447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

RAM kirjoitti:Ja KULKEE
Juu tosiaan mittailtiin vähän osien lämpötiloja ajon jälkeen ja ihan asiallisia lämpötiloja näytti.. ei mitään huolestuttavaa :D

Ja tosiaan nyt on pykälät hitsattu niin pysyy letkut aisoissa 8)

Tänään vaihtelin kuskin puolen ikkuna nostimen ja muutama ärräpää siinä lenteli ennen kuin tajusi homman toiminnan :lol:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja dansku »

sehän on sitten vasta kolmas kerta. Hyviä noi w124:n sähköikkuna mekanismit :)
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Noniin taas ei ole tullut tännekään kirjoiteltua pitkiin aikoihin mitään :? Aika vaan menee siivillä...

Koitan tähän jotain turista mitä on tullut tehtyä tuon ikkunan nostimen rempan jälkeen tai varmaan lisäilen lähinnä kuvia nehän kertoo jo aika paljon :lol:
Ja etukäteen sanon että varmasti jotain pikku juttuja voi jäädä pois välistä :roll:

Tosiaan tuli tehtyä tuossa syksyllä taas huoltoa mm. laatikkoöljyt ja etuvakaajan kannake, meinaan ihmettelin silloin yks kerta kun yhtäkkiä on alkanut kolisemaan. Aluksi epäilin että olisi jousi pamahtanut poikki ja katselinkin netistä, että mistä saa usia. Asia selvisikin sitten nosturilla, että oli pohjapanssari oli kantanut jossain töyssyssä vakaajaan ja näin ollen kannake napsahtanut poikki. Pohjapanssaria nyt muokattu sen verran, että tehtiin vakaajalle oma ura siihen panssariin.

Kuva
Kuva

Laatikkoöljyilläkään ei oltu ajettu kuin vajaa 30tkm, mutta oli vuosi tullut täyteen niin onhan ne hyvä vaihtaa :thumbup: Ja puhtaan näköiset nesteet sieltä valui pihalle.

Kuva
Kuva


Tässä välissä kerkesi talvikin saapua Etelä-suomeen ja piti siis laittaa auto "talvilookki" kuntoon :D Eli kesäpuskuri vaihtui tuommoiseen perus mallin puskuriin ja renkaiksi tuli valittua Nokian Hakkapeliitta 8sit.

Kuva

Sen jälkeen päätettiin vaihtaa takatukivarsien sisemmät puslat ja ne kuuluisat narinahelat, onneksi oli myös Nippe kaverina :wave:

Vanhaa puslaa

Kuva

Uutta osaa
Kuva

Tukivarsi lähti pikaseen ruosteen poistoon ja prässiin sen jälkeen
Kuva
Kuva
Kuva

Pieni väri pintaan tämän jälkeen ja massaus 8)

Kuva
Kuva

Narinahelan vaihtohan sujui oikein mallikkaasti tuon työkalun johdosta. Kiitokset Hotarille :wave: . Ennen uuden helan asennusta pyöräytettiin tuosta olka-akselista pesä puhtaaksi :mrgreen:

Kuva



Taas ajeltiin hetki ja bongattiin netistä etuovien pahvit kajari paikoilla ja pitihän semmoset saada kun oli ollut mielessä jo pitkään tuo, että olisi asentanut kaiuttimet oviin... toki kankaiset ovipahvit piti saada nahkaisiksi :think:
Ensiksi tuli purettua nuo pelkät lokerot irti ovipahveista ja sen jälkeen piti nylkeä vanhat kankaat pois.

Kuva
Kuva

Ja ennenkuin kukaan alkaa arvostelemaan työn jälkeä niin kyseessähän on siis ensikertalainen "verhoilja" :lol: ps. sitä liimaa oli joka paikassa tän jälkeen.

Kuva
Kuva

Ja nuo kaiutin ritilät tuli "tuunattua", joka varmasti herättää mielipiteitä... itse pidän niistä :)

Kuva
Kuva
Kuva

JA jos kyllästyy niin vetää vaan mustaksi...

Ovipahvia piti sen verran muokata, että teki reijän sille kaiuttimen kaikukopalle.

Kuva
Kuva

Ja lopputulos on tässä.

Kuva

Tässä talven aikana pääsi huohotinkin yllättämään eli jäätymään ja sitä öljyähän oli koko konehuone täynnä :mrgreen: sitä pesemisen määrää :crazy:
Sen jälkeen tuli hankittua ihan "kunnollinen" öljynkeräin säiliö kun sitä ennen on toiminut säiliönä vanha jarrunestepurkki etulokarissa :lol:
Myös polttoainesuodatin uusittiin tässä välissä.

Kuva

Samalla tuli vaihdettua uusi kiristimen iskari ja kiristin.

Kuva

Ja näin keväällä tuli sitten vähän shoppailtua ja hankittua ensi kesälle uutta ahdinta :mrgreen:
Ja sen myötä piti ostella vähän kaikennäköistä rompetta ja nikkaroida :wink:

Kuva

Myös sähköflekti tarvikkeet piti hankkia sillä, muuten ei oltaisi saatu triggeripyörää mahtumaan. :geek:

Kuva

Triggeripyörä on 36-1 jolla saadaan moottorinpyörintä nopeus mitattua kun kyseessähän on sähköohjattu ahdin ja ECU tuli mukana, jossa pitäisi olla teoriassa toimiva ohjelma sisällä.
Hihnapyörän irrotus piti olla 5 minuutin homma, mutta eipä taas ollutkaan kun pulteista olivat kuusiokolon kulmat pyöristyneet pahasti joten meni keulan purku hommiksi sinä iltana.
Lopulta saatiin hihnapyörä irti ja passitettiin sorvarille triggeripyörän kanssa. Tässä välissä pestiin keulan kennot ja päätettin vaihtaa hikoileva alipainepumpun tiiviste. Myös briteistä tilattu kampiakselin anturi saapui määränpäähänsä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva



Ja nyt tuossa viime viikonloppuna tuli kunnostettua vetoakselit kun tuppaa ruostumaan tuolta suojakumien alta :x

Kuva

Kumi ja nivel kun oli saatu pois akselista niin arvaus paljastui oikeaksi, onneksi nämä oli vielä pelastettavissa. :clap:

Kuva

Vanhat rasvat tuli samalla poistettua nivelistä... oli meinaan aikamoista litkua jo :shifty:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tosiaan hiomisen jälkeen tuli myös akselit maalattua ja tuli kuin uudet.
Lopputulos kun on kaikki putsattu ja maalattu, uusilla kumeilla. 8)

Kuva

Sen verran tuli tehtyä "faceliftin" malli noista vetareista, että sipasin silikonia noihin kumien päihin jotta vesi ja lika ei pääse menemään kumin huulen alle :wink:

Kuva
Kuva
Kuva

Vetarien pultit jotka pitää vetaria perän laipassa kiinni, tuli kiristettyä 70 nm.

Tänään tuli ilmoitus että Triggeripyörä olisi valmis noudettavaksi. Pääsee viikonloppuna ilmaamaan jäähdytysjärjestelmää ja suunnittelemaan anturille telinettä :mrgreen:
Varmaan taas miljoona virhettä tekstissä kun yrittää väsyneenä jotain kirjoittaa :crazy:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Ovi kajareiden muotokieli puhuttelee ainakin meikäläistä, eli hyvältä näyttää! :clap:

Sitä on sitten innostuttu oikein urakalla parannus puuhiin mukavaa jälkeä, jokos kiesi on kulku kunnossa?
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Siellä on ruennu tapahtuu. :clap: Seuraavaan miittiin uudella kokoonpanolla. :mrgreen:
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:) ...noita jousirautoja menee etenkin huonoilla röykkyisillä talvikelillä :wink:
veikkaisin että ensin katkennut ja sitten vakaaja hakannut panssariin :think:
Avatar
Koskinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 18.02.2014 19:36

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Hyvän näköiset ovipahvit kyllä tuli! Pitää melkeen alkaa suunnittelemaan itellekkin kunhan löytää sopivat pahvit.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKO DIESEL"

Viesti Kirjoittaja RAM »

Erittäin asiallista itselle tekemistä. Noin perusteellista vetoakselin käsittelyä en ole aiemmin nähnyt.
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Vetareiden kunnostus rempan jälkeen tuli vaihdettua moottoriöljytkin ja tasoanturi, joka oli vuotanut anturin lävitse.
Sekä nuo aurinkolipat valaistuin meikkipelein, onhan ne kiva lisävaruste 8)

Kuva

Ja nyt viikonloppuna olikin sitten sen hiustenkuivaajan vaihto ja onneksi oli hyvä porukka jeesamassa.

Kaikki meni suhteellisen hyvin, mitä nyt joutui vähän lyhentämään öljynpaluu putkea sekä sijoittamaan paisuntasäiliön eripaikkaan kun muuten olisi voinut olla vähän kuumat oltavat turbon vieressä.

Tästä lähdettiin purkamaan.

Kuva

Kuva

Ja saatiin tuo kirottu palikka pois välistä :lol:

Kuva

Kuva

Hetihän se piti koe sovittaa sinne :P

Kuva

Todettiin että istuu sinne kun nenä päähän ja sitten päätettiin sijoittaa tuo ohjainlaite ja paineanturi apukuskin jalkatilaan.
Pujoteltiin piuhat sekä paineanturille menevä putki imusarjalta rintapellin läpi.

Kuva

Kuva

Kuva

Ja Nippe hoiti ECUn ja anturin sijoituksen sekä releistyksen tuolle ECUlle, sillä välin kun suunniteltiin pakosarjalle tukirautaa :)

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten kun se öljypaluuputki oli muokattu ja vaihdettu uudet O-renkaat, jotka löytyivät KL-varaosista niin leviteltiin tiivisteliimat laippaan ja turbo paikalleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Moottorinkannakkeen joutui irrottamaan, että pääsi kiristämään yhden laipan pultin... oli vähän ahtaalla :evil:

Kuva

Kuva

Sitten kun oli pultit kiristettynä alettiin suunnittelemaan ahtoputkea ja sekin kävi aika näppärästi oikeilta kavereilta :mrgreen: melkein itse oli vain tiellä. Ja jossain välissä Nippe ilmoitti, että olisi pakolämpöanturin piuhat vedettynä mittarille :crazy:

Kuva

Kuva

Tuosta ahtoputkesta ei tullut otettua kuvaa kun oli maalattu se vielä mustaksi, että näyttää hyvältä.

Downpipe tuli myös rakennettua vielä saman illan aikana ja johan sitä oli tullut tehtyä hommia yli normaalin työpäivän verran :shock:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lopuksi kun oltiin mallailtu paikoilleen niin vedin kuumankestomaalit putken päälle.

Kuva

Öljyntuloputki paikoilleen ja ahtoputket paikoilleen sekä loppu zekkaus että kaikki näyttää hyvältä ja kone ruksuttamaan...

Mutta ei ne ongelmat siihen loppuneet... Ei saatu kampiakselin anturilta pyörintänopeus tietoa :| liekö vääränmallinen anturi... kokeiltiin siirtää anturia lähemmäksi ja kauemmaksi triggeripyörästä ei vaikutusta.

Nyt sitten odotellaan uutta anturia ja katsotaan kuinka sitten menee :wtf:

Kuva

Kuva

Ja tosiaan tuo paisuntasäilö jouduttiin sijoittamaan kuskinpuolelle.

Miksi aina nää tekstit pitää yrittää kirjoittaa yöllä kun ei pää meinaa enään toimia :lol:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1599
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja aziz »

Eikös tolle paisarille olisi voinut tehdä jonkun lämpökilven? Jos ei muuten mahdu omalle paikalleen, niin ehkä etsisin toisen mallisen säiliön, minkä vois sijoittaa tuon alkuperäisen paikan tienoille. Minun silmään tuo nykyinen asennus näyttää vähän hätäiseltä ratkaisulta, kun kaikki on muuten kutakuinkin priimaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

aziz kirjoitti:Eikös tolle paisarille olisi voinut tehdä jonkun lämpökilven? Jos ei muuten mahdu omalle paikalleen, niin ehkä etsisin toisen mallisen säiliön, minkä vois sijoittaa tuon alkuperäisen paikan tienoille. Minun silmään tuo nykyinen asennus näyttää vähän hätäiseltä ratkaisulta, kun kaikki on muuten kutakuinkin priimaa.
Aziz oot oikeessa, mietin juurikin jos hankkisi erimallisen säiliön.
Vielä ei ole tullut sopivan mallista vastaan.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1599
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja aziz »

447za kirjoitti:
aziz kirjoitti:Eikös tolle paisarille olisi voinut tehdä jonkun lämpökilven? Jos ei muuten mahdu omalle paikalleen, niin ehkä etsisin toisen mallisen säiliön, minkä vois sijoittaa tuon alkuperäisen paikan tienoille. Minun silmään tuo nykyinen asennus näyttää vähän hätäiseltä ratkaisulta, kun kaikki on muuten kutakuinkin priimaa.
Aziz oot oikeessa, mietin juurikin jos hankkisi erimallisen säiliön.
Vielä ei ole tullut sopivan mallista vastaan.
Vaihtoehto numero kaksi: :)
En tiedä mahtuisko tuohon repsikan puolelle etulampun taakse esim. turbottoman mersun pissipoikasäiliö, siten tuolla nykyisessä paikassa olis tilaa enempi laittaa nätimmin tuo paisari. Toki vaatii letkujen uusimisia sun muuta säätämistä.
Ja kolmas vaihtoehto: Tekee/teettää alumiinisen säiliön alkuperäiselle paikalle.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
N1ppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Pe 02.11.2012 14:29

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja N1ppe »

Ettei tulis ilman putsari etuvalon taakse ...?
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

aziz kirjoitti:
447za kirjoitti:
aziz kirjoitti:Eikös tolle paisarille olisi voinut tehdä jonkun lämpökilven? Jos ei muuten mahdu omalle paikalleen, niin ehkä etsisin toisen mallisen säiliön, minkä vois sijoittaa tuon alkuperäisen paikan tienoille. Minun silmään tuo nykyinen asennus näyttää vähän hätäiseltä ratkaisulta, kun kaikki on muuten kutakuinkin priimaa.
Aziz oot oikeessa, mietin juurikin jos hankkisi erimallisen säiliön.
Vielä ei ole tullut sopivan mallista vastaan.
Vaihtoehto numero kaksi: :)
En tiedä mahtuisko tuohon repsikan puolelle etulampun taakse esim. turbottoman mersun pissipoikasäiliö, siten tuolla nykyisessä paikassa olis tilaa enempi laittaa nätimmin tuo paisari. Toki vaatii letkujen uusimisia sun muuta säätämistä.
Ja kolmas vaihtoehto: Tekee/teettää alumiinisen säiliön alkuperäiselle paikalle.
Itse mietin tuota aliumiinista säiliötä ja sitten hankkisi pakopesän päälle lämpösuojan niin ei paisari kärsisi niin paljoa kuumuudesta :problem:

Anturi tuli juuri hetki sitten perille ja täytyisi vielä mennä kokeilemaan, josko rupeisi tulemaan lukemaa näytölle :mrgreen:

Ja ilmanputsari tulee ajovaloumpion taakse.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Uusi anturi tuli laitettua kiinni ja kone näytti silti tyhjää :roll:
Ei muuta kuin kytkentäkaavio esille ja johtojen mittaukseen, GND-piuha näytti mittarin mukaan olevan poikki :cry:

Syy selvisi onneksi nopeasti

Kuva

Sitten vaan uutta liitintä, kun sattui olemaan yksi ylimääräinen

Kuva

Kuva

Kone käyntiin ja johan rupesi tulemaan signaalia :mrgreen: :clap:

Kuva

Kuva

Koeajolla sitten ilmenikin ongelmia lisää... konehuoneesta rupesi nousemaan savua aikalailla :crazy:
syynä oli öljyvuoto, joka sitten kärysi kun valui pakosarjan päälle.
Joko öljy tulee turbon öljypaluuputken laipan välistä tai sitten turbon rungon välistä :?:
Täytyy tänään tutkia tarkemmin mistä öljy puskee pihalle...
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Nyt on ajeltu ja ihmetelty miksi ei toimi niinkuin pitää :?: :?:

Kun lähtee vedättämään niin ahdot seilaa 0.5 - 1.5 barin välillä, eli nostaa normaalisti 1.5 bariin ja heti sen jälkeen laskee 0.5 bariin ja taas lähtee nostamaan 1.5 :think:

Rakensin pakopaine mittarin ja tuntuisi että vedossa pakopaineet menee 1 bariin asti puoli kiloa edellä ja 1.5 kun päästään pakopaineet näyttää 2.5 baria :think:

Olisiko täällä nyt osaavaa porukkaa neuvomaan ?

Syöttöjäkin on pienennetty, mutta sitten loppuu kulku ja edelleen tekee samaa seilausta.
Mutta kun katkaisee solenoidilla ahdonalaisen syötön niin toimii ihan nätisti ja nostaa ahdot sinne 1 bariin :problem:
Loppuu ymmärrys :crazy:

voiko olla että PWMän kartassa on jotain häikkää ?
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Terve taas !

Aikaa ja rahaa taas saatu menemään, mutta huonolla tuloksella.
Päätin että nyppäsen tuon VNTn irti kun ei saa toimimaan ja ei tällä hetkellä into riitä sen kanssa leikkimiseen :wink:
Päähänpistona tuli hankittua tuliterä Holsetin HX40 Superi #14 pakopesällä ja taidan sen lykätä nyt konehuoneeseen möllöttämään jos saisi edes muutamia vetoja tänäkesänä :lol:

Noh ei ne ongelmat siihen loppuneet... viime viikonloppuna tultiin kummisedän 50v. synttäreiltä kotia ja ihmettelin kun tiputettiin motarille ja huomasin lämpöjen nousseen 120 asteeseen ja äkkiä puhallus kuumalle ja hytistä tuli minuutissa tulikuuma sauna, mutta auto on tärkeempi kun omahyvinvointi sen jälkeen. Lämmöt laski 80 asteeseen ja selvisin kotia asti, mutta seuraavana aamuna katselin nestepinnat ja että kaikki on kunnossa.
Töihin ajellessa taas sama temppu ! työpäivän jälkeen katsoin että onko nesteet sekaisin ja öljyt oli öljyä ja jäähdytysnesteet oli hävinny paisarista :o siinä löin nokivasaran tulille ja korkki auki ja sieltähän rupesi tulemaan jonkin sortin höyryä kylmällä koneella :|
Joten totesin että vaihdetaan se kansipahvi samalla kun vaihdetaan tuo turbo ja tarkoitus olisi nyt ensiviikolla nypätä pipo irti ja toivoa että kansi ei ole haljennut

Eilis yö meni laippoja hitsaillessa kun piti saada tehtyä T4 laipasta T3nen ja sovitella uutta turboa paikalleen.
Laittelen kuvia kun saan latailtua koneelle.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Tuli kansi irrotettua tuossa alkuviikosta ja näytti kyllä siltä että on ihan romurautaa jo kun tarkasteli lähemmin muutamaa halkeamaa :crazy:

Kuva

Kuva

Kuva

Noniin koneistamoltahan tuli se pelätty soitto loppu viikosta eli kansi haljennut :o
Tosiaan oli mennyt 4 ja 5 sylinterien venttiileiltä esikammioon päin halkeama, joka oli täysin murtunut ja sanoivat että ei kannata lähteä korjaamaan kyseistä kantta.

Kuva

Uusi käytetty ehjä kansikin löytyi muutamassa tunnissa onneksi :thumbup:
Ainoa että tämä kansi oli vaparin kansi ja täytyi pakoventtilit vaihtaa vanhasta kannesta kun vaparissa on kuulemma ne Natrium täytteiset venat ja ne eivät kestä. Ja siitä kiire sitten alkoikin kun olikin esikammiot irti ja itse en omista sitä avainta niiden kiinni laittamiseen siinä matkalla tuli soiteltua nöyränä Hotarille ja polvillaan anomaan josko mitenkään :lol: ja myöntävä vastaushan sieltä tuli ja eikun isäntää hakemaan kotoa että päästään tallille kyhäilemään. Tämän jälkeen piti vielä soitella tutuille kerkeisikö kukaan vaihtamaan venttiileitä Juhannukseksi että pääsisin niputtamaan pyhinä.
Onneksi yksi sanoi ehtivänsä jos toimitan kannet hänelle vielä saman illan aikana.

Tässä uusi kansi (myös plaanattu) ja kuvassa näkyy kierretappikin kun tuli putsailtua hehkujen kiereet p*skasta pois :D

Kuva

Kuva

Kuva

Sit ei muutakun uusi pahvi paikoilleen ja kansi päälle ja pultteja kirrailemaan.

Kuva


Termarikin tuli vaihdettua samalla uuteen ja tuli otettua ihan Behrin oma termostaatti ja se 80C malli

Kuva

Tässä muutamia kuvia siitä laippavirityksestä

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja lopuksi hiekkapuhallettuna. Laipalle ja turbon pakopesälle tulee vielä Black Satin pinnoteaine.

Kuva

Kuva

Ja kiitokset R.A.Mille Downpipen laipasta :clap: :wave: Hyvin istuu
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Eikö ne kuitenkin ole turbossa ne natrium täytteiset pekovenat. Samoin turbossa on isommat esikammiot.
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Mitä liimaa panit tuohon turbon väliin?
Korvaako tuo peltitiivisteen?
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Eikhi kirjoitti:Mitä liimaa panit tuohon turbon väliin?
Korvaako tuo peltitiivisteen?
Permatexin Ultra Copper tiivisteliimaa ja kyllä on hyvin pitänyt ei ole tarvinnut peltitiivistettä.

Tänän sain auton kokonaan nippuun.
koitan laittaa kuvia ja tarinaa lähi aikoina
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Kiitti tiedosta tuota pittää itekki kokkeilla.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Nyt laittelen tähän heti alkuun niitä kuvia mm. pinnottamisesta :)

Kuva

Itse mestari AP-Race Lake, tervehdys vaan jos lueskelet tätä :wave:

Ja Downpipen hiekkapuhallus

Kuva

Puhallettu ja odottaa pinnotetta

Kuva

Kuva

Tuossa on se adapteri laippa pinnotettuna

Kuva


Tosiaan kun oltiin saatu kaikki osat kiinni autoon ja ruvettiin käyttelemään kansirempan jälkeen huomasin, että 5. sylinterin esikammion sivusta tihkuu mustaa nestettä pihalle :thumbdown: ja eihän siinä ilta myöhään auttanut kun soitella TAAS Hotarille jos saisi sitä avainta lainaan että pääsee kiristämään kaikki esikammiot ja sovittiin seuraavalle päivälle kyseinen homma.
Soitin Veholle tilatakseni sinne kuuluvan tiivisteen ja sain ne saman päivän aikana vielä. Kammiot kun oli kirrattu taas paikalleen niin sai käytettyä auton lämpöseksi niin eipä vuotanut enään :mrgreen:

Tänään taas kun ajelin kaikessa rauhassa kumminkin vielä varauksella, koska on niin vähän aikaa mennyt kansirempasta ja kas kas ihmettelin naftan hajua kabiinissa. Siinä sitten vedettiin auto sivuun ja sieltähän oli mennyt 3. suuttimen paluuletku halki ja naftaa pulppusi.
Taas hätänen soitto pelastavalle enkelille Hotarille, että löytyykö nurkista paluuletkua että tää porsi taas :lol: :lol: kun en tajunnut vaihtaa vanhoja paluu letkuja uusiin kun irrottelin suuttimia ja itseltä ei löynyt niin pienellä halkaisijalla olevaa letkua varastosta :silent:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Ja aivan täysin ot: havaitsin kolmoskuvasta kuvaajan ja kuvan tms. Asettelun,mutta lienee Ap-racelaken "adapteri " varastaneen kuvan huomion ?
Star
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Bomber4 kirjoitti:Ja aivan täysin ot: havaitsin kolmoskuvasta kuvaajan ja kuvan tms. Asettelun,mutta lienee Ap-racelaken "adapteri " varastaneen kuvan huomion ?
Ei sitä tiiä 8) :lol:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Tässähän on tapahtunut puolen vuoden aikana todella paljon, näköjään kun pitkästä aikaa päätin lukasta omaa topiccia :shock:

Tässä nyt ainakin kuva siitä kun sovitelttiin turboa paikalleen

Kuva

Kuva

Sen jälkeen heti vaihdettiinkin 2 vuotta vanha tuulilasi, kun vanha rupesi olemaan täynnä kiveniskemiä ja kulahtanut.
Osa syy myös miksi tämä operaatio tehtiin oli kun tuulilasin yläreunasta rupesi puskemaan kukkaa pihalle :lol:

Kuva

Kuva

Muutaman tunnin puhdistelun jälkeen rupesi tulemaan kiiltävää peltiä näkyviin... onneksi :mrgreen:

Kuva

Kuva

Seuraavana aamupäivänä sää sattuikin olemaan varmaan sen kesän kuumin ja mikäs kivempaa kun ropata mersun tuoretta koria 8)
Tosin kyllä sitä nestettä sai litkiä koko ajan ja käydä varjossa vilvottelemassa, siltikin lopulta tuntui että aurinko oli päässyt tekemään tepposet itselle.
Mutta tärkein oli saada mersun pohjat kuntoon, ennekuin lyödään uusi lasi paikoilleen.
Pohjalle ruiskutettiin epoximaalia ja ruosteenestoa.

Kuva

Tuosta uljaan kakkosauton (200Dee) lämpömittarista kuvaa 8)

Kuva

Pintavärin aika

Kuva

Seuraavana päivänä laitettiin uudet korikiinnikkeet ja levitettiin kauttaaltaan vielä ruostesuojaprimerit, sekä uusi tulilasi paikoilleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Sai sitä ajella kuukauden pari kunnes laatikko meinasi että nyt ei mennä.
Eihän siinä auttanut kun soittaa Siekkiselle ja irrottaa laatikkoa koneen perästä.
Päätin sitten lähteä viemään itse lootaa Kuopion suunnille emännän S211sellä ja sainkin vietyä laatikon perille, mutta kotimatkalla rupesi vesipumppu ääntämään ja sehän levisi tietysti sillä matkalla ja jouduttiin illan suussa soittelemaan hinuria, mutta olkoon se eritarina...
Viikko kului ja sainkin soiton Siekkiseltä, että laatikko on taas kunnossa ja ihmetteli sen hyvää yleiskuntoa vaikka siitä vahvistuksesta olikin kulunut jo 7 vuotta ja nyt sitten päiviteltiin hieman lisää.
Viaksi selvisi 1. vaihteen panta palanut ja rumpu mennyt soikeaksi :silent: sekä vaihdettiin muutama tuoreempi kitkalevy 3. vaihteelle sekä 3sen keskiö vaihdettiin alumiinisesta teräksiseen. Myös takalaipan stefa uusittiin kun oli hiukan päässyt hikoilemaan.

Lähdössä huoltoon

Kuva

Ja sillä aikaa kun laatikko oli huollossa vaihdettin kampiakselin takastefa uuteen, joka oli jo pidempään tiputellut öljyä.

Kuva

Huollon jälkeen laatikon asennus sujui kivasti ja toimi taas oikein ilosesti :mrgreen:

Syksy menikin tuossa ilman sen kummempia ropaamisia muuta kuin, että vaihdettiin moottoriöljyt kun oli taas emäntä ajellu niin paljon kylillä :lol:

Kuva

Tuli sitten tossa muutama kuukausi takaperin "pakko saada - fiilis" ja lähettiin emännän kanssa hakemaan ensi kesäksi vanteita.
Ja vanteiksi tuli siis samat kuin nyt mitkä ovat alla, mutta isompina eli RH Toplinet 19".

Kuva

Vanteita tutkien tarkemmin huomasin että niitähän saa ihan kunnolla kunnostaa talven aikana... pari vannetta oli hieman haljenneet sisäkantista ja 3 vannetta neljästä olivat kierot missä oli pysty heittoa kun tuli tutkittua rengaskoneessa :evil: Joku ilmeisesti paukutellut menemään noilla vanteilla koviin töyssyihin, vaikka myyjä väitti että ei voi täristää ja aivan ehjät ovat :think:

Siinä pientä koesovittelua

Kuva

Kuva

Laittelen lisää storria ja kuvia etenkin kun saan tuon tällä hetkellä olevan takakaari projektin valmiiksi kun siellä tuppasi olemaan hieman mätää :cry:
Viimeksi muokannut 447za, Su 20.12.2015 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja cuuno »

ei näy kuvat :think:
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

cuuno kirjoitti:ei näy kuvat :think:
Nyt pitäisi näkyä ?
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja cuuno »

nyt näkyy :clap:
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: 447za:n S124 300TDT Käyttis "EKODIESEL"

Viesti Kirjoittaja 447za »

Näköjään on tuo photobuckettikin muuttunut maksulliseksi ja kaikki projekti kuvat eivät nyt sitten näykkään täällä...
Täytynee etsiä uusi paikka mihin laittaa kuvat ja ottaa itsesään niskasta kiinni ja alkaa taas tänne pitämään tätä ikuista päiväkirjaa.

Tulossa olisi taas vaihteeksi korin ehosusta kun tuppaa häviämään alta tuo muuten :shifty:
Viime talven ja alkukesän aikana tuli keulille tiputettua tuo kaikkien kehuma 606 mötöri, mutta itsellä on ollut vain vastoinkäymisiä kyseisen värkin kanssa :crazy:
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Vastaa Viestiin