W123 200D museointi --> YETI

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 854
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: La 05.12.2015 11:45
Tässä samalla tahnalla vedettynä rst saumaa mitä vanhakoppaseen escorttiin tuli itselle sekä tuossa w123 myös samalla tahnalla tehty
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Escort+MK1/20140714_190353.jpg

Cortinaan tuli itselle sitten koko putkisto hitsattua juurikaasun kera, siitä ei tarttunut kuvaa puhelimeen mutta erona lähinnä kiiltävämpi sauma putken sisällä. Toi tahna toimii jees pakoputkihommissa kyllä, toki hieman täytyy vaivaa nähdä että tekee ensin sovituksen kuntoon ja sitten tahnat sisälle ja sitten heppaa kiinni, jälkikäteen hankala saada sinne :mrgreen:
Käyttis: W210 E55 AMG -00


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Su 06.12.2015 01:23
Tuollainen Tig lankateline touhuttiin tänään,tuli melko hieno :)

Pieni roadtrip tänään Huittisten suunnille,w123 farkun etuvakaaja.Asteen paksumpi kuin sedanissa.

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ma 07.12.2015 01:41
Osia haettiin tänään Kolibrista takaisin päin.

Saranat ja tiivistekiinnikkeet vedettiin tutulla kaavalla mustaksi,saranat ovat kyllä kaiketi alkuperäisenä korinväriset?
Mustaksi kuitenkin tällä erää,tulee yksityiskohtaisemman näköinen näin.

Järki jäi fiilistelyn edessä ja huuvasta tuli mesen valkoinen :D

Kuva

Kuva
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 04.04.2011 22:18
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ma 07.12.2015 18:25
Hei,

Montako milliä paksu tuo farkun etvakaaja on? Ja oliko niin, että sitä on ollu ainoastaan farkussa?

TJ
**********
W251 CDI 4-matic
W123 300CD
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ti 08.12.2015 00:46
Maastis kirjoitti:Hei,

Montako milliä paksu tuo farkun etvakaaja on? Ja oliko niin, että sitä on ollu ainoastaan farkussa?

TJ

25mm tuo farkun on,olisiko ollut millin vai kaksi paksumpi kuin sedan/coupe.
Ei varmaan mitään huomattavaa eroa,lähinnä siksi tuo hommattiin että saa tehtyä yhden valmiin osan hyllyyn,ennen etupään purkamista.
Samalla sitten saa jäykimmän mitä on tehtaalta ulos tullut.

Vakionakin tuo etuvakaaja melkoinen,lähinnä tuo takavakaaja on naurettavan kokoinen.
Kun sen aika tulee niin meinasin teettää taakse jäykemmän,säädettävillä kiinnityspisteillä.

Hitsauspiste projekti rupeaa olemaan voiton puolella,enään pokkaa tuohon etureunaan alumiinilevyn,ulkonäön vuoksi.
Haettiin toinen Argon pullo,juurikaasua varten.
Kaasuhitsaus vehkeet on muuten kasassa,muutamaa klemmaria ja pulloja vajaana.

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Pe 11.12.2015 05:49
Hommaa eteenpäin,kuskin etuovi saapui tänään mh välityksesllä.
Ovi purettiin suoraan roskikseen,runko oli hyvä.
Tuolla pienellä Nordblastilla koitettiin sitä puhaltaa,muuten hyvä,mutta liian hidasta hommaa.Tuo tarkoitus saada kuitenkin puhtaalle pellille,ennen maalarille vientiä.
Tarkoitus huomenna soittaa lähikuntien soodapuhallus paikat läpi.Ei ihan taida keretä saamaan maalia niskaan tänä viikoloppuna,tähdätään ensi viikonloppuun.

Kiinnostavampi juttu,yksisarvinen löytyi viimein,foorumin kautta.
Kyseessä alkuperäiskuntoinen AMG ratti! :clap:
MH seurantanumero näytti että huomenna olisi perillä.
Ohessa muutama myyjän laittamma kuva.

Tuollaisen melko kattavan kasan nahan entisöinti litkuja toimitti http://www.detailingshop.fi/.
Täällä oikein kattavan oloiset ohjeet. http://www.nahanhoito.fi/nahanmaalausuudelleenpinnoitus

Lopputulos jää nähtäväksi. :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Pe 11.12.2015 22:41
Ratti saapui tänään ja se käsiteltiin noiden ohjeiden mukaisesti.
Kynaruisku haettiin tätä homma varten,ohjeista poiketen myös väri levitettiin ruiskulla.Monella välihionnalla 1500-2000 paperilla.
Voin suoraan sanoa että tuli hemmetin hyvä ja että tällasta mä oon aina halunnut! :thumbup:

Yksi pidemmän aikaa jaloissa pyörinyt projekti tuli myös valmiiksi,19" tuhkis :lol:

Kuskin ovi ja vakaaja matkasivat Maskuun sooda/lasikuula puhallukseen.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Su 25.09.2011 13:04
Paikkakunta: Metsämäki
ViestiLähetetty: La 12.12.2015 04:10
Ketä maskussa noita puhaltelee? Sooda puhallus lähinnä kiinnostaa. Tuli omat soodapuhalluskamppeet tänää hommattua, mut en viittis kahta vannesarjaa puhaltaa itte, menee aikaa ihan tolkuttomasti...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: La 12.12.2015 17:40
kimu kirjoitti:Ketä maskussa noita puhaltelee? Sooda puhallus lähinnä kiinnostaa. Tuli omat soodapuhalluskamppeet tänää hommattua, mut en viittis kahta vannesarjaa puhaltaa itte, menee aikaa ihan tolkuttomasti...


http://www.soodapuhallusruusunen.com/

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Su 13.12.2015 00:53
Hommaa eteenpäin.

Kojetaulu purettiin pois ja alkuperäiset äänieristeet poistettiin kuskin ja hantin jalkatiloista,vaihteisto tunnelista,tulipellistä.
Huomisen hommaksi jäi liimojen ja bitumijäämien pesu.

Alkuperäinen puhallin kotelo purettiin nippeleiksi ja pestiin/hoidettiin sopiivilla aineilla.
Samalla kaikki vaijerit ja liikkuvat osat öljyttiin.
Puhaltimen moottori purettiin,putsattiin,tarkistettiin hiilet,laakerit rasvattiin.

Vesiventtiili poistettiin konehuoneesta.

Tulevalla viikolla Raision jäähdytin huolto tekee uuden sisävesikennon,AN lähdöin.
Tarkoituksena saada konehuone mahdollisimman klliniksi sekä päästä eroon jokaisesta klemmari liitoksesta.
Kun koneen tarkan paikan tietää niin tulipeltiin tulee vesilähdöille AN10 läpiviennit.

Tuo vesiventtiili tuli motonetista,siihen juotetaan molempiin päihin uros JIC 10 messinki liittimet.
Vakio vaijeria lyhennettiin ja käytettiin hyväksi tuota alkuperäistä tulipellin vaijerikiinnikettä,johon väännettiin M12 kierre.

Lämmönsäärimen tilalle,joka jää tyhjäksi,tulee sammutinjärjestelmän laukaisu,tästä myöhemmin lisää.Kauppoja pitäisi mennä tulevalla viikolla hieromaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ke 16.12.2015 04:12
Ehkä koko projektin tähän astisista hommista,pa$kin on löytynyt.Kolmen illan juttu,tähän mennessä.Tulipellistä/lattioista kaikkien äänieristeiden ja liimojen poisto. :crazy:

Yksi ruostepaikka tuli hantin jalkatilasta vastaan.
Vielä on hommaa tuon putsaamisessa,kun saa kaiken mohjon pois niin ylimääräiset reijät tulipellistä hitsataan umpeen.

Tällaiset POR-15 maalit tilattu hommaa varten.

http://mve-online.com/product_info.php/por/por15-rust-preventive-paint-musta-095l-p-787
http://mve-online.com/product_info.php/por/prep-ready-metal-ready-suihkepullo-p-788
http://mve-online.com/product_info.php/por/topcoat-chassis-coat-black-himme%C3%A4-musta-095l-p-810



Johtosarjasta poistettu kaikki ylimääräinen,melkoinen kasa meni roskiin,vaikkakin simppeli diesel johtosarja.
Finjectorilta lähti tilaus MB org kangasteipistä,TESA valmistamaa... 8)

http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/kangasteippi_johtosarjojen_tekoon_ja_korjaukseen_musta_lev_19_mm_15_m-p-483559-60/

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ke 16.12.2015 10:47
Revin kans pois tulipellistä ja lattioista noita eristeitä, on lujassa. Jos sinne lattialle laittais vettä uimaan viikoksi niin sitten ne lähtis mutta en viitti sellaista temppua tehdä.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 17.12.2015 00:40
S202 kirjoitti:Revin kans pois tulipellistä ja lattioista noita eristeitä, on lujassa. Jos sinne lattialle laittais vettä uimaan viikoksi niin sitten ne lähtis mutta en viitti sellaista temppua tehdä.

Ei ole kyllä Mersun insinööri näitä sunniittellut poistettavaksi.

Tänään meni aika pitkälti tallia siivotessa/härjestellessä.Jotain kuitenkin saatiin oikein aikaiseksikin.

Kasallinen osia pöydällä pestynä/hoidettuna.

Ovi sekä vakaaja haettiin puhalluksesta,lasikuulalla oli tehty ja jälki oli ihan 10.
Mitään suurempia yllätyksiä ei alta paljastunut,pintapellissä oli pari pientä ruostepaikkaa.
Niitä aloin tinaamaan tasaiseksi,kunnes kaveri vieressä huomatti että pelti menee tuollaisella lämmittämisellä kuprulle...Homma jätettiin suoraan maalarin harteille.

Jarrutehostin odottaa vakaajan ja oven vieressä viikoloppua,että saadaan uudenveroista ja kiiltävää osaa takaisin päin.

Jarrupääsylinteri tilattiin paikallisesta varaosaputiikista,huomenna pitäisi olla noudettavissa.

Tilaukseen lähti tuollaiset erilliset nestesäiliöt etu/taka piireille.Tarkoitus soveltaa ne kiinni vakio jarrupääsylinteriin.
Kytkimen nestesäiliö tulee sisäpuolelle.

http://geiwiz.de/product_info.php?cPath=816_629&products_id=11478678&osCsid=6ed76fafbf2d32a03f956bb40765f727

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Pe 18.12.2015 01:44
Touhuja tälle päivälle...

Joku voisi polttaa roviolla,kerettiläisenä. AMG ratti sai kaverikseen FIA hyväksytyn pikakeskiön.Ajatuksena oli että saa rattia muutaman sentin lähemmäs ja toimii samalla melko pommin varmana ajonestolaitteena.

Napoihin hommattiin 12x1,5 60mm pitkät pinnapultit,mutterit lähtivät tilaukseen samalla.

Nämä edelliset olivat puoliharkittuja heräteostoksia samalla kun tehtiin tilaus tulevasta sammutin järjestelmästä.

Piitkän harkinnan jälkeen tähän päädyttiin http://www.osatuontiracingshop.fi/product/428/extreme-sammutusjarjestelma-4-kg-novec-elektroninen
Sammutin aineena käytetään 3M Novec 1230
Hieno aine
-ei myrkyllistä,voidaan sumuttaa suoraan auton sisään
-ei jätä siivottavaa
-ei vahingoita elektroniikka/pintoja

Jos tämä kelpaa NASCAR autoihin,niin eiköhän vanhaan mersuunkin. :D

https://www.youtube.com/watch?v=tAndGWbHUCw
https://en.wikipedia.org/wiki/Novec_1230
http://www.3m.com/3M/en_US/novec/products/1230-fire-protection-fluid/

Lämmityslaitteen kotelo sai JIC10 nipat sekä tukiraudat niille.Vesiventtiilille muokattiin köyhän miehen sorvilla sopivat nipat,juottoa varten.
Huomenna koko komeus matkaa Raision Jäähdyttimeen,koteloon tehdään täyskuparinen custom kenno,sekä vesiventtiilin nipat juotetaan hopealla.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ke 23.12.2015 05:52
Projekti harppasi melkoisesti eteenpäin tänään!

Pukilla oli hyllyssä varakone rekeen,luopui siitä pienien neuvotteluiden jälkeen.
15 tunnin matkan jälkeen saatiin tallille uusi kone "aihio"

JZ se ei ole.

Iso,paha,ahdettu se on! :twisted:

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 24.12.2015 01:05
Hommaa eteenpäin...
Automaalaamo Kolibrista saatiin maalatut osat takaisin,ovea ei keretty vielä tekemään,mutta muuten mustat osat saatiin uuteen väriin.

Uusi jarrupääsylinteri tuli paikalliselta varaosaputiikilta,billet nestesäiliöt kotiutuivat sopivasti samalla,Saksasta.
Mukana tulleita nippoja muuttelemalla nuo saatiin istumaan asiallisesti.

Raision Jäähdytin teki takuuvarmaa 10 jälkeä sisäkennon kanssa,niinkuin aina!
8 aamulla vein homman,kahdelta oli valmis!
Kupari kenno JIC10 liittimillä.
Vesiventtiiliin juotettiin hopealla samalla nuo JIC10 nipat paikoilleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Pe 25.12.2015 18:48
Tarvittavia romuja saatiin tallille,Sporttiauton kotiinkuljetus palvelulla. :D

Sisusta rupeaa menemään pikkuhiljaa takaisin nippuun,joten tähän kohtaa oli hyvä hankkia mittaristo.
AiM MXG päädyttiin,CAN väyläinen,ISO 7" TFT näyttö,lippulaiva malli ominaisuuksia enemmän kuin ikinä tässä autossa tulee tarvitsemaan.

http://www.aim-sportline.com/eng/products-car/mxs-mxg/index.htm

Moottoriin lähti tilaukseen M&W Pro-18 kahdeksan kanavainen CDI järjestelmä,kahdella 4 kanavaisella purkilla, 115/150mJ

http://www.mwignitions.com/pg_cdi_ignitions.php

Puolat saatiin jo tallille,8kpl M&W CDI puolia

http://sporttiauto.com/kauppa/index.php?route=product/product&path=59_83&product_id=356

Suuttimiksi valikoitui Bosch ev14 2000cc suuttimet,e85 sopivat

http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/ev14_2000_cc_8_5_ohm_74_mm_pitka_o_o_61_mm_14_mm_ylapaa_nd_liitin-p-450780-188/

Hienoja osia,millä mittapuulla tahansa :thumbup:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1486
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola
ViestiLähetetty: Pe 25.12.2015 19:52
Millainen kasi keulille tulee?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4355
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 26.12.2015 00:09
Hei muuten voiko autoa liikutella tai jopa ajaa ilman etuvakaajaa, vai toimiiko se jonain tukivartena myös?
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: La 26.12.2015 04:20
Lyönti se on ylilyöntikin :twisted:

Kuva

http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/V8/dyno.mp4/_full.jpg


Vaikkakin suoraan moottoridynosta,tämä menee osiksi pöydälle melko isoja muutoksia varten.

Koneen tilavuus muutetaan 3.7 litraan ja kierroksia lisätään vastaavasti.
Venttiilikoneistoa muutetaan,sietämään kierrokset.
Homma on melko lailla avoin vielä,mahdollisesti pidetään tupla turbo koneena,idea isosta Prochargeristakin on pyörinyt ajatuksissa.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1486
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola
ViestiLähetetty: La 26.12.2015 17:32
Hienoa työtä oot tehnyt tämän kans 8) . Mikä sävy umpioiden sisuksiin ja maskiin tuli? Näyttäs passaavan hienosti. Ootko verrannut auton valkoista väriä muiden autojen esim bmw valkoiseen että millainen sävy tuo classicweiss 737 on muihin verrattuna? Ihtellä on menossa w123 farmarin kunnostusprojekti ja siihen oon suunnittelemassa uutta väriä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: To 27.05.2004 17:52
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 26.12.2015 21:39
LS1 ?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Su 27.12.2015 00:35
S202 kirjoitti:Hei muuten voiko autoa liikutella tai jopa ajaa ilman etuvakaajaa, vai toimiiko se jonain tukivartena myös?

Vakaajahan on osa etu ripustuksia tässä mallissa...
https://mercedessource.com/problems/sus ... on-failure

jari_w123 kirjoitti:Hienoa työtä oot tehnyt tämän kans 8) . Mikä sävy umpioiden sisuksiin ja maskiin tuli? Näyttäs passaavan hienosti. Ootko verrannut auton valkoista väriä muiden autojen esim bmw valkoiseen että millainen sävy tuo classicweiss 737 on muihin verrattuna? Ihtellä on menossa w123 farmarin kunnostusprojekti ja siihen oon suunnittelemassa uutta väriä.


Kiitos kiitos!
Tuota sävyn koodia en suoraan muista,maalikaupan viuhkasta se valittiin ihan fiilis pohjalta.Voin katsoa sikäli olisi maalarille jäänyt purkki,josta tuon koodin saisin.Olisikohan joku Hyndain sävy ollut...
Kaverin alpinweiss e90 on nopeasti katsottuna hyvinkin sama sävy...

vihiz kirjoitti:LS1 ?


LS sukupolveen kuuluva 6 pulttinen truck rautalohko on pohjiltaan...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1543
Liittynyt: La 17.09.2005 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Su 27.12.2015 02:18
Upea projekti! Oli ilo lukea läpi kerralla, jostain syystä tämä mennyt kokonaan multa ohi.
Tuleeko tästä vielä katupeli tuon kasikoneen kanssa?
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Su 27.12.2015 02:37
aziz kirjoitti:Upea projekti! Oli ilo lukea läpi kerralla, jostain syystä tämä mennyt kokonaan multa ohi.
Tuleeko tästä vielä katupeli tuon kasikoneen kanssa?


Kiitos kiitos!
-----------------
Katu,strip leikkikalu tästä vielä joskus tulee.
Koneesta tehdään lakipykälien rajoissa 3.7 litrainen,paljon kiertävä,ahdettu kone.
Nykyaikaisella moottorielektroniikalla ja oikeilla osavalinoilla saadaan tehtyä nätisti ajettava ja PALJON vääntävä kone katutehoille.
Radalle mentäessä otetaan sitten all-out mode käyttöön :twisted:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Su 27.12.2015 03:59
Lisäsin yhteistyökumppanit listalle Kilpitalo Teikit yrityksen.
Tämä ei ole suoraa mainostamista,ehdottomasri mainitsemisen arvoinen asia kuitenkin.

Heidän kanssaan on useamman vuoden aikana toteutettu monimuotoisia projekteja,kuten kyseisessä talossa on jo mottonakin: "Mitä vaan saadaan tehtyä,mielikuvitus rajana!" Ja näin se on heidän toimialaansa mukaillen ollutkin.

Vein menneellä viikolla oven saranoiden väliin tulevat shimmit malliksi,kahta eri paksuutta tulee,molempia paljon ylimääräisiä.Joskos tarvetta niin yv tavoittaa.

Samalla suunniteltiin tallin lattiakaivon kannen alle tuleva ritiläkkö.Ei pääse enään pultit ja hylsyt kaivoon.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1543
Liittynyt: La 17.09.2005 10:30
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Su 27.12.2015 12:18
hejola kirjoitti:
aziz kirjoitti:Upea projekti! Oli ilo lukea läpi kerralla, jostain syystä tämä mennyt kokonaan multa ohi.
Tuleeko tästä vielä katupeli tuon kasikoneen kanssa?


Kiitos kiitos!
-----------------
Katu,strip leikkikalu tästä vielä joskus tulee.
Koneesta tehdään lakipykälien rajoissa 3.7 litrainen,paljon kiertävä,ahdettu kone.
Nykyaikaisella moottorielektroniikalla ja oikeilla osavalinoilla saadaan tehtyä nätisti ajettava ja PALJON vääntävä kone katutehoille.
Radalle mentäessä otetaan sitten all-out mode käyttöön :twisted:


Ittelle on nuo lakipykälät vielä aikalailla hämärän peitossa. Ihmiset tuntuu puhuvan mitä sattuu, mikä on milloinkin laillista. Tietenkin on aina mahdollista mennä lukemaan trafin sääntöviidakkoon pykäliä...
Jos viittisit vähän tarkentaa tällaisen vanhemman auton viritysmahdollisuuksista, että millä perusteella esim. tuo 3,7 kasikoneen pystyy laittamaan keulille.
Onko tässä edelleen vertailukohtana tuolla aikaisemmin mainitsemasi 2,8L /180hp moottori, mikä on ilmeisesti tämän mallisarjan suurin ainakin tehoiltaan?
Onko sylinterimäärää ja turbojen määrää rajattu?
Saako tuolla moottoriohjauksella pudotettua nuo tehot max. 800-900 hepasta katuratalailliseen +200 heppaan.
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1540
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: Su 27.12.2015 13:24
Ei ole sylinteri lukua tai turbojen määrää rajattu, se olisikin järjetöntä.
Teho maksimissaan 20% yli mallisarjan tehokkaimman.
Moottori koko 25%yli mallisarjan suurimman.
Näitä ei tarvi verrata samaan malliin.
Eli tehon voi verrata siihen 280:n ja moottorin koko sitte 300D.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0

Mersumies
Mersumies
Viestit: 854
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Su 27.12.2015 13:40
Eikä enään tarvii myöskään pelleillä moottoripainojen kanssa, ainoa rajoitus valmistajan antamat maksimi akselimassat :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Su 27.12.2015 14:03
Onko puukaasutin kone kun on tuommoinen torvi tuossa koneen päällä ja pinossa grillihiiliä taustalla? Rahat vähissä?
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kilämies ja 2 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi