W114 Coupe M104 3,2L...

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Siihen sammui Johtotähti, jätkät lätkimään lähti...

Kuva



Vanha frendi oli tullut ihan Vaasasta asti ihailemaan mersuprojektia :shock: . Korskeiden kehujen kaikuessa lähdimme koeajolle. Ja mitä enemmän kehuimme, mitä kauemmaksi kaupungista pääsimme, sitä enemmän rupesi bensa haisemaan. Kunnes sitten. Valtakunnan rajalla päätin pysähtyä tarkastamaan tilannetta. Ja aivan oikein, bensaa vuoti konehuoneeseen korkeapainepuolelta ihan suihkuna. Siihen jäi.

Tai ei jäänyt, sillä tulimme noutamaan auton vielä samana (eilis) iltana frendin autolla ja saimme hinattua sen Timpan tallille Espooseen. Aamulla tallilla kummatkin bensaletkut irti ja Konalan Hi-flexiin, jossa ne oli viime kesänä puristettu. Siellä vahvistettiin, että bensaa oli päässyt kudoksen ja pinnan kumin väliin ja pikkuhiljaa syövyttänyt letkuun reiän. Ehkä letkussa oli kudosvaurio jo liittimiä puristettaessa, tai jotain...? Joka tapauksessa, sain uudet letkut ilman veloitusta. Nyt ne ovat kiinni ja auto pelaa taas.

Kuva

Vuoto oli heti puristetun kauluksen jälkeen. Kumi oli silleen sopivasti pehmennyt.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

Hyvä ettei mennyt savuna ilmaan :shock:
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

kuokka12 kirjoitti:Hyvä ettei mennyt savuna ilmaan :shock:
Totta :!: Siinä tapauksessa ei vakuutuskaan korvaa näin vanhaa peliä. Palovakuutus kattaa vauriot vain esim. jos auto palaa jonkun muun palon yhteydessä. Esim. vaikka talvisäilytyksessä.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Autoa on jo pidempään vaivannut tietyntyyppinen häiriö kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Käynnistyy, mutta hiipuu hetken kuluttua. Ei heti vastaa kaasuun jne., jne... Syitä voi olla useita mutta uskoisin pääsyyn olevan suurempi läpivirtaus avoimen ilmansuodattimen sekä avaramman ja katalysaattorittoman pakopuolen vuoksi. Alkuperäinen ECU ei ilmeisesti osaa oikein lukea kasvanutta ilmamäärää koneen ollessa kylmä?

Vaihdettu on MAF, imuilman anturi ja jäähdytysnesteen lämpöanturi. Myös bensan paineensäädin on vaihdettu mutta se lienee vaikuttavan enemmän käynnistykseen lämpimänä. Nyt kokeillaan sitten uudella OVP-releellä. Vanha oli alkuperäinen.

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Allright... kylmäkäynnistysvaikeuksiinkin on löytymässä ratkaisu mutta palataan näihin myöhemmin. Kiinnostavinta tällä hetkellä on voimalinjan parantaminen 8)

Lukkoperä. Pirusti olen miettinyt ja laskeskellut (etenkin rahoja) mikä on fiksuin ja toimivin ratkaisu. Jo pelkästään rahoja laskiessa huomaa, että kaikkein epä-fiksuin ratkaisu on lähteä suunnittelemaan lukkoperää Mersun palikoista. Unski taisikin tässä(?) ketjussa antaa yhdenlaista hinta-arviota ko. rakennelmaan.

Oikeat välitykset. Olen loppukesän 2014 muutoskatsastuksen jälkeen ajanut n. 6-7000 km sekä rataa, matkaa, että kaupunkia. 4,15 ykkösvaihteella, suoralla vitosella ja 3,69 perällä. Ykkönen on selkeä maansiirtovaihde tällä perällä. Käytössä on siis 4 vaihdetta ja kierrokset 3700 satasen vauhdissa. Radalla kombo on aivan mahtava, 2000 kilsan kesälomamatkailussa ei ehkä ihan optimi.

Laatikko. Kaikki liittyy kaikkeen. Suunnitelmissa on laatikko, jossa n. 2,8 "ykkönen" ja, toisin kuin nykyisessä, loikkari suurimpana. Laatikon välitykset yhdessä perän välitysten kanssa pitäisi antaa lähelle 10:1 lähtövaihteella ja n. 3000rpm satasen vauhdissa suurimmalla. Tähän matematiikkaan on projektiin sopivista nykylaatikoista vaikea fiksulla rahalla löytää laatikkoa, jossa ei ole yli 4,0 tai jopa yli 5,0 ykkönen. Kakkonen tulee olemaan lähtövaihde kuten nytkin mutta sitten on se ylivaihde :!:

Näillä mennään :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja masa201 »

Kaverin w108 on hiluxin perä cuscon lukolla ja kynätolpilla heivas koko mersun kehdon pois. Hyvin on kuulemma pelittäny. Kaliis ja iso rojekti kuiteski.
värit väreihin ja loput maihin.
j.t.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 12.03.2005 22:02
Paikkakunta: Tuusula

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja j.t.v »

Mä suunnittelin kans jäykkää taka-akselia pystylyhtyyn,mutta vaikee leimata koska nytten on erillisjousitettu.Toisin päin leimaaminen onnistuu kyllä.
Päädyin sitten bmw e34 akselistoon lukkoperällä.
Mersun osilla aika toivotonta saada hyvää lukkoa,ainakaan kohtuullisin kustannuksin.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

masa201 kirjoitti:Kaverin w108 on hiluxin perä cuscon lukolla ja kynätolpilla heivas koko mersun kehdon pois. Hyvin on kuulemma pelittäny. Kaliis ja iso rojekti kuiteski.
Näin pitkälle mä en asioista ymmärräkään mutta näyttäisi siltä, että W108 keulilla on isokin turbo. Mulla ei ole, joten "kevyempikin" ratkaisu riittää :eh:

EDIT: mikä on cuscon lukko?
Viimeksi muokannut hismajestics, Ke 28.10.2015 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

j.t.v kirjoitti:Mä suunnittelin kans jäykkää taka-akselia pystylyhtyyn,mutta vaikee leimata koska nytten on erillisjousitettu.Toisin päin leimaaminen onnistuu kyllä.
Päädyin sitten bmw e34 akselistoon lukkoperällä.
Mersun osilla aika toivotonta saada hyvää lukkoa,ainakaan kohtuullisin kustannuksin.
Mielenkiintoista. Millä palikoilla taka-akselin kasasit? Bemarin perä (188?), vetarit... jotain muuta? Sattuuko sulla olemaan kuvia?

Onko auto sulla Tuusulassa?

EDIT: mikä laatikko ja perävälitys autossa on?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
j.t.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 12.03.2005 22:02
Paikkakunta: Tuusula

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja j.t.v »

Bmw e34 akselisto,typ 210 perällä ja bmw omilla vetareilla.
Laatikko on zf 5 vaihteinen.
Juu auto Tuusulassa ja ajossa koko ajan.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

j.t.v kirjoitti:Bmw e34 akselisto,typ 210 perällä ja bmw omilla vetareilla.
Laatikko on zf 5 vaihteinen.
Juu auto Tuusulassa ja ajossa koko ajan.
Autohan on pakko nähdä :thumbup: Jos se sulle siis sopii.

Laita siinä tapauksessa vaikka puh.nro privalla, niin olen yhteydessä.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kuumeinen 8v. poikani tuossa pelaa iPadia eikä tarvitse huomiota, tietenkään. Hyvin aikaa kirjoitella hieman ajatuksia... :)

Viisaammat ovat tässä opettaneet, että paras budjetti "supercharger" on lyhyempi perä. Harvemmin sitä kuitenkaan tulee +200 km/h ajeltua.

Mitä tässä on tullut asiaa tutkittua, niin aika harva miettii autonsa välityksiä ja mitä niiden optimoinnilla saisi nopeusmielessä aikaan. Ratapuolella asia on selviö ja samoin serious strippipiireissä.

Nettiä selatessa ST-puolella tuntuu jatkuva vaiva olevan tarpeeksi kestävän laatikon löytyminen. Mikään ei tunnu kestävän :? Kävi mielessä, että voisikohan välityssuhteita muuttamalla saada vääntö optimoitua kierrosten kanssa siten, että saadaan maksimaalinen nopeus ja minimaalinen rasitus vetolinjaan? Jos on hemmetisti vääntöä jo alakierroksilla ja pitkä perä, niin eikö siinä paikat hajoa? Tottakai muitakin muuttujia on mutta noin niinkuin yksinkertaistettuna.

Näin ajattelin itse edetä. Netistä löytyy tarpeeksi simppeleitä laskukaavoja jopa näin humanistillekin. Pitää tutkia tarkemmin.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

j.t.v kirjoitti:Bmw e34 akselisto,typ 210 perällä ja bmw omilla vetareilla.
Laatikko on zf 5 vaihteinen.
Mikä välitys on perässä?
Muistatko tuo ZF:n tyyppinumeroa?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
j.t.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 12.03.2005 22:02
Paikkakunta: Tuusula

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja j.t.v »

Perävälitys on 2.93(bmw 540)
Ja zf on e36 m3:sesta,mikäs se tyyppi nyt sit on 310 vai 320.
Tuu vaan kattoo joku päivä,kunhan tässä nyt enimmät kiireet helpottaa.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja Heavy »

S5D-320Z on hyvä laatikko. Tuo on juuri tuo 5 -vaihteinen.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

j.t.v kirjoitti:Ja zf on e36 m3:sesta,mikäs se tyyppi nyt sit on 310 vai 320.
Heavy kirjoitti:S5D-320Z on hyvä laatikko. Tuo on juuri tuo 5 -vaihteinen.
Noi Bemarin laatikot on kyllä monessakin yhteydessä todettu hyviksi. Niiden sovittaminen Mersuun vaatii kuitenkin sellaisia taitoja ja välineitä, joita mulla ei ole. Sitten toinen juttu on 6-vaihteinen. Niitä ja niiden välityksiä olen tutkinut ja tällä hetkellä CDI/Kompressor W203 6-vaihteinen olis kiinnostava.

Kuva

Toi esimerkki on 2004 mallista, 600€. Jos löytyisi vielä face-lift (5/2004->), niin vaihteensiirtokin on ratkaistu ilman kuvan vaijerihäksätystä. Uudemmissa on tangolla Bemarin malliin. Vaijeri saattaa muutenkin tuottaa päänvaivaa kun kehtoa joutuu joka tapauksessa lyhentämään.

Mulla on kaveri Helsingin "eteläpuolella" tutkimassa, josko sopivaa löytyisi 8)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja MouTine »

hismajestics kirjoitti:Viisaammat ovat tässä opettaneet, että paras budjetti "supercharger" on lyhyempi perä. Harvemmin sitä kuitenkaan tulee +200 km/h ajeltua.

Mitä tässä on tullut asiaa tutkittua, niin aika harva miettii autonsa välityksiä ja mitä niiden optimoinnilla saisi nopeusmielessä aikaan. Ratapuolella asia on selviö ja samoin serious strippipiireissä.

Nettiä selatessa ST-puolella tuntuu jatkuva vaiva olevan tarpeeksi kestävän laatikon löytyminen. Mikään ei tunnu kestävän :? Kävi mielessä, että voisikohan välityssuhteita muuttamalla saada vääntö optimoitua kierrosten kanssa siten, että saadaan maksimaalinen nopeus ja minimaalinen rasitus vetolinjaan? Jos on hemmetisti vääntöä jo alakierroksilla ja pitkä perä, niin eikö siinä paikat hajoa? Tottakai muitakin muuttujia on mutta noin niinkuin yksinkertaistettuna.

Näin ajattelin itse edetä. Netistä löytyy tarpeeksi simppeleitä laskukaavoja jopa näin humanistillekin. Pitää tutkia tarkemmin.
Viisaista en tiedä mutta tuntuu täysin älyvapaalta välityksiä lyhentämällä "pilata" autoa. Tietysti käyttötarkoitushan ja tottumukset sen asian määrää. Jos autolla ajetaan radalla, on toki välitykset parempi sovittaa siihen.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

MouTine kirjoitti:...tuntuu täysin älyvapaalta välityksiä lyhentämällä "pilata" autoa.
Toi on kyllä niin totta :thumbup: .
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

eikö se lyhempi perä paranna laatikon kestoa ku suurempi rasitus olis perällä ja vetareilla. mutta polttoaineenkulutus kasvaa ku huiput tippuu ja saa olla vatkaamas vaihteita kokoajan
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

pinpinkarva kirjoitti:eikö se lyhempi perä paranna laatikon kestoa ku suurempi rasitus olis perällä ja vetareilla. mutta polttoaineenkulutus kasvaa ku huiput tippuu ja saa olla vatkaamas vaihteita kokoajan
Mulla on ihan sama ajatus.

Ei kai harrasteauton polttoainekulutus niin isossa roolissa ole, että se harrastusta haittaisi :)? Vaihteita ei nykyvälitysellä tarvitse vatkata juuri lainkaan. Vitosella voi ihan kevyesti ajaa 60km/h ja lähteä siitä tarvittaessa kiihdyttämään. Satasessa heittäis mielellään ylivaihteelle.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Tuo yllä kuvattu 6-speed on siis pre-facelift ja niiden heikoin ominaisuus (internetin mukaan) on tahmea tai löysä vaihteensiirto. En ole itse ajanut, joten ei ole omaa käsitystä. Anybody??

Siirtomekanismin heikkoja kohtia ovat kepin "laakerointi" rakenteeseen ja vaijeri ykköselle (onko myös pakille?).

Kuva

Kuva

Ymmärtääkseni 05/2004 asia korjattiin ja ainakin kuvissa homma näyttää pätevältä. Voisko jopa toimia Bemarin veroisesti... :wink: Vielä ei ole varmuutta voiko uudemman rakenteen asentaa suoraan vanhemman mallin laatikkoon. Käsittääkseni laatikkoihin ei tullut muutoksia :think:

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Tässä vielä räjäytys face-liftin laatikosta, eri versioiden välityksiä ja tehtaan Nm-speksejä.

Kuva

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Jos päädyt vaihtamaan uudemman mallin vaihteensiirron vanhempaan laatikkoon, mulla on yksi uudemman mallinen 200 cdi:n rikkinäinen laatikko. Kakkosen hammaspyöristä puuttuu hampaat, muuten hyvässä hapessa. Mielelläni lahjoitan sen tällaiseen käyttöön, jos siitä saa sopivat palikat. :)
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kun minä joskus kokeilin 6v lootaa tein kepin bemariin tarkoitetusta kepistä, siitä tuli ainakin tosi tarkka ja hyvä käyttää. Pystyi pykältämään nopeasti.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kakemake kirjoitti:Jos päädyt vaihtamaan uudemman mallin vaihteensiirron vanhempaan laatikkoon, mulla on yksi uudemman mallinen 200 cdi:n rikkinäinen laatikko. Kakkosen hammaspyöristä puuttuu hampaat, muuten hyvässä hapessa. Mielelläni lahjoitan sen tällaiseen käyttöön, jos siitä saa sopivat palikat. :)
Tämä on jalo teko 8) Katsotaan välttämättömät yksityiskohdat sitten vaikka YV:llä :wink:

Miten muuten sait laatikon rikki?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

jukkis. kirjoitti:Kun minä joskus kokeilin 6v lootaa tein kepin bemariin tarkoitetusta kepistä, siitä tuli ainakin tosi tarkka ja hyvä käyttää. Pystyi pykältämään nopeasti.
No juurikin näin. Mersun 6-v vaihteensiirtoa on nimenomaan haukuttu hitaudesta ja jonkunlaisesta velttoudesta (sloppy feeling). Oliko suurikin homma?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

hismajestics kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Kun minä joskus kokeilin 6v lootaa tein kepin bemariin tarkoitetusta kepistä, siitä tuli ainakin tosi tarkka ja hyvä käyttää. Pystyi pykältämään nopeasti.
No juurikin näin. Mersun 6-v vaihteensiirtoa on nimenomaan haukuttu hitaudesta ja jonkunlaisesta velttoudesta (sloppy feeling). Oliko suurikin homma?

Ite kepinvivuston teko ei ollut kummonenkaan homma mutta sen mahduttaminen mersun matalaan kartaanitunneliin teetti enemmän työtä, sekä pakkilukon rakentaminen keppiin tyhjästä. Nyt ottaisin aihioksi kepin jossa on itsessään jonkinlainen pakkilukko.
masa201
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Ti 01.10.2013 20:34
Paikkakunta: pietarsaari

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja masa201 »

hismajestics kirjoitti:
masa201 kirjoitti:Kaverin w108 on hiluxin perä cuscon lukolla ja kynätolpilla heivas koko mersun kehdon pois. Hyvin on kuulemma pelittäny. Kaliis ja iso rojekti kuiteski.
Näin pitkälle mä en asioista ymmärräkään mutta näyttäisi siltä, että W108 keulilla on isokin turbo. Mulla ei ole, joten "kevyempikin" ratkaisu riittää :eh:

EDIT: mikä on cuscon lukko?
http://www.race.fi/fi/news/entry/137/di ... nsmissions" onclick="window.open(this.href);return false;
värit väreihin ja loput maihin.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

jukkis. kirjoitti: Nyt ottaisin aihioksi kepin jossa on itsessään jonkinlainen pakkilukko.
En tullut ajatelleeksi tätä lainkaan. Jotenkin ollut alitajunassa, että "lukitus" tapahtuu laatikossa... :eh:

Miten se toimii bemarissa jos kepissä ei kerran ole lukkoa?
Mitä näitä pakkilukollisia keppejä sitten on?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupe M104 3,2L...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Vastaa Viestiin