w201 om605 rassailua

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Todellakin kiitoksia vaan :) pitäs varmaan yrittää leimalle tässä taas kun saa ente tehtyy jonkumoisen nopeusmittarin tähän kotteroon :)
värit väreihin ja loput maihin.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Näihin hätävilkkujen toimimattomuuteen otetaan kanssa neuvoja vastaan on koitettu toista virtalukon pohjaa eikä vaikuttanut noitten pitkien väläytykseen eikä hätävilkkuihin.
värit väreihin ja loput maihin.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Voikohan valojen katkaisin aiheuttaa tälläisiä vikoja? Kun ei näköjään nuo suuntaparkitkaan pelaa kun vääntää vipstaakelista? Pitkien väläytys pitäisi pelata kun parkit päällä mutta ei mitään eloa.Valot pelaa normaalisti lyhyet/pitkät parkit jne?
värit väreihin ja loput maihin.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Nyt löyty jonkun näköinen kaavio. Ja eilen tei mittauksia eli hätävilkku katkaisijan 30 nastaan pitäis tulla virta jatkuvasti no ei tule :lol: tähän suora johto vedettyna pelaa hätävilkku oikealle :crazy: kyllä nut taitaa johtoja olla poikki jostain. Pitääs illalla hiukkasen taas mittailla.
värit väreihin ja loput maihin.
alsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 03.04.2014 21:34

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja alsu »

Mistä noita Volvo penta takaiskuventtiileitä saa?
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

alsu kirjoitti:Mistä noita Volvo penta takaiskuventtiileitä saa?
Koitas jotain marine osaa myyvää liikettä toi vena löytyy ainakin volvo penta kad 42 moottorista. Tai sitten ebay.
värit väreihin ja loput maihin.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Pitäisiköhän tänne laittaa kuvakollaasi "ammattimiehen" tekemästä pumpusta joka kesti 200km :shh: meinas maksaa moottorin ja koko auton tämä "ammattimiehen" tekemä 8mm pumppu jätti kaasun täysvedossa päälle ja tuhoahan siitä tuli :clap: eli jäi tämäkin leimaamatta keväällä. Makso pumppu muuten 950e ja täysin hukkaan heitettyä rahaa. Ostakaa niitä pumppuja oikeilta ammattilaisilta niin säästytte monelta murheelta.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
mik4--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:04
Paikkakunta: Oulu

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja mik4-- »

Kenen tekemä pumppu oli? Paljonko oli polttoaineen siirtopaine?
Audi S2
MB s124 om605
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Erään hyvin tunnetun pulling pajan tekele. Siirtopaine oli 1bar elementtien rungot heiluu kun hullunmulkku mielettömän persiessä. Mulla ois kaikki kuvat ja video pätkät voisinhan ne tässä lisäillä tänne. Moottori pysy ehjänä onneksi mutta auto meinas mennä mettään enkä olis saanu konetta sammumaan jos en olisi hy kässäriä asentanu talvella.pumppu tässä tuhoja kärsi eniten moottoria en nyt ole päässyt kun kerran koe käynnistään vakiopumpulla ja kaikki näyttäs olevan ok toivottavasti :lol:
Viimeksi muokannut masa201, Ke 24.08.2016 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
mik4--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:04
Paikkakunta: Oulu

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja mik4-- »

Kyllähän se mielenkiintosta ois kuviakin nähdä. Onko tekijä kommentoinut asiaa?
Audi S2
MB s124 om605
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

mik4-- kirjoitti:Kyllähän se mielenkiintosta ois kuviakin nähdä. Onko tekijä kommentoinut asiaa?
En ole tän tiimoilta. Ekalla kerralla kun pumppu oli rikki syyttivät että minä oon rikkonu sen. Pumppu oli siis tullu pajalta ja auto kävi miten sattuu (eka startti). Huomasin sitten että 3 syl tulee huomattavasti enempi löpöö kun muista. Soitin sillon sinne ja sanovat että oon rikkonu ja ettei oo mitään takuuta. Silloin jo joutu korottaa ääntään no pumppu meni takuu korjaukseen ja tän nykysen vian takia en edes ole viitsinyt ottaa yhteyttä kun ei ole mitään hyötyä tulee vaan samana paskaläjänä takaste. Mä laitan jossain välissä kuvat tänne topiciin niin näät ammattimiehen kädenjälkiä ja voin sanoo että aivan täyttä paskaa koko pumppu :lol:
värit väreihin ja loput maihin.
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja mamu »

Rakennetun 606 moottorin tuhon olen vastaavan pajan pumpulla kuullutkin. Onneks selvisit "pienellä" vahingolla!

Miksi ostaa muuta, jos on Mynä-Diesel? :thumbup:
190D 2.5 -89
C230K -97
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Tässä näitä kuvia nyt olisi.pumppuun oli liimattu kaikki kannet yms sikaliimalla kiinni eikä rungon ja persuksen välissä ollu tiivistettä ollenkaan. noita sikaflexn paloja sai onkia tuolta persuksesta ja tuosta "kaasuvivun" kammiosta
Kuva
Kuva
200-250 km ajettu pumppu ja sisällä hiekkaa.
Kuva
Kuva
tätä kerkesin hiukan putsaamaan ennen kun hokasin ruveta kuvaamaan pohja ja tiiviste oli hiekassa ja sikafleksin paloissa
Kuva
Rullat ja nokka tän näkösiä
Kuva
Kuva
Takapuolelta kiinni leikannut elementti.
Kuva
Kuva
sitten elementin runko on meinaan muuten horo tuonne pumpun sisälle eli näistä pumpuista ei pahemmin takaiskuja vaihella voi hiukan käydä kummasti sen jälkeen :clap:
Kuva


Tässä videota https://www.youtube.com/watch?v=XSiu6p9_o2k" onclick="window.open(this.href);return false; :crazy:


Sitten pumpun etustefa. mun mielestä tästä uupuu jotain :lol:
Kuva
Kevennetyt limput mitäpä lottoatte onko nämä tasapainossa?
Kuva
Kuva
Ahdonalainen syöttö. tämä oli aivan toimiva mitä nyt sammutus asentoon jäi välistä jumiin. mutta ei aivan sellasta jälkeä mitä pitäs olla.
Kuva
siinäpä ihmeteltävää.
värit väreihin ja loput maihin.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Ja sitten muutaman oikean ammattimiehen suusta ja oma epäilys jonka varmistin kahteen kertaan. Eli 5 syl elementin runko ollu vinossa joko paskaa välissä rungon alapuolella tai paineventtiilin yläpuolella jonka takia elementti leikannut kiinni ja tuo varsi mennyt rikki elementtien siirtotanko tästä syystä jumittunut kaasupohjaan/max syöttö asentoon.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja JSJ »

tuura kirjoitti:On valitettavaa käyttäjän kannalta että tuollaisia pumpunrakentajia ylipäätään on.

Tuo pumppu ei ole Herlevin tekemä se on varma juttu.

Kerro vaan kuka sinua on kusettanut pumppukaupoissa ?
Ainakin tuo ahdonalaisen syötön kötötöstys on just samanlainen kuin omassa herlevin pumpussa. Dieselmekenin tekeleissä on tuo toteutettu todella ammattimaisesti eikä millään rälläkällä ja hitsauskoneella. Itselle jos joskus vielä viripumppu tulee niin ruotsista joutuu tilaamaan.

Tässä tuo dieselmekenin alda systeemi:
603alda.jpg

Muok: Löytyi kuva tuosta omasta herlevistä:
WP_20130821_001.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Kyllähän teidän veikkaukset on oikeaan osunut aivan itse olen herlevien pajalla pumpun teetättänyt. Ajattelin itse apinoida tuon diesel meklenin ahdonalaisen ja haen oikeat 8mm elementit ammattilaiselta kokoan itte pumpun uudella rungolla nokalla vakiolimpuilla uudella tiivistesarjalla+huolellinen pesu ja vien sen penkkiin oikealle ammattimiehelle. Kekeis vaan vetelistä hakea kunnon tapit tuonne niin pääsis läjään muut löytyykin jo kotoa.on ottanut niin päähän koko kesän että ei ole tullut muuta tehtyä kun laitettua uusi kiristinrulla remmille tuohon pirssiin. tuolla dieselmeklenillä on vaan hiukkasen jonoa nykyään.
värit väreihin ja loput maihin.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Tämä pumppu ei ole käynyt kenenkään muun käsissä kuin minun ja heidän pajan.mulle on aivan sama kuinka luotat äijään nimittäin minäkin laskin heidän maineen varaan tän pumppuvalinnan. Ekalla kerralla oli jo niin kettumainen asioida valmiiksi paskana olevan pumpun takia kyseisessä paikassa ettei tartte enään mennä vaan laitoin kaikkien nähtäväksi :lol: ja totuushan on se että tämä on tehty päin vit..
värit väreihin ja loput maihin.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Linkitä vain ja minä olen kuullut useammasta pirssistä huonoa näitten pumppujen osalta. :lol: kyllähän mulle on yritetty selitellä hännystelijöiden puolesta että on varmaan ollu kiire sun muuta paskaa :lol:
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei muutakin vaadit rahat takasin. maine tuossa kärsii, mutta vielä enemmän se kärsii, jos ei hyvitä mitään tuosta. toisaalta, jos asiakkaita on jonoksi asti, niin onko sillä sitten mitään väliä..
W201 250DT 20V
w201 190E
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

kyllähän tämäkin toimi alasyötöillä sen pajalla pyörähämisen jälkeen ja hyvin kävikin. mutta tän pumpun teosta on varmasti 2 vuotta aikaa. auto ei vaan ole liikkunut muuta kun penkkiin kokkolaan ja kokkolasta duunipaikan verstaalta katsurille katsurilta kämpille minkä jälkeen ruvettiin päivittään taka-akselia ja vaihdelaatikkoa. eli kilsoja max 200-250km. tänäkeväänä autossa tuntu olevan voimaakin sitä ei vaan saanu sammumaan :lol: kyllä mieli teki soitella ja mennä käymään mutta oli niin hankalaa sillä ensimmäisellä kerralla jo etten jaksanu kuunnella syyttelyitä. itte olen raskaskonemekaanikko ja hankkinut leivän pöytää 7 vuotta dieseleitä ruuvaamalla ja viritelly varmaan joku 15 vuotta näitä eli jonkun näkönen haju on mekaniikasta. tämä projekti vaan oli ensimmänen mersu siksi teetätin pumpun sellaisella kaverilla jonka luulin oikeasti tekevän priimaa. ve pumppuja on tullu itte väsäiltyä useita ja näyttää siltä että tulee väsättyä mersunkin pumppu nytten.
Tässä vielä parempi kuva elementistä.
Kuva
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niimpä. ei noi pumput mitään rakettitiedettä ole. ihan perus mekaanisia juttuja. kyllä niitä pystyy itsekkin rassaileen ja päivitteleen. ei siinä mitään huippuammattilaista tarvita, että saa pelit toimiin. itsekkin olen ajellut monia kymmeniä tuhansia kilsoja omatekosilla pumpuilla ja hyvin ovat toimineet. samat säännöt pätee, kun mihin tahansa muuhunkin ruuvvaamiseen. huolellisuus ja puhtaus on se juttu. ja tietenkin pitää ymmärtää mitenkä pumppu toimii, ettei tule mitään mokia. ammattilaisia ja "ammattilaisia" on moneen junaan. osa jää jopa asemalle. itse en ole mikään ammattilainen, vaan harrastelija.

mielestäni kuitenkin jos lähes tonnin on pumpusta maksanut, niin kyllä sillä pitäisi jotain vastinettakin jo saada. tälläin äkkiseltään alka vaikuttaan siltä, että on todellakin hutiloitu, tai sitten ei vaan ole välitetty paskan vertaa. tai kolmas vaihtoehto, ettei ole oikein ymmärretty itsekkään, että mitä ollaan tekemässä. vaikea vaan kuvitella tuostakin pajasta, että kyseessä olisi taitamattomuus.

no, sanotaan nyt vielä kertaalleen, vaikka aikasemminkin tämän kertonut. ensimmäisen pumppuni teetätin melko kuuluisalla "ammattilaisella" suomen maassa ja maksoin siitä kovan hinnan. lopputulos ei vaan ollut miellyttävä, kun ei toiminut juuri ollenkaan niin kuinka pitäisi. soppaa kyllä oli ja savu sen mukaista, mutta mitä sellasella tekee, joka ei muuten toimi? tyhjäkäynti oli poissa ja kierrokset jäi huutaan ja mitähän kaikkea muuta siinä olikaan. sillä kertaa se ammattilainen sanoi, että lähetä pumppu uudestaan, niin säädetään. en lähettänyt, koska olisi ollut kauhea vaiva ja odottelu, vaan säädin itse ja sillä se alkoikin toimimaan. sen jälkeen en ole lähetellyt kenellekkään vaan säädellyt itse ja vaihdellut elementit ja muut hilut ihan omin pikku kätösin. tollanen tonninkin paukku on aika paljon rahaa perus duunarille. varsinkin, jos olettaa saavansa laatua ja saakin täyttä paskaa. ei paljoa mieltä ylennä. tollasen jälkeen aika äkkiä motivaatiot menee siihen suuntaan, että opettelee itse sääteleen ja vaihteleen ne hilut sinne pumppuun. tietenkin mokia sattuu jokaiselle, ei siitä ole kyse. mutta jos se moka sattuu, niin pitäisi olla selkärankaa myös myöntää se, eikä keksiä mitään selityksiä ja muuten koittaa väistellä vastuutaan. vai onko se sitten ahneus iskenyt, eikä jaksa kiinnostaa ruikuttavat asiakkaat..? no, oli miten oli, niin kyllä se lopulta jossain kohtaa kostautuu, jos enemmänkin touhuaa samaa rataa.

suosittelisin kyllä vieläkin, että otat yhteyttä siihen pumpun tekijään ja sanot kuinka asiat ovat. pyydät rahat takasin, tai pumpun kuntoon ja tällä kertaa oikeasti kuntoon.
W201 250DT 20V
w201 190E
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

pera8x kirjoitti:niimpä. ei noi pumput mitään rakettitiedettä ole. ihan perus mekaanisia juttuja. kyllä niitä pystyy itsekkin rassaileen ja päivitteleen. ei siinä mitään huippuammattilaista tarvita, että saa pelit toimiin. itsekkin olen ajellut monia kymmeniä tuhansia kilsoja omatekosilla pumpuilla ja hyvin ovat toimineet. samat säännöt pätee, kun mihin tahansa muuhunkin ruuvvaamiseen. huolellisuus ja puhtaus on se juttu. ja tietenkin pitää ymmärtää mitenkä pumppu toimii, ettei tule mitään mokia. ammattilaisia ja "ammattilaisia" on moneen junaan. osa jää jopa asemalle. itse en ole mikään ammattilainen, vaan harrastelija.

mielestäni kuitenkin jos lähes tonnin on pumpusta maksanut, niin kyllä sillä pitäisi jotain vastinettakin jo saada. tälläin äkkiseltään alka vaikuttaan siltä, että on todellakin hutiloitu, tai sitten ei vaan ole välitetty paskan vertaa. tai kolmas vaihtoehto, ettei ole oikein ymmärretty itsekkään, että mitä ollaan tekemässä. vaikea vaan kuvitella tuostakin pajasta, että kyseessä olisi taitamattomuus.

no, sanotaan nyt vielä kertaalleen, vaikka aikasemminkin tämän kertonut. ensimmäisen pumppuni teetätin melko kuuluisalla "ammattilaisella" suomen maassa ja maksoin siitä kovan hinnan. lopputulos ei vaan ollut miellyttävä, kun ei toiminut juuri ollenkaan niin kuinka pitäisi. soppaa kyllä oli ja savu sen mukaista, mutta mitä sellasella tekee, joka ei muuten toimi? tyhjäkäynti oli poissa ja kierrokset jäi huutaan ja mitähän kaikkea muuta siinä olikaan. sillä kertaa se ammattilainen sanoi, että lähetä pumppu uudestaan, niin säädetään. en lähettänyt, koska olisi ollut kauhea vaiva ja odottelu, vaan säädin itse ja sillä se alkoikin toimimaan. sen jälkeen en ole lähetellyt kenellekkään vaan säädellyt itse ja vaihdellut elementit ja muut hilut ihan omin pikku kätösin. tollanen tonninkin paukku on aika paljon rahaa perus duunarille. varsinkin, jos olettaa saavansa laatua ja saakin täyttä paskaa. ei paljoa mieltä ylennä. tollasen jälkeen aika äkkiä motivaatiot menee siihen suuntaan, että opettelee itse sääteleen ja vaihteleen ne hilut sinne pumppuun. tietenkin mokia sattuu jokaiselle, ei siitä ole kyse. mutta jos se moka sattuu, niin pitäisi olla selkärankaa myös myöntää se, eikä keksiä mitään selityksiä ja muuten koittaa väistellä vastuutaan. vai onko se sitten ahneus iskenyt, eikä jaksa kiinnostaa ruikuttavat asiakkaat..? no, oli miten oli, niin kyllä se lopulta jossain kohtaa kostautuu, jos enemmänkin touhuaa samaa rataa.

suosittelisin kyllä vieläkin, että otat yhteyttä siihen pumpun tekijään ja sanot kuinka asiat ovat. pyydät rahat takasin, tai pumpun kuntoon ja tällä kertaa oikeasti kuntoon.
Aamen :D kyllä nyt tehdään omin kätösin tämä pumppu uusiksi. Tai toista eturunkoa joudun käyttämään. Mulla on vaan niin lyhyt pinna että kun ruvetaan syyttämään sellasista asioista mitä en ole tehnyt tai väännetään ympäripyöreetä selitystä niin en kykene minkäänlaiseen rakentavaan keskusteluun siksi onkin mennyt miettiessä kesä että laitanko tänne kuvat vai pyydänkö hyvitystä ja valitsin kuvat :) aivan vaan sen takia kun muuallakin ihmetellään miksi näitä paskapumppuja päästetään eetteriin ja miksi mainetta suojellaan ja hiljasesti hyväksytään vaikka on tullu konerikkoja näitten takia.saattaahan se olla niinki että on joku muu kuin itse isäntä tehny tämän tuolla pajalla ja jälki on sen takia mitä on mutta nuo elementit on kyllä kuraa aivan sama kuka ne sinne pumppuun laittaa. Esim jos avaat takaiskun ja kirit uudestaan niin ei ehkä runko asetukkaan just samaan asentoon. Onneks ei ollu tässä episoodissa mun 7v poika kyydissä vaan käskin sen jäädä pihaan kun testasin autoo meinas nimittäin iskee paniikki päälle kun jäi runnut pohjaan vedossa ja meinas auto mennä mettään.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

masa201 kirjoitti: Ajattelin itse apinoida tuon diesel meklenin ahdonalaisen ja haen oikeat 8mm elementit ammattilaiselta kokoan itte pumpun uudella rungolla nokalla vakiolimpuilla uudella tiivistesarjalla+huolellinen pesu ja vien sen penkkiin oikealle ammattimiehelle.
Säätelet ite, ei sekään oo vaikeeta. Kuten Pera tuossa jo kertoilikin, kyllä näitä voi itekin rassailla. Itelläki kilsoja yhteensä 60tkm omatekeleillä eikä oo ongelmia ollut ja myös tutuille tullu tehtyä eikä oo probleemeja ilmaantunu. :)

Olikos meekkenillä melkei ikuinen takuu? Muistelen jostain lukeneeni että "lifetime warranty"?? :think: Jos tuo paikkansa pitää niin tuolta kai pumput kannattaa tilata jos ei tee ite. :mrgreen:
Avatar
mik4--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:04
Paikkakunta: Oulu

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja mik4-- »

On se meekeni ainakin kiinnityskorvista särettyjä pumppuja ilmaseksi vaihtanu toiseen runkoon. Jos sillä tehty alunperin. "Kerran meken perhettä, aina meken perhettä" tais mainita.
Audi S2
MB s124 om605
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

mik4-- kirjoitti:On se meekeni ainakin kiinnityskorvista särettyjä pumppuja ilmaseksi vaihtanu toiseen runkoon. Jos sillä tehty alunperin. "Kerran meken perhettä, aina meken perhettä" tais mainita.
Kaverilla on kyllä arvot kohillaan :thumbup: eipä noitten ruuvaamisessa ole mitään ihmeellistä ainoa on vaan tuo sylinterikohtasten säädot min max ja tietenkin että kaikki saa samate soppaa.penkkiin menee.
värit väreihin ja loput maihin.
orsii-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ma 15.03.2010 23:11
Paikkakunta: oulu

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Täytyy nyt avautua asiasta kun kerran murheita ollut muillakin. Eli itselläkin oli saman ammattimiehen tekemä pumppu kuin sullakin ja toiminta ei ollut hyvää mitenkään ikinä. Samoten oli tiivisteliimalla koko hökötys kasassa ja öljyä vuoti kuin seula. Esikammion särki minun koneesta ja sitä myöten koko koneen.
C250TDT
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

orsii- kirjoitti:Täytyy nyt avautua asiasta kun kerran murheita ollut muillakin. Eli itselläkin oli saman ammattimiehen tekemä pumppu kuin sullakin ja toiminta ei ollut hyvää mitenkään ikinä. Samoten oli tiivisteliimalla koko hökötys kasassa ja öljyä vuoti kuin seula. Esikammion särki minun koneesta ja sitä myöten koko koneen.
Et ole ainoa jos se nyt mitenkään lohduttaa. Melkosia tarinoita olen kyllä kuullut näistä empä vaan uskonut ennen kun ittelle kävi.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja pera8x »

masa201 kirjoitti:
orsii- kirjoitti:Täytyy nyt avautua asiasta kun kerran murheita ollut muillakin. Eli itselläkin oli saman ammattimiehen tekemä pumppu kuin sullakin ja toiminta ei ollut hyvää mitenkään ikinä. Samoten oli tiivisteliimalla koko hökötys kasassa ja öljyä vuoti kuin seula. Esikammion särki minun koneesta ja sitä myöten koko koneen.
Et ole ainoa jos se nyt mitenkään lohduttaa. Melkosia tarinoita olen kyllä kuullut näistä empä vaan uskonut ennen kun ittelle kävi.

sepä se. eikä oikein kukaan muukaan usko, vaikka kerrot oman tarinasi, jos kukaan muu ei uskalla avata suutaan. "ei ammattilaisen tekemä pumppu voi olla huono" ja muuta selittelyä. kyllä se vaan voi olla huonokin.
W201 250DT 20V
w201 190E
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja masa201 »

pera8x kirjoitti:
masa201 kirjoitti:
orsii- kirjoitti:Täytyy nyt avautua asiasta kun kerran murheita ollut muillakin. Eli itselläkin oli saman ammattimiehen tekemä pumppu kuin sullakin ja toiminta ei ollut hyvää mitenkään ikinä. Samoten oli tiivisteliimalla koko hökötys kasassa ja öljyä vuoti kuin seula. Esikammion särki minun koneesta ja sitä myöten koko koneen.
Et ole ainoa jos se nyt mitenkään lohduttaa. Melkosia tarinoita olen kyllä kuullut näistä empä vaan uskonut ennen kun ittelle kävi.

sepä se. eikä oikein kukaan muukaan usko, vaikka kerrot oman tarinasi, jos kukaan muu ei uskalla avata suutaan. "ei ammattilaisen tekemä pumppu voi olla huono" ja muuta selittelyä. kyllä se vaan voi olla huonokin.
Niinpä.Tässä tapauksessa kuvat puhukoot puolestaan.noita moottoreita tosin säretään kyllä aivan omaa typeryyttäänkin. Ei tartte olla kun hiukan kuseva suutin ja tarpeeksi syöttöä niin on monivenasta kammion kuula irti. Tuo monivenan suuttimenkärki dnosd310 on melko persiestä ja 314 vielä huonompi monivenan suutinkin on sellanen että kiristät liian kireelle niin suutin ei "narise"kunnolla eli kusee kun testaa paikallaan testerillä sitä. Siksi ittellä on 265racet ja jos tuntuu jäävän pineksi laitan 293 kärjet näissä molemmissa on paljon tukevampi elementti eikä jumiudu niin helposti.
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w201 om605 rassailua

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo, kyllähän noita koneita rikotaannkin, mutta vaikka olisi kuinka apina ratin takana ja saa koneen rikki, niin ei se silti hiekkaa ja sikamassaa pumpun täydeltä tee.. :D puhumattakaan noista tapauksista, missä juuri laitettu pumppu ei vaan toimi, jollonka konekkaan ei toimi niinku sen kuuluisi. ei tartte ajaa metriäkään, kun jo huomaa, ettei kaikki ole kunnossa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin