s123 300tdt fiksausta, museointia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 22:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
ViestiLähetetty: Ma 02.04.2018 20:41
Todella hienoa jälkeä :thumbup: .
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ke 04.04.2018 21:08
IMG_7419.JPG


Tämä puoli onkin hankalampi. Aika hankala korjata, vieläpä kun tuon pilarin sisällä on tuollainen ilmanohjaimena toimiva pelti, ja tuon ylöspäin lähtevän pellin reuna on käännetty kaksinkerroin ulkopellin reunan päälle. No, työ tekijäänsä neuvoo :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: To 02.05.2013 23:39
ViestiLähetetty: Pe 06.04.2018 11:08
Upean näköistä työtä :thumbup:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Pe 06.04.2018 17:25
Tänks :) Ei tuo lasin nurkka olekkaan ihan niin vaikea korjata. Tein harjoituspalan tuohon yläviistoon lähtevään osaan ja tuli sen verran oikeanlainen että uskalsin rälläköidä reilut 10 senttiä pois. Alla olikin ruostetta. Messinkijuotoksetkin lähtee samalla pois niin eivät tee kiusaa hitsatessa. Katsotaan mitä sais aikaiseksi tänäiltana.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 07.04.2018 13:00
Tälläistä sain aikaiseksi, tässä ruosteinen pala poistettu ja ruosteet putsattu alta:

IMG_7426.JPG


Ja tässä uusi pala:

IMG_7429.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 14.04.2018 20:09
IMG_7455.JPG


Valmis. Laitoin antenninreijän tukkoon samalla ja tasoittelin tinalla. Toisen puolen tinasin myös. Sellaiset paikat jotka ei tarvi juurikaan täyttöä, voi tinata myös pelkästään pohjustetta käyttäen. Sekoittaa vaan pohjusteen huolellisesti ja levittää reilusti niin yllättävän paksun tinakerroksen saa jo sillä, täyttää huokoset ja pienet kolot hyvin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: To 03.05.2018 21:36
Oikean helman laittelin kuntoon, kauan jo odottanutkin paikkalappuja tunkinreikien ympärille. Tein prässiin työkalun jolla saa painettua tuon syvennyksen, aika alkuperäisen näköiset tuli.

tunkinreijät.jpg


Helmaa oli nostettu tunkilla tai ajettu johonkin ruttuun, koitin sitä joskus oikoa vetovasaralla mutta ei siitä oikein hyvä tullut joten leikkasin huonon kohdan pois ja uus pala tilalle:

IMG_7518.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 03.12.2018 22:24
Hetki mennyt viime päivityksestä, kesä oli niin kiireistä aikaa ettei kerennyt tehdä yhtään mitään mutta syksyn mittaan on sitten tullut ahkeroitua.

Suunnitelmana oli, että kun saa peräpäästä b-pilarien tienoille kaikki korjattua, niin puhallan ja maalaan pohjan siihen asti ja sen jälkeen teen etupään.

pohja.jpg


Näin tein, eli lasimurskalla puhallus ja pohjalle epoksi. Mutta ongelmaksi muodostui toi alkuperäinen massa jota jätin ehjiin paikkoihin, pohjamaali ei tarttunut siihen juuri yhtään. Joten ei auttanut muu kuin alkaa kaapimaan loputkin pois. Päätin sitten että massat lähtee jokapaikasta, kun toi sika-ruisku ja 529-at tekee täysin alkuperäistä vastaavan jäljen. Siitä homma on sitten edennyt niin että teen kaikki ruostekorjaukset nyt kerralla loppuun ja maalaan sitten pohjan, sisäpuolen ja moottoritilan kerralla.

Jatkuu..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 03.12.2018 22:35
apilari1.jpg

apilari2.jpg


Sitten nämä konepellin saranakotelot. Nämäkin oli ulkoapäin ihan ok, mutta kun irrotti sen levyn tuosta edestä niin varsinkin tuo nurkka missä on 4 peltiä leivottu päällekkäin oli ihan korppua massojen alla. Nää on kaikista ruosteessa, vaikka olis kuinka ehjän näköiset. Vasen puoli aikalailla samalla lailla korjattu, sisäpuolet pitää tehdä vielä ja hitsata ne levyt takaisin.

Jatkuu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 03.12.2018 22:47
alakulma.jpg


Sitten tuulilasin alanurkat ruosteessa molemmin puoli, sekä alareunassa koko matkalla sielä täälä reikiä. Tuohon kulmaan olis ehkä riittänyt pienepikin pala, mutta toisaalta oli sisäpuolelta aika paksussa ruosteessa. Toiseen nurkkaan riittää pienempi pala.
Tuulilasin alareunan irrottelin purkuautosta, liitän sen kuvasta näkyvästä leikkauskohdasta etuosaan molemmin puolin sekä keskemmältä niistä kahdesta kohdasta. Pääsee vähällä hitsaamisella sekä tulee paljon parempi lopputulos verrattuna siihen että olis tehny kymmenen pienempää paikkaa.

Jatkuu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1401
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Ti 04.12.2018 00:34
Iso peukku täällä nousee ylös. On siinä ollut hommaa, mutta onneksi on tekijä asialla.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Pe 07.12.2018 09:38
Aivan älyttömän siistiä ja tarkaa työtä, tuota autoa pitää nähä livenä myös :thumbup:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Pe 07.12.2018 11:55
Joo, eiköhän se kohta pääse pyörilleen. Tällä hetkellä menossa noitten tuulilasin alanurkkien/a-pilarien korjauksen ohella kolarikorjausta. Tai siis huonosti tehdyn korjauksen korjausta. Keula on ajettu johonkin ojaan tai vastaavaan joskus, sen verran että keulan peltiosat on vaihdettu. Eli lampunympärykset, lukkopelti, etu"palkki", syylärin alapelti ja ne kannakkeet. Ja huonosti, hitsattu osasta tosi tökerösti. Vasempaan runkopalkkiin oli tullut pari pientä painaumaa/kohoumaa kun se oli pikkasen nitkahtanut johonkin suuntaan, mutta ne oikomalla palkki on nyt ihan mitoissaan onneksi. Yhdessä purkuautossa on onneksi ihan ruosteeton etuosa niin saa siitä irrotella osat. Kuvia tulee kun jaksaa laittaa.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: La 08.12.2018 21:58
seuraan innolla tätä projektia :) Miten kone on, onko ihan toimiva?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 09.12.2018 00:32
Kyllä moottori toimi ihan hyvin, tyhjäkäynnillä rynkytti. Vaihteisto pitää kunnostaa, peruutusvaihde kytkeytyy hitaasti. Osat on onneksi aika halvat laatikkoon. Moottorille vois sellaisen puoliremontin tehdä, männät toivottavasti ehjät kun ne on todella kalliit jos enää saakaan koko sarjaa. Ainakin laakerit ja kansi, se kyllä muistaakseni on rempattu joskus.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Su 09.12.2018 14:38
S202 kirjoitti:Kyllä moottori toimi ihan hyvin, tyhjäkäynnillä rynkytti. Vaihteisto pitää kunnostaa, peruutusvaihde kytkeytyy hitaasti. Osat on onneksi aika halvat laatikkoon. Moottorille vois sellaisen puoliremontin tehdä, männät toivottavasti ehjät kun ne on todella kalliit jos enää saakaan koko sarjaa. Ainakin laakerit ja kansi, se kyllä muistaakseni on rempattu joskus.

Mun moottori kävi epätasasisesti tyhjäkäynnillä, siitä olikin sylinteri nr1 esikammio mennyt rikki..oli reikää siinä missä se pallo on kiinni siellä pohjassa..
Venttiilien säädön tein tänään ja kaikki oli siinä pielessä, ootko ne kattonut sun autosta?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 09.12.2018 17:19
En oo tehny moottorille mitään. Se rynkytys loppuu heti kun painaa vähän kaasua, pumpussa jotain väljää tai sitten korjaantuu jollain säädöllä. Tosin onhan mulla uus pumppukin.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Su 09.12.2018 19:19
S202 kirjoitti:En oo tehny moottorille mitään. Se rynkytys loppuu heti kun painaa vähän kaasua, pumpussa jotain väljää tai sitten korjaantuu jollain säädöllä. Tosin onhan mulla uus pumppukin.

ahaa :)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1982
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ma 10.12.2018 00:58
Oma 124 300tdt rynkyttelee kanssa,joka häviää kaasua painamalla.Tästä käytiin esikammiot,suuttimet jne läpi.Enään ei ole kuin se pumppu oikein vaihtoehtona..
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 10.12.2018 12:42
Työkonepuolella boschin rivi rsv(tasanopeus)säätimellä on herkkä tuohon kierrosten humppaamiseen ja sitä ainakin saa säädettyä.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ti 18.12.2018 22:57
Noniin elikkäs keulasta purkasin pois huonosti vaihdetut osat. Poikkipalkki oli hitsattu tökerösti aisojen päihin kuten kuvasta näkyy niin leikkasin tuosta tussinjäljestä molemmin puolin:

IMG_8098.JPG


Ja toisesta autosta uus tilalle:

IMG_8113.JPG


Oikea saranakotelon alue tuli myös suunnilleen valmiiksi, akun alle piti jonkinlainen paikka myös väännellä. Tuulilasin alakulman oon myös korjannut tältä puolelta.

IMG_8133.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 30.12.2018 19:48
IMG_8180.JPG


IMG_8190.JPG


Siinä pari kuvaa välipäivien touhuista, irrottelin toisesta autosta tarvittavat osat keulaan ja korjasin oikean sisälokarin. Ajattelin että saan hitsaamiset valmiiksi tänä vuonna mutta jää niitä vähän ens vuodellekkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39
ViestiLähetetty: Ti 01.01.2019 17:20
hienoa jälkeä, kyllä Suomalaiset osaa hitsata :clap:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 04.02.2019 00:06
Oho, kuukausi taas vierähti. No pari paikkaa saatu valmiiksi.

Tulipeltiin muutama paikka

IMG_8245.JPG


Ulkopuolelta tämän näköinen

IMG_8265.JPG


Saranakoteloissa ei ruoste enää asu, puhallan tuon vielä kauttaaltaan lasimurskalla ja ennen varsinaista maalausta töpöttelen pensselillä epoksia niin että valuu joka väliin tai sitten suihkin 2k epoksisprayta ohuella pillillä, tunkeutuu hienosti pieniinkin väleihin. Ylimääräiset jota valuu, pyyhin pensselillä pois. Lopuksi tiivistetään saumat korikitillä järkeä käyttäen siten, että yläpuolelta valuva vesi ei pääse saumaan mutta ei tehdä myöskään mitään taskuja joihin on mahdollista kosteuden päästä muttei pois.

IMG_8288.JPG


Sitten syylärin alakannake paikoillaan, taustalla näkyy lampunkehikko/lukkopeltihässäkkä joka ei tarvi kuin hitsailla kiinni, mutta ajattelin puhaltaa sen lasilla ensin koska ei tarvi sitten niitä hankalia välejä koittaa puhallella kun puhaltaa moottoritilan puhtaaksi.

IMG_8301.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 04.02.2019 14:54
Mitä 2k epoksispraytä käytät? Onko kokemuksia ehtinyt kertyä?
W123 300D -76 491 tkm (museorek.)
S123 300TDT autom -82 652 tkm
W124 260E autom -88 404 tkm
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 04.02.2019 17:09
Motonetistä hempelin light primer. Kokemusta sen kestosta ei ole, mutta ainakin haju ja koostumus on sama kuin teknoksen inerta primer 5. Tuolla hempelin light primerilla (ruiskumaalilla) maalataan veneiden pohjia että tuskinpa huono maali. Mutta se on niin kallista että käytän sitä vaan tälläisissä erikoistapauksissa. Oikea 2k maalihan tuo spraykin siis on, pohjasta painetaan sellainen tappi pohjaan joka vapauttaa kovetteen ja se on käytettävä sitten samana päivänä koko purkki.
Viimeksi muokannut S202 päivämäärä Pe 02.08.2019 22:02, muokattu yhteensä 1 kerran
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 04.02.2019 17:29
Voiko maalata suljetussa tilassa, vai vaatiiko huurujen tuuletuksen?
W123 300D -76 491 tkm (museorek.)
S123 300TDT autom -82 652 tkm
W124 260E autom -88 404 tkm
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 04.02.2019 19:29
Riippuu varmaan tilan koosta ja siitä paljonko maalaa :D Kyllä noilla spraymaaleilla voi jonkun verran maalata. Onhan tuollainen spraypurkki helppo käyttää mutta tosiaan kallista ja valuu helpommin. Ruiskuepoksi ei valu oikein yrittämälläkään. Tuohon kun laittaa sellaisen ohuen pillin niin sillä voi maalata jotain kotelon sisäpuoltakin, niinku minä maalasin takaiskareiden yläpäiden kiinnityspaikat. Sehän on sellainen iso syvennös johon on täppäilty sellainen teekupin kokoinen vahvike kiinni ja se väli tietysti paksussa ruosteessa. Irrotin kupit ja puhalsin kaikki puhtaaksi ja hitsasin takaisin ja pohjaa puhaltaessa puhaltelin vielä kerran, ja sitten ruiskin sinne tänne sillä pillillä ja ylimääräisiä pyyhin pensselillä muualle pohjaan. Samalla sai uudelleen hitsattujen jousikuppien välit maalin. Onnistui kyllä ihan 100% ja seuraavana päivänä suihkin vielä 1k epoksia lisäksi.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 04.02.2019 22:21
Onkohan se tämä Motonetillä: Hempel Light Primer spray off-white 0,31L 38-8040 Ruiskutettava 2-komponenttinen epoksipohjamaali kaikkien pintojen, myös alumiinin, suojaamiseksi vesilinja ylä- ja alapuolella.
W123 300D -76 491 tkm (museorek.)
S123 300TDT autom -82 652 tkm
W124 260E autom -88 404 tkm
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4444
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ma 04.02.2019 22:47
Joo tuo
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot