s123 300tdt fiksausta, museointia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 20.09.2015 10:43
IMG_4212.JPG


Etupyöränkotelosta paljastui tuollainen pvc-massan alta. Aluksi näytti ihan ehjältä, mutta tarkemmin katsottuna tuossa jarruputken ja tunnistinjohdon läpiviennin vasemmalla puolella oli massassa halkeama, jota kautta kosteus oli päässyt tekemään tuhojaan. Kannattaa tarkistaa, jos luulet että 123:sesi pohja on ruosteeton.

IMG_4262.JPG


Ruosteet leikattu pois, tuosta oikalta leikkasin vielä palan pois.

IMG_4285.JPG


Siinä on palat hitsattu kiinni ja suihkittu väliaikainen suojamaali. Tulevaisuudessa sitten korjattujen ja muiden paikkojen, joissa pvc pettänyt, hiekkapuhallus, epoksi, saumojen tiivistys ja sikaflexin 529 at ruiskutus päälle.

Kuva

Tuossa kuva tuosta sikaflexin ruiskutuksesta, oli lähimpänä tuota alkuperäistä pvc massaa, todella elastista ainetta ja tarttuu kiinni lujasti. Suutinta säätämällä tuolla voi sitten saumata peltisaumoja, sillä tyylillä mitä näissä 2000 ja uudemisssa autoissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1446
Liittynyt: Su 29.06.2008 16:33
Paikkakunta: kurjalohja
ViestiLähetetty: Su 20.09.2015 11:36
Kauas toi ruisku kestää käyttämättä? Että jos puolen vuoden välein tarvii. Vai saako pestyä? Ois kyllä kätevä vehe.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 20.09.2015 11:54
Sitä en kyllä tiedä :D Eiköhän sen pestyäkin saa, ohjeessa käsketään jättää vajaa patruuna sisään ja suuttimet kiinni.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 04.10.2015 12:31
Meinasin etten ota kojelautaa pois, mutta oli se vaan niin hankala tehdä noita paikkoja tuonne jalkatilan etuosaan, sekä lattiakin kaipaa kokonaan uutta maalia niin purkasin sen sitten pois. Lisäksi jos hiekkapuhaltaa niin sitä hiekkaahan on sitten jokapaikka täynnä. Lämmityslaite on tässä automaatti-ilmastoidussa vähän isompi paketti:

lämmityslaite.JPG


Tuossa oikeanpuolen lisäosassa on ilmastoinnin höyrystin ja puhallin, en oo kattonu sinne tulipellin poteroon että onko sielä puhallinta ollenkaan. Etupuolella näkyy 5 kappaletta sähköventtiileitä, joilla ohjataan alipainetta noille läppiä sääteleville kelloille. Tuosta keskisuulakkeiden läppien tangosta olikin tappi irronnut, ja se lämpöanturin putki poikki, että pakkohan tuo kojelauta olikin ottaa pois jos meinaa saada tuon systeemin edes jotenkin pelaamaan. Muutenhan tuo onkin kohtuu yksinkertainen systeemi, kunhan vaan se ohjainlaite toimii.

etuloks.JPG


Tarvikelokasuojaa kokeilin paikalleen, ja sehän sopii kohtuu hyvin. Kaikki ruuvit meni reikiin helposti. Lokasuojan ja etuoven välinen sauma on ehkä 1-2mm liian iso, mutta muuten muodot näyttää sopivan hyvin. Toisella puolella olikin vielä alkuperäinen lokasuoja, josta saa pienellä fiksaamisella hyvän. Jos joku yrittää myydä lokasuojaa alkuperäisenä, niin sielä pitää olla sisäpuolella paksusti pvc massaa ja lokasuoja on liimattu/tiivistetty siitä vilkun takaa käyttäen aika ronskisti koriliimaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 01.11.2015 23:26
Maalasin joutessani noi barokit. Olivat aika ronskissa kunnossa, en tiedä onko auton alkuperäiset kun epc tarjoaa kolmea vaihtoehtoa ja kaikki 126 alkuisella numerolla, nämä on 108 alkuiset.

Ajatuksena oli tehdä pohjatyöt kunnolla ja kunnon maaleilla, mutta kuitenkaan turhaan hifistelemättä. Hiekkapuhallus ja pohjalle temacoat
gpl-s primer epoksi, pitäis tarttua alumiiniin hyvin.

Aikalailla elämää nähneet olivat:
1.JPG


Hiekkapuhallettuna ja maalattuna epoksilla:
2.JPG


Värimassa suihkittuna ja lakattuna, väri liuotintavaraa. Epoksin ja värin väliin tuli etupuolelle finnscon spray filleri, hyvää tavaraa eikä tarvinnu pestä ruiskua.
3.JPG


Lopputuloksesta tuli hyvä :P
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 958
Liittynyt: Ma 28.07.2008 18:07
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ma 02.11.2015 08:12
S202 kirjoitti:Meinasin etten ota kojelautaa pois, mutta oli se vaan niin hankala tehdä noita paikkoja tuonne jalkatilan etuosaan, sekä lattiakin kaipaa kokonaan uutta maalia niin purkasin sen sitten pois. Lisäksi jos hiekkapuhaltaa niin sitä hiekkaahan on sitten jokapaikka täynnä. Lämmityslaite on tässä automaatti-ilmastoidussa vähän isompi paketti:

lämmityslaite.JPG


Tuossa oikeanpuolen lisäosassa on ilmastoinnin höyrystin ja puhallin, en oo kattonu sinne tulipellin poteroon että onko sielä puhallinta ollenkaan. Etupuolella näkyy 5 kappaletta sähköventtiileitä, joilla ohjataan alipainetta noille läppiä sääteleville kelloille. Tuosta keskisuulakkeiden läppien tangosta olikin tappi irronnut, ja se lämpöanturin putki poikki, että pakkohan tuo kojelauta olikin ottaa pois jos meinaa saada tuon systeemin edes jotenkin pelaamaan. Muutenhan tuo onkin kohtuu yksinkertainen systeemi, kunhan vaan se ohjainlaite toimii.

etuloks.JPG


Tarvikelokasuojaa kokeilin paikalleen, ja sehän sopii kohtuu hyvin. Kaikki ruuvit meni reikiin helposti. Lokasuojan ja etuoven välinen sauma on ehkä 1-2mm liian iso, mutta muuten muodot näyttää sopivan hyvin. Toisella puolella olikin vielä alkuperäinen lokasuoja, josta saa pienellä fiksaamisella hyvän. Jos joku yrittää myydä lokasuojaa alkuperäisenä, niin sielä pitää olla sisäpuolella paksusti pvc massaa ja lokasuoja on liimattu/tiivistetty siitä vilkun takaa käyttäen aika ronskisti koriliimaa.


En ole tutustunut kyseisen korimallin osien saantiin, mutta saako tuohon enää uutta alkuperäistä lokasuojaa. Minun mielestä on hölmöä nähdä kaikki tämä suuri vaiva jonka auton eteen teet, että voit kruunata kokonaisuuden tarvike lokasuojalla..........
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 02.11.2015 16:45
Kyllä niitä pitäis olla vielä saatavilla, mutta ~360e on vähän suolainen hinta. Seuraavaksi vois maalailla kaikki alustan osat, että saa sitten kasata saman tien kun saa pohjan ruostepaikat putsattua ja maalattua. Reseptinä hiekkapuhallus, temacoat epoksi ja teknodur 90 musta polyuretaani. Puolikiiltävä 50 vois olla sopivampi mutta tuota 90 nyt on pari litraa niin käytetään se. Pitäis kattoa missä olis alustan puslille ja nivelille paras hintalaatusuhde ja tilailla melkein kaikki. Onkohan ne takakelkan etukumit farmarissa erilaiset?
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 04.11.2015 22:18
Meinaakko laittaa barokit vanteiksi kun saat auton kunnostettua?
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ke 04.11.2015 22:23
No kyllä ne tarkoitus olis, jos se nyt tulee museokuntoon, eiköhän noi auton alkuperäiset oo. Tosin suunnitelmissa olis tehdä kans ne kolmiosaiset barokit kun noita tarvikebarokkejakin löytyy kaks sarjaa, ja sorvikin, tai sitten jotain 16-17 bbs rs:ää aitona tai replicana.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 29.11.2015 22:17
Vähän taas jotain tehty, tällä kertaa oven korjausta eli uus koko pintapelti ja pohjaan vähän paikkaa. Kaikki muut ovet paitsi oikea etuovi löytyy kohtuu ruosteettomina, joten ajattelin että kokeillaan nyt että minkälaisen siitä saa tehtyä.

IMG_4698.JPG


Lähtökohta kohtuu rapea alaosasta

IMG_4699.JPG

IMG_4700.JPG


Takakulmasta pala pois ja uus tilalle

IMG_4703.JPG

IMG_4702.JPG


Sauma hiekkapuhallettu ja suihkaisin maalia päälle että näkee paremmin miltä lopputulos näyttää.
Ihan hyvähän siitä tuli, voishan sen tinalla viimeistellä mutta ei taida olla sen suurempaa hyötyä kun ei se tuolta mihinkään näy.
Takapuoleltakin tuli siisti.

IMG_4704.JPG

IMG_4706.JPG

IMG_4707.JPG


Ja jottei homma olisi liian helppo, niin pitihän tuohon vaihtaa vielä pitkä pätkä alaosaa. Ajattelin että pysyy muoto paremmin kun tekee tuon takakulman ensin ja sitten tuon alareunan. Toisessa kuvassa näkyy vielä hitsaussaumaa, hioin ne vielä näkymättömiin. Sitten hiekkapuhallus ja maalia niin näkee taas lopputuloksen. Tuo sauman hiekkapuhallus on hyvä konsti, kun hiekka hakkaa kaikki huokoset auki, vaikka eipä niitä juuri tule tuolla 0,6mm langalla.

Seuraavaksi vielä vähän viimeistelyä, sitten tuota runkoa vois kokeilla autoon että alaosan muoto varmasti sopii, niiin ja tiivisteura hitsata alareunaan. Korjauspalassa kiinni ollut oli vähän vääränlainen profiililtaan ja lisäksi hitsattu väärään kohtaan, täytyy käydä teettämässä sellaista profiilia. Sen jälkeen hiekkapuhallan rungon reunat ja maalaan epoksilla, ja hion pintapellistä reunat puhtaaksi, ja asennusvaiheessa töpöttelen saumaan pensselillä epoksia kun käännän ja naputtelen sauman kiinni. Sitten saumat tiivistetään liimalla ulkopuolelta. Jos tuo pintapellin laitto onnistuu hyvin, niin tästähän tulee vielä ihan hyvä ovi. Hommaa tässä kyllä on aikalailla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1446
Liittynyt: Su 29.06.2008 16:33
Paikkakunta: kurjalohja
ViestiLähetetty: Su 01.05.2016 20:50
miltäs tää nykyää näyttää?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 01.05.2016 20:57
Puretulta :D Täytyy jossain vaiheessa laittaa vähän kuvia ja tarinaa mitä on tullut talven aikana tehtyä.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ke 25.05.2016 22:11
pohja.JPG

pohja2.JPG


Pohjasta oon koittanu pestä kuumavesipesurilla suojamassaa pois parikin kertaa, aikamoinen työ saada se pois jokapaikasta. Motonetin liuotinpesu toimii kyllä hyvin tuohon, liekkö se ihan vaan kotelosuojaa millä tuo pohja on suojattu, onneksi. No paljastuuhan sieltä hyvännäköistä peltiä. Ei mitään suurempaa korjattavaa, pohjaanlyöntikumien kiinnikkeiden kohdalta pitää korjata ja tehdä uudet kiinnikkeet, ne onkin alunperin typerästi tehty kun ovat avonaiset ja aina täynnä kuraa. Jokunen pieni paikka pitää tehdä muualle.

Peräpelti onkin sitten mietinnässä että revinkö kokonaan irti ja uus tilalle, sellainen on hankittuna alkuperäisosana. Takavalojen alta ruosteessa ja muutama muukin paikka. Samoin puhkiruostuneen takaluukun takia on peräkonttiin päässyt vesi, ja ruostuttanut sitä kaukaloa vähäsen reunoilta. Kun ei niissä yleisimmissä paikoissa ole paljoa ruostetta niin sitten on noita satunnaisia paikkoja :evil:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ke 01.02.2017 23:57
korjaus1.jpg

korjaus2.jpg

korjaus3.jpg


Viimeviikon ahkeroinnin tulos. Päätin ottaa jousikupinkin pois kun puski kupin ja palkin välistä ruostetta. Pohjaanlyöntikumin paikan tein 2,5mm levystä ja hitsasin ympäri, luulis pysyvän :D Farmarissa on runkopalkin sisällä vahvikelevy, se vähän hankaloittaa korjaamista kun leikkaa ruosteita pois ja yrittää olla pilkkomatta sitä. Iskarin yläpäät on myös erilaiset kuin sedanissa, hankala rakenne joka on tietysti ruosteessa. Vahvaa tavaraa eli ei tarvi hitsata mutta putsata ja maalata pitäis.

Toisen puolen pohjaanlyöntikumin tienoo ei onneksi ole läheskään noin paha, ei tarvi hitsata palkkia paljoakaan. Uus paikka kumille toki ja jousikuppi irti niin saa välistä ruosteet pois.

Kaikenlaista muutakin tehty toki, täytyy laittaa lisää kuvia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 12.02.2017 19:18
Takaiskerien yläpäitten kiinnityspaikkoja miettiny että mitä niille tekis, ne on farkussa erilaiset eli sielä on sellainen vahvikekuppi vielä hitsattu lisäksi. Paksussa ruosteessa ja melko hankala rakenne putsattavaksi. No kokeilin hiekkapuhaltaa ne, alapuolelta sekä korin sisäpuolelta siitä aukosta josta saa iskarin hydrauliputken irrotettua. Aika hyvät niistä tuli, tässä vasen puoli:

1.JPG


No jäihän sinne väleihin kuitenkin ruostetta ja sitä tiivistemassaa. Mietin että yritänkö fosforihapolla läträtä jos se liuottais ruosteen pois vai irrotanko nuo kupit, no päätin irrottaa:

2.JPG


Ja miksei sielä rakosissa ja takapuolella vielä ruostetta ollutkin. Tuossa kuva oikealta puolelta irrotetusta kupista:

3.JPG


Vasen puoli pitää vielä irrottaa, se lähteekin helposti kun tietää mitä tekee. Aiemmin irrottelin vasemmaltakin puolelta jousikupin, onnistui pistehitsien poraaminen sen verran hyvin ettei tarvinnu kuin repäistä kuppi irti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Pe 17.02.2017 21:26
Tämän illan puuhastelua:

IMG_6248.JPG

IMG_6250.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 25.06.2014 16:30
Paikkakunta: oulun lähettyvillä
ViestiLähetetty: La 18.02.2017 07:47
Hienon näköistä jälkeä :thumbup: laittele kuvia kun projektit etenee.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 18.02.2017 10:14
Joo koitan saada viikonloppuna jotain aikaan.

Fiksasin joskus kesällä lämmityslaitteen paneelin kuntoon. Se olikin aika likainen, ja lämmönsäätimen tarra oli huono.
paneeli1.jpg


Tässä paneeli purettuna, helppo purkaa mutta puhallinnappien ja lämmönsäätimen irrotuksessa pitää olla tarkkana(siis noitten valkokuoristen mötiköitten) ettei riko niitä pieniä kynsiä. Pysyy ne kiinni ilman niitäkin mutta kuitenkin.
paneeli2.jpg


Lämmönsäätimen rulla purettu ja uus tarra. Tarra on 124:sen, mutta kokonsa puolesta samanlainen. Erona on parempi materiaali, se on tuollaista muovia kun vanha on kiiltäväpintaista tarrapaperia. Vanhassa on päissä min ja max merkinnät ja tässä 124 versiossa tuulilasin kuva ja kylmässä päässä piste. Ei ainakaan mua haittaa. Tarran osanumero A124 821 2967 ja hintaa jotain 12€. Tuon purkaminen ei ole vaikeaa, mutta piirilevy on varmaan ajansaatossa tarttunut tuohon muovikuoreen joten tarkkuutta avaamiseen. Tuo piirilevyssä oleva musta pyöreä osa pitää tulla oikeaan kohtaan rullaa, siinä on sellainen nypykkä sitä varten.
rulla1.JPG


Valmis, melkein uudenveroinen tuli :) Toisen puhaltimen napin laitoin joskus uuden kun vanha oli tippunut, ne maksaa jotain 7€ kappale.
paneeli3.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 18.02.2017 21:19
Tänään sain tuon paikan suunnilleen valmiiksi.

korjaus.JPG


Takapäässä olis sitten vielä oikealla puolella vakaajan kiinnityskohdassa ruostetta ja vähän siinä lähistöllä ja sitten peräpellin ajattelin vaihtaa kokonaan. Se on niin monesta kohtaa(mm. takavalojen alta) huono että helpoin laittaa uus koko pala. Oon sen hommannut alkuperäisenä osana jo aikaa sitten.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1543
Liittynyt: La 17.09.2005 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Su 19.02.2017 13:41
Kiva projekti. Mitäs muita varusteita turposta löytyy tuon autoilmastoinnin lisäksi? Melko harvinainen varuste euroautoissa..
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 19.02.2017 18:44
Sähkölasit ja keskuslukitus ja jotain muuta. Joo ilmastointi on jenkeissä yleinen, joten tietoa siihen liittyen löytyy onneksi amerikan foorumeilta paljon.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 26.02.2017 21:20
Oikean puolen vakaajan kiinnityskohdan tienoilla oli ruostetta.
IMG_6281.JPG


Muutamat pellinpalat ja tuollainen tuli, poikkipalkin päähän vielä pari palaa.
IMG_6285.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut S202 päivämäärä Ma 13.03.2017 18:47, muokattu yhteensä 1 kerran
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 13.03.2017 18:46
Poikkipalkin pään tein kuntoon:
IMG_6289.JPG


Sitten nämä helman takapäät, joku on selvästi tunkilla nostanut kantin ruttuun, molemmin puolin tietenkin. Näkyy selvä jälki tunkin nostokupista, olis vähän tarkemmin voinut sen tunkin laittaa siihen apurungon etukiinnityksen kohtaan, se kestää varmasti :x Toki sain itse aikaan samanlaiset jäljet tuohon w212 helmaan :oops:

Tuossa saumaa avattu, ruosteessa on ei auta kun vaihtaa jos hyvän haluaa:
IMG_6291.JPG


Tässä hitsattu uus kantti helmaan, pellin reunat nurkittain ja kunnolla virtaa että sulaa läpi:
IMG_6315.JPG


Korjauspalan sovittelua, vasaralla naputeltu sellaista n.20cm halkaisija ainesputken pätkää vasten puristimia apuna käyttäen
IMG_6316.JPG


Korjauspalasta tuli harvinaisen sopiva, sauma hiottuna ja maalia vähän päälle kokeeksi että miltä näyttää:
IMG_6320.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 13.03.2017 20:33
Apurungon puslien vieresstä on paha paikka hitsata ellei tosiaan pudota isoja puslia pois niin kuin näissä kuvissa oli tehty. Itse hitsasin omasta S123 saman paikan kynnyskotelon sisäpuolelta irroittamatta isoa puslaa mutta se vaatii kynnyskotelon rälläköimistä auki.
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 13.03.2017 20:46
Itse en kyllä herkästi rälläköisi auki turhaan paikkoja. Onhan siinä toki työtä irrottaa taka-akselisto. Mulla on tuossa korissa etuakselisto vielä kiinni, tarkoitus olis tehdä takapää valmiiksi takalattiaan asti ja maalata, niin sais laittaa taka-akseliston takaisin paikalleen joka onkin melkein valmis. Mutta ne tasonsäädön öljyputket ja polttoaineputket ei taida mennä paikalleen takakelkan päälle jos se on paikallaan :roll: Saattaa kyllä olla melko haastava väännellä tasonsäädölle uudet putket kokomittaisena, jos laittais vaan helmiliitoksen välille.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 02.04.2017 12:35
IMG_6363.JPG


Peräkontissa käynyt harmittava juttu, takaluukku oli niin ruostunut että oli päässyt vesi tuonne kaukaloon, eikä sielä ole mitään vedenpoistoreikää. Joten nuo reunat ruostuneet noin. Ainut läpireikä on tuossa takakulmassa, mutta korjatahan se pitää. Kanttasin tuollaiset profiilit molemmille puolille, varmaan helpompi vaihtaa koko pala suunnileen tuohon poikkipalkkiin asti kuin hitsata vaan osa uutta. On niin ohuttakin. Tuon poikkipalkin rälläköin purkuautosta niin saa senkin vaihtaa, ja takapää on vielä mietinnässä miten teen.

IMG_6394.JPG

IMG_6064.JPG


Tuossa vähän osaa menossa sinkitykseen. Tai oikeastaan lähes kaikki keltapassivoidut osat mitä autossa on :D
Alkais olemaan kaikki putsattu joten saa huomenna soitella koska sais osat viedä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Su 15.02.2015 15:39
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: To 06.04.2017 19:51
Siistiä jälkeä oot tehny. Millä putsasit nuo pultit nippelit?
W211 320cdi, w108projekti
Ex:W115 240 stt turbo, W638 112cdi, w126 300sd, w124 230E, w124 300d, w210 320cdi, w163 430 v8,
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: To 06.04.2017 20:26
Pikkunippelit suurimmaksi osaksi fosforihapolla jonka jälkeen vähän lasikuulalla viimeistelyä. Tuo fosforihappo on ruosteenpoistoon tosi hyvää ainetta jos ei ole kiire. Mulla ne oli pannuhuoneessa vajaassa 40 asteessa jossa se tehoaa aika nopeastikin, kevyt ruoste lähtee muutamassa tunnissa, paksu ruoste yön aikana.
Saan osat ehkä huomenna sinkityksestä, laitoin kaks ilmastoinnin putkeakin sinkitykseen missä oli letkuakin, saa nähdä minkälaiset niistä tulee.

pumppu.jpg


Näin dieselhuollossa läjän uusia opetuskäytössä olleita syöttöpumppuja niin pakkohan se oli ostaa kun sattui olemaan ihan samanlainen turbon pumppu :P
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ti 11.04.2017 21:48
nippelit.JPG


Sain osat eilen keltapassivoinnista. Hyviltä näyttävät. Ilmastoinnin putkista tuli myös ihan hyvät, ne hapot tai liemet oikeastaan parantaa kumiosia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1446
Liittynyt: Su 29.06.2008 16:33
Paikkakunta: kurjalohja
ViestiLähetetty: Ke 12.04.2017 15:49
komiaa!! :thumbup:
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Maratti ja 1 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi