w124 300E "USA" projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
_reko_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Pe 23.10.2009 16:21
Paikkakunta: Asikkala

Re: w124 300E "USA" projekti

Viesti Kirjoittaja _reko_ »

h&r:llä olis ainakin 30mm ja 45-55mm madaltavia jousia, varmaan toi 30mm olis parempi noin isoilla vanteilla?
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
_reko_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Pe 23.10.2009 16:21
Paikkakunta: Asikkala

Re: w124 300E "USA" projekti

Viesti Kirjoittaja _reko_ »

pitkään ollu haaveena ostaa sprintteri ja nyt se sitten toteutu :)

Kuva
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
_reko_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Pe 23.10.2009 16:21
Paikkakunta: Asikkala

Re: w124 300E "USA" projekti

Viesti Kirjoittaja _reko_ »

sellasta ilmenny, että käynnistäessä meinaa hörähtää melkei heti käyntiin mutta sitten ei ihan lähekkää ja sit joutuu sahaamaan jonkun aikaakin että lähtee. ajossa sammunu kaks kertaa, kummallakin kertaa sellasessa tilanteessa että pysähdyin ja olin aikeissa peruuttaa parkkiruutuun niin sammu. ekalla kerralla lähti heti käyntiin uudestaan, mutta tokalla kerralla ei sanonu ensin mitään kun käänsin avaimesta. odotin pari minuuttia ja sitten lähti heti käyntiin.
vähän sellanen kutina että suuttimet olis hajalla. kiihdyttäessäkin tuntuu aika tukkoselta aluks kun lähtee liikenteeseen
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w124 300E "USA" projekti

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Suuttimien kestoikä noin 150-200 tkm. Uudet Boschlaiset Saksan eBaysta 125 e/6 kpl. Vaihdoin itse kesällä ja toimii hyvin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
_reko_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Pe 23.10.2009 16:21
Paikkakunta: Asikkala

Re: w124 300E "USA" projekti

Viesti Kirjoittaja _reko_ »

voisin hyvinkin veikata noita alkuperäsiks, jos aatellaan missä kunnossa muut osat oli edellisen omistajan jäljiltä :D
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
_reko_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Pe 23.10.2009 16:21
Paikkakunta: Asikkala

Re: w124 300E "USA" projekti

Viesti Kirjoittaja _reko_ »

sellasta ilmennyt että uusien polttoainesuuttimien vaihdon jälkeen alkanut lämmettyään röpöttään eikä meinaa ottaa kierroksia. käynnistyksen jälkeen siis käy ihan normaalisti, mutta hetken päästä kun lämmöt alkaa nousemaan niin ei kierrä. onkohan syy suuttimien vaihdossa vai onko talven seisominen voinu tehdä kepposia?
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
_reko_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Pe 23.10.2009 16:21
Paikkakunta: Asikkala

Re: w124 300E "USA" projekti

Viesti Kirjoittaja _reko_ »

tänään laitettu h&r -45-55mm jouset. vakio takajouset oli molemmat poikki :D eessä kakkosen jousenkumit ja takana kolmoset. täytyy laitella jossain vaiheessa kuvaa :)
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
_reko_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Pe 23.10.2009 16:21
Paikkakunta: Asikkala

Re: w124 300E "USA" projekti

Viesti Kirjoittaja _reko_ »

meinaa muuten vähän paukahtaakin kun kaasuttaa :D eikö joku suutin toimi vai voiks ne muoviholkit laittaa jotenki väärään asentoon?
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
_reko_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Pe 23.10.2009 16:21
Paikkakunta: Asikkala

Re: w124 300E "USA" projekti

Viesti Kirjoittaja _reko_ »

Tänään taas meinas temppuilla lämpösenä. Sammuili tyhjäkäynnillä, lähti kuitenkin heti uudestaan käyntiin, mutta kaasua painaessa meinasi koko ajan tukehtua. Kaasuttelin sitä siinä nii tuli palaneen öljyn käry ja käry tuli jostain moottorin peräpäästä. Sitten alkoikin taas toimimaan ja ajelin noin 40km lenkin ilman ongelmia kunnes vähän ennen himaa vilautti öljynmäärän valoa. En oo kyllä huomannut vuotoja. En vielä tarkastanut öljynmäärää pimeässä.
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
_reko_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Pe 23.10.2009 16:21
Paikkakunta: Asikkala

Re: w124 300E "USA" projekti

Viesti Kirjoittaja _reko_ »

Sellasta vähän miettiny, että voikohan tossa olla väärä polttoainepumpunrele. Tossa on kiinni tollanen kun 0035450005 kpr 9-napainen ja kun hain tolla numerolla netistä noita, niin olikohan kl-varaosilla, niin luki tuotetiedoissa että ei katalysaattorimalliin :D. Että tossahan taitaa olla kaiketi se kolme katalysaattoria. Voiskohan tolla olla noihin käyntiongelmiin vaikutusta
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
Vastaa Viestiin