s123 300tdt fiksausta, museointia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2664
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Su 16.02.2020 15:36
Hyvää jälkeä taas kerran! Matto taitaa olla PUR-valua/ pehmytintegraalia eli polyuretaania. Sitä käytetään ajoneuvoteollisuudessa moniin kohteisiin.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4535
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 16.02.2020 17:35
Hyvä että näyttää hyvälle :P Joo noissakin on eroja autojen välillä, yhdestä sain tosiaan tuon irrotettua ehjänä ja se on kestänyt muutaman vuoden merikontissa romujen seassa kun meinasin sen jo heittää pois, sitten taas toisessa autossa se lohkeilee kämmenen kokoisina paloina pois jos vähänkään repii. Toi vanhahan on vähän ruma joten mielessä kävi niiden maalaaminen, mutta liekö siinä mitään järkeä kun jäävät täysin piiloon. Jos noi on polyuretaania niin tarttuisko polyuretaanimaali noihin hyvin? Toi sikaflex tarttu täysin kun hiomapaperilla karhenti.

Lämmitys/ilmastointilaite on kans ollut työn alla, purkasin sen osiksi ja pesin pesuaineella ja kuumalla vedellä kotelon osat ja kennot, olivatkin melko törkyiset. Paisuntaventtiilin vaihdoin uuteen ja viton-kumiset o-renkaat, lämmityslaitteen kennon olisin voinut vaihtaa varmuuden vuoksi uuteen mutta sellaista ei oikein löydy tähän. Yllätys oli kun taksimallin kojelaudalla varustetun auton lämmityslaitteesta löytyi sama kenno, molemmat kennot näyttää kyllä ihan hyviltä. Ilmanohjainläppiin oon liimaillut tuosta samasta 5mm biplast pehmytmatosta uudet pinnat kun vanhat vaahtomuovit on muuttuneet jauhoksi vuosien aikana. Puhaltimeen vaihdoin uuden moottorin, motonetistä löytyi hyllystä 850 volvon moottori, aito bosch, joka on täsmälleen samanlainen mutta akseli on 8mm pidempi, jonka voi tietysti sahata lyhemmäksi. Harmikseni huomasin että se pyörii eri suuntaan joten purkasin moottorin ja vaihdoin hiiliä pitävän osan vanhasta. Osat sopi suoraan vanhasta uuteen joten ei tarvinnut tehdä mitään purkkavirityksiä. Uus bosch moottori 69,90 ja koko puhallin alkuperäisenä nelisensataa että ei kannata heittää roskiin.
W123 300TDT projekti
W212 350cdi 4matic
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa







kl-varaosat.fi

kl-varaosat.fi

nettikasinot