C124 260E MEGASQUIRT HX35W + käyttisten rakentelua ->

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Pyöriikö turbo sitten kun on ajettu ja öljyt kunnolla lämpimät? Itellä ladassa ainakin rielun kokosella turbolla ei pyörinyt juuri ollenkaan tyhjäkäynnillä kun öljyt kylmänä, lämmetessään sitten alkoi tyhjälläkin pyörimään...
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Denson korvikkeet alkuperäisille on tällä hetkellä. Oon miettinyt pykälää kylmempää jatkossa, mutta nuo nyt tuli ostettua kokeeksi.

E: Ei muutu miksikään oli kylmä tai ei...
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja johani »

voikohan öljykanavassa olla ollut (Isohko) roska ja se ei pääse kiertämään turbossa akselin ohi ja hankaa akselia vasten ?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Pykälää kylmemmät tulee itellekkin mitä on vakiot.
Saa sit nähä toimiivatko ne?

Niin kannattaa varmaan tarkistaa että turbolle asti tulee öljy.
Jos tulee niin siitä eteenpäinhän se vian luulis löytyvän...
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Kuten sanoin, öljy tulee turbolle., on tarkastettu. Mulla on ainakin vielä pelannu ihan hyvin noi vakiotulpatkin.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Mullakaa ei ahin pyöri käynnissä tyhjäkäynnillä ja on tahmea pyörimää vaikka sormilla auttaa. Mutta sammuksissa on nöyrä.(hx35) jos sulla on sammutettunaki tahmea Nii ei kai muuta ku ahin pöydälle, pesät irti, akseli pois ja katsoo mikä ahdistaa...merkkaa vaa kompura siiven kohdan ennen ku avaa...
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Turbo on jotenkin notkistunut ja toimii nyt ihan ok... Mitä lie alkukankeutta ollut. Tänään oli puunauspäivä. 8)
image.jpg
image.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Oktopuss
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 26.01.2015 01:18

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja Oktopuss »

Siisti coupe :thumbup: Paljon tässä pitäisi olla löylyä sitten kun on säädöt kohdillaan?
Nykyinen: Mercedes Benz S211 E55 2004 Tanzanite blue metallic
Ex: Mercedes Benz W210 E55 1988 Black Opal Metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Sen suurempia tehotavotteita ei ole, pääasia että toimis. Jos superturboluokkaa pääsis, eli 100kw/litra niin hyvä
olis :D
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Onko uus turbo? Itellä ei pyöriny uus aito holsetti oikein kuinkaan, 50km sai ajaa ennenku rupes kunnolla heräilemään ja pyörimään tyhjäkäynnillä. Kuinka suuri öljyreikä painepuolella? 3mm riittää. Mulla on omassa 55 holsetissa laipassa se 3mm reikä. Onko kotelot kunnolla kiinni turbon keskiössä?

Laita vaan kannen omat tulpat, itellä pelaa parhaiten niillä. Eli m104 ja NGK BCPR6ES. Nyt tais olla boschin +8. Toki mulla on gm ls2 puolat.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Niin ja vakiotulpista meni osa pimeeks joku päivä. 150km ajolla... Nyt on Championin valmisteet, lämpöarvo 7. Pelaa hyvin :) Mikäli ei ihmeitä tapahdu ja penkkiaikoja on vapaana, perjantaina penkkiin!
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jutzk kirjoitti:Onko uus turbo? Itellä ei pyöriny uus aito holsetti oikein kuinkaan, 50km sai ajaa ennenku rupes kunnolla heräilemään ja pyörimään tyhjäkäynnillä. Kuinka suuri öljyreikä painepuolella? 3mm riittää. Mulla on omassa 55 holsetissa laipassa se 3mm reikä. Onko kotelot kunnolla kiinni turbon keskiössä?

Laita vaan kannen omat tulpat, itellä pelaa parhaiten niillä. Eli m104 ja NGK BCPR6ES. Nyt tais olla boschin +8. Toki mulla on gm ls2 puolat.
Itellä on kanssa LS2:n puolat ja vakio tulpillako olet menny?
Tuntuma on kyl sellanen että kylmempää kyllä turbo hommissa vaatii.

Kohta olis omakin laukasu kunnossa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Muuten on pelannu hyvin, mutta mikä
mahtaa olla, kun välillä afr näyttää tasakaasulla ajaessa 10... Eli niinku vetäis todella rikkkalle. n. 5min sykleissä muutaman sekunnin ja sitten pomppaa takasin 14,5-15 paikkeille, siis normisäätöihin. Logissa ei näkynyt mitään ihmeellistä. Vika ilmeni aivan yhtäkkiä... :O

E: Tarkennuksena vielä, että lambdakorjaus on pois käytöstä, eli vaikka anturissa olisi kosketushäikkää, sen ei pitäisi vaikuttaa käyntiin. Huomaa kuitenkin selvästi, että rikkaalla ollaan.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Eihä iat tai clt putoa jäihin sillo...?
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

eivät putoa. voisin koittaa ajaa koodin uudestaan sisään.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja pontsei »

melkeinpä siitä kandee alottaa jos ei selvää anturi häikkää näy. ms1 prossukos sulla oli siinä? hr10g ainaki oli mulla aika toimiva :wink:
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Syy selvisi ja se oli päin mäntyjä oleva kiihdytysrikastus.. Olin laittanut accel timeksi 10 sekuntia, piti eliminoida pois käytöstä kokonaan, mutta se olikin se map treshold minkä pitää olla ylisuuri jos sen haluaa poistaa. Nyt toimii :thumbup: En saanut perjantaille penkkiaikaa, mutta ensiviikolla uudestaan, jos vaikka saisi käytyä konttorillakin.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Westi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 23.12.2007 16:24

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja Westi »

Mitästä tälle rojektille kuuluu? :think:
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Projektille kuuluu hyvää, tätä on ajeltu siirtokilvillä ja todettu tekniikan pelailevan hyvin! Vetoja tuntuis olevan, mitä nyt ohjaustehostimen letku oli kiinni huonosti ja tehostin meni kuivaksi => rikki... Eli tehostin pitäis vielä vaihtaa. Ukolle ei kuulukkaa ihan niin hyvää kun meni kortti hyllylle niin innostus vähän lopahti projektin suhteen. Jotain pientä kuitenkin välillä näprätty, mm. 3" putkisto yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella saatu aikaiseksi yms.
Vielä pitäis saada aikaseks:
-Tehostin
-Bleedi -> ahdot ylemmäs
-Putkiston viiminen 50cm
-Hukkaportille poistoputki "screamerpipe"
-Takajarrujen herkistelyä
-Abs-valo syttyy
-Penkitys
-Leima
-vetoja :D
Viimeksi muokannut sotahiiri, Su 25.10.2015 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Ohjaustehostimen pumppu, check! Ja tulipa tehtyä hukkiksen poistoputki myös koneen alle.. hiljaa hyvä tulee :crazy: :clap:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Tuli hommattua käyttis.. ja tottakai mersusta risut kokeiluun! Perus 300E automaatti, aika karvalakki.. Mitä nyt ilmastointi, ASD ja kaatuvat niskatuet löytyy :D Tulihan sitä heti tuunattua, vilkut tummaksi ja maski mustaksi. Perästä pudotettiin kiekalla ja edestä vielä tarvis. Takavalot sai kans väriä ja piti keskiheijastin myös mustata, mutta tummennusspray veti pinnan harmaaksi.. Pitää kokeilla uudestaan joku päivä 8)
E:kuva hiukan hämää, oikeasti ei ole keula noin alhaalla...

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut sotahiiri, Su 25.10.2015 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ota tuo heijastin paneeli pois. :sick:
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Siellä tais alla olla jotain jännää :lol: Tummaks vaan!
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja johani »

94zip kirjoitti:Ota tuo heijastin paneeli pois. :sick:
ja uudet kilvet :thumbup:
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Näky olevan jo tuo sedan koppanen myynnissä nettiautossa.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Kaikki mun rattaat on aina myynnissä, mitä ei rakenneta :lol: Sehän nyt ei tähän asiaan liity mitenkään. Tuli tänään vaihdettua kardaanin keskituki + laakeri ja etumainen limppu. Oli aivan räjähtäneet.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Tuli otettua sedani pois myynnistä. takapaaneli tuli tummeneltua ja oli ajovalotki tummat mut menin pyyhkäsemään painepesurilla niihin niin jouti ottaa kaikki pois sen jälkeen :lol: :oops:

Kuva
Viimeksi muokannut sotahiiri, Su 25.10.2015 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Bestec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 08.01.2013 18:01
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja Bestec »

Kävikös tuo upee kupee jo penkissä ?
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää

Entisiä piisaa
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

No ei kun tosiaan oli tuos muutaman kuukauden kortti hyllyllä ja alko sitte vähän intokin jo lopahtaa. nyt makaa pukeilla kotona... pitäis vaan saada aikaseks :eh:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Bestec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 08.01.2013 18:01
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja Bestec »

Kyllä se motivaatio siitä pikkuhiljaa, ite justiin sain kans kortin takas ja kauheet motivaatiot päällä :D Tuosta suutin hommasta vielä, noihin k-jet imusarjoihin on olemas suoraa sopivat sähkösuuttimet. Ainaki evtä ja dekaa löytyy.
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää

Entisiä piisaa
Vastaa Viestiin