W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2728
Liittynyt: To 17.06.2004 05:59
Paikkakunta: Palokka
ViestiLähetetty: Ma 15.06.2015 15:58
Näyttävä tuo sun hyppy ainakin oli. Jos tarviit jotain C-mallin korin osia, niin löytyy asevelihintaan. Pikkusen oli kovaa menoa meidän 2wd turboluokassa:)
"Jape"

w211 E320Cdi T- 04 240/580 Tuikutettu
w639 116cdi-12
w115 200B Automatic -76 (ikuisuus)projekti+varaosa-auto 220d -70
w115 220b -70 Katsastettu ja ajossa.
MB 190 -90 OM604 ST Harrastesprinttipeli, MB 190 E 2.3 16V R/F
190 E 2.6 -87 ,190 -86
Honda NX 650 -97
Scania P92 -87



Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Ma 15.06.2015 17:29
joo, totista hommaa :lol: :lol:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Ma 15.06.2015 20:33
Tuossa kuvattu meidän toinen yritys. 8)


https://www.youtube.com/watch?v=8HYSfJxc4cA

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1345
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: ylöjärvi
ViestiLähetetty: Ma 15.06.2015 21:38
pontsei kirjoitti:Tuossa kuvattu meidän toinen yritys. 8)


https://www.youtube.com/watch?v=8HYSfJxc4cA

Hyvin ropisi ennen tuota lieskaa :thumbup:
W126 500SEL -86
W124 300DT -88
C124 320CE -92
R129 320SL -95

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Ti 23.06.2015 20:42
Nyt sain aikaa järjestettyä muilta hommilta sen verran, että nappasin tekniikan mersusta pois... öljypohjan pääty oli pohjan sisällä, ja etupalkki on taipunut taaksepäin sen verran että ohjaus iskari on mutkalla. kk-laakerit otin irti, niin parissa kaulassa oli naarmut, mutta näyttävät vanhoilta, varma ei voi olla mut kuitenki... muuten kaikki näyttäis olevan ok. Täytyy kasata kuitenki toisella akselilla kun sellainen on ja laitan sen uudemman 2.8:n kannen, niin saan puolat venakopan keskelle ja pääsee tulpan johdoista eroon. Pakosarjan meinasin myös tehdä kunnollisen, ku nythän tuo oli vaan koukku putkilla. laitan tilaukseen saksasta uudet tiivisteet ja reinzin pahvin. Liimalla ku kasaa niin saa vähä boostia nostaa :D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: La 25.07.2015 17:08
Sain aikaiseksi oikoa etupalkin, sai oikeamaan ,kun kunnolla vedätti sitä. Konehuoneen ja loksun ja kylkien alaosat maalasin. Maanantaina alkaa loma ja koneenosat saa silloin, niin pääsee moottorin kasaamaan, jos vaikka loppu viikosta pääsis dynoon kokeilemaan.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Ke 29.07.2015 18:52
Moottori menossa paikalleen, vetäsin vähä uutta maalia konehuoneeseen samalla... Pakosarja on nyt vähän parempi. yritin siistiä muutenki hieman, mutta mtn hifistelyä näihin ei kannata tehä,kuitenki muutan kohta jotakin...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: To 30.07.2015 17:57
Sain mesen tänään tulille , ensin kävi pitkään neljällä, mutta pikku hiljaa alkoi käymään kaikilla, varmaan nostimet kantoi... Huomenna pakoputken teko ja takaiskari koteloiden vahvistus. Vko.lopun aikana vois käyttää rullilla :)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: La 01.08.2015 15:11
Piti tänään ajaa kaikki meset riviin, vielä täytyis löytää joku kuljetus auto, kai sekin pitäis mersu olla, kun noita rupeaa jo olemaan...
huomenna käytän dynossa mustaa,saa nähdä meniskö 500hv rikki kohtuu ahdoilla. Täytyy huomenna ilmottaa miten käy ja laittaa lappu näytille(jos tulee näytettävää) :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2728
Liittynyt: To 17.06.2004 05:59
Paikkakunta: Palokka
ViestiLähetetty: La 01.08.2015 20:18
Tulis nyt kisoja tietoon, niin saisi itsekin pajotusmotivaatioita. Pakkohan tässä on alkaa päivittämään kilpuria, kun tuommoisia tehoja otat...Kestääkö nyt hypätä :lol: :?:
"Jape"

w211 E320Cdi T- 04 240/580 Tuikutettu
w639 116cdi-12
w115 200B Automatic -76 (ikuisuus)projekti+varaosa-auto 220d -70
w115 220b -70 Katsastettu ja ajossa.
MB 190 -90 OM604 ST Harrastesprinttipeli, MB 190 E 2.3 16V R/F
190 E 2.6 -87 ,190 -86
Honda NX 650 -97
Scania P92 -87

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: La 01.08.2015 20:51
Ei tehoista vielä tiedä mut yritetään :D kyllä nyt taka iskari kotelot on vahvistettu ja panssarin kiinnike, et pitää koettaa ku kisoja tulee et kestääkö hyppiä :lol:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Su 02.08.2015 19:01
Tulipahan käytyä rullilla, mut eihän se ihan putkeen menny. polttoaine pumput loppuu kesken jo 0,6 bar Paineella. Sillä tuli kuitenki 15% tehohäviöllä moottoritehoksi 445/630. Ihan mukavasti kuitenkin. Edellisestä parani 15 hv ja vääntö 30nm. siellä on Mersun omat tupla pumput,mutta ne on peräkkäin, pitää laittaa ne rinnan, niin voi tuotto vähän parantua...? Sitten alkoi myös käymään vajaasti, lyö varmaan puolat läpi jostain.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Ti 04.08.2015 12:53
Autonkuljetus auto olis hakusessa, riittääköhän jatkohyttisen sprintterin alustassa mitta,jos rakentaisi itse ritilän? Vai mistä olisi järkevä tehdä? Hinta luokka pitää olla alle 5ke. Mieluusti jatkohytillinen..

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Su 09.08.2015 19:24
Käytiin tänään joutsassa kokeilemassa ja kaikinpuolin toimi hienosti. Ahtopaineet karkaili kun oli bleedi välissä, en tiedä jumiiko portti vai mikä oli, mutta kun otti vastapaineohjauksen pois niin pelas pienellä paineella nätisti. Ajattelin ostaa sähköventtiilin ja tehdä ahtopaineohjauksen sähköllä, saisi pyydettyä pienille kierroksille täyden paineen ja isoilla kierroksilla laskemaan sitä. Nyt löysällä jousella tuntuu olevan paljon laiskempi alakierroksilla, luultavasti portti vuotaa hivenen, mut vastapaineohjauksella herää paljon paremmin, mutta paine karkailee :roll: Voihan tietysti bleedi aiheuttaa sitä paineen karkausta jos ei ehdi vuotamaan tarpeeksi ohi...
Kallistuksen vakaaja otettiin edestäkin irti, kääntyvyys oli tosi hyvä, mutta muuten kävi levottomaksi, ohuempi vakaaja vois olla hyvä, onkohan esim c180 ohuempi :?:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Su 16.08.2015 20:58
Sain ahtopaine ohjauksen toimimaan ja nyt mielestäni sain omaan makuun hyvän tuloksen. Nokan kääntö toimi myös nyt.Teho ilmoitettu takapyörältä. Lappu on 0,6bar ajettu. Mukavasti antaa jo pikku paineilla potkua. 1bar paineellakin ajoin, silloin oli 440hp/670nm pyörältä 8)

Niin mukava moottori on kyllä että tälläinenhän pitää johonkin siviili autoon laittaa, jää moni nokileka toiseks :D :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31
ViestiLähetetty: Ma 17.08.2015 08:48
Onpa mojovasti vääntöä! 8)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 668
Liittynyt: Ke 14.05.2003 22:33
Paikkakunta: Kuldoonia
ViestiLähetetty: Ti 08.09.2015 14:12
35sek kohdalla mese hyppää :)
Jatkappa samaan malliin!
S203 220cdi aut. -02
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W201 v8 by toyota
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 668
Liittynyt: Ke 14.05.2003 22:33
Paikkakunta: Kuldoonia
ViestiLähetetty: Ti 08.09.2015 14:14
https://m.youtube.com/watch?v=X0aEMZu7DnE
S203 220cdi aut. -02
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W201 v8 by toyota

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Ti 08.09.2015 19:11
Katos vaa, kansainvälistä touhua :lol: :lol:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Pe 11.09.2015 08:57
Käytiin hakemassa meidän ex corolla pieneen huoltoon, pitää vähä jousia muuttaa ja kääntövarsia yms. Pientä. Moottorina tässä on ford ohc kaksoiahdettuna. Talven tullen vois käydä jonkin sprintin tällä hurauttamassa :mrgreen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 668
Liittynyt: Ke 14.05.2003 22:33
Paikkakunta: Kuldoonia
ViestiLähetetty: To 01.10.2015 23:27
Ilmeisesti mersu nähdään tulevana vkl hyvinkään rallicross radalla? Kattelin vaa ilmottautuneita.

Järjestävässä seurassa ni varmaankin menee lippua heilutellessa koko vkl. Eikun naattimaan!


Mainos :D 3-4.10-15 Rokkirallia hyvinkään sahamäen vauhtipuistossa. La alkaen jo klo 10 Super, Vetari ja Junior. Su klo 11 Super, Kardaani, Ladyt. Tervetuloa katsomaan!
S203 220cdi aut. -02
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W201 v8 by toyota

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Pe 02.10.2015 10:10
en oo ilmottautunu hyvinkäälle, siellä ajelee joku saman korisella mesellä... kemoraan lähdetään sunnuntaina testailemaan, pitää laitella sieltä videota sit.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 668
Liittynyt: Ke 14.05.2003 22:33
Paikkakunta: Kuldoonia
ViestiLähetetty: La 03.10.2015 12:36
No näinpä onkin! Olin jo aivan varma että livenä tän näkis :)

Ei mitää, hyviä testejä
S203 220cdi aut. -02
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W201 v8 by toyota

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Ke 07.10.2015 09:02
No eipä menny testaus ihan putkeen, 4 kierrosta ja kytkin levis :clap: Nappasin laatikon alas ja purin kytkimen, niin oli sintterilevystä revennyt kaks sakaraa paloineen irti, ei oo kyllä noinkaa vielä käyny, no jos huomenna tuis uus levy niin saa taas kokoon.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: To 08.10.2015 06:56
Ja taas olis Mersu kasassa 35min meni ku yksinään ton kasasin,alkaa menemään jo rutiinilla :D nyt on neljä lapanen levy,vanha oli kuusi lapanen... Pitää kyllä etsiä oikein rata slicksit, jos näin ajokauden päättyessä ois halvalla tarjolla,nii kävis vielä testaamassa asfaltilla.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Pe 20.11.2015 18:02
Mistähän mersusta löytyy tiuhin perä välitys mikä sopisi tohon koppaa? Sais olla vähän tiuhempi...

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1345
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: ylöjärvi
ViestiLähetetty: Pe 20.11.2015 19:17
124:sta löytyy 3.9jotain, käykös tuo takakantta vaihtamalla?
W126 500SEL -86
W124 300DT -88
C124 320CE -92
R129 320SL -95

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09
ViestiLähetetty: Pe 20.11.2015 19:23
Luulis käyvän, eikä tuo tietysti Amerikan temppu oo vähä sovittaa :wink:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1322
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: Pe 20.11.2015 20:27
W124 perä sopii w202:n jos vain laipat on samankokoiset.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 07.10.2012 10:53
ViestiLähetetty: Pe 20.11.2015 22:36
ittellä on c280 3.92 asd kiinni
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Yahoo [Bot] ja 5 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi