W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Nyt olis ahtoputket tehty, kaikki jäähdyttimet hankittu ja asennettu, imusarja valmis sekä downpipe melkein valmiina. :D Koko putkisto on rosteria ja haponkestävää, downpipe 4 tuumaa ja loppuputki 3.5 tuumasena yhellä vaimentimella. Myös flekti tuli kokonaan uusi ja kaulus siihen päälle. :wink:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Keulassa ei kauheesti ylimäärästä tilaa ole. :mrgreen:

Semmosta tälläkertaa, kohta saaki purkaa tekniikan osiin että pääsee viimeistelemään konehuoneen maalausta varten. :)
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1206
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja petri »

Tästähän tulee hyvä :thumbup:
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Hyvältä näyttää! Harmi kun tuli oma 123 ja 606 kombo purettua rahantarpeessa muihin projekteihin, mutta kori toki vielä odottaa jatkojalostusta :)

Kai putkistossa käytetty juuritahnaa tai juurikaasua? Ja saumat kiilloitettu hitsauksen jälkeen? :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Kiitos, positiivista palautetta on aina mukava saada. :) Kyllä näihin autoprojekteihin rahaa tuppaa menemään aina liikaa.. :oops: En kyllä käyttänyt mitään juurikaasuja/tahnoja enkä sen kummemmin kiillotellukkaan, aattelin kyllä peitata koko putkiston.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
Dieselrifteri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 10.10.2015 16:32

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Dieselrifteri »

Älyttömän hienoa laittoa. Itelle valmistumassa talli ja kun kattelee että joku tekee näin hienoa jälkeä, niin kyllä tallin rakentamiseen tulee lisää motivaatiota.
Isot hatun nostot. :)
HUOM! Tämän allekirjoituksen yläpuolella saattaa olla kukkahattutädeille sopimatonta materiaalia.

-W124 250D projekti jonka projektointi odottaa tallin valmistumista

Ex:
-Murheenkryyni W201 2.0 (gazolinum)
Ropsoni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Ropsoni88 »

Joo tätä projektia seurataan kyllä innolla! Isot peukut ja hatun nostot tekijälle, viimesenpäälle kyllä jälki ja muutenkin hyvä hyvä!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuo on kyllä järkevä tyyli sovittaa uus tekniikka ennenku konetila on maalattu. Monilla tuntuu olevan sellainen tyyli että ensin maalataan koko auto ja sitten ruvetaan sovittamaan sitä uutta konetta paikalleen :think: Mutta joo, hyvältä näyttää työn jälki. On tuo 606 kyllä kaunis moottori :P
S124 300TE
S211 E500
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Hienolta näyttää kaikinpuolin! :thumbup: Siulla oli näköjään sama ongelma tuon griffinin ylävesiletkun lähdön kanssa kuin miulla, eli ei mahdu letku paikalleen, kun ottaa ohjaustehostimeen kiinni. Tuntui nuo tuon kokoluokan alumiinikäyrät olevan kiven alla, joten itelle tein 40mm sähkösuojaputkesta leikkaamalla sen käyrän. Täältä tullaan omalla projektilla pikkuhiljaa perässä ja aikalailla samanlaisilla suunnitelmilla, kuin mitä sie oot jo toteuttanut. :D
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Kiitokset vaan kaikille! :D En tiiä onko "viimisen päälle" mutta ainaki jotain yritetty. :mrgreen:

Juu toi mutka tais olla ihan 40mm putkee 2mm seinämällä. Toi griffinin letkulähtö tais olla joku 38m 1mm seinämällä. :think:

Pakoputken sain tällä viikolla heppailtua kasaan tuli ihan fiksun oloinen.

Kuva
Kuva
Kuva

Pitäis tulla savut jouhevasti pihalle. :mrgreen:
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja S202 »

Muista ottaa käsijarruvaijeri huomioon tuossa kun tuo putki nousee perän vierestä peräpöntölle. Onko putki rosteria?
S124 300TE
S211 E500
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Eipä tuossa mitään ongelmaa vaijereiden kanssa ole, mahtui itselläkin hienosti tän kanssa -> Kuva.

Itse olisin tehnyt putkiston kannakkeista jäykemmät, noi riipukkeet jättää liikaa liikkumavaraa :? Mutta kaikki tehdään vähän erilailla ja oman maun mukaan, pääasia että tehdään :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Päivitellääs viimeaikaisia tekemisiä! :)

Moottoriin tein pienen huollon, otin kannen irti ja se suorittiin ja venttiilit hiottiin. venttiilinnostajat vaihdoin uusiin, sekä myös jakoketjun, hehkut ja tarvittavat tiivisteet. ym
Kuva

Kuva
kupariliimat välii
Kuva

Sen jälkeen tuli tehtyä loput korihommat valmiiksi, puhkiruostunut takalasinreuna. :evil:
Kuva

Kuva
Kyllä siiitä aika hyvä tuli, lasi sopi paikoilleen! :D

Sitten tuli ostettua foorumilaiselta hyväkuntoinen 3.27 välitteinen lsd abs perä, alunperin ollut epcn mukaan 380 slcssä

Kuva
Purkuun meni samantien, mittasin kitkalevyjen paksuuksia ja ne oli kulunut vaihtelevasti 0.02-0.04mm per levy, ajattelin noilla samoilla levyillä kuitenkin kasata kun ei ton enempää kuitenkaan ole kuleneet.

Sitte maalaushommia.. Eli takakontti, konehuone helmat ja irto osat on nyt väreissään sekä pakosarjaan ja pakopesään tuli marteliuksen blacksatin pinnote.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva

Kuva
Kuva

kuvat on vähän kehnoja mutta määrä korvaa laadun? :lol:
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hyvältä näyttää! Mitä maaleja oot käyttäny? Esim tuo perän maalaus, mitä pohjille ja pintaan? Pitääs huomenna kiikuttaa alustan osia puhallukseen ja sitte maaliin...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Pohjamaalina mulla on nor-maalin 2k epoksipohjamaali, noitakin on varmaan montaa eri sorttia, netistä näkee varmaan jonkun listan. Tuo musta maali teknossin polyuretaanimaalia ja myös toi valkoinenkin on, sen merkkiä en muista. Helppo noita on ainakin maalata sillä vaikka vetää kuinka märän kerroksen vaan niin ei lähde valumaan ja pinnasta tulee tasainen ja kiiltävä. Tuo takakontin ja helmojen maali on automaalaamosta seotettua galinitrau 7129 mattaa.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja S202 »

Hienoa jälkeä. Noi teollisuus 2k maalit on hyviä, varsinkin kun ovat lähes valumattomia.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Taas saatu jotain pientä tehtyä mersuun. Lukkoperän sain koottua kasaan ja asennettua paikoileen, Uudet metalliset laakerikupit laitoin paikalleen ja lukkoon tuli selvästi enemmän esijännitystä. Osaakos joku muuten sanoa meneekö sama määrä öljyä lukolliseen ja lukottomaan perään, laitoin n1.35.l öljyä ja ei tullut täyttö aukosta vielä yli, n10mm jäi alle, jostain luin että 1.3l on oikea määrä, onko oikeaa tietoa?

Kuva
Aikas painava murikka tuo on, n10kg tuo perä on painavempi kun normaali 300D perä.
Kuva
380 vs 300

Kuva

Kuva
Vetareitakin sovittelin paikalleensa ja kyllähän ne hienosti sopi, paljon helpompi nuo laipalliset vaihtaa kun ei tarvi takakantta availla. Jos nuo akselit ei kestä niin tarttee kyllä teettää kestävämmät mutta kokeillaan aluksi noilla. :)

Myös ohjaus simpukan ja muut ohjauksen osat heitin paikalleen. Simpukkaan laitoin samalla uudet tiivisteet. Eikös tuon w123 simpukan pitäisi toimia tuon w210 pumpun kanssa vai tarvitseeko jonkun paineen säätimen väliin?
Kuva

Koppaakin tullu jonkin verran hinkattua, takakyljet on aika hyvällä mallilla. Joskus kuskinpuolen takakulma on saanut jonkun töytäisyn kun se on pikkasen sisälläpäin ja jouduin sitä kitillä täyttämään hieman, Takaluukku ei istu ihan täydellisesti mutta täytyy maalauksen jälkeen koittaa murjoa sitä paremmin kohdalleen.

Kuva
Kuva
takakyljet rupee olemaan suht suorat, täytyy viel ovienkaa kattoo et menee samaa linjaa. Pikkuhiljaa valmistuu..
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Hittolainen kun näyttää hyvältä! :thumbup: Alkaa ihan harmittamaan, kun oma 123 rojekti seisoo purettuna ja odottaa uusia harrastetiloja, joiden kanssa ollut nyt kaikenlaista vastoinkäymista :|
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Kiitoksia :) , nyt olis viimeinkin koppa maaleissa uutama valuma ja roskia ja pientä appelssiiniä tuli paikotellen mutta muuten tuli oikein hyvä. Loput osat ajattelin maalata kesälomilla.

Kuva
Kuva
Kuva

Seuraavaks täytyis jarru ja löpölinjat vetää kuntoon, ajattelin tehdä 10mm hydrauliikkaputkesta polttoaine linjan, vissiin ihan riittävän isoa vakio siirtopumpulle? Eikös kupariputki kovetu ajanmittaan ja voi haljeta tärinästä ajanmittaan vai onko vaan joku harhaluulo, tämmöistä ainakin kuullut jostain. :crazy:
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja kekka »

jos käyttää hehkutettua kuparia niin ei ongelmia. helppo taivutella ja kestää tärinää.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja S202 »

Minkäslaista se motonetin kupari-nikkeli jarruputki on, sellaisesta ajattelin jarruputket tehdä itse. Sinkitty hydrauliputki on varmaan hyvää polttoainelinjoihin.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Pittää kysyä paikallisesta varaosakaupasta tuota hehkutettua kupariputkea, mukavempi olis tuota kupariputkea taitella. :)
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Kesällä on jonkin verran saatu kasaanpäin mersua. Konehuoneesta puuttuu vielä hukkaportin ohjaus ja muutama letku ym. Ovissa ja luukuissa vielä pohjatyöt kesken. :oops:


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ilmastoinnin, sähköflektin ja öljyntasoanturin releet tuli sijoitettua alkuperäisen releboxin alle piiloon.

Kuva
w126 nopeusmittari sovitettuna 123 mittaristoon. Nopeustieto tulee perän abs anturilta vaihdelaatikon ohjausboxille joka ohjaa taas nopeusmittaria. :wink:

Kuva
Tähän tuli sitte hommattua alkuperäinen ilmastointilaite tuon tarvikkeen tilalle. Tuosta vaan puuttuu puhaltimen moottori, jos joltain löytyy ilmastoinnin puhallin niin saa kaupata, myös ehjää ilmastoinnin säätöpaneelia saa tarjota, tässä ei ole sellaista rullaa vaan samanlainen käännettavä nuppi kun lämmityslaitteessa.

Ennen kun rupeen enemmän sisustaa kasailemaan tarkotus olis laittaa bitumi äänieristettä paljon että autosta tulisi mahdollisimman hiljainen ja mukava, kannattaisko tohon bitumin päälle laittaa vielä jotain muutakin eristävää materiaalia? Ainakin semmosta vaahtomuovista myydään motonetissa eri paksuuksina. Kannattaisiko semmosta käyttää?
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
seppola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Pe 28.03.2008 11:54
Paikkakunta: Oulu

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja seppola »

Hieno projekti, mukava katsella ja lukea !

Tuosta mittaristosta tuli mieleen, että maalaathan neulat oranssiksi jossain välissä, itse käytin oranssia kynsilakkaa, tussillakin kyllä onnistuu.
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ajossa 03/13 - 01/16; 12/22 - 08/23)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
enins
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 28.12.2015 17:02

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja enins »

Isto95 kirjoitti: Ennen kun rupeen enemmän sisustaa kasailemaan tarkotus olis laittaa bitumi äänieristettä paljon että autosta tulisi mahdollisimman hiljainen ja mukava, kannattaisko tohon bitumin päälle laittaa vielä jotain muutakin eristävää materiaalia? Ainakin semmosta vaahtomuovista myydään motonetissa eri paksuuksina. Kannattaisiko semmosta käyttää?
Parhaita äänieristeitä lienee meluttoman (http://www.meluton.fi" onclick="window.open(this.href);return false;) eggbox-vana ja pu-vana. Biltema taitaa myydä tuota eggboxia, ainakin se on samannäköistä (itsellä meni veneeseen 15 palaa).
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja S202 »

Itse laittaisin butyylimattoa eli niitä silent coatteja, vibroplasteja ja mitä niitä on. No vaakapinnoille se motonetin rs-bitumi on varmaan käypää tavaraa. Kokeilin muuten tilata alkuperäisenä metritavarana sitä ohutta äänieristettä mitä on takajalkatiloissa sekä farmarissa takapenkin alta perälle asti, mutta eihän se sellaista ollut vaan sellasta bitumipahvia mitä on ovissa. No täytyy laittaa perus bitumia.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

seppola kirjoitti:Hieno projekti, mukava katsella ja lukea !

Tuosta mittaristosta tuli mieleen, että maalaathan neulat oranssiksi jossain välissä, itse käytin oranssia kynsilakkaa, tussillakin kyllä onnistuu.
Kiitoksia! Tuo homma pitääkin tehdä kun muistaa/kerkee.


Mulla on tuota motonetin rs bitumia muutama paketti, pistän sitä alkuun. Täytyy lisätä sitten lisää jos mahtuu tuota vaahtomuovista väliin.
Saakos tuota eggbox vanaa ja tuota pu-vanaa ohuempana? vai
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuskin sinne kannattaa muuta laittaa kuin sitä bitumia ja niitä butyylimattoja. Alkuperäisissä materiaaleissa on toki sitä vaahtomuovin tapaista välissä, voishan sitä kokeilla laittaa sinne bitumi tai butyylimattojen väliin. Reilusti lämpöä sen bitumin kanssa niin tarttuu kunnolla, se joko tarttuu huonosti tai pirun lujasti :roll: Tulis fiksun näköinen jos maalaisit vielä ne vaimennuslevyt niinkuin alkuperäisetkin :wink: Niin tuo ilmastointi, kuinka meinaat sen tehdä? http://www.peachparts.com/Wikka/W123ACC1Conversion" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla on joku tehnyt automaatti-ilmastoinnista manuaalisen. Tuossa automaattisessahan on ohjauspaneeli, kaks boksia(vahvistimeksi niitä sanotaan), pari lämpötila-anturia, moottoritilassa puhaltimen etuvastus, kiertovesipumppu ja mitä vielä.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Tuo minun ilmastointilaite on ihan manuaalinen eli se on tosi helppo asentaa, Muutama metri sähköjohtoa ja pari relettä niin tulu ihan toimiva johtosarja, sekä alkuperäistä puhaltimen moottorin johtoa piti hiukan pidentää että riitti ilmastoinnin puhaltimen moottorille. :)
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
epeli69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 25.06.2014 17:30
Paikkakunta: oulun lähettyvillä

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja epeli69 »

Olen jo kauan katsellut projektin etenemistä ja kyllä kaveri vaan tekee niin hienoa työtä!!! :clap:
maalari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ti 17.02.2015 20:14
Paikkakunta: P-Karjala

Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)

Viesti Kirjoittaja maalari »

Itse olen myös hylännyt bitumin kokonaan. Stp black goldia ja bombia isompiin, suoriin pintoihin :thumbup: Ja muutamat palat varmaan hyvä laittaa pehmeätäkin mattoa.
Asiallista jälkeä :thumbup:
Vastaa Viestiin