s123 300tdt fiksausta, museointia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Pe 08.02.2019 23:15
Siis oikeesti… en tiedä mitä kirjoitan.. tosi siistiä jälkeä, tulee parempi kuin uusi :clap: millos sinne Alavuudelle saa tulla käymään? Ihan oikeesti tämä pitäis nähä livenä että saa innostusta omaan projektiini :)

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 09.02.2019 14:18
Saahan tuota tulla katsomaan :wave: Seuraavaksi täytyis tosiaan puhaltaa lasilla se lampunympäryshässäkkä, a-pilarien sisäpuolet ja se tuulilasin alapuolen kaukalo jossa raitisilmanotto ja lasinpyyhinkoneisto. Se tuulilasin alapuolen pelli jossa ilmanottoaukot tulee nyt kuitenkin uusi, oli kallis mutta tuleepahan hyvä. Sen ajattelin kiinnittää 2k koriliimalla ettei varmasti ruoste pääse saumoihin. Täytyy kysellä jos jostain sais oikean pistehitsauslaitteen vuokralle niin laittais vielä muutamalla pisteellä kiinni kun ainakin jotkut koriliimat sallii ennen kuivumista pistehitsauksen. Tuo pelli ei kyllä taida olla korin jäykkyyden kannalta kovin kummoisessa roolissa, ja onhan se liima pirun lujaa.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 17.02.2019 22:12
Noniin tulipa melkein koko päivä taas tehtyä ruostehommia. Eli jostain kumman syystä katon etunurkkakin oli ruostunut pieneltä alalta lähes puhki. Eli tähän tyyliin, reikä siihen tuli vasta kun ruuvimeisselillä hakkasi joten sisäpuoli ei onneksi ollut ruostunut:

IMG_8372.JPG


Tässä ruostunut alue leikattuna pois ja vesikourun taitos väännelty auki:

IMG_8373.JPG


Ehjä osa löytyi onneksi toisesta autosta:

IMG_8374.JPG


Tässä pala leikelty sopivaksi ja heppailtu pailalleen:

IMG_8375.JPG


Ja tässä valmis, kourun reuna paineltu tiiviisti kiinni ja pää juotettu messingillä kuten alunperinkin.

IMG_8376.JPG


Koitin ruiskia sisäpuolelle ja kourun saumaan sillä pillisysteemillä 1k sprayepoksia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 24.02.2019 17:38
Tälläistä tälle viikkoa, ilmanoton kaukalo sekä A-pilarien sisäpuolet puhallettu ja maalattu epoksilla.

IMG_8388.JPG


Keulan lampunkehikko puhallettu lasilla, saa hitsata kiinni.

IMG_8392.JPG


Seuraavaksi A-pilarien sisäpuolien hitsaus, palat onkin jo valmiiksi tehty.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Pe 15.03.2019 21:53
Korin hitsailut alkaa olla paria pikkujuttua vaille valmiit, vihdoinkin.

IMG_8393.JPG


Tilasin uudet alkuperäiset etulokasuojat kun ne oli tarjouksessa yhdessä paikassa, sain ilmeisesti viimeiset koska niitä ei enää sielä ole. Onneksi tuli tilattua. Hetihän ne piti ruuvata paikalleen ja kyllähän ne aikalailla heittämällä paikalleen sopii.

IMG_8475.JPG


Ovia otettu mikä mistäkin autosta ja purittu lasit ja muut osat pois. Kaikista pitää takanurkat korjata ja joistain tiivisteura, mutta tuon parempia tuskin löytyy joten pääsee kohtuu helpolla.

IMG_8496.JPG


IMG_8497.JPG


Ensviikolla pitäis tulla parisataa kiloa lasimurskaa niin saa pohjan ja sisäpuolen puhallettua ja maalattua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 20.06.2014 17:59
ViestiLähetetty: La 16.03.2019 19:09
Missä hinnoissa OEM etulokarit on nykyisin, ja onko tietoa mistä noita kannattaisi kysyä? Omaan coupeen tarvitsisin apukuskin puolen lokarin, ja taiwanilaisen laittaminen ei oikein innosta ...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 16.03.2019 20:34
https://partssearch.mercedes-benz-class ... ?tt=manual tuola näyttäis olevan 309,70€. Noi mun oli 269€. Mulla on myynnissä rhibo merkkinen uus oikea etulokari, ei sekään nyt ihan hullulta näytä kun kokeilin eikä yhtään sen ohuempaa peltiä kuin nuo alkuperäiset.

Tänään korjasin oikean takaoven, takakulma ja pohjan tiivisteuran kanttasin uuden. Jos meinaa ovia korjata niin se kutistin/venytin on verraton värkki. Laitan kuvia kun jaksan.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 17.03.2019 11:32
Noniin muutama kuva oven korjauksesta. Lähtökohta siis tuollainen, takakulmassa sauma ruosteessa ja tiivisteura monesta kohtaa aika huono.

Lähtökohta.JPG


Tässä leikattu sen verran pois että ulko- ja sisäpellin sauma alkaa olla tervettä ja puhallettu ruosteet pois. Ei onneksi tarvinnut korjata sisäpeltiä.

kulma pois.JPG


Uus pala hitsattu paikalleen. Tähän tarvii sitä kutistinta, että saa korjauspalan taipumaan kaarelle. Eli kun tuohon kulmaan tehdään kolmion muotoinen pala, niin ne lyhemmät sivut kantataan jo valmiiksi ainakin 90 asteen kulmaan, alareunan joka jää suoraksi voi kantata melkein kiinni. Nämä reunat siis käännetään sisäpellin päälle. Ovi on pystysuunnassa kaareva joten sitä pystyreunan kanttausta täytyy kutistaa niin se kaartuu nätisti eikä tarvi tehdä rälläkällä uria ja kitillä muotoja.

kulmahitsattu.JPG


Tiivisteuran kanttasin uuden, tässäkin toi kutistin verraton värkki niin saa tuon etupään kaartumaan samalla lailla kuin alkuperäinen. Vaihtoehtona jättää tuo kaareva osa pois mutta onhan se hienompi noin. Hitsauksen jälkeen taas kerran pillin avulla sprayepoksia saumaan, valuu hienosti läpi vaikka olis kuinka tiiviisti yhdessä. Sinkkispray vois myös olla hyvä noihin rakoihin.

tiivisteura.JPG


Muodosta tuli hyvä, päivä siinä meni mutta oon kyllä tyytyväinen lopputulokseen. Vielä 3 ovea :D

valmis.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 471
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16
ViestiLähetetty: Ti 19.03.2019 13:48
Hieno proggis, voiton puolelle kääntymässä.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ti 19.03.2019 17:35
No kyllä se nyt jo on, sais maalauspaikkaa ruveta kyselemään. Jos auto olis tavallisella värillä, niin vois kokeilla maalata itse mutta tuo metallihopea on ymmärtääkseni vähän vaikeampi maalattava.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Ti 02.04.2019 15:01
Tätä projektia kun seuraa niin alkaa miettimään että pitäsikö mun tehä sama homma... eli purkaa koko auto ihan osiksi.. sais korin kunnolla korjattua sillä tavoin kun ottaa sisustan(sen olisin kyllä ottanut muutenkin irti) ja koneen,vaihteiston ja etu ja takapään pyöräntuennat pois.. tulee kyllä inspiraatioo kun tätä sun projektia kattoo :D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ti 02.04.2019 17:11
Varoitan sen verran että jos siihen lähdet niin työtä on sitten todella paljon. Tosin ainut keino saada kunnolla tehtyä. Yks vaihtoehto on tehdä aina yks osa-alue kuntoon, esimerkiksi taka-akselisto irti ja korjaa pohjan siltä osin jne. Sisustus kannattaa kyllä purkaa pois, lattiamatot palaa jos lattioita hitsaa ja yleensä se lattia on sisäpuolelta huonompi niin se kannattaa vähintään maalata.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Ti 02.04.2019 17:27
S202 kirjoitti:Varoitan sen verran että jos siihen lähdet niin työtä on sitten todella paljon. Tosin ainut keino saada kunnolla tehtyä. Yks vaihtoehto on tehdä aina yks osa-alue kuntoon, esimerkiksi taka-akselisto irti ja korjaa pohjan siltä osin jne. Sisustus kannattaa kyllä purkaa pois, lattiamatot palaa jos lattioita hitsaa ja yleensä se lattia on sisäpuolelta huonompi niin se kannattaa vähintään maalata.

Joo työtä siinä on älyttömästi.. Tosin ois kiva saada kori ihan puhtaaksi ja aivan kuin tehdä auto uusiks :D Mitään kiirettä ei ole mun autolla, että jos on 5tai 10 vuoden päästä valmis, sillä ei ole väliä :)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ti 02.04.2019 22:37
Sellaisen vinkin annan kaikille jos on autoa purkamassa hylsyksi niin ihan ensimmäinen toimenpide ennen hitsaushommien on pestä/pesettää kori jossain kunnon höyrypesurilla niin puhtaaksi kun sen vaan voi saada. Jos oikein viimeisen päälle, niin jollain viemäriavaussuuttimella tai vastaavalla kotelot puhtaaksi kans. Saa sitten uudet ruostesuojaukset tehtyä kunnolla.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Ke 03.04.2019 10:15
S202 kirjoitti:Sellaisen vinkin annan kaikille jos on autoa purkamassa hylsyksi niin ihan ensimmäinen toimenpide ennen hitsaushommien on pestä/pesettää kori jossain kunnon höyrypesurilla niin puhtaaksi kun sen vaan voi saada. Jos oikein viimeisen päälle, niin jollain viemäriavaussuuttimella tai vastaavalla kotelot puhtaaksi kans. Saa sitten uudet ruostesuojaukset tehtyä kunnolla.

Jep, se on ihan pakko ja paljon mukavampi alkaa korjaileen kun on perin puhas kori ja kaikki virheet tulee myös näkyviin :thumbup:

Kyllä ne on hienot nuo oranssit etuvilkut! Itellä on joku laittanut valkoiset, hyi.. olen kyllä ostanut orsnssit jo valmiiksi kun sattui löytymään. Mikäs homma sulla on tässä seuraavana nyt?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ke 03.04.2019 22:06
Pitäis ettiä paremmat vilkut, noi depot on aika huonolaatuiset. Mutta joo kyllä ne oranssit pitää olla. Tänään vitutti oikein kunnolla, tilasin hollannista vasemman takaoven kun toi kuvassa näkyvä sininen ei ollutkaan ihan niin hyvä eikä huvita enää montaa viikkoa niitä korjailla. Tänään se sitten oli tullut ja eri ovi kuin kuvassa eikä suinkaan ruosteeton :evil: No alareuna tiivisteuraa myöten kylläkin hyvä, mutta siitä lukon tienoilta ruostunut. No nyt on 4 ovea joista kaikista kyllä saa tehtyä kohtuuvaivalla hyvän.

Takaluukkuja oon myös korjannut, niitä on kaks ok kuntoista joista saa tehtyä hyviä, ajattelin tehdä molemmat kuntoon ja jättää vaikka toisen varalle.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Ma 29.07.2019 11:25
S202 kirjoitti:Pitäis ettiä paremmat vilkut, noi depot on aika huonolaatuiset. Mutta joo kyllä ne oranssit pitää olla. Tänään vitutti oikein kunnolla, tilasin hollannista vasemman takaoven kun toi kuvassa näkyvä sininen ei ollutkaan ihan niin hyvä eikä huvita enää montaa viikkoa niitä korjailla. Tänään se sitten oli tullut ja eri ovi kuin kuvassa eikä suinkaan ruosteeton :evil: No alareuna tiivisteuraa myöten kylläkin hyvä, mutta siitä lukon tienoilta ruostunut. No nyt on 4 ovea joista kaikista kyllä saa tehtyä kohtuuvaivalla hyvän.

Takaluukkuja oon myös korjannut, niitä on kaks ok kuntoista joista saa tehtyä hyviä, ajattelin tehdä molemmat kuntoon ja jättää vaikka toisen varalle.

Joo takaluukkuja on hankala löytää.. kannattaa tosiaan kunnostaa ja pitää varalla :) Kyllä innostusta tulee itsellekin kun tätä sun projektia lukee :clap:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ke 31.07.2019 18:57
Yhden takaluukun korjasin pääsiäisen tienoilla, siitä vois muutaman kuvan laittaa. Ohjaussimpukkaan vaihdoin tiivisteet, tiedä oliko sen suurempaa hyötyä mutta eipä olleet kalliit. Polttoainetankkia oon myös kunnostanut, varaosa-autossa oli hyvä tankki josta puhalsin lasimurskalla ruosteet pois ja epäkeskolla oon sitä hionut puhtaaksi. Hieman kiirettä vaan töissä turvesuolla kun tälläiset kelit, ei olisi uskonut että tulee peräkkäin kaks huippukuivaa kesää.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: To 01.08.2019 17:00
Kiinnostaa nuo sun hitsaukset kun hitsaat kantti kanttia vasten, hitsaatko ensin pisteillä kiinni ja sitten koko saumaa ja sitten laikalla tasaseks pellin kanssa? tulee niin siistiä jälkeä...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: To 01.08.2019 20:59
Niin siis tarkoitatko ihan tavallista hitsaamista jossa pellin reunat tulevat vastakkain eikä päällekkäin? Ensin se paikkapala tietysti "heftaillaan" paikalleen sieltä täältä ja sitten paikasta riippuen hitsataan umpeen. Pintapellit pitää vetää ihan pikku pisteillä ja jäähdytellä välillä koska muuten lämmön vaikutuksesta pelti menee ihan mutkalle. Pohjaan ei näkyville paikoille voi hitsata pidemmissä pätkissä varsinkin jos rakenne on moneen suuntaan kaareva jolloin se ei vetele muutenkaan. Hitsaussauman kannalta paras olis yhtenäinen sauma, ohueen peltiin pulssittamalla eli sellasia sekunnin pätkiä sopivan suurella virralla että sulaa kunnolla läpiasti ja sekunnin tauko ettei sula reikää. Ei näkyviä paikkoja ei välttämättä tarvi juurikaan hioda, mutta on noi tullut melkein jokapaikasta tasoitettua. Se on tarkkaa hommaa koska ei saisi hioda muutakuin juuri se sauma tasaiseksi ettei turhaan ohenna valmiiksi ohutta peltiä. Välineina oon käyttäny rälläkkää ja 40 lamellilaikkaa aluksi, sen jälkeen kulmavinkua 2" roloc kiinnitteisellä hiomalaikalla ja/tai koneviilaa. Pelkällä rälläkällä ei saa hankalia paikkoja ja siinä on vaarana että pelti on lähes puhki jostain kohtaa kun oikein innostuu.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Pe 02.08.2019 20:52
S202 kirjoitti:Niin siis tarkoitatko ihan tavallista hitsaamista jossa pellin reunat tulevat vastakkain eikä päällekkäin? Ensin se paikkapala tietysti "heftaillaan" paikalleen sieltä täältä ja sitten paikasta riippuen hitsataan umpeen. Pintapellit pitää vetää ihan pikku pisteillä ja jäähdytellä välillä koska muuten lämmön vaikutuksesta pelti menee ihan mutkalle. Pohjaan ei näkyville paikoille voi hitsata pidemmissä pätkissä varsinkin jos rakenne on moneen suuntaan kaareva jolloin se ei vetele muutenkaan. Hitsaussauman kannalta paras olis yhtenäinen sauma, ohueen peltiin pulssittamalla eli sellasia sekunnin pätkiä sopivan suurella virralla että sulaa kunnolla läpiasti ja sekunnin tauko ettei sula reikää. Ei näkyviä paikkoja ei välttämättä tarvi juurikaan hioda, mutta on noi tullut melkein jokapaikasta tasoitettua. Se on tarkkaa hommaa koska ei saisi hioda muutakuin juuri se sauma tasaiseksi ettei turhaan ohenna valmiiksi ohutta peltiä. Välineina oon käyttäny rälläkkää ja 40 lamellilaikkaa aluksi, sen jälkeen kulmavinkua 2" roloc kiinnitteisellä hiomalaikalla ja/tai koneviilaa. Pelkällä rälläkällä ei saa hankalia paikkoja ja siinä on vaarana että pelti on lähes puhki jostain kohtaa kun oikein innostuu.

Kiitos vinkeistä :) Eli ei tarvii tehdä peltilöille saumakanttia ensin?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Pe 02.08.2019 21:52
Mitä saumakanttia? Ei niille tarvi muuta tehdä kuin leikata korjauspalasta tarkasti oikean kokoinen ettei tarvi isoa rakoa täyttää. Päällekkäin ei laiteta, tuleehan näissä paljon päällekkäisiä peltejä kun korjataan alkuperäiseen tyyliin. Ja pakkokin, mutta mitään korjauspaloja ei hitsata silleen että tehtäis siitä vähä isompi ja sitten vaan hitsaten vaikka helppo se olis niin tehdä.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme
ViestiLähetetty: La 03.08.2019 19:59
S202 kirjoitti:Mitä saumakanttia? Ei niille tarvi muuta tehdä kuin leikata korjauspalasta tarkasti oikean kokoinen ettei tarvi isoa rakoa täyttää. Päällekkäin ei laiteta, tuleehan näissä paljon päällekkäisiä peltejä kun korjataan alkuperäiseen tyyliin. Ja pakkokin, mutta mitään korjauspaloja ei hitsata silleen että tehtäis siitä vähä isompi ja sitten vaan hitsaten vaikka helppo se olis niin tehdä.


Minäkään en edes harkitse ratsupaikkoja, joilla sitten harsitaan autoa katsastuskuntoon. Onhan kaapissa tosin se pokkausvehjekin, tosin käytän sitä vain rei'itykseen tulppahitsausta varten. Olisipa hienoa omistaa pistehitsauspihdit, taitaa olla vain märkä päiväuni.

Saumojen hionnassa käytän pientä paineilmakulmuria, jossa on kaksituumaisia napalaikkoja. Sekä kolmetuumaisia laikkoja, jotka kestävät käyttöä myös napalaikkoina. https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/P ... +75mm/3551
Tämä mahtuu pieniinkin koloihin, eli voi leikata rotansyömiä irti, sekä tasoittaa saumat.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 03.08.2019 20:56
Joo justiin tuollaisella on hyvä hioa. Rälläkällä voi enimmät ottaa koska paljon nopeampi ja ne roloc-laikat on suht kalliita. Eikä toi hitsaaminen edes ole mitenkään vaikeaa että senkään takia tarttis niitä ratsupaikkoja tehdä. Jos joskus alan vastaavaa projektia tekemään niin jostain hankin pistehitsauspihdit vaikka käytettynä. Olis tosi nätti laittaa monessa paikkaa, ja siinä hommassa se hitsausspray varmaan toimii oikeasti hyvin. Nythän en oo juurikaan käyttäny koska niitten tulppahitsien tekeminen on paljon hankalempaa kun se räkii kuitenkin jonkun verran, ja tuskin se maali siinä sulan ympärillä pysyy. Ainakin tulee enemmän lämpöä kun sitä maalia pitää polttaa pois. Moneen paikkaan saa valuteltua tai suihkittua maalin jälkeenpäin ja kotelosuojaöljy sen ruosteeneston kuitenkin loppuviimein hoitaa.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 508
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 05.08.2019 20:56
Hatunnosto laadukkaasta entisöintityöstä tässä ketjussa

Itse en osaa enkä jaksa tehdä tällä laatutasolla työtä vaan surutta hitsaan peltiä vanhan päälle. Olen kehittänyt tekniikan, joss painan vaihteistotunkilla tiileskiven ja vedellä kastellun rätin avulla alapuolelta paikkauskohdan paloturvalliseksi ja hitsaan paikan sisäpuolelta. Mielestäni sisäpuolelta on paljon mukavampaa hitsata, koska en jaksa kauaa pitää käsiä ylöspäin.Kaikkiin kohteisiin tämä ei tietystikkään sovi, mm kynnnyskoteloihin.

Itse kannatan palottaista kunnostamista jolloin auto säilyy siirtokuntoisena eikä varaa tallista paikkaa koko ajan. Tulee kalliiksi pitää tallipaikkaa autolle joka on entisöinnissä vuosikausia. Riski että projelti jää kesken kasvaa mitä kauemmin entisöinnissä menee.

Mutta kukin taplaa tyylillään.
W123 300D -76 491 tkm (museorek.)
S123 300TDT autom -82 652 tkm
W124 260E autom -88 404 tkm
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 05.08.2019 21:04
Joo, se on ihan järkevä konsti tehdä osio kerrallaan ja siten että auto säilyy ajokuntoisena. Näin tehden vaan ei pääse siihen täydelliseen lopputulokseen, ellei auto nyt muutenkin ole hyväkuntoinen. Oon poistellu loppuja pvc massoja auton pohjasta. Kuvia näköjään on maksimimäärä, täytyy jotain keksiä.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Su 11.08.2019 18:14
Onko missä vaiheessa auto? Onko suunnitelmaa milloin on auton maalaus? Miten nuo tavaratilan sivuikkunat saa irti? Olen irroittanut omasta sen listan etupäästä takaoven luota missä se on kiinni ruuveilla mutta miten se muualta, ikkunan yläreunasta lähtee irti?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 11.08.2019 19:20
Putsasin viikonlopun aikana loput alustamassat moottorin alla olevasta palkista ja alatukivarsien kiinnityspaikoista, ne jäi silloin pesemättä kun etupyörät oli kiinni niin ei oikein saanut pestyä. Hirveä työ sotkea liuotinpesuaineen ja jarrukliinerin kanssa mutta nyt on puhdas. Pvc massaa lähti taas iso alue myös, ei enää hirveästi jäljellä. Sitten se tuulilasin edessä oleva ilmanottopelli kiinni niin että se varmasti on oikeassa kohdassa niin koppa alkais olemaan puhallusta vaille.

Se takasivuikkunan lista lähtee tiivisteestä irti kampeamalla sieltä yläreunasta. Sitten kun se on irti niin siitä kaarevasta kohdasta se lasi lähtee helpoiten irtoamaan. Lasi ei sitten kestä vääntää väkisin juuri yhtään vaan paukahtaa hajalle, joten varovasti.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Ti 13.08.2019 21:32
S202 kirjoitti:Putsasin viikonlopun aikana loput alustamassat moottorin alla olevasta palkista ja alatukivarsien kiinnityspaikoista, ne jäi silloin pesemättä kun etupyörät oli kiinni niin ei oikein saanut pestyä. Hirveä työ sotkea liuotinpesuaineen ja jarrukliinerin kanssa mutta nyt on puhdas. Pvc massaa lähti taas iso alue myös, ei enää hirveästi jäljellä. Sitten se tuulilasin edessä oleva ilmanottopelli kiinni niin että se varmasti on oikeassa kohdassa niin koppa alkais olemaan puhallusta vaille.

Se takasivuikkunan lista lähtee tiivisteestä irti kampeamalla sieltä yläreunasta. Sitten kun se on irti niin siitä kaarevasta kohdasta se lasi lähtee helpoiten irtoamaan. Lasi ei sitten kestä vääntää väkisin juuri yhtään vaan paukahtaa hajalle, joten varovasti.


Ahaa :) Kiitos vinkistä, saako noita ikkunatiivisteitä uusia enään? onko varmempi siinä tapauksessa leikata puukolla lasi irti tiivisteestä?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4438
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ti 13.08.2019 21:50
Voi saada, mutta löytyy noita käytettynäkin. Kyllä ne lasit irtoaa kun maltillisesti niitä alkaa kampeamaan.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: MJPfin ja 1 vierailijaa







kl-varaosat.fi