w201 om605 rassailua
w201 om605 rassailua
Tere ajattelin tuoda tätä omaa rojektia hiukan näytille tänne. rojekti aloitettiin 2013 kesällä ja mennyt kaikenlaisten kommellusten takia jo melkein vuosi tuon aloituksesta ja näyttäs tällä menolla tulevan toinenkin ennen kun on valmis on niin rajallinen aika mitä voi tuolla tallilla asua kun on tuota jälkikasvuakin siunaantunut. elikkä pirssin lähtökohta oli tämä
2.0d vm89 abs melko asialliselta näytti noin päältä mutta 3kk sitä sai hitsaillla,molemmat lamppujen kulmat vaihtu tunkin kohdat edesta ja takaa kuskin ja vänkärin kaukalot män kanssa vaihtoon ,samassa syssyssä muuttui alustaltaan vastaamaan 2.6l bentseeniä. Kun tuo v-mäisin vaihe oli saatu kuntoon alettiin korjaileen esikammio vikaista om605 pannua,lohko ja kansi käväs koneistamolla plaanissa ja syltyista hoonasin nokirenkaat poies yksi mäntä meni vaihtoon kun oli ruvennut murenemaan matskua renkaan alapuoleta,alakerta kasassa uusilla laakereilla renkailla jne.
pikkusen venttiilihommia,
pakoröörejäkin tuli muotoiltua samalla virtaavemmiksi
noissa mersun kanavissa on melkoiset kulmat ventiilinlähdön jälkeen jokka on pirrattu melko loiviksi ja samalla siistitty muutenkin.esikammioitten keskireijät isonnettiin samalla jompikumpi 2.5mm tai 3mm ei muista enään
kansi läjässä
pannu läjässä tiiviste vht:llä kiinni
vauhtipyörää tuli kanssa sorvailtua jonkun verran
ja asetelma bmw e36 sachs race.potkuriksi tuli masteri
ja sarja mallia omavalmiste ja laitetaan noi pikku roiskeet welmac:in piikkiin collektorin väsäystä
satsin vääntelyä.
ja hukkaportti löyti paikan runkopalkin ja kallistuksenvakaajan välistä
hyrrä ja portti paikoillaan.
pumppuna herlevi 8mm.tällähetkellä asennetaan tuolle masterille eatton m90 kaveriksi tuonne moottoritilaan ja ohjaustehostimen pumppu sai siirtyä remmin tieltä alemmas.peti olisi jo valmiina tuolle remmille.laittelen kuvia kun vaan muistan napsia niitä huommenna pitäis koittaa sorvata damper pyörään sovite erilliselle ahtimen hihnalle.leimalla sitten tulevaisuudessa olisi tarkoitus käyttää vakio loodalla siis el manuel ja perällä,tallin nurkassa odottelee kuitenkin asd 2,87 ja lootaksi suunnitteilla joko bmw g420 6v tai m3 6v.onko ihmisillä tietoa kuinka nämä g 420 lootat kestää st käytössä? urpo pemareissa ainakin on toimineet hyvin.
2.0d vm89 abs melko asialliselta näytti noin päältä mutta 3kk sitä sai hitsaillla,molemmat lamppujen kulmat vaihtu tunkin kohdat edesta ja takaa kuskin ja vänkärin kaukalot män kanssa vaihtoon ,samassa syssyssä muuttui alustaltaan vastaamaan 2.6l bentseeniä. Kun tuo v-mäisin vaihe oli saatu kuntoon alettiin korjaileen esikammio vikaista om605 pannua,lohko ja kansi käväs koneistamolla plaanissa ja syltyista hoonasin nokirenkaat poies yksi mäntä meni vaihtoon kun oli ruvennut murenemaan matskua renkaan alapuoleta,alakerta kasassa uusilla laakereilla renkailla jne.
pikkusen venttiilihommia,
pakoröörejäkin tuli muotoiltua samalla virtaavemmiksi
noissa mersun kanavissa on melkoiset kulmat ventiilinlähdön jälkeen jokka on pirrattu melko loiviksi ja samalla siistitty muutenkin.esikammioitten keskireijät isonnettiin samalla jompikumpi 2.5mm tai 3mm ei muista enään
kansi läjässä
pannu läjässä tiiviste vht:llä kiinni
vauhtipyörää tuli kanssa sorvailtua jonkun verran
ja asetelma bmw e36 sachs race.potkuriksi tuli masteri
ja sarja mallia omavalmiste ja laitetaan noi pikku roiskeet welmac:in piikkiin collektorin väsäystä
satsin vääntelyä.
ja hukkaportti löyti paikan runkopalkin ja kallistuksenvakaajan välistä
hyrrä ja portti paikoillaan.
pumppuna herlevi 8mm.tällähetkellä asennetaan tuolle masterille eatton m90 kaveriksi tuonne moottoritilaan ja ohjaustehostimen pumppu sai siirtyä remmin tieltä alemmas.peti olisi jo valmiina tuolle remmille.laittelen kuvia kun vaan muistan napsia niitä huommenna pitäis koittaa sorvata damper pyörään sovite erilliselle ahtimen hihnalle.leimalla sitten tulevaisuudessa olisi tarkoitus käyttää vakio loodalla siis el manuel ja perällä,tallin nurkassa odottelee kuitenkin asd 2,87 ja lootaksi suunnitteilla joko bmw g420 6v tai m3 6v.onko ihmisillä tietoa kuinka nämä g 420 lootat kestää st käytössä? urpo pemareissa ainakin on toimineet hyvin.
Viimeksi muokannut masa201, Su 31.05.2015 11:57. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605
Kuvat ei näköjään pelaa muuten kuin avaamalla uudessa välilehdessä
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605
Suuttimetkin tuli tehtyä 265 race kärjillä avautumispaine 140bar, pitää tilata vielä dnosd314 kärjet hyllyyn ja koittaa kummilla rokkaa paremmin
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
nonni nyt on delegoitu hihnapyörän sorvaus etiäpäin, loppui omat sorvaustaidot ja pyörän halkasiaksi tuli 160mm pk8 hihnalla tiistaina sais hakia pois.välitykset tuli niin että 6000rpm moottorista niin eattoni pyörii 12000rpm voi olla että on vielä liian kovat nuo välitykset mutta sen näkee sitten.pitää laakeroida ja teflon pinnottaa roottorit samaan syssyyn.periaatteessa ei sen pitäs haitata vaikka ahdin käy siellä 14000rpm moottorin 7000kiekalla kun ei sen tarvitse tehdä enään painetta.
Viimeksi muokannut masa201, Su 04.05.2014 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Olipas kova homma mutta nyt sain editoitua ensimmäisen viestin kuvalinkit toimiviksi. Siinä aijaa.com sivulla kun olet ja kuva on näkyvissä, niin hiiri kuvan päälle ja 'väärällä' napilla ponnahdusmenu esiin ja siitä 'Kopioi kuvan osoite' tai vastaava englanniksi, ja sitten liität img tagien väliin niin toimii.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Tuommonen sovite siitä tuli
ois viikonloppuna linjaus hommia eikä pultit mene värinäkumen läpi tuonne takapuolen rautaan jos joku ihmettelee
ois viikonloppuna linjaus hommia eikä pultit mene värinäkumen läpi tuonne takapuolen rautaan jos joku ihmettelee
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Tuo laatikko ois kysymysmerkki,onko kellään kokemusta tuosta getrag g420 lootasta miten semmonen kestää näissä st vehkeissä? Eli aski löytyy biltema motor werkken perästä 540 e34 tai 730-750 ois 6v ja mielenkiintoinen vehjes jos tois tuolta roottin puolelta sellasen
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
juu no koittamallahan tuokin selviää
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Niin se täytyy tehdä, että saadaan kokemuksia ko laatikostamasa201 kirjoitti:juu no koittamallahan tuokin selviää
IG: @pyrytakkunen
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
jep no ei sen pitäis tuolle zf loodalle hävitä kestävyydessä
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Toivottavasti ei ainakaan yhtä heikko ole, ei ne zf lootat ainakaan bmw koneiden perässä tunnu kestävän.masa201 kirjoitti:jep no ei sen pitäis tuolle zf loodalle hävitä kestävyydessä
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Tarkotin tuota 328/m3 zf askia. Eiköhän tuo getrag kestä kun on v8:lle mitotettu vääntöä pitäs kestää. tai sitten tulee tuo m3 6v lodju tuo m3 on vaan puolet kalliimpi kun tuo g420. Manuaali meisselistä tulee/jää pitää vaan kallata kestävä looda
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Nuinvain se vinkuja lupsahti konehuoneeseen
ois linjattukin ja kaikkea
ois linjattukin ja kaikkea
Viimeksi muokannut masa201, Su 31.05.2015 11:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
minne sulla tulee tehostajan pumppu?
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
se tulee tonne remmin alapuolelle ja omat kiristäjät jää poies, tulee erilainen veto kun normaalisti ja pumppu vaihtuu tds bemarin pumppuun,laitan kuvaa sitten
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Mitä zf laatikkoa meinaat?Jani R-K kirjoitti: Toivottavasti ei ainakaan yhtä heikko ole, ei ne zf lootat ainakaan bmw koneiden perässä tunnu kestävän.
IG: @pyrytakkunen
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
oiskohan sekottanu pikku getragin ja zf keskenään
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Tuossa w108:ssa on kyllä oikea meininki konehuoneessa!
IG: @pyrytakkunen
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
jep niin on
Viimeksi muokannut masa201, Ma 12.05.2014 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
tänne se tulee ja tuommonen kiristys systeemi siihen tuli/tulee askarreltuajukkis. kirjoitti:minne sulla tulee tehostajan pumppu?
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
passas muuten suoraan bemmin pumppuun tuo mersun hihnapyörä
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Ainakin m3 ja mistähän kaikista niitä nyt oli suunnilleen samoja, joissain dieseleissä ainakin. joskus kestää kohtuu pitkäänkin, mutta joskus hajoavat yllättävän vähälläkin rääkillä. eli jos on pitoa ja nopeahko perävälitys ni ainakin kolmosen rattaat menee sileäksi, toki moottrit on ollu yli 700 heppaisia millä niitä eniten rikotaan. Mutta niissä teho aika kovilla kierroksilla, joten kuvittelisin että dieselillä tulee hieman enemmän vääntöä joten hajoaa pienemmillä tehoilla.PTracing kirjoitti:Mitä zf laatikkoa meinaat?Jani R-K kirjoitti: Toivottavasti ei ainakaan yhtä heikko ole, ei ne zf lootat ainakaan bmw koneiden perässä tunnu kestävän.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Tarkotakko dieselillä tota vanhempaa tds askia 5v vai tuota 5v zf? Eiköhän se 420g kestä tämän tehot, ainakin käytävät tätä askia turbo sovelluksissa.Jani R-K kirjoitti:Ainakin m3 ja mistähän kaikista niitä nyt oli suunnilleen samoja, joissain dieseleissä ainakin. joskus kestää kohtuu pitkäänkin, mutta joskus hajoavat yllättävän vähälläkin rääkillä. eli jos on pitoa ja nopeahko perävälitys ni ainakin kolmosen rattaat menee sileäksi, toki moottrit on ollu yli 700 heppaisia millä niitä eniten rikotaan. Mutta niissä teho aika kovilla kierroksilla, joten kuvittelisin että dieselillä tulee hieman enemmän vääntöä joten hajoaa pienemmillä tehoilla.PTracing kirjoitti:Mitä zf laatikkoa meinaat?Jani R-K kirjoitti: Toivottavasti ei ainakaan yhtä heikko ole, ei ne zf lootat ainakaan bmw koneiden perässä tunnu kestävän.
Viimeksi muokannut masa201, Ma 13.10.2014 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
ennen tuon laatikon hankintaa ostoslistalla on everlastin ad/hd tig niin ei tartte roiskia tuolla welmacilla tai puikolla imusarjakin on visioissa melko erikoinen joten siihenkin sitä tarttee.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
En minä varma ole mutta äkkiä katottuna tu hihna saarta luistaa laturilla tai kampiakselin pyörältä. Tai ainaki näyttäs et on vähemmän kosketusta pyöriin mitä alun perin. Mutta jos Se toimii eikä luista niin hyvähän tuo on
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Melko kinnaava tuo on aivan tuolleen käsipelilläkin no jos tuntuu luistavan laitetaan yks välirulla tuohon ohjaustehostimen ja dampperin väliin tuskin tuo laturi luistaa tämähän on vasta variaatio numero 1 ainahan näitä joutuu muuttelemaan tuo välirulla joka on vesipumpun ja dampperin välissä tulee vielä pari senttiä alas päin joten se kampuran otinpinta kans kasvaa vielä
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Nyt rupeis oleen hihna ja kiristin helvetti valmis,saiskin seuraavaksi ruveta vääntään ahtoputkia
lyhkäsemmän hihnan pitää vielä vaihtaa tuolle ahtimelle.
lyhkäsemmän hihnan pitää vielä vaihtaa tuolle ahtimelle.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Olisikohan kellään jäänyt noita Eattonin neulalaakereita hyllyyn lojumaan vois ostaa pois niin ei tarttis tilailla ulkomailta. Rojekti on ottanu nyt hiukan taukoa hallin vaihdon takia mutta tuossa syksyllä taas jatketaan. Eipä enää ois kun ahtoputkien hitsaaminen turbolta eteenpäin ja imusarjan teko onkos kukaan koittanut tehdä collector tyylistä imusarjan näihin diegeleihin ? Tällä viikolla pitäis Pentan nonreturn valve tulla kotio.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: w201 om605 mpr 6164 eaton m90
Päivitetääs nyt jotain tännekkin.eli tuli tallinvaihto eteen ja piti tehdä pari rojektia pois maleksimasta mersun edestä.no nyt ois mese projekti taas polkastu käyntiin eipä mitään ihmeempiä ole tapahtunut, öljynlauhdutin tuli asennettua remmi laakeroitiin sorvattiin purtangosta uusi vedonvälitys tehtiin takapään laakereille rasvausmahdollisuus,remmin ahtoputkia väännetty turbolle asti jne jos tuota nyt enskesänä pääsis oikeen kunnolla koittaan 606 imusarjaa tullu lyhenneltyä ja soviteltua jne vois laitella taas jossainvälissä kuviakin kun vaan muistaa napsia.ja hyvin on molemmat remmilinjat ja bmw ohjaustehostajan pumppu pelanneet, tuossa aikasemmin vaan mietittiin.
värit väreihin ja loput maihin.