Kummelin kesä-ässä
Kummelin kesä-ässä
Todii! Käyttöautoo piti vaihtaa, ja vannoin isoon ääneen että nyt loppu se bensan kans lotraamine, mutta toisin kävi... Tulppia tuli vai lisää
Sattu kohalle hinnaltaan sopiva 420SEL, menin kattomaan ja yllätys oli positiivinen. Joten eihä siinä voinu ku kaupat tempasta. Tarkotuksena ois tehä kunnon mafia look, johon tämä kärry sopii enemmän ku hyvin, sillä pussihousuilulle ei enää ole varaa. Autoo muokattu jo sen verran että prosentteja 24% (koko tekniikka).
Varusteitakaan ei liikaa ole, ilmastointi poistettu, samoten asd. Ilmeisesti koneenvaihon yhteydessä. Mutta kuitenkin sähkölasit ympäriinsä, ja harmaa nahkasisusta, mikä muuten yllättävän siisti.
Auto ollu alunperin 300 koneella ja harmaa, maalattu mustaks jälkeenpäin, ja pinta jääny appelsiiniks. Läheltä huomaa, tienpäällä ei niinkään
Nyt tarkotus siis ajella ainaki tämä kesä tällä vehkeellä. Ennen oli w124 coupe, johon verrattuna osakaskolla vakuutus laski yli 200e/vuosi. Sillä kattanee nousevan kulutuksen kesä ajalta, mutta on kyytikin 'vähä' toisenlaista, yhtään w124 sportline alustaa väheksymättä joka sekin oli hyvä. Mutta onhan tää ny omaa luokkaansa.
Vähä kuvaa:
Btw. nyt n. 600km takana, kulutus wappuajelua tampereella ja matkaa 110km/h nopeudella ollut 11.5-12l/100km, eli ei ollenkaa paha omasta mielestä
Sattu kohalle hinnaltaan sopiva 420SEL, menin kattomaan ja yllätys oli positiivinen. Joten eihä siinä voinu ku kaupat tempasta. Tarkotuksena ois tehä kunnon mafia look, johon tämä kärry sopii enemmän ku hyvin, sillä pussihousuilulle ei enää ole varaa. Autoo muokattu jo sen verran että prosentteja 24% (koko tekniikka).
Varusteitakaan ei liikaa ole, ilmastointi poistettu, samoten asd. Ilmeisesti koneenvaihon yhteydessä. Mutta kuitenkin sähkölasit ympäriinsä, ja harmaa nahkasisusta, mikä muuten yllättävän siisti.
Auto ollu alunperin 300 koneella ja harmaa, maalattu mustaks jälkeenpäin, ja pinta jääny appelsiiniks. Läheltä huomaa, tienpäällä ei niinkään
Nyt tarkotus siis ajella ainaki tämä kesä tällä vehkeellä. Ennen oli w124 coupe, johon verrattuna osakaskolla vakuutus laski yli 200e/vuosi. Sillä kattanee nousevan kulutuksen kesä ajalta, mutta on kyytikin 'vähä' toisenlaista, yhtään w124 sportline alustaa väheksymättä joka sekin oli hyvä. Mutta onhan tää ny omaa luokkaansa.
Vähä kuvaa:
Btw. nyt n. 600km takana, kulutus wappuajelua tampereella ja matkaa 110km/h nopeudella ollut 11.5-12l/100km, eli ei ollenkaa paha omasta mielestä
Viimeksi muokannut Kummeli, La 10.05.2014 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Nyt tehtyä:
Maski maalattu mustaks, kromiritliät kuitenki jää jotta mersuks tunnnistaa. Takavalot koitin kans maalata kokopunaseks, loppu maali kyllä vähä kesken, että jäi kuultamaan ne eri lamppujen rajat, mutta voi olla ihan hyväki ettei tuu liian teinipuna
Tarkotus ois nuo vanteet vaihtaa pois. Itellä on ylimääräsenä 18x10 taakse ja eteen 18x8.5 "sopivat" amg tyyliset feikkipulttikehälliset lippavanteet. Keskiöt mustat, joten neki pitäs sopia tyyliin. Harmittavasti ET on vaan kuitenki liian pieni, eli ku tunkkaa auton ilmaan nii sisäpuolelta ottaa koriin. Taas jos spacerilla tuo ulospäin, ottaa vanne varmasti kaareen, koska tässä on ihan älytön tuo kaaren sisälippa. Eli mankelia tarttis. Itellä vain huonoja kokemuksia mankeloidusta maalipinnasta, lämmityksen kanssakaan kun ei meinaa saaha maalipinnan halkeamatta peltiä taittumaan
Noh, vanteet tulee kun tulee. Täks kesäks kuitenki jotain. Putket on jo melko suorat, että meteliä on riittävästi. Ehkä vähän liikaakin. Humisee aikalailla justii stallin kohalla vieläpä, en tiiä jos koittas putkea vähä löysätä ettei ois nii kovasti korissa kiinni, nyt kun kärsii leukoja vetää putkesta sen liikahtamatta.
Takalasit aattelin tummentaa sopivalla kalvolla, ei liian mustaks kuitenkaan.
Tontitusta mieli halajais eniten, mutta... takapään jouset ilmeisesti elämänsä ehtoopuolella, jos täys lasti kyytissä niin putki harppoo aika lailla maahan. Ajolleen kuitenkin mukavan pehmonen, (ei kuitenkaan kallistele..) joten ei viittisi kivirekeäkään tehdä. Eli madallus jäänee varmaan talven hommiks, liekkö sitten alustasarjan vaihto vai ilma-alusta, jota ois mukava koittaa.
Myös maalipinnan hinkkaus ois luvassa jossain vaiheessa, sekään tuskin tällekesää kerkiää.
Eli tällekesää tulossa: vanteet, lasien tummennus, pisteosien maalaus/siistiminen
Maski maalattu mustaks, kromiritliät kuitenki jää jotta mersuks tunnnistaa. Takavalot koitin kans maalata kokopunaseks, loppu maali kyllä vähä kesken, että jäi kuultamaan ne eri lamppujen rajat, mutta voi olla ihan hyväki ettei tuu liian teinipuna
Tarkotus ois nuo vanteet vaihtaa pois. Itellä on ylimääräsenä 18x10 taakse ja eteen 18x8.5 "sopivat" amg tyyliset feikkipulttikehälliset lippavanteet. Keskiöt mustat, joten neki pitäs sopia tyyliin. Harmittavasti ET on vaan kuitenki liian pieni, eli ku tunkkaa auton ilmaan nii sisäpuolelta ottaa koriin. Taas jos spacerilla tuo ulospäin, ottaa vanne varmasti kaareen, koska tässä on ihan älytön tuo kaaren sisälippa. Eli mankelia tarttis. Itellä vain huonoja kokemuksia mankeloidusta maalipinnasta, lämmityksen kanssakaan kun ei meinaa saaha maalipinnan halkeamatta peltiä taittumaan
Noh, vanteet tulee kun tulee. Täks kesäks kuitenki jotain. Putket on jo melko suorat, että meteliä on riittävästi. Ehkä vähän liikaakin. Humisee aikalailla justii stallin kohalla vieläpä, en tiiä jos koittas putkea vähä löysätä ettei ois nii kovasti korissa kiinni, nyt kun kärsii leukoja vetää putkesta sen liikahtamatta.
Takalasit aattelin tummentaa sopivalla kalvolla, ei liian mustaks kuitenkaan.
Tontitusta mieli halajais eniten, mutta... takapään jouset ilmeisesti elämänsä ehtoopuolella, jos täys lasti kyytissä niin putki harppoo aika lailla maahan. Ajolleen kuitenkin mukavan pehmonen, (ei kuitenkaan kallistele..) joten ei viittisi kivirekeäkään tehdä. Eli madallus jäänee varmaan talven hommiks, liekkö sitten alustasarjan vaihto vai ilma-alusta, jota ois mukava koittaa.
Myös maalipinnan hinkkaus ois luvassa jossain vaiheessa, sekään tuskin tällekesää kerkiää.
Eli tällekesää tulossa: vanteet, lasien tummennus, pisteosien maalaus/siistiminen
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Vaikka kone käy nätisti ke-jetiksi, on jotain mekaanistakin sanottavaa. Kylmänä pölläyttää sinistä, liekkö venttiilivarsien kumit entiset? Samoten jossain tilanteissa kuuluu koneesta rallatusta jne. sekoittuu kyllä pahasti vuotavaan pakosarjantiivisteeseen, mutta veikkaisin että saattas olla nokkaketju venyny yli kiristimen varan.
Laatikko toimii suht nätisti, mutta perässä/nivelissä väljää, paikaltaan kun heittää keppiä etiäppäin nii kolahtaa. Lisäks alustassa jotain väljyyttä havaittavissa, ja abs:n toiminta hieman arveluttavaa. Mutta eikös nää oo niitä pikkuvikoja?
Laatikko toimii suht nätisti, mutta perässä/nivelissä väljää, paikaltaan kun heittää keppiä etiäppäin nii kolahtaa. Lisäks alustassa jotain väljyyttä havaittavissa, ja abs:n toiminta hieman arveluttavaa. Mutta eikös nää oo niitä pikkuvikoja?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kummelin kesä-ässä
Tuleekos näihin 126:siin samalla tavalla kuin lankun perään tuntuva väljyys/kolahdukset takakelkan etummaisista kumeista, jotka ovat finaalissa?
Mietin vaan että voi myös johtua siitä tuo kolaus, ja nuo kumet on helpohko vaihtaa...
Mietin vaan että voi myös johtua siitä tuo kolaus, ja nuo kumet on helpohko vaihtaa...
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Kummelin kesä-ässä
ässän takapää on aivan erilainen mitä lankussa
kuvassa W126 taka-akselisto -83 vuuelta nuoremmissa hiukan eroja ja nekin perän kiinnityksessä
kuvassa W126 taka-akselisto -83 vuuelta nuoremmissa hiukan eroja ja nekin perän kiinnityksessä
mullon pelkkiä romuja vaan
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kummelin kesä-ässä
Oho, onpas se eri näköinen! Kiitos selvennyksestä
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: Kummelin kesä-ässä
Muutama kolina paikannettu irrallaan olevaan tunkkiin... Kävipäs vanhanaikasesti
Mutta, nyt asiaan. Nimittäin renkaanpultit. Mulle on tulossa tosin noi 18" vanteet, mutta niissä pitää olla jo valmiiks pitkät, mersun omat alumiinivanteen pallokantaset ja pitkät pultit. Mutta nyt joudun laittamaan varmaan n. 10mm spacerin, joten tarttis vieläki pidemmät pultit. Eli, mistä sellaset löytää?
Mutta, nyt asiaan. Nimittäin renkaanpultit. Mulle on tulossa tosin noi 18" vanteet, mutta niissä pitää olla jo valmiiks pitkät, mersun omat alumiinivanteen pallokantaset ja pitkät pultit. Mutta nyt joudun laittamaan varmaan n. 10mm spacerin, joten tarttis vieläki pidemmät pultit. Eli, mistä sellaset löytää?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Mjaha, ja taas suunnitelmat muuttu.
Eli vanteet tulee ne 18x10:t, mutta spacerit piisas vanhoista jarrulevyistä tehyt, tuli muute hyvät vaikka ite sanonki... Eli 5mm riitti tekemään tilaa tarpeeks, ja nyt riittää pulteikski vähän lyhkäsemmät, varmaan jopa mersun alkuperäset riittää. Mittasin että nuo mitkä ny oli (väärällä kartiolla kylläkin...) testissä niin olivat 42mm kartion juuresta kierteen päähän. Eli jos tuollaset pultit sais pallokartiolla, niin sais toiset pyörät alle.
Tummensin muute myös etuvilkut, pieni suhaus tummennuslakkaa toi mun mielestä aika ok kontrastin, niinkuin tosta tankkauskuvasta näkee niin etuvilkut hyppäs vähä liikaa esiin...
Eli vanteet tulee ne 18x10:t, mutta spacerit piisas vanhoista jarrulevyistä tehyt, tuli muute hyvät vaikka ite sanonki... Eli 5mm riitti tekemään tilaa tarpeeks, ja nyt riittää pulteikski vähän lyhkäsemmät, varmaan jopa mersun alkuperäset riittää. Mittasin että nuo mitkä ny oli (väärällä kartiolla kylläkin...) testissä niin olivat 42mm kartion juuresta kierteen päähän. Eli jos tuollaset pultit sais pallokartiolla, niin sais toiset pyörät alle.
Tummensin muute myös etuvilkut, pieni suhaus tummennuslakkaa toi mun mielestä aika ok kontrastin, niinkuin tosta tankkauskuvasta näkee niin etuvilkut hyppäs vähä liikaa esiin...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Ethän ole sattumoisin noita 17" AMG vanteita myymässä? Veljen w126:een nuo olis justiin passelit.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Kummelin kesä-ässä
Joo siis tosiaan, nyt noi 17" amg:t tulee myyntiin ku sain isommat alle:
Look alkaa oleen mu mielestä ok, pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta. Tonttiin sais tulla, mutta se jää ny toiseen kertaan :S
Look alkaa oleen mu mielestä ok, pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta. Tonttiin sais tulla, mutta se jää ny toiseen kertaan :S
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Ja vielä kerta kiellonpäälle:
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Kummelin kesä-ässä
kiitos kiitos!
Onko kukaan tehny ketjun ja ohjureiden vaihtoo tällaseen m116 420 koneeseen? Onko jotai ihmeellistä mitä pitäs tietää?
http://autotrend.activeboard.com/t52277 ... enz-v8-m1/
Tuolla aika hyvät ohjeet jne. Mutta ihmettelen, että mites noi alemmat ohjuri vaihetaan? Tuo pujotustyyli ois hyvä keino vaihtaa ketju, ei tarttis nii kauheasti purkaa. Mutta tuolla tyylillä saa 4 ohjuria yläkautta vaihettua, ja mää oon ymmärtäny että niitten lisäks on vielä kaks ohjuria, neki vaihtasin mielelläni ku kerran alkaa remppaamaan. Eli mites se onnistuu ilman koneen päädyn irrottamista?
Ja sitte toine juttu, noi venttiilivarrenkumit. Onko vinkkejä mite sais venan pysymään yläällä vaikka lukkolautasta joutus vähä lyömäänki? Tupannu oleen joskus aika lujassa, että riittääkö ilmanpaine sylinterissäkään siihen. Narua en ala sinne lykkäämään...
Onko kukaan tehny ketjun ja ohjureiden vaihtoo tällaseen m116 420 koneeseen? Onko jotai ihmeellistä mitä pitäs tietää?
http://autotrend.activeboard.com/t52277 ... enz-v8-m1/
Tuolla aika hyvät ohjeet jne. Mutta ihmettelen, että mites noi alemmat ohjuri vaihetaan? Tuo pujotustyyli ois hyvä keino vaihtaa ketju, ei tarttis nii kauheasti purkaa. Mutta tuolla tyylillä saa 4 ohjuria yläkautta vaihettua, ja mää oon ymmärtäny että niitten lisäks on vielä kaks ohjuria, neki vaihtasin mielelläni ku kerran alkaa remppaamaan. Eli mites se onnistuu ilman koneen päädyn irrottamista?
Ja sitte toine juttu, noi venttiilivarrenkumit. Onko vinkkejä mite sais venan pysymään yläällä vaikka lukkolautasta joutus vähä lyömäänki? Tupannu oleen joskus aika lujassa, että riittääkö ilmanpaine sylinterissäkään siihen. Narua en ala sinne lykkäämään...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Nii ja siis ilmeisesti ns. tyyppivikana, että juuri ohjurit halkeilee ajan myötä ja sitte menee ketjun ja rattaan väliin aiheuttaen "juttuja"...
Ilmeisesti pitää joku vkl ottaa kone auki ku nyt kuuluu lämpösenä tyhjälläkäynnillä melkone rakle ketjusta... Ei taho pitkiä reissuja uskaltaa ajella.
Ilmeisesti pitää joku vkl ottaa kone auki ku nyt kuuluu lämpösenä tyhjälläkäynnillä melkone rakle ketjusta... Ei taho pitkiä reissuja uskaltaa ajella.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
minkäs vuotinen se on? jos nyt vaikkapa 30 vuottakin lähentelee tai yli on, niinkuin varmasti on.. niin ei oo ihme että venankumit vähän huonossa hapessa...
itelä capri vuodelta -74 ja siinäkin vähän tupruttaa , varsinkin nyt kun kone remontin ja rahan takia jäi hetkeksi seisomaan...
itelä capri vuodelta -74 ja siinäkin vähän tupruttaa , varsinkin nyt kun kone remontin ja rahan takia jäi hetkeksi seisomaan...
Re: Kummelin kesä-ässä
kori on -89vm, kone 360tkm ajettu m116, sen vuosimallia en tiiä. Venäjän poijilta senki varmaan näkis, jos sais toimiin. Ite en saa... :S
Tää siis korin runkonumero:
WDB1260251A463347
Ja tämä tekniikanluovuttajan runkonumero (ilmeisesti...):
WDB1260341A369404
Tää siis korin runkonumero:
WDB1260251A463347
Ja tämä tekniikanluovuttajan runkonumero (ilmeisesti...):
WDB1260341A369404
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Kävin ite tätä kyseistä kanssa koeajamassa.. häiritti itteä maalipinta niin paljon ettei kyllä kauppoja olis tullu läheskään pyyntihintaan
Ajettavuudesta en sano mitään, mutta hyvä että sinulle kelpas
Ajettavuudesta en sano mitään, mutta hyvä että sinulle kelpas
W210 E320cdi
Re: Kummelin kesä-ässä
:O
En tiiä mite hyviä ne sitte on kunnossa olevat ajaa, mutta ei ainakaa mitää isompaa tunnu olevan...
Nii, ja en määkää läheskää pyyntihintaa maksanu...
En tiiä mite hyviä ne sitte on kunnossa olevat ajaa, mutta ei ainakaa mitää isompaa tunnu olevan...
Nii, ja en määkää läheskää pyyntihintaa maksanu...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Onko kellään hyvää vinkkiä mistä tilata osia suoraan Saksasta? Speedautoteile tuntuu olevan yhtä kallis ku KL...
ebaystakaan ei viitti tilata kauheeta määrää osia yksittäisinä kappaleina...
Alan kallistumaan ihan KL:ään, koska sinne saa kuitenkin väärän osan vielä takasi suht pienellä vaivalla.
ebaystakaan ei viitti tilata kauheeta määrää osia yksittäisinä kappaleina...
Alan kallistumaan ihan KL:ään, koska sinne saa kuitenkin väärän osan vielä takasi suht pienellä vaivalla.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
Itse olen tilannut osia http://www.topautoosat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
tullut aina sitä mitä pitää ja edullisemmin kuin suomesta.
tullut aina sitä mitä pitää ja edullisemmin kuin suomesta.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Kummelin kesä-ässä
Baldshop.de on jossakin kehuttu. Omakohtaista kokemusta ei ole tilaamisesta mutta hintoja kun kyselin niin originaaliosat on selvästi Suomen tasoa halvempia.
Re: Kummelin kesä-ässä
Tuossa noista molemmistaKummeli kirjoitti:kori on -89vm, kone 360tkm ajettu m116, sen vuosimallia en tiiä. Venäjän poijilta senki varmaan näkis, jos sais toimiin. Ite en saa... :S
Tää siis korin runkonumero:
WDB1260251A463347
Ja tämä tekniikanluovuttajan runkonumero (ilmeisesti...):
WDB1260341A369404
Datacard
Identification number: WDB1260341A369404 X
Chassis
Sales designation: 420 SE
Order number: 0 7 214 05639
Paint code 1: 147 No code designation available
Equipment: 972 No code designation available
Engine no.: 116965 12 050169
Transmission: 722324 02 998668
SA code
147 No code designation available
254 RADIO MB AUDIO 30 - USA
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
412 _______ - 19951002 - ELECTRIC SLIDING ROOF
412 _______ - 19980716 - ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
506 No code designation available
531 AUTOMATIC ANTENNA
570 FOLDING ARMREST, FRONT
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
590 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG
620 AIR POLLUTION CONTROL
972A No code designation available
Datacard
Identification number: WDB1260251A463347 9
Chassis
Sales designation: 300 SEL
Order number: 0 9 529 10537
Paint code 1: 735 No code designation available
Equipment: 268 No code designation available
Engine no.: 103981 12 078859
Transmission: 722351 03 200679
SA code
211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
268A LEATHER GREY
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
524 PAINTWORK - PRESERVATION
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
592 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG
603 No code designation available
630 ECE - WARNING TRIANGLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
735 No code designation available
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
877 No code designation available
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Kummelin kesä-ässä
Asiallinen mafia Semmonen heijastinlevy taakse toisi hienosti jatkuvuutta takavaloille, Jaagoun vanhassa 126:ssa oli ainakin sellanen ja mun mielestä passaa tommoseen mainiosti
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Kummelin kesä-ässä
noni, hienoo!
Nyt o konetta purettu jonku verran, vielä ajotuksen tarkastus ja merkkaaminen nii saa ottaa koneenpäädyn irti.
Mitehä ku aattelin tuon "air pollution control" systeemin heivata mettään? Ei oo remmiä ollu ollenkaa siinä, ja aattelin ottaa kokonaan sen härvelin pois tuolta. Aiheuttaakohan toimenpiteitä mm. katsastuksessa tms?
Vesipumpun vaihto jää toiseen kertaan, jossei nyt aivan pilalla ole. Nimittäin sen verta hintaa että huh, ja taas pilipali tarvikkeita ei viitti laittaa :S
Tilasin loppujen lopuksi kuitenkin KL varaosilta: Alkuperänen mersun ketju, kaikki laahaimet uudet (6kpl), kampiakselin etustefa, joitain tiivisteitä ja venttiilivarrenkumit -> 380e kotiin toimitettuna.
Nyt o konetta purettu jonku verran, vielä ajotuksen tarkastus ja merkkaaminen nii saa ottaa koneenpäädyn irti.
Mitehä ku aattelin tuon "air pollution control" systeemin heivata mettään? Ei oo remmiä ollu ollenkaa siinä, ja aattelin ottaa kokonaan sen härvelin pois tuolta. Aiheuttaakohan toimenpiteitä mm. katsastuksessa tms?
Vesipumpun vaihto jää toiseen kertaan, jossei nyt aivan pilalla ole. Nimittäin sen verta hintaa että huh, ja taas pilipali tarvikkeita ei viitti laittaa :S
Tilasin loppujen lopuksi kuitenkin KL varaosilta: Alkuperänen mersun ketju, kaikki laahaimet uudet (6kpl), kampiakselin etustefa, joitain tiivisteitä ja venttiilivarrenkumit -> 380e kotiin toimitettuna.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
jos sellainen kiinnostaa niin täältä voisi sellainen löytyäHage kirjoitti:Asiallinen mafia Semmonen heijastinlevy taakse toisi hienosti jatkuvuutta takavaloille, Jaagoun vanhassa 126:ssa oli ainakin sellanen ja mun mielestä passaa tommoseen mainiosti
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: Kummelin kesä-ässä
Hmm... pistäs kuvaa yv:nä ja hintapyyntiä, ei ois huono välttämättä. Mutta en iha vakuuttunu viel oo, tulee pia jaagou kopio
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: Kummelin kesä-ässä
käyn nappaamassa vkl kuvan on omassa s viellä paikallaan ja se ei siihen jää kun siihen tulee hellan tummat valot. eikä ole kallis
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: Kummelin kesä-ässä
Kone purettu, tiivistejämiä poistettu, kl-varaosista tullu paketti, tilattu lisää osaa ku hajotin vahingossa moottorinkumityynyt... No, ne varmaa oli kyllä valmiiks aika haperot ku nuon heleposti meni särki...
virranjakajan kansi myös halki, ihmeen hyvin kävi vaikka kauhee railo että varmasti ottanu vettä...
virranjakajan kansi myös halki, ihmeen hyvin kävi vaikka kauhee railo että varmasti ottanu vettä...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.