W211 E55 AMG -projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

Aiemmin kirjoittelin tarinaa ruttutukusta ostetun CLS:n kehityskaaresta. Nyt eteen sattui samaisen firman sivustolle helmikuun aikana W211 korimallin aito AMG. Haaveilu AMGstä on aina ollut kova ja hieman jopa riskillä tuli tuo projektiksi hommattua pelkästään netissä olevien kuvien perusteella. Ainakin tiedossa oli että korimalli on sen verran yleinen, että osia löytyy melkein jokaisen pajan nurkasta, kun taas CLSn kohdalla osien hommaaminen tuntui olevan projektin ehdottomasti vaikein osuus. Varustelista autossa on kohdallaan, distronicia, keyless gota, lasikattoa ja harman/kardonia myöten. Vaurioina oli oikea kylki, joka oli melkein koko matkalta lommolla, etupuskuri repsotti, ja pahimpana kuskin puolen A-pilari, joka oli kunnolla mutkalla. Tyynyt olivat rähjähtämättä, mutta kaikki turvavyöt olivat lauenneet. Korjausedellytyksinä oli "korjaus valmistajan edellyttämien ohjeiden mukaan." Jonkin verran kuvia tuli otettua projektin erivaiheista ja päivttelen niitä nyt jonkin verran tänne.

Lähtötilanne oli tällainen


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Kiviranta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 290
Liittynyt: Pe 01.10.2010 18:55
Paikkakunta: Ylämylly
Viesti:

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Kiviranta »

Tuli muuten meinattu ostatella kyseistä yksilöä mutta ei talli tilaa löydy enää yhdellekkään projektille..

Mielenkiinnolla seuraillaan miltä se ehjänä näyttää! :P
Nykyset:
MB C124 230. 88
MB X164 320cdi. 07
MB W169 A150. 05
MB C215 CL500. 00


EX:
MB W202 C220 Sport. 93, MB W203 220cdi. 01, MB S203 C30 AMG. 03, MB S203 220 CDI. 03, MB W210 E420 Avantgarde. 97, MB W210 200 CDI Classic. 01, MB W168 A190L Avantgarde. 02,
MB S211 320CDI Avantgarde. W221 S320CDI Designo, S203 C200CDI, S203 C200CDI.

Http://www.garaget.org/Kiviranta
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja RH »

Mitään tietoa, mitä sille on tapahtunut?
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

Auto saatiin kilpiin noin kaksi viikkoa sitten ja pyrin nyt jonkinlaisessa kornologisessa järjestyksessä vaiheita käydä läpi :)

Sisustan ja konetilan puolesta auto oli aika moitteettomassa kunnossa ja kyllähän se hieman suupieliä nostatti kun esimmäisen kerran padan löi tulille. Varsinkaan kun ei aikaisemmin ole päässyt noita amg-versioita läheltä ihmettelemään. :D Suuri onni oli myös, ettei tuo lasikatto ollut saanut osumaa. Sen vaihtaminen ja uuden löytäminen olisi voinut tuottaa harmaita hiuksia ja varmasti myös suurta lovea lompakkoon.

Kuva

Ensimmäisenä purin sisältä ylimääriset härpäkkeet pois ja vaihdoin kaikki turvavyöt. Tuulilasi tuli myös otettua pois, ja ilman minkään valtakunnan leikkureita tuo oli hieman hikistä hommaa. Etupenkkejä en viitsinyt nostaa pois joten ne pyrin vain suojailemaan mahdollisimman hyvin.

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

RH kirjoitti:Mitään tietoa, mitä sille on tapahtunut?

Ei mitään aivan tarkkaa tietoa, muuta kuin että metsähallituksen puolelle oli ilmeisesti karannut ja lopulta puu tuohon a-pilariin iskeytynyt. Ilmeisesti vauhtia ei kuitenkaan aivan mahdottomasti ole ollut.
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

Osia sain haalittua aika hyvin sekä Virosta että myös Suomesta. Alusta lähtien oli myös halua muttaa tuo keula facelift malliseksi. Puskurin ja maskin sain sopivasti KM-Partsilta ja istuvuus ja laatu oli mainiota. Puskurin istuttamisessa hankin alkuperäiset puskurin muovikiinnikkeet, sekä maskin alle pidemmän konepellin avaussalvan. Tiedossa olikin että nuo parkkitutkien anturit eivät uudemman mallin puskuriin suoraan sovi ja otinkin vanhasta puskurista nuo anturien kiinnikkeet ja sovitin ne uuteen puskuriin. Maskin suhteen pähkäilin kauan kun ei ollut varmuutta toimiiko tuo distronic normaalin maskin kanssa. Ebaysta ja oikein mistään muualtakaan en löytänyt facelift mallin maskia jossa distronic-laatta olisi. Oulun Veholta kyselin alkuperäistä ja hinnaksi tuli maski +distronic-laatta= 950e. Jäi tilaamatta. Jenkkifoorumilta sain kuitenkin infoa että tuo distronic toimisi myös vakiomallisen maskin kanssa ja teinkin sitten niin että otin vanhasta maskista tuon distroniclaatan, ja kiinnitin sen tuon uuden maskin taakse tutkan suojaksi. Lopputulos on, että hyvin toimii! Maalaukset, peltityöt ja pilarin korjauksen teki paikallinen tuttufirma ja jälki oli kyllä hyvää!


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

Muutama ovi autoon vaihdettiin ja ostin pekät raakaovet. Kaikkien sisuksien vaihtaminen oviin ei kertakaikkiaan ollut mukavaa. Varsinkin kun nuo keyless go-mallin lukot ovat aivan järkäleen kokoiset. Ilman lasinnostimien kiskojen irrotusta lukkoa ei saa oven sisältä millään pois. Lisäksi yhtenä ongelmana oli vasemman turvaverhon sähköliitin. Turvalaite-testi herjasi tuota turvaverhoa vaikka liitin oli kiinni. Hetken jo luulin että jotenki tuo turvaverho on saanut iskussa myös tälliä, mutta sitten huomasin, että liittimen lukitus mekanismi oli jotenkin saanut osumaa. Vaihdoin tuon liittimen uuteen ja homma toimi. Ilmeisesti siis tuossa liittimessä on jonkinlainen tunnistus, joka tunnistaa että liitin on kunnolla myöskin lukittuna. KM-Partsilta hommasin lisäksi faceliftin takavalot, vaihto oli erittäin simppeli!

Tässä muutama kuva vielä juuri ennen katsastusta:

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

Kesävanteet kun sain alle niin auto näytti törkeän korkealta ja alemmas sitä täytyi saada. Oulussa Veho ei alkanut hommaa tekemään, mutta mutkien kautta sain osaavaan henkilöön yhteyttä ja autoa saatiin laskettua. Pyörien kulmat olivat autossa myös aivan päin persettä. Ja lisäksi tuntui että ammataitoa niiden säätämiseen oli erittäin vaikea löytää. Kaksi eri liikettä nosti kädet pystyyn ja noiden säätöjen jälkeen tuntui että auto oli vielä kauheampi ajaa mitä ennen säätöä. Point-S Oulussa kuitenkin homma viimein onnistui oikein hienosti ja siellä mies tiesi oikeasti mitä tekee. Nyt on vihdoin ratti suorassa ja auto ei kaarra minnekään. Sivulasit kävin myöskin tummennuttassa ja 35% kalvot tuli kaikkiin. Takalasi olikin jo valmiiksi ostettaessa laitettu.

Kuvia en vielä ole saanut nykytilanteesta kun auto on matalampi ja laseissa kalvot mutta pyrin kuvat lähiaikoina saamaan.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1896
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja tony »

Hieno projekti. Kuvia odotellessa.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Tässäkin taitaa olla aurinkopaneeli?
Yhtä autoa ihmettelin kun puhallin pyörii aina pihalla :D
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1530
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Hieno auto. Tämmösiä pitäs suurin osa olla W211 korisista.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

Kumipää kirjoitti:Tässäkin taitaa olla aurinkopaneeli?
Yhtä autoa ihmettelin kun puhallin pyörii aina pihalla :D
Paneelit jo on katolla ja itsekkin pitkään ihmettelin mikä ihme niiden virka on. Google selvesi jälleen. :)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Faraz kirjoitti:Kesävanteet kun sain alle niin auto näytti törkeän korkealta ja alemmas sitä täytyi saada. Oulussa Veho ei alkanut hommaa tekemään, mutta mutkien kautta sain osaavaan henkilöön yhteyttä ja autoa saatiin laskettua.
Ja kyseesähän oli Tapio89 ja minä olin myös paikalla 8)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Koskinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 18.02.2014 19:36

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Hieno on kyllä!

Oletko suunnitellut päivittää peilitkin facelift mallisiksi?
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-W211-E ... 9d&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

Sergey kirjoitti:
Faraz kirjoitti:Kesävanteet kun sain alle niin auto näytti törkeän korkealta ja alemmas sitä täytyi saada. Oulussa Veho ei alkanut hommaa tekemään, mutta mutkien kautta sain osaavaan henkilöön yhteyttä ja autoa saatiin laskettua.
Ja kyseesähän oli Tapio89 ja minä olin myös paikalla 8)
Näinhän se oli! :) Auto jostain syystä nousi taas korkeuksiin ja tapiolle siitä jo soittelinki. Pitää yrittää hommaa uudelleen kunhan hän ehtii.
Koskinen kirjoitti:Hieno on kyllä!

Oletko suunnitellut päivittää peilitkin facelift mallisiksi?
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-W211-E ... 9d&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Peilien vaihto on ollut suunnitteilla, mutta olen harkinnut noita km-partsilla myynnissä olevia kuoria:

Kuva

Onko kenelläkään kokemuksia? Omaa silmää kyllä miellyttävät vaikka 212 koppaan viittaavatkin..
Maucca
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 493
Liittynyt: Ke 23.12.2009 21:17
Paikkakunta: Pahoinvointivaltio

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Maucca »

Kannataa kerralla ostaa alkuperäiset peilit jos vaihtaa. Itse ostin prefacelift kääntyvät tarvikerungot ja ne ei kauaa kestänyt. Kääntömoottori on jäykkä, ei voi käsin kääntää kuten alkuperäistä. Kummastakin moottorista hajosi käännön hammastus aika pian.

Oletko suunnitellut päivittää peilitkin facelift mallisiksi?
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-W211-E ... 9d&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Avatar
Koskinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 18.02.2014 19:36

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Näitä 212 look kuoriahan saisi myös facelift mallisina. (Linkin kuoret tosin hiilikuitupintaiset)
http://www.ebay.com/itm/Mercedes-W211-E ... df&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Oletkos muuten ajatellut päivittää äänentoistopuolta tästäkin?
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

Pitää vielä puntaroida peiliasiaa, koska tarvitsisin myös apukuskin puolelle itse peilin rungonkin, nykyisin kiinni olevasta on alempi korvapoikki kääntömekanismista ja sen takia meinaa vähä kovemmassa ajossa täristä. Jos löytyisi jostain käytetty runko johon vaihtaa nuo moottorit sun muut hilppeet. Facelift mallin rungot ei ilmeisesti käy suoraan prefaceliftin reikiin.


Äänentoistona on nyt Harman/Kardonin paketti, ja luulin aluksi siihen tyytyväni, mutta tuon CLSn sointia pitkään kuunnelleena on jo kyllä suunnitelmat alkaneet rullata :lol: Tilasin jo Visseeon Tune2Air bluetooth adapterin ja konttiin hommasin Ground Zeron 12" subin ja vahvistimen. Lisäksi vaimennusmateriaalia on iso kasa odottamassa asennusta.. :D Luulen että tämänkin kohdalla homma voi karata lapasesta.. CLSn kohdalla projekti jäi hieman harmittavasti kesken enkä ikinä saanut toivomaani signaaliprosessoria hommattua. Joten ehkä tähän sitten! Jos jotakuta kiinnostaa nuo alkuperäiset Harman/Kardonin elementit sun muut kilkkeet niin luultavasti tässä kevään aikaan alan niitä autosta poistamaan ja voisin niistä luopuakin sopuhinnalla! :)
Lapazero
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Su 27.01.2013 19:19

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Lapazero »

Hieno projekti :thumbup:
Paljonko korjaus katsastuskuntoiseksi suunnilleen maksoi? Jos saa kysyä
Avatar
Koskinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 18.02.2014 19:36

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Jotkut tuolla ameriikan foorumilla ainakin meinasivat, että joutuisi poraamaan ainakin yhden uuden reiän, että peilit sopisivat.

Ne Harman Kardonit voisi kyllä kiinnostaa...Olisivat varmasti kuitenkin iso parannus normi orkkissysteemiin. Tästähän se kaiuttimien hifistely tieten lähtee :lol:
Laittelen vaikka viestiä tässä keväämmällä niistä kardoneista!
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

Lapazero kirjoitti:Hieno projekti :thumbup:
Paljonko korjaus katsastuskuntoiseksi suunnilleen maksoi? Jos saa kysyä
Kiitos! :)

En nyt viitsi ihan kaikkea tässä räknätä, mutta kyllä tuo halvemmaksi tuli huomattavasti kuin jos olisi suoraan samanmoinen ostanut. Etenkin säästi siinä, että osia löytyi halvemmalla mm. Virosta. Mutta sanotaanko että luultavasti reippaat 10-15 tuhatta tuli säästöä jos nyt kolaroimattomaan samanmoiseen vertaa.
Koskinen kirjoitti:Jotkut tuolla ameriikan foorumilla ainakin meinasivat, että joutuisi poraamaan ainakin yhden uuden reiän, että peilit sopisivat.

Ne Harman Kardonit voisi kyllä kiinnostaa...Olisivat varmasti kuitenkin iso parannus normi orkkissysteemiin. Tästähän se kaiuttimien hifistely tieten lähtee :lol:
Laittelen vaikka viestiä tässä keväämmällä niistä kardoneista!
Niin olen itsekin ymmärtänyt, että yhden uuden reiän joutuu porailemaan. Kyllähän nuo ehdottomasti orkkiksiin verrattuna ovat paremmat, mutta laittelen tänne viestiä kevään aikana kunhan rupean niitä tuolta sisältä poistamaan! :)
Viimeksi muokannut Faraz, Ke 16.04.2014 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

Tänään oli pesu ja vahauspäivä. Pintaan tuli vedettyä ensin AutoGlymin punainen ja päälle kultainen. Ennen en ollut tuota comboa käyttänyt, mutta tuntui toimivan! Lisäksi taakse on nyt ilmestynyt musta tähti ja mustat mallimerkinnät. Lisäksi kylkeen tuli musta "5.5 amg" -teksti. Plastidipillä nuo mustaksi vetelin. Kylkeenhän oikeasti kuuluisi "V8 Kompressor" -teksti, mutta jotenkin itseäni ei ole ikinä tuo "kompressor" sana oikein miellyttänyt missään ja siksi sitä en siihen laittanut. :D

Autossa on entisen omistajan laittamana Supersprintin puolikas putkisto kateista eteenpäin. Tiedä sitten miten tuo esim. pakoääniin vaikuttaa. Välillä tuntuu että vähän liikaakin jylisee.. :D Hieman kyllä omaa silmää häiritsee putkiston asennus. Koko putkisto on todella syv
ällä takapuskuriin/"diffuusoriin" nähden ja myöskin reunimmaiset putken päät ikään kuin roikkuvat alempana. Pitää katsoa jos joskus niitä saisi hieman parempaan asentoon.

Tässä nyt muutama kuva tältä päivää:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Faraz, Ma 02.02.2015 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kovanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 451
Liittynyt: Ti 14.08.2007 21:42
Paikkakunta: Mikkeli

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Kovanen »

Komian näkönen kehonsiirrin :thumbup:

Nuo putkenpäät ei oo enää iso asia mutta pistää tosiaan nopeasti silmään.
- W211 320CDI -
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5238
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ovissa vähän sävyeroa mutta vissiin aika hankala saada yksväristä ellei maalaa koko autoa. Muuten kyllä tyylikkään näköinen auto :thumbup:
S124 300TE
S211 E500
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

S202 kirjoitti:Ovissa vähän sävyeroa mutta vissiin aika hankala saada yksväristä ellei maalaa koko autoa. Muuten kyllä tyylikkään näköinen auto :thumbup:
Huomasin tuon itseasiassa itsekin vasta noista kuvista! Varsinkin tuossa vasemman etu ja takaoven alaosassa ero näkyy selkeiten. Etuovi tulikin raakaovena ja sitä ei siis maalattu. Tuntuu että tuon hopean värin kanssa käy usein näin että sävyeroa jää jos ei vetele kaikkea yli. Alkoi nyt kyllä vähän häiritsemään! :D
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja RH »

Tuota rekkaria katsellessa tuli mieleen, että onko tuo "suomiauto" eli uutena jo tänne myyty? Tuommosia kilpiä kun oli jaossa joskus kymmenkunta vuotta sitten....
Ja hieno on kyllä :thumbup:
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

HIENO !!! :thumbup:
Faraz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 13.07.2009 19:44

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja Faraz »

RH kirjoitti:Tuota rekkaria katsellessa tuli mieleen, että onko tuo "suomiauto" eli uutena jo tänne myyty? Tuommosia kilpiä kun oli jaossa joskus kymmenkunta vuotta sitten....
Ja hieno on kyllä :thumbup:
Kiitos! Oikeassa olet! Tarkistelin tuon historiaa oston jälkeen ja Seinäjoen Käyttöautosta tuo on aikoinaan haettu, eli suomiauto on. :)
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja norsu »

Faraz kirjoitti:...Tuntuu että tuon hopean värin kanssa käy usein näin että sävyeroa jää jos ei vetele kaikkea yli...
Hopiat tai paljon hopeaa sisältävät värit (esim. shampanja) ovat tosiaan hankalia. Maalatessa pitää olla takaraivossa, että kaikki mahdollinen on tehtävä ns. pilveilemisen estämiseksi. Konsteja siihen on monta, mutta siltikin jopa tehtaan maalauksissa on joskus pilveilyä havaittavissa. Hassuinta tuossa on se, että hopeasta kaksi eri maalaria saa helposti samasta väripurkista tehtynä kaksi eriväristä lopputulosta.

Hieno auto tästä tuli ja kolari oli juuri oikeanlainen kannattavaan korjaukseen. W211 on siitä erikoinen 2000-luvun auto, että tehdas ei vaadi oikeastaan mitään erikoisuuksia liitossaumoilta. Tuollasen a-pilarin korjaamisen tekeminen esim. samanikäiseen Volkkariin ei olekkaan ihan pelkkiä silmänliikkeitä.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W211 E55 AMG -projekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Asiallinen kampe! Kelpaa päristellä. :thumbup:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin