W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Kyllä ne läpät tuli rattiin pistettyä, aika helposti sopi tuohon w123 rattiin, joten sopii varmaan myös w201 ja w124 rattiin yhtä helposti.
Renkaatkin sain alle ja tuli samalla vähän korkeempaa jousta ja taakse tuli säädettävät iskarit.
Tuli ajettua mersu pihalle ja hiukan pesastua. Tästä ku kelit vähä paranee niin täytyy hakee teholappu ja koittaa jos sais leimattua.
Renkaatkin sain alle ja tuli samalla vähän korkeempaa jousta ja taakse tuli säädettävät iskarit.
Tuli ajettua mersu pihalle ja hiukan pesastua. Tästä ku kelit vähä paranee niin täytyy hakee teholappu ja koittaa jos sais leimattua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Isto95, Pe 05.01.2018 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
hieno sleeper. vaihdekepin jalopuu teippaa mattamustaks pistää vähän silmään
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Katsotaan viittinkö teipata sitä, Tuo keskikonsoli on teipattu dc fixin mustalla puukuviolla ja omasta mielestä tuo pähkinäpuu sopii sen kanssa, mutta voishan sen koittaa teipata jos siitä tuleekin hyvä.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 25.06.2016 11:14
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
On kyllä mahtava projekti ja mukava ollut seurata tätä! Mitkä iskarit laitoit ja kävikö suoraan paikolleen? Omaan kuningaskoriin ollu tarkotus jotku säädettävät hommata vaan ei oo vielä tullu sopivia vastaan.
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Hienoa työtä Isto95! Erittäin ammattitaitoisesti hoidettu projekti. Upea kori, väri, ja tietenkin tekniikka. Hienosti tuo OM606 makaa tuolla konetilassa.
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Kiitoksia! Eihän tämä vielä ihan valmis projekti ole, aina varmasti löytyy jotain pientä nypittävää.
Nuo takaiskarit on koni classic redit, oli juttua tuolla w123 iskunvaimentimet ketjussa että ne on hyvät ja laadukkat. Kyllä ne suoraan sopi paikalleen ja niissä on 3 eri jäykkyyttä. Itse säädin jäykimmälle ja kyllä täytyy suositella! Montakertaa jämäkämpi mitä vakioiskareilla.
Nuo takaiskarit on koni classic redit, oli juttua tuolla w123 iskunvaimentimet ketjussa että ne on hyvät ja laadukkat. Kyllä ne suoraan sopi paikalleen ja niissä on 3 eri jäykkyyttä. Itse säädin jäykimmälle ja kyllä täytyy suositella! Montakertaa jämäkämpi mitä vakioiskareilla.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 25.06.2016 11:14
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Oisko mahollista lähettää mullekki kuvat nuista moottorinkannakkeista? Ja onko miltä tuntunu nuo 603 kannatinkumit onko tarpeeksi jämäkät?Isto95 kirjoitti:Moi, löytyy mulla noihin osiin dxf kuvat. Hiukan jouduin jälkikäteen oikeanpuoleista kannaketta muokkaamaan sillä pakosarja meinas ottaa kiinni. Riippuu toki mitä kiinnityskumeja meinaat käyttää?
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Muistaakseni en löytänytkään niistä kuvia, mutta piirsin mitat johinkin paperille, voin ettiä jos ne vaikka löytyis. Nuo 603 kumit tuli melkein heti hylättyä ja niiden tilalla on nyt scanian moottorin kumityynyt, kannattaa pistää mielummin ne. Maksaakin vaan n10e kpl.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Ai että tulipa komia 123! Tuolla kyllä kelepaa ajella
- Dieselrifteri
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: La 10.10.2015 16:32
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Todella komeaa jälkeä! Kai on haettu jo kaikkiin tuleviin näyttelyihin?
HUOM! Tämän allekirjoituksen yläpuolella saattaa olla kukkahattutädeille sopimatonta materiaalia.
-W124 250D projekti jonka projektointi odottaa tallin valmistumista
Ex:
-Murheenkryyni W201 2.0 (gazolinum)
-W124 250D projekti jonka projektointi odottaa tallin valmistumista
Ex:
-Murheenkryyni W201 2.0 (gazolinum)
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Kiitoksia! Mb klubin tapahtumissa tällä koitan ainakin käydä, Ei tätä autoa tehty näyttelyihin, vaan kovaan ajoon.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Tämä ois nyt muutoskatsastettu uudelle tekniikalle. Kilometrejä on tullut 300-400. Laatikko kaipaa hieman säätöä vielä, Luultavasti vaihtuu jossain välissä 270 tai 320cdin lootaan.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Missä katsastit ja minkälaisia tokumentteja olivat vailla ?? Tuntuu vaihtelevan aika rajusti ..
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Loimikatsastus loimaalla. Tarvittiin alustan vertaamistodistus 300D<->280E Alkuperäisen, vaihdettavan ja vertailumoottorin tiedot myös tarvittiin, teho,paino ja valmistenumerot. Sitten penkkilappu tietysti. 185hp+20% Nuo paperit hommasin kl-varaosan kautta. Aika tarkkaa touhua mutta onnistui hyvin kun kaikki paperit oli kunnossa.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Kun hommaa kasan papereita valmiiksi niin todennäköisesti menee ongelmitta. Jos menee vähillä papereilla ja väärällä asenteella voipi tökkiä Aina kannattaa käydä sillä konttorilla etukäteen tiedustelemassa tarvittavat paperit katsurilta jonne on menossa.
Eikun kovaa ajoa kesällä!
Eikun kovaa ajoa kesällä!
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Kesähän meni nopeasti ohi joten mese tuli laitettua viikonloppuna talviunille. Oikeastaan muutaman kuukauden ollut ajamatta huonojen kelien ja kiireiden takia.
Oikeastaan mitään muuta fiksaamista ei tarvinnut tehdä kun vaihtaa tuo vaihdelaatikko parempaan (270cdi) sekä kunnostin alkuperäiset vetoakselit ja laitoin ne paikalleen kun nuo tarvikeakselit tuntui väljiltä.
Suuttimet täytyy laittaa ennen ensi ajokautta, käy kylmänä vähän huonosti ja kulutus hieman korkea.
Yks viikko oltiin kesällä reissussa
Oli myös paikallisessa autonäyttelyssä näytillä
Muuten ihan perus käyttöauton virkaa toimitti. 6500km tuli mittariin tälle kesää.
Oikeastaan mitään muuta fiksaamista ei tarvinnut tehdä kun vaihtaa tuo vaihdelaatikko parempaan (270cdi) sekä kunnostin alkuperäiset vetoakselit ja laitoin ne paikalleen kun nuo tarvikeakselit tuntui väljiltä.
Suuttimet täytyy laittaa ennen ensi ajokautta, käy kylmänä vähän huonosti ja kulutus hieman korkea.
Yks viikko oltiin kesällä reissussa
Oli myös paikallisessa autonäyttelyssä näytillä
Muuten ihan perus käyttöauton virkaa toimitti. 6500km tuli mittariin tälle kesää.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Hieno kertomus, luinkin tätä nyt ekaa kertaa kahteen vuoteen! Kun ei kiirehdi niin saa hienoa jälkeä aikaan. Tämän viimeisimmän sivun ekan postauksen kuvat eivät muuten näy.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi