Petehrin W202 C280T // Wald
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Projekti edistynyt taas jonkin verran. Takalattian ruostepaikat tuli korjattua, pohjamaalattua ja saumakitattua:
Vasemman puolen takalattiastakin löytyi korjattavaa mm. polttoainelinjojen kannakkeet yms. Niiden korjauksista ei tullut napattua kuvia. Pohjakitin päälle tuli vielä tietysti kunnollinen raskaan kaluston epoksimaali.
Korjauspalan hitsaukset valmiit ja saumat hiottuna:
Alatukivarren takimmainen kiinnike oli painunut useamman sentin sisään. Tässä kiinnike kohdat korjattuna:
Etukulman korjaukset pohjamaalattuna ja saumakitattuna:
Lattia sisäpuolelta hitsattuna:
Pohjamaali ja saumakittiä päälle:
Lattia sisäpuolelta valmiina:
Myös konehuoneen puolelta korjaukset tehtiin samalla tyylillä. Tässä sulakerasian pohja valmiina:
Oikean puolen etupyörän ripustukset purettuna ja vikapaikat korjattuna:
Takapyörän koteloistakin löytyi lisää alkavaa ruostevikaa. Tässä paikat käsiteltynä:
Takapään vikakohdat maalattuna ja uudet jarruosat paikoillaan:
Etupään vauriokohdat maalattuna:
Myös eteen uusittiin samalla jarrulevyt, palat yms. kulutus osaa. Iskareiksi tuli Bilstein Sprint:it.
Vasemman puolen takalattiastakin löytyi korjattavaa mm. polttoainelinjojen kannakkeet yms. Niiden korjauksista ei tullut napattua kuvia. Pohjakitin päälle tuli vielä tietysti kunnollinen raskaan kaluston epoksimaali.
Korjauspalan hitsaukset valmiit ja saumat hiottuna:
Alatukivarren takimmainen kiinnike oli painunut useamman sentin sisään. Tässä kiinnike kohdat korjattuna:
Etukulman korjaukset pohjamaalattuna ja saumakitattuna:
Lattia sisäpuolelta hitsattuna:
Pohjamaali ja saumakittiä päälle:
Lattia sisäpuolelta valmiina:
Myös konehuoneen puolelta korjaukset tehtiin samalla tyylillä. Tässä sulakerasian pohja valmiina:
Oikean puolen etupyörän ripustukset purettuna ja vikapaikat korjattuna:
Takapyörän koteloistakin löytyi lisää alkavaa ruostevikaa. Tässä paikat käsiteltynä:
Takapään vikakohdat maalattuna ja uudet jarruosat paikoillaan:
Etupään vauriokohdat maalattuna:
Myös eteen uusittiin samalla jarrulevyt, palat yms. kulutus osaa. Iskareiksi tuli Bilstein Sprint:it.
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Hyvän näköistä jälkeä. Eikö etupyöränkoteloiden etuosat olleet ruosteessa, vai onko se huomattu jo tehtaalla ja parannettu suojausta faceliftiin
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Karkasi sitten tämänkin projekti lopullisesti näpeistä kun kotimaasta löytyi käyttämätön Wald:in korisarja ja "pakkohan" se oli ostaa.
Puskurit ja helmat olisi nyt asemoituna paikoilleen. Samalla myös etu- ja taka pyöränkaariin tuli mankeloitua noin 10-15mm lisätilaa:
Auton alkuperäinen Parktronic halutiin säilyttää joten ensin pientä mitoitusta ja sitten poralla reikiä puskureihin:
Huomenna homma jatkuu W210:stä peräisin olevien parkkitutkien sovittelun merkeissä:
Puskurit ja helmat olisi nyt asemoituna paikoilleen. Samalla myös etu- ja taka pyöränkaariin tuli mankeloitua noin 10-15mm lisätilaa:
Auton alkuperäinen Parktronic halutiin säilyttää joten ensin pientä mitoitusta ja sitten poralla reikiä puskureihin:
Huomenna homma jatkuu W210:stä peräisin olevien parkkitutkien sovittelun merkeissä:
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Eikö se ny ollu ihan odotettavissa et se mopo karkaa..taas
Taas tulossa jotain aika tyylikästä!
Ps. Oompa unohtanu sen etupuskurin ihan kokonaan, voisin vaikka maanantaina tulla hakee jos oot kerenny listat ja törmäys suojan purkaa?
Taas tulossa jotain aika tyylikästä!
Ps. Oompa unohtanu sen etupuskurin ihan kokonaan, voisin vaikka maanantaina tulla hakee jos oot kerenny listat ja törmäys suojan purkaa?
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
No kyllä siihen alkaa tottumaan ettei nää projektit koskaan valmistu alkuperäisen suunnitelman mukaan.poju89 kirjoitti:Eikö se ny ollu ihan odotettavissa et se mopo karkaa..taas
Taas tulossa jotain aika tyylikästä!
Ps. Oompa unohtanu sen etupuskurin ihan kokonaan, voisin vaikka maanantaina tulla hakee jos oot kerenny listat ja törmäys suojan purkaa?
Puskuri on valmiina ja sen voit tulla hakemaan koska vaan.
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Taas vierähti kuukausi, mutta jotain sentään saatiin aikaiseksi! Pari viikkoa sitten siirsin tämän projektin koti tallista työmaalle. Tarkoituksena oli suorittaa kunnollinen alustan pesu ja tehdä loput osien sovitukset valmiiksi ennen maalausta.
Ei muuta kun koppa pyöräkuormaajan piikkeihin ja reilusti vettä perään. Tällainen pesu olisi toki kuulunut tehdä jo heti ensimmäisenä kun projekti aloitettiin, mutta talvella tällaisesta hommasta ei oikein tule mitään.
Etulokasuojien ruostekohdat putsattiin huolella ja kantit mankeloitiin littiin.
Mankeloidut etulokarit putsattiin kunnolla myös sisäpuolelta ja kanttiin tuli kunnollinen ruostesuoja maalaus.
Seuraavaksi sisäpuolelle reilusti saumakittiä / liimamassaa mikä estää kosteuden pääsyn kanttiin.
Liimamassan päälle tuli vielä kunnollinen raskaan kaluston uretaanimaali.
Pesun jälkeen annoin alustan kuivua kunnolla jonka jälkeen maalasin sen samalla tumman harmaalla maalilla:
Uusien helmojen takia jouduin sorvaamaan pohjaan uudet korkeammat 35mm nostotassut. Ala rivissä pari alkuperäistä 20mm korkeaa.
Uudet keulan osat olisi nyt sovitettu paikoilleen.
Xenon valojen kanssa vaaditaan aina ajovalojen pesimet. Poistin alkuperäiset pyyhkimellä varustetut pesimet ja korvasin ne tällaisilla konepeltiin tarkoitetuilla suuttimilla.
Kattokaiteet tuli myös poistettua ja alumiinisissa kattolistoissa olevat reijät hitsasin tigilla umpeen. Samalla myös katossa ollut järkyttävän ruma "navi" anteeni sai luvan lähteä.
Takakannen rekisterikilven kiinnitys kohdat hitsasin umpeen ja tilalle painoin pari niittimutteria uuden kilven kiinnitystä varten.
Ei muuta kun koppa pyöräkuormaajan piikkeihin ja reilusti vettä perään. Tällainen pesu olisi toki kuulunut tehdä jo heti ensimmäisenä kun projekti aloitettiin, mutta talvella tällaisesta hommasta ei oikein tule mitään.
Etulokasuojien ruostekohdat putsattiin huolella ja kantit mankeloitiin littiin.
Mankeloidut etulokarit putsattiin kunnolla myös sisäpuolelta ja kanttiin tuli kunnollinen ruostesuoja maalaus.
Seuraavaksi sisäpuolelle reilusti saumakittiä / liimamassaa mikä estää kosteuden pääsyn kanttiin.
Liimamassan päälle tuli vielä kunnollinen raskaan kaluston uretaanimaali.
Pesun jälkeen annoin alustan kuivua kunnolla jonka jälkeen maalasin sen samalla tumman harmaalla maalilla:
Uusien helmojen takia jouduin sorvaamaan pohjaan uudet korkeammat 35mm nostotassut. Ala rivissä pari alkuperäistä 20mm korkeaa.
Uudet keulan osat olisi nyt sovitettu paikoilleen.
Xenon valojen kanssa vaaditaan aina ajovalojen pesimet. Poistin alkuperäiset pyyhkimellä varustetut pesimet ja korvasin ne tällaisilla konepeltiin tarkoitetuilla suuttimilla.
Kattokaiteet tuli myös poistettua ja alumiinisissa kattolistoissa olevat reijät hitsasin tigilla umpeen. Samalla myös katossa ollut järkyttävän ruma "navi" anteeni sai luvan lähteä.
Takakannen rekisterikilven kiinnitys kohdat hitsasin umpeen ja tilalle painoin pari niittimutteria uuden kilven kiinnitystä varten.
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Tänää hommat jatkui osien sovittelun merkeissä ja nyt kaikkia aikaa vievät viimeistelyt olisi valmiina. Auto saatiin jopa ajamalla kärrylle ja vietiin maalaamolle...
Maalari ei ollut pohjatöiden määrästä kovin iloinen, mutta itseppä on ammattinsa valinnut! Tässä ainakaan ole enään niin paljoa mätäpaikkoja korjattavana, kun ylensä näissä vanhoissa pahoissa mersuissa on... joten mielestäni täysin turhaa kiukuttelua!
Maalari ei ollut pohjatöiden määrästä kovin iloinen, mutta itseppä on ammattinsa valinnut! Tässä ainakaan ole enään niin paljoa mätäpaikkoja korjattavana, kun ylensä näissä vanhoissa pahoissa mersuissa on... joten mielestäni täysin turhaa kiukuttelua!
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Pysyykö väri alkuperäisenä?
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Juu... pitkän harkinnan jälkeen alkuperäinen 744 tulee pintaan. Päätöstä helpotti "uudet" vanteet jotka oli jo valmiiksi entisöity samalla värillä.94zip kirjoitti:Pysyykö väri alkuperäisenä?
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Juu on tuo väri s202een parhaasta päästä.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Nojaa, 202-203-211 korisista taitaa jokatoinen olla tuon värinen. Mullakin viidestä mersusta vain neljä oli tuon värisiä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Tarkoitin nimenoman farkku s202sta
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Äkkiä sieppaa jos vaikka normi arkena tekkee vakkuutusyhtiöille autoja, johon uus puskuri konepelti ja maali vaa pääle ja hirveen tilin saa virma nopiasta ja siististä työstä.Petehri kirjoitti:Maalari ei ollut pohjatöiden määrästä kovin iloinen, mutta itseppä on ammattinsa valinnut! Tässä ainakaan ole enään niin paljoa mätäpaikkoja korjattavana, kun ylensä näissä vanhoissa pahoissa mersuissa on... joten mielestäni täysin turhaa kiukuttelua!
S124 & W124
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Viikko sitten tuli käytyä maalaamolla vilkaisemassa tämän projektin edistymistä. Kori ja kaikki osat on pohjavärissä ja ne saavat nyt rauhassa "painua" kuukauden ajan ennen pintavärin ruiskutusta.
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Mitäh ? Lähtikö maalari muka terassille kuukaudeksi
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Kuulemani huhujen mukaan kyseinen pensselöijä on vetänyt vakuutusyhtiöiltä sellaisen tilin noista helpoista hommista, että mahtaako tulla ennen lumia töihin alkuunkaan. Suht varmana tietona vetää nytkin soppaa ja selaa nettiä, vaikka voisi ihan hyvin hieroa vanhaan taksiin pintoja.veskola kirjoitti:Mitäh ? Lähtikö maalari muka terassille kuukaudeksi
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Kaiken sen laskujen lähettämisen ja muun mielipahan aiheuttamisen lisäksi vakuutusyhtiät aiheuttavat siis vielä moista kataluutta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Poistitko alustamassan ennen maalausta vai voiko maalata päälle, kunhan hiekat ym. harjaa pois?
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
No niin.. nyt on koppa kotiutunut maalaamolta.
Kasaaminen aloitettiin tietysti tärkeimmällä eli keulatähden asennuksella.
Sisältä irroitettiin lähes kaikki. Penkeille ja lattia verhoiluille suoritettiin kunnollinen pesu. Tässä koelauta putsattuna:
Myös takapäähän tuli Bilstein Sprint iskarit:
Irto osia odottamassa asennusta:
Listat ja kahvat paikoillaan ovissa:
Kasaaminen aloitettiin tietysti tärkeimmällä eli keulatähden asennuksella.
Sisältä irroitettiin lähes kaikki. Penkeille ja lattia verhoiluille suoritettiin kunnollinen pesu. Tässä koelauta putsattuna:
Myös takapäähän tuli Bilstein Sprint iskarit:
Irto osia odottamassa asennusta:
Listat ja kahvat paikoillaan ovissa:
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Siistiä jälkeä! Mielenkiintoista lukea tälläistä kunnolla tehtyä autoa, varmasti hieno läjässä!
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Viime viikonloppu meni mukavasti pakoputken valmistuksen merkeissä. Etupäähän oli tehtävä muutama kannakkeiden korjaus ja liitokset vaihdettiin v-panta mallisiin.
Keski vaimentimeksi tuli C36AMG alkuperäinen vaimennin.
Loppu putkisto koottiin kaikista vanhoista ylijäämä osista mitä varaston perältä sattui löytymään.
Ulkoapäin auto alkaa olemaan pikku viimeistelyjä vaille valmis.
Eilinen ilta meni camber säätötankojen asennuksen ja alustan korkeuden passaamisen kimpussa. Tänään autolla ajettiinkin jo ensimmäiset kilometrit pyörien suutaukseen ja takaisin. Loppuviikosta pitäisi päästä katsastukseen.
Keski vaimentimeksi tuli C36AMG alkuperäinen vaimennin.
Loppu putkisto koottiin kaikista vanhoista ylijäämä osista mitä varaston perältä sattui löytymään.
Ulkoapäin auto alkaa olemaan pikku viimeistelyjä vaille valmis.
Eilinen ilta meni camber säätötankojen asennuksen ja alustan korkeuden passaamisen kimpussa. Tänään autolla ajettiinkin jo ensimmäiset kilometrit pyörien suutaukseen ja takaisin. Loppuviikosta pitäisi päästä katsastukseen.
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Vaikuttaa asialliselta. Odotellaan kokonaisuudesta kuvia!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Kaikki jotka juuri saivat ahaa-elämyksen Waldin korisarjasta voivat samantein unohtaa idean: Puolitoista viikkoa meni aikaa saada ne siisteiksi, eivätkä ne vieläkään ole mitään näyttelytasoa. Ehkäpä uudempiin korimalleihin tarkoitetut sarjat ovat parempia, mutta mitä itse noita on hieronut näihin vanhempiin ritsoihin, niin aika kuraa ovat olleet paketista nostettuna. Se täytyy kyllä myöntää, että 8kpl repaleisesti leikattua parkkitutkan reikää ei auttanut asiaa yhtään. Lasikuituosat on /ceestä.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Parkkitutkan reikiä oli 10! Niistä tuli kyllä yllättävän siistit vaikka aluksi näyttikin pahalta!
Pelkästään Wald:in sarjan kiinnikkeiden tekemisessäkin oli niin paljon hommaa ettei tuollaista voi todellakaan suositella. Helmojen kiinnityskin oli suunniteltu melko erikoisesti. Tai siis niissä ei ollut minkäänlaisia kiinnikkeitä ollenkaan.
Kynnyksen päälle helmalevikkeen alle oli laitettava pre facelift mallin kynnyslista/tiiviste jonka päälle helma liimalla kiinni. Päihin taas sai soviteltua facelift mallin tiivisteet. Kunnollisen kiinnityksen tein painamalla niittimutterit helmassa oleviin alkuperäisiin kiinnike reikiin. Myös helman päihin tuli vastaava kiinnitys parilla pienellä kuusiokolo pultilla.
Pelkästään Wald:in sarjan kiinnikkeiden tekemisessäkin oli niin paljon hommaa ettei tuollaista voi todellakaan suositella. Helmojen kiinnityskin oli suunniteltu melko erikoisesti. Tai siis niissä ei ollut minkäänlaisia kiinnikkeitä ollenkaan.
Kynnyksen päälle helmalevikkeen alle oli laitettava pre facelift mallin kynnyslista/tiiviste jonka päälle helma liimalla kiinni. Päihin taas sai soviteltua facelift mallin tiivisteet. Kunnollisen kiinnityksen tein painamalla niittimutterit helmassa oleviin alkuperäisiin kiinnike reikiin. Myös helman päihin tuli vastaava kiinnitys parilla pienellä kuusiokolo pultilla.