Ajattelin että vois pientä topicin tynkää laitella pysyyn tästä ensiautoprojektista, vaikka alkaa kylläkin olla jo pikkuhilijaa valmis.
Juuh elikkäs homma lähti siitä että elokuussa 2013 ostin tuommosen Väyrysen josta olis tarkotus laitella itelle ajoauto.
Väykkä on samaa vuosikertaa kuin omistajansa eli 1996

vaihteistona toimii 5 portainen manuaali ja varustelutaso on mallia elegance jos tällä jotain merkitystä on

Mitarissa on vasta onnettomat 350 000km, tämän paikkaansapitävyttä voi itse kukanenkin miettiä.

Sitten itse projektiin

Lähökohtahan oli tämän näköinen, kuvassa oli parempi puoli autosta ruostetta oli kohtuullisen paljon eikä reijiltäkään säästynyt

Seuraavaksi oli vuorossa auton purkamista ja ruostepaikkojen hiekkapuhallus.

Kuskinpuolen jousikuppi oli korjautettu edellisen omistajan toimesta mutta vänkärin puolen ei joten sekin oli korjattava.
Siinä on uusi kuppi hitsattuna paikoilleen, päälle tuli epoksipohjamaali+alustamassa.

Tämän yhteydessä tuli laitettua H&R -35 vieterit ja #1 kumet joka nurkkaan.

Siinä on välivaihetta. etulokasuojat tuli uudet molemmille puolille mallia tarvike, joten niidenkin kannssa sai vähänaikaa nuljuta,
että sai sopivuuden edes kohtuulliseksi.

Sitten päästiinkin jo tähän vaiheeseen eli kaikki hitsaukset saatu valmiiksi ja Mersu odottelee pohjamaalia päällensä.

Pohjat vedettynä

Nyt päästiin lopulta tähän vaiheeseen jota on jo ootettu, eli väri pinnassa.

Kasaushommia

Myllytettyä pintaa, ei priimaa mutta kelpaa mulle autotallissa maalatuksi.

Vähän enämpi kasattuna.

Ja kasassa on, ensimmäistä kertaa ulkona ja pölyt pestynä pois pinnasta

Tässä on auton nykytilanne, maskin maalasin mustaksi ja tähdelle värkkäsin peitelätkän rikkinäisestä tähdestä,
Mielestäni keulan ilme parani huomattavasti.

Joo eli semmosta oli ja nyt ollaan nykyhetkessä eli odotellaan vanteita Brock b2 8.5 et13 joka nurkkaan.
Myös jouset on irti että kunhan vanteet saapuu nin voi mallata kokeuden sopivaksi eli jatkoa on luvassa!