AST1:n w201, w115, w124 ce

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

EeKi kirjoitti:Suosittelen ainakin vanteisiin jotain klassisen vaaleeta, musta tuppaa pienentämään ja tekee "tukkoisen" värisen vanteista.
Se on totta! On mulla päässä alustavasti jotain värimaailmaa, auto beige/harmaa ja siihen kahvin ruskeat keskiöt, mutten heitä vielä mitään lukkoon :)
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

Autoa purettu isolla kädellä, ruostetta löytynyt enemmän tai vähemmän, ihmetelty entisen omistajan aikaansaannoksia. Massoille annettu kyytiä,
lattian kimppuun viimein päästy, kiitos myöhästyneiden lattiapeltien.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

Toinen puoli lattiasta saatu soviteltua/hitsattua, sekä hitsaus-saumat käyty läpi ruosteenestomaalilla, jatketaan touhuja.

Kuva
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

Eilen saatu mersu ajoon, kiitos inssiherralle, joka myönsi ajoluvan. Ei siinä, huomenna kohti Kuopiota, kalis car show:n.

Kuva

Kuva
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Onnittelut ajokortista. Tulitkin heti kaupungilla vastaan. Täällä Joensuussa pyörii pari muutakin nätisti laiteltua tenavaa, liekkö kukaan heistä foorumilaisia?
W201 250D
W202 250D
Avatar
makemurtaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 09.05.2015 12:36

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja makemurtaja »

Ittelläni on samanlainen MB Saksasta yksityisen tuoma; valkoinen, bensakone 1,8, vm. 1992. Sulla siistimpi.
Pari vinkkiä:
1. laturin hiilet, hae säädin, jossa hiilet mukana, ittelläni maksoi 13 €, varmat kilometrit, mulla jätti välille kun virta loppui.
2. Irroita ilmanputsarin tötsä; kolmella kymppimillin mutterilla ja vaihda uusi ilmansuodatin. Säästät bensan kulutuksessa takaisin.
3. Samalla ota kaksi listaa 12 mm ja 14 mm ja kiristä varovasti suihkut / ruiskusuuttimet, mitä ne nyt olikaan. Mulla vuoti ja luulin, että isompikin vika.
4. Hae uusi virranjakajan kansi ja pyörijä ja mikseipä myös tulpat ja tulpanjohdot. Kuluvia osia, menee alle satanen, huolettomampaa ajoa ja bensaa säästyy.

Tietenkin jos huoltohistoria selvillä niin huoltokohtia putoaa pois.

t: Make
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

Kuisma_ kirjoitti:Onnittelut ajokortista. Tulitkin heti kaupungilla vastaan. Täällä Joensuussa pyörii pari muutakin nätisti laiteltua tenavaa, liekkö kukaan heistä foorumilaisia?
Kiitos, katos vaan, ei ainakaan itselle oo sattunu vastaan foorumeilla kyseisiä autoja :)
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

makemurtaja kirjoitti:Ittelläni on samanlainen MB Saksasta yksityisen tuoma; valkoinen, bensakone 1,8, vm. 1992. Sulla siistimpi.
Pari vinkkiä:
1. laturin hiilet, hae säädin, jossa hiilet mukana, ittelläni maksoi 13 €, varmat kilometrit, mulla jätti välille kun virta loppui.
2. Irroita ilmanputsarin tötsä; kolmella kymppimillin mutterilla ja vaihda uusi ilmansuodatin. Säästät bensan kulutuksessa takaisin.
3. Samalla ota kaksi listaa 12 mm ja 14 mm ja kiristä varovasti suihkut / ruiskusuuttimet, mitä ne nyt olikaan. Mulla vuoti ja luulin, että isompikin vika.
4. Hae uusi virranjakajan kansi ja pyörijä ja mikseipä myös tulpat ja tulpanjohdot. Kuluvia osia, menee alle satanen, huolettomampaa ajoa ja bensaa säästyy.

Tietenkin jos huoltohistoria selvillä niin huoltokohtia putoaa pois.

t: Make
Kiitoksia vinkeistä, autoon vaihdettu äskettäin virranjakajan kansi+pyörijä, pari päivää sit tulpat ja ilmanputsari. Nyt kun auto saatu ajoon, tyhjäkäynti vika ilmennyt siten, että joskus kylmällä koneella lähtee hyvin käyntiin, joskus ei taas. Kuvitellaan tilanne, käyn kaupassa, tulen takaisin, autoa joutuu hieman pidempään starttaamaan ja kun käyntiin lähtee niin jää pariks sekunniks nytkyttämään, ei tee kylläkään tätäkään aina. Tyhjäkäyntikin voi olla todella priima kun moottori lämmin. Vähän sekavaa, vaikea selittää, auto toimii miten haluaa ihan päivästä riippuen.
Avatar
makemurtaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 09.05.2015 12:36

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja makemurtaja »

Jos tuoksahtaa bensa, niin kaksi lista-avainta 12 mm ja 14 mm ja kiristä varovasti suihkut / ruiskusuuttimet, messinkiä ja meltorautaa. Mulla vuoti ja luulin, että isompikin vika.
Sitten siinä puolan vieressä kuskin puolella konehuoneessa on pieni pyöreä musta rasia. Avaa se ja katso kohta mikä menossa kun avasit. Huomaat siellä vastuksia tai diodeja, noh elektroniikkaa kumminkin. Mielestäni vaikuttaa sytytykseen ja sytytysennakkoon. Kokeile eri asennot ja jätä siihen mikä toimii parhaiten.
t: Make
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

makemurtaja kirjoitti:Jos tuoksahtaa bensa, niin kaksi lista-avainta 12 mm ja 14 mm ja kiristä varovasti suihkut / ruiskusuuttimet, messinkiä ja meltorautaa. Mulla vuoti ja luulin, että isompikin vika.
Sitten siinä puolan vieressä kuskin puolella konehuoneessa on pieni pyöreä musta rasia. Avaa se ja katso kohta mikä menossa kun avasit. Huomaat siellä vastuksia tai diodeja, noh elektroniikkaa kumminkin. Mielestäni vaikuttaa sytytykseen ja sytytysennakkoon. Kokeile eri asennot ja jätä siihen mikä toimii parhaiten.
t: Make
Säädin sen polttoaine oktaani säädön asentoon "1", nyt tuntuis pelaavan hyvin pienen ajolenkin jälkeenkin, toivotaan :)
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

Kaliksesta muutamat kuvat.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
vi[[e
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 31.10.2012 21:39

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja vi[[e »

Aivan mahtavan hieno w201 :thumbup: Tullut seurattua tätä topikkia jo alusta pitäen. Olisinpa itsekkin yhtä kärsivällinen autojen kanssa kuin teikäläinen :D Onnea ajokortista!
om601
Avatar
antti675
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ti 30.08.2011 14:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja antti675 »

tais 201 olla joensuun john deeren pihassa parkissa ku kuormaa vein :) on kyllä siisti peli :)
Entiset:
W201 2.0 -86
W201 2.0 -88
W124 230E -88
W202 C180 -96
W124 200D -93
W203 220cdi -01
W202 C180 -95
Nykyinen:
S202 200cdi -01
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

vi[[e kirjoitti:Aivan mahtavan hieno w201 :thumbup: Tullut seurattua tätä topikkia jo alusta pitäen. Olisinpa itsekkin yhtä kärsivällinen autojen kanssa kuin teikäläinen :D Onnea ajokortista!
Kiitoksia paljon, kiva kuulla :)
antti675 kirjoitti:tais 201 olla joensuun john deeren pihassa parkissa ku kuormaa vein :) on kyllä siisti peli :)
Kiitoksia vain, oikein oot nähny :)
Avatar
OskuV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 05.02.2011 01:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Mielettömän hieno tenava!!
1.1.1958 hyväksyessään autoverolain eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”.
Avatar
Koskinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 18.02.2014 19:36

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Onnea kortista! Mitäs pystärille kuuluu?
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

OskuV kirjoitti:Mielettömän hieno tenava!!
Kiitos!
Koskinen kirjoitti:Onnea kortista! Mitäs pystärille kuuluu?
Kiitos, pystäriä potkittu eteenpäin, mitä nyt työn ohella ehtinyt. Ensi viikolla alkaa loma, joten saa kaiken energian keskitettyä siihen.
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

Yhteistä taivalta 1000km takana, koin tarpeelliseksi laittaa takaisin "1" jousikumit eteen ja nyt olen etupään istuvuuteen täysin tyytyväinen. Järki päässä pysyen, erittäin hyvin pääsee ilman pohja kosketuksia. Tyhjäkäynti ei vaan vielä tunnu asettuvan, yön levänneenä lähtee todella maukkaasti käyntiin ja tyhjäkäyntikin mitä mahtavin. Kaupunkiajossa aivan kuin tyhjäkäynti alkaisi huononemaan, toisin kuin maantieajossa. Muutaman kerran jopa sammunut liikennevaloihin/suojatien eteen, niin koitappa siinä ilman poskien punotusta startata käyntiin, lähtee kyllä heti suoraan käyntiin, toisin kuin kaupasta tullessa (15min), niin auto lähtee räkien käyntiin, eikä vastaa hetkeen kaasuun. Vaihtoehtojahan näissä on niin pirusti, mutta oisko automekaanikoilla sitä yleisintä vikaa tähän?
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

Tinattu yj-rele ja tulpanjohdot uusittiin. Samalla tsekattiin kumikaukalo, joka ilmeni olevan kunnossa. Ruiskuputket tarkastettu, ei vuoda. Kaasuvaijeri säädetty siten, että osuu siihen mikrokytkimeen tyhjäkäynnillä. Näillä muutoksilla tyhjäkäynti korjaantui, toivon mukaan tämä ilo kestää pidempään kuin viikon :)

Kuva

Kuva
Thetic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 23.10.2013 10:39

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja Thetic »

Tätä on tullut bongailtua ympäri joensuuta ja pakko sanoa että on se vaan nätti tenava!
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

Thetic kirjoitti:Tätä on tullut bongailtua ympäri joensuuta ja pakko sanoa että on se vaan nätti tenava!
Kiitoksia!
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

Enimmän ajokuumeen hellitettyä, malttanut jäädä kotia pystylyhdyn pariin. Lattiahan sieltä jo löytyy, vielä etuseinämän hitsailut ja parit muuttujat, niin voisikin heittää maalit ja massat pintaan. Motivaation lisäämiseksi, tuli vanteita kokeiltua alle.

Kuva

Kuva
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

Oli vielä mahdollisuus saada alkuperäiset kilvet, joten semmoiset tuli tilattua mallia reiättömät. Sitäkin tärkeämpää, eli w201:een olisin vailla madallusjousia, oltava laikkaamattomat, tulossa vain katsastuksen ajaksi, joten sais olla suht halvatkin.

Kuva
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Miksi nykyiset jouset ei mene katsastuksessa?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

juu-zo kirjoitti:Miksi nykyiset jouset ei mene katsastuksessa?
Sen verta näytetty laikkaa, ettei "4" jousikumit pelasta laisinkaan.
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Mutta jos katsastukseen meinaat niin eikö vakio jousetkin käy. Noita varmaan löytyy jokaisesta purkuautosta ylimääräisenä. Pätkäiset niistä vain sopivat katastuskorkeuteen ja menoks.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

juu-zo kirjoitti:Mutta jos katsastukseen meinaat niin eikö vakio jousetkin käy. Noita varmaan löytyy jokaisesta purkuautosta ylimääräisenä. Pätkäiset niistä vain sopivat katastuskorkeuteen ja menoks.
Tuo kävikin aamulla mielessä, parasta aikaa vakiojousia pilkkomassa + uusi maali päälle.
tenttu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 16.08.2014 23:10

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenttu »

Tuosta w201:sen pohjapanssarista sen verran, että tuleeko paljon öljypohjaa alemmas ja oliko ongelmia paikalleen laitossa?
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

tenttu kirjoitti:Tuosta w201:sen pohjapanssarista sen verran, että tuleeko paljon öljypohjaa alemmas ja oliko ongelmia paikalleen laitossa?
Joku 1.5-2cm rako jää öljypohjan ja panssarin väliin, ei tarvitse tapella kiinni laittamisessa.
Avatar
tenava92
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: To 29.05.2014 20:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: AST1:n w201 + w115 projektit

Viesti Kirjoittaja tenava92 »

Uudenvuoden tinat sai siirtyä aitojen tieltä pois. Parin viikon etsinnällä tuli vastaan BBS lorinserit 16", leveät 8" & 9". Täytyy sanoa, että auto pääsi aivan eri tasolle. Purkuhan se on heti huomenna edessä, lipat kiiltoon, keskiöt hyvässä kunnossa, joten myllytys riittää, uudet kultaiset pultit, sekä renkaat tilaukseen. Lähdetään hakemaan parempaa istuvuutta.

Kuva
Vastaa Viestiin