w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Useamman vuoden ajan on tullu kateltua noita w123 korisia mersuja netistä ja varsinkii tolla kolmelitraisella diiseli koneella. Nyt syksyllä opiskelujen alettua tapasin parkkiksella toisen "mersumiehen", jonka kanssa tuli puhetta käyttis CLK:sta ja siitä keskustelu ajautui siihen että hänellä olis tommonen 300d ylimääräisenä. No kiinnostus heräsi senverran paljon, kun hintakin oli vielä kohdallaan niin tuli mersu ostettua pois kuleksimasta. :D
Opiskeluaikana harvempi hommaa harrasteautoa ja se varmasti heijastuu tän projektin etenemisnopeuteen, kun raha ja aika harrastuksille on kortilla. Hitaasti, mutta varmasti ois tarkotus edetä, jos nyt talven aikana sais pohjan kursittua kasaan. Auton mukana tuli 300 turbodieselin pakosarja sekä muokattu imusarja, niin eiköhän jossain vaiheessa tule puhallinta moottorin kylkeen. Tän projektin kanssa ois tarkotus opetella tekemään mahdollisimman paljon itse, neuvoja ja mielipiteitä otetaan mielellään vastaan. :wink:
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja S202 »

Hienoa että tuli taas yks 123 projekti lisää. Itse käynnistelin omaa projektia laittamalla hitsiin rullat 0,6mm langalle, huomattavasti helpompi hitsata ohutta pelliä. Jospa sitä alkais tekemään itse autollekkin vähän jotain.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Juu itellä ois tarkotus sukeltaa peltihommien ihmeelliseen maailmaan, kun niistä ei oo käytännössä mitään kokemusta. Kuvia autosta koitan lisäillä koko ajan, mutta koko rajoitukset on minuu vastaan :lol:
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Max koko on 1024 x 768 jonka foorumi sallii
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Vihdoin onnistuin pakkaamaan kuvat tarpeeksi pieneksi, eihän nää enää järkkärin kuvanlaatua vastaa, mutta kait näistäkii selvän saa. Eli w123 300D 4v autom. ajettu 430tkm, sähkötoiminen kattoluukku. Ekaa päivää auto pihassa, perusteellisesti pestynä seisonnan aikana kertyneet sammaleet ja mullat pois tiivisteiden väleistä :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Moottoristakin kaikki ylimääränen öljy ja muu vuosien varrella kertynyt lika lähti moottorinpesuaineella sekä uuninpesuvahdolla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

autoa ostaessa oli jo selvää, että vakio linja-autonruorin tilalle vaihan jalopuuratin. Ostin tämmösen Raid- merkkisen ratin, joka oli vissiin ollut w126 korisessa ässässä aikaisemmin kiinni, ratissa oli kuitenkin käytönjälkiä sekä muutama pieni halkeama (ratti ilmeisesti pudonnut). Eli lakat pois kuumailmapuhaltimella ja halkeamat liimaukseen. Ratin keskiöitä jotka käy w123 sekä luisi/nardi/raid/jne... ratteihin saa tarjota!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Chailou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 23.02.2013 12:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Chailou »

Pintapelleiltään näyttäisi olevan hienossa kunnossa! :clap: (tai ruostetta ei ainakaan hirveästi näy)
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Moni kakku päältä kaunis... auto on jossainvaiheessa ylimaalattu todella tökerösti, huonosti suojailtu kun teippien rajoja missä sattuu. Kattoluukun tiivisteitä ei ollut suojattu mietenkään vaan maalattu suoraan yli ja maalin alla kukkaa siellä täällä, kun on maalattu suoraan ruosteen päälle. Pohjassa sitä hitsaamista vasta riittääkin, mutta eipä tätä ole tarkoitus urakkahommana tehdä. Sekä pohjassa pääsee korjaamaan edellisten mestareiden kädenjälkeä.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
nuori mersumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja nuori mersumies »

Tervehdys!
Siitä se pikku hiljaa lähtee ja hyvä et aukasin kerrankin oikeeseen aikaan suuni ja sie kiinnostuit tästä ja veit tän mun pihalta pois poikkeen :D :)
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

jep, sainpaha kerrankii hyvän syyn olla illan kotona juomassa asennuskaljaa, eikä tarvii lähtee mihikää viihteelle :D
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
nuori mersumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja nuori mersumies »

haha :D
_Jönssi_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 28.08.2014 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja _Jönssi_ »

Meinasitko tekniikka vaihtaa vai pitää tuollaisena kun itekkin oon katellu tuommosta ja siihen om606

Kyllä nää 123 on parhaita
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

oishan se om 606 kuningaskone kiva, mutta ehkä sitte kaukaisessa tulevaisuudessa. mut näin aluks ois tarkotus toi alkuperänen kone turbottaa ja pumppuun isommat elementit, ei oo tarkotus ottaa mitään huiputehoja, vaan pitää kone kuitenkii suht luotettavana. Jep onhan nää, tämmöne oli jo pitemmän aikaa haaveena :)
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
_Jönssi_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 28.08.2014 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja _Jönssi_ »

Onko kellään tietoo leimaamisesta esim tuommoseen w123 300tdt laittas om 606 turbon pitääkö jarruja suurentaa tai jotain muuta.
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Eipä ainakaa itellä oo mitää varmaa tietoo, mutta kait siin pitää alusta ja jarrut ainakii vastaavat kuin mallisarjan tehokkaimmassa eli sillo vissiinki vastaavat kuin 280 bensassa. Mutta sitä en tiiä että onko tossa 300D:ssä valmiiksi jo samat jarrut kuin 280 bensassa. Itele tuohon nyt tulossa w126 300SE:n jäähytetyt etulevyt ja satulat :)
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Noniin, pikku päivitystä tännekkii. Eli eilen kävin konttorilta hakemassa siirtokilvet ja 50km matka hallille sujui ongelmitta vaikka auto ei ole ollut liikenteessä vuoden 2008 jälkeen. Hallilla nostin auton ylös ja sitte piti vähän alkaa kartoittamaan lähtötilannetta, että minkälainen savotta tässä on, niiku hitsihommien osalta. Pahimmat ruostevauriot olivat kuskinpuolen takajalkatila, jota oli edelliset sepät paikailleet ja maalailleet tökerösti. Molemmiltapuolilta taka-akselin ylityksen runkopalkit on aika loppu, toiseltapuolelta oli samat sepät räkineet pellin paikaksi ja kruunattu paksulla kerroksella muovikittiä. :D nyt tietää jo vähän että mitä korjauspeltejä pitää tilailla, ainakin vasen takajalkatila, vasen takapyöränkaari ja vasen takakontinpohja. Huomenna jos kerkeis mennä hallille purkamaan enemmän autoa ja alottelemaan oikeanpuolen takajalkatilan paikkaamista. :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Tuli taas käytyä hallilla mellastamassa. Sisusta alkaa olemaan pääosilta purettu, kojelautaa en jaksanut turhaa käydä irroittelemaan. Kattoverhoilu pitäs ottaa vielä irti ja tarkastella kattoluukun kiskot ja ottaa kattoluukku irti. Alottelin ruosteiden korjauksia kuskinpenkin etukiinnikkeiden kiinnityspalkin irroittamalla ja eihän sielä ollu enää yhtään peltiä, vaan ruosteiset metallin palaset olivat kiinni äänieristys/ alustamassassa joka sitten toimi kantavana osana :D . Kahteen pienempään reikään tein paikat, jotka siis ovat ensimmäiset paikat ikinä ja jälki on myös sen näköstä, mutta tästä ei voi olla suunta kuin ylöspäin. kattoo sitten projektin loppuvaiheilla jos se miggi alkas kestää vähän paremmin kädessä, kun vielä aika epävarmaa räkimistä. Laitoin Alvadi.ee:lle tilauksen korjauspeltiosista, nyt pitäs tulla kuskinpuolen matkustajan jalkatila, takapyöränkaari(iso) ja sisäpyöränkaari. Siinä onkin hommaa vähäksiaikaa kun niitä pääsee asentelemaan. Jotenkii tuntuu että toi auto on enemmän ruosteessa kuskinpuolelta, kuin apparinpuolelta. Apukuskinpuolen lattia on parempikuntoinen sekä pyöränkaaret ja takakontinpohjat yms.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Turhaa sitä isoa palaa vaihdat takapyöränkaareen. Vaihda vaan se pelkkä kaari ja niin vähän kuin mahdollista.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Haha, toi ois pitäny tietää ennenku pistin tilauksen :D mutta pitää vaa huolella koittaa saaha se osa sopimaan siihen paikoilleen. Mutta kyllä se kaari on nii hapan ettei se pienempi korjaus osa ois peittäny kaikkia reikiä ja ei oo sellasia peltisepäntaitoja että suorasta pellistä taipus nätisti tommoset kaarevat muodot. ja sitten mulla on ton takalampun luona reikää peleissä niin se isompi korjauspelti menee sinne saakka ja sitte ei tarvii sielläkän nii paljoo taiteilla reikien paikkaamisen kanssa.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Jeps, elikkäs taas käyty vähän paikkailemassa merssua. Suhteellisen vaikea paikata tota takajalkatilan kulmakohtaa, mutta jotenkuten tuli onnistuttua. Jälkeen en ole vieläkään tyytyväinen, mutta kait toi on tukevampi, kuin lähtökohta, jossa ei ollut lähes ollenkaa peltiä jäljellä :lol: . Vironpojilta tilatut osat oisin saanu tänää mutta eipä ollut kotona kukaan vastaanottamassa paketia, niin siirtynee maanantaille ennenkuin saan korjauspellit. Jos sitä ensviikonloppuna sais soviteltua takajalkatilan korjauspelin paikoileen ja hitsattua läjälle, niin sitten ei olis enää matkustamonpohjassa hitsattavaa ja pääsis heittämään pohjamaalit niskaan sisätiloihin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Alkaa lattiakin pikkuhiljaa kovenemaan, nyt ois kaikki reijät latiasta tukittu. pitää vielä kemppailla kuskinpenkin kiinnikkeet kohilleen. sitten lattia alkas olemaan valmis pohjamaalille. Eipä ollu mitän käsitystä että miten toi pohjankorjauspala ois tarkotus laittaa paikalleen ja että tarviisko sitä hitsata kautaaltaan kiinni, mutta leikasin vaa vanhan lattian pois ja sentin verran peltien reunoja päällekkäin ja hitsasin ympäriinsä kiinni, eipähä ainakaan tipu irti. :lol: Kyllä ton auton vitsaus on se tehtaalla pohjaanlaitettu äänieriste tai mikä massa siellä nyt onkaan kun sitä on vaikea poistaa ku on helveti tiukasti kiinni ja sitten se syttyy jatkuvasti palamaan kun hitsaa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Ainii ja pitäähä olla vähintän hienoratti vaikka hienosta autosta ei o vielä tietoakaan. eli vanha ratti oli vaaleampi, sitä vaan lakatpois ja pähkinäpuunsävyinen venelakka pintaan jonka jälkeen viisikerrosta kirkasta venelakkaa, ennen viimosta kerrosta vesihionta ja vika kerros ruiskulla. ja puolat kiilloitin :P
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Leikkaa korjauspalasta juuri oikeankokoinen pala. Sitten jätät millisellä laikalla ajetun välin verran rakoa. Sen hitsaat niin, että palaa mukavasti läpi siitä raosta niin tulee hyvä.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

juuh, kiitti neuvosta, sillein aattelinkin toimia sitten niitten pintapeltien kanssa, mutta pohjassa sai laitettua helpomin kun laitto pellit vähän päällekkäin, varsinkin kun korjauspeltien sopivuus on mitä on. Tuotakin sai venytellä ja taivutella aikapaljon että sai istumaan paikoilleen. Ja tuntu että palo ihan riittävänhyvin läpi tollasestakin saumasta vaikka migissä olikin virrat niin pienellä kuin ne saa.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Viikolopuna tuli mentyä hallille touhuamaan, vaikka halli olikin niin täynnä muitten autoja ettei mersua saanukkaan sisälle. Aatelin että pakkohan tässä on jotain saaha aikasiksi, niin otin takakontinluukun irti ja siitä ruosteet käsittelyyn. Alareuna olikin jo alkanut hapertumaan ja ulkopeltikin oli listan alta puhki, niin vaihdoin palan ulkopellistä ja sisältä kaikki märäntyneet kohdat. Mutta eihän tämäkään mennyt ihan niiku strömssössä ja unohdin tehä kilven valoille kolot :crazy: . Tälläkertaa en käynyt niitä reikiä niille väkertämään, mutta jossain vaiheessa ne ois hyvä muistaa sinne tehhä. Jaa kuvat on sitten tosihuonot, varsinkii toi "lopputulos" kohta kun meinas unohtuu ottaa koko kuva.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Nyt alkaa olemaan lattia hyvällä mallilla, ei olisi enää mitään hitsattavaa lattiassa. Vielä pitää helmakotelon pelti hitsailla kiinni uuteen lattiaan, jonka jälkeen maalaus sisäpuolelle, 2k epoksipohjamaali + joku harmaa pintaväri. Suihkin sinkkispraytä niihin kohtiin joita ei pääse enää maalaamaan sen jälkeen kun on hitsattu. Aina mukava tunne kun alkaa näkemään, että jotain saanut aikasiksi ja homma etenee. Joulun pitkien pyhien aikana olisi tarkoitus viettää hallilla enemmän aikaa, jotta pelti hommat saisi tämän talven aikana loppupuolelle. Kuskin penkin kiinnitys kotelo / pelti oli alareunasta sen verran happaman oloinen, että helpoimalla pääsi kun veti laikalla vaan kaikki ruosteiset pellit veke ja uutta peltiä tilalle. :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Vihdoin sain aikasiksi käytyä hallilla. Helmapellin hitsailin kiinni uuteen takajalkatilaan ja pitihän siihenkin pari paikkaa laittaa jottei jäänyt muotopuoleksi. Etulokari tuli myös nyppästyä irti ja sen alta löytyikin ainakin yks juttu mikä vois aiheuttaa sen, että vesi on päässyt autoon sisälle, lokarin puolelta oli suora näkö yhteys kuskin jalkatilaan :D Helman etukoteloa oli aikaisemminkin paikkailtu, mutta paikat oli lätkästy suoraan ruosteiden päälle sekä tunkinnostokohta oli niin mätä, että tuli näytettyä helmakotelolle laikkaa isolla kädellä. Mutta paikkaaminen jäi vielä suuremmilta osin ensiviikonlopulle, kun en kerennyt kokopäivää hallilla olemaan tulevan tenttiviikon takia. Joululomalla ja pyhien aikaan olis tarkotus viettää aikaa hallilla enemmissä määrin ja saaha projektia etiäpäin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Ainii ja tulipa noi jarrut huollettua. Eli hommasin w126 korin ässämersun 300mm jäähdytetyt etu levyt ja satulat. Takasatulat kasattu kokonaan uusilla osilla ja paloilla ja eteen uusittu tiivistesarja ja palat kun jarrupalojen asennussarjaa ei sattunu olemaan kaupassa. Jännä juttu että noitten etusatuloiden tiivistesarjat maksaa 35€/satula mätänetissä ja sitten siitä sarjasta ei kuitenaan sattunut muut osat kuin männän tiivisteet, pölyhuulet eikä mäntien päälle tulevat peltilerpakkeet käyny mitenkään. :(
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
nuori mersumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 11.09.2012 18:12
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja nuori mersumies »

nohooniii rupee olee jo uutta peltiä!! :thumbup:
Vastaa Viestiin