W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

W 202 Kilpuri rojekti+Sprintter

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Moro Kaikille.


Ajattelin vähän kirjottaa tuosta omasta härvelistä. Eli ostin c280 mb:n josta oli johtosarja sulanu. Ajattelin että tästähän saa kivan sprintti/super rokki auton, harvoja tämän korisia olen noissa piireissä nähnyt. Ensi työkseni purin sisustan yms. turhuudet pois, väänsin kaaret sisälle, maalasin sisältä ruiskulla mustaksi, pääly kuoren fiksasin ja mustaa niskaan. Moottorin meinasin pitää vaparina, mutta onneksi se ajatus meni ohi nopeasti ja ostin hx35 superin kaveriksi 12 pesällä. Moottorin ohjaukseksi valitsin Ecumasters EMU:n, joka vaikuttaa varsin pätevältä hintaansa nähden. Penkissä pyörittelin säädöt suunnilleen kohdillee ja 0,5bar paineella tuli mukavat 335hv/485nm (moottori teho). Ensi testit käytiin ajamassa ja mersuhan taipui varsin hienosti ja moottorin vetoalue on tosi hyvä!

Nyt olisin vanteita vailla, saa tarjota esim yv:llä. leveys 8½-9" ja halk 17" et varmaan about 38 :?: ja piikki pyörille taas 5½ / 16" jos löytyy?

Pitää kuvia lisätä kuhan käyn napsimassa...

Ja kysymystä että mistähän löydän sen 722,6 laatikon mikä on kooodiltaan w5a580? Olisi mielenkiintoinen muuttaa nappiohjatuksi automaatiksi, koska tuo mersun manuaali ei tunnetusti kauaa kestä :lol:
Viimeksi muokannut pontsei, Ke 16.12.2015 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja pontsei »

nyt tuli laitettua slicksit alle, eteen tuli 7½" leveet ja taakse 9", pitää vielä värkätä huohotus pönttö ja valojen tilalle ritilät ja lämppärin suulakkeet yms. pientä... tässä muutama kuva. Jäykemmät iskarit tilasin saksasta, niitä ootellessa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mielenkiintoinen rojekti!

Paljonko on auton paino ajokunnossa?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja pontsei »

en oo kerinny käyttää puntarilla, eipäilisin et 1000kg ei mene kauas, muuten ei ole kevennetty ku kaikki hurstit pois ja ovissa ei ole ku pintapelti. yllätyin ku kävin ihan tavan renkailla kokeilemassa jokkkis raalla, niin kiihytys ekaan mutkaan meni samaan mitä parhaat liiga autot oli menny, se oli hyvä merkki. et retkuperälläkin voi jollain tapaa päästää viivasta. Pitää Takatukivarsien etu päätä puottaa joku 40mm alaspäin, se vois vielä lähtöön auttaa ja säätää campperit tontille...
JTee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Ke 21.03.2012 20:27
Paikkakunta: Lapua

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja JTee »

Ei kyllä auennut että minkälainen sähköautomaattiaski on hakusessa. Tiptronic vai joku muu?
Jos manuaalina tahtoo niin bemarin lootaa vaan, tai voishan tuonne jotain cdin manuaaliakin sovittaa :think:
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja pontsei »

eli 722.6 pitäis olla, mut niitäkin on eri väännön kestoilla... ja perus 300 väyrysen on kai 300nm kestävä ja on merkinnältään w5a300 ja kestävämpi on tyypiltään w5a580 joita on kasin perässä ja kaiketi 320cdi:ssä... mutta kun tuo tyyppi ei lue suoraan laatikossa... voihan se olla että se väyrysenkin laatikko kestää täyttä päätä...?eikös nää tiptronicitki ole ihan samoja 722,6... laatikoita?
Mieluitenhan se sais olla 320cdi:n niin kävisi lohkoon suoraan.
Suorakytkentää taas jos meinaa niin nousee hinta niin korkeaksi jo että ei tähän...
JTee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Ke 21.03.2012 20:27
Paikkakunta: Lapua

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja JTee »

pontsei kirjoitti:eli 722.6 pitäis olla, mut niitäkin on eri väännön kestoilla... ja perus 300 väyrysen on kai 300nm kestävä ja on merkinnältään w5a300 ja kestävämpi on tyypiltään w5a580 joita on kasin perässä ja kaiketi 320cdi:ssä... mutta kun tuo tyyppi ei lue suoraan laatikossa... voihan se olla että se väyrysenkin laatikko kestää täyttä päätä...?eikös nää tiptronicitki ole ihan samoja 722,6... laatikoita?
Mieluitenhan se sais olla 320cdi:n niin kävisi lohkoon suoraan.
Suorakytkentää taas jos meinaa niin nousee hinta niin korkeaksi jo että ei tähän...
Kaikki ne käy suoraan ainakin rivikoneen perästä, taitaa olla vinokoneisissakin sama pulttijako. Vm. -96 -> on 722.6XX eli sähkölaatikoita. Winillä kun hakee niin ainakaan itse en saa tyypiksi muuta kuin pelkkää numerosarjaa, siksi lähinnä kysyin että mikä versio 722.6:sta on tarkoitus tuonne laittaa. 320 ja siitä ylöspäin ns iso laatikko.
Vakio-ohjauksellahan tuollaista laatikkoa on todella vaikea hajottaa, mutta tähän kai on uutta boxia muutenkin tulossa? 300DT väykyn oma laatikkokin vahvistettuna pitäisi tuollaiset tehot kestää :wink:
Avatar
aniemiko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: Pe 28.01.2011 01:30
Paikkakunta: Pornainen

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Cdi ssä kaaveli on isompi kuin bensa lohkossa.

Saa tuon 722.6 laatikon joka löytyy 606 moottorin perästä vahvistettua niin että kestää.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja pontsei »

saa tietty vahvistettua, mutta ku sais vaan tuon ns. isomman laatikon suoraan niin ei tarvi vahvistaa.Vois päästä halvemmalla :lol:
mihin viittaat "kaavelilla"?
Olikohan niin et 722,636 ja 722,626 on näistä cdi koneista ja kaiketi sama kuin joissain amg malleissa?
Avatar
aniemiko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: Pe 28.01.2011 01:30
Paikkakunta: Pornainen

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Laippa jolla laatikko kiinnitetään.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja pontsei »

niin tuuminkin, en ollu vielä tuollasta sanaa kuullukkaa :D :lol: Täytyy vielä tuumia tuota laatikko hommaa, mut kyllä komeasti se automaatti toimi kun yhellä kilpakumppanilla sellanen on käytössä...
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Mulla oli tuommonen 320cdi:n laatikko om606:n perässä ja tosiaan kytkin koppa ja turbiini pitää ottaa vaikka 606:n 622.6:sta. Sama homma siinä on tämän m104:n kanssa.
Avatar
Teeemu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 14.04.2009 09:58

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja Teeemu »

Mitä olet tehny alustalle että se lähtee nuin hyvin viivasta? Mulla on tuomonen jokkisautona, se painaa rek.otteen mukaan 1430kg ja nyt kisakunnossa vieläki 1320kg. Siitä ei ole riisuttu kuin penkit, ovipahvit, lamput, takasivulasit. Kerro toki kun käyt puntarilla että mikä on tulos.
Sprinter 319CDI -11

ex
Vito 115CDI -06
C250 Turbodiesel -97
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja pontsei »

ei ole tehty vielä mitää erikoisempaa, paukulla vaan kakkosella liikkeelle, niin lähtee yllättävän hyvin... meinasin nyt viikolla pistää kelkan kiinteästi koriin ja takatukivarsien kiinnitys pisteitä muuttaa alemmas, jos se auttas vielä....
täytyy koettaa keritä vielä viikolla käydä puntarilla...
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Haha, ollu traileri projektia tän viikon ja tulihan leima ku kävin konttorilla, edellisen kerran katsastettu 2002 :lol: nyt menee taas kauan, ku on maalattu ja uudet iskarit, valot, lokarit, runko ja yms. vanhaa jäi akselit ja aisa..
Mutta mersu asiaan, onkohan noiden taka jousissa eroja? tuo mun on sport malli, ja pitäis saada vähä nöyremmät jouset taakse..
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Ois yks toosa s 320 cdiistä.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja pontsei »

oli niin märkää radalla, että jäi ajamatta... Rullilla tuli käytettyä ku ei ollu muuta tekemistä, nyt tuli 0,7bar paineella 370hv ja 570nm, täytyy olla kyllä tyytyväinen mesen moottoriin. Iskarit tuli vaihdettua ja muuta pientä hipisteltyä... Varmaan pitää ruveta nyt sitä laatikko hommaa pohtimaan ihan tosissaan kun ei oikein taida enää ajokelejä tulla ennen jäitä...
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Käytiin ajelemassa, ja kolmisen tuntia päästettii oikein kunnolla ja auto pelas tosi hyvin.... mutta sitten tussautti vedet pihalle. Nostin kannen ylös ja tuomio oli sellainen että kakkosen ja vitosen kohdalta tiiviste menny ja sit vielä kakkosen mäntä sulanu reunasta. :evil: syyksi epäilen alkuperäistä imusarjaa jossa virtaukset näyttää menevän suoraan noihin sylintereihin ensinmäisenä... joten ne ovat luultavasti käyny laihalla, nakutuksen jälkiä ei näkyny ja muuten paikat oli kunnossa. Olikos niin että tämä 2,8 on isommalla porauksella kun esim. 3 litranen?
Kaverilla olisi kaksi 3 litraista vanhempaa m104 konetta, niin tuumin että jos tästä laittaisi toiseen niistä kannen kun tässä on hyvä rempattu kansi... ja paololta kynsi tiiviste ja kunnon imusarja...
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

w5a580 laatikko on 722.639 esim. w211 ja w220 400cdiin perästä. Ebay tarjoo muutamia -->http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... 9&_sacat=0
Star
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mulla on jemmassa muutama 280e ja 320e moottoreita ja väykän laatikkokin on joutilaana. Voisin mersu kilpuriin myydä sopevasti näin niinku kisamiehenä :)
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja pontsei »

tuossa vielä video pätkä... kuvan laadusta pahoittelut :oops: viimeisessä tuo tiivisteen meno...

http://www.youtube.com/watch?v=nuT636qfCE0" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=S2Xo8R3rif8" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 870
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Hyvähyvä! Parsit auton kasaan, vähä tilaa piikeille ja eikun superin talvisarjaan. Toivottavasti tulee oikea talvi!
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mikä on superin talvi sarja?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Rokkirallin super luokka. Sopii meille pelle pelottomille :D
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Minulla on kans sulle tarjolla laatikoita, myydään osia puolella. 722.6 300turbo d ja 320cdi:n perästä
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mitkä on kriteerit siinä superi luokassa? Voiko siirtää paloseinän ja pitääkö olla yks pää vetonen? Moottori ilmeisesti voipi olla ahdettu?

Vois käydä tuolla omalla farkulla vaikka niitä kisoja ajamassa.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 870
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

http://www.rokkiralli.info Tuoltapa löytyy kaikki oleellinen auton rakentamisesta sääntöihin. Rokkirallissa ajetaan erikseen talvi- ja kesäsarja. Omat mestarit kumpaankin.

Superiluokan tekniikan osalta oleellisimmat rajoitteet ovat neliveto ja ilokaasut. Aikalailla kaikki muu sallittua. Turvavarusteiltaan jokkis tasoa ilman hanssihömppää. Kukaanhan ei kiellä ajoa t-paita päällä koska ajat omalla vastuullas mutta superissa yritetty pitää rimaa vähä korkeammalla, esim junioreitten takia.

Muita luokkia vetarit, kardaanit, ladyt ja junnut. Edullista ja hauskaa lepposta kilvanajoa
Sori hieman OT :wave:
Viimeksi muokannut naftale_n, Ma 20.10.2014 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Rokkirallin sivulta löytyy säännöt. Mut saa paloseinää siirtää ja moottori saa olla ahdettu. Ilokaasut ja neliveto on kielletty. Perus turvakaaret pitää olla ja kuppipenkki ja 6 piste vyöt. Noin pääpiirteissään :P

Mut nyt tää mersu pöhlöys tais alkaa. Tuli haettu kaks 3.0 litrasta m104 konetta. :D ne on niitä jakajalla olevia versioita. Nii käyköhän niihin tuo uudemman venakoppa jos vaihtaa sen jakopään kopan..? En kerinny vielä katsomaa.. :oops:

Edit. Myöhästyin säännöistä :D
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Miksi uudemman venakoppa? Meinaat ilmeisesti tehä suora syttönä sen vanhemman m104?.
Viimeksi muokannut joop79, Ti 21.10.2014 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: W 202 Kilpuri rojekti

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Sais nuo mb omat puolat mitkä olikin, ku ainaki toimi niillä hyvin ja on johtosarjat yms. tehty niille. Ei menny tuohon vanhemman mallin koppaan niin syvälle et ois ylttäny tulppaaan asti. Pitää tänää tutkia :roll:
Vastaa Viestiin