W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Joo, mun jarrut tuli hyväksi kun laitettiin Alipaine pönttö autoon. Joka kurkusta pneumatiikka putki säiliöön ja siitä tehostimelle isommalla putkella. Tutkin kisan jäljiltä autoa ja tuli vähä huoltoa... edestä molemmat tukivarsien puslat riekaleina ja alapallo aivan loppu, toinen jousi poikki yms pientä :D tilasin coil over tolpat , pitää ottaa kuvia ku saan paikalleen, jospa saisi keulanki hyväksi sillä.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1599
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Minkälaiset tolpat? Mahtuuko minkä kokonen jousi iskarin ympärille vai muutatko tukivarsia?
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Gazin iskarit 36 asentoisella säädöllä, niissä on kierteet rungossa ja niihin sopii 57mm reiällä oleva kynäjousi, joka on ulkoa noin 82mm, riippuen vähän jäykkyydestä. Pitäisi sopia juuri ja juuri omalle paikalle, ehkä pitää alapäätä siirtää vähä eteenpäin että ei ota olka akseeliin...yläpää pitää vahvistaa, muuten tulee tolppa läpi...
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Noo nyt on taas pikku modauksia tehty... keula on nyt coil overeilla, menivät suht helposti paikalleen, hieman piti alakiinikettä siirtää sisäänpäin, ja yläpään yritin vahvistaa alapuolelta, typerä homma.., ois pitänyt heti alusta tehä ku korin hommasin, mut seuraavan sit :mrgreen: takaa puotin alatukivarren etu korvaketta 50mm alaspäin ja tein pidemmät putki tukivarret uniball päillä, toivon tällä saavani vetopitoa :roll: vko loppuna kokeileen reilun 300 km päähän jättiläisenmaa sprinttii. ...
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kuvathan olis toki kivoja... :think:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Sepä. , pitäis laittaa :oops:
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

No nyt käytiin ajelemassa sprinttiä paltamon suunnilla, auto toimi hyvin ja alusta muutokset tuntui toimivan. Perälle pitää kyllä tehdä seuraavaksi jotain, tuo hitsi lukko ei oikein oo häävi :mrgreen: hyppii spoorista jatkuvasti pois, ehkä asd perästä sais jonkinlaisen "aktiivi " lukon tehtyä.

Mut tässä kuitenkin videoo. .
https://m.youtube.com/watch?v=u_uwFqswzjA" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

pontsei kirjoitti:...ehkä asd perästä sais jonkinlaisen "aktiivi " lukon tehtyä.
Vauhdikasta menoa :thumbup:

Kiinnostava ajatus. Miten ajattelit lukon väsätä?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Ottais paineen vaan Perälle esim. alkuperäisellä pumpulla ja sit t haara mihinkä paineen säädin jota ohjasi eculla.... boksissahan olisi esim pwm ohjaus mahdollisuus, minkähänlaisen säätimen siihen löytäisi?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tuollaisia sähköisiä ASD-periä on tehty myös käyttäen pumppuna jonkun pienen cabrioletin kattohydrauliikan pumppua, jiossa paineet säädettävissä. Noita löytyy esim. ebay.de:stä ("verdeck hydraulikpumpe").

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Lähinnä äkkiseltään tulee mieleen niiden hitaus. ..Meinasin että tässä sais paineen säädettyä ihan kaasun ja kierrosten mukaan esimerkiksi. Eli se pitäisi olla todella nopea toiminen, en tiedä kuinka perä siihen suhtautuu, luulisi sen toimivan. Olis kiva ku aina ku löysää, niin lukko löystyy välittömästi ja päin vastoin. :wink:
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja tomant »

pontsei kirjoitti:Lähinnä äkkiseltään tulee mieleen niiden hitaus. ..Meinasin että tässä sais paineen säädettyä ihan kaasun ja kierrosten mukaan esimerkiksi. Eli se pitäisi olla todella nopea toiminen, en tiedä kuinka perä siihen suhtautuu, luulisi sen toimivan. Olis kiva ku aina ku löysää, niin lukko löystyy välittömästi ja päin vastoin. :wink:
Okei, en ymmärtänyt, että pitää olla noin "aktiivinen" lukko. Minulle riittää yleensä, että lukko on noin puolen kilometrin verran päällä kerrallaan ,-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Onko tosiaan niin, että tässä sulla on ollut bensapumpuina nuo mersun omat tupla pumput? Siis turbo käytössä.

Omaa pystäriä laitetaan työn alle ja siihen bensa puolta täytyy miettiä. Tulee kuitenkin ahdin maltillisella paineella. Tavoite 300hp.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

pontsei kirjoitti:Lähinnä äkkiseltään tulee mieleen niiden hitaus. ..Meinasin että tässä sais paineen säädettyä ihan kaasun ja kierrosten mukaan esimerkiksi. Eli se pitäisi olla todella nopea toiminen, en tiedä kuinka perä siihen suhtautuu, luulisi sen toimivan. Olis kiva ku aina ku löysää, niin lukko löystyy välittömästi ja päin vastoin. :wink:
Saitko tämän toimimaan?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

enpäs oo kerinny toteuttamaan vielä, kyllä se ajatus elää edelleen, pitänee talven aikana kokeilla, on vaan vielä sellainen venttiili hakusessa joka tuossa toimisi...
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Tulipa käytyä ajelemassa harrasterallia Piippolassa 7.1.2017 mersulla, autolle en oo tehnyt mitään sitten kesän sprintin jälkeen. Reitti oli vauhdikasta tietä, noin 80 ek km. Yhteensä 180km. Nyt yritin vähän kiristää tahtia ja onnistuikin kohtuullisesti, tulos oli lk.3, yleisen 9. Lähtiöitä oli 165 (35 ajoi nuotista). Nyt heräsi uudestaan kipinä tuohon perän lukko hommaan, ei tahdo perä pysyä spoorissa, Yksi ajatus oli tehdä johonkin oikean ralliauton lukkoon uudet kuoret että sopisi mersun perään, on työläs, mutta jos kuorivikainen lukko löytyy, niin mahdollinen kyllä. :crazy: Asd vois ehkä toimia jos sais sitä painetta ohjattua riitävän nopeasti...

https://www.youtube.com/watch?v=PJYFsYCUjv8&t=364s" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Aika tukevasti ja vikkelää näyttää kulkevan. Paljonkos nousee mittariin tollasella suorahkolla pikiksellä?

EDIT: niin ja toi lukkoperä... Mitä vaihtoehtoja rallipiireistä olet ajatellut?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

kyllä suorilla parhaillaan 180-190kmh rupeaa olemaan, 4vaihteella laskettu nopeus 6800rpm on 176kmh, monella suoralla laskettiin 5 jonkin matkaa :lol: Asd perää tekisi mieli koittaa jos tekisi lukosta on off tyyppisen, sehän olisi helppo ja halpa oikeaan lukkoon verrattuna. Mankku venttiili painelinjaan ja eculta ohjaus, lukko kytkeytyisi esim. puolen kaasun jälkeen..helpottaisi mutkien ajoa, kun moottorijarrutuksessa ei olisi perä jo irti. :roll:
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Puskeeko jos yrittäisi ajaa hitaat kurvit kaasulla ?
laita jonkun muun auton perä bmw, volvo 940/740 multilink ,uudempi hiace, monessa uudemmassa takaveto jenkkiautossa on erillisjousitus ja saa varmaan välityksiä
olis varmaan asd perä jatkuvasti päällä parempi kun hitsilukko
laita hydrauli kässärin sylinteri käyttämään lukkoa ,sillä voi säätää kukon pitävyyttä kun jätät raikkätoiminnon kahvasta käyttöön
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Vko loppuna olisi tähän tarkoitus laittaa tuosta amg.n romusta imunokka ja kokeilla rullilla ennen ja jälkeen tuloksia, jos vähän tulisi lisäpuhtia, pitää laittaa dyno käyriä jos se tällä onnistuisi ku tuo amg ei nyt ihan kestäny penkkii asti :lol: :lol:
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

noh jotain hyödyllistä tapahtui kilpurin osalta, eli vaihdoin amg.n imunokan ja teho ero oli +13hv, ja veto alue laajeni, joten muutos oli varsin onnistunut. Nokka-akselin säätöä kokeilin suuntaan ja toiseen mutta parhaiten vetää kun pitää aikasellaan koko ajan. Vakionokan käppyröihin jäi tuommonen hyppyri nokan käännön kohdalle, amg.n nokalla muutos meni alaspäin aina kääntymisen yhteydessä. Maksimi ennakkoa muuttelin mutta ei ollut kummoista vaikutusta, tällä hetkellä maks ennakko 31astetta. Eli loppu tehoksi jäi 251hv/307nm pyörältä. :thumbup: Seuraavaksi pakosarja saa päivitystä..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Herätin kilpurinkin tauon jäljiltä ja Käytiin pitkästä aikaa rallittelemassa Hempan team rallispeciaalissa Nivalassa, tie oli hyvä ja kaikinpuolin mukava kisa. Auto pelasi hyvin ja kuskikin oli hereillä, tuloksena luokkavoitto ja yleiskilpailun 5 sija, tästä intoutuneena tulee varmaankin lähdettyä 16.9 raaseporin suunnalle kurvailemaan myös.

Tässä menoa incaarista: https://www.youtube.com/watch?v=44VMdLfMXdE&t=18s" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mielenkiintoista, hyvin kulkee!

Missäpäin Raaseporia ajetaan?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Ei oo tietoa missä reitit menee, pari pätkää siellä näkyi olevan, yht. n.16km. On vaan mukava matka täältä jkl yläpuolelta, mutta se on sitä harrastusta :lol:
Markus87
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 23.03.2005 22:12
Paikkakunta: Tammijärvi

Re: W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja Markus87 »

Miten toteutit takakelkan laiton kiinteäksi koriin? Ja nuo camber säätötangot uniball vai miten? Muistatko mittoja niihin?
Ex. w201 190 2.3-16v -85
Ex. w124 230E aut. -85
Ex. w202 180c farkku -99
Ex. w210 220Cdi -99
Ex.w202 200Cdi farkku -99
Ex.w638 vito 220cdi -99
Ex.w210 290td -96
w202 -95 kilpuri projekti...
S204 350cdi 4-matic
Vastaa Viestiin