W123 200D museointi --> YETI

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 19.09.2019 23:17
Kait sitä oli aika jatkaa taas vähän tätäkin projektia :lol:

Lukkopeltiin valmistui tällainen racetyylinen irroitettava versio.Aikaisemmin hommatut pika clampit päihin ja väliin docol putkea.Tässä ajatus että tähän kiinnittyy alumiiniclampeilla syyläri,ilma/vesijäähyn kenno,paisari,flekti yms.Näin saadaan alkuperäisiä alakiinnityspaikkoja hyödyntäen tehty paketti tyylinen ratkaisu jonka saa edestä pois melko helposti.

Ohjauksen osat löysivät paikkansa,melkoinen sovittaminen.Kertaalleen saa vielä nämä purkaa irti maalausta/soodapuhallusta varten.

Sammuttimen suuttimet löysivät myös paikkansa,alareuna auki 5mm vedenpoistoa varten.Konehuoneen etureunoihin tulee myöhäisemmässä vaiheessa myös suuttimet,kuten myös takalaatikkoon.

Saranoiden kiinnityspaikat saivat laserleikatut/sorvatut holkit,vanhat olivat ruostuneet/revenneet irti korista lähes kokonaan.Sen verran kettumainen homma että ei tullut otettua yhtään kuvaa kyseisestä hommasta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 03.10.2019 23:40
Jtn pientä neppailua ja sovittamista.
On se vaan majesteetillisen näköinen! 8)
Valotkin pysyvät paikoillaan uusien kiinnikeiden myötä.

Kuva

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3748
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: Pe 04.10.2019 05:38
Tämän voisi pikkuhiljaa alkaa nimetä Iisakin kirkoksi... :D
Hyvä meininki, ja hienot harrastepuitteet :thumbup: :thumbup:
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Pe 04.10.2019 07:54
:thumbup:

Kuinka sopivasti,kaveri tokaisi tuossa viikolla. "Hyvä että tätäkin tehdään välillä,saa Iisakkikin joskus autonsa,kirkko on ollut jo tovin valmis!"
:lol:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ke 16.10.2019 23:54
Hommaa hieman eteenpäin.Tankin sovittelua.
Tankki hieman alta 100l.Rst kulmasta kehys tankin alle,5mm paksu L-kumitiiviste alle.Rst pannat 1mm tavarasta.3mm vahvikkeet pannoissa pistehitseillä.Vastaavasti 3mm vastineet pannoille kehikossa.35mm leveät ja alla vastaavankokoinen kuminen "tiiviste" joka tarkoitettu tähän käyttöön.
M8 kiinnityspulttien alle tulee vastaava holkki vielä jotta oannat saa kiristymään tasan,kunhan saa tankin ensin hitsattua ympäri.
Tankin kehys tulee kuvassa näkyvillä holkeilla kiinni niin että kiinnitys tulee pulttien kanssa pohjan puolelta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 17.10.2019 23:42
Holkkia kiinni ja kehys pohjan kautta kiinni koriin 6xM10 pultilla.
ATL etanolin kestävä anturi ja tähän vesileikattu laippa kierteytettynä.On muuten sikahintanen anturi n450e
Tankkiin loiskelevyjä,pohjaan tulee 20cm tumppi 4" putkea joka tulee varapyöränkoteloon,toimii keruusäiliönä.Tästä pumpun imu sekä paluulinja.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Su 20.10.2019 03:03
Pitkä päivä.Paljon eteenpäin.
Melkoinen kasa erinäisiä puristimia,heftit 5cm välein.Heftin välin mittainen sauma ja tankin kääntö.Tätä toistaen pysyi melko hyvin muodossaan.Ensimmäinen kerta vuoteen alumiininhitsausta,paikoitellen ihan jees saumaa. :)

Polttoaineen paluun kurvin ajatus oli että paluu ei tule kerääjäsäiliöön,jottein säiliössä oleva polttoaine lämpeäisi turhaa ja tämän takia paluu menee tuon kurvin kanssa pienen matkan päähän keruusäiliön yläreunasta,sekoittaa mukaan viileämpää polttoainetta ja lämpimämpi polttoaine nousee reunojen reijistä ylöspäin.Virtauksen ja lämmön vaikutuksesta.
Näin ainakin teoriassa :roll:

Kannen An8 huohotin nipassa tankin sisälle 3cm putki jossa pieniä reikiä.Estämään polttoaineen loiskumista huohottimeen.

Kutistesukka tuntui toimivan hyvänä suojana nippojen kierteille.

Olin yhteydessä Aurajoki Oy tankin anodisointiin liittyen.Lopputulemana se että tankin anodisoinnissa jokaisessa sisäkammiossa olisi oltava oma katodi ja liemen virtaus olisi oltava tasainen jokapaikassa tankin sisällä.Todettiin homma siis "mahdottomaksi". OLin yhteydessä vielä heidän kemikaalitoimittajaansa toisen mielipiteen perässä.Sama lopputulema.Materiaalina merivesialumiini ja tähän soveltuva täytelanka,se kestää sitten minkä se kestää.
Pintaan tulee valkoinen Raptor ohennettuna ja pohjamaaliruiskulla,2.5mm suuttimella.

Kestävyydellä tarkoitan siis E85 polttoainetta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 460
Liittynyt: Su 19.10.2014 20:41
Paikkakunta: Lempäälä
ViestiLähetetty: Ma 21.10.2019 08:28
On siinä kyllä huikea määrä käsityötä tuollaisessa DIY-tankissa.... Aika seppä :thumbup:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ma 21.10.2019 23:45
:)
Tankin kävin koeponnistamassa tänään Raision jäähdyttimessä.
3 pientä vuotoa,kehut ammattimieheltä ja hyvillämielin tankki Automaalaamo Kolibriin.Tällä viikolla valkoinen ohennettu Raptor pintaa.
Raision jäähdyttimestä löytyi kauhealla tuurilla,muovipäätyinen Nissen V8 Jaguarin syyläri josta oli kuljetuksessa mennyt muovipääty halki.Hienolla rivoituksella,oikein sopiva tulevan vesi/ilma välijäähdyttimen kennoksi.

Sellaisen siitä hitsailin,huomenna koeponnistus ja päätylevyjen ja kiinnikeiden tekoon.

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ti 22.10.2019 21:46
Tällaista tänään,tankin täyttöaukko sa 30mm olakkeen,tämä tulee vakio paikalleen.

Akkuteline asteen eteenpäin,tämä kiinnityy tankin pohja telineeseen,tankin taakse,taka akselin päälle.Takaselkänoja tulipeltiin tulee "huoltoluukku" johon tulee akku sekä sammutin.
Tällä saadaan akselinpäälle mahd suuri osa painosta,sekä pidettyä takaluukku mahdollisimman kliininä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 24.10.2019 01:48
Jäähyä eteenpäin.Alakiinnikkeet vakioita hyödyntäen.Alalevyyn muutama dimble vahvistamaan levyä ja vakioden kiinnityspisteiden kohtiin 22mm putkestä 30mm pätkät.
Huomenna elaksointien poisto vaakaputkeen kiinnityvistä clampeistä ja saumat ympäri.

Kuka tunnistaa mitkä nämä clampit on? :D

Kuva

Kuva
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 26.02.2009 18:16
ViestiLähetetty: Pe 25.10.2019 20:19
Clampit on mopon tai vastaavan stongan korotus/kiinnitys :wink:

Hyvää yrittää niin priimaa pukkaa :thumbup:
W115 220 -70
W639 115cdi -08


ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: La 26.10.2019 11:35
maximum kirjoitti:Clampit on mopon tai vastaavan stongan korotus/kiinnitys :wink:

Hyvää yrittää niin priimaa pukkaa :thumbup:


Aivan näin,motonetista suoraan hyllystä 8)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Su 27.10.2019 21:01
Etiäpäi
Akkuteline olisi valmiina hitsattavaksi tankin pohjakehikkoon.
Huoltoluukun kehys oli ajatuksena liimata tehdyn reijän ympärille ja tähän kiinnittyy alumiinilevy ja väliin tiiviste.
Pintaan näihin sama ohennettu valkoinen Raptor,kuten tankkiinkin.Tankin kävin ohimennen hiomassa happopohjaa varten.
Jäähdytin olisi valmis.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ke 30.10.2019 02:35
Pitkä päivä.
Sammutinsäiliö löysi paikkansa,sekä konehuoneen etunmaiset suuttimet.Spa 1320 Novec systeemi kyseessä.
Automaalamo Kolibri hoiti taas kerran homman hyvin ja nopealla aikataululla.

Tankin kiinnityspantojen väliin tuli akselinpätkästä sovite holkit,jotta pantojen päät asettuvat siististi.Arp pinnapulteilla.
Tankikehikko on kiinni pohjanläpi 8kpl M10 pultilla,30x30mm neliöprikkojen kanssa.

Täyttökaulan kurvit piecuteista vannesahalla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 31.10.2019 02:08
Askel eteenpäin.

Akunkiinnityspanta vol.2.Sen verran ahdas väli että ei oikein edellinen ollut hyvä.

Huoltoluukku parilla puristimella ,liimat välissä.

Täyttöputki hakeutui paikoilleen ja väliin tuli 20cm pätkä etanolin kestävää 38mm letkua.Kiitokset tästä Lindtech suuntaan,homma toimii. :)

Seuraava homma,konepellin avausvaijeri ja kahva.Leikkaa ja liimaa sekä pussillinen nippoja ja holkkeja.
Ajatus sellainen että kuskin ikkunan eturitilään tulee sammuttimen laukaisu,akun katkaisu,sekä kyseinen pellin avaus.Konepeltiin teetän tarran missä vastaavat symbolit .
Konepellin lukko,sekä pellin vastakappsle se jsn välissä maalinpoiston sekä passivoinnin.Konepellin kHvaan pätkä punsista kutistesukkaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1401
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: To 31.10.2019 14:18
Missä olet teettänyt passivointia pulteille ja muttereille? Oletko lähettänyt ruosteiset pultit käsiteltäväksi vai valmiiksi puhdistetut?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1401
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: To 31.10.2019 14:20
Hienoa työtä teet :thumbup:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Pe 01.11.2019 01:05
:thumbup:
Niklaamo rautio Turussa,kaveri oli hommannut Ad kaupasta,vai oliko IKH sellaisen pienen täry tumblerin 120e tms.Kuuleman mukaan ruoste ja maali lähtee muutamassa tunnissa ihan hiekkapuhallushiekkaa käyttäen.

Vähän etiäpäi taas.
Lokarien yläreunaan muotoutui 20mm sähköputkesta "johtokourut". Näihin tulee sisään sammuttimen suutinletkut,etuvalojen piuhat,konepellin vaijeri.Näin pysyy konehuone mahdollisimman kliininä.
Putkikiinnikeisiin tuli pinnapultit ja nämä on 3 kohtaa korvaamassa lokarien yläkiinnitykset.Varmistukseksi muutama nippuside.Vilkun takana sekä tulipellissä läpiviennit kabiiniin..
Ei onnistunut tyydyttävästi ihan ensiyrittämällä :x

Sisälokarit paikoilleen ja ketään ei olisi koskaan nähnyt paria kurttua taivutuksessa :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: To 02.05.2013 23:39
ViestiLähetetty: Pe 01.11.2019 11:04
Mahtavaa seurata näin upeaa työn jälkeä.
Tällaisestä tekemisestä voi ottaa vain esimerkkiä - paremmaksi on paha enää laittaa.

Lisää kiitos :)
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot