C124 260E MEGASQUIRT HX35W + käyttisten rakentelua ->

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Noi on densolaiset tosiaan, nyt on semmoset holkit että sopii melkein mitkä vaan. Sillon en löytäny ku koitin ettiä ja tarjonta oli niukkaa varsinkin käytettynä. Noi tosin uudet "käytetyt".
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Bestec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 08.01.2013 18:01
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja Bestec »

Juu ei oo tosiaan käytettynä hirveesti tarjolla. Mutta ajattelin vaan sanoa jos joku on uusia suuttimia ostamas mega swapis.
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää

Entisiä piisaa
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Coupea tuli viimeviikolla koitettua käymään useaan otteeseen... ei lähde ei, vaikka miten megaa säätelisi. luulen, että vika voi olla seisomisesta johtuvaa ja todennäköisesti virranjakajassa...

Tänään sedanin kimpussa hääritty, etulokarin vaihtoa siis... tai lähinnä vanha pois ja uusi maalaukseen. Huomenna uusi paikoilleen.

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut sotahiiri, Su 25.10.2015 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Näyttää olevan jo myynnissä nettiautossa. Hyvältä näyttää.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Sharedoc kirjoitti:Näyttää olevan jo myynnissä nettiautossa. Hyvältä näyttää.
Joo, jenkkikuume on kova. :crazy: Koitetaan nyt uudelleen myyntiä kun on auto paremmassa kunnossa. Joku saattaa huomata pienen muutoksen muussakin kuin lokari/auton sävynmuutoksessa :wink: Kuskin ovi pitäisi vielä laittaa jossain vaiheessa.

Tähän väliin pari kuvaa:

kevyellä myllytyksellä vanha pinta kirkkaaksi:
Kuva

Yleiskuvia:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + W124 300E käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Niin se vaan lähti sedani eteenpäin, tuli sitten haettua 190E 2.6 1987. Todella siistis kunnossa, pari pientä ruostetta mitkä pitää korjata ja voi vaikka museoida parin vuoden päästä! 400tkm ajettu ja kuskin penkkikin ehjä. :thumbup: Oon muutamaa tenavaa ajanu ja en oo niistä saanu mitään fiilistä, mutta tämä on hyvä yksilö ja kutonen+automaatti on kiva lisä. Piti ostaa dieseli, mutta joku auto nyt täytyy olla joten tää tuli haettua, oli vielä tuossa ihan parin kilsan päässä myynnissä. Myyntiin siis tääkin menee, kallis ajaa työmatkaa vaikka hiukan nöyremmällä kulutuksella meneekin verrattuna 300E. Vähän pitää madaltaa, keula korkeemmalla kuin perä... Voi tällä toki ajella itekin, ellei kohtuullista rahaa saa.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Aluvanteet tuli pyöräytettyä alle:
Kuva
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + W201 260 käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

EDIT: jos jollain on hinausluukku tallessa sekä ehjä maski kromeilla voisin ostaa!


Tenava on saanut pienen droppauksen:

Kuva
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
karhunen-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 23.11.2015 18:49

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + W201 260 käyttis

Viesti Kirjoittaja karhunen- »

Itsellä on kanssa työn alla megan asennus M103 koneeseen, ja lueskelin että olet käyttänyt "onnistuneesti" M104 bensakiskossa olevaa paineensäädintä. Itseä jäi hämäämään tuo sanavalinta, eli joutuiko säädintä jotenkin muokkaamaan että sen saa toimimaan?
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + W201 260 käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

En ole tehnyt mitään muutoksia bensapaineensäätimeen. Alipaineletku kiinni vaan niin pelaa ainakin näille tehoille asti :thumbup:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
karhunen-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 23.11.2015 18:49

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + W201 260 käyttis

Viesti Kirjoittaja karhunen- »

Onko muuten tiedossa jo kuinka paljon tehoa sulla on? Saitko jotenkin kikkailtua vakio bensaletkut M104 kiskoon kiinni? Itse käytin letkut irti ja hahmottelin niitä eikä ne näyttänyt millään riittävän kiskolle asti, ainakaan ilman putken päideiden uudelleen taivutusta.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + W201 260 käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Putken päät kun taivuttelee menee ongelmitta. Sama kierre, kuin bensaletkuissa.

E: Ei tehoista vieläkään tietoa, kun en sinne penkkiin päässyt viime kesänäkään. n. 1Bar ahdot, eli yli 300 lukemat pitäis olla. Mistäpä noista tietää silti..
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W + W201 260 käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Noniin semmosia juonenkäänteitä tapahtunu, että tenava myytiin ja tilalle tuli hetkellisesti W140. Ihan mukava laite oli sekin, mutta opiskelijalle vähän kallis pitää :D

Coupen osalta to-do -lista on seuraavanlainen:
-Pakosarja irti ja tiivistys, vuotaa jostain
-Uudet tulpat
-ruosteiden korjaus
-katsastus vaparina
-risuvanteisiin uudet renkaat
-Turbo-osien asennus, säätö, penkitys
-Muutoskatsastus
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Bestec
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 08.01.2013 18:01
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W

Viesti Kirjoittaja Bestec »

Eikös kannattaisi samalla leimata ja muutoskatsastaa. Ei tarvi tehä ittelle lisätöitä osien jumppaamisen kanssa :lol:
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää

Entisiä piisaa
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Joutuu pakosarjan käyttää irti kuitenkin niin samapa tuo on leimata vaparina. Eikä tuu niin masentavan pitkää muutoslistaa yms. saa muutenkin pahimmat coupe-poltteet poistettua ihan vaparitekniikallakin :lol:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
marlijuissi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: La 19.03.2016 17:32

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W

Viesti Kirjoittaja marlijuissi »

Luin koko viestiketjun läpi, kun oli mielenkiintoista aihetta ja tekemisen meininkiä :thumbup: Mitäs projektille kuuluu tällähetkellä :?:
S124 M103 auton projekti ja tuleva turbotus suoraan Youtubesta

https://www.youtube.com/watch?v=9TZK4Xsgq5Y&t=67s
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Projekti elää ja voi hyvin. Vuotavan perän tilalle on vaihdettu toinen 3.09 välityksellä oleva ASD-perä. Remppailen tuon vanhan sitten kun ehdin ja jaksan. Vaihdekeppiin on asennettu launch controllin painokytkin. käytännössä ainut mahdollisuus oli tehdä tarpeeksi iso reikä katkaisijalle kepin läpi, jättäen pienempireikäinen olake nupin yläpäähän. Ongelmaksi muodostui tietysti kepinvarressa oleva m8 kierre, mutta tekemällä m12/m8 tuplakierteisen holkin ongelma poistui. Lopuksi jyrsittiin/porattiin ura nupin kierteen ulkoreunaan, missä menevät LC:n johdot. Vaihdelaatikkoon heitin K1 korjaussarjan, mikä maksoi merkkiliikkeessä 6,5 euroa. Uudet lootaöljyt + suodatin tottakai samalla. Moottoriin laitoin Castrol edge 5w-30 öljyt ja uuden suodattimen. Perä sai niin ikään Mersun omat öljyt sisäänsä. Laitoin vain sen litran mikä oli purkin koko, joutunen lisäämään jossain vaiheessa. Vaihdelaatikon vuotava lauhdutinletku teetettiin hydrauliikkaliikkeessä.

Tänään perää asennellessa ja sitä ilmatessa huomasin asd-linjan loppupätkän vuotavan. Öljyä oli kaikkialla :roll: Nopeilla liikkeillä nappasin kuitenkin varaosa-autosta ehjän letkun ja alkoi pitämään. Auto saatiin vielä ulos tallista tänään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Arskaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:05

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W

Viesti Kirjoittaja Arskaa »

Hieno rojekti! Onko edennyt yhtään?
EX Mercedes-Benz S124 300TE
EX W202 C180 Esprit

Valitettavasti ollaan jo eellä.
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Ei ny viimisen päivityksen jälkeen, leimalle olisi penkitys(samalla säätäminen), hitsatavaa ja jarrujen herkistely. :twisted:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Tuli ostettua S124 300tdt 4matic. 2+3h paku, eli halpaa ajoa käyttiksellä. vuosimallia -88 mittarissa 344tkm, mutta en usko sen pitävän paikkaansa. Ruskea kangassisusta, kuskin sähkösäätöinen penkki, kattoluukku, 4xs-lasit, becker diversity 830 soitin, automaatti, ilmastointi. vetokoukku ja mitä tuos ny olikaan :D Auto on vuosien saatossa mennyt vähän kamalaan kuntoon, tasonsäätö vuotaa yms, perä on siis alhaalla tällä hetkellä ja vetelä.

APUA tarvitaan!

Kylmäkäynnistys on yhtä helvettiä, tänä aamuna en saanut millään käyntiin, ei edes kaapeleilla ja sitten jo kyllästyin yrittämään. On ollut koko ajan huono lähtemään, mutta sahaamalla on saanut aina käyntiin. :( Polttoaineputkea auton alla korjasin jo ja luulin ettei enää ilmaa vuotaisi, mutta mitäs näissä on semmoisia yleisiä vuotopaikkoja polttoainejärjestelmässä?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
jalkapuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 25.02.2012 02:42

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja jalkapuoli »

Pelaako siinä hehkut ollenkaan?
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Hehkut ei ainakaan ylimääräsiä valoja vilkuttele, uudet tosin odottaa asennusta. Ulkolämpötilalla ei tunnu olevan vaikutusta, lähinnä sillä kauanko auto on seissyt, tällä ajattelin, että tyhjeneeköhän linja itekseen..
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 816
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja Wade »

Tere,

Itellä mehi lievästi naftaa tankin päästä olevasta liitoksesta. Oli melkosta sahaamista ja lämpötila ei vaikuttanut mitään. Jos oli keula alaspäin parkissa, lähti paremmin. Otti sieltä hitusen ilmaa ja se riitti.


T: Wade
sotahiiri kirjoitti:Hehkut ei ainakaan ylimääräsiä valoja vilkuttele, uudet tosin odottaa asennusta. Ulkolämpötilalla ei tunnu olevan vaikutusta, lähinnä sillä kauanko auto on seissyt, tällä ajattelin, että tyhjeneeköhän linja itekseen..
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Häviääkö jäähdytysnestettä?
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

En ole huomannut nesteen katoamista, tosin ajanutkin vasta muutaman sata kilsaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Eiköhän tuo selvä ole, aamulla ei tahtonut lähteä käymään. Avasin 1. suuttimen putken ja eihän sieltä mitään tullut paitsi aikansa sahaamalla, sitten alkoikin jo potkimalla lähteä käymään. Eli jostain menee linja tyhjäksi.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Jepjep. Vähän oli märkää siellä täällä, mutta luulisin vian olevan vuotava polttoaineen esilämmitin. Pitääkö sitä jotenkin tulpata? Nyt vaan jätin letkut vetämättä sen kautta, eli tuloletku menee suoraan siirtopumppuun, välissä on semmonen muovinen pieni kartiosuodatin ennen siirtopumppua. Nyt siitä lähtee siis vaan ne kaksi letkua, mitkä yhdistyy johonkin rautaputkeen (vesiputki?) ja menee kanteen.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Sillä polttoaineen esilämmittimellä saat heittää vaikka harakoita. Turha kapistus, hyvin pelaa kovallakin pakkasella ilman sitä. :mrgreen:
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Kiitos vahvistuksesta, siellä se on edelleen paikoillaan, mutta kytkemättä. Tänään heitin suutinlähtöjen alle uudet kupariprikat ja O-renkaat, sekä uudet hehkut. Huomenna näkee miten starttaa kun on taas yön yli ollut sammuksissa, yleensä saanut aamusin ilmailla niin on lähteny sit sahaamalla.

Kadotin vaan ton osan mikä kiinnitetään imusarjaan ja pitää kaasuvaijeria paikoillaan, en tiedä mihin pajan uumeniin meni :shifty:

Olisko kellään myydä tota kuvassa näkyvää osaa!!

Kuva
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Lähti ensimmäistä kertaa käymään niinkuin kuuluukin :D On jo alkanut ketuttaa aamuisin 5:20 ilmata polttoainejärjestelmää kadun varressa :lol:

EDIT:
Mun mielestä auto vaan tuntuu kovin tehottomalta, alle 2000 kiekan ei tapahdu oikeen mitään, ahdotkin nousee vasta siellä. Siitä sitten vetääkin ihan mukavasti, mutta ihmeen kuminauhamainen on liikkellelähdössä vaikka olisi pedaali pohjassa. Ja ahtaa n. 0,75bar koko kierrosalueen, tämä lienee normaali paine? Turbo on käsittääkseni vakio, olisko pumpun ajotukset pieles, jakoketju venahtanu? :shh:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
Jukki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 27.06.2004 18:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: C124 260E MEGASQUIRT HX35W +S124 300tdt 4matic käyttis

Viesti Kirjoittaja Jukki »

Eihän se matikki oo todellakaa mikää raketti alkuperäsenä, aikas painava auto kuitenkin. Ei muutaku ajotuksen tarkistus ja vähä namiruuvia isommalle.
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Vastaa Viestiin