W123 200D museointi --> YETI

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Su 27.12.2015 16:49
jukkis. kirjoitti:Ei ole sylinteri lukua tai turbojen määrää rajattu, se olisikin järjetöntä.
Teho maksimissaan 20% yli mallisarjan tehokkaimman.
Moottori koko 25%yli mallisarjan suurimman.
Näitä ei tarvi verrata samaan malliin.
Eli tehon voi verrata siihen 280:n ja moottorin koko sitte 300D.


Sultzi kirjoitti:Eikä enään tarvii myöskään pelleillä moottoripainojen kanssa, ainoa rajoitus valmistajan antamat maksimi akselimassat :)


Juurikin näin. :thumbup:

Sharedoc kirjoitti:Onko puukaasutin kone kun on tuommoinen torvi tuossa koneen päällä ja pinossa grillihiiliä taustalla? Rahat vähissä?


Hyvin huomattu,hiilet hommasin jo aikaa sitten.Kun halvalla sain.Otetaan siitä joka joulu yksi ja halkaistaan muksuille värikyniksi.

Vähän kahden vaja vielä tuon imusarjan kanssa ylipäätään,miinuksena ei niin sanottu että mahtuu paikoilleen,peltiä silppuamatta.
Toisaaltaan virtaa kyllä hyvin,ihan tässäkin koneessa todistetusti.Yhtä kuvaa juuri katselin kun titaani/carbon korisessa promodissa oli kovin samanoloinen paketti...


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Su 27.12.2015 22:16
Projektia eteenpäin....
Monen ja taas monen tunnin jälkeen sisusta on pesty ja odottaa ylimääräisten reikien hitsausta tulipellissä.
EN suosittele kenenkään täysjärkisen tekemään perässä!
Yksi ruostepaikka saatiin kaivettua hantin jalkatilaan.

Nuo edellä mainitut POR15 maalit saapuivat myös,kovin ainakin jenkkien kehumia aineita.

Uusi kytkimenpääsylinteri saariin paikoilleen sekä vesiventtiili koottua.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ke 30.12.2015 01:55
Pitkän päivän jälkeen.Erityiskiitos Tonton ja Repo!


Kaikki ylimääräiset reijät hitsattu tulipellistä,sopivia nappeja rasiaporilla,sisältä ympäri saumat.
Kuvissa olevat olivat helpoimassa paikassa sijainneet :crazy:
Sisutan pesu asetonilla ja puhdistus,noin sadanen kerran.Sinkkiä,koriliimat ja POR15 päälle.Musta se ainakin on! :D

Huomenna uusintakierros pintamaalilla.

Ohimennen AIMin kehys rupeaa muotoutumaan.
Tässä yksi fiilistelypätkä AIMista.
https://www.youtube.com/watch?v=Aciksu2jzoU

Koko AIM mallisto saatavina Sporttiauton kautta.AIM tuotteet alusta loppuun todella laadukasta tavaraa!

Kuva

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 31.12.2015 02:54
Tämä päivä meni melko vaisusti projektin kohdilta...
Vähän mittariston sommittelua ja kaivoin mailista dynokäppyrät koneesta.

Palataan ensivuonna astialle,ottakaa vuodenvaihde rauhallisesti!

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ti 05.01.2016 22:12
Ei ole oikein tälle vuodelle vielä motivaatiota ja pääosin aikaa löytynyt tallille saakka.

Perä matkasi Tontonin kyydissä Särkikoskelle tuossa välipäivinä.70% lukko tulee 2 lisälevyllä ja kotelon koneistuksella.Samalla menee stefat uusiksi ja laakerit tarkastuksen läpi.

Tässä mietin tähän projektiin yli jääviä osia,nuo JZ koneenkorvat olisi ainakin joutilaana.Samoin koko kone laatikoineen olisi tarkoitus nostaa pois tässä tulevan 2 viikon aikana.Noin 1tkm ajettu org syyläri olisi uusien vesiletkujen kera joutilaana myös.Puhalettua/maalattua osaa koneen ympäriltä. yms.
Jos tulee jotain mieleen niin mietitään niihin jotkin järkevät hinnat.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ti 26.01.2016 22:11
Ei ole oikein aikaa ja motivaatiota piisannut tallille saakka,pientä edistystä kuitenkin.

Melkoisen vaivan ja rahan jälkeen kuskin etuovi on vihdoinkin maalattuna tallilla,kiitokset Matille Automaalaamo Kolibriin,taas kerran.

Sammutinjärjestelmä kotiutui myös.

Kilpitalo Teikit leikkasi kasallisen noita shimmejä saranoiden väliin.Materiaalina mustaksi elaksoitu alumiini,paksuudet 0,5 ja 1mm

Pitäisi ottaa pieni välisiivous tallilla,rupee pieni tila täyttymään melko vauhdilla...

Mitäs muuta sitä nyt on oikein touhuttukkaan... :wtf:

Turun Superkoneistuksen kanssa varmistettiin hommat tulevien koneistuksiin liittyen.Tuttu paikka aikaisempien projektien ympäriltä.Koneistamo jonka kanssa on mukava ja joustava tehdä tällaisia projekteja,homma toimii!

Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 542
Liittynyt: Ti 01.10.2013 19:34
Paikkakunta: pietarsaari
ViestiLähetetty: Ke 27.01.2016 07:38
Taitaa tulla vähintäänkin erikoinen w123 :lol: mutta mikä on tämän auton budjetti? Paljonko on noin lonkalta heitetyllä summalla menny jo pätäkkää? Ja mikä on tämän käyttötarkoitus meinaatko ajaa viivaa vai rataa,cruisig pirssi vai mikä tästä tulee isona? Ei ole mahdettu samanmoista 123 rakentaa :D
värit väreihin ja loput maihin.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ke 27.01.2016 23:05
masa201 kirjoitti:Taitaa tulla vähintäänkin erikoinen w123 :lol: mutta mikä on tämän auton budjetti? Paljonko on noin lonkalta heitetyllä summalla menny jo pätäkkää? Ja mikä on tämän käyttötarkoitus meinaatko ajaa viivaa vai rataa,cruisig pirssi vai mikä tästä tulee isona? Ei ole mahdettu samanmoista 123 rakentaa :D


Juu koitetaan kulkea vähän siitä polun vierestä,niin ei tule siellä huoltoasemalla sitten ainakaan täysin samanlaista vastaan. :D
Budjettia ei varsinaisesti ole ollut,pitkäaikainen projekti kuitenkin niin ihan fiiliksen pohjilta on menty.
Vilkaisu lompakon pohjille tietysti palauttaa välillä lähemmäs maan pintaa :lol: Hulluahan tämä on,ei siinä mitään.
Sen verran voin sanoa että alkuperäisiin pisteosiin on mennyt karkesti noin kolmen museokilpisen w123 verran.

Tarkoitus on että tällä vielä joskus ajellaan ihan omaksi iloksi ja tehdään nuo kaikki edellä mainitut jutut,lisäksi joitain näyttelyitä olisi mukava kiertää myös.

Availin tuossa sammutin systeemin laatikon ja ihmettelin osia,vaikuttaa oikein asialliselta sarjalta kyllä.

Sporttiauton kautta lähti tänään tilaus uudesta imusarjasta,tuon häkäpönttömallin tilalle,vai mikä se nyt oli? :lol:
Kuvasta poiketen mustaksi elaksoituna,mustilla kiskoilla.
Visiona että saataisiin pelti pidettyä vakiona ja näin lookki mahdollisimman originaalina.

Kuva

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 18.02.2016 05:59
Jotain pientä puuhattu projektiin liittyen.

Puhallin/sisäkenno on viimein nipussa ja ovet rupeaa olemaan pientä silausta vaille valmiina menemään takaisin paikoilleen.

Imusarja kotiutui todella nopeasti,työnjälki oikein asiallinen. :thumbup:

Loppuviikon aikana tarkoitus hääriä lisää auton ympärillä ja samalla ottaa muutamia uusia kuvia. :)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Pe 19.02.2016 04:26
Hommaa eteenpäin,tänään oli oletuksena että helppo homma viimeinen ovi nopeasti nippuun ja huomenna pääsisi asentamaan paikoilleen ja tekemään autolle pienen välipesun.

No ei mennyt ihan niin kun elokuvissa.Sattumalta avain kuskin lukkoon ja avain ei liikkunut milliäkään.Muistuikin mieleen,eihän tämä ole koko auton omistuksen aikana toiminutkaan.Lukko auki pöydälle ja oli sitten sellaiset tatinat kuivuneet lukkopesään että huh huh.Parin tunnin juttu diessel kannussa ja mitä ihmeellisimillä koukuilla ja harjoilla pesu että sai haitat ja jouset irti pesästä.Pienellä viilalla vielä haittoihin ja pesään viimeistelyt niin taas pelaa :)

Lukkomekanismin purkasin samalla pöydälle ja pesin ja öljysin uudestaan.Kuten myös jokaisen muun irrotetun osan vanhasta ovesta.

Ei olisi ihan heti tullut mieleen että juuri kuskin oven kaikki lukon osat ovat niin jumissa että ottaa useamman tunnin että saa puhtaaksi ja toimimaan niinkuin kuuluukin.
Toisaaltaan melko hyvin auton historian uudesta saakka tietää, niin ei ole kyllä yllätys että kuskin ovea on käytetty huomattavasti enemmän kuin muita.
Avaimenreikään on kyllä pappa laittanut kaiken kynttilästä valaanrasvaan. :lol:

Kotelosuoja ruiskutettiin oven sisään ja tiivistettä ja pahvia lukuun ottamatta rupeaa olemaan muuten melko hyvin nipussa.

Akkua oli puhelimessa 3% ja kello näytti kahtaa niin jäi kuvat ottamatta.

Huomenna jatkuu ja visiona olisi että saisi saranat ja lukkojen vastakappaleet shimmattua kohdilleen,niin että saadaan asianmukaiset raot ympäri auton.
Jos auton kerkeäisi pesemään niin voisi tyytyväisin mielin ottaa muutaman kylmän huurteisen ja fiilistellä tovin. :D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 25.02.2016 01:54
Sain lisättyä edellisellä kerralla vain kuvat,hieman teknisiä ongelmia näppiksen kanssa....

Viime viikonloppu meni suunnitelmien mukaan ja hommat saatiin tehtyä niin kuin visio olikin,ovet shimmattuna paikoillaan ja auto pestynä.
Motivaatio nousi taas asteen verran ja huurteisetkin tuli maisteltua fiilistelyn kera. :clap:

Imusarjaa soviteltiin karkeasti koneen niskaan ja hyvältähän se näyttää! :)

Kuten kuvista näkyy niin koneen polttoaine puoli on osien puolesta hyvin mallissa,isot kiskot mustina,Aeromotiven iso säädin sekä Bosch 2000cc EV14 e85 sopivat suuttimet.
Sporttiauto toimitti vielä sopivan mittaiset holkit suuttimien jatkoksi.

M&W CDI puolat odottelevat hyllyssä ja viime tiedon mukaan 2kpl M&W 115/150mJ 4 kanavaisia CDI purkkeja olisi ensiviikon aikana lähdössä australiasta kohti Suomea.

Koska laite näyttikin jo pari päivää autolta niin tänään purettiin keulaa osiksi.Enemmän aikaa meni oikestaan hyllyjen järjestelyyn niin että saatiin/saadaan peltiosat säilymään ehjinä,etteivät pyöri jaloissa...

Huomenna olisi ohjelmassa käydä vielä loput irrotetut osat läpi,niin että ovat sitten asiallisessa kunnossa kun niitä joskus takaisin asennetaan.
Sen tietää että siinä kohtaa kun näitä takaisin laitetaan on kauhea kiire ja sählinki saada auto "valmiiksi" ,ei siinä kohtaa luultavammin motivaatiota ole massan roiskeita pois pyyhkiä...
Ovat kuitenkin kaikki uusia/kunnostetuja osia,olivat puhtaita ja kiiltäviä,kunnes auto massattiin lattiasta kattoon ja nyt siis täynnä tuoreita massapilkkuja :x

Visiona oli että viikonlopun aikana olisi tekniikka pois ja saisi ruveta soittelemaan puhaltajaa paikalle ,lasikuulatönkän ja laitteiden kanssa.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 26.02.2009 18:16
ViestiLähetetty: Su 28.02.2016 18:25
Asiallinen projekti :thumbup: museo mersuja onkin jo liikaa.....
W115.010 -70


ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Su 28.02.2016 20:03
maximum kirjoitti:Asiallinen projekti :thumbup: museo mersuja onkin jo liikaa.....


:thumbup:


Tekniikka nostettiin eilen pois.Kiitokset kaikille jotka olivat mukana touhuamassa!

Sikäli joku haluaa vähän ajetun 200D dieseli tekniikan manuaali askilla,sen voi tulla HAKEMAAN ILMAISEKSI

4.3 eli tulevana perjantaina matkaa jatkuu kohti metallinkierrätystä joten nouto tulevalla viikolla Turun suunnilta.

YV tavoittaa

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ma 29.02.2016 09:05
Aleksiyy tulee alustavasti noutamaan tekniikan. :thumbup:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ma 29.02.2016 17:46
Kone,laatikko yms löysivät uuden omistajan.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: Ke 02.03.2016 01:54
Hommaa eteenpäin.

Konetta sovitettiin alustavasti paikoileen,kyllä se sinne sopii,periaatteessa. :D
Sentilleen oikeaa paikkaa ei saatu katsottua,ilman laatikkoa ja vääränlaisella ö pohjalla.

Ainut mikä tekee oikeasti tiukkaa on pakosarjan kanssa tuo ohjauksen romujen puoli.

Mielessä on pyörinyt mm. raidetanko ohjaus,muttei oikein kiinnostaisi ruveta laskemaan ja muokkaamaan bumb steeriä,ackerman yms ohjaukseen vaikuttavia asioita.Homma toistaiseksi suunnittelupöydällä.

Puhalluksesta oltiin puhelimitse jutuissa,kiirettä tuntuu olevan joten se homma menee noin kuukauden päähän.

Seuraavana olisi aika tehdä tarvittavista koneen osista listaa ja ruveta sitä purkamaan.
Kone valmiiksi pukkiin,paremmin sopiva öljypohja,laatikko ja kytkin puoli kuntoon.
Tämän jälkeen ihmettelemään uudestaan miten paketti oikein paikoilleen sopii.

Kaveri laittoi mallit piirtämistään pakosarjan laipoista,menevät seuraavaksi leikkuuseen materiaalina 304 ja samanmoiset ohkaiset kuparit,tiivisteiksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 542
Liittynyt: Ti 01.10.2013 19:34
Paikkakunta: pietarsaari
ViestiLähetetty: Ke 02.03.2016 12:34
Tuleekos tähän turbot molemminpuolin niinkuin noissa aikasemmissa kuvissa? Eihän sen pakoputken välttämättä tarvitse mennä tuolta puolelta pihalle vaan tuossa dampperin alapuolella on senverta tilaa että sais sen kiepsautettua toisellepuolelle turbo kuitenkin normaalissa paikassaan. Pakosarjahan tuonne sopii kun tuo turboa hiukan etiäpäin.
värit väreihin ja loput maihin.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 03.03.2016 21:26
masa201 kirjoitti:Tuleekos tähän turbot molemminpuolin niinkuin noissa aikasemmissa kuvissa? Eihän sen pakoputken välttämättä tarvitse mennä tuolta puolelta pihalle vaan tuossa dampperin alapuolella on senverta tilaa että sais sen kiepsautettua toisellepuolelle turbo kuitenkin normaalissa paikassaan. Pakosarjahan tuonne sopii kun tuo turboa hiukan etiäpäin.


Homma on vielä vähän auki,melkein tuo tupla turbo kokoonpano on laitettu syrjään.Visiona olisi Procharger F1 tai F2 kokoluokan remmiahdin tai juuri mainitsemallasi tavalla toisi dampperin alta 2,5" yhdysputken ja hantin valon takana olisi yksi ISO turbo ja ahtimelta menisi downpipe hantinpuolelta alas...

Seuraavaksi kuitenkin ohjelmassa tuon koneen läpikäyminen/muuttaminen.Startin,laturin,tehostajan,laatikon valinta on vielä sellaisia asioita jotka edellisiin vaikuttavat.

Sellainenkin visio olisi ohjauksen suhteen että,laittaisi sähköisen tehostimen rattiakseliin joka mahdollistaisi sen että tehostuksen määrää voisi ohjata esim nopeuden mukaan moottorinohjauksella.Ja näin säätää sen halutuksi käytön mukaan.Tehostamaton simpukka tämänhetkisen tilalle.
Onko tuollainen tehostamaton simpukka fyysisesti pienempi?
Viimeksi muokannut hejola päivämäärä To 03.03.2016 21:53, muokattu yhteensä 1 kerran

Mersumies
Mersumies
Viestit: 542
Liittynyt: Ti 01.10.2013 19:34
Paikkakunta: pietarsaari
ViestiLähetetty: To 03.03.2016 21:52
Kaverin 5.6 s w108 on toteutettu tuoleen että yksi ahdin valon takana mutta se on tehty täysin tilanpuutteen takia. Tulee meinaan aika pitkän matkan pakokaasut tuolta toiseltapuolelta ja kerkee jäähtyyn välillä. Laita vaan molemmin puolin ahtimet kyllähän tuonne sopii. Tuo remmi on kans hyvä vaihtoehto.tuo tehostin hoituu tosiaan näppärästi sähköisellä ohjaamon puolella jää sitten hiukan enempi tilaa soveltaa muuta ja muutenkin kliinimpi konetila :)
värit väreihin ja loput maihin.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 03.03.2016 22:05
masa201 kirjoitti:Kaverin 5.6 s w108 on toteutettu tuoleen että yksi ahdin valon takana mutta se on tehty täysin tilanpuutteen takia. Tulee meinaan aika pitkän matkan pakokaasut tuolta toiseltapuolelta ja kerkee jäähtyyn välillä. Laita vaan molemmin puolin ahtimet kyllähän tuonne sopii. Tuo remmi on kans hyvä vaihtoehto. Ja tuo tehostin hoituu näppärästi sähköisellä ohjaamon puolella jää sitten hiukan enempi tilaa soveltaa muuta.


Näinhän se on kyllä juu.
Paljon noita on kyllä amerikan Joe tuollaisella systeemillä tehnyt...

Sinällään ei sylinterien väliset erot täytön ja tyhjennyksen kanssa ole niinkään ongelma koska moottorin ohjaimeksi tulee näillä näkymin Emtron Kv8 joka mahdollistaa sylinterikohtaisen säädön.Joka sylinteriin tulee pakopaine korjattu CAN väyläinen laajakaista anturi sekä pakolämpöanturit.

Hyötysuhdetta ja ahtimen heräävyyttä tuo ahdin vaihtoehto ei kyllä ainakaan paranna....

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 03.03.2016 22:12
Jos oikein villiksi touhu menee,sikäli ei litrojen tuottama etu ahtimen herättämiseen riitä niin 50-100hp yksi tai kaksi stageinen Dry plate imusarjan ja kaasuläpän väliin herättää ahtimen kuin ahtimen :lol:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24
ViestiLähetetty: To 03.03.2016 22:20
Anteeks jos ihmettelen ääneen, mutta näitä koneitahan on tuolla ison joen toisella puolella ahdettuna, joista todella moni jollain ~72mm siivellä toteutettuna singleturbona. mikä saa miehen tahtomaan poiketa perinteisestä kaavasta? siipikoollahan helpostikkin muokkaa sitte käyttötarkotusta katu / vartti / rata näkökulmalle.. tokihan on aina kiva olla erilainen nuori...

Ääni täältä sinkkulle, koneen eteen tuotuna, 9180EFR, riittänee nelinumeroisia kolkuttelemaan :)
Mikä vaan on mahdollista, kuhan ei pelkää.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: To 03.03.2016 22:30
Exami kirjoitti:Anteeks jos ihmettelen ääneen, mutta näitä koneitahan on tuolla ison joen toisella puolella ahdettuna, joista todella moni jollain ~72mm siivellä toteutettuna singleturbona. mikä saa miehen tahtomaan poiketa perinteisestä kaavasta? siipikoollahan helpostikkin muokkaa sitte käyttötarkotusta katu / vartti / rata näkökulmalle.. tokihan on aina kiva olla erilainen nuori...

Ääni täältä sinkkulle, koneen eteen tuotuna, 9180EFR, riittänee nelinumeroisia kolkuttelemaan :)


Ei kait tässä ole tarkoitus mainstreamista paljoa poiketa tai pyörää uudestaan keksiä. :)
Kaksi pienempää,yksi iso,procharger kaikki varmasti toimivia setuppeja.Jokaisessa puolensa.

Tuo mainitsemani sylinterikohtainen laajakaista/pakolämpo mittaus on tarkoitus tehdä ahtamistavasta riippumatta.Saadaan käytettyä oikeasti moottorinohjauksen ominaisuuksia säädön ja tiedonkeruun muodossa.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
ViestiLähetetty: Pe 04.03.2016 07:41
hejola kirjoitti:Hommaa eteenpäin.

Konetta sovitettiin alustavasti paikoileen,kyllä se sinne sopii,periaatteessa. :D
Sentilleen oikeaa paikkaa ei saatu katsottua,ilman laatikkoa ja vääränlaisella ö pohjalla.

Ainut mikä tekee oikeasti tiukkaa on pakosarjan kanssa tuo ohjauksen romujen puoli.

Mielessä on pyörinyt mm. raidetanko ohjaus,muttei oikein kiinnostaisi ruveta laskemaan ja muokkaamaan bumb steeriä,ackerman yms ohjaukseen vaikuttavia asioita.Homma toistaiseksi suunnittelupöydällä.

Puhalluksesta oltiin puhelimitse jutuissa,kiirettä tuntuu olevan joten se homma menee noin kuukauden päähän.

Seuraavana olisi aika tehdä tarvittavista koneen osista listaa ja ruveta sitä purkamaan.
Kone valmiiksi pukkiin,paremmin sopiva öljypohja,laatikko ja kytkin puoli kuntoon.
Tämän jälkeen ihmettelemään uudestaan miten paketti oikein paikoilleen sopii.

Kaveri laittoi mallit piirtämistään pakosarjan laipoista,menevät seuraavaksi leikkuuseen materiaalina 304 ja samanmoiset ohkaiset kuparit,tiivisteiksi.

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/W123.6/IMG_2384.JPG/_full.jpg ]

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/W123.6/IMG_2382.JPG/_full.jpg ]

[ http://valvoja15.kuvat.fi/kuvat/W123/W123.6/12788784_10153968778853252_447820007_o.jpg/_full.jpg ]


Siemens NX tuo ei ole, eikä oikeen invertterikään... Solikalla piirretty?
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24
ViestiLähetetty: Pe 04.03.2016 09:44
hejola kirjoitti:
Exami kirjoitti:Anteeks jos ihmettelen ääneen, mutta näitä koneitahan on tuolla ison joen toisella puolella ahdettuna, joista todella moni jollain ~72mm siivellä toteutettuna singleturbona. mikä saa miehen tahtomaan poiketa perinteisestä kaavasta? siipikoollahan helpostikkin muokkaa sitte käyttötarkotusta katu / vartti / rata näkökulmalle.. tokihan on aina kiva olla erilainen nuori...

Ääni täältä sinkkulle, koneen eteen tuotuna, 9180EFR, riittänee nelinumeroisia kolkuttelemaan :)


Ei kait tässä ole tarkoitus mainstreamista paljoa poiketa tai pyörää uudestaan keksiä. :)
Kaksi pienempää,yksi iso,procharger kaikki varmasti toimivia setuppeja.Jokaisessa puolensa.

Tuo mainitsemani sylinterikohtainen laajakaista/pakolämpo mittaus on tarkoitus tehdä ahtamistavasta riippumatta.Saadaan käytettyä oikeasti moottorinohjauksen ominaisuuksia säädön ja tiedonkeruun muodossa.


Tuo 8 lambdaa kuulostaa hurjalta mutta pakolämpö ok:lta :) ittellä 6syl koneessa sylinterikohtanen pakolämmön mittaus, ja ecu joka tukee pakolämmönmukaan sylinterikohtasta rikastusta, aika jees sillainkin. jees projekti, jään taustalle seurailemaan etenemistä :P
Mikä vaan on mahdollista, kuhan ei pelkää.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 542
Liittynyt: Ti 01.10.2013 19:34
Paikkakunta: pietarsaari
ViestiLähetetty: Pe 04.03.2016 11:37
Se pakolämpö on vähän toista siellä ahtimen päässä kun mitä se lähtee sylinteristä jos tolleen viedään valon taate turbo mutta kyllä hän se on toimiva systeemi.luultavasti nelinumeroisissa pyörii tuo kaverinkin w108. Kehu että keväällä vie penkkiin ja ohjaus on megalla ja ahdin on tb80.Onhan jokku hullut laittanu ahtimia peräluukkuunkin :lol: tuota vaan meinasin että kun näytti olevan ahtimet jo valmiina niin miksei niitä voisi soveltaa ja onhan se aina komeaa kun on kasissa molemmin puolin solmut :D ja onhan se helppoa kopioida systeemit muilta mutta jos kaikki tekis niin ei loppupeleissä tulisi mitään uutta,visiointi kunniaan :lol:
värit väreihin ja loput maihin.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 542
Liittynyt: Ti 01.10.2013 19:34
Paikkakunta: pietarsaari
ViestiLähetetty: Pe 04.03.2016 11:50
Ja muistettakoon se että kaksi pientä ahdinta herää nopeammin kun yksi iso jos siipikoot suhteutetaan toisiinsa. Tosin ne kilpailee keskenään mutta jos tuommonen moottorinohjaus systeemi on käytössä niin ne saa kyllä pelaan 1=1. Ja tässä projektissa on muutenkin käytetty luovaa ajattelua jota on aina mukava seurata,ei ole se perus 606 keulille ja hx40 kylkeen kun muillakin on toiminu :thumbup:
värit väreihin ja loput maihin.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 854
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: La 05.03.2016 11:11
hejola kirjoitti:Mielessä on pyörinyt mm. raidetanko ohjaus,muttei oikein kiinnostaisi ruveta laskemaan ja muokkaamaan bumb steeriä,ackerman yms ohjaukseen vaikuttavia asioita.Homma toistaiseksi suunnittelupöydällä.


ps. itellä juuri suoritin mittailuja että esim. mk4 supran etuakseliston kiinnityspisteet sopis kivasti juuri runkopalkkien kohdille :roll: Toki tuollainenhan ei tälläiseen museoautoon sovi :mrgreen:
Käyttis: W210 E55 AMG -00

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 09.06.2014 17:04
ViestiLähetetty: La 05.03.2016 20:24
Aki_Laurila kirjoitti:
Siemens NX tuo ei ole, eikä oikeen invertterikään... Solikalla piirretty?


Solidilla juu. :thumbup:

Sultzi kirjoitti:
hejola kirjoitti:Mielessä on pyörinyt mm. raidetanko ohjaus,muttei oikein kiinnostaisi ruveta laskemaan ja muokkaamaan bumb steeriä,ackerman yms ohjaukseen vaikuttavia asioita.Homma toistaiseksi suunnittelupöydällä.


ps. itellä juuri suoritin mittailuja että esim. mk4 supran etuakseliston kiinnityspisteet sopis kivasti juuri runkopalkkien kohdille :roll: Toki tuollainenhan ei tälläiseen museoautoon sovi :mrgreen:


On tuokin aikaisemmin mielessä pyörinyt,tultiin siihen tulokseen vaan että se olisi sitten eri projekti ja ei oikein puhuttele tähän koppaa ruveta tuollaista tekemään.
Homma olisi siinä tapauksessa alkanut peltipuhtaasta kopasta grillissä,kaaritettuna,eri akseleilla.
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi