w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Hei semmonen asia tuli mieleen, ja toivoisin saavani siihen kokemusperäisiä vastauksia täältä. Eli polttoaineen siirtopumpun ja pa-suodatinjalan virtaavuuden riittävyys. Mihin tehoon/ maksimi syöttömäärään saakka vakio mekaaninen siirtopumppu riittää? Ja tuleeko suodatin jalan/suodattimen virtaus vastaan ennen pumpun tuoton loppua. Linjathan ovat tällähetkellä 10mm cu putkesta väännetyt. oon kattellu usa:sta sähköisiä siirtopumppuja diesel vehkeisiin, joita käytävät pääasiassa pickupeissa. Niissä tuotot n. 70 gph eli reilu 300 l/h ja hinta sen 230 €. Sitten hieman halvempina vaihtoehtoina ois kuorma-autoissa käytetyt siirtopumput esim boschin valmisteina, mutta niiden tuottoa ei ole ilmoitettu, toki se on todennäköisesti suurempi kuin mersun alkuperäisessä.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Ajattelenko mie nyt jotenki liian vaikeesti tätä vai minkä takia en ymmärrä tuota hukkaportin kytkentää :eh: . Eli hukkis on 60mm turbobandittenin portti. Hukkis toimitetaan kolmella jousella, joista 0.6 bar ja 0.7 bar jouset on sisässä ja 0.9 tuli irrallisena. Hukkisessa on alunperin päällä letkuliitin hukkiksen ohjaukselle, eli jos siihen ajetaan ahtopainetta, niin silloin ahtopaine toimii samaan suuntaan jousten kanssa eli pitää vain tiukemmin hukkista kiinni. Kalvon alapuolelle on kaksi kierre liitosta, jotka on tulpattuina, tänne jos ajaa ahtopainetta, niin avautuu ahtopaineen ollessa niin suuri että jaksaa painaa jousia vastaan. Mutta otetaanko tässä huomioon pakopaineen aiheuttama voima hukkikseen? eli jos jouset on 1.3 bar, niin perhaatteessa hukkishan avautuu pakopaineen ollessa 1,3bar ilman ahtopainettakin? Minkälaisella mekaanisella ahtopaineen säätimellä muut superien rakentelijat on hukkista ajaneet ja miten ootte sen kytekeneet? Ja minkälaisella ahtopaineen säätimellä letkut kytketäään mitenkin hukkikselle? Korjatkaa toki jos olen ymmärtänyt jotain tyystin väärin :D

Ja Mersussa on kone paikoillaan kasaus on hyvällä mallilla. 7,5mm syöttöpumppukin ilmestyi ovelle perjantaina. Koitetaan saaha savut ulos tämänvuoden puolella, kuvia tulee myöhemmin.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Itse kytkin tuon oman hukkaportin siten että jousien puolelle tulee ahtopaine ja vastakkaisella puolella tulee "bleedin" kautta ahtopaine, jolla säädetään vastapainetta, tuntu ainakin pelittävän ihan ok, tuohon säätämiseen en oikeen osaa sanoo vielä mitään kun säädin suoraan maksimi paineet ja 2 vaihteella 1.5bar. Mulla on tuohon 4 jousta ja 3 on nyt paikallaan joten eiköhän noilla kaikilla yli 2bar pääse ja lisäksi tuossa hukkaportissa on ruuvi mistä jousia saa kiristettyä.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Juu kiitti, jotenkin näin arvelinkin sen olevan. Itelläkin on ruuvi mistä saa kiristettyä hukkista siitä päältä, pitänee ottaa vielä hukkis pöydälle ja vaihtaa sinne jousi ja hommata lisää noita tökättäviä pneumatiikkaliittimiä, sekä se bleedi venttiili.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Ensimmäiset savut koneesta otettu viimeviikolla ja ajettu hallissa se viisi metriä. Ensikäynnistys ei sujunut aivan mutkitta, startti jaksoi hädintuskin pyörittää konetta, joten ilmaaminen oli hankalaa, enkä halunut starttia polttaa. Varmaan vaikuttaa kasvaneet puristukset, kun kannesta ja lohkosta otettiin kuitenkin tavaraa jonkinverran pois, sekä jäykähkö asennusrasva. Mutta kyllä oli hymy herkässä, kun ekaa kertaa sain käyntiin. Autosta löytyy käyntivideota instagrammista iirosorvali nimikkeeltä. Startille menee 35 m2 kaapeli jakoblokin kautta, pitää varmaan vetää startille oma 50 m2 kaapeli suoraan takakontista akulta. Käyntiinlähdettyään kone kuitenkin kävi todella nätisti ja tasaisesti.

Kaasuvivuston rakentelin uudestaan kun en ollut tyytyväinen ensimmäiseen versioon, tähän on hyväksikäytetty 200d:n kaasuvivuston osia. TPS siirtyi pumpun kylkeen ja sille kehittelin oman pienen vivuston, koska tps ja pumpun kaasuvipu liikkuvat eri suuntiin.Kuva

Ohjaustehostimelle teetin hiflexillä teflon teräspunosletkut ihan vain ulkonäkösyistä :D Konetilassa näkyvät siniset silikoniletkut tulee vaihtumaan vielä mustiin, kun noi hyppää ihan liikaa silmille. Ilmanputsarin ja turbon väliin tekeillä putki jolla ois tarkotus päästä eroon tuosta kuumanimuilmanotosta
KuvaKuvaKuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Komialta näyttää, muutama lista paikoilleen niin sehän on valmis. :D Mitkäs vanteet tähän muuten on tulossa?
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Kiitoksia. Juu listat vielä uupuu, kun auto pitäisi myllyttää loppuun niin sen jälkeen vasta listat paikoilleen. Takalasi pitää vielä käyttää irti kun en tiennyt ettei ne listat mene paikalleen lasin ollessa autossa jo kiinni. Tähän on vähän hankalaa hankkia vanteita, kun takana on eri jako kuin edessä. Mutta näillä näkymin American Racing torque thrustit, kun niitä saa 5x4,75" ja 5x4,5" jaolla ja se 5x4,5" eli 5x114 jakoinen vanne menee tuohon 5x112 napaan melko kivuttomasti ja kyseinen vanne on aina miellyttänyt silmää. Toki olisihan se härskinnäköinen jos takana olisi noi 15" pellit, tuuman tai kaksi levitettynä ja jollain Hoosierin tai Mickey Thompsonin Slickseillä :D
Viimeksi muokannut IiroS, Su 12.03.2017 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Taas on kaikennäköstä pientä koitettu näpertää. Takavalot punastin punaiseilla candyllä ja 2k lakalla koko punaisiksi ja samalla toi kilven alle tuleva heijastinpaneeli sai lakan niskaan yhtenäisen lookin saavuttamiseksi. Heijastinpaneelin alalaidan kiiltävän mustan osan maalasin puolikiiltäväksi niin on suht samannäköinen valojen alla olevien kumilistojen kanssa. Tuntuu noi w123 heijastin paneelit olevan aika kiven alla, tämä on sacex:in italialainen valmiste, joka oli vanha, mutta käyttämätön kun ostin sen :roll: . Tarkoitus olis muuttaa takavalot sellaisiksi, että kaikki 5 poltinta/lamppu palaa samaan aikaan ja jarrutettaessa kaikki kirkastuvat. Vilkku tarkoitus kytkeä kuten jenkkipeleissä eli jarruvalo hoitaa myös vilkun tehtävän. Konepellin ääni/lämpöeristeeksi tuli itseliimaantuva 13mm Armaflex. Nopeusmittariksi naitin w126 ässän sähköisen mittarin, joka menee aika pienellä vaivalla w123 mittaristoon ja tuo mittari on tosi helppo kytkeä toimimaan, kun signaalin saa suoraan laatikonohjauksesta. Pitää vielä laittaa mittaristossa oleva öp-mitari toimintaan kun ei noi lisämittarit tunnu toimivan kunnolla.
KuvaKuvaKuvaKuvaKuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja mamu »

Mistä ostit tuota armaflex-"levyä"? Kestääkös se kuumaa hyvin tuolla konehuoneessa? W201 olen ajatellut ostaa w124 fyllin, mutta silputa sitäkin täytyy, ni miksipä ei laittais aftermarkettia. :thumbup:
190D 2.5 -89
C230K -97
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3811
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Ihan mielenkiinnosta, niin miten meinasit saada tuon takavalovirityksen läpi katsastuksesta? Vai oliko sellainen meininki, että nuo kokopunaiset + jenkkivilkkusysteemit vaihtuvat katsastuksen ajaksi orkkissysteemiin? Miten pakkivalot sitten tuossa kokopunaisessa?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Armaflex levyä myydään ihan rullatavarana eri paksuuksina lvi-alan liikkeissä. Ois tuohon välttänyt hyvin se 9mm levy, mutta sattu löytymään tuota 13 millistä. Armaflex on luokiteltu palokestäväksi eristeeksi eli ei syty ainakaan palamaan vaan korkeintaan hiiltyy. Se jää nähtäväksi, kuinka hyvin kestää korkeita lämpöjä, varmaan pakopesälle hankittava myssy hillitsemään lämpöä. Ja valot tarkoitus vaihtaa leimalle eri valoiksi. Ja näin vanhaan autoon ei vielä vaadita pakki- eikä sumuvaloja. Toki en tiiä mitä se katsuri sanoo, kun tehtaalta tullessaan näissä on ne ollut. Varmaan helpoin leimata vakiovaloilla kun niitä löytyy.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5223
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuota armaflexiä pystyy nähtävästi liimaamaan? Perus pe-umpisolua huonosti, mietin vaan omaan lattian äänieristeiden tekoa :D
S124 300TE
S211 E500
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

tota voi armaflexia liimata vaikka kontaktiliimalla, mutta tossa oli itsessään valmis liimapinta, sen kun otti vaan suojakalvon irti ja laitto kiinni. :)
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Tiedän ettei tämä ole osto tai myynti palsta, mutta tätä kautta tavoittaa ihmisiä paremmin. Sattuisko jollain olemaan w123 c-pilarin listoja, pelkkä kromi/anodisoitu osa riittää, ne korinväriset lipareet löytyy iteltäkin, mutta kromit omissa listoissa kauheessa kunnossa, naarmuilla ja lommoilla. Ja sit jos joltain löytyis ehjää kuskin oven alalaidan listaa, sekä kuskinpuolen takapyöränkaaren alalaitaan tuleva lyhyt alalista.

Kuuluuko etulokareiden alalistojen kiinnikkeiden olla erilaiset kuin muualla, kun näissä miun lokareissa on isommat reijät kuin ovien alalaidoissa, vai onko joku joskus näitä tarvikelokareita asentaessaan tehnyt liian isot reijätät?
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
kaaleppi 70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ma 12.05.2014 08:41
Paikkakunta: paukarlahti

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja kaaleppi 70 »

minusta niihin käy samat kiinnikkkeet kaikkiin alalistoihin,siinä lokarissa on alempana isommat reijät 2kpl lokarin kiinnitys ruuveja varten.
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Joo samanlaisessa käsityksessä itsekkin olen, että samanlaiset kiinnikkeet käy kaikkiin alalistoihin. Ihmetyttää vaan, että miksi lokareihin on joku sitten halunnut porata suuremmat reijät, joihin listojen kiinnikkeet ei ota yhtään kiinni :oops: Jos ei muu auta niin menee liimaus hommiksi.

Ettei listojen kanssa tappelu alkais ärsyttämään, niin piti näyttää autolle ensikertaa päivänvaloa :D
Kuva
Kuva
Kuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Muuten erittäin asiallinen, mutta tuon tyylisistä välijäähdytin asennuksista en pidä lainkaan.

Seurataan mitä puhaltaa ulos kun penkkiin pääset :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Ite taas justiinsa halusin sen välijäähyn tuolleen näkyviin, ettei ihan vakiolta näyttäisi. Ja onhan se tuossa saamassa hyvin ilmavirtaa ja pupujusseja :lol:
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Hei mitä jousia kannattas kokeilla etujousiksi, kun nyt oli w208 230 kompressor clk:n etujouset kiinni (15mm kierre) eikä ne jaksa kannatella moottorin painoa enään lyhyemmillä iskareilla vaan auto madaltuu liikaa keulasta. s210 300td:n jousia aattelin kokeilla mutta ne ovat vielä ohuemmat (noin. 14,8mm). jaksaako w123 300d jouset kannatella om606 konetta vai mitä jousia kannattas alkaa alle tarjoomaan. s210 jouset ois pituudensa puolesta hyvät, mutta niiden pitäis olla vielä jäykemmät. käykö esim w124 mesen jouset w123:n keulille? :eh:
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5223
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja S202 »

No w123 300:sen om617 on melko painava laitos että eiköhän sellaisen jouset käy. Taitaa olla painavempi mitä 606
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Isto95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: La 11.05.2013 22:46
Paikkakunta: Loimaa

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Isto95 »

Niin eikös ne 300D vakio jouset olisi hyvät? Kyllä ne ainakin omassa mesessä toimii 606 kanssa. Om617 on parikymmentä kiloa painavempi mitä om606, tietysti turbo ja jäähdyttimet tuo painoa lisää. Mitkä iskarit sulla on paikallaan?
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Juu pitänee sitten hankkia uudet 300d:n jouset, kun vanhat tuli laikattua liian lyhyiksi :D ja nyt paikoillaan GAZ säädettävät iskarit, tilattu omien mittojen mukaan, ja ovat ulosjoustossa muistaakseni 6 cm lyhyemmät kuin alkuperäiset, eli pitäs toimii madalluksen kanssa ihan hyvin.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Pitkästäaikaa tarinaa tänne foorumille. Elikkäs auto alkaa olemaan aikalailla "valmis", muutamia pieniä puutoksia lukuunottamatta. Vanteiksi ostin 17" American Racing Torque Thrustit 17x9,5 ja 17x8 leveinä, kumit on 245/40/17 ja 225/45/17. takakumit on hieman liian kapeat/matalat makuuni, niin ne tulee vielä vaihtumaan paksumpiin, kunhan noi on ajettu loppuun. Penkit kävivät verhoilijalla, verhoilutyyli poikkeaa jonkinverran alkuperäisestä, mutta keinonahka osat penkeistä on verhoiltu oikealla MB-Texillä jota tilattiin saksasta, näin uudelleen verhoillut penkit sopii hyvin vanhojen ovipahvien ja kojelaudan kanssa. Suunnittelin ja piirsin cad:illä autoon kylkiteipit, jotka tuttujen firmassa tarraleikkurilla leikattiin, kahden amatöörin teippaamaksi, onnistui hyvin, kun teipit ovat suorassa, eikä ole ruttuja eikä ilmakuplia :D Nyt keulilla uudet Bilsteinin S123 TDT:n etujouset ja säädettävät iskarit janyt on riittävän jämäkkä alusta. Käytin autoa pääsiäisenä American Car Showssa, jossa mersu osallistui nuorirakentaja- sarjaan, näyttelyyn lähettiin ihan vaan kokemusta hakemaan, mutta ykköspalkinnon kanssa sieltä sai kotiin lähteä, hieno viikonloppu kaikenkaikkiaan :P Vein auton messuille koppitrailerilla, niin paikanpällä selvisi todella vähällä puhistelulla, kun menomatkalla helsinkiin kuitenkin satoi vettä ja räntää. Autolla on myös ensimmäisiä koeajoja ajeltu, kardaani, tai jokin muu voimansiirrossa juristaa, niin se tulee seuraavaksi työnalle, ennen kuin uskaltaa teholappua lähtea hakemaan.

Kuvat on ihan vain puhelimella räpsittyjä, pitää odotella vielä hetki parempia kuvia 8)
KuvaKuvaKuvaKuvaKuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Hieno peli!!!

Tuohon vois ehkä sopia vähän näkyvämpi värikin tuohon raitaan? Toisaalta ihan hyvä tuokin. Ei hyppää niin silmille.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Kiitoksia!

Ja noi tarrat on niinku grafitinharmaa metallinhohtoiset, eli valon käydessä kimaltelevat ja hämärässä häviävät lähes kokonaan auton kylkiin. tarrojen erottuvuus riippuu siis täysin valaistuksesta. Aluksi mietin, että laittais valkoiset teipit mutta pidin niitä liian erottuvina. Testattiin keltaisella ylijäämä teipillä, että tarrat ovat oikean kokoiset niin niissä ruotsin väreissä oli kyllä härskin värinen :D
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
t.p.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 24.02.2014 21:14
Paikkakunta: Oulu

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja t.p.k »

Piru että on makean näköinen! 8)

Coolerin näkisin mustana niin ei hyppäisi silmille niin paljoa. Parempia kuvia odetellessa.
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Kiitos!
Cuuleri jakaa aina mielipiteitä, mutta saa nyt ainakin toistaiseksi olla vielä kirkaanvärisenä. Parempia kuvia Löytynee tälläviikolla ilmestyvästä GTI-Magazinestä, jossa on autosta vähän juttua 8) . Siellä myös sisustasta kuvia, auton keskikonsolihan on kesken ja töötinnappulaa yms. puuttuu, älkää tuomitko, kuvaaja halusi kuvata auton jo siellä messuilla ollessaan. :shifty:
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
GrapL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: To 30.10.2014 21:05

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja GrapL »

Ensimmäinen harrasteauto.. joopa joo pikkase tuli hyvä!

Olin kyllä alkuun että tuo spoileri ei sovi ollenkaan tähän.. nyt oon kyllä ihan toista mieltä. Sopivasti erillainen ja teippaus todella hieno. :thumbup:
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Oli kyllä livenä pirun makea laite tuo ja ansaittu pokaali messuilta tuli muistoksi... :clap: Nuo teipit sopi tosi asiallisesti kylkiin ei pompannu liikaa esiin... :thumbup: Vielä kun saat kaikki osat kiinni ni kyllähän tuolla kurvailee oikein mukavasti ja varmasti päät kääntyy missä ikinä moisella kurvailetkaan.. :wink:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: w123 300D -82 ensimmäinen harrasteauto

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Kiitoksia vaan! :D Juu halusin tehä autosta muista yykaakolmosista poikkeavan ja tuntuu siltä että siinä on onnistuttu. Konttorilla käyty selvittelemässä vaatimuksia katsastukseen. Katsastus menee ensikuulle väkisin, kun aloitin vasta kesätyöt niin pitää ootella ekaa tiliä ennenkuin dynoon viittii lähteä. :lol: kesällä tulee varmaan tapahtumia kierrettyä, niin jutuille saa aina tulla jos paikalle sattuu.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Vastaa Viestiin