä!
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Seurataan ehtottomasti :D
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
ardeparde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 220
Liittynyt: Ma 13.02.2012 00:10
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja ardeparde »

Täällä kans seurataan, miten muuten oletko jo hankkinut megan? Jos olet niin pistelitkö ite sen kasaan vai tuliko kenties koottuna?

Itse harkinnut jos hankkisi protopartsilta valmiin paketin johtosarjoineen.
Nykyinen: w124 260E vm. -91

ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Kuten ensimmäisen viestin kuvasta näkyy, tuli osina laatikon kera. Kuvassa näkyvä johtosarja on se protopartsin yleismallinen 6-sylinteriselle tarkoitettu. Stimulaattori pitäisi kasata jahka ost saapuu ja siirtyä megan kimppuun.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
ardeparde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 220
Liittynyt: Ma 13.02.2012 00:10
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja ardeparde »

Oho, puusilmänä en huomannut laisinkaan tuossa kuvassa olevaa protopartsin pussia :D
Nykyinen: w124 260E vm. -91

ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Osat tulivat stimulaattorin kokoamista varten..Mallia teen itse, säästän (tai sitten en :D ) Viikonlopun aikana pitäis stimu saada kokoon, olis parikin megaa kasattavana, kaveri tarttis 245 turbovolle-projektiin. :thumbup:

Kuva
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Stimulaattori koossa, on kyllä niin kamalan näkönen ilmestys ettei kehtaa kuvaa laittaa :lol: Aloin megaa kokoamaan ja totesin, että toimiihan se ainakin vielä ekaan vaiheeseen asti! Jatkoin kolvailua, ja jäi siihen vaiheeseen, että pitäisi tietokoneeseen laittaa kiinni, mutta ei ole vielä toistaiseksi sarjaporttikaapelia eikä säätöläppäriä. Jää siis ensi viikkoon. Suuttimien johdot sain tehtyä valmiiksi ja pitäis ruveta johtosarjaa vetämään... ei vaan oikeen huvita ulos mennä vesisateella. Huomenna tallin kimppuun ja ehkä saan siihen malliin, että sais mersun sisälle! :) Ei sielläkään lämmin ole, mutta olis nyt edes kuivaa...
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Megan kolvailin tänään kasaan, toivottavasti toimii ongelmitta. Oli hieman ongelmia stimun kanssa, mutta kyllä se siitä! :D Pakosarjan laipan sain koulussa tehtyä tänään ja turbolaippaakin pitäis alkaa tekemään. Pääsis mallailemaan pakosarjaa :P

E: Mitä oon mahtanut kirjoitella!? Siis, pakosarjan laippa vielä tekemättä, turbon laippa tehty!
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ma 17.02.2014 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Mielenkiinnolla seurataan!
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Kiitos kaikille mielenkiinnosta, mutta valitettavasti projekti menee myyntiin... No EI! :twisted: Viikonloppuna lykkäsin auton suojaan ja tänään vedin megan johtosarjaa konehuoneen puolelle. Täytyy kunnon sulakerasia hommata ja jatkaa johdottamista. Käyn varmaankin huomenna hakemassa imusarjan koululta sekä imusarjan tiivisteen, sulakerasian ja imuilman länpöanturin motonetistä... Vois vaikka käyntiin koittaa sen jälkeen :P

Välijäähy ja dumppi on postin huomassa siirtymässä kohti määränpäätä :D
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Hehheh! Tänään hain cosworth sierran IAT-anturin ja sulakerasian. Suutinholkit liimauksessa, mutta dämn kun yksi on kadonnu johonki!
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Hiano seurata kieltämättä välillä näitä bensa projektejakin :D
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Jepjep, kiitos! Eilen sovittelin välijäähyä, se kun saapui lopulta :)

Kuva

Huomioikaa urheilijan asennusjuoma! Treeninjälkeistä asennusta :)
Kuva

Kuva
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Tänään opeteltiin koululla parin opiskelijatoverin kanssa tig-hitsausta ja mustaan alkaa tulla jo ihan hyvää saumaa, alumiini on vaikeampaa... :? Pyöräytin aamulla yhden suutinholkin, pitää liimata imusarjaan jahka ehtii. Hyvällä vauhdilla edetään ja seuraavaksi vuorossa olisi pakosarjan tekeminen. :thumbup:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Kuva

Kuvaa pakosarjan laipasta! Pitää lentävällä muotoilla ja porata pultinreiät, päähän jätetty työstävaraa. :D
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Noniin! Ahtoputkivärkkiä ja hukkaportti (mallia biltema) tilattu! Pakosarjaa ei ole vieläkään alettu tekemään, mutta jos kohta! :P Rahaa menee, mutta syödään sitten nuudeleiden sijasta tarjousnuudeleita :lol:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja Choke »

Seuraillaan! Opiskelija-budjetti mersut kiinnostaa aina :) nimim "samassa veneessä".
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Viikonloppuna vedin vähän sähköjä ja purin vanhoja pois! Kyllä se siitä, into on tällä hetkellä kova, mutta auto on väärällä paikkakunnalla. Ahtoputken silikonimutkat odottelevat MH:ssa noutajaansa, hukkaporttia ei näyt vieläkään... :roll:
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 19:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Päivitystä edelliseen! Hukkaportti saapui tänään, ei ainakaan vielä näytä kovin huonolaatuiselta. Painava kuin mikä, mahtaako pitää jotain lisätukia järjestellä pakosarjalle? Melkoinen rasitus tulee pakosarjaan, siinä roikkuu turbo (10kg) ja tämä hukkis painaa varmaan 3kiloa...

Kuva
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: Hiiren C124 300-12 Mega + kiina-garret

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Jos toi on se 50mm bilteman portti, niin jätä suoraan se tiiviste pois mikä tulee mäntään. Se menee kuprulle se pellitiiviste ja sitte koko ajan vuotaa se portti.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Vastaa Viestiin