Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
- Dieselrifteri
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: La 10.10.2015 16:32
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Nättiä! Lopputulosta odotellessa.
HUOM! Tämän allekirjoituksen yläpuolella saattaa olla kukkahattutädeille sopimatonta materiaalia.
-W124 250D projekti jonka projektointi odottaa tallin valmistumista
Ex:
-Murheenkryyni W201 2.0 (gazolinum)
-W124 250D projekti jonka projektointi odottaa tallin valmistumista
Ex:
-Murheenkryyni W201 2.0 (gazolinum)
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Parin viikon reissusta selvitty ja ei muuta kuin takas sorvin ääreen. Löpölinjat piti siis tehdä uusiksi ja homma alkoi tankin vaihdolla, tilalle tuli bensamersusta lainattu tankki. Tämä siitä syystä että bensamallin tankissa on lähtö reilusti isompi kuin dieselin tankissa, joten pumpulle tulevan imuletkun halkaisija saatiin kasvatettua. Tankin lähtöön tehtiin 15mm helmiliitos, josta samankokoisella hydrauliletkulla karkeasuodattimen kautta pumpulle. Pumpulta sitten 16mm polttoaineletkulla konehuoneessa sijaitsevalle hienosuodattimelle. Paluulinja on 10mm letkua, välissä paineensäädin mittarilla.
Takapenkkien alta löytyi sopiva paikka pumpulle ja karkeasuodattimelle
Dp:lle tein lisää tilaa tulipeltiin jotta 4" savupiippu mahtuu sopimaan, vielä pikku fiksailua konehuoneeseen ja taas saa nostaa koneen takas paikalleen. Kevät tekee tuloaan, joten pian on ensisavujen aika
Takapenkkien alta löytyi sopiva paikka pumpulle ja karkeasuodattimelle
Dp:lle tein lisää tilaa tulipeltiin jotta 4" savupiippu mahtuu sopimaan, vielä pikku fiksailua konehuoneeseen ja taas saa nostaa koneen takas paikalleen. Kevät tekee tuloaan, joten pian on ensisavujen aika
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Kone taas nostettu keulalle ja vihdoin pääsee niputtamaan osia.
Polttoainelnjojen teko alkaa olemaan klemmareita vaille valmista. Siirtopumpun sähköt on tehty ihan releohjauksella ja erillisellä katkaisijalla kojelautaan. Karkeasuodatin sekä kuvassa näkyvä paineensäädin tulivat Hurukylältä, konehuoneessa oleva hienosuodatin on motonetin valikoimasta.
Downpipeä hahmottelin, hyvin tuntuisi mahtuvan. Dp on tosiaan 4 tuumainen ja loppuputki tulee 3.5 tuuman putkesta, kaikki rosteria.
Polttoainelnjojen teko alkaa olemaan klemmareita vaille valmista. Siirtopumpun sähköt on tehty ihan releohjauksella ja erillisellä katkaisijalla kojelautaan. Karkeasuodatin sekä kuvassa näkyvä paineensäädin tulivat Hurukylältä, konehuoneessa oleva hienosuodatin on motonetin valikoimasta.
Downpipeä hahmottelin, hyvin tuntuisi mahtuvan. Dp on tosiaan 4 tuumainen ja loppuputki tulee 3.5 tuuman putkesta, kaikki rosteria.
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Millä micron koilla noi suodattimet on? Ittelle ei tullu kun 100 micronin esi suodattimet ja hienosuodattimet on 25 micronia. Pienepiäkin kokoja ois saanu mutta taitaa olla enempi tonne commonrail puolelle tuosta 25 micronista alaspäin.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Hienosuodin 10 micron, esisuodatin jonkun verran karkeampi,en nyt tarkalleen muista kun se tuli suoraan hurukylältä niin pulttasin vaan suoraan kiinni
Miten oot toteuttanu suuttimilta tulevan paluun tuonne tankille menevään linjaan ?
Miten oot toteuttanu suuttimilta tulevan paluun tuonne tankille menevään linjaan ?
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Tuolla lailla.
Ei pysty kännyllä laittaan isoa kuvaa mutta pitäs näkyä kun klikkaa tohon. Eli paineen säätimen jälkeen y-haara ja normaalisti paluuseen on tosin vielä vaiheessa
Ei pysty kännyllä laittaan isoa kuvaa mutta pitäs näkyä kun klikkaa tohon. Eli paineen säätimen jälkeen y-haara ja normaalisti paluuseen on tosin vielä vaiheessa
värit väreihin ja loput maihin.
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Hommat alkaa olemaan sillä mallila että savut on otettu ja jotenkuten tuntuis käyvänki. Pientä probleema tuottaa paineensäädin joka vaatii vähän tarkempaa tarkastelua ja muutama vuotava suutinputken lähtö . Sitte saakin alottaa kasaamaan jäähyjä sun muuta sekä tehdä putkiston sekä ahtoputket.
Venakopan maalasin mustaksi, omaan silmään näyttää paremmalta
Venakopan maalasin mustaksi, omaan silmään näyttää paremmalta
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
onko järkee tossa ahtimessa? herää tuolla motilla ehkä 7000rpm joho mahdoton kuulemma päästä ei vaikuta tuhlata enempää tohon vaan sijota pienempään laatu tavaraan joka oikeesti toimii. voin sanoa ihan kokemuksesta ku meillä on kavereiden kans saman tyylinen super turpo rakenteilla
W124 4ever
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Hebeltä tuli nyt erittäin hyvä pointti. Onneksi tähän on kyllä varauduttu. Erinäisiä järjestelyjä on tehty jotta ilmaa koneeseen saadaan jo ennen 7000rpm. Sijoitetaan pieni tietokoneen tuuletin puhaltamaan ahtimen ilmanottoon niin siivet saavat vähän ilmaa alleen. Samanlainen pieni puhallin on sijoitettu myös ahtimen pakopuolelle helpottamaan kaasujen poistoa suuresta pesästä. Ja kolmas samanmoinen pieni puhallin puhaltaa suoraan imusarjaan ahtoputken sisällä. Nämä pienet puhaltimen ovat laadukkaita ja niinkuin edellä mainittu myös pieniä, eli olemme kyllä sijoittaneet pieneen laatutavaraan.
Toivotaan jotta tämä toimisi....
Toivotaan jotta tämä toimisi....
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Tietokoneen tuuletin.. Nyt kuulostaa jännältä.
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Luulis puhaltimista olevan enemmän haittaa kun hyötyä, kuristaa vaan ilman virtausta. Ilmaa menee melkosesti läpi jo tyhjäkäynnilläkin, yli 1000 l/min
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Ja tästä kun ottaa sarkasmin pois niin ei jää mitään jälelle.Choke kirjoitti:Hebeltä tuli nyt erittäin hyvä pointti. Onneksi tähän on kyllä varauduttu. Erinäisiä järjestelyjä on tehty jotta ilmaa koneeseen saadaan jo ennen 7000rpm. Sijoitetaan pieni tietokoneen tuuletin puhaltamaan ahtimen ilmanottoon niin siivet saavat vähän ilmaa alleen. Samanlainen pieni puhallin on sijoitettu myös ahtimen pakopuolelle helpottamaan kaasujen poistoa suuresta pesästä. Ja kolmas samanmoinen pieni puhallin puhaltaa suoraan imusarjaan ahtoputken sisällä. Nämä pienet puhaltimen ovat laadukkaita ja niinkuin edellä mainittu myös pieniä, eli olemme kyllä sijoittaneet pieneen laatutavaraan.
Toivotaan jotta tämä toimisi....
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Choke kirjoitti:Hebeltä tuli nyt erittäin hyvä pointti. Onneksi tähän on kyllä varauduttu. Erinäisiä järjestelyjä on tehty jotta ilmaa koneeseen saadaan jo ennen 7000rpm. Sijoitetaan pieni tietokoneen tuuletin puhaltamaan ahtimen ilmanottoon niin siivet saavat vähän ilmaa alleen. Samanlainen pieni puhallin on sijoitettu myös ahtimen pakopuolelle helpottamaan kaasujen poistoa suuresta pesästä. Ja kolmas samanmoinen pieni puhallin puhaltaa suoraan imusarjaan ahtoputken sisällä. Nämä pienet puhaltimen ovat laadukkaita ja niinkuin edellä mainittu myös pieniä, eli olemme kyllä sijoittaneet pieneen laatutavaraan.
Toivotaan jotta tämä toimisi....
Tuo musta venakoppa on tosiaan ihan OK tuossa setissä.
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Jatketaan tarinointia.
Massat saatiin raavittua pohjasta, mitään isompia ylläreitä ei onneks löytynyt, joten pienen fiksailun jälkee lyötiin uudeet maalit, massat ja kiveniskumassat päälle. Jarruputki-letku liitokselle tein vähän paremmat kannakkeet fiksumpaan paikkaan, sekä palkeitten ylälautaset katoin uudestaan kiinni. Läpölinjat ja jarruputki vedettiin myös uusiks.
Takakelkkaan tuli kaikki uudet puslat, tukitangot, helat ja laakerit ja ai että oli mukava kasata, kun ei kädet edes likastunut
Takakelkan kiinnityksen jälkee katottiin etuakseli kuntoon, ilmalinjojen veto ja auto pukeilta alas. Joku jos viimekesänä ihmetteli miks toi on niin hidas nousemaan ja laskemaan, niin syynä oli 4mm ilmalinjat. Nyt tuli 6mm putkee, keula liikkuu aika mukavaa vauhtii mut taakse pitää joku kuristin hakee, rikkoo viel jotain koska aika vaihdilla nousee ylös...
Pukeilta kun auton sai alas, ihmetys oli suuri, viimeks nähny auton maha maatavasten 8kk sitten joten ei ollu iha tuorees muistis kuin matala se olikaan muutamilla pienillä muutoksilla ensi kesään auto tippu keulasta 8mm ja takaata 11
Etu alatukivarren säätöihin kun koski, sai aika kivaksi pussin asennon sen ollessa tyhjä. Täytyy kulmien säädön yhteydessä kattoo ajoasennossa palkeelle se optimaalinen asento, koska nyt se hipsii hiukan olkavarteen kiinni auton ollessa ylhäällä. Viime kesästä poiketen sain etuvakaajan paikoilleen, ahtoputket täytyy nyt vaan kattoo uusiks.
Maalaushommat on jo vauhdissa, sieltä puskurit ja kylkilistat tulikin jo takaisin, tällä viikolla menee loppu auto maalattavaksi. Pidetään väri ja sävyt vielä jemmassa, pääsiäisen messuilla nähtävänä "valmiina"
Eipä muuta tällä erää, seuraavaks pakosarjan tekoon.
Massat saatiin raavittua pohjasta, mitään isompia ylläreitä ei onneks löytynyt, joten pienen fiksailun jälkee lyötiin uudeet maalit, massat ja kiveniskumassat päälle. Jarruputki-letku liitokselle tein vähän paremmat kannakkeet fiksumpaan paikkaan, sekä palkeitten ylälautaset katoin uudestaan kiinni. Läpölinjat ja jarruputki vedettiin myös uusiks.
Takakelkkaan tuli kaikki uudet puslat, tukitangot, helat ja laakerit ja ai että oli mukava kasata, kun ei kädet edes likastunut
Takakelkan kiinnityksen jälkee katottiin etuakseli kuntoon, ilmalinjojen veto ja auto pukeilta alas. Joku jos viimekesänä ihmetteli miks toi on niin hidas nousemaan ja laskemaan, niin syynä oli 4mm ilmalinjat. Nyt tuli 6mm putkee, keula liikkuu aika mukavaa vauhtii mut taakse pitää joku kuristin hakee, rikkoo viel jotain koska aika vaihdilla nousee ylös...
Pukeilta kun auton sai alas, ihmetys oli suuri, viimeks nähny auton maha maatavasten 8kk sitten joten ei ollu iha tuorees muistis kuin matala se olikaan muutamilla pienillä muutoksilla ensi kesään auto tippu keulasta 8mm ja takaata 11
Etu alatukivarren säätöihin kun koski, sai aika kivaksi pussin asennon sen ollessa tyhjä. Täytyy kulmien säädön yhteydessä kattoo ajoasennossa palkeelle se optimaalinen asento, koska nyt se hipsii hiukan olkavarteen kiinni auton ollessa ylhäällä. Viime kesästä poiketen sain etuvakaajan paikoilleen, ahtoputket täytyy nyt vaan kattoo uusiks.
Maalaushommat on jo vauhdissa, sieltä puskurit ja kylkilistat tulikin jo takaisin, tällä viikolla menee loppu auto maalattavaksi. Pidetään väri ja sävyt vielä jemmassa, pääsiäisen messuilla nähtävänä "valmiina"
Eipä muuta tällä erää, seuraavaks pakosarjan tekoon.
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Hyvää tekemistä jokaiselta! Nostanut omaa motivaatiota suuresti, kun lukenut tätä topikkia läpi.
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Polttoainepuolen murheet jatkuu vieläkin. Auto lähtee huonosti käymään ja tuntuu niinkuin olisi aina ilmaa järjestelmässä. Oletus on että vuotaa polttoaineen takaisin tankille ja linja pääsee tyhjenemään kun auto seisoo, eli seuraavaksi kokeillaan laittaa tulopuolelle erillinen takaiskuventtiili.
Muita suurempia ongelmia ei ole ilmennyt ainakaan vielä. Putkiston tekoa varmaan seuraavaksi luvassa. Polttoainemurheet kun saadaan selätettyä niin periaatteessa voisi hakea päiväksi puuhakilvet ja pääsisi testaamaan.
Konehuoneessa alkaa olemaan valmista.
Muita suurempia ongelmia ei ole ilmennyt ainakaan vielä. Putkiston tekoa varmaan seuraavaksi luvassa. Polttoainemurheet kun saadaan selätettyä niin periaatteessa voisi hakea päiväksi puuhakilvet ja pääsisi testaamaan.
Konehuoneessa alkaa olemaan valmista.
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Tästä on hyvä jatkaa
Tenu siis saatuin takas kotiin. Poikaitten kanssa lyötii takalasi paikoileen, sekä takapuskuri ja takavalot. Kävin tänään hakemassa konepellin ja huomenna toivon mukaan loput luukut. Kyllä tää tästä!
Tenu siis saatuin takas kotiin. Poikaitten kanssa lyötii takalasi paikoileen, sekä takapuskuri ja takavalot. Kävin tänään hakemassa konepellin ja huomenna toivon mukaan loput luukut. Kyllä tää tästä!
- Dieselrifteri
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: La 10.10.2015 16:32
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
HUOM! Tämän allekirjoituksen yläpuolella saattaa olla kukkahattutädeille sopimatonta materiaalia.
-W124 250D projekti jonka projektointi odottaa tallin valmistumista
Ex:
-Murheenkryyni W201 2.0 (gazolinum)
-W124 250D projekti jonka projektointi odottaa tallin valmistumista
Ex:
-Murheenkryyni W201 2.0 (gazolinum)
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Eka päivä messuilla ohi! Yks kännykuva niille ketä ei messuille pääse, lisää luvassa ensviikolla
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Noniin, kevään ensimmäinen deadline takanapäi, eli American Car Show. Reissu meni todella hyvin, vastoinkäymisiä (ihmekyllä) ei ollut ja auto saatiin ehjänä reissun jälkeen tallille. Eikä sieltä ihan tyhjin käsin tarvinut lähteä kotiin, koko talven rankka puurtaminen palkittiin nuorirakentajan kisan 1. Pystillä Jokunen foorumilainen messuilla tavattiinkin, mukava kuulla kanssa harrastajien suusta että meidän projekteja seurataan Paikan päällä käynneiltä mielipiteitä, miltä tenava näytti?
Oma kuvasaldo jäi aika pieneksi, mutta alla muutaman eri kuvaajan kuvia, propsit heille!
Kuva: Elpuercosi photography
Kuva: operation Rocking piggy/ isto ikonen
Kuvat: Ville Hurme
Oma kuvasaldo jäi aika pieneksi, mutta alla muutaman eri kuvaajan kuvia, propsit heille!
Kuva: Elpuercosi photography
Kuva: operation Rocking piggy/ isto ikonen
Kuvat: Ville Hurme
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Vähän kävin ajelemassa, ja eihän se ihan putkeen mennyt. Ahdin alkoi vuotamaan öljyä solkenaan läpi, joten se siitä sitten. Ei muuta kuin soitto Hurukylän suuntaan, ja uus ahdin löytyi, nyt tilalle tulee hx52 16 pakopesällä. Uusi ahdin onkin jo paikallaan, vielä vähän kasaamista ja pikku muokkauksia ja kohta päästään ajamaan. Tuttuun tapaan koulu ja työ meinaa viedä aika pitkälti kaiken ajan mutta kyllä se mersu kesäksi taas valmistuu
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Uusi ahdin toimi ihan hyvin, nyt heräilee ihan kivasti. Muutama veto 3 bar paineella ja alkoi käynti pätkimään.Testattiin suuttimet ja kammiot todettiin ehjiksi. Kokeiltiin toisella pumpullakin eikä vaikutusta. Käy huonosti, rötää ja pätkii eikä käy tyhjää kunnolla.
Kansi ylös ja ensisilmäyksellä näyttäisi kaikki männät olevan samalla tasolla, kunnes tajuttiin katsoa männän ollessa yläkuolokohdassa tasopinnan tasalla että sehän jää pikkasen liian alas. Normaalistihan näissä mäntä tulee aavistuksen yli tasopinnasta, mutta tuntuisi jäävän ihan vähän alle.
Kuten kuvasta vähän ilmenee, niin mäntä jää jopa aavistuksen tasopinnan alapuolelle, kun se kuuluisi tulla pikkasen ylitte.
Kansi ylös ja ensisilmäyksellä näyttäisi kaikki männät olevan samalla tasolla, kunnes tajuttiin katsoa männän ollessa yläkuolokohdassa tasopinnan tasalla että sehän jää pikkasen liian alas. Normaalistihan näissä mäntä tulee aavistuksen yli tasopinnasta, mutta tuntuisi jäävän ihan vähän alle.
Kuten kuvasta vähän ilmenee, niin mäntä jää jopa aavistuksen tasopinnan alapuolelle, kun se kuuluisi tulla pikkasen ylitte.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 04.01.2015 12:29
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Taisi kanki notkahtaa paineen alla
Katsotaan sanoi insinööri ja turbotti mersunsa
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Niin tais lienee ollut vähä turhasti ennakkoa myös..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 04.01.2015 12:29
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Mikäs oli ennakko? Ja oliko herlevin pumppu?
Katsotaan sanoi insinööri ja turbotti mersunsa
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Joo 8mm herlevi. Ennakkoa 20eykk
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 04.01.2015 12:29
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Sama pumppu se mullaki on ja ennakko on 17eykk
Pekka meinasi että jos huipputehoja hakee niin kääntää ennakko sinne 20-21 mutta saattaa käyä jo aika rumasti
Pekka meinasi että jos huipputehoja hakee niin kääntää ennakko sinne 20-21 mutta saattaa käyä jo aika rumasti
Katsotaan sanoi insinööri ja turbotti mersunsa
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Vähän aikaa piti odotella ennenkuin sain uuden koneen haettua,mutta nyt on taas uusi kone keulalla. Keulan kasaus ja vedet koneeseen niin kohta se käy Oppirahat maksaneena nyt laitoin ennakkoa 18 eykk,ja holsetin kaveriksi tulee 60mm hukkaportti jolla saa paineet paremmin kuriin. Ilmeisesti monella ollut ongelmia portin toimivuuden kanssa,hiipii auki liian aikaisin tai ei saa ahtoja nousemaan,suunnitelmat on ohjauksen toteuttamiselle mutta niistä lisää seuraavassa jos ne todetaan toimiviksi
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Jos sitä kerran vuoteen tännekkin jotain päivittelisi!
Taas on sattunut ja tapahtunut jos jonkin näköistä tallin sisällä ja ulkona, ettei oikein tiedä mistä alottais ja mihin lopettais. Vuokrattiin lisätiloiksi toinen 70 neliön talli tuosta ihan naapurista, niin sai siirrettyä kaksi romua sinne rakennettavaksi! Lisä tilaa tuli ihan kivasti, kun nyt on neljä autoa tuossa isommassa tallissa niin mahtuu touhuamaan ilman, että ovet kolisee yhteen! Pienempään talliin rakennettiin 2,5mx5m "oleskelutila" mihin saa mikron, sohvan ja jääkaapin niin ne on poissa nyt rakentelupinta-alasta.
Kuvassa pikku siirtely ja siivoustalkoot meneillään!
Omaa mersua on tullut tehtyä eteenpäin säännöllisen epäsäännöllisesti. Omin voimin se ei ole liikkunut metriäkään moottorin uudelleen kasaamisen jälkeen, eli noin puoleentoista vuoteen. Jos sen tulevaksi kesäksi saisi ajoon..
Kaikenlaista siihenkin tullut tusattua. Takakaaret saatu vihdoista viimein valmiiksi ja maalattua, maalipinta taas perus autotallimaalaus, mutta minkäs teet kun ei uunia omista.
Takavalojen alla kulkevan palkin vaihdoin kokonaan takakaarien teon yhteydessä. Joskus hieman kolaroitu siihen palkin vasempaan nurkkaan ja kitillä oikastu niin päätin vaihtaa koko paskan kerralla. Ulkokuorista puuttuis enään oikeestaan vanteille kumit ja spacerit.
Sisusta tuli vaihdettua ja mukavuustoimintoja lisäiltyä. Alunperinhän tämä ollut veivi akkunoilla, kangaspenkeillä yms karvalakkimallia. Nyt tuli siis 4x sähkölasit, vaaleat nahat, kaatuvat niskatuet ja apparin penkki on sähkösäädöllä ni saa känniset sillä leikkiä! Sisusta ja sähkökilkkeet purettiin yhdestä brittimallin autosta, sen takia apparin puolelle tuli sähköpenkki. Kuljettajan puolen penkki on lähes koskematon
Napit sähöpenkin katkasijaan tuli uudet KL-Varaosien kautta, eivät olleet kalliit. Mutta puuttuu tuo neliöpalikka millä saa ala napin kiinni tuohon paneeliin Täytyisi sellanen jostain kaivaa..
Iso lattia matto ja etumatot kävivät ammattilaisella pesussa ennen sisustan niputtamista. Täytyy vielä käyttää penkit ja ovipahvit pesetettävänä ja hoidettavana kunnon mömmöillä kun auton saa tästä joskus ajoon!
Onneksi kaikissa sähköhommissa oli mukana jeesimässä sähkömies, itse kun ymmärtää juuri ja juuri laittaa värin väriin ja loput maihin
Tarkoitus olisi ennen kesää tusailla vielä lyhkänen paonsarja tuon 52 holsetin kaveriksi, jos sen saisi heräilemään hieman alempaa. Pumppukin saattaa päivittyä mikäli sikäli on rahaa sellaiseen panostaa!
Yritän päivitellä tässä nyt ennen kesää vielä, että mitä kaikkea tallilla tapahtuu! Ainakin yksi w115 sieltä kovaa vauhtia hitsautuu läjään päin. Toivottavasti se saadaan kesäksi jokirantaan kaljapirssiksi! Vihriä tenava varmaan jollain messuilla taas näkyy.. Jos sitä ensi kesäksi saisi kaikki ison tallin neljä mersua ajoon samaan aikaan niin olispahan maailman kirjat sekaisin
Taas on sattunut ja tapahtunut jos jonkin näköistä tallin sisällä ja ulkona, ettei oikein tiedä mistä alottais ja mihin lopettais. Vuokrattiin lisätiloiksi toinen 70 neliön talli tuosta ihan naapurista, niin sai siirrettyä kaksi romua sinne rakennettavaksi! Lisä tilaa tuli ihan kivasti, kun nyt on neljä autoa tuossa isommassa tallissa niin mahtuu touhuamaan ilman, että ovet kolisee yhteen! Pienempään talliin rakennettiin 2,5mx5m "oleskelutila" mihin saa mikron, sohvan ja jääkaapin niin ne on poissa nyt rakentelupinta-alasta.
Kuvassa pikku siirtely ja siivoustalkoot meneillään!
Omaa mersua on tullut tehtyä eteenpäin säännöllisen epäsäännöllisesti. Omin voimin se ei ole liikkunut metriäkään moottorin uudelleen kasaamisen jälkeen, eli noin puoleentoista vuoteen. Jos sen tulevaksi kesäksi saisi ajoon..
Kaikenlaista siihenkin tullut tusattua. Takakaaret saatu vihdoista viimein valmiiksi ja maalattua, maalipinta taas perus autotallimaalaus, mutta minkäs teet kun ei uunia omista.
Takavalojen alla kulkevan palkin vaihdoin kokonaan takakaarien teon yhteydessä. Joskus hieman kolaroitu siihen palkin vasempaan nurkkaan ja kitillä oikastu niin päätin vaihtaa koko paskan kerralla. Ulkokuorista puuttuis enään oikeestaan vanteille kumit ja spacerit.
Sisusta tuli vaihdettua ja mukavuustoimintoja lisäiltyä. Alunperinhän tämä ollut veivi akkunoilla, kangaspenkeillä yms karvalakkimallia. Nyt tuli siis 4x sähkölasit, vaaleat nahat, kaatuvat niskatuet ja apparin penkki on sähkösäädöllä ni saa känniset sillä leikkiä! Sisusta ja sähkökilkkeet purettiin yhdestä brittimallin autosta, sen takia apparin puolelle tuli sähköpenkki. Kuljettajan puolen penkki on lähes koskematon
Napit sähöpenkin katkasijaan tuli uudet KL-Varaosien kautta, eivät olleet kalliit. Mutta puuttuu tuo neliöpalikka millä saa ala napin kiinni tuohon paneeliin Täytyisi sellanen jostain kaivaa..
Iso lattia matto ja etumatot kävivät ammattilaisella pesussa ennen sisustan niputtamista. Täytyy vielä käyttää penkit ja ovipahvit pesetettävänä ja hoidettavana kunnon mömmöillä kun auton saa tästä joskus ajoon!
Onneksi kaikissa sähköhommissa oli mukana jeesimässä sähkömies, itse kun ymmärtää juuri ja juuri laittaa värin väriin ja loput maihin
Tarkoitus olisi ennen kesää tusailla vielä lyhkänen paonsarja tuon 52 holsetin kaveriksi, jos sen saisi heräilemään hieman alempaa. Pumppukin saattaa päivittyä mikäli sikäli on rahaa sellaiseen panostaa!
Yritän päivitellä tässä nyt ennen kesää vielä, että mitä kaikkea tallilla tapahtuu! Ainakin yksi w115 sieltä kovaa vauhtia hitsautuu läjään päin. Toivottavasti se saadaan kesäksi jokirantaan kaljapirssiksi! Vihriä tenava varmaan jollain messuilla taas näkyy.. Jos sitä ensi kesäksi saisi kaikki ison tallin neljä mersua ajoon samaan aikaan niin olispahan maailman kirjat sekaisin
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Tarinoita Metsämäestä, läjä turbomersuja
Onhan se hemmetin hyvännäköstä laittelua Kimun tenavaa on tullu viimesyksynä Koulukadulla tsiikailtua ja onhan se makia
Senkin takia tulee tätä lueskeltua, että teillä vissiin talli jossain ihan tässä lähistöllä? Ekalla sivulla olleet burniskuvat on ainakin tutulta "takasuoralta".
Senkin takia tulee tätä lueskeltua, että teillä vissiin talli jossain ihan tässä lähistöllä? Ekalla sivulla olleet burniskuvat on ainakin tutulta "takasuoralta".
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.