W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Nyt olis ahtoputket tehty, kaikki jäähdyttimet hankittu ja asennettu, imusarja valmis sekä downpipe melkein valmiina. Koko putkisto on rosteria ja haponkestävää, downpipe 4 tuumaa ja loppuputki 3.5 tuumasena yhellä vaimentimella. Myös flekti tuli kokonaan uusi ja kaulus siihen päälle.
Keulassa ei kauheesti ylimäärästä tilaa ole.
Semmosta tälläkertaa, kohta saaki purkaa tekniikan osiin että pääsee viimeistelemään konehuoneen maalausta varten.
Keulassa ei kauheesti ylimäärästä tilaa ole.
Semmosta tälläkertaa, kohta saaki purkaa tekniikan osiin että pääsee viimeistelemään konehuoneen maalausta varten.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Tästähän tulee hyvä
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Hyvältä näyttää! Harmi kun tuli oma 123 ja 606 kombo purettua rahantarpeessa muihin projekteihin, mutta kori toki vielä odottaa jatkojalostusta
Kai putkistossa käytetty juuritahnaa tai juurikaasua? Ja saumat kiilloitettu hitsauksen jälkeen?
Kai putkistossa käytetty juuritahnaa tai juurikaasua? Ja saumat kiilloitettu hitsauksen jälkeen?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Kiitos, positiivista palautetta on aina mukava saada. Kyllä näihin autoprojekteihin rahaa tuppaa menemään aina liikaa.. En kyllä käyttänyt mitään juurikaasuja/tahnoja enkä sen kummemmin kiillotellukkaan, aattelin kyllä peitata koko putkiston.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
- Dieselrifteri
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: La 10.10.2015 16:32
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Älyttömän hienoa laittoa. Itelle valmistumassa talli ja kun kattelee että joku tekee näin hienoa jälkeä, niin kyllä tallin rakentamiseen tulee lisää motivaatiota.
Isot hatun nostot.
Isot hatun nostot.
HUOM! Tämän allekirjoituksen yläpuolella saattaa olla kukkahattutädeille sopimatonta materiaalia.
-W124 250D projekti jonka projektointi odottaa tallin valmistumista
Ex:
-Murheenkryyni W201 2.0 (gazolinum)
-W124 250D projekti jonka projektointi odottaa tallin valmistumista
Ex:
-Murheenkryyni W201 2.0 (gazolinum)
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Joo tätä projektia seurataan kyllä innolla! Isot peukut ja hatun nostot tekijälle, viimesenpäälle kyllä jälki ja muutenkin hyvä hyvä!!
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Tuo on kyllä järkevä tyyli sovittaa uus tekniikka ennenku konetila on maalattu. Monilla tuntuu olevan sellainen tyyli että ensin maalataan koko auto ja sitten ruvetaan sovittamaan sitä uutta konetta paikalleen Mutta joo, hyvältä näyttää työn jälki. On tuo 606 kyllä kaunis moottori
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Hienolta näyttää kaikinpuolin! Siulla oli näköjään sama ongelma tuon griffinin ylävesiletkun lähdön kanssa kuin miulla, eli ei mahdu letku paikalleen, kun ottaa ohjaustehostimeen kiinni. Tuntui nuo tuon kokoluokan alumiinikäyrät olevan kiven alla, joten itelle tein 40mm sähkösuojaputkesta leikkaamalla sen käyrän. Täältä tullaan omalla projektilla pikkuhiljaa perässä ja aikalailla samanlaisilla suunnitelmilla, kuin mitä sie oot jo toteuttanut.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Kiitokset vaan kaikille! En tiiä onko "viimisen päälle" mutta ainaki jotain yritetty.
Juu toi mutka tais olla ihan 40mm putkee 2mm seinämällä. Toi griffinin letkulähtö tais olla joku 38m 1mm seinämällä.
Pakoputken sain tällä viikolla heppailtua kasaan tuli ihan fiksun oloinen.
Pitäis tulla savut jouhevasti pihalle.
Juu toi mutka tais olla ihan 40mm putkee 2mm seinämällä. Toi griffinin letkulähtö tais olla joku 38m 1mm seinämällä.
Pakoputken sain tällä viikolla heppailtua kasaan tuli ihan fiksun oloinen.
Pitäis tulla savut jouhevasti pihalle.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Muista ottaa käsijarruvaijeri huomioon tuossa kun tuo putki nousee perän vierestä peräpöntölle. Onko putki rosteria?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Eipä tuossa mitään ongelmaa vaijereiden kanssa ole, mahtui itselläkin hienosti tän kanssa -> Kuva.
Itse olisin tehnyt putkiston kannakkeista jäykemmät, noi riipukkeet jättää liikaa liikkumavaraa Mutta kaikki tehdään vähän erilailla ja oman maun mukaan, pääasia että tehdään
Itse olisin tehnyt putkiston kannakkeista jäykemmät, noi riipukkeet jättää liikaa liikkumavaraa Mutta kaikki tehdään vähän erilailla ja oman maun mukaan, pääasia että tehdään
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Päivitellääs viimeaikaisia tekemisiä!
Moottoriin tein pienen huollon, otin kannen irti ja se suorittiin ja venttiilit hiottiin. venttiilinnostajat vaihdoin uusiin, sekä myös jakoketjun, hehkut ja tarvittavat tiivisteet. ym
kupariliimat välii
Sen jälkeen tuli tehtyä loput korihommat valmiiksi, puhkiruostunut takalasinreuna.
Kyllä siiitä aika hyvä tuli, lasi sopi paikoilleen!
Sitten tuli ostettua foorumilaiselta hyväkuntoinen 3.27 välitteinen lsd abs perä, alunperin ollut epcn mukaan 380 slcssä
Purkuun meni samantien, mittasin kitkalevyjen paksuuksia ja ne oli kulunut vaihtelevasti 0.02-0.04mm per levy, ajattelin noilla samoilla levyillä kuitenkin kasata kun ei ton enempää kuitenkaan ole kuleneet.
Sitte maalaushommia.. Eli takakontti, konehuone helmat ja irto osat on nyt väreissään sekä pakosarjaan ja pakopesään tuli marteliuksen blacksatin pinnote.
kuvat on vähän kehnoja mutta määrä korvaa laadun?
Moottoriin tein pienen huollon, otin kannen irti ja se suorittiin ja venttiilit hiottiin. venttiilinnostajat vaihdoin uusiin, sekä myös jakoketjun, hehkut ja tarvittavat tiivisteet. ym
kupariliimat välii
Sen jälkeen tuli tehtyä loput korihommat valmiiksi, puhkiruostunut takalasinreuna.
Kyllä siiitä aika hyvä tuli, lasi sopi paikoilleen!
Sitten tuli ostettua foorumilaiselta hyväkuntoinen 3.27 välitteinen lsd abs perä, alunperin ollut epcn mukaan 380 slcssä
Purkuun meni samantien, mittasin kitkalevyjen paksuuksia ja ne oli kulunut vaihtelevasti 0.02-0.04mm per levy, ajattelin noilla samoilla levyillä kuitenkin kasata kun ei ton enempää kuitenkaan ole kuleneet.
Sitte maalaushommia.. Eli takakontti, konehuone helmat ja irto osat on nyt väreissään sekä pakosarjaan ja pakopesään tuli marteliuksen blacksatin pinnote.
kuvat on vähän kehnoja mutta määrä korvaa laadun?
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Hyvältä näyttää! Mitä maaleja oot käyttäny? Esim tuo perän maalaus, mitä pohjille ja pintaan? Pitääs huomenna kiikuttaa alustan osia puhallukseen ja sitte maaliin...
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Pohjamaalina mulla on nor-maalin 2k epoksipohjamaali, noitakin on varmaan montaa eri sorttia, netistä näkee varmaan jonkun listan. Tuo musta maali teknossin polyuretaanimaalia ja myös toi valkoinenkin on, sen merkkiä en muista. Helppo noita on ainakin maalata sillä vaikka vetää kuinka märän kerroksen vaan niin ei lähde valumaan ja pinnasta tulee tasainen ja kiiltävä. Tuo takakontin ja helmojen maali on automaalaamosta seotettua galinitrau 7129 mattaa.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Hienoa jälkeä. Noi teollisuus 2k maalit on hyviä, varsinkin kun ovat lähes valumattomia.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Taas saatu jotain pientä tehtyä mersuun. Lukkoperän sain koottua kasaan ja asennettua paikoileen, Uudet metalliset laakerikupit laitoin paikalleen ja lukkoon tuli selvästi enemmän esijännitystä. Osaakos joku muuten sanoa meneekö sama määrä öljyä lukolliseen ja lukottomaan perään, laitoin n1.35.l öljyä ja ei tullut täyttö aukosta vielä yli, n10mm jäi alle, jostain luin että 1.3l on oikea määrä, onko oikeaa tietoa?
Aikas painava murikka tuo on, n10kg tuo perä on painavempi kun normaali 300D perä.
380 vs 300
Vetareitakin sovittelin paikalleensa ja kyllähän ne hienosti sopi, paljon helpompi nuo laipalliset vaihtaa kun ei tarvi takakantta availla. Jos nuo akselit ei kestä niin tarttee kyllä teettää kestävämmät mutta kokeillaan aluksi noilla.
Myös ohjaus simpukan ja muut ohjauksen osat heitin paikalleen. Simpukkaan laitoin samalla uudet tiivisteet. Eikös tuon w123 simpukan pitäisi toimia tuon w210 pumpun kanssa vai tarvitseeko jonkun paineen säätimen väliin?
Koppaakin tullu jonkin verran hinkattua, takakyljet on aika hyvällä mallilla. Joskus kuskinpuolen takakulma on saanut jonkun töytäisyn kun se on pikkasen sisälläpäin ja jouduin sitä kitillä täyttämään hieman, Takaluukku ei istu ihan täydellisesti mutta täytyy maalauksen jälkeen koittaa murjoa sitä paremmin kohdalleen.
takakyljet rupee olemaan suht suorat, täytyy viel ovienkaa kattoo et menee samaa linjaa. Pikkuhiljaa valmistuu..
Aikas painava murikka tuo on, n10kg tuo perä on painavempi kun normaali 300D perä.
380 vs 300
Vetareitakin sovittelin paikalleensa ja kyllähän ne hienosti sopi, paljon helpompi nuo laipalliset vaihtaa kun ei tarvi takakantta availla. Jos nuo akselit ei kestä niin tarttee kyllä teettää kestävämmät mutta kokeillaan aluksi noilla.
Myös ohjaus simpukan ja muut ohjauksen osat heitin paikalleen. Simpukkaan laitoin samalla uudet tiivisteet. Eikös tuon w123 simpukan pitäisi toimia tuon w210 pumpun kanssa vai tarvitseeko jonkun paineen säätimen väliin?
Koppaakin tullu jonkin verran hinkattua, takakyljet on aika hyvällä mallilla. Joskus kuskinpuolen takakulma on saanut jonkun töytäisyn kun se on pikkasen sisälläpäin ja jouduin sitä kitillä täyttämään hieman, Takaluukku ei istu ihan täydellisesti mutta täytyy maalauksen jälkeen koittaa murjoa sitä paremmin kohdalleen.
takakyljet rupee olemaan suht suorat, täytyy viel ovienkaa kattoo et menee samaa linjaa. Pikkuhiljaa valmistuu..
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Hittolainen kun näyttää hyvältä! Alkaa ihan harmittamaan, kun oma 123 rojekti seisoo purettuna ja odottaa uusia harrastetiloja, joiden kanssa ollut nyt kaikenlaista vastoinkäymista
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Kiitoksia , nyt olis viimeinkin koppa maaleissa uutama valuma ja roskia ja pientä appelssiiniä tuli paikotellen mutta muuten tuli oikein hyvä. Loput osat ajattelin maalata kesälomilla.
Seuraavaks täytyis jarru ja löpölinjat vetää kuntoon, ajattelin tehdä 10mm hydrauliikkaputkesta polttoaine linjan, vissiin ihan riittävän isoa vakio siirtopumpulle? Eikös kupariputki kovetu ajanmittaan ja voi haljeta tärinästä ajanmittaan vai onko vaan joku harhaluulo, tämmöistä ainakin kuullut jostain.
Seuraavaks täytyis jarru ja löpölinjat vetää kuntoon, ajattelin tehdä 10mm hydrauliikkaputkesta polttoaine linjan, vissiin ihan riittävän isoa vakio siirtopumpulle? Eikös kupariputki kovetu ajanmittaan ja voi haljeta tärinästä ajanmittaan vai onko vaan joku harhaluulo, tämmöistä ainakin kuullut jostain.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
jos käyttää hehkutettua kuparia niin ei ongelmia. helppo taivutella ja kestää tärinää.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Minkäslaista se motonetin kupari-nikkeli jarruputki on, sellaisesta ajattelin jarruputket tehdä itse. Sinkitty hydrauliputki on varmaan hyvää polttoainelinjoihin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Pittää kysyä paikallisesta varaosakaupasta tuota hehkutettua kupariputkea, mukavempi olis tuota kupariputkea taitella.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Kesällä on jonkin verran saatu kasaanpäin mersua. Konehuoneesta puuttuu vielä hukkaportin ohjaus ja muutama letku ym. Ovissa ja luukuissa vielä pohjatyöt kesken.
Ilmastoinnin, sähköflektin ja öljyntasoanturin releet tuli sijoitettua alkuperäisen releboxin alle piiloon.
w126 nopeusmittari sovitettuna 123 mittaristoon. Nopeustieto tulee perän abs anturilta vaihdelaatikon ohjausboxille joka ohjaa taas nopeusmittaria.
Tähän tuli sitte hommattua alkuperäinen ilmastointilaite tuon tarvikkeen tilalle. Tuosta vaan puuttuu puhaltimen moottori, jos joltain löytyy ilmastoinnin puhallin niin saa kaupata, myös ehjää ilmastoinnin säätöpaneelia saa tarjota, tässä ei ole sellaista rullaa vaan samanlainen käännettavä nuppi kun lämmityslaitteessa.
Ennen kun rupeen enemmän sisustaa kasailemaan tarkotus olis laittaa bitumi äänieristettä paljon että autosta tulisi mahdollisimman hiljainen ja mukava, kannattaisko tohon bitumin päälle laittaa vielä jotain muutakin eristävää materiaalia? Ainakin semmosta vaahtomuovista myydään motonetissa eri paksuuksina. Kannattaisiko semmosta käyttää?
Ilmastoinnin, sähköflektin ja öljyntasoanturin releet tuli sijoitettua alkuperäisen releboxin alle piiloon.
w126 nopeusmittari sovitettuna 123 mittaristoon. Nopeustieto tulee perän abs anturilta vaihdelaatikon ohjausboxille joka ohjaa taas nopeusmittaria.
Tähän tuli sitte hommattua alkuperäinen ilmastointilaite tuon tarvikkeen tilalle. Tuosta vaan puuttuu puhaltimen moottori, jos joltain löytyy ilmastoinnin puhallin niin saa kaupata, myös ehjää ilmastoinnin säätöpaneelia saa tarjota, tässä ei ole sellaista rullaa vaan samanlainen käännettavä nuppi kun lämmityslaitteessa.
Ennen kun rupeen enemmän sisustaa kasailemaan tarkotus olis laittaa bitumi äänieristettä paljon että autosta tulisi mahdollisimman hiljainen ja mukava, kannattaisko tohon bitumin päälle laittaa vielä jotain muutakin eristävää materiaalia? Ainakin semmosta vaahtomuovista myydään motonetissa eri paksuuksina. Kannattaisiko semmosta käyttää?
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Hieno projekti, mukava katsella ja lukea !
Tuosta mittaristosta tuli mieleen, että maalaathan neulat oranssiksi jossain välissä, itse käytin oranssia kynsilakkaa, tussillakin kyllä onnistuu.
Tuosta mittaristosta tuli mieleen, että maalaathan neulat oranssiksi jossain välissä, itse käytin oranssia kynsilakkaa, tussillakin kyllä onnistuu.
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ajossa 03/13 - 01/16; 12/22 - 08/23)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Parhaita äänieristeitä lienee meluttoman (http://www.meluton.fi" onclick="window.open(this.href);return false;) eggbox-vana ja pu-vana. Biltema taitaa myydä tuota eggboxia, ainakin se on samannäköistä (itsellä meni veneeseen 15 palaa).Isto95 kirjoitti: Ennen kun rupeen enemmän sisustaa kasailemaan tarkotus olis laittaa bitumi äänieristettä paljon että autosta tulisi mahdollisimman hiljainen ja mukava, kannattaisko tohon bitumin päälle laittaa vielä jotain muutakin eristävää materiaalia? Ainakin semmosta vaahtomuovista myydään motonetissa eri paksuuksina. Kannattaisiko semmosta käyttää?
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Itse laittaisin butyylimattoa eli niitä silent coatteja, vibroplasteja ja mitä niitä on. No vaakapinnoille se motonetin rs-bitumi on varmaan käypää tavaraa. Kokeilin muuten tilata alkuperäisenä metritavarana sitä ohutta äänieristettä mitä on takajalkatiloissa sekä farmarissa takapenkin alta perälle asti, mutta eihän se sellaista ollut vaan sellasta bitumipahvia mitä on ovissa. No täytyy laittaa perus bitumia.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Kiitoksia! Tuo homma pitääkin tehdä kun muistaa/kerkee.seppola kirjoitti:Hieno projekti, mukava katsella ja lukea !
Tuosta mittaristosta tuli mieleen, että maalaathan neulat oranssiksi jossain välissä, itse käytin oranssia kynsilakkaa, tussillakin kyllä onnistuu.
Mulla on tuota motonetin rs bitumia muutama paketti, pistän sitä alkuun. Täytyy lisätä sitten lisää jos mahtuu tuota vaahtomuovista väliin.
Saakos tuota eggbox vanaa ja tuota pu-vanaa ohuempana? vai
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Tuskin sinne kannattaa muuta laittaa kuin sitä bitumia ja niitä butyylimattoja. Alkuperäisissä materiaaleissa on toki sitä vaahtomuovin tapaista välissä, voishan sitä kokeilla laittaa sinne bitumi tai butyylimattojen väliin. Reilusti lämpöä sen bitumin kanssa niin tarttuu kunnolla, se joko tarttuu huonosti tai pirun lujasti Tulis fiksun näköinen jos maalaisit vielä ne vaimennuslevyt niinkuin alkuperäisetkin Niin tuo ilmastointi, kuinka meinaat sen tehdä? http://www.peachparts.com/Wikka/W123ACC1Conversion" onclick="window.open(this.href);return false; tuolla on joku tehnyt automaatti-ilmastoinnista manuaalisen. Tuossa automaattisessahan on ohjauspaneeli, kaks boksia(vahvistimeksi niitä sanotaan), pari lämpötila-anturia, moottoritilassa puhaltimen etuvastus, kiertovesipumppu ja mitä vielä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Tuo minun ilmastointilaite on ihan manuaalinen eli se on tosi helppo asentaa, Muutama metri sähköjohtoa ja pari relettä niin tulu ihan toimiva johtosarja, sekä alkuperäistä puhaltimen moottorin johtoa piti hiukan pidentää että riitti ilmastoinnin puhaltimen moottorille.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Olen jo kauan katsellut projektin etenemistä ja kyllä kaveri vaan tekee niin hienoa työtä!!!
Re: W123 300D Kunnostus + tekniikan päivitys (OM606)
Itse olen myös hylännyt bitumin kokonaan. Stp black goldia ja bombia isompiin, suoriin pintoihin Ja muutamat palat varmaan hyvä laittaa pehmeätäkin mattoa.
Asiallista jälkeä
Asiallista jälkeä