...
Re: W220 S600 -03





Nyt oon kyllä hiukan kade

Re: W220 S600 -03
Onnittelut hankinnan johdosta! Tilanne vaikuttaa paljon paremmalta kun miltä se vielä AVK:n sivuilla näytti, töitähän siinä on vielä/enää jäljellä
Re: W220 S600 -03
No hitto, ja tietotaito sen kun kasvaa. Mikäs se puuttuu enää, olisiko se 400 CDi ja sitten kaikki tekniikat nuohottu tutuksi 

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W220 S600 -03
Onnea projetkiin !
Vielä kun hankit V8 W220:t niin on koko setti koossa 


"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W220 S600 -03
Niin minäkinRAM kirjoitti:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nyt oon kyllä hiukan kade

Ei vaan, itsellä tuo jäisi laittamatta.
Taasen noroljanille sopiva haaste: kattava varaosavalikoima omasta takaa ja korimallin tuntemuskin tullut tutuksi.
Eli tsemppiä projektiin, pakkohan tuota on tulla jossain vaiheessa katsomaan..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: W220 S600 -03
Toivottavasti joku huohotusletku tms. on vuodon syy. On sulla ollut kiireinen viikonloppu.
Nuo tommoset vähäpätöiset virheilmoitukset saa joillekin kurat housuun, mutta ässä osaa yleensä korjata itse itsensä
Nuo tommoset vähäpätöiset virheilmoitukset saa joillekin kurat housuun, mutta ässä osaa yleensä korjata itse itsensä

Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
Jos kilometrejä piti koneessa apulaitteineen olla noin 288 000, niin ainakin laturin kuolema viittaisi oikeisiin kilsoihin. Lienee aika normikilsat laturin eliniälle. Mulla loppui ensin hiilet ja sitten laakerit. Hiilet/lataussäätimen vaihtamalla sai laturille hieman lisäaikaa. BOSCH lataussäädin makso noin 60 eksua.
Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
OHO
Onneks ei veroja makseta tehojen mukaan.
Tossa viissatkussa laturi on tosiaankin ihan semmonen ns. yleislaturi, kun ei ole nestekiertoa. Mikähän siinä on, että noissa diiseleissä on tuo nestejäähdytys?
Toi viissatkun laturi on 150A laturi, niin onko tuo vesijäähdytetty sitten paljonkin suuremmalle virralle tehty?
Johtuneeko se jäähdytystarve siitä sähkölämmityksestä?
Mulla on näköjään aina kyselykausi

Onneks ei veroja makseta tehojen mukaan.
Tossa viissatkussa laturi on tosiaankin ihan semmonen ns. yleislaturi, kun ei ole nestekiertoa. Mikähän siinä on, että noissa diiseleissä on tuo nestejäähdytys?
Toi viissatkun laturi on 150A laturi, niin onko tuo vesijäähdytetty sitten paljonkin suuremmalle virralle tehty?
Johtuneeko se jäähdytystarve siitä sähkölämmityksestä?
Mulla on näköjään aina kyselykausi

Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
Sorry, nyt on ihan pakko mutta varmaan ilahdut; ei asentajassa ole vikaan vaan automallissanoroljan kirjoitti:Olen nyt jäänyt tienvarteen viimeisen parin viikon aikana useimmin, kun viimeisen 15 vuoden aikana yhteensä. Olisikohan asentajassa vika


Otan osaa, mutta tsemppiä kuitenkin, aikamoista pioneerityötä teet, nuo ei ole sieltä helpoimmasta päästä

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
Siellä ei siis ole missään hiiliä?
Tuossa roottorin etupäässä näyttää törröttavän pari johtoa. Se kohta ei vissiin pyöri roottorin mukana
Tulisko siihen silloin magnetointijännite?
Jos näin, niin silloin siellä sisällä on joku systeemi, joka voi olla vaikka magneettinen, jolla magnetointienergia siirtyy roottorille.
Veikkaan megneettikentän luomista ulkoisesti roottoriin, koska osat on niin puhtoiset. Jännä systeemi. Varmaan noiden johtojen välisen resistanssin olet jo mitannut, johon se magnetointijännite vissiin tulee.
Jos vehje toimii näin, niin silloin se on hiilien puuttumisesta huolimatta toiminnaltaan, kuten ns. normaali laturi. Periaatteessa laturista tulisi sillä tavalla rakennettuna tosi kestävä, mitä nyt laakereita joutuisi vaihtamaan.
Nää laturithan tarvii sähköä toimiakseen.
Tuossa roottorin etupäässä näyttää törröttavän pari johtoa. Se kohta ei vissiin pyöri roottorin mukana

Tulisko siihen silloin magnetointijännite?
Jos näin, niin silloin siellä sisällä on joku systeemi, joka voi olla vaikka magneettinen, jolla magnetointienergia siirtyy roottorille.
Veikkaan megneettikentän luomista ulkoisesti roottoriin, koska osat on niin puhtoiset. Jännä systeemi. Varmaan noiden johtojen välisen resistanssin olet jo mitannut, johon se magnetointijännite vissiin tulee.
Jos vehje toimii näin, niin silloin se on hiilien puuttumisesta huolimatta toiminnaltaan, kuten ns. normaali laturi. Periaatteessa laturista tulisi sillä tavalla rakennettuna tosi kestävä, mitä nyt laakereita joutuisi vaihtamaan.
Nää laturithan tarvii sähköä toimiakseen.
Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
Melkoinen savotta
Noin siis niinkuin kokonaisuutena
hattua kattoon
Kiinnitti tuossa otteessa tehon
lisäksi huomiota auton omapaino. Sehän onkin "köykäisempi" kuin olisin ymmärtänyt ajatellakaan, vain vajaa sata kiloa massavampi kuin maticcieemeli.

Noin siis niinkuin kokonaisuutena


Kiinnitti tuossa otteessa tehon

Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
Jep!noroljan kirjoitti:Kiitoksia.RH kirjoitti:Melkoinen savotta![]()
Noin siis niinkuin kokonaisuutenahattua kattoon
![]()
Kiinnitti tuossa otteessa tehonlisäksi huomiota auton omapaino. Sehän onkin "köykäisempi" kuin olisin ymmärtänyt ajatellakaan, vain vajaa sata kiloa massavampi kuin maticcieemeli.
Eihän toi ässä itsessään, niin kovin iso auto olekkaan, tai sitten väyrynen on hiton painava.
Tulihan nyt tarkistettua tämäkin:
W220 S320 -99 (Bensa, lyhyt) Omamassa 1770 kg
S210 E270 CDI -01 Omamassa 1775 kg!!
No eihän tuo paavo mitään vielä paina:
W210 E320CDI 1670kg, S210 E430 sama 1770kg kuin tuossa pikkukoneisessa ässässä ja S211 E500 4-M 1945kg



Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
600 W140n painot on omassa luokassaan.
omapaino 2180
kokonaispaino 2760

omapaino 2180
kokonaispaino 2760
Re: W220 S600 -03 (Myös 320 CDI:n moottorinvaihtoa)
.
Viimeksi muokannut noroljan, Pe 08.07.2016 02:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.