Konstan projektit.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Kyllähän se nii o et vakiona pitää leimallle viedä. Varsinkin kun tää pitää muutoskatsastaa tuolle turbokoneelle.
Et radalla vaan käytetää sit vkl tätä kombinaatiota :) :) hmmm....

Mut eiks ny oo se laki muuttumassa et ns. Vähäpäästöisten yläraja nousee vuosimalli 1997. Mielestäni asia on jo päätetty mut prosessi vie viel aikaa.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Voihan helevetin kuustoista.

Tämä edeltävä lause esittää projektin tämän hetkisiä vaiheita:)

Tässä ollaan päästy projektissa todella pitkälle ennen tämän illan vastoinkäymisiä.
Sain asennettua lähes kaiken tarvittavan autoon jotta oltais ens viikolla päästy muutoskatsastukseen. Vedet griffiniin, sähköflektit paikallee, laatikon sain fejerin purkilla pelittää et oltais illalla käyty vähä ajelee ni di dii!!! Moottori syö oljyä todella reilusti. Savua oli hieman edemmän ku herlevin pumpulla :)

Ekaks ajateltii et ajoitus o nii myöhäsellä et palaa raakana mut ku saatii rojut lämmäks kunnolla ni turbosta työns helvetisti öljyy tulipeltii ja imukanavissa näky märkää.

Eiku kansi tovi sitten irti ja selvisi että melkee jokasesta ohjurista kussu läpi männän päälle. Täytyy nyt sanoa et ny on kansigurulle käyny ehkä pien fiba tän kanssa tai jotai. Noh laitetaa lisää infoa ku päästää etiäpäin.

Laatikon ohjaimesta sen verran et kyllä suosittelen tuota ole fejerin purkkii ja 722.6 lootaa. Oli nii helppo asentaa perusohjaus jolla pääsee liikkuu et ei mitää järkee. Suosittelen kyllä kaikille näiden käyttöö.

Mut niihä ne sanoo et vastoinkäymisestä voittoo vai mite se oli :)
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Hyvä että tuo ole fejerin ohjainpurkki pelaa, aattelin omaan projektiini myös tilata kyseisen ohjauksen. :) Onkos sieltä venavarren kumit unohtunu laittaa?
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Mitä ilmeisemmin meillä on ongelmaa nyt männänrenkaiden kohdalla. Et otin koneen levällee eile ja nyt meinaan mennä kahtoo et missä vois olla vikaa.

Suosittelen kyl tuota tanskalaisen ohjainpurkkia. On aika bolt on et saa liikkuu ja vaihtaa automaattina sekä sisältää paljo säätömahiksia.
eikä oo pahan hintainen. Kotikylän postii makso 700e ahtopainesensorin ja vaihdenäyttimen kanssa.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Vähä päivitystä taas. Käytin moottorin palasina. Mitää näkyvää ei löytynyt. Männänrengasvälykset oli öljyrenkaalla 0.30 ja ylärenkaalla 0.35 joten syy ei ollut männärenkaat. Kantta kans tarkastelin ja vikaa ei löytynyt joten ilmeisemmin pumpun ajoitus oli sen verta pielessä että huuhteli raakana konetta.. noh sainpahan vaihdettua vähä tihuttavan ö pohjan tiivisteen ja takapäänstefan.... :thumbup:

Laitoin konee paikollee ja ny käyttänyt lämmäks vesien kaa. Muutamat huuhteluöljyt pitää ajaa läpi ni avot. Eikähä tällä viikolla päästä ajamaan ja testaamaan paremmin. Kuvaa ja infoa laitan mah nopee.

Ajattelin et laitan tuosta laatikon ohjaimesta infoa ja kokemusta viel tähä topickkii reilusti kunhan päästää ajelee.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Kuva

Kuva

Nyt alettais olemaan jo taas vähän paremman puolella. Tosissaan sain taas moottorin paikalleen yms muut oheislaitteet mitä tämä liikkuakseen tarvitsee. Tollaiset flektit laitoin, motonetistä hommatut. Vaikuttivat kyllä todella hyvälaatuisilta. Moottoriöljyn lauhduttajan sain survottua puskurin taakse ja laatikon jäähdytin olis menossa takapenkkien alla pohjassa olevaan kohoumaan jemmaan.

Viel jos huomen sais ahtoputket tuohon tehtyä ja vähä pyöränkulmia säädettyä niin päästäis ajamaa enemmän.

Vesien sekaan laitoin viel water vettel lisäaineen ja moottoriöljyiksi 5w50 rally formulat sekä stp öljyn lisäaineen.
Hyvältä ainakin vaikuttaa, toivotaan että nyt selvittäis ilman suurempia onkelmia et viel tähä loppukesään pääsis vähä ajelemaanki.
Ajatuksissa olis vähä reissua viel heittää tällä pohjanmaan suuntaa viel tänä kesänä mut saapi nähä päästäänkö :D

Homma jatkuu---------->
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Nyt sitä sitten vihdoin päästiin ajelemaan enemmän. Sain tänä aamuna tehtyä ahtoputket ja eilen värkkäilin downpipen ja auton puoleenväliin rst putken. Kyllä motivaatio nousi paljon kun pääsi ajelemaan enemmän. Vähäiselläkin ajolla tuli selväksi että uusi pumppu kyllä tekee ihmeitä :) vetoja tuntui olevan todella kiitettävästi mitä nyt vähän pääsi kenkäsee.

Laatikossa viel jotai mystistä. S asennosto kun on kepissä ei vaihda lainkaan mutta w pelittää ihan ok. Hyvä että pääsee edes jotai lenkkiä heittää. Pitänee asiaan syventyä vielä et saa kaiken toimii.
Viel pieniä säätöjä ja pikkujuttuja iso liuta niin voisi harkita että tässä kuussa pääsis muutoskatsastushommiin.

Yks asia vielä arveluttaa.. moottori tuntuu saavan edelleen soppaa ajoittain melko paljon. Aina välillä tuntuu että pölläyttää harmaan paksun haijun mut ei koko ajan??? Pumppua pitää viel varmaa ajoitella pikkuisen. Tai sitten jos ei ala vika katoamaan niin pitänee suuttimet käyttää tarkastuksessa jos vaikka vuotaisivat.
Kuva

Kuva

Kuva
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Hiljaiselon runtelemana vähä päivitystä. Elikkä auto olisi nyt siinä kunnossa että pikkujutut kuntoo ja leimalle. Nyt viisaanpana katsastan tuon suoraa penkkilapulla ja isolla turbolla. Katsastuskonttorilla sanovat ett nyt sen uuden lain pitäis tulla voimaan alkavan kuun puolella ni no more vähäpäästöisyys tässä tapauksessa.

Hommasin tähän t4 transportterin bilstein b6 kepit taakse joita toivottavasti asennetaan lokakuun aikana ja saataisiin auto katsastettua.
Laatikon ohjaimen sais viimein pelittää. Oli vähä käyttäjässä vikaa.....virheistä oppineena nyt toimii ja vaihtaa hienosti. Suosittelen!!
Viel viimeisiä säätöjä ja paranteluja ni aletaan olemaa jo melko valmiit
Tietty isomman turbon kaa ni pitää tehä downpipe yms uusiks viel mut isommat hommat olis hiljallee kasassa.
Ajatuksena täs olisk et jos tuon sais nyt nippuun ja leimaa ni tarvella kaikki vähän keskeneräiset pikkuhommat puunattais oikee kunnolla ja voimansiirroksi tulisi 320cdi loota ja peräksi mahdollisesti joku muu ku toi asd. Oon miettiny et 1.vaihtoehto voisi olla m5 perä tai jokin iso perä isosta mersusta. Mennessä näkee. Tossa nykyisessä on tuo välitys sen verta lyhyt et en tykkää ni pitää ettiä uus perä sit pidemmällä välityksellä.
Myös tuo vesimetanoliruisku löytää paikkansa talvella ja toivottavasti saisin tuon toisen 606 tehtyä valmiiksi talven aikana varamoottoriksi.
Kuva

Jos porukalla o tarjota 14 tai 16 pesää 40 holsettii ni tarjotkaa. Voisin kokeilla vähä erilaisia kombinaatioita
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...nyt myös w211 muut

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Ajattelin että pistän tuon oman w211 kanssa räpläilyn samaa topickkii.
Tosissaan ollaan tässä nyt rakennettu uusiksi paljon noit toimitiloja ja harrastevehkeet sekä työkalut on evakossa ni ei olla tuolle s124 kamalasti keretty tekee.vaik eihä siin isoja juttuja enää olis.
Kuitenkin uuden käyttöpelin hommasin meidän perheelle jota näköjään piti alkaa välittömästi sorkkimaan ja suunnittelemaan.
Ekikäs 320cdi 4 matic mustalla nahkasisustalla ja melko hyvillä varusteilla. Tuusulasta löyty liikkeestä.
Käsistähä se lähti jo sitten. Km partsilta tuli toho tuo amg korisarja ja avangarde matta musta maski jo.
Sit tuli hätäpäissään tilattua lars k design ila ruotsista tuoho ens kesäksi Ferrada FR2 vanteet. 10.5 x20 ja 9.0x20. Saapi nähä että mite hulluna pitää takaa mankeloida.... eteen pitäis kyl passata.
Ku saa nuo puskurit siihe kiinni ni mieli tekis käyttää hiukkassuodatin tyhjennettävänä ja ohjelmoitavana. Tekis toho sen jälkee viel rst putkiston ni sit alkais olemaa itselläni auto jolta ei enää muuta vaatisi. Mut koitan tähä kuvia aina laitella tehdyistä muutoksista. Tuning tuning :) :) :)
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...nyt myös w211 muut

Viesti Kirjoittaja S202 »

No anna nyt se putkisto olla, taitaa alkuperäinenkin olla rosteria. Muutenkaan noin siistiin ja uudehkoon autoon joka vielä kunnon tekniikalla ei tarttisi laittaa ku vanteet ja madallusta :think:
S124 300TE
S211 E500
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...nyt myös w211 muut

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Niinhän se tietty on että eipähä tuo välttämättä mitää erikoisia muutoksia ees tartteis. Lähinnä sen hiukkassuodattimen tyhjennys olis hyvä juttu. En oikein jaksa uskoa että kun on tamppoonin lailla virtaava tulppa putkessa voi tehdä välttämättä hyvää. Kyllähän se autobaanalla puhtaana kestää mut täällä pohjolassa köröttely aiheuttaa melko usein sen kans ongelmia.
Voisha sitä sit samalla vähä ottaa niitä tukkoisia änkkäreitä pois ja vaihtaa virtaavimpiin :wink:
Noh mennessä näkee.
Amg puskurit saadaan näil näkymin vkl kiinni. Maalari otti kamat vastaa tänään.
Kuvia pistän piakkoin!!
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...nyt myös w211 muut

Viesti Kirjoittaja S202 »

No se pönttö nyt on eri juttu, jos se toimii niin eipä sekään tukkona ole, mutta eipä se moottori sitä sielä tarvikkaan. Ja kyllä se tuhkaantuu ajan myötä, ja se ei poltolla puhdistu. Äänenvaimentimiin ei kannata koskea, ne ei ahdista ja kyllä se ainakin viheltää sen jälkeen kun niitä saastelaitteita vähän tyhjentelee :D Toivottavasti se korisarja on hyvälaatuinen, ja sellainen ettei kiinnityksiä tarvi soveltaa poraruuvien ja liimojen kanssa :roll: Hyvän näköinenhän se amg sarja on.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Reksu124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 02.12.2014 15:58
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...nyt myös w211 muut

Viesti Kirjoittaja Reksu124 »

Mites toi vähäpäästösyys homma nyt oikein menee? Lueskelin vähän tietoo trafilta enkä löytänyt ainakaan mitään tekstiä tosta uudistuksesta? Jos tiedät miten homma menee ja viittisit pikkusen avata sitä mulle niin kiitos jo etukäteen!
w124 -92 om603 Turbo
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...nyt myös w211 muut

Viesti Kirjoittaja tomant »

Reksu124 kirjoitti:Mites toi vähäpäästösyys homma nyt oikein menee? Lueskelin vähän tietoo trafilta enkä löytänyt ainakaan mitään tekstiä tosta uudistuksesta?...
Katso tuolta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...nyt myös w211 muut

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Juup tosiaan eli se raja "Vähäpäästöisyyden" nousi nyt vm.1997 asti vm1991stä. Eli eiku mekaanista pumppuu väyrysee ja isoo turboo :) :)
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...nyt myös w211 muut

Viesti Kirjoittaja S202 »

Itseasiassa se raja on joissain autoissa vasta -01
S124 300TE
S211 E500
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...nyt myös w211 muut

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Tämähän kuullostaa siinä tapauksessa hyvältä :) itselläni oli oletus vm97. Asti

Kuva
Kuva

Tos olis ny sit tästä w211. Auto on kyllä yleisesti päällisin puolin siisti. Pari miinusta tässä on. Tuulilasissa on melko paljon kiveniskuja ja joku on hangannut lasia melko paljon todella huonoilla sulilla. Myös konepellissä on iskuja useita...pitikin valita väri jossa näkyy kaikki muut viat selvästi paitsi lika :) :) ja sit on ajovalot. Tässä on viel noi halogen umpiot ni täytyy sanoa että ikinä en ole noin surkeita valoja vielä meseissä kohdannu mitä on meillä ollut. Siis aivan helvetin surkeat!! Luultavasti xenonit pistän tuohon siinä toivossa että edes vähän kirkastuisi tuo näkymä. Ei ne kyllä noista huonommiksi ainakaan mene :)
Ajattelin konepeltiin kokeilla että pystyisinkö nuppineula kikalla täyttämään kiveniskujen aiheuttamat montut jonka jälkeen mustaan tarkoitetulla kiilloitusaineella myllyttäis. Jos ei häviä ni maalaukseen pelti.
Tossa on ihan ok varusteetkin. Nahat, aut.ilmastointi,p tutkat, sähköpenkit yms mitä nois yleensä ny on. Tyytyväinen olen!!

Oon kovasti haaveillut että vaikka tämän auton tapauksessa myllyttäisi auton todella kiiltäväksi jonka jälkeen teippaisi kirkkaalla teipillä kauttaaltaan jonka jälkeen myllyttäisi teipin pinnan. Muutamille superautoille tekevät tälläistä. Kyllä kestäis maalipinta upeana eikä pienet iskut tekisi mitään. Voisi ehkä olla jopa helpompi pitää osittain siistinä eikä nastan yms iskut pääsisi aloittamaan ruostejälkiä pyöränkaarien kulmiin kun teippais kunnolla. Itsehän olen henkeen ja vereen nastarenkaan puolella :)
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...nyt myös w211 muut

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Kuva

Aloin tänään laittamaan puskureita kiinni. Kuten tuossa aikaisemmi pohdittii istuvuutta ni täytyy sanoa että on kyllä aivan priima tuote. Istuu todella hienosti ainakin edessä. Taakse vaihdan huomen ja samalla helmat ja spoikan. Laitoin tohon viel tuon faceliftin maskin ku täähä tosiaan on vanhalla keulalla.
Parkkitutkat ei käyny toho uuden puskurin kiinnikkeisiin ni jouduin hieman tekemään leikkaa liitä että sain ne kiinni mut muute melko simpppeli kyllä.
Ootan et vanteet tulee ruotsista ni tiedän että minkä verran pitää viel korkeutta säätää. Vähä o korkee viel :)
Mieli tekis tilata viel hiilikuitu diffuusorit etee ja taakse. Ei näyttäny olevan aivan älyttömän kallit ebayssa. Sais aika räyheen niil mut eiköhä tästä tuu iha kiitettävä näinkin.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...nyt myös w211 muut

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Kuva

Nyt saapui paketti ruosista. Odotetut vanteet saapuivat. Itse kyllä tyytyväinen ostokseen. Näyttävät kivoilta ja uskon että sattuvat hyvin 211 alle. Vielä pitäisi rengas setupia vähä pohtia noihin. Kuiteki ovat jo 20" ni ei oikee voi alle mitää 275x40 kumeja vääntää jos meinas madaltaa :)
Setti renkaille vois tähä olla 275x30 taakse ja eteen 235x35 mut näkee vähä paremmin kun saa alle ni tietää millaista mahtuu. Innolla kyllä odotan että pääsen sovittamaan.

Vkl. Tossa hommasin vähän autovahoja ja kiinnoitustarvikkeita motonetista ni vielä kun tässä saisin tuohon autoon tuon amg takapuskurin laitettua niin pitää aloittaa joku vkl kunnon restaurointi ulkokuoren kanssa. Otin myös turtlewaxin black boxin. Jos tästä sastais kauniisti kiiltävä.

Kuva
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
KiKu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 30.11.2014 13:59

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...nyt myös w211 muut

Viesti Kirjoittaja KiKu »

Millä spekseillä vanteet on? Komeen näköset, itsellä vähän samantapaiset concavet 8,5x19 et32 ja takana 10x19 et 32, eteen piti laittaa 5 millin lätty kun otti jarrusatulaan kiinni.. :D
W211 280 cdi pre-facelift
OM642.920
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: s124 facelift- farkkujen parsimista...nyt myös w211 muut

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Nää oli kanssa hyvinki jossai noissa nurkissa et n kanssa. Täytyy kyl myöntää et en ny aivan muista et mikä o tarkka et. Kuitenkin näiden speksit pitäis olla melko hyvät toho koppaa
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: Konstan projektit.

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Hei kaikille tovin jälkeen. Ajattelin että päivitän hieman tuota omaa entistä otsikkoani-farkkujen parsimista kun onhan tähän samaan topickkiin laitettu muitakin tekeleitä ja lisää olisi tulossa :D

Eli tosissaan tuolle 124 ei keretty talven aikana tekemään mitään niin ihmeellistä. Autoa pitäisi hieman parannella ja laittaa yms viimeistellä niin voisi tarjota leimalle. Tarkoitus olisi ihan vakio osilla tarjota näin aluksi ja jos auto pelittäisi hienosti vaihdettaisiin kesällä siihen iso 722.6 ja ahdinpuolen kamat.

W211 alkaa olemaan myös hieman päivitelty. Tosissaan autoon tuli amg korisarja ja hieman vanteistusta tulevalle kesälle. Saan tällä viikolla renkaat vanteille niin laittelen pelistä fotoa että mite ferradat sopii alle.


Myös nyt on lisäksi tullut uusi haaste. Mielessäni on jo tovin ollut 50 luvun jenkkilava auto ja nyt sitten sellainen huolintayrityksen kautta kotiini kulkeutui. Tämähän ei suoranaisesti mitenkään liity mersuun, ajattelin että jos lisäilisin joitain kuvia projektista mm. Peltitöiden yms osalta tänne jos näin vain on suotavaa??
Mersu tulee tässä olemaan sen verran läsnä että tähän tullaan laittamaan om606 moottori 8mm pumpulla ja sopivalla ahtimella. Eli "st chevyä" ollaan tekemässä. Laatikoksi 722.6

Korityötä autossa on melko runsaasti. Auto on kyllä hyvinkin pieni niin aluksi toivottomalta näyttänyt työ on edistynyt jo melko mallikaasti. Ajatuksissä että korityöt eka ja sit muut hommat
Tässä jotain kuvia pellin vaidosta. Pahoittelut jos asennusjälki näyttää paikoitelllen härskiltä... oli jotai levyä nopee autoo laitettava että se kesti kasassa siirreltäessä pihamaalla :D :D
Joskus tunnet itseni varsin vähä älyiseksi kun kannan tälläisiä paskoja kotiin. :D

Kuva

Kuva

Kuva
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: Konstan projektit.

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Vähän alettiin 124 valmistelemaan kesää varten. Poistin takanta tasonsäätöiskarit ja tilalle tuli bilsteinin kepit. Jos oikein muistan kyseessä on siis t4 transportterin etukepit. Kävivät lähes bolt on paikoilleen. Piti vain uusi reikä porata alakiinnitykselle.
Myös uusittii jarrut taakse, laakerit ja letkut. Myös kaikkea pientä, esim puskurin kiinnitys yms.

Kyl se siitä :)

Kuva

Kuva

Vielä muutama homma ni sit päästään tarjoo leimalle
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: Konstan projektit.

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Nyt ei tarvitsisi kun käyttää konttorilla ja toivoa että kaikki olisi niinkuin inssi halajaa. Saatiin tehtyä lähes kaikki valmiiksi autoon. Putkisto tuli lähes kokonaan muokattua, samoin keulaa hiukka korotettua ja pyöränkulmat käytin säädätyksessä. Meinaa olla että noi 19 ovat vähä liian isot 124 seen. Meinaa olla tila vähissä edestä kun pudottaa kunnolla.
Ystävälläni oli vielä myydä mesen aavikkoperä 2.6x välityksellä. Meinaa tuo nykyinen olla tolla laatikolla ihan törky lyhyt. Not good...
Nyt kun saadaan muutoskatsastus tehtyä ja kesä gruisailtua pitää alkaa vaihtaa kestävämpää lootaa ja isompaa turboo. Mut eka vähä ajellaa näin. :D
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Konstan projektit.

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Minkä pituuset nuo takaiskarit? Lähinnä jos vakioon vertaa että pelaako paremmin matalalla autolla? Tahtoo nuo tasonsäätö iskarit olla ainaki liika pitkät.
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1123
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Re: Konstan projektit.

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

Tompa124 kirjoitti:Minkä pituuset nuo takaiskarit? Lähinnä jos vakioon vertaa että pelaako paremmin matalalla autolla? Tahtoo nuo tasonsäätö iskarit olla ainaki liika pitkät.

itelle laitoin hiacen 4wd 89-95 vuotisen etuiskarit. toimii yhtä hyvin kun tasosäätöpumputkin ja ovat ulos vedettyny 2 sentii lygkäsempi kun alkuperäinen ja sisään painettuna 5 senttii enemmän joustoa
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: Konstan projektit.

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Moi kepit on lähes samanmittaiset kun tasonsäätökepit kun tasonsäätöiskari on puolessavälissä. Eli kun siinä on iskua kumpaankin suuntaan saman verran.
Sitä en valitettavasti muista että oliko noi ihan vakiomittaiset vai portterin madalletulle alustalle.
Noi on ainakin omaan mieleen tosi hyvät. Mulla on vielä kuormajouset takan niin on kyllä tosi jämäkkä. Jopa ehkä vähän liiankin pintakova. Noi on muistaakseni bilstein b12.
Eikä noilla putoo vielä iha älyttömästi.
Suosittelen kyllä jos tasonsäädön korvaajaa miettii
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
sokkalanmäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
Paikkakunta: Ristiina
Viesti:

Re: Konstan projektit.

Viesti Kirjoittaja sokkalanmäki »

Jotain pientä päivitettävää.

Kuva
Käyttis sai turtlewaxin black box käsittelyn, vanteet ja amg hilppeet. Oikein tyytyväinen oon lopputulokseen. Tietty karvan voisi madaltaa autoa mutta on niin hyvä noin ajella että en rupea siitä tinkimään. Ja aika hyvin noi 20" täyttää noi kaaret.
Sitten olisi pientä kyssäriä velhoille. Mulla liikkuu ton w211 keskikulutus 9-10l välillä 100km. Minusta se tuntuu hiukka suurelta kun vertaa isäni w221 S joka on samalla koneella mutta lastutettuna. Nää molemmat on 4matic.
Keskikulutus ässä:ssä on 7.5-8.5l 100km.
Mielessäni kävi että voisiko alkaa ton w211 hiukkaspönttö olemaan jo hiukka tukkeessa vai onko kellään muita mahdollisia ideoita?
Olis varmaa hyvä käyttää liikkeessä piuhassa toi ni voisi selvitä jotain..
Autolla ajettu 200000km

S124 on elänyt hallissa hiljaiseloa. Kävin auton nyt alkukesästä katsastamassa mutta muutama seikka on hiukka cruisailua haitannut.
Laatikon ja perän välitykset ei täsmää.....ei sitten millään. Moottorikierrokset nousee kovemmissa liikennenopeuksissa aivan taivaisiin. Pitää talvella ottaa epistolaksi laittaa tuo perävälitys kondikseen.
Muuten paketti pelaa hienosti. Ei moitteen sanaa. Tulevana talvena olisi muutenkin ideana että asennan tuohon 320cdi lootan ja isot turbohilut samalla. Nyt ainakin tietää että muu auto on katsastuskelpoinen.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Vastaa Viestiin