s123 300tdt fiksausta, museointia
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Ruosteet leikattu pois, tuosta oikalta leikkasin vielä palan pois.
Siinä on palat hitsattu kiinni ja suihkittu väliaikainen suojamaali. Tulevaisuudessa sitten korjattujen ja muiden paikkojen, joissa pvc pettänyt, hiekkapuhallus, epoksi, saumojen tiivistys ja sikaflexin 529 at ruiskutus päälle.
Tuossa kuva tuosta sikaflexin ruiskutuksesta, oli lähimpänä tuota alkuperäistä pvc massaa, todella elastista ainetta ja tarttuu kiinni lujasti. Suutinta säätämällä tuolla voi sitten saumata peltisaumoja, sillä tyylillä mitä näissä 2000 ja uudemisssa autoissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Kauas toi ruisku kestää käyttämättä? Että jos puolen vuoden välein tarvii. Vai saako pestyä? Ois kyllä kätevä vehe.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Sitä en kyllä tiedä Eiköhän sen pestyäkin saa, ohjeessa käsketään jättää vajaa patruuna sisään ja suuttimet kiinni.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Meinasin etten ota kojelautaa pois, mutta oli se vaan niin hankala tehdä noita paikkoja tuonne jalkatilan etuosaan, sekä lattiakin kaipaa kokonaan uutta maalia niin purkasin sen sitten pois. Lisäksi jos hiekkapuhaltaa niin sitä hiekkaahan on sitten jokapaikka täynnä. Lämmityslaite on tässä automaatti-ilmastoidussa vähän isompi paketti:
Tuossa oikeanpuolen lisäosassa on ilmastoinnin höyrystin ja puhallin, en oo kattonu sinne tulipellin poteroon että onko sielä puhallinta ollenkaan. Etupuolella näkyy 5 kappaletta sähköventtiileitä, joilla ohjataan alipainetta noille läppiä sääteleville kelloille. Tuosta keskisuulakkeiden läppien tangosta olikin tappi irronnut, ja se lämpöanturin putki poikki, että pakkohan tuo kojelauta olikin ottaa pois jos meinaa saada tuon systeemin edes jotenkin pelaamaan. Muutenhan tuo onkin kohtuu yksinkertainen systeemi, kunhan vaan se ohjainlaite toimii.
Tarvikelokasuojaa kokeilin paikalleen, ja sehän sopii kohtuu hyvin. Kaikki ruuvit meni reikiin helposti. Lokasuojan ja etuoven välinen sauma on ehkä 1-2mm liian iso, mutta muuten muodot näyttää sopivan hyvin. Toisella puolella olikin vielä alkuperäinen lokasuoja, josta saa pienellä fiksaamisella hyvän. Jos joku yrittää myydä lokasuojaa alkuperäisenä, niin sielä pitää olla sisäpuolella paksusti pvc massaa ja lokasuoja on liimattu/tiivistetty siitä vilkun takaa käyttäen aika ronskisti koriliimaa.
Tuossa oikeanpuolen lisäosassa on ilmastoinnin höyrystin ja puhallin, en oo kattonu sinne tulipellin poteroon että onko sielä puhallinta ollenkaan. Etupuolella näkyy 5 kappaletta sähköventtiileitä, joilla ohjataan alipainetta noille läppiä sääteleville kelloille. Tuosta keskisuulakkeiden läppien tangosta olikin tappi irronnut, ja se lämpöanturin putki poikki, että pakkohan tuo kojelauta olikin ottaa pois jos meinaa saada tuon systeemin edes jotenkin pelaamaan. Muutenhan tuo onkin kohtuu yksinkertainen systeemi, kunhan vaan se ohjainlaite toimii.
Tarvikelokasuojaa kokeilin paikalleen, ja sehän sopii kohtuu hyvin. Kaikki ruuvit meni reikiin helposti. Lokasuojan ja etuoven välinen sauma on ehkä 1-2mm liian iso, mutta muuten muodot näyttää sopivan hyvin. Toisella puolella olikin vielä alkuperäinen lokasuoja, josta saa pienellä fiksaamisella hyvän. Jos joku yrittää myydä lokasuojaa alkuperäisenä, niin sielä pitää olla sisäpuolella paksusti pvc massaa ja lokasuoja on liimattu/tiivistetty siitä vilkun takaa käyttäen aika ronskisti koriliimaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Maalasin joutessani noi barokit. Olivat aika ronskissa kunnossa, en tiedä onko auton alkuperäiset kun epc tarjoaa kolmea vaihtoehtoa ja kaikki 126 alkuisella numerolla, nämä on 108 alkuiset.
Ajatuksena oli tehdä pohjatyöt kunnolla ja kunnon maaleilla, mutta kuitenkaan turhaan hifistelemättä. Hiekkapuhallus ja pohjalle temacoat
gpl-s primer epoksi, pitäis tarttua alumiiniin hyvin.
Aikalailla elämää nähneet olivat: Hiekkapuhallettuna ja maalattuna epoksilla: Värimassa suihkittuna ja lakattuna, väri liuotintavaraa. Epoksin ja värin väliin tuli etupuolelle finnscon spray filleri, hyvää tavaraa eikä tarvinnu pestä ruiskua. Lopputuloksesta tuli hyvä
Ajatuksena oli tehdä pohjatyöt kunnolla ja kunnon maaleilla, mutta kuitenkaan turhaan hifistelemättä. Hiekkapuhallus ja pohjalle temacoat
gpl-s primer epoksi, pitäis tarttua alumiiniin hyvin.
Aikalailla elämää nähneet olivat: Hiekkapuhallettuna ja maalattuna epoksilla: Värimassa suihkittuna ja lakattuna, väri liuotintavaraa. Epoksin ja värin väliin tuli etupuolelle finnscon spray filleri, hyvää tavaraa eikä tarvinnu pestä ruiskua. Lopputuloksesta tuli hyvä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
En ole tutustunut kyseisen korimallin osien saantiin, mutta saako tuohon enää uutta alkuperäistä lokasuojaa. Minun mielestä on hölmöä nähdä kaikki tämä suuri vaiva jonka auton eteen teet, että voit kruunata kokonaisuuden tarvike lokasuojalla..........S202 kirjoitti:Meinasin etten ota kojelautaa pois, mutta oli se vaan niin hankala tehdä noita paikkoja tuonne jalkatilan etuosaan, sekä lattiakin kaipaa kokonaan uutta maalia niin purkasin sen sitten pois. Lisäksi jos hiekkapuhaltaa niin sitä hiekkaahan on sitten jokapaikka täynnä. Lämmityslaite on tässä automaatti-ilmastoidussa vähän isompi paketti:
Tuossa oikeanpuolen lisäosassa on ilmastoinnin höyrystin ja puhallin, en oo kattonu sinne tulipellin poteroon että onko sielä puhallinta ollenkaan. Etupuolella näkyy 5 kappaletta sähköventtiileitä, joilla ohjataan alipainetta noille läppiä sääteleville kelloille. Tuosta keskisuulakkeiden läppien tangosta olikin tappi irronnut, ja se lämpöanturin putki poikki, että pakkohan tuo kojelauta olikin ottaa pois jos meinaa saada tuon systeemin edes jotenkin pelaamaan. Muutenhan tuo onkin kohtuu yksinkertainen systeemi, kunhan vaan se ohjainlaite toimii.
Tarvikelokasuojaa kokeilin paikalleen, ja sehän sopii kohtuu hyvin. Kaikki ruuvit meni reikiin helposti. Lokasuojan ja etuoven välinen sauma on ehkä 1-2mm liian iso, mutta muuten muodot näyttää sopivan hyvin. Toisella puolella olikin vielä alkuperäinen lokasuoja, josta saa pienellä fiksaamisella hyvän. Jos joku yrittää myydä lokasuojaa alkuperäisenä, niin sielä pitää olla sisäpuolella paksusti pvc massaa ja lokasuoja on liimattu/tiivistetty siitä vilkun takaa käyttäen aika ronskisti koriliimaa.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Kyllä niitä pitäis olla vielä saatavilla, mutta ~360e on vähän suolainen hinta. Seuraavaksi vois maalailla kaikki alustan osat, että saa sitten kasata saman tien kun saa pohjan ruostepaikat putsattua ja maalattua. Reseptinä hiekkapuhallus, temacoat epoksi ja teknodur 90 musta polyuretaani. Puolikiiltävä 50 vois olla sopivampi mutta tuota 90 nyt on pari litraa niin käytetään se. Pitäis kattoa missä olis alustan puslille ja nivelille paras hintalaatusuhde ja tilailla melkein kaikki. Onkohan ne takakelkan etukumit farmarissa erilaiset?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Meinaakko laittaa barokit vanteiksi kun saat auton kunnostettua?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
No kyllä ne tarkoitus olis, jos se nyt tulee museokuntoon, eiköhän noi auton alkuperäiset oo. Tosin suunnitelmissa olis tehdä kans ne kolmiosaiset barokit kun noita tarvikebarokkejakin löytyy kaks sarjaa, ja sorvikin, tai sitten jotain 16-17 bbs rs:ää aitona tai replicana.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Vähän taas jotain tehty, tällä kertaa oven korjausta eli uus koko pintapelti ja pohjaan vähän paikkaa. Kaikki muut ovet paitsi oikea etuovi löytyy kohtuu ruosteettomina, joten ajattelin että kokeillaan nyt että minkälaisen siitä saa tehtyä.
Lähtökohta kohtuu rapea alaosasta
Takakulmasta pala pois ja uus tilalle
Sauma hiekkapuhallettu ja suihkaisin maalia päälle että näkee paremmin miltä lopputulos näyttää.
Ihan hyvähän siitä tuli, voishan sen tinalla viimeistellä mutta ei taida olla sen suurempaa hyötyä kun ei se tuolta mihinkään näy.
Takapuoleltakin tuli siisti.
Ja jottei homma olisi liian helppo, niin pitihän tuohon vaihtaa vielä pitkä pätkä alaosaa. Ajattelin että pysyy muoto paremmin kun tekee tuon takakulman ensin ja sitten tuon alareunan. Toisessa kuvassa näkyy vielä hitsaussaumaa, hioin ne vielä näkymättömiin. Sitten hiekkapuhallus ja maalia niin näkee taas lopputuloksen. Tuo sauman hiekkapuhallus on hyvä konsti, kun hiekka hakkaa kaikki huokoset auki, vaikka eipä niitä juuri tule tuolla 0,6mm langalla.
Seuraavaksi vielä vähän viimeistelyä, sitten tuota runkoa vois kokeilla autoon että alaosan muoto varmasti sopii, niiin ja tiivisteura hitsata alareunaan. Korjauspalassa kiinni ollut oli vähän vääränlainen profiililtaan ja lisäksi hitsattu väärään kohtaan, täytyy käydä teettämässä sellaista profiilia. Sen jälkeen hiekkapuhallan rungon reunat ja maalaan epoksilla, ja hion pintapellistä reunat puhtaaksi, ja asennusvaiheessa töpöttelen saumaan pensselillä epoksia kun käännän ja naputtelen sauman kiinni. Sitten saumat tiivistetään liimalla ulkopuolelta. Jos tuo pintapellin laitto onnistuu hyvin, niin tästähän tulee vielä ihan hyvä ovi. Hommaa tässä kyllä on aikalailla.
Lähtökohta kohtuu rapea alaosasta
Takakulmasta pala pois ja uus tilalle
Sauma hiekkapuhallettu ja suihkaisin maalia päälle että näkee paremmin miltä lopputulos näyttää.
Ihan hyvähän siitä tuli, voishan sen tinalla viimeistellä mutta ei taida olla sen suurempaa hyötyä kun ei se tuolta mihinkään näy.
Takapuoleltakin tuli siisti.
Ja jottei homma olisi liian helppo, niin pitihän tuohon vaihtaa vielä pitkä pätkä alaosaa. Ajattelin että pysyy muoto paremmin kun tekee tuon takakulman ensin ja sitten tuon alareunan. Toisessa kuvassa näkyy vielä hitsaussaumaa, hioin ne vielä näkymättömiin. Sitten hiekkapuhallus ja maalia niin näkee taas lopputuloksen. Tuo sauman hiekkapuhallus on hyvä konsti, kun hiekka hakkaa kaikki huokoset auki, vaikka eipä niitä juuri tule tuolla 0,6mm langalla.
Seuraavaksi vielä vähän viimeistelyä, sitten tuota runkoa vois kokeilla autoon että alaosan muoto varmasti sopii, niiin ja tiivisteura hitsata alareunaan. Korjauspalassa kiinni ollut oli vähän vääränlainen profiililtaan ja lisäksi hitsattu väärään kohtaan, täytyy käydä teettämässä sellaista profiilia. Sen jälkeen hiekkapuhallan rungon reunat ja maalaan epoksilla, ja hion pintapellistä reunat puhtaaksi, ja asennusvaiheessa töpöttelen saumaan pensselillä epoksia kun käännän ja naputtelen sauman kiinni. Sitten saumat tiivistetään liimalla ulkopuolelta. Jos tuo pintapellin laitto onnistuu hyvin, niin tästähän tulee vielä ihan hyvä ovi. Hommaa tässä kyllä on aikalailla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
miltäs tää nykyää näyttää?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Puretulta Täytyy jossain vaiheessa laittaa vähän kuvia ja tarinaa mitä on tullut talven aikana tehtyä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Peräpelti onkin sitten mietinnässä että revinkö kokonaan irti ja uus tilalle, sellainen on hankittuna alkuperäisosana. Takavalojen alta ruosteessa ja muutama muukin paikka. Samoin puhkiruostuneen takaluukun takia on peräkonttiin päässyt vesi, ja ruostuttanut sitä kaukaloa vähäsen reunoilta. Kun ei niissä yleisimmissä paikoissa ole paljoa ruostetta niin sitten on noita satunnaisia paikkoja
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Toisen puolen pohjaanlyöntikumin tienoo ei onneksi ole läheskään noin paha, ei tarvi hitsata palkkia paljoakaan. Uus paikka kumille toki ja jousikuppi irti niin saa välistä ruosteet pois.
Kaikenlaista muutakin tehty toki, täytyy laittaa lisää kuvia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Takaiskerien yläpäitten kiinnityspaikkoja miettiny että mitä niille tekis, ne on farkussa erilaiset eli sielä on sellainen vahvikekuppi vielä hitsattu lisäksi. Paksussa ruosteessa ja melko hankala rakenne putsattavaksi. No kokeilin hiekkapuhaltaa ne, alapuolelta sekä korin sisäpuolelta siitä aukosta josta saa iskarin hydrauliputken irrotettua. Aika hyvät niistä tuli, tässä vasen puoli:
No jäihän sinne väleihin kuitenkin ruostetta ja sitä tiivistemassaa. Mietin että yritänkö fosforihapolla läträtä jos se liuottais ruosteen pois vai irrotanko nuo kupit, no päätin irrottaa:
Ja miksei sielä rakosissa ja takapuolella vielä ruostetta ollutkin. Tuossa kuva oikealta puolelta irrotetusta kupista:
Vasen puoli pitää vielä irrottaa, se lähteekin helposti kun tietää mitä tekee. Aiemmin irrottelin vasemmaltakin puolelta jousikupin, onnistui pistehitsien poraaminen sen verran hyvin ettei tarvinnu kuin repäistä kuppi irti.
No jäihän sinne väleihin kuitenkin ruostetta ja sitä tiivistemassaa. Mietin että yritänkö fosforihapolla läträtä jos se liuottais ruosteen pois vai irrotanko nuo kupit, no päätin irrottaa:
Ja miksei sielä rakosissa ja takapuolella vielä ruostetta ollutkin. Tuossa kuva oikealta puolelta irrotetusta kupista:
Vasen puoli pitää vielä irrottaa, se lähteekin helposti kun tietää mitä tekee. Aiemmin irrottelin vasemmaltakin puolelta jousikupin, onnistui pistehitsien poraaminen sen verran hyvin ettei tarvinnu kuin repäistä kuppi irti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Tämän illan puuhastelua:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Hienon näköistä jälkeä laittele kuvia kun projektit etenee.
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Joo koitan saada viikonloppuna jotain aikaan.
Fiksasin joskus kesällä lämmityslaitteen paneelin kuntoon. Se olikin aika likainen, ja lämmönsäätimen tarra oli huono. Tässä paneeli purettuna, helppo purkaa mutta puhallinnappien ja lämmönsäätimen irrotuksessa pitää olla tarkkana(siis noitten valkokuoristen mötiköitten) ettei riko niitä pieniä kynsiä. Pysyy ne kiinni ilman niitäkin mutta kuitenkin. Lämmönsäätimen rulla purettu ja uus tarra. Tarra on 124:sen, mutta kokonsa puolesta samanlainen. Erona on parempi materiaali, se on tuollaista muovia kun vanha on kiiltäväpintaista tarrapaperia. Vanhassa on päissä min ja max merkinnät ja tässä 124 versiossa tuulilasin kuva ja kylmässä päässä piste. Ei ainakaan mua haittaa. Tarran osanumero A124 821 2967 ja hintaa jotain 12€. Tuon purkaminen ei ole vaikeaa, mutta piirilevy on varmaan ajansaatossa tarttunut tuohon muovikuoreen joten tarkkuutta avaamiseen. Tuo piirilevyssä oleva musta pyöreä osa pitää tulla oikeaan kohtaan rullaa, siinä on sellainen nypykkä sitä varten. Valmis, melkein uudenveroinen tuli Toisen puhaltimen napin laitoin joskus uuden kun vanha oli tippunut, ne maksaa jotain 7€ kappale.
Fiksasin joskus kesällä lämmityslaitteen paneelin kuntoon. Se olikin aika likainen, ja lämmönsäätimen tarra oli huono. Tässä paneeli purettuna, helppo purkaa mutta puhallinnappien ja lämmönsäätimen irrotuksessa pitää olla tarkkana(siis noitten valkokuoristen mötiköitten) ettei riko niitä pieniä kynsiä. Pysyy ne kiinni ilman niitäkin mutta kuitenkin. Lämmönsäätimen rulla purettu ja uus tarra. Tarra on 124:sen, mutta kokonsa puolesta samanlainen. Erona on parempi materiaali, se on tuollaista muovia kun vanha on kiiltäväpintaista tarrapaperia. Vanhassa on päissä min ja max merkinnät ja tässä 124 versiossa tuulilasin kuva ja kylmässä päässä piste. Ei ainakaan mua haittaa. Tarran osanumero A124 821 2967 ja hintaa jotain 12€. Tuon purkaminen ei ole vaikeaa, mutta piirilevy on varmaan ajansaatossa tarttunut tuohon muovikuoreen joten tarkkuutta avaamiseen. Tuo piirilevyssä oleva musta pyöreä osa pitää tulla oikeaan kohtaan rullaa, siinä on sellainen nypykkä sitä varten. Valmis, melkein uudenveroinen tuli Toisen puhaltimen napin laitoin joskus uuden kun vanha oli tippunut, ne maksaa jotain 7€ kappale.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Tänään sain tuon paikan suunnilleen valmiiksi.
Takapäässä olis sitten vielä oikealla puolella vakaajan kiinnityskohdassa ruostetta ja vähän siinä lähistöllä ja sitten peräpellin ajattelin vaihtaa kokonaan. Se on niin monesta kohtaa(mm. takavalojen alta) huono että helpoin laittaa uus koko pala. Oon sen hommannut alkuperäisenä osana jo aikaa sitten.
Takapäässä olis sitten vielä oikealla puolella vakaajan kiinnityskohdassa ruostetta ja vähän siinä lähistöllä ja sitten peräpellin ajattelin vaihtaa kokonaan. Se on niin monesta kohtaa(mm. takavalojen alta) huono että helpoin laittaa uus koko pala. Oon sen hommannut alkuperäisenä osana jo aikaa sitten.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Kiva projekti. Mitäs muita varusteita turposta löytyy tuon autoilmastoinnin lisäksi? Melko harvinainen varuste euroautoissa..
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Sähkölasit ja keskuslukitus ja jotain muuta. Joo ilmastointi on jenkeissä yleinen, joten tietoa siihen liittyen löytyy onneksi amerikan foorumeilta paljon.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Oikean puolen vakaajan kiinnityskohdan tienoilla oli ruostetta.
Muutamat pellinpalat ja tuollainen tuli, poikkipalkin päähän vielä pari palaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut S202, Ma 13.03.2017 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Poikkipalkin pään tein kuntoon:
Tuossa saumaa avattu, ruosteessa on ei auta kun vaihtaa jos hyvän haluaa: Tässä hitsattu uus kantti helmaan, pellin reunat nurkittain ja kunnolla virtaa että sulaa läpi: Korjauspalan sovittelua, vasaralla naputeltu sellaista n.20cm halkaisija ainesputken pätkää vasten puristimia apuna käyttäen Korjauspalasta tuli harvinaisen sopiva, sauma hiottuna ja maalia vähän päälle kokeeksi että miltä näyttää:
Sitten nämä helman takapäät, joku on selvästi tunkilla nostanut kantin ruttuun, molemmin puolin tietenkin. Näkyy selvä jälki tunkin nostokupista, olis vähän tarkemmin voinut sen tunkin laittaa siihen apurungon etukiinnityksen kohtaan, se kestää varmasti Toki sain itse aikaan samanlaiset jäljet tuohon w212 helmaan Tuossa saumaa avattu, ruosteessa on ei auta kun vaihtaa jos hyvän haluaa: Tässä hitsattu uus kantti helmaan, pellin reunat nurkittain ja kunnolla virtaa että sulaa läpi: Korjauspalan sovittelua, vasaralla naputeltu sellaista n.20cm halkaisija ainesputken pätkää vasten puristimia apuna käyttäen Korjauspalasta tuli harvinaisen sopiva, sauma hiottuna ja maalia vähän päälle kokeeksi että miltä näyttää:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Apurungon puslien vieresstä on paha paikka hitsata ellei tosiaan pudota isoja puslia pois niin kuin näissä kuvissa oli tehty. Itse hitsasin omasta S123 saman paikan kynnyskotelon sisäpuolelta irroittamatta isoa puslaa mutta se vaatii kynnyskotelon rälläköimistä auki.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Itse en kyllä herkästi rälläköisi auki turhaan paikkoja. Onhan siinä toki työtä irrottaa taka-akselisto. Mulla on tuossa korissa etuakselisto vielä kiinni, tarkoitus olis tehdä takapää valmiiksi takalattiaan asti ja maalata, niin sais laittaa taka-akseliston takaisin paikalleen joka onkin melkein valmis. Mutta ne tasonsäädön öljyputket ja polttoaineputket ei taida mennä paikalleen takakelkan päälle jos se on paikallaan Saattaa kyllä olla melko haastava väännellä tasonsäädölle uudet putket kokomittaisena, jos laittais vaan helmiliitoksen välille.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Tuossa vähän osaa menossa sinkitykseen. Tai oikeastaan lähes kaikki keltapassivoidut osat mitä autossa on
Alkais olemaan kaikki putsattu joten saa huomenna soitella koska sais osat viedä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Siistiä jälkeä oot tehny. Millä putsasit nuo pultit nippelit?
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Pikkunippelit suurimmaksi osaksi fosforihapolla jonka jälkeen vähän lasikuulalla viimeistelyä. Tuo fosforihappo on ruosteenpoistoon tosi hyvää ainetta jos ei ole kiire. Mulla ne oli pannuhuoneessa vajaassa 40 asteessa jossa se tehoaa aika nopeastikin, kevyt ruoste lähtee muutamassa tunnissa, paksu ruoste yön aikana.
Saan osat ehkä huomenna sinkityksestä, laitoin kaks ilmastoinnin putkeakin sinkitykseen missä oli letkuakin, saa nähdä minkälaiset niistä tulee.
Näin dieselhuollossa läjän uusia opetuskäytössä olleita syöttöpumppuja niin pakkohan se oli ostaa kun sattui olemaan ihan samanlainen turbon pumppu
Saan osat ehkä huomenna sinkityksestä, laitoin kaks ilmastoinnin putkeakin sinkitykseen missä oli letkuakin, saa nähdä minkälaiset niistä tulee.
Näin dieselhuollossa läjän uusia opetuskäytössä olleita syöttöpumppuja niin pakkohan se oli ostaa kun sattui olemaan ihan samanlainen turbon pumppu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
Sain osat eilen keltapassivoinnista. Hyviltä näyttävät. Ilmastoinnin putkista tuli myös ihan hyvät, ne hapot tai liemet oikeastaan parantaa kumiosia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: s123 300tdt fiksausta, museointia
komiaa!!
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru